Interoil Exploration and production ( IOX)

vikingfan
IOX 19.01.2023 kl 09:47 82313

Endelig er 2023 her og det er året IOX endelig skal lykkes.
Den store triggere er Altair og LLA-47 Block.
De alene kan sende IOX over 5 kr.

Nå er kursen 90 øre.

Ta plass og kjøp IOX


2022.
Selskapet vil investere i organisk vekst ved å gjenåpne nedstengte brønner i selskapets Santa Cruz-porteføljen, Mata Magallanes Oeste (MMO) og La Brea. Videre har Interoil utviklet en avtale-pipeline som vil gjøre det mulig å konsolidere porteføljen i Santa Cruz og vokse i andre områder. Selskapet har inngått en opsjonsavtale om å kjøpe en direkte eierandel i Bajo Guanaco-blokken.

-Vår akselererte vekststrategi vil levere opptil 270 prosent egenproduksjonsvekst, sier Leandro Carbone, administrerende direktør i Interoil.

2021
Interoil Exploration and Production har inngått en avtale i Colombia med SLS og Quantum. Avtalen innebærer boring av to letebrønner. Det kommer frem av en børsmelding. I tillegg melder selskapet at det vil investere i gjenåpningen av 19 brønner i Argentina.
Redigert 21.01.2023 kl 17:03 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
23.01.2023 kl 10:14 3122

@Gullhaugen, jeg sa det på Fredag at dette er klassisk pump og dump.....ingen meldinger så hvorfor skulle den plutselig ta helt av, vi så det samme i fjor våres da den fløy over 5kr uten noen som helst melding, igjen pump og dump!!
sprlk
23.01.2023 kl 10:22 3085

2 millioner kr før 09.15, og 6 % opp.
Rett ned til -7 %
Skal ikke være nervøs for og være med her.

Sist (mars) gikk den fra 13 % opp for og ende 45 % ned intradag, men var dag 5 med rally.
Ikke sikkert dette er over, men pr nå er volumet borte.
elnomi
23.01.2023 kl 11:23 2874

Minner dette litt om kursutviklingen i fjor vinter da IOX på kort tid gikk fra kr 1 til kr 4-5?
Da var det også rally, litt gevinsikring og deretter rally igjen.

Eller er morro over for denne gangen også?
klaesp
23.01.2023 kl 11:28 2898

Lykke til med inngang😉
Mdg1
23.01.2023 kl 11:31 3016

Emisjonskursen kommer langt under 1 kr. Tipper de skal ned til mellom 60 - 70 øre om noen skal gidde å være med. Først må de vel finne ut hvor de vil gå inn med pengene. Om de tror på stabilt høy oljepris kan åpning av gamle brønner lønne seg. Hvis ikke må de nesten satse på noemed mer risiko. Pr idag har de ikke kapital til noe annet enn brønnvedlikehold og stabil drift.

2,25 m$ er forferdelig lite penger til borekampanjer. Og det var før de meldte om driftsproblemer som måtte fikses $$$ på flere av brønnene.
Redigert 23.01.2023 kl 11:35 Du må logge inn for å svare
vikingfan
23.01.2023 kl 11:34 3023

Dette er normalt og IOX henter fart.

TA sier opp og se på historikk så vet man at IOX begynner å gå videre snart.
Falketind
23.01.2023 kl 11:34 3065

Som forventet ingen børsmelding heller, da bærer det rett nedover igjen 📉. 1-0 til Mdg1 🤔
Mdg1
23.01.2023 kl 11:39 3070

Vil vel heller si 10-0. Selskapet er ikke verdt nåla i veggen om de ikke kommer til en løsning i Colombia. Jeg har hatt rett hele veien. Akte sa 270% økning i prod til jul.i høst en gang Jeg spådde 10% ned. Spot on for min del. Folk må skjønne at man ikke kan øke produksjonen uten å bruke penger. Penger har ikke IOX, så da må det flere og større emisjoner til. Det hjelper ikke å hente 2m$. Det går jo bare i driftssluket. Skal de komme noe vei må de hente mellom 50-100 mill, så får heller jursen få seg en smell. Akte kan bare drømme, men er ikke gratis med borekampanjer
qestador
23.01.2023 kl 11:40 3072

https://stockcharts.com/freecharts/pnf.php?c=%24wtic,P

I WTI har vi vel fått et kraftig kjøpesignal i trippel topp.
qestador
23.01.2023 kl 11:45 3100

Mdg1
Det blir for lettvint det du sier. Klarer ikke å ta det til følge. Det blir mest hva du synes. Synes det er mest gnål. Sorry !
Raknesi
23.01.2023 kl 11:56 3074

Vi er her for å tjene penger, Du kan fjerne deg,hjelper ikke 10 løgner om dagen fra deg
Fluefiskeren
23.01.2023 kl 12:02 3069

Og overlate arenaen til slike ekstremhaussere som Akte? Synes generelt det er greit å få momenter fra begge sider hvis det bare er saklig. Og det Mdg1 skriver oppfatter jeg som saklig. Det er slett ikke slik at alt er fryd og gammen i dette selskapet.
hogan
23.01.2023 kl 12:04 3078

Gjesp, olja skal opp med sanksjoner mot Russland og Iox skal da også opp, last opp nu for en dobling
Ikke alt er fryd og gammen i noen selskaper, ikke i denne heller, derfor billig
Redigert 23.01.2023 kl 12:06 Du må logge inn for å svare
hogan
23.01.2023 kl 12:08 3100

Flua, vil ikke tjene penger, derfor han har sittet sidelengs i Bw energy i årevis mens alt annet har gått opp
Fluefiskeren
23.01.2023 kl 12:09 3131

Har ikke skrevet noe om å forstå.

Men jeg forstår ikke hva du mener nå.
Redigert 23.01.2023 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Abu
23.01.2023 kl 12:15 3178

Eg sa eg skulle vere med til 2 denne gongen med 2+ nye brønnar. Men det kom inga melding med intensjon om nye leitebrønnar, så derfor kjende eg meg fri til å gå ut, og det gjorde eg med 251K snitt 0.93 og ut snitt 1.23 og 75K+ som pyntar fint på konto.
Takk til Akte som hjalp kursen gå bra opp, men fyrst og fremst til den beste skribenten på tråden som skriv bokmål, javel, men med korrekt og edrueleg innhald. 3-0 til Mdg1 og hat-trick ...frå Abu!!!
Og til folk som har gått inn i luten under oppturen og "papir-tapt"; De har dykk sjølve å takke fordi de kunne lese Mdg1 sine gode analyser.
YNWA250505
23.01.2023 kl 12:23 3155

MDG1 gnåler som bare det og blir lynsjet. Den danske Akte som hausser uten substans 24/7 er det ingen som prøver å stagge. Det Akte prestere her inne er muligens noe av det sykeste jeg har sett. IOX er et skikkelig drittselskap og ja jeg har vært med mange ganger og blir med fra 1,60 til kr 10 og ned igjen og opp igjen og ned igjen. Lovnader om LLA47 i 10 år nå. Det som er skikkelig trist er at LLA47 muligens kan være et av de største oljefeltene i hele Colombia. At denne evneveike ledelsen ikke evner å gjøre feltet om til en sveitserost er særdeles svakt. Å kjøpe IOX nå bare som de produserer mindre og mindre og samtidig brenner penger som bare f er galskap. Dvs ren lotto. Du håper på en kanonmelding om at det skal borres på LLA47 og at brønnen skal inneholde store mengder olje. Det kan skje og da skal seff kursen langt oppover. Men vil det skje og vil det skje i 2023? Nei det er det ingen som vet og slik det ser ut i markedet så er det ingen som tror det heller. Jeg er skikkelig risky selv, men IOX er ren Lotto.
Mdg1
23.01.2023 kl 12:29 3123

Det kommer helt sikkert signaler lenge før det blir noe av LLA47. Følger man med klarer man sikkert å plukke opp når lokale myndigheter, om de gjør det, blir mer positive. Etter dette skal det også gjennom den sosialistiske regjeringen. Så det tar nok minst et år fra lokale myndigheter godkjenner boring til det er behandlet i departementene. Så her har man god tid. I mellomtiden brenner IOX cash og bond forfall på 300 mill rykker stadig nærmere. Om det da ser positivt ut for fremtiden i Colombia sørgen nok bond eierne for å kippe ut aksjonærene og ta over mesteparten av selskapet. Forfallet er tross alt mye større enn verdien til selskapet. Skal aksjonærene ha en sjanse må det komme noen funn som genererer inntekter før 300 mill skal betales i 2026
Redigert 23.01.2023 kl 12:32 Du må logge inn for å svare
Raknesi
23.01.2023 kl 12:34 3199

Du har ikke peiling...forrige gang de annonserte boreavtale kom det som lyn fra himmelen...i Jula.
Mdg1
23.01.2023 kl 12:47 3177

Men, nå skal jeg ta pause fra IOX inntil det kommer en ny hauserunde fra Akte og ko uten fundament i virkeligheten. I mellomtiden prøver jeg å følge med på lokale aviser i ny og ne. Skal gi beskjed om jeg plukker opp noe news
Raknesi
23.01.2023 kl 12:51 3290

Du trenger ikke tenke på det!!!! Du kommer bare med Fake News
Gullhaugen
23.01.2023 kl 13:02 3228

Sannhenten svir som vanlig. Kos deg med avisen fremover :) Iox slutter nok på 1 blank i dag og åpner rett under 1 i morgen. kjøperne er forsvunnet ........
Redigert 23.01.2023 kl 13:03 Du må logge inn for å svare
YNWA250505
23.01.2023 kl 13:05 3235

God tid og god tid. IOX har fått en forlengelse på sin letelisens på LLA47 til 19 september 2023. Klarer de å få enda en utsettelse på denne lisensen? Når er tålmodigheten til myndigheten borte? En annen ting som er langt verre er at de nesten har halvert sin Ebitda fra Q2 til Q3 og med synkende produksjon alle månedene i Q4 så lukter det skikkelig dritt av kommende Q. En Ebitda som garantert vil være årets laveste. Oljeprisen de hadde i Q3 med snitt på ca 95$ fatet, da sier det seg selv at med en oljepris i Q4 på langt under Q3 så vil dette bli elendig. Så ser jeg det snakkes om høye oljepriser fremover pga saksjoner mot Russland, ja det kan muligens være, men hvordan slår dette ute for IOX som stadig produserer mindre og mindre olje?
Slettet bruker
23.01.2023 kl 13:35 3136

Abu du er nok en luring du.Som alle kristne forkynnere og religiøse innretninger, glad i å tjene penger ☺️ Ja,ja ikke ulovlig det. Du er nok også en fin og reflektert kar 😃 Som sagt de som kjøpte lottokupongen sin på lav 0,90 og selger når den av og til blåses opp som nå for noen dager siden, den kan nok tjene en slant. Utfordringen for IOX er og har vært i lengre tid (2017 <) og enda er at det ikke kan bores og derfor er det vanskelig å øke inntjeningen. De har eldre brønner på alle feltene i Argentina som de driver å prøver gjenopplivning på. Økningstakten på antall fat de klarer å få av disse gamle brønnene er minimal og lav. Samtidig må de lønne og bruke penger på utstyr for å prøve å få opp produksjonen. Det har vært kjørt noen emier og det har vært brukt aksjer som er brukt til å kjøpe seg opp i disse feltene og i noen selskap som jobber med økningen. Manzano den rike, eier aksjer i en del av disse selskapene. Det betyr ihvertfall at noen nyter godt av penger som hentes fra emier. Det er forsket på motstand på oljeutvinning spesiellt i distriktet Duya i C, det finnes en doktoravhandling om lokal motstand på oljeutvinning i dette området. Det er her LLA47 ligger og det er her problemet også ligger. De får ikke tillatelse til å bore her. Uavhengig av gamle og nå ny regjering så er den lokale motstand og blokkader som gjør at boring ikke skjer. De andre feltene produserer mindre og mindre olje/gass, siste år og nedgang fortsetter. Jfr. Prod. Rapportene baketter …..
I Argentina er det også uro, særlig området Patagonia, der noen felt ligger og der det også har vært uro og streik. Men det er motstand mest nå fra naturvernere i Argentina.
Dette er fakta og IOX sin virkelighet nå. De får lavt betalt for olja si i Argentina, i fjor ca 47 $ Fatet ( myndighetsbestemt) Så det er ikke enkelt dette. De har obligasjonseiere der bl.a Manzano) er av de større investorer. Det er ihvertfall noen som klarer å få pengene ut av IOX sin aktivitet og som er tettere på med kontroll enn advokatfirmaet som er CO i Norge. Det er fakta.
Jeg var eier lenge og hadde frem til ca 2019 stor tro på ei god utvikling av IOX og stor. verdiøkning dersom det blei boring av brønner på LLA 47. Desverre ble det og mest sannsynlig blir det ikke boring her. Det innså jeg og jeg snittet meg så mye ned som jeg klarte. Og npr storpumpen/dumpen kom for vel ett år siden solgte jeg meg ut. Det fordi tiden og den utvikling som jeg har beskrevet over litt av viser ei svært negativ utvikling for selskapet. Jeg var til slutt også med på Emi med lovnad om at det skulle gjenåpnes brønner i A og økes med nesten 200 fat etter rehabilitering der Mata Magellanes oste). Men prod. Har gått ned. Det kom ny emi også dette for å øke prod. Med, ja var det 250% ? ( husker ikke nøyaktig tallet) men hva har skjedd etter det. Nedgang i prod. Som ei fakta opplysning ril går det an å lese tråden om « søsterselskapet» Echo Energy» der også ( Manzano) har større obl.post, De har lovt økning siste år. Kursen der har blitt redusert til et minimum. De har også samme strategi, da de eier samme brønnene der IOX har eierskap, og er operatør. De sliter i samme grøfta. Mindre og mindre prod. Jevnlig emi og jevnlig lovnader om workover av gamle brønner og at prod. Skal øke mye … ! Etter min erfaring fra å lese tallene og rapportene til selskapet, som da må vøre fakta, så går ikke dette etter planen.
Etter at jeg begynte å se dutviklingen med lovnader som aldri innfris og trøbbel med lla47 og ingen økning fra gamle brønner i A, så er jeg skeptisk til å være aksjonær. Så solgte meg ut på pumpen i fjord.
Jeg har dog alle år som eier sagt at eierskap i IOX er gambling og at en ikke skal bruke penger dersonm en ikke har råd å miste de. Desverre ser det ut til at det var den lille haken som ble virkelighet. Det er stor risiko.
PS: håper at jeg tar feil og at boretillatelse plutselig kan komme. Det vil være gledelig for de som gambler på det.
Så kan hver og en like eller mislike dette innlegget. Men jeg vet hva jeg snakker om etter 9 års langt eierskap.
Redigert 23.01.2023 kl 13:43 Du må logge inn for å svare
Raknesi
23.01.2023 kl 13:42 3101

Bare 9 år... nå har vi lest at du solgte deg ut minst 20 ganger, trenger ikke lese om det mer
klaesp
23.01.2023 kl 13:56 3031

Echo stiger betydelig nå i påvente av åpning nye brønner med partner Iox.
Peter Sellers
23.01.2023 kl 14:03 3143

@Raknesi, du virker til å være en meget bitter person som ikke tåler at andre har kritiske innlegg med klare fakta som Mdg1 og bergmofs her gir, det er viktig med en balansert tråd slik at ikke alt blir haussing uten rot i virkeligheten som Akte og Vikingfan holder på med for det er det vi helst vil høre!! Fakta kan være veldig vondt dersom den er negativ, ikke sant Raknesi??
YNWA250505
23.01.2023 kl 14:04 3133

Klaesp nå griper du etter halmstrå eller? Mener du Echo Energy PLC?
ECHO ned 77% siste år og hele 58% siste 6mnd. Kursen i dag er opp 0,0075
Hva har dette å si for IOX?
ag-3
23.01.2023 kl 14:08 3119

Fakta fra MDG?

Ren løgn mente du vel.... Gidder ikke kommentere det mdg skriver for det er så åpenbart rør. Like rørete som Akte...


Mdg1
21.01.2023 kl 21:17
2322
ag-3 skrev
Fluefisker 1. Det du viser til ang. Colombias nye politiske rettning vil, som jeg tidligere har skre..
Pengene fra emisjonen er allerede brukt opp på lønninger og fiksing av gamle prønner. Det er riktig som blir skrevet her at pengene kan holde frem til sommeren. Da glemmer dere at de har problemer på flere brønner og kommer til å brenne resten av cashen på å få disse tilbake. Det er helt umulig for selskapet å øke produksjonen fremover uten flere emisjoner. Tro meg. Dere som tror på disse 270% tror på et luftslott
elnomi
23.01.2023 kl 14:08 3167

Da virker det som det ikke var noe annet en klassisk pump and dump i IOX. Det minner litt om Monopol og kortet "rykk tilbake til start".
Det er surt for de som bet på agnet denne gangen, men det kommer kanskje nye kursløft gitt IOX leverer fremover?
Redigert 23.01.2023 kl 14:09 Du må logge inn for å svare
klaesp
23.01.2023 kl 14:12 3197

Lykke til med ny inngang..

Ikke se i bakspeilet for lenge. Bruk heller energi på hva som ligger å lurer i horisonten..
Slettet bruker
23.01.2023 kl 14:30 3130

Ser at Echo stiger nå med 0,1 cent og da kursen er veldig lav utgjør det ca 11%. Kursen er bombet siste år desverre der også. Men i dag opp 12% ja. Det er bra. Kursen går opp der også på en forventning, eller slik som siste oppgang i IOX ? De som skriver på tråden ig er investert varierer der som i IOX tråden, mellom tro og mistro alt etter som .Men i det hele og store ikke spesiell optimisme om at det vil skje stor prod. Økning. Da må du vise meg ei troverdig kilde om det !
klaesp
23.01.2023 kl 14:39 3159

Santa Cruz
Manzano vokser i Santa Cruz oljevirksomhet
Den økte sin eierandel i det britiske oljeselskapet Echo Energy, som driver 70 prosent av hydrokarbonblokkene i Santa Cruz.
Tidligere minister og forretningsmann José Luis Manzano.
Tidligere minister og forretningsmann José Luis Manzano. telam
Av Luciana Glezer
26.12.2022
Manzano kom til å kontrollere nesten 2,5 % av det britiske oljeselskapet Echo Energy gjennom sitt firma Andina, som brukte sin rett til å bytte bedriftsgjeldspapirer utstedt av oljeselskapet som tilbød kjøpsopsjonen. Utøvelsen av disse titlene ble utført til 0,25 pund sterling, tilsvarende 0,30 dollar til den effektive valutakursen på operasjonsdagen, med hvilken operasjonen ble fullført til en verdi av 8,28 millioner dollar.

Avgjørelsen avslører at Manzano ønsker å øke sin tilstedeværelse i olje- og gassproduksjonssektoren i Santa Cruz-provinsen, hvor Echo Energy har en eierandel i blokkene Chorrillos, Campo Bremen, Oceano, Moy Aike og Palermo Aike. I disse områdene konsentrerer Echo Energy 70 % av produksjonen, mens Norwegian Interoil eier de resterende 30 % og har ansvaret for driften...

Husk de har konvertert på betydelig høyere kurs.
Tigerberget
23.01.2023 kl 14:39 3173

Ahhh, Messias, frelseren som skal redde folk fra avgrunnen med sin enorme vitenhet.

At du gidder å skrive her når selskapet er så dårlig stelt.
Det er aldri for sent å forandre ting i livet.