FRONTLINE

Trendline
FRO 16.01.2023 kl 14:03 247028

Frontline vil ha flere tankskip.
Dette blir spennende.
Redigert 14.01.2024 kl 23:09 Du må logge inn for å svare
ibyx
24.11.2023 kl 15:19 5563

Her er gjerne et eksempel på hva kapteinen skuer i horisonten for sine nyanskaffede VLCCer?
Eagle Vellore (2023 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) NSea/East Trafigura Stasco (TCE: RV USD 70K @ 91 days / Actual USD 127K @ 56 days)
Trendline
23.11.2023 kl 23:09 6148

Nå er operasjon Euronav fullført og Frontline fikk 24 moderne VLCC . Dette ble en spennende reise for begge rederiene. Frontline fikk flere tankskip og blir dermed en sterkere konkurrent til Internasjonal Seaways.
Der er det ingen vilje til samarbeid med Frontline,
bare giftpiller..
Hva kan gjøres med dette?
102oktan
23.11.2023 kl 20:27 6427

Aha, den "hvite" flåten vokser med ca 100 skip? Er vel mest Afra/Suez ?
heilo888
22.11.2023 kl 20:58 7036

Kan være litt kortsiktig frykt for hva OPE beslutter kommende helg.
vulkan
22.11.2023 kl 15:54 7201

Anyone:
Nå som tankratene stiger og er høye, hvorfor synker alle tankselskap i aksjeverdi?
Hva er de mørke skyene i horisonten, eventuelt hva var de som ikke ble innfridd av forventninger?
Redigert 22.11.2023 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Granly
22.11.2023 kl 10:20 7219

Da er eg tilbake i FRO med en liten andel.

Har troen på at vi får en øke til 250-260 før q3 talla blir levert 30 november. Ser også at 8 meglerhus fortsatt har kjøpsanbefaling samt noen har Hold.
Flere opererer med et kursmål mellom 267 kroner til rundt 300 kroner.

Flipper
21.11.2023 kl 15:03 7452

Euronav Special Shareholder Meeting results

EURONAV SPECIAL SHAREHOLDER MEETING RESULTS

ANTWERP, Belgium, 21 November, 2023 – Euronav NV (“EURN”, “Euronav” or “the Company”) (NYSE: EURN & Euronext: EURN) is pleased to announce the formal approval of all the resolutions at the Special General Meeting today.

Resolution 1: Approval of conditions precedent in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations

Resolution 1 A: Approval of conditions precedent in relation to the sale of vessels to Frontline in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations.

Resolution 1 B: Approval of conditions precedent in relation to the termination of the arbitration proceedings in accordance with article 7:151 of the Belgian Code of Companies and Associations.

All other resolutions were also approved at the meeting.
ibyx
21.11.2023 kl 12:01 7646

Men hvordan vil det påvirke FRO at OET nå er vei for å teste "støtten" på 240? 😅
ibyx
21.11.2023 kl 09:50 7680

Ikke alle agerer som om Ole-Rikard har fasit...
https://twitter.com/EvningStarr/status/1726638332330098834
canarias
21.11.2023 kl 06:44 7976

Det går som regel motsatt av hva en tror
, risk/reward er meget attraktiv i årevis.
auxe
20.11.2023 kl 23:10 8193

En ting til mens jeg holder på å skrive.
Den oljeproduserende Arabiske verden er ganske "pissed off" for tiden, og det skulle ikke forundre meg om de vil straffe USA/ Israel med ytterligere oljekutt.
Og at USA og Venezuela blir kompiser igjen.
msmekk
20.11.2023 kl 21:36 8427

Tror Frontline vil få en kraftig knekk på Mandag. Den er altfor høyt priset i utgangspunktet iht Svelland, bestemmer OPEC
Et kraftig kutt på Søndag vil det bli ille for Frontline
auxe
20.11.2023 kl 20:13 8584

Det er også en ting jeg savner ifra Analytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
USA holder på å mildne sanksjonene i Venezuela og det vil komme mere olje derifra etterhvert.
Hvordan vil det spille inn? og hva skjer der? er det under radaren?
Harelabb ifra Axel kan en vel kalle den analysen.
Redigert 20.11.2023 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
auxe
20.11.2023 kl 18:45 8609

Hvis OPEC kutter enda flere fat kanskje 1 mill dagen hva vil det ha og si for FRO?
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Oil-Prices-Extend-Gains-Further-on-OPEC-Cut-Predictions.html

According to Bloomberg, hedge funds have reduced the oil bets to the point that they are more bearish than they have been in 20 weeks. All of this is leading to predictions that OPEC+ will attempt in the least to maintain existing cuts, if not broaden those cuts.
https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/OPEC-Said-To-Consider-Additional-1-Million-Bpd-Output-Cut.html

Jeg venter til OPEC møte 26 November før jeg går inn i FRO
Redigert 20.11.2023 kl 18:56 Du må logge inn for å svare
Hardly
20.11.2023 kl 18:31 8583

https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/20/8061189/vlcc-ratene-kan-na-100.000-dollar-dagen

Arctic-analytiker Ole-Rikard Hammer mener at det er gode muligheter for at VLCC-ratene når 100.000 dollar dagen før jul.
Redigert 20.11.2023 kl 18:32 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
20.11.2023 kl 13:28 8857

Spår en ny pengemaskin – John Fredriksen-style
Carnegie har ikke sett bedre utsikter for inntjeningen innen stortank på 15 år.
Carnegie har tatt opp dekning av det John Fredriksen-kontrollerte tankrederiet Frontline.

«A new Golden Age,» er tittelen på analysen ifølge TDN Direkt som siterer fra analysen mandag
Hardly
20.11.2023 kl 09:18 9145

Carnegie starter dekning av Frontline med kjøpsanbefaling og kursmål på 300 kroner pr aksje, ifølge en analyse i dag.

Arctic Securities høyner kursmålet på Frontline til 279 kroner pr aksje, fra 251 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.

Clarksons Securities høyner kursmålet på Frontline til 350 kroner pr aksje, fra 250 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Endre Mening
20.11.2023 kl 09:14 9127

Ikke spesifikt. Bare "stor oppside":
– Vi ser fortsatt stor oppside innen tank de neste årene, spesielt stortank og primært som følge av lav flåtevekst, forteller shippinganalytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
– Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år og på omtrent en prosent i 2025.
Styrman påpeker at transportavstandene samtidig er på vei opp, først og fremst grunnet økt råoljeeksport fra Nord- og Sør-Amerika til Asia, hovedsaklig til Kina.
– Nye transportmønstre som følge av Russlands angrepskrig mot Ukraina har også økt avstandene, og denne situasjonen vil sannsynligvis vil vedvare, tilføyer han.
– Det er videre sannsynlig at både Midtøsten-produsentene og Russland vil øke oljeproduksjonen i løpet av vinteren, hvilket betyr at eksportvolumene går ytterligere opp og styrker etterspørselen etter stortank.
Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år
Axel Styrman, Kepler Cheuvreux

ANBEFALER FRONTLINE-AKSJEN: Analytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux. FOTO: KEPLER CHEUVREUX
Frontline har oppside
Ifølge analytikeren er Frontline særlig godt posisjonert i tankmarkedet. Han viser til at rederiets flåteutvidelse i inneværende og neste kvartal vil gi langt større inntjeningskapasitet.
– Også DHT Holdings nyter godt av det sterke stortankmarkedet, har en aksjonærvennlig utbyttepolitikk og drar nytte av lave drivstoffutgifter, fortsetter Styrman.
Endre Mening
19.11.2023 kl 12:45 9712

Utsikter til et vedvarende stramt marked bidrar til at analytiker Axel Styrman har en kjøpsanbefaling på både Frontline og DHT.
– Vi ser fortsatt stor oppside innen tank de neste årene, spesielt stortank og primært som følge av lav flåtevekst, forteller shippinganalytiker Axel Styrman i Kepler Cheuvreux.
– Vi forventer en flåtevekst innen råoljesegmentet ned mot null i løpet av neste år og på omtrent en prosent i 2025.
Styrman påpeker at transportavstandene samtidig er på vei opp, først og fremst grunnet økt råoljeeksport fra Nord- og Sør-Amerika til Asia, hovedsaklig til Kina.
https://www.finansavisen.no/shipping/2023/11/19/8060656/kepler-cheuvreux-tank-er-fortsatt-toppvalget
auxe
16.11.2023 kl 17:54 10241

Det har bygget seg opp en HS i Chart til FRO nu.
Kan dette gi ett nytt kutt i OPEC ? da blir det mindre olje å frakte.
Olje pris ned 4.35 % nu.
Redigert 16.11.2023 kl 18:00 Du må logge inn for å svare
ibyx
16.11.2023 kl 17:31 10228

ai ai ai! 230,05 NOK
Vi skuer mot 220!
Hadde det ikke vært for denne hersens dollarkursen som stiger igjen nå...

Billig olje er ok da. Tenker det får fart på bestillingene!
Sonatrach
16.11.2023 kl 16:20 10311

Ratene har begynt å krype oppover igjen. Også Baltic indexen har vært i positivt landskap siste par dagene.

Ifølge Clarksons Securities oppnår suezmax-ene - råoljetankere på rundt 160.000 dødvekttonn - nå en timecharterrate på 52.500 dollar for nye oppdrag i spotmarkedet. Såkalte eco-skip bygd etter 2015 får noe bedre betalt; rundt 56.300 dollar.

For nyere VLCC-ere - råoljetankere på 300.000 dødvekttonn - ligger inntjeningen i øyeblikket på 66.700 dollar dagen, ifølge meglerhuset.
ibyx
16.11.2023 kl 11:52 10504

Olympic Luna (2017 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) WAfr/East ExxonMobil Onassis (TCE: RV USD 65K @ 62 days / Actual USD 56K @ 68 days)

På høyde med OETs siste?
https://app.tankersinternational.com/fixtures/ff29019b-8b46-4d0e-a27a-208f54668c99
ibyx
15.11.2023 kl 19:20 11086

Holder seg i pluss der borte, men når dollaren stuper...
233,75 NOK
OSE LOD 233,05
Flipper
15.11.2023 kl 13:55 11398

Tidbits

Measures up for debate also include tighter checks on Russia-linked vessels passing through Danish waters, the newspaper reported on Wednesday, as well as closer scrutiny of registries that provide flag services for shadow fleet vessels.

Denmark would be given the task of checking tankers passing the Danish straits without Western insurance on environmental grounds, three people with knowledge of the latest EU talks told the newspaper. It said about 60% of Russia’s total seaborne exports cross the straits.

The price cap breaches have forced Western insurers out of Russian trades, sparking concerns that alternative providers could not cover damages in the event of a serious oil spill.

Although ships cannot be halted in international waters, shipbroker BRS highlighted in January how shadow tankers could come under closer scrutiny lifting barrels from Baltic and Black Sea ports as they would have to pass through territorial waters via the Danish or Bosphorus straits.

* * A 165-year convention has ruled that the straits allow for freedom of passage for all shipping. But maritime laws provide scope for action if there is a threat of coastal damage. * * *

Headline
15.11.2023 kl 13:43 11453

Pre Market NYSE
22.010
+0.510
(+2.37%)
Flipper
15.11.2023 kl 13:37 5870

Stort volum 13.30 NOK 235 til 239 .....
Flipper
15.11.2023 kl 12:45 5480

Mye gammelt nytt, men mer utdypene her.

Wavelength: Why tanker owners face Russian crude crackdown

Sanctions web may be full of holes but anyone snared could suffer severe penalties
Tanker owners carrying crude and products for Russia are to come under the cosh amid a planned new crackdown by the US and Europe over alleged sanctions busting.

Letters have gone out from Washington to more than 30 ship operators of different nationalities — but mainly Greek — demanding proof that they have not been carrying Siberian crude priced above $60 per barrel.
European political leaders have been meeting behind the scenes to discuss how they can make the oil price cap sanctions on the so-called dark fleet and other vessels more effective in future.

Fuel oil trades are also being targeted by the US Department of the Treasury’s Office of Foreign Assets Control, known as Ofac, sending shivers through a chartering community that is fearful its ships might be held up in future.

The clampdown comes amid reports that the US-led price cap aimed at weakening Kremlin revenues and, therefore, war efforts in Ukraine are being almost completely circumvented.

A senior European government official told the Financial Times that “almost none” of the shipments of Russian seaborne crude last month was executed below the $60 limit imposed by the US and G7 countries.
These comments support official — though often disputed — statistics from Moscow, which claim that the average price obtained by Russian crude sellers was above $80 in October.

In a bid to turn this around, G7 countries have been looking at trying to tighten their restrictions. The UK has just imposed sanctions on Dubai-based oil trader Paramount Energy & Commodities for allegedly deploying “deceptive shipping practices”.

Ofac wants to know from tanker owners what kind of due diligence was done on a fleet of nearly 100 vessels believed to have carried Russian crude above the agreed price cap.

It has already urged charterers to only use vessels registered with members of the blue-chip International Association of Classification Societies.

It wants tanker users to double-check that freight and customer costs are not being bundled together to cheat on the price cap.

Toughening up
The letters sent out from Ofac — about which the Treasury has not commented — appear to herald a harder line by Washington that spells jeopardy for tanker owners carrying Russian exports.

Most industry experts say the US had been somewhat lax about the issue, although two vessels and their owners were put on an Ofac blacklist last month and certainly more can be expected to follow.

Washington and the West have been distracted.

The terrorist attack on Israel followed by the 10,000 civilian deaths in the retaliatory and ongoing bombardment of Gaza has swung attention from the Black Sea to the Middle East Gulf.

Angeliki Frangou, chief executive of Navios Maritime Partners, said this week that soaring US government debt, unprecedented monetary policy, economic woes in China coupled with war in Ukraine and Gaza made this “one of the most dangerous times in history”.

She said the big threat posed by Palestine was that conflict extended outwards into the wider Middle East, putting at risk the 40% of world oil passing through the Strait of Hormuz.

Takeshi Hashimoto, Frangou’s counterpart at Japan’s Mitsui OSK Lines, said he was more concerned about geopolitical risk than he was about uncertainty over the economies of the US and China next year. And yet more oil is needed than ever. On Tuesday, the International Energy Agency upgraded its oil demand growth expectations for 2023 by 2.4m barrels per day to reach a record 102m bpd.

Leaky sieve
The US is now said to be pumping 19.8m bpd — much higher than its largest rivals Saudi Arabia and Russia, which are both holding back export volumes to keep the price up.
The increased long-haul routes needed to move oil from the US have been boosting tanker freight rates, but the IEA is still expecting a slight reduction in oil demand in 2024 to less than 1m extra bpd.

The agency said Russia was having to pay more for its shipping — up to 35% more in freight costs from the Baltic to India during October — but higher export volumes are making up for any lost Kremlin revenues.

Sanctions may often seem as effective as a leaky sieve, but tanker owners and charterers moving Russian crude and products are clearly now under greater threat of blacklist and seizure
102oktan
15.11.2023 kl 09:07 5734

235 nå, 350 neste.