CRAYN - Nyttårsrakett?

livsstil
CRAYN 19.01.2023 kl 15:46 2032

Ja, jeg registrerer at denne aksjen var en av de såkalte nyttårsrakettene. Artic har et kursmål på 160,- og i skrivende stund omsettes papiret på 94,50

Igjen bommer meglerhusene fælt, og det eneste korrigerer de gjør er å flytte kursmålet nedover. At ikke de blir tatt litt hardere i pressen er uforståelig.
Artic ved Henriette Trondsen har hauset Kahoot i lang tid, og man ser jo hvordan det har gått. Det er pinlig.

Ikke misforstå jeg er bull til CRAYN og tror den får et snarlig løft, men det som irriterer meg er disse såkalte proffe analytikerne som til stadighet bommer til de grader.
Slettet bruker
25.01.2023 kl 09:26 1853

Du må ikke glemme at analysene alltid er basert på gamle tall og antagelser om fremtiden basert på disse tallene. Antagelsen om fremtiden er like mye gjetting som astrologi, derfor så stor variasjon mellom tallene og anaylitikere. Når de får nye tall, f.eks pga antatte nedgangstider, kommer nedjustering av estimater på løpende bånd. Ta analytikere med en klype salt, er min holdning i hvertfall.

Ift Crayon avventer jeg kjøp etter Q4 rapporten, som jeg tror blir dårlig pga dårligere tider. Jeg satser på kjøp på teknisk støtte rundt 89kr. Neste støtte er 76kr.
Single Malt
13.03.2023 kl 08:34 1231

Pas tok den ind I mars portisen, bør vel snu seg oppover snart.
Single Malt
26.04.2023 kl 09:18 921

CRAYON: MICROSOFT READ-X
Microsoft reported Q3’23 (end March ’23) earnings in which both Intelligent Cloud and Productivity and Business Processes were better than expected
Productivity and Business Processes grew 15% y-y in CC. (vs 13% last q), driven by Office 365, and came in 3% above Factset consensus
Intelligent Cloud grew 19% y-y in CC. (vs 24% last q), with a notable 31% growth in Azure (vs 38% last q), and came in 1% ahead of consensus
Next quarter guidance supportive to slightly positive
Productivity and Business Processes USD 17.9-18.2bn vs cons. At USD 17.9bn
Intelligent Cloud USD 23.6-23.9bn vs cons at USD 23.8bn
Azure y-y in cc. +26-27% vs cons at 27.7%
No clear 1:1 correlation for Crayon, but the results and guidance supports are overall estimates and belief that Crayon should be resilient in the coming quarters
Crayon looks cheap, growing 20% with 20% ebitda margin which breaks down to 12x cash earnings and 20% FCF yield on our estimates!
Single Malt
19.05.2023 kl 08:23 692

Crayon signs a four-year Strategic Collaboration Agreement with Amazon Web Services