FRONTLINE
Frontline vil ha flere tankskip.
Dette blir spennende.
Dette blir spennende.
Redigert 14.01.2024 kl 23:09
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 14:20
5897
Peer-stuff update...
Premarket DHT: -0,65%
Premarket FRO: -3,32%
NO-FRO
VOLUME: 561.13K
65 DAY AVG: 1.37M
41% VS AVG
Premarket DHT: -0,65%
Premarket FRO: -3,32%
NO-FRO
VOLUME: 561.13K
65 DAY AVG: 1.37M
41% VS AVG
ibyx
27.02.2024 kl 13:34
5982
Vi minnes Magnetar og Westchester. Vi har alle en tendens til å gjenta oss? 😅
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Frontline&land=norway
Dessverre er markedet blitt mindre transparent nå her på berget...
New exempted shares from March 1st, 2023
The following shares are exempted from SSR reporting as of March 1st, 2023: Frontline PLC (CY0200352116), Golden Ocean Group (BMG396372051), Seadrill Limited (BMG7997W1029), Clean Seas Seafood Limited (AU000000CSS3) and Salmones Camanchac (NO0012451915).
https://ssr.finanstilsynet.no
Vi må ta til takke med denne US-kilden som dessverre er ca en måned forsinket da. Bedre enn ingenting...
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
https://shortnordic.com/history_company.php?player=X&selskapsnavn=Frontline&land=norway
Dessverre er markedet blitt mindre transparent nå her på berget...
New exempted shares from March 1st, 2023
The following shares are exempted from SSR reporting as of March 1st, 2023: Frontline PLC (CY0200352116), Golden Ocean Group (BMG396372051), Seadrill Limited (BMG7997W1029), Clean Seas Seafood Limited (AU000000CSS3) and Salmones Camanchac (NO0012451915).
https://ssr.finanstilsynet.no
Vi må ta til takke med denne US-kilden som dessverre er ca en måned forsinket da. Bedre enn ingenting...
https://www.marketbeat.com/stocks/NYSE/FRO/short-interest/
Redigert 27.02.2024 kl 13:39
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 13:21
6021
Peer-stuff...
Premarket DHT: -0,65%
Premarket FRO: -2,85%
😅🎪 🎣
De billigste og beste påskeeggene får man nå?
Begrenset varelager?
VOLUME: 435.28K
65 DAY AVG: 1.37M
32% VS AVG
Premarket DHT: -0,65%
Premarket FRO: -2,85%
😅🎪 🎣
De billigste og beste påskeeggene får man nå?
Begrenset varelager?
VOLUME: 435.28K
65 DAY AVG: 1.37M
32% VS AVG
Redigert 27.02.2024 kl 13:23
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 13:12
6029
Ok godfolk! Apropos "Brasilstuntet" og ratenes utvikling...
Ikke la dere lure nå!
Sjekk disse to ferske kontraktene!
Nissos Rhenia (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Colombia/China Ecopetrol Kyklades Maritime (TCE: RV USD 61K @ 104 days / Actual USD 91K @ 75 days)
Almi Atlas (2018 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Spore Occidental Sinokor [2 Load + 1 Disch. Port] (TCE: RV USD 68K @ 95 days / Actual USD 95K @ 72 days)
Ikke la dere lure nå!
Sjekk disse to ferske kontraktene!
Nissos Rhenia (2019 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) Colombia/China Ecopetrol Kyklades Maritime (TCE: RV USD 61K @ 104 days / Actual USD 91K @ 75 days)
Almi Atlas (2018 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) USG/Spore Occidental Sinokor [2 Load + 1 Disch. Port] (TCE: RV USD 68K @ 95 days / Actual USD 95K @ 72 days)
Redigert 27.02.2024 kl 13:13
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 12:45
6109
Det er gjerne en innprising av for lengst kjent noe mindre godt Q4 som foregår.
Fokuset er opportunistisk skiftet fra å være rettet framover til å være rettet bakover...
Godt hjulpet av det nylige Brasilstuntet. Om dette innebærer et taktskifte nedover i ratene eller kun var et "stikk" ifra charterne som blir svært kortvarig gjenstår selvsagt å se.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/vlcc-owners-desperate-after-brazilian-cargo-receives-12-offers-amid-rate-plunge/2-1-1604099
VLCC for FRO ligger gjerne an til å havne på 52-54.000USD mot 62.300 for Q4 23?
Og gudene må vite hva som sender ECO med sin flåte av kun VLCC og Suezmax kraftig opp på NYSE?
Åpenbart litt ulike vurderinger av ståa og framtidsutsikter og dermed også ganske ulike aksjonærer?
Fokuset er opportunistisk skiftet fra å være rettet framover til å være rettet bakover...
Godt hjulpet av det nylige Brasilstuntet. Om dette innebærer et taktskifte nedover i ratene eller kun var et "stikk" ifra charterne som blir svært kortvarig gjenstår selvsagt å se.
https://www.tradewindsnews.com/tankers/vlcc-owners-desperate-after-brazilian-cargo-receives-12-offers-amid-rate-plunge/2-1-1604099
VLCC for FRO ligger gjerne an til å havne på 52-54.000USD mot 62.300 for Q4 23?
Og gudene må vite hva som sender ECO med sin flåte av kun VLCC og Suezmax kraftig opp på NYSE?
Åpenbart litt ulike vurderinger av ståa og framtidsutsikter og dermed også ganske ulike aksjonærer?
ibyx
27.02.2024 kl 12:24
6159
TDN (som lest på Nordnet) melder at av 6 nevnte aktører har alle kjøpsanbefaling og gjennomsnittlig kursmål 306 NOK.
Det er 24 NOK mer enn gjennomsnittet hos de 9 hos MS.
Disse 3 ekstra som Marketscreener har spadd fram er altså i overkant festbremser... 😅🎪
Det er 24 NOK mer enn gjennomsnittet hos de 9 hos MS.
Disse 3 ekstra som Marketscreener har spadd fram er altså i overkant festbremser... 😅🎪
Redigert 27.02.2024 kl 12:28
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 12:10
6202
Henleder oppmerksomheten på det lave volumet...
Her kan det være på sin plass å spekulere over hvem som vil selge *større volum* under dette nivået?
Shortsalg vil det neppe være... de brant seg veldig stygt ifjor rundt denne tiden.
Så. Hvilke type større investorer tenker at supersyklusen er over nå?
VOLUME: 295.36K
65 DAY AVG: 1.37M
22% VS AVG
Her kan det være på sin plass å spekulere over hvem som vil selge *større volum* under dette nivået?
Shortsalg vil det neppe være... de brant seg veldig stygt ifjor rundt denne tiden.
Så. Hvilke type større investorer tenker at supersyklusen er over nå?
VOLUME: 295.36K
65 DAY AVG: 1.37M
22% VS AVG
Redigert 27.02.2024 kl 12:15
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 11:25
6306
Nei, jeg tror ikke det. jeg tøyser nok litt med en floskel der. generell trading og litt stoplosshunt er nok like aktuelle forklaringer.
Forøvrig så *er* det en del short her også da! Ca 2/3 av ifjor på samme tid. Så helt på jordet er det fortsatt ikke å også snakke om shortens betydning her!
Og på OSE er de fritatt fra å opplyse oss om shorten...
Forøvrig så *er* det en del short her også da! Ca 2/3 av ifjor på samme tid. Så helt på jordet er det fortsatt ikke å også snakke om shortens betydning her!
Og på OSE er de fritatt fra å opplyse oss om shorten...
Redigert 27.02.2024 kl 12:01
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 11:19
6251
Et lite sideblikk:
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
9
Last Close Price
23.17 USD
Average target price
26.71 USD
Spread / Average Target
+15.30%
High Price Target
32 USD
Spread / Highest target
+38.11%
Low Price Target
22 USD
Spread / Lowest Target
-5.05%
Litt rart å ha HOLD og samtidig lavere kursmål enn dagens kurs?
Kanskje de som selger litt da. For å være "lure"?
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
9
Last Close Price
23.17 USD
Average target price
26.71 USD
Spread / Average Target
+15.30%
High Price Target
32 USD
Spread / Highest target
+38.11%
Low Price Target
22 USD
Spread / Lowest Target
-5.05%
Litt rart å ha HOLD og samtidig lavere kursmål enn dagens kurs?
Kanskje de som selger litt da. For å være "lure"?
KommersK
27.02.2024 kl 11:15
6239
Det virker som om du tror at all nedgang er grunnet shorting (jfr Hafnia på 63-tallet elns der du tok kraftig feil). Dette er jo rent vås.
Men ellers kommer du jo med mange interessante opplysninger. Takker for det!
Men ellers kommer du jo med mange interessante opplysninger. Takker for det!
Redigert 27.02.2024 kl 11:17
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 10:58
6294
Ble fart på shortsklia gitt!
OET fortsatt grønn! Tøft å bli "OSE-tvunget" til å ta prematur gevinst der?
Dette er gjerne siste mulighet for gode shortkjøp før Q4 torsdag?
OET fortsatt grønn! Tøft å bli "OSE-tvunget" til å ta prematur gevinst der?
Dette er gjerne siste mulighet for gode shortkjøp før Q4 torsdag?
Redigert 27.02.2024 kl 12:00
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 10:52
6311
DHT bestiller inntil 4 nye VLCC melder Tradewinds/Finansavisen. 128mill USD skal være prisen.
Det er et par prosent over oppgitte 125 mill USD nypriser i siste Fearnpulse.
https://fearnpulse.com/#4
Presser vel NAV litt opp dette kanskje?
Det er et par prosent over oppgitte 125 mill USD nypriser i siste Fearnpulse.
https://fearnpulse.com/#4
Presser vel NAV litt opp dette kanskje?
Redigert 27.02.2024 kl 10:53
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 10:31
6342
240,10 nå
Come on!
Selg litt mer short nå!
Dette klarer vi?
Bravo!
👍👍👍
237 neste?
Come on!
Selg litt mer short nå!
Dette klarer vi?
Bravo!
👍👍👍
237 neste?
Redigert 27.02.2024 kl 10:38
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 10:20
6355
Vil dagsvingen sende kursen marginalt under 240 på OSEs klassiske 10:30 dipp?
Tror kanskje det!
OET stiger igjen forresten.
De har jo også en NYSE-fasit på 328NOK fra igår å forholde seg til!
Ganske spesielt at OET omsettes på nesten samme volum som FRO hittil idag!
Tror kanskje det!
OET stiger igjen forresten.
De har jo også en NYSE-fasit på 328NOK fra igår å forholde seg til!
Ganske spesielt at OET omsettes på nesten samme volum som FRO hittil idag!
Redigert 27.02.2024 kl 10:22
Du må logge inn for å svare
ibyx
27.02.2024 kl 10:13
6335
FRO stamper videre. Nå 7% under ATH og 4% under 1.11.2023.
ECO fikk et kick opp på NYSE uten drahjelp av LR2. Noe må være på gang?
Det er alltid noen som vet mer om rateprisens utvikling før andre...
ECO fikk et kick opp på NYSE uten drahjelp av LR2. Noe må være på gang?
Det er alltid noen som vet mer om rateprisens utvikling før andre...
ibyx
26.02.2024 kl 23:00
6734
Du er ikke den eneste som undres...
https://twitter.com/christankerfund/status/1762171014379974676
Dessuten:
VOLUME: 138.02K
65 DAY AVG: 38.07K
363% VS AVG
https://twitter.com/christankerfund/status/1762171014379974676
Dessuten:
VOLUME: 138.02K
65 DAY AVG: 38.07K
363% VS AVG
ibyx
26.02.2024 kl 17:44
7156
Da var den Fixed!
Antigone (2015 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Brazil/China Petrobras Tankers UK [Ex Brazil] (TCE: RV USD 62K @ 90 days / Actual USD 115K @ 46 days)
Men såvidt man ser til noe lavere rate?
EAntigone (2015)
Tankers UK Brazil/Portugal Petrobras Fixed 96k/Day
https://app.tankersinternational.com/fixtures/7f555046-49a5-4d4a-8ee3-814884000bee
Fortsatt prekt for en 9 år gammel VLCC!
Antigone (2015 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Brazil/China Petrobras Tankers UK [Ex Brazil] (TCE: RV USD 62K @ 90 days / Actual USD 115K @ 46 days)
Men såvidt man ser til noe lavere rate?
EAntigone (2015)
Tankers UK Brazil/Portugal Petrobras Fixed 96k/Day
https://app.tankersinternational.com/fixtures/7f555046-49a5-4d4a-8ee3-814884000bee
Fortsatt prekt for en 9 år gammel VLCC!
ibyx
26.02.2024 kl 14:55
7359
peer stuff..
Fra DHT Q4 guiding i Q3 rapp.
Thus far in the fourth quarter of 2023, 71% of the available VLCC spot days have been booked at an average rate
of $41,500 per day on a discharge-to-discharge basis. 77% of the available VLCC days, combined spot and time-
charter days, have been booked at an average rate of $40,200 per day.
Slik gikk det i Q4 + guiding for Q1 24
https://twitter.com/MarhelmData/status/1762097299289714975/photo/1
DHT leverte altså fra 40.200 til 43.600 opp ca 8%.
Dersom FRO får tilsvarende oppgang blir fra est 48100 +8%, ca 52USD
Det *kan* altså være grunn til å anta bedre resultat enn guidet av FRO selv.
Videre guiding for Q1 analogt med DHT vil kunne bli 52USD +28% altså ca 67USD for Q1.
Med forbehold om feil og misforståelser...
Fra DHT Q4 guiding i Q3 rapp.
Thus far in the fourth quarter of 2023, 71% of the available VLCC spot days have been booked at an average rate
of $41,500 per day on a discharge-to-discharge basis. 77% of the available VLCC days, combined spot and time-
charter days, have been booked at an average rate of $40,200 per day.
Slik gikk det i Q4 + guiding for Q1 24
https://twitter.com/MarhelmData/status/1762097299289714975/photo/1
DHT leverte altså fra 40.200 til 43.600 opp ca 8%.
Dersom FRO får tilsvarende oppgang blir fra est 48100 +8%, ca 52USD
Det *kan* altså være grunn til å anta bedre resultat enn guidet av FRO selv.
Videre guiding for Q1 analogt med DHT vil kunne bli 52USD +28% altså ca 67USD for Q1.
Med forbehold om feil og misforståelser...
ibyx
26.02.2024 kl 14:17
7437
Ratene trender visst svakt ned idag?
Tanker FFAs:
- VLCC -2-4%
- Suezmax Flat
- Aframax -1-3%
- Clean Flattish
https://twitter.com/christankerfund/status/1762095275467018589
Tanker FFAs:
- VLCC -2-4%
- Suezmax Flat
- Aframax -1-3%
- Clean Flattish
https://twitter.com/christankerfund/status/1762095275467018589
Redigert 26.02.2024 kl 14:18
Du må logge inn for å svare
ibyx
26.02.2024 kl 14:12
7440
https://www.tradewindsnews.com/tankers/vlcc-newbuilding-price-hits-financial-crisis-high-as-dht-breaks-hanwha-ocean-drought/2-1-1603364
Men pris dersom oppgitt er bak mur...
Vil gjerne se økning i bruktprisene?
Men pris dersom oppgitt er bak mur...
Vil gjerne se økning i bruktprisene?
Flipper
24.02.2024 kl 19:48
8199
Den amerikanske finansdepartementet har plassert den russiske rederen Sovcomflot på sanksjonene svarteliste, sammen med 14 av tankskipene.
Bla. 3 LR2 og 14 Aframaxes og Suesmax,
Sanksjonene hindrer amerikanere og amerikanske selskaper fra å drive forretning med Sovcomflot, inkludert å tilby varer og tjenester.
Kun noen dråper, men alt hjelper.
Bla. 3 LR2 og 14 Aframaxes og Suesmax,
Sanksjonene hindrer amerikanere og amerikanske selskaper fra å drive forretning med Sovcomflot, inkludert å tilby varer og tjenester.
Kun noen dråper, men alt hjelper.
Redigert 24.02.2024 kl 19:50
Du må logge inn for å svare
ibyx
23.02.2024 kl 12:06
8813
Paretos piler her legitimerer gjerne siste tids fall en del? Alle FRO sine klasser har falt.
https://twitter.com/ParetoSec/status/1760982913225564221
Men siste dagers rater er ikke entydig betydelig ned...
siste meldte fx:
Grand Bonanza (2021 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) USG/China Vitol Koch (TCE: RV USD 46K @ 111 days / Actual USD 64K @ 91 days)
Og la oss nå se om denne blir fixed eller failed..
Antigone (2015 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Brazil/China Petrobras Tankers UK [Ex Brazil] (TCE: RV USD 62K @ 90 days / Actual USD 115K @ 46 days)
https://twitter.com/ParetoSec/status/1760982913225564221
Men siste dagers rater er ikke entydig betydelig ned...
siste meldte fx:
Grand Bonanza (2021 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: B 🟢) USG/China Vitol Koch (TCE: RV USD 46K @ 111 days / Actual USD 64K @ 91 days)
Og la oss nå se om denne blir fixed eller failed..
Antigone (2015 - Modern VLSFO) On Subs (Estimated Voyage CII: C 🟡) Brazil/China Petrobras Tankers UK [Ex Brazil] (TCE: RV USD 62K @ 90 days / Actual USD 115K @ 46 days)
ibyx
23.02.2024 kl 11:56
5916
Litt forsiktig heiskjøring idag.
Ikke glem at "instruksen" fra NYSE igår er
243,34 NOK
Ikke glem at "instruksen" fra NYSE igår er
243,34 NOK
KommersK
22.02.2024 kl 22:52
6192
''Alt'' av tank steg vel i USA etter at OSE stengte. Det gir håp for morgendagen.
ibyx
22.02.2024 kl 22:08
6246
Skulle du sett. De tryllet den i pluss på slutten...
Dermed ble det ingen fin tredagers på NYSE...
OSE klarte 4... hittil...
Det skal "nesten ikke være mulig"... 🤣
Dermed ble det ingen fin tredagers på NYSE...
OSE klarte 4... hittil...
Det skal "nesten ikke være mulig"... 🤣
ibyx
22.02.2024 kl 19:52
6204
Relativt labert volum på NYSE.
VOLUME: 1.41M
65 DAY AVG: 2.77M
51% VS AVG
Tendenser til å hindre at den skal gå i pluss som den såvidt har gjort et 2-3 ganger siste timen.
Spørsmålet nå er vel litt om ratene forsøkes å "prates ned" eller om det bare er et par enslige "svaler" som i tillegg har noe "slagside" mot enkelte få aktører? Unipec og Petrobras.
Litt pussig og litt puslete grunnlag?
https://app.tankersinternational.com
VOLUME: 1.41M
65 DAY AVG: 2.77M
51% VS AVG
Tendenser til å hindre at den skal gå i pluss som den såvidt har gjort et 2-3 ganger siste timen.
Spørsmålet nå er vel litt om ratene forsøkes å "prates ned" eller om det bare er et par enslige "svaler" som i tillegg har noe "slagside" mot enkelte få aktører? Unipec og Petrobras.
Litt pussig og litt puslete grunnlag?
https://app.tankersinternational.com
Redigert 22.02.2024 kl 19:54
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.02.2024 kl 16:11
6400
Fjerde røde på rappen...
NYSE priser inn lave forventninger til Q4?
Vi vet at ratene ikke var optimale i Q4, derfor har heller ikke FRO "tatt av". Kursen er nå nesten 5% *lavere* enn en måned ut i Q4.
Det som betyr mest vil da være guiding og det faktum at NAV har økt med ca 10% nå. Da betyr det lit hva NAV økte i Q4 fram til nyttår.
Ser dessuten at DHT kjøres ganske parallellt.
NYSE priser inn lave forventninger til Q4?
Vi vet at ratene ikke var optimale i Q4, derfor har heller ikke FRO "tatt av". Kursen er nå nesten 5% *lavere* enn en måned ut i Q4.
Det som betyr mest vil da være guiding og det faktum at NAV har økt med ca 10% nå. Da betyr det lit hva NAV økte i Q4 fram til nyttår.
Ser dessuten at DHT kjøres ganske parallellt.
Redigert 22.02.2024 kl 16:37
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.02.2024 kl 15:38
6646
Stadig flere ute tirrer "NYSE-shorten"...
Spår ny opptur for Frontline
Frontline har steget med over 300 prosent på børsen i løpet av de seneste to årene. Både Arctic-analytiker Kristoffer Barth Skeie og ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen mener det er mer å gå på.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/02/22/8101138/spar-ny-opptur-for-frontline
Gevinstsikring er nå en ting...
Vedvarende shortsalg noe litt annet...
Pendel pendel på veggen der...
Current Short Volume6,140,000 shares
Previous Short Volume5,000,000 shares
Change Vs. Previous Month+22.80%
Dollar Volume Sold Short$139.32 million
Short Interest Ratio / Days to Cover2.2
Last Record DateJanuary 31, 2024
Spår ny opptur for Frontline
Frontline har steget med over 300 prosent på børsen i løpet av de seneste to årene. Både Arctic-analytiker Kristoffer Barth Skeie og ABG Sundal Collier-analytiker Petter Haugen mener det er mer å gå på.
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/02/22/8101138/spar-ny-opptur-for-frontline
Gevinstsikring er nå en ting...
Vedvarende shortsalg noe litt annet...
Pendel pendel på veggen der...
Current Short Volume6,140,000 shares
Previous Short Volume5,000,000 shares
Change Vs. Previous Month+22.80%
Dollar Volume Sold Short$139.32 million
Short Interest Ratio / Days to Cover2.2
Last Record DateJanuary 31, 2024
Redigert 22.02.2024 kl 15:42
Du må logge inn for å svare
Finansrev
22.02.2024 kl 15:32
6618
Spennende å se hvilken retning texas-børsen skal filleriste kursen i dag. Nord eller sør?
longterm
22.02.2024 kl 15:17
6345
Veldig bra, ibyx - vi har savnet deg mens du har vært på ferie?! ;)
ibyx
22.02.2024 kl 14:53
6294
Flere og flere ser "verdidiskrepansen" her nå?
NAV is moving up
https://twitter.com/olaharaldmoen1/status/1760598557080330591
Interessant at akkurat VLCC 5yr er opp 10% siste 3 måneder. Ganske sammenfallende med "de 24"?
Også verdt å merke seg at de eldste nå faller i verdi med 7% siste 12 mnd. Indikasjon på kommende økt utfasing?
NAV is moving up
https://twitter.com/olaharaldmoen1/status/1760598557080330591
Interessant at akkurat VLCC 5yr er opp 10% siste 3 måneder. Ganske sammenfallende med "de 24"?
Også verdt å merke seg at de eldste nå faller i verdi med 7% siste 12 mnd. Indikasjon på kommende økt utfasing?
ibyx
22.02.2024 kl 13:14
6420
Takker. Noen synes sikker det blir for mye. På den annen side mener jeg det i hovedsak er poengtert og relevant.
Få vet hvor ratene går de neste ukene kanskje. Men noen vet mer. Gevinstsikringen nylig viser tydelig at noen har mer kunnskap... eller markedsmakt.
men det går begge veier dette. Det skal ikke bare selges...
Få vet hvor ratene går de neste ukene kanskje. Men noen vet mer. Gevinstsikringen nylig viser tydelig at noen har mer kunnskap... eller markedsmakt.
men det går begge veier dette. Det skal ikke bare selges...
Anden
22.02.2024 kl 13:06
6433
Veldig fra Ibyx. Fin informasjon når det butter litt. Jeg trader minimalt så må ta noen nedturer også. Men 200% så lang siden jeg gikk "all in" gjør at jeg kan leve med svingningene. Gleder meg til resultatfremleggelse og utbytte i nærmeste fremtid!
ibyx
22.02.2024 kl 12:41
6479
Så er det blitt slik nå at kursen følger ratesvingningene fra dag til dag uten å ta særlig hensyn til oppgang eller nedgang innen hvert kvartal?
24. november var kursen 1% lavere enn nå. Slik var Poten da / igår / differanse i prosent
VLCC 49.500 / 55.300. +12%
Suezmax 28.800 / 34.500 +20%
Aframax 49.900 / 47.900 -4%
LR2 28.000 / 46.000 +64%
"pendelens muligheter"
24. november var kursen 1% lavere enn nå. Slik var Poten da / igår / differanse i prosent
VLCC 49.500 / 55.300. +12%
Suezmax 28.800 / 34.500 +20%
Aframax 49.900 / 47.900 -4%
LR2 28.000 / 46.000 +64%
"pendelens muligheter"
ibyx
22.02.2024 kl 12:03
6548
Om VLCC fra ny Fearnpulse idag:
Charterers will be targeting in the WS 60’s MEG/China, but, the list is still tight, so any sudden influx and we can regain some ground.
https://fearnpulse.com
Charterers will be targeting in the WS 60’s MEG/China, but, the list is still tight, so any sudden influx and we can regain some ground.
https://fearnpulse.com
ibyx
22.02.2024 kl 11:52
6586
242...
Er det idag man legger de beste Q4-eggene?
Fixed kontrakter over 70k/Day via TankersInt hittil i år (nyeste sist):

CKassab (2018)
Bahri Oil Transportation
USG/Korea
SK Energy
Fixed
78k/Day
DPrincess Natalie (2011)
Hellenic Tankers
AG/Korea
S-Oil
Fixed
88k/Day
BAdvantage Victory (2022)
Stasco
USG/Korea
ATA
Fixed
100k/Day
CKirkuk (2019)
Sinokor
Med/UKC
Bahri Oil Transportation
Fixed
80k/Day
CDas (2019)
ADMIC
USG/China
Chevron Houston
Fixed
98k/Day
DCyan Nova (2011)
Zodiac Maritime Limited
Med/China
Unipec (Lon)
Fixed
80k/Day
BAdvantage Vital (2023)
Stasco
USG/Spore
ExxonMobil
Fixed
87k/Day
CDhalkut (2021)
Trafigura
USG/Korea
Hyundai Oilbank
Fixed
74k/Day
CAmad (2018)
Bahri Oil Transportation
USG/Korea
SK Energy
Fixed
81k/Day
BFront Gaula (2022)
Frontline
Brazil/China
Petrobras
Fixed
79k/Day
BNissos Nikouria (2022)
Kyklades Maritime
USG/UKC
CNR
Fixed
73k/Day
BSeaduchess (2022)
Thenamaris
USG/Korea
SK Energy
Fixed
95k/Day
DSerifos (2009)
Embiricos
AG/ECIndia
IOC
Fixed
80k/Day
BOlympic Life (2019)
Onassis
AG/Vietnam
NSRP
Fixed
76k/Day
CMaran Artemis (2016)
Maran Tankers Management
AG/USWC
Chevron Houston
Fixed
80k/Day
Er det idag man legger de beste Q4-eggene?
Fixed kontrakter over 70k/Day via TankersInt hittil i år (nyeste sist):

CKassab (2018)
Bahri Oil Transportation
USG/Korea
SK Energy
Fixed
78k/Day
DPrincess Natalie (2011)
Hellenic Tankers
AG/Korea
S-Oil
Fixed
88k/Day
BAdvantage Victory (2022)
Stasco
USG/Korea
ATA
Fixed
100k/Day
CKirkuk (2019)
Sinokor
Med/UKC
Bahri Oil Transportation
Fixed
80k/Day
CDas (2019)
ADMIC
USG/China
Chevron Houston
Fixed
98k/Day
DCyan Nova (2011)
Zodiac Maritime Limited
Med/China
Unipec (Lon)
Fixed
80k/Day
BAdvantage Vital (2023)
Stasco
USG/Spore
ExxonMobil
Fixed
87k/Day
CDhalkut (2021)
Trafigura
USG/Korea
Hyundai Oilbank
Fixed
74k/Day
CAmad (2018)
Bahri Oil Transportation
USG/Korea
SK Energy
Fixed
81k/Day
BFront Gaula (2022)
Frontline
Brazil/China
Petrobras
Fixed
79k/Day
BNissos Nikouria (2022)
Kyklades Maritime
USG/UKC
CNR
Fixed
73k/Day
BSeaduchess (2022)
Thenamaris
USG/Korea
SK Energy
Fixed
95k/Day
DSerifos (2009)
Embiricos
AG/ECIndia
IOC
Fixed
80k/Day
BOlympic Life (2019)
Onassis
AG/Vietnam
NSRP
Fixed
76k/Day
CMaran Artemis (2016)
Maran Tankers Management
AG/USWC
Chevron Houston
Fixed
80k/Day
ibyx
22.02.2024 kl 11:16
6618
Til shippingspesialistene der ute...
Er det vanlig i shipping når man selger skip å selge disse med uavsluttede kontrakter? Vi kan vel da se bort ifra skip som evt går på langtidskontrakter med flere turer.
Dersom man i det hele tatt kan selge skip hvor deler av et oppdrag/frakt gjenstår så må vel denne kontrakten da reforhandles? I det minste mellom kjøper og selger av skipet?
Er det vanlig i shipping når man selger skip å selge disse med uavsluttede kontrakter? Vi kan vel da se bort ifra skip som evt går på langtidskontrakter med flere turer.
Dersom man i det hele tatt kan selge skip hvor deler av et oppdrag/frakt gjenstår så må vel denne kontrakten da reforhandles? I det minste mellom kjøper og selger av skipet?
ibyx
22.02.2024 kl 10:53
6681
Vet ikke om jeg helt skjønner hva Ed vil fram til her:
All three VLCC spot fixtures by Unipec. They really went in for the kill, after that Brazilian cargo fiasco on Tuesday. via the
@TankersInt
app.
https://twitter.com/ed_fin/status/1760584818377506907
Men det er kanskje litt påfallende at siste to dagers tilbakefall i VLCC rater via TankerInt alle er på bestilling av enten Unipec eller Petrobras?
https://app.tankersinternational.com
Nåja Antigone til 115k/Day fra Petrobras er jo ikke akkurat trendsettende i negativ retning da... 😅
Så før vi lar shorterne vegetere for lenge på emosjonene bør vi kanskje konkurrere med dem på tilbakekjøp?
All three VLCC spot fixtures by Unipec. They really went in for the kill, after that Brazilian cargo fiasco on Tuesday. via the
@TankersInt
app.
https://twitter.com/ed_fin/status/1760584818377506907
Men det er kanskje litt påfallende at siste to dagers tilbakefall i VLCC rater via TankerInt alle er på bestilling av enten Unipec eller Petrobras?
https://app.tankersinternational.com
Nåja Antigone til 115k/Day fra Petrobras er jo ikke akkurat trendsettende i negativ retning da... 😅
Så før vi lar shorterne vegetere for lenge på emosjonene bør vi kanskje konkurrere med dem på tilbakekjøp?
ibyx
22.02.2024 kl 09:59
6752
Som vi ser har ratene de 2 siste dagene vært mer på nivå med rundt 1. februar altså ac 50k etter å ha vært rundt 70k i tiden imellom.
Det betyr jo ikke at ratene over 50k er kansellert eller noe... slik markedet reagerer som om skulle være tilfellet...
https://twitter.com/PotenTankers/status/1760344881321345093
For FRO-aksjonærer kan det være vel så interessant å merke seg newbuild price og seconhandprice i samme link. 1,3MRD og 1,08MRD (5yr old) for VLCC nå.
Såvidt jeg husker fikk FRO de 24 VLCCer fra Euronav til ca 1MRD stk? (979MNOK mer nøyaktig)
Så husk da at prising av FRO ikke bare er basert på rater, men også verdi av flåten.. Økt med over 10% altså siden november. Eller en økning på ca 2,35MRD på 3 måneder. Ca 2,5 VLCC «gratis» nå altså. I tillegg kommer selvsagt verdiøkningen for skipene de hadde fra før....
"Do the math og lemp ut!" 😅
Verdiene av flåten er kanskje ikke det minst interessante tallet i Q4 neste torsdag?
Fra børsmelding 22.11.23:
Frontline had entered into agreements with Euronav to acquire a high-
quality ECO fleet of 24 VLCCs with an average age of 5.3 years, for an aggregate
purchase price of USD 2,350 million (the "Acquisition").
Sorry. Ble litt for friske tall i første posting. Er ikke dårlig dette heller da!
Med forbehold om misforståelser som alltid! 😅
Det betyr jo ikke at ratene over 50k er kansellert eller noe... slik markedet reagerer som om skulle være tilfellet...
https://twitter.com/PotenTankers/status/1760344881321345093
For FRO-aksjonærer kan det være vel så interessant å merke seg newbuild price og seconhandprice i samme link. 1,3MRD og 1,08MRD (5yr old) for VLCC nå.
Såvidt jeg husker fikk FRO de 24 VLCCer fra Euronav til ca 1MRD stk? (979MNOK mer nøyaktig)
Så husk da at prising av FRO ikke bare er basert på rater, men også verdi av flåten.. Økt med over 10% altså siden november. Eller en økning på ca 2,35MRD på 3 måneder. Ca 2,5 VLCC «gratis» nå altså. I tillegg kommer selvsagt verdiøkningen for skipene de hadde fra før....
"Do the math og lemp ut!" 😅
Verdiene av flåten er kanskje ikke det minst interessante tallet i Q4 neste torsdag?
Fra børsmelding 22.11.23:
Frontline had entered into agreements with Euronav to acquire a high-
quality ECO fleet of 24 VLCCs with an average age of 5.3 years, for an aggregate
purchase price of USD 2,350 million (the "Acquisition").
Sorry. Ble litt for friske tall i første posting. Er ikke dårlig dette heller da!
Med forbehold om misforståelser som alltid! 😅
Redigert 22.02.2024 kl 10:13
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.02.2024 kl 09:29
6849
"hull-i-hodet-snadder" fra Investtech?
Aksjen har marginalt brutt ned gjennom støtten ved cirka 250 kroner. Etablert brudd vil indikere videre nedgang.
Definer "etablert" her og kjøp med begge hender? 😅
Kanskje det siktes til "etablerte aktører"? 🤔
Current Short Volume6,140,000 shares
Previous Short Volume5,000,000 shares
Change Vs. Previous Month+22.80%
Dollar Volume Sold Short$139.32 million
Short Interest Ratio / Days to Cover2.2
Last Record DateJanuary 31, 2024
Aksjen har marginalt brutt ned gjennom støtten ved cirka 250 kroner. Etablert brudd vil indikere videre nedgang.
Definer "etablert" her og kjøp med begge hender? 😅
Kanskje det siktes til "etablerte aktører"? 🤔
Current Short Volume6,140,000 shares
Previous Short Volume5,000,000 shares
Change Vs. Previous Month+22.80%
Dollar Volume Sold Short$139.32 million
Short Interest Ratio / Days to Cover2.2
Last Record DateJanuary 31, 2024
Redigert 22.02.2024 kl 09:32
Du må logge inn for å svare
ibyx
22.02.2024 kl 09:04
6953
Åpner med attraktivt "overspill" idag!
Samme pris som 1. februar igjen!
TradeWinds 20.2: VLCC spot rates have climb from $37,033 per day on 1 February to $65,196 per day on Monday... [19.2]
"The Trading Pendulum..."
Samme pris som 1. februar igjen!
TradeWinds 20.2: VLCC spot rates have climb from $37,033 per day on 1 February to $65,196 per day on Monday... [19.2]
"The Trading Pendulum..."
Redigert 22.02.2024 kl 09:22
Du må logge inn for å svare
ibyx
21.02.2024 kl 20:38
7400
Hmm. Den siste pendelbevegelsen på NYSE ser ut til å gi muligheter for etternølere imorgen også? Nuvel.
Siste nytt observert fra supersykkelen: annual VLCC dwt growth rate 2024: 0%
https://twitter.com/ed_fin/status/1760361424000274703
Siste nytt observert fra supersykkelen: annual VLCC dwt growth rate 2024: 0%
https://twitter.com/ed_fin/status/1760361424000274703
Redigert 21.02.2024 kl 20:39
Du må logge inn for å svare
ibyx
21.02.2024 kl 13:41
7748
Ettersom dette er "shipping" kan det godt tenkes den skal tilbys under 240 før neste topp tas ut!
Men man merker jo at det blir mindre hyggelig å ta gevinst dess mer den faller mot 240 nå?
Noen babler om 10-20% fall og sånt. Det skjer ikke nå uten en kollaps i ratene. Det var før det. Før supersykkelen var skikkelig "rigget" med alt av sikkerhetsutstyr, bakspeil, langslys osv. Fabrikken klare dessuten ikke å levere sykler på lang tid. Man får stelle pent med den man har!
Men man merker jo at det blir mindre hyggelig å ta gevinst dess mer den faller mot 240 nå?
Noen babler om 10-20% fall og sånt. Det skjer ikke nå uten en kollaps i ratene. Det var før det. Før supersykkelen var skikkelig "rigget" med alt av sikkerhetsutstyr, bakspeil, langslys osv. Fabrikken klare dessuten ikke å levere sykler på lang tid. Man får stelle pent med den man har!
Redigert 21.02.2024 kl 13:41
Du må logge inn for å svare
ibyx
21.02.2024 kl 13:24
7769
Tenker du å gå short?
Pr 31.1.24: Dollar Volume Sold Short$139.32 million
Pr 31.1.23: Dollar Volume Sold Short$210 million
Pr 31.1.24: Dollar Volume Sold Short$139.32 million
Pr 31.1.23: Dollar Volume Sold Short$210 million
ibyx
21.02.2024 kl 12:54
7811
Pussig nok har AVG Target falt marginalt fra 1. februar...
Analytikerne har altså ikke fått integrert månedens solide rateløft for VLCC. Eller foreløpig kun til "best customers" da? 😅
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
9
Last Close Price
23.54 USD
Average target price
26.66 USD
Spread / Average Target
+13.27%
High Price Target
32 USD
Spread / Highest target
+35.94%
Low Price Target
22 USD
Spread / Lowest Target
-6.54%
PS. Det skal godt gjøres å komme med godt begrunnet nedgradering her nå. Det kan selvsagt komme som følge av evt "skuffelse" hos dem som har spekulert i å sette for høye forventninger til Q4. Det er jo en "klassiker"! men er ikke forventingene til Q4 heller moderate da?
Faren for oppgraderinger burde derfor være større etter Q4 neste uke. Det er jo gjerne i etterkant av framleggelser at revisjonene kommer...
Da holder det ikke med daglige svingninger i rater som begrunnelse.
Så hvor trender VLCC-ratene de neste ukene og månedene...? 😅
Analytikerne har altså ikke fått integrert månedens solide rateløft for VLCC. Eller foreløpig kun til "best customers" da? 😅
Mean consensus
BUY
Number of Analysts
9
Last Close Price
23.54 USD
Average target price
26.66 USD
Spread / Average Target
+13.27%
High Price Target
32 USD
Spread / Highest target
+35.94%
Low Price Target
22 USD
Spread / Lowest Target
-6.54%
PS. Det skal godt gjøres å komme med godt begrunnet nedgradering her nå. Det kan selvsagt komme som følge av evt "skuffelse" hos dem som har spekulert i å sette for høye forventninger til Q4. Det er jo en "klassiker"! men er ikke forventingene til Q4 heller moderate da?
Faren for oppgraderinger burde derfor være større etter Q4 neste uke. Det er jo gjerne i etterkant av framleggelser at revisjonene kommer...
Da holder det ikke med daglige svingninger i rater som begrunnelse.
Så hvor trender VLCC-ratene de neste ukene og månedene...? 😅
Redigert 21.02.2024 kl 13:17
Du må logge inn for å svare
ibyx
21.02.2024 kl 12:36
7861
Enda en nyhet som ligger til grunn for gårsdagens og ikke minst dagens gevinstsikring?
Noen snapper opp triggerdata litt før andre her også?
Det blir neppe mer enn en hump i veien nå da.. for potensielle nykommere å utnytte også!
VLCC spot rates have climb from $37,033 per day on 1 February to $65,196 per day on Monday...
https://www.tradewindsnews.com/tankers/houthi-attacks-drive-vlcc-rally-ahead-of-schedule-now-owners-need-opec-to-deliver/2-1-1600879
FRO 1.2 242NOK Idag 242,55 LOD
Og supersykkelen er fortsatt i god stand: https://twitter.com/jsxfreight1/status/1760054340666916881
LR2 "reddet" kursen i FRO i januar på tross av at de ikke har så mange av disse? Med god hjelp av FOMO mtp forventet VLCC-rally?
Nå som dette er litt i siget med betydelige utslag for VLCC-spekkede FRO selv med "små" økninger, kan vi likevel tenke oss en liten konsolidering inntil LR2 effekten er konsumert og konsolidert?
Men 30-40% høyere VLCC-rater i FRO er langt mer utslagsgivende enn selv en dobling i LR2 en periode?
Noen snapper opp triggerdata litt før andre her også?
Det blir neppe mer enn en hump i veien nå da.. for potensielle nykommere å utnytte også!
VLCC spot rates have climb from $37,033 per day on 1 February to $65,196 per day on Monday...
https://www.tradewindsnews.com/tankers/houthi-attacks-drive-vlcc-rally-ahead-of-schedule-now-owners-need-opec-to-deliver/2-1-1600879
FRO 1.2 242NOK Idag 242,55 LOD
Og supersykkelen er fortsatt i god stand: https://twitter.com/jsxfreight1/status/1760054340666916881
LR2 "reddet" kursen i FRO i januar på tross av at de ikke har så mange av disse? Med god hjelp av FOMO mtp forventet VLCC-rally?
Nå som dette er litt i siget med betydelige utslag for VLCC-spekkede FRO selv med "små" økninger, kan vi likevel tenke oss en liten konsolidering inntil LR2 effekten er konsumert og konsolidert?
Men 30-40% høyere VLCC-rater i FRO er langt mer utslagsgivende enn selv en dobling i LR2 en periode?
Redigert 21.02.2024 kl 12:44
Du må logge inn for å svare
ibyx
21.02.2024 kl 11:32
8000
Ser LOD innebærer en korreksjon på ca 6% fra årsbeste.
Er det stort sett gevinstsikring av høyere rater idet dette ble formidlet til det "bredere lag" som ikke følger med fra time til time og dag til dag?
VLCC holder koken? De har jo mange av disse nå, så utslag her får stor effekt.
LR2 er vel også "healthy" fortsatt på Potensnitt på ca 62.000USD?
https://twitter.com/PotenTankers/status/1759987502411108804
Er det stort sett gevinstsikring av høyere rater idet dette ble formidlet til det "bredere lag" som ikke følger med fra time til time og dag til dag?
VLCC holder koken? De har jo mange av disse nå, så utslag her får stor effekt.
LR2 er vel også "healthy" fortsatt på Potensnitt på ca 62.000USD?
https://twitter.com/PotenTankers/status/1759987502411108804