Interoil Exploration and production ( IOX)

vikingfan
IOX 19.01.2023 kl 09:47 82833

Endelig er 2023 her og det er Ă„ret IOX endelig skal lykkes.
Den store triggere er Altair og LLA-47 Block.
De alene kan sende IOX over 5 kr.

NĂ„ er kursen 90 Ăžre.

Ta plass og kjĂžp IOX


2022.
Selskapet vil investere i organisk vekst ved Ä gjenÄpne nedstengte brÞnner i selskapets Santa Cruz-portefÞljen, Mata Magallanes Oeste (MMO) og La Brea. Videre har Interoil utviklet en avtale-pipeline som vil gjÞre det mulig Ä konsolidere portefÞljen i Santa Cruz og vokse i andre omrÄder. Selskapet har inngÄtt en opsjonsavtale om Ä kjÞpe en direkte eierandel i Bajo Guanaco-blokken.

-VĂ„r akselererte vekststrategi vil levere opptil 270 prosent egenproduksjonsvekst, sier Leandro Carbone, administrerende direktĂžr i Interoil.

2021
Interoil Exploration and Production har inngÄtt en avtale i Colombia med SLS og Quantum. Avtalen innebÊrer boring av to letebrÞnner. Det kommer frem av en bÞrsmelding. I tillegg melder selskapet at det vil investere i gjenÄpningen av 19 brÞnner i Argentina.
Redigert 21.01.2023 kl 17:03 Du mÄ logge inn for Ä svare
X-43 scramjet
21.01.2023 kl 17:41 5205

Da hÄper jeg IOX er neste raketten, rekyl opp til 2-3 kr. En til gnist nÄ, sÄ er det gjort
sacco12
21.01.2023 kl 17:42 5205

TÄpelige innlegg om tall og tull med bibelen som referanse i tillegg til Ä legge skylden pÄ NATO for krig og elendighet, kan du fortelle til hjernvevaskede likesinnede og andre tÄper. Jeg gir fullstendig blaffen om du eier en eller 10 millioner aksjer i IOX, sÄnt tullprat kan du holde langt unna folk som faktisk prÞver Ä diskutere IOX pÄ en seriÞs mÄte. Voksne mennesker som faktisk tror at tilfeldige tall i en tykk bok kan legges sammen eller trekkes i fra for Ä svare pÄ komplekse spÞrsmÄl her i livet er rett og slett ikke helt i water spÞr du meg. Hvorfor denne type mennesker har et stort behov for Ä blande absurde meninger i et forum hvor det skal diskuteres oljemygger som IOX er meg en gÄte. Hvis jeg husker riktig, sÄ har du sagt at du av og til underviser, men er pensjonist nÄ. La en ting vÊre fullstendig klart: Den dagen en voksen person stÄr foran mine barn og pÄstÄr at noen 7 tall i en bok som ble skrevet for et par tusen Är siden beviser at verdens undergang er nÊr, er den dagen den personen fÄr sparken...
ag-3
21.01.2023 kl 17:42 5222

Fluefisker
1. Det du viser til ang. Colombias nye politiske rettning vil, som jeg tidligere har skrevet, trolig slÄ positivt ut for iox og Lla47. SÄ er det selvfÞlgelig sterke krefter i Colombia som ser annerledes pÄ ogsÄ nye felt bl a finansministeren (naturlig nok). Dette stÄr ogsÄ i reportasjen du viste til, men tror du glemte Ä referere det. Samt:

“This is a childish and populist idea based on a false narrative because according to the studies, we will lose several points of GDP while making next to no effect on the global consumption of fossil fuels. Another oil-producing country will simply make up for Colombia’s shortfall.”

Som er virkeligheten i et nĂžtteskall.

2 Produksjonen til iox vil avta fremover...???
Hva gjÞr deg bedre istand til Ä vurdere dette fremfor ledelsen i iox? Fikk du med deg at det nylig er avholdt en emisjon hvor midlene skal gÄ til Þkt produksjon?
Hvorfor tror du ikke det kommer til Ă„ skje?

3 har du fÄtt med deg de store postene som er omsatt i det siste?
Hva tror du om det?
Akte
21.01.2023 kl 17:51 5205

Uanset om fĂ„ mennesker herinde skriver negativt om Iox kan de ikke stoppe opturen 💰💰
Toget er lige skiftet til 2 gear og vil helt sikkert skifte til 6 gear i néste uge 💰💰💰💰💰💰
Og husk der er flere gear ligesom Mercedes 9 stk 💰💰💰💰💰💰💰💰💰
Akte
21.01.2023 kl 17:52 5235

Hop pĂ„ toget 5kr ses i nĂŠste uge 💰💰💰💰💰
X-43 scramjet
21.01.2023 kl 18:36 5177

Har stor tro pÄ oppgang i IOX pÄ mandag, 15-20%. Tennes fort nÄr fÞrst begynner denne aksjen. Blir feststemning pÄ mandag
Akte
21.01.2023 kl 18:38 5182

Opturen er igang 💰💰💰ser vi 5kr fþrst i néste uge 💰💰
OgsĂ„ starter turen op mod 10kr LLA 47 er total fyldt med olie đŸ’°â€ïžđŸ’°đŸ’°đŸ’°â€ïžâ€ïž
Akte
21.01.2023 kl 18:39 5184

Det bliver for VILDT đŸ’°â€ïžđŸ’°đŸ’°â€ïžđŸ’°đŸ’°đŸ’°â€ïžđŸ’°
Akte
21.01.2023 kl 18:40 5184

15-20% glem alt om det
Min 50% op đŸ’°đŸ’°â€ïžđŸ’°đŸ’°đŸ’°đŸ’°â€ïž
elnomi
21.01.2023 kl 18:41 5285

Noen som kan svare pÄ dette!
NĂ„r trenger IOX ny kapital via en ny emisjon?
Er ikke det relativt snarlig?
ag-3
21.01.2023 kl 18:55 5260

Hva fÄr deg til Ä tro at det er relativt snarlig?
Slettet bruker
21.01.2023 kl 19:05 5253

Etter fredagens opptur mÄtte jeg inn Ä se litt pÄ regnskapet til IOX og finner fÞlgende:

1. Snitt cashburn siste 9mnd er 7MNOK per kvartal
2. Cashbeholdning Q3 pÄ 22,6 MNOK (bÞr holde til sommeren)
3. 2022 net profit = 27MNOK (EPS 0,14)
4. 2022 EBITDA pÄ ca 62MNOK
5. LÄn som ikke forfaller fÞr i 2026 til rente pÄ 7,5% (veldig bra)

Multippler:

EV/EBITDA = 10
P/E = 8,6

SĂ„ ser jeg de melder 270% produksjonsvekst for slutten av 2022 og inn i 2023, sĂ„ da kan det vĂŠre et bet om at de skal levere cash positive i H1 22 og slipper emisjon til sommeren. Uansett er og forblir IOX en mygg, dog vesentlig mer spennende enn fĂžr med vedvarende hĂžy oljepris. God helg😊
Fluefiskeren
21.01.2023 kl 19:42 5296

1. Glemte det slett ikke. Trodde artikkelen var interessant da den handlet om olje og leting i Colombia. Gjengir aldri hele artikler da det er mot forumreglene. Derfor la jeg med link slik jeg ogsÄ alltid gjÞr.

2. Trenden for produksjonen er nedover. Det vil selvsagt fortsette hvis de ikke fÄr i gang flere produksjonsbrÞnner, men det fÄr de jo ikke til tydeligvis. Er det ikke vÊret sÄ er det protester fra urbefolkning eller generell uro. I tillegg har ogsÄ de saktearbeidende myndigheter.

3) FÞlger ikke selskapet sÄ nÞye at jeg ser pÄ aksjeposter. Er det viktig? Hva viser det?
sacco12
21.01.2023 kl 20:06 5257

"1. Glemte det slett ikke. Trodde artikkelen var interessant da den handlet om olje og leting i Colombia. Gjengir aldri hele artikler da det er mot forumreglene. Derfor la jeg med link slik jeg ogsÄ alltid gjÞr. "

ÅRETS TYNNENSTE OG DÅRLIGSTE BORTFORLARING!!!

Det er jaggu meg flauere enn Ä lese om hva RÞdt sier om vÄpen til Ukraina
Slettet bruker
21.01.2023 kl 21:07 5169

đŸ‘đŸœ
Kan gÄ noen spennende uker i vente kursmessig i iox.
Tipper av det volatile slaget.
Ser ogsÄ aksjen er diskutert i flere kanaler. Fredagens oppsving gikk ikke ubemerket hen. Da blir det travelt sÄklart for de som har shortet og hoste opp mest mulig svada om Gud og alla

Mdg1
21.01.2023 kl 21:17 5146

Pengene fra emisjonen er allerede brukt opp pÄ lÞnninger og fiksing av gamle prÞnner. Det er riktig som blir skrevet her at pengene kan holde frem til sommeren. Da glemmer dere at de har problemer pÄ flere brÞnner og kommer til Ä brenne resten av cashen pÄ Ä fÄ disse tilbake. Det er helt umulig for selskapet Ä Þke produksjonen fremover uten flere emisjoner. Tro meg. Dere som tror pÄ disse 270% tror pÄ et luftslott
sigj2
21.01.2023 kl 21:32 5114

Kanskje det var noen smÄhaier som ville ut Ä fikk lÞfta kursen litt nÄr mange heiv seg pÄ,gudene vet.
Akte
21.01.2023 kl 21:54 5091

NĂŠste uge bliver VILD
Mandag morgen starter en VILD optur💰
5kr onsdag 💰💰💰💰💰
Slettet bruker
21.01.2023 kl 21:56 5093

Har du aksjer i iox? Planer om Ă„ investere/shorte? Hvorfor denne besettelsen
 tusser og troll , Gud og Allah er blandet inn idag
Fluefiskeren
21.01.2023 kl 22:17 5059

Mens krampehaussingen til Akte er OK? Den slÄr alle rekorder. Man bÞr ikke prÞve Ä narre noen som helst til kjÞp. Hverken i IOX eller andre selskaper.
Abu
21.01.2023 kl 22:19 5075

Sacco
Eg vil gjerne kommentere siste 5-6 setningar i innlegget ditt der du hypotetisk ville gje Abu sparken som lĂŠrar.
Du er godt informert, eg var vikar lenge etter at eg vart pensjonert. Rektor kunne spÞrje; kan du ta desse timane i naturfag, klassa har om batteriteknologi, men eg sa dessverre, eg gidd ikkje bruke tida pÄ tÄpelege og skadelege sapiens innfall, men underviser gjerne om VÄrherre sine ting, slik som natur, dyreliv, klima, Þkologi og demografi. Ok sa han, gjer som du vil!
SÄ starta eg dei fleste timar med syndefallet, S nr 5 som forklÄrar dei fleste problem vi har pÄ jordi, og eg kunne spÞrje klassa, men kva kunne
VĂ„rherre meine med Ă„ nekte oss Ă„ ete av kunnskapstreet?
Eg skal ikkje gÄ i detalj om undervisninga, men berre seie at etter kvart la dei pc-ar bort, fylgde med, og nÄr timen var slutt og tavla full av lÊrdom frÄ Þkta, fotograferte dei tavla med mobilen.
Seinare nÄr klassa skulle ha vikar, kom elevar frÄ klassa til ass. rektor sitt kontor og sa; Vi vil ha Shell! NÄr du er hjernevaska med apekattsprÄket klarer du ikkje lett kj-lyden!
SÄ det er gode sjansar for at om eg hadde dine hÄpefulle i klassa, ville dei delteke i delegasjonen til rektor sitt kontor.


Elevar elskar faktabasert undervisning pÄ ekte norsk, enkelt formulert med ekte norske ord,
som nordmenn forma gjennom tusen Ă„r,
ofte i naud og tungt strev i tronge kÄr,
medan vinden herja frÄ hÞge nord!

Desse flotte orda fann han gamlefar dÄ han traska landet rundt,
i skeive sko,
ofte i kulde og snjo,
og ofte passerte han ei furumo,
Og der drog han ned brokja for han mÄtte so pÄ do,
Og ein gong medan han kukkelerte fekk han kan hende bingo,
og klukklo,
fordi det ljoma so,
Ned i lyngtuva og oppe i storfurua,
der gaukjen sat i fred og ro,
og brÄtt so gol han pÄ ekte norsk sitt kjÊre ko ko ko!
So stor takk Sacco,
for svar og bravo!
BTGM
21.01.2023 kl 22:53 5008

”Grandiose” vrangforestillinger er forestillinger der personen ser pĂ„ seg selv som usedvanlig spesiell, begavet eller fornem
 SĂžk hjelp

Redigert 21.01.2023 kl 23:37 Du mÄ logge inn for Ä svare
Kratos
21.01.2023 kl 23:44 4884

PCIB gikk 225% pÄ 3 dager. Regner med en del av traderne der skal over i IOX. Jeg er en av de, og skal ha mer IOX pÄ mandag.
X-43 scramjet
22.01.2023 kl 00:23 4826

Spesielt nÄr IOX bryter 1.50, sÄ bryter den 2 kr og. Er vanskelig Ä lÞpe etter IOX nÄr den stiger kraftig. FÞlgte med pÄ den sist gang, 1 kr til 5 kr, men hadde ingen aksjer. MÄ faktisk stige 25% pÄ mandag for Ä bryte 1.50 kr, krysser fingrene
BTGM
22.01.2023 kl 00:33 4818

IOX er «MEME» aksjen pÄ oslo bÞrs, moon or bust..
Krelva
22.01.2023 kl 03:02 4723

Fortsatt god helg til Dere.Vil fortelle at jeg har kjÞpt aksjer her i forrige uke. HÄper pÄ fine bÞrsdager til uken ,Vennlig hilsen https://e24.no/boers-og-finans/i/7lkjB9/stian-fra-krokstadelva-knuser-aksje-proffene
Akte
22.01.2023 kl 06:53 4666

Den Ă„bner over 1.30 mandag og den vil forsĂŠtte massivt op resten af dagen💰💰💰💰
Tror den lukker pént over 2kr allerede mandag 💰💰💰
Slettet bruker
22.01.2023 kl 08:08 4597

Rolige 60-70%?
Akte
22.01.2023 kl 08:25 4580

Kþberne vil sluge alt 💰💰
Det bliver en vild uge 💰💰💰💰
Akte
22.01.2023 kl 09:09 4493

Og husk olien er stérkt stigende og vil hþjst sandsynlig ramme 100USD inden lénge 💰💰💰
sacco12
22.01.2023 kl 10:54 4351

Jeg eide aksjer i IOX fra 2017 til 2022. I lÞpet av de Ärene har jeg ikke tall pÄ hvor mange ganger jeg opplevde omtrent det samme som skjedde pÄ fredag. Hver eneste gang tenkte jeg og de fleste andre aksjonÊrer vil jeg tro at "nÄ er det noen som vet noe, her kommer det nyheter" Med noen fÄ unntak ble vi skuffet hver eneste gang. Det var som regel ikke noe grunn til den kraftige Þkningen og kursen datt ned igjen etterhvert. MEN det som er en sannhet er at nÄr kursen i IOX gÄr, sÄ gÄr den som oftest skikkelig. Forrige gang, for ca ett Är siden gikk den helt opp til 5 kr fÞr den brÄsnudde rett ned igjen. De gangene IOX har gÄtt kraftig oppover over en viss periode har det ogsÄ vÊrt enkeltdager med nedgang fÞr kursen, dagen etter igjen Þkte med 25-50%. Blir spennene Ä se hva denne Þkningen pÄ fredag skyldes, det hadde vÊrt ekstremt morsomt om selskapet kunne, for gangs skyld levere varene. Jeg vil, uten tvil hevde at dette selskapet er et av de dÄrligst drevne selskapene som er pÄ bÞrs. Jeg har ikke sett maken til dÄrlig ledelse og lite fremdrift hos noen andre.
Redigert 22.01.2023 kl 10:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
22.01.2023 kl 11:15 4318

Det kan du ikke vite selv om det er lov Ä hÄpe .....

Det vil vÊre hyggelig om aksjen gÄr til himmels men uten konkrete nyheter
vil det neppe skje ....
Peter Sellers
22.01.2023 kl 12:15 4179

@sacco12, dette er klassisk pump og dump.....det er ikke sÄnn at noen vet noe som andre ikke vet, ingen nyheter som tilsier denne oppgangen sÄ det er tradere som kjÞrer denne nÄ...skummelt for de som hopper pÄ toget nÄ og tror at ting har endret seg, sÄ mitt rÄd er dersom man gÄr inn ikke vÊr for grÄdig selg deg ut nÄr man har fÄtt en del prosenter....denne faller snart tilbake igjen!!
Slettet bruker
22.01.2023 kl 14:23 3980

Det er direkte feil. NĂ„r du kommer med den pĂ„standen er det fint Ă„ utdype litt. Fra Q2 til Q3 Ăžkte «restricted cash» fra 32MNOK til 72MNOK mye takket vĂŠre emisjonen i sommer. 14 MNOK fra kassabeholdningen ble omgjort til «restricted» i samme kvartalet. Derfor sĂ„ man en noe hĂžy cashburn i Q3. Total cashbeholdning er altsĂ„ over 90MNOK hvorav majoriteten er begrenset. Av lĂ„net til IOX skal 18MNOK betales i januar. Det har de ikke noe problem med Ă„ betale. Da regner jeg med at de resterende pengene som er begrenset er i forbindelse med forpliktelser om blant annet videre oppkjĂžp av feltandeler i henhold til prospekt og lĂ„nebetingelser. 20MNOK er nok lagt til side pga opsjon pĂ„ felt. Dersom innlĂžst vil det ogsĂ„ bli oppgjĂžr i aksjer. Resultatet ser vi av Q4 rapporten. Klarer de Ă„ Ăžke produksjonen med 270% er dagens kurs billig. Jeg eier ikke aksjer pga likviditet, men alltid gĂžy Ă„ fĂžlge med pĂ„ raketter som dette😅
Slettet bruker
22.01.2023 kl 14:38 3959

Takk for gode opplysende innlegg. Verdsettes!đŸ˜ŠđŸ‘ŒđŸœ