DNO - Oppgang i olje og DNO - sterk kjøp!

citius
DNO 22.01.2023 kl 10:27 104985


På tide med en ny tråd, ut fra situasjonen i olje, selskapets stilling mm

DNO på 12-tallet er billig etter mange sin vurdering.

STERK KJØP


Analyser i senere tid peker på 16 kroner, 18 og noen er på 22 kroner i aksjeverdi

Her

https://www.finansavisen.no/energi/2023/01/20/7978593/bjarne-schieldrop-spar-oljeprisoppgang

uttaler råvaresjefen i SEB at oljeprisen skal mye opp


– Oljeprisen har mye mer å gå på

Kina sendte oljeprisen ned i høst, og nå kommer landet til å sende den til himmels, mener råvaresjef Bjarne Schieldrop. – Hvor høyt prisen vil gå vet jeg ikke, men jeg har lyst til å kjøpe, sier han.

Råvaresjef Bjarne Schieldrop i SEB har lenge sagt at oljeprisen vil skyte fart så fort Kina hanskes med coronaviruset og letter på restriksjonene. Nå har landet på kort tid fjernet mange av begrensningene. Derfor tror han at etterspørselen vil hente seg inn mye raskere enn tidligere antatt.

– Det betyr også at oljeprisrallyet vi nå ser har mye mer å gå på, sier han.

SEBs snittprognose for 2023 er 110 dollar fatet, opp fra 100 dollar i fjor. Dette er 10 dollar høyere enn tungvektere som Goldman Sachs, J.P Morgan og Argus. Schieldrop tror man kan få en snarlig oppgang.

– Tenk hvor kjapt oljeprisen falt i fjerde kvartal. Det øyeblikket markedet oppleves som stramt begynner prisen å stige. Alle snakker om at etterspørselen er større i andre halvår enn i første, men det er i første halvår at prisen har en tendens til å gå.



DNO er den aksjen som bør gå mest opp (prosentvis) når oljen nå skal flytte seg over 100 USD igjen

teknisk sett bryter den opp nå og da er 15 kroner første motstandspunkt

Debatt er viktig og gode synspunkter er velkommen!
Redigert 22.01.2023 kl 17:02 Du må logge inn for å svare
Prewia
22.02.2023 kl 12:40 11608

Förra gången visade återköp gjordes de också på ca 12 kr, sen dök kursen ner till 2, finns det risk för att detta upprepas, aktien verkar ju barafalla trots allt positivt o pengar ramlarin.
nucleus
23.02.2023 kl 09:25 11155

Utbytte penger inn idag, der får de ikke stå og samle støv. Så refinansiering av nye aksjer i DNO. Gode akkumuleringstider med andre ord. Langsiktig investering forøvrig.
boupa
23.02.2023 kl 10:09 11036

Det er teknisk støtte akkurat der vi er nå, så nå bør den snu ellers bærer det fort ned noen kroner til.
Anywhere
23.02.2023 kl 18:44 10638

Og slik ble det🙂
nucleus
24.02.2023 kl 08:09 10332

Akkumuleringstider, kjøpte via utbytte penger igår. Fekk en kurs økning på mere en hva utbytte gav ,( 0,38kr / aksje). Så hvis flere aksjenærer utfører det samme. Så øker jo DNO kursen fra sumpen. Billigsalget av DNO er neppe i det uendelige.
citius
24.02.2023 kl 08:19 10319


Endelig, oljen snudde opp torsdag kveld

Pilene skal i grunnen bare peke opp nå
kvirrevi
24.02.2023 kl 09:57 10179

Er det noen som har fått med seg oppdateringer fra Pareto, SM1, etc etter 4q tallene? Har de i oppdateringer kommentert DNOs politikk for utbytte og tilbakekjøp av aksjer?
nucleus
27.02.2023 kl 11:25 9158

Har ikke sett noen oppdateringer..som du etterlyser. Tror ikke vi får sjå noe.. for årsrapport 16/3. Markedet liker ikke usikkhet angående betaling fra Kurdistan. Så hva selskapet DNO eventuelt har for strategi om saken. De nevnte jo fleksibilitet iforhold til borreprogram i Kurdistan, etter "betalingsevnen". Så Baeshiqa oljefelt er nok mest usikkerhet iforhold til fremdrift. Kursen ellers har hvertfall klatret litt de siste 3 børsdager. Så litt mere optimisme som råder? Jeg fekk da akkumulert noe DNO aksjer forrige uke.
sveipen
28.02.2023 kl 20:49 8369

Ikke mange som gidder å skrive noe på DNO trådene lenger.
Kursen stagnerer rundt 11,50-12,- kroner, og omsetningen faller.
Utbytte på ca. 10% av dagens kurs om det utbetales 1 krone.
Er aksjen i ferd med å bli uspennende
for de fleste investorer, da det virker umulig å få opp kursen?
oto1
28.02.2023 kl 22:47 8216

Er vel egentlig ikke så mye nytt å diskutere?
Kursen er en ting, men i mitt hode så skjer følgende ting i DNO:

- Kurdistan. DNO har en noenlunde stabil produksjon. Tawke og Peshkabir vil ha avtagende produksjon, og forhåpentligvis vil Baeshiqa økning etter hvert oppveie dette. Revenue i Kurdistan var i fjor på 820 mill usd, og gross profit, som egentlig er tilnærmet net profit, ble 567 mill usd. Altså rundt 5,50 per aksje.
Jeg mener DNO kan leve godt med både lavere revenue og profit enn det i Kurdistan, og jeg er ikke spesielt bekymret om tallene kommer tilbake til 2021 nivå på ca 370 mill usd (3,50-4 kr/aksje).
Selv tror jeg at oljeprisen ikke skal nevneverdig ned de kommende årene, og med utsikter til noenlunde stabil produksjon, så ser jeg egentlig for meg at Kurdistan kommer til å bli en solid pengemaskin også de neste 5-10 årene.

Norge/UK: Her skjer det mye mer, men ikke så mye nødvendigvis i år. I år blir det ny produksjon fra Fenja, og gjenoppstart på Trym, så total produksjon i år bør bli litt høyere enn i fjor. Revenue fra denne delen av verden var i fjor på 557 mill usd, med gross profit på 350 mill usd. Høye gasspriser bidro jo til det, og langt fra sikkert vi får tilsvarende tall i år. Selv tror jeg kanskje at vi igjen må tilbake til 2021, med et driftsresultat rundt 200 mill usd. Netto fra Norsk sektor har de seneste årene vært preget av en del nedskrivninger, særlig Ula og Brasse, men dette påvirker ikke cashflow som jo er det som gir oss utbytter.

Elfenbenskysten: Ved overtagelse av denne fra RAK Petroleum, så sikret DNO seg utbytter i området rundt 25 mill usd årlig. Ikke det største bidraget, men tross alt en jevn cash flow som kommer til å vare i åresvis. Og med oppside.

DNO økte i fjor cashbeholdning med 217 mill usd, eller ca 2 kr per aksje.
Samtidig ble gjeld redusert med ca 500 mill usd, hvorav rentebærende gjeld ble redusert med 327 mill usd. Altså ca 5 kr/aksje i gjeldsreduksjon, og litt over 3 kr per aksje i reduksjon i rentebærende gjeld.
Så selv om DNO betalte utbytte på 70 øre per aksje i fjor så bedret de soliditeten med ca 7 kr per aksje (2 kr i cashøkning og 5 kr i gjeldsreduksjon).

Det er jo ganske opplagt at en situasjon der dno øker sine verdier med 7 kr per år, og en aksjekurs på 12, ikke kan fortsette.
DNO har i tillegg en cashbeholdning på ca 10 kr/aksje, så trenger de egentlig mer?
Selv tror jeg at resultatet i år blir noe lavere enn i fjor, men om vi får 3,50 fra Kurdistan og 1,50 per aksje fra NCS, så havner vi likevel på 5 kr per aksje.
Så da mener jeg at DNO kan dele ut 2 av de, og likevel øke cashbeholdning og redusere gjeld ytterligere.

Så vil oljeprisen styre revenue, og KRG sin betalingsevne styre cashflow, men jeg tror altså at DNO kommer til å doble utbyttet på GF i mai.
Mulig jeg er for offensiv, og at DNO kommer til å holde noe tilbake, men jeg er ikke i tvil om at utbyttekapasiteten på 2 kr/aksje er der, og vel så det, så får vi se hva de faktisk gjør.
Om 2 mnd har vi svaret på akkurat det.
sveipen
28.02.2023 kl 23:41 8165

Takk for fin gjennomgang Oto1.
Vi får håpe tyngdekraften også vil innvirke på kursen fremover.
Blir utbyttet øket til 2 kroner aksjen, skal det vel godt gjøres om ikke også kursen styrkes.
Og med et fint utbytte også fra Yara, blir nok 2023 et fint år.
oto1
28.02.2023 kl 23:48 8301

Ja, det ser bra ut spør du meg.

Jeg sitter jo stort sett i utbytteaksjer, og forventer samlede utbytter på rundt 1,3 mill i år, og ca 1,8 om dno dobler.
Realistisk rundt 1,5-1,6 tenker jeg, og noe mer til neste år.

Klarer meg godt med det, uavhengig av kurs på aksjene, men selskapene jeg sitter i er fortsatt hinsides lavt priset i mine øyne, så med litt flaks kan det bli et svært godt år.
Kommer nok ikke nærheten av fjoråret (ca 60% opp), men alt kan skje.
Slettet bruker
01.03.2023 kl 01:28 8244

At Dno øker utbytte med dagens oljepris kan dere bare glemme, jeg tipper de heller går ned eller stopper. Dno ligger nok brakk rundt 11-12 tallet i overskuelig fremtid, de klarer ikke å øke produksjonen, KRG henger etter med det de skylder...usikkerhet usikkerhet og ikke finner de noe mere olje av betydning. Kan ikke se noen grunn til at kursen skal nordover unntatt hvis oljeprisen stiger godt over 100$ og det ser dårlig ut.
oto1
01.03.2023 kl 10:56 7897

Steve

Nå er det heldigvis slik at dette er det DNO og selskapets finansielle stilling som avgjør, og ikke hva du måtte mene.

Og selskapets finansielle stilling er at de har en cashbeholdning på nær 1 mrd USD, og de har selv sagt i en q presentasjon at de er komfortable med 400-500 musd.
Så behovet for å øke cashbeholdning ytterligere skulle være omtrent lik null.

Videre ble det på siste q presentasjon nevnt at eksisterende obligasjonslån nå faktisk er billige. Så det er liten hensikt i å redusere lån med under 8% rente, for senere å kanskje ta opp nye med lånerente godt over 10 i dagens rentesituasjon.
Så dno har ingen spesielle planer om å betale ekstra ned på lån, såfremt de ikke kan gjøre det til underkurs.
Så cashbehov til å redusere lån er omtrent lik 0.

Da sitter vi igjen med hva dno har for planer med cash generert fremover.
Og hvor mye cash det blir.
Dagens oljepris er rundt 80 usd.
Når jeg sammenligner litt med 2021 på forventninger, så er det fordi snitt oljepris i 21 var 70,7 usd.
Snitt oljepris i 22 ble 100,8, og jeg tviler på at vi kommer dit.
Men jeg tror vi havner over 70, og at dno vil få omtrent en cashflow som i 21, og altså rundt 5 kr per aksje.

Det betyr ikke at jeg tror dno kommer til å betale ut 5 kr i utbytte, men de kunne gjort det all den tid de ikke trenger cash til lån, og cashbeholdning er høy nok som den er.
Et par andre ting som taler i dno's favør er at det nå tikker inn meldinger fra stadig flere kilder om at KRG og Baghdad har kommet til avtale på budsjettet, og noe annet snacks som jeg ikke nevner her da jeg anser det mer som rykter.
Men om det stemmer så vil jeg anta at betalinger til DNO blir adskillig mer regelmessig (ja jeg vet, hørt det før).

Hvor mye dno faktisk kommer til å betale i utbytte gjenstår å se, men for å ta det med dno's egne ord fra 4q pres:
DNO Reports Record Cash Flow, Pivot to Shareholders.
Redigert 01.03.2023 kl 10:57 Du må logge inn for å svare
nucleus
01.03.2023 kl 11:28 7865

DNO har definitivt potensial fremover ..uten tvil. Så får vi sjå hva ledelsen vill iforhold til å tilvareta DNO sine aksjenærer. Har hvertfall akkumulert mye DNO aksjer det siste halvåret. Ser en langsiktig perspektiv og investering, ska mye til for at DNO ska skuffe. Mere veit vi om sirka 2 måneder. Aksjen er jo nærmest priset som en obligasjon. Merkelig iforhold til andre selskaper på Oslo børs, som ikke tjener penger på åresvis.. Perspektiv.
Sandarn70
01.03.2023 kl 11:35 7922

Kurdistan Region's share in the 2023 federal budget is 12.67 percent: Iraqi lawmaker
She reported that the Kurdistan Regional Government (KRG) and the Iraqi federal government have reached a final agreement on the budget issue. Kurdistan 24
14 Hours

Ikhlas Sabah Al-Dulaimi, a member of the Finance Committee of the Iraqi Parliament from the KDP, speaking to Kurdistan 24, Feb. 28, 2023. (Photo: Kurdistan 24)Kurdistan Budget KRG Iraqi federal government Ikhlas Sabah Al-Dulaimi
ERBIL (Kurdistan 24) – Ikhlas Sabah Al-Dulaimi, a member of the Finance Committee of the Iraqi Parliament from the Kurdistan Democratic Party (KDP), on Tuesday revealed the allocated share of the Kurdistan Region agreed to by the Iraqi government to Kurdistan 24.

She reported that the Kurdistan Regional Government (KRG) and the Iraqi federal government have reached a final agreement on the budget issue. The expenses (salaries and financial entitlements) of the Peshmerga forces will come from the civilian budget.

She also stated that until a new census in Iraq is conducted, the Kurdistan Region’s share of the federal budget will be 12.68%. After a census is completed, however, the allocation percentage will change to reflect the results of the population census of the Kurdistan Region.

Iraq’s budget for 2023 is nearly 200 trillion dinars, the largest budget in its history. The price of oil in the draft budget is estimated between $55 to $65 for 2023.
Dette innlegget er hentet fra Kurdistan.net
oto1
01.03.2023 kl 12:18 8002

Sandarn70

Det er litt mer info jeg har sett, og tenker da spesielt på dette:

The federal government will also pay, according to the sources, “the wages of the oil companies operating in the Kurdistan Region, and acknowledge the legal sale of oil by the Kurdistan Region, and suspend all decisions of the Federal Supreme Court towards the Kurdistan Region until approval...

Ta det for det det er.
Vi er vel etter 15-20 år blitt vant til å vente med champagnen.
halvpris
01.03.2023 kl 15:32 8101

Stev har hatt skremmende mye rett siste par år. Vi får håpe han er ombord med oss når aksjen løftes ,-)
dr.42
01.03.2023 kl 17:05 7943

Like før vi starter videre opptur nå, ser ut til hundredagers glidende på 12,26 er første hinder og at vi kan bryte dette allerede denne uken. Tørrbulk og frakt er også hot grunnet Kina oppsving, så dette drar med seg oljepris får vi håpe.
Fin start på første vårmåned får vi håpe.
Bare å laste opp i DNO nå! ;)
Stokk Dum
01.03.2023 kl 19:01 7796

Noen som skjønner arabisk og kan gi et resyme?
https://alyaumtv.net/%D8%A3%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D9%84-%D9%88%D8%A8%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%AA%D9%81%D9%82%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%84%D9%89-%D8%AD%D8%B5%D8%A9-%D8%A7%D9%84%D8%A5%D9%82%D9%84%D9%8A%D9%85-%D9%85%D9%86/amp/



https://www.rudawarabia.net/arabic/kurdistan/0103202319
For his part, the Prime Minister of the Kurdistan Regional Government thanked Britain for its "continued support for the Kurdistan Region," and gave "an overview of the reforms implemented by the ninth ministerial formation in the areas of economic diversification, interest in the agricultural sector, export of local products to foreign markets, and electronic transformation in public services and government affairs." .

The meeting dealt with "the importance of resolving contentious issues between the Kurdistan Region and the federal government," as the two sides agreed that "solving these problems, according to the constitution, is in the interest of all citizens and the various components of Iraq."

In this context, Masrour Barzani indicated that "there is some progress and good understanding about the draft federal budget law, especially since the Kurdistan Region is participating for the first time in preparing a draft budget law," expressing his hope that "the Iraqi Parliament will approve the draft law as soon as possible." , in a way that guarantees the rights and financial dues of the Kurdistan Region within the framework of the constitution.

Emphasis was also placed on "the rule of law, protection of stability, support for the continuity of the service government, the importance of implementing the Sinjar Agreement, removing militias and illegal armed forces, normalizing the situation in the region, and ensuring the return of the displaced to their homes."


Part of the meeting of the Prime Minister of the Kurdistan Region and the British Minister of State for Middle East Affairs


According to information obtained by Rudaw Media Network from the Iraqi Council of Ministers, today, Tuesday (February 28, 2023), the Kurdistan Regional Government and the federal government agreed on a draft budget law for 2023, in which the share of the Kurdistan Region will be 12.67%.

In the event that the general population census, which is expected to be conducted in October of this year, shows that the percentage of the population of the Kurdistan Region is more than what is stated in the budget, the Iraqi government will pay the difference to the Kurdistan Region.

The Iraqi government will also pay the wages of the oil companies operating in the Kurdistan Region, acknowledge the legal sale of oil by the Kurdistan Region, and suspend all decisions of the Iraqi Federal Supreme Court towards the Kurdistan Region until the approval of the oil and gas law in the Iraqi parliament.

Also, according to this information, a bank account will be opened in which the Iraqi government will deposit the Kurdistan Region’s share of the budget, and the Kurdistan Regional Government alone has the right to dispose of it.

Under this agreement, the Kurdistan Regional Government has obligations, which it must implement as is.

Regarding the allocations of the Peshmerga forces, it was agreed that they should be included in the expenditures


Virker som det er en del forvirring om det er 12,68% eller 12,67% forslaget til budsjett vil fordele til KRG av det totale irakiske budsjettet.
Kan sikkert for enkelte virke som en detalj, men det er tross alt snakk om 142MNOK her, noen som kan bekrefte det?

mvh
Redigert 01.03.2023 kl 22:30 Du må logge inn for å svare
Ronnern21
01.03.2023 kl 22:56 7496

Skal få prøvd å oversatt det meste til lørdag kveld hvis det er til hjelp!
oto1
01.03.2023 kl 23:07 7488

Har sett begge deler jeg og, kan være noe imellom.

Det viktigste slik jeg ser det er at budsjettet gir ca 1,3 mrd usd til KRG i måneden, mot ca 800 mill usd de fikk fra eget oljesalg i 4q.
500 mill usd ekstra per mnd vil sette KRG i en helt annen situasjon, men her er ingen ting vedtatt, og det har fortsatt ikke blitt flyttet en kr.

Når dno får regelmessig betalt hver mnd, og de ca 250 mill usd krg er på etterskudd i tillegg, ja da kan man snakke om 25-30 kr i dno.
Stokk Dum
01.03.2023 kl 23:31 7497

Takk, men det er kanskje ikke så viktig å bruke tid på hvis det som blir sagt i hovedsak er dekket av teksten i artikkel.
(Limer inn oversatt tekst fra aktuelle link.)

After extensive meetings and meetings that were held during the last period, the Iraqi federal government and the Kurdistan Regional Government reached an agreement regarding the current year's budget and the region's share in it.

Iraqi official sources said that, after extensive meetings between delegations from the federal government and the regional government, an agreement was reached on the draft budget for the current year, in which the region's share amounts to twelve point sixty-seven percent, adding that it was agreed to solve the problems that delayed the approval of the budget. Which is the need to legislate the oil and gas law and the salaries of the region’s employees.



The sources indicated that, according to the agreement, the Iraqi government will pay the wages of the oil companies operating in the Kurdistan region, acknowledge the legal sale of oil by the regional government, and suspend all decisions of the Iraqi Supreme Federal Court towards the Kurdistan region until the approval of the oil and gas law in the Iraqi parliament.

According to the sources, a bank account will be opened in which the Iraqi federal government will deposit the share of the Kurdistan region from the general budget for the current year, as the regional government alone has the right to dispose of it.
nucleus
02.03.2023 kl 11:36 7204

Løsning for DNO og Kurdistan betalingen..er "gull" ..når det kommer. Oljeprisen tikker opppover også. Så snart kan vi trekke på smilebåndet oppover.. sammen med kursen.
Anywhere
02.03.2023 kl 18:04 6932

DNO har solide gullnivåer og historiske høyder på inntjening slik oljepris ligger nå, det er et skikkelig reprisingsgrunnlag okke som.

At det er solide tilnærmelser og det som ser ut som langt mer ordnede former etterhvert i Irak er kjøpsgrunnlag når aksjen fortsatt trader rundt bunnivåer. Noen synes tilsynelatende å forstå dette og har rykket litt i aksjen, men her er det langt, langt større høyder å høste fra i denne aksjen.

Jeg kan ikke se noe annet heller enn at flyt på betalinger og fortsatte høyder på oljepris skal tvinge denne aksjen opp mot 25 og utbytter til minst 2 kroner pr aksje.
STHLM
02.03.2023 kl 18:23 7036

Jeg trur som Deg så det er sagt men treg denne aksjen. Om ikke annet så får vi vare fornøyde med kr.2 (?) og nesten 17% direkteavkastning fremover på nåværende kursnivåer!
Anywhere
02.03.2023 kl 18:54 6968

2 kroner i utbytte vil i seg selv doble aksjen....alt annet likt.
Redigert 02.03.2023 kl 18:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.03.2023 kl 20:36 6803

Dere har snakket om at utbytte vill øke kursen tidligere også og det gjorde det ikke... uansett så vil aldri Dno gi 2kr i utbytte, da må iallefall oja i 150$
Anywhere
02.03.2023 kl 23:56 6532

Hvorfor må olja i 150? Vet du ikke strømmen av fri kapital på 80 dollar?

Ehh, svaret er; selvsagt vet du ikke det....
Redigert 02.03.2023 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
nucleus
03.03.2023 kl 11:22 6250

DNO kursen prøver seg idag på nevnte 12,26 kr/aksje hinderet. Var såvidt oppi 12,34 såg jeg.., hvis ikke idag .., kun et tidsspørsmål når.
nucleus
03.03.2023 kl 17:21 5990

12,26 kr/ aksje sperra passert idag, men såvidt med 12,29kr/aksje. Har uansett vært en posetiv trend, i DNO nå i det siste. De store løft venter nok til betalingsmeldinger, eller 16/3 =årsrapport.
STHLM
06.03.2023 kl 08:21 4897

Jeg ser Genel meldt betaling for september nå! Endelig kanskje det kommer i gang skikkelig dette etter oppgjør i regionen? Noen som har en mening om ny prismekanisme de skriver om?
Ondi05
06.03.2023 kl 08:34 4876

Tipper DNO har meninger om denne mekanismen iallefall. Mindre betalt og 4 mnd på etterskudd.
STHLM
06.03.2023 kl 09:44 4674

Ja men kan vel gå begge veier det? Jeg ser i tillegg mindre enn 10mill aksjer gjenstår med tilbakekjøp nå. Meget bra denne kampanje. De burde, min mening, raskt starte ny kampanje med min. 50mill aksjer til, få ned free float enda mer, stabilisere kursen. Finnes ikke bedre alternativ, og så gunstig med tilbakekjøp i en av verdens svakeste valutaer Nok. Fortsatt meget lav prising av selskapet.
¨¨
Redigert 06.03.2023 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
Tm3P
06.03.2023 kl 10:58 4492

Tenker 10% lavere betaling enn det som ble inntektsført/fakturert ikke er noen krise mtp hvor lavt DNO er priset, i følge markedet skulle man tro at de kun får 10% betalt nede der, ikke 90%.
Tenker også at rabatten på kurdisk olje vil bli mindre nå som Bagdag og Kurdistan har et godt forhold og russisk konkurranse på salg til Europa har falt bort.

Veldig positivt at betalingene nå ser ut til å stabilisere seg.
Slettet bruker
06.03.2023 kl 11:37 4372

For dere som ikke bryr dere om avkastning og kursen så er vel Dno en spennende aksje hva gjelder risiko og spenning i forhold til betaling og usikkerhet rundt dette og andre ustabile forhold i Kurdistan/Irak
Tm3P
06.03.2023 kl 12:01 4348

DNO er uten tvil en spennende aksje :)

Og for meg som er en langsiktig investor som er mer opptatt av utviklingen av verdiene i selskapet enn av den kortsiktige utviklingen i kursen så er uten tvil melding om nye $50m i banken gode nyheter. Kan jo finansiere en helt ny runde med 5% tilbakekjøp :)
Tm3P
06.03.2023 kl 12:17 4550

Utviklingen i aksjekursen har forresten holdt seg ganske grei sammenlignet med andre oljeselskap på børsen siden de startet med tilbakekjøpet.

Dno +5%
Vår Energi -7%
Aker BP -8%
Okea -14%
Equinor -12,5%

Regner med at denne utviklingen fortsetter om de setter i gang med en ny runde tilbakekjøp etter at denne er over.
orum
06.03.2023 kl 17:29 4528

The SpareBank Markets conference featured presentations by four oil producers in Kurdistan, i 2 March:

hTtps://vimeo.com/804049094/bc743714b4