Hva kan forventes av aksjen i år
Det nte året har begynt veldig bra for tesla og det var ikke dumt å redusere prisen på Mod, Y og 3
Dubois
23.01.2023 kl 18:08
2799
Markedsverdien er ingenting annet en en ponzi scheme, så den skal åpenbart langt ned på sikt.
Blue2
08.02.2023 kl 23:33
2259
Hvor? Tar gjerne imot tips...
Redigert 08.02.2023 kl 23:38
Du må logge inn for å svare
Dubois
09.02.2023 kl 18:55
2122
Blue2 skrev Hvor? Tar gjerne imot tips...
Bokstavelig talt alle andre steder med lavere marginer
Jeg er ikke en fan av Tesla og dets eier, men hadde ikke ventet at Tesla selger flere EL biler i Tyskland enn de tyske merker gjør. Prising av aksjen er hinsides spør du meg, men flere skribenter mener at de vil dominere markedet i mange år ( og at prisen er forsvarlig).
Jeg har ingen formening om Tesla; Jeg håper at europeiske produsenter overlever i et marked med aggressive amerikanske og kinesiske merker.
Jeg har ingen formening om Tesla; Jeg håper at europeiske produsenter overlever i et marked med aggressive amerikanske og kinesiske merker.
Redigert 09.07.2023 kl 23:09
Kvisla
05.12.2024 kl 19:01
447
Ny all time i en aksje som ikke har inntjening, men markedet bestemmer.
372.50 dollar nå. Er det virkelig så stor medgangsbølge bare fordi han støttet Trump ? Er ikke aksjonærer interessert i om selskapet tjener penger ?
Det er nok Trump og MUSK tospannet som gjør dette mulig. Personlig tviler jeg på det blir lønnsomt de nærmeste 5 årene.
https://www.investopedia.com/analysts-backing-tesla-stock-shares-are-rising-elon-musk-8753937
372.50 dollar nå. Er det virkelig så stor medgangsbølge bare fordi han støttet Trump ? Er ikke aksjonærer interessert i om selskapet tjener penger ?
Det er nok Trump og MUSK tospannet som gjør dette mulig. Personlig tviler jeg på det blir lønnsomt de nærmeste 5 årene.
https://www.investopedia.com/analysts-backing-tesla-stock-shares-are-rising-elon-musk-8753937
Redigert 05.12.2024 kl 19:05
trek
05.12.2024 kl 20:36
402
Aksjonærene er litt mer som en sekt, enn normale investorer. Det er nok også det analytikerne tar hensyn til når de lager sine Tesla-estimater, eventuelt kan man kalle det for kynisk manipulasjon.
Når det er sagt så er vel Tesla og kinesiske BYD de eneste som tjener penger på EL-biler, selv om salget har stagnert i år. (Det norske markedet er noe for seg selv).
Full Self Drive har de lovet i mange år nå, og de er fortsatt langt unna. Hvis man plutselig om 1-2 år slipper en masse selvkjørende biler ut i trafikken er det høy risiko for at mye går galt. Normalt sett så skulle den risikoen vært priset inn i aksjen, og det blir det nok også etterhvert
Når det er sagt så er vel Tesla og kinesiske BYD de eneste som tjener penger på EL-biler, selv om salget har stagnert i år. (Det norske markedet er noe for seg selv).
Full Self Drive har de lovet i mange år nå, og de er fortsatt langt unna. Hvis man plutselig om 1-2 år slipper en masse selvkjørende biler ut i trafikken er det høy risiko for at mye går galt. Normalt sett så skulle den risikoen vært priset inn i aksjen, og det blir det nok også etterhvert
Candelstick
I går kl 20:06
148
Har sett analyser på opptil $800 pga taxibilen til Tesla.
Vel, skader ikke ha ha noen aksjer i portisen 👍
Vel, skader ikke ha ha noen aksjer i portisen 👍
Nexa
I dag kl 00:21
91
De som lager analyser sier det er umulig, det finnes ikke noen som vet hva robotaxi vil gi i volum og profit. Heller ikke er det noen som vet hva roboten vil gi i volum og profit. Robottaxi må ha store volum for å gå i pluss i likhet med alle andre biler. Det er altså slik at ingen kan regne seg fram til dagens kurs. En aksje analytiker som bruker best practise hadde kommet til en kurs på ca.50. med 15 ganger EPS. Nå er denne faktoren 117. Mer enn dobbelt så mye som nvidia. Det er fakta. Hvis en bruker regresjonsanalyse, og sier at aksjen vil forsette å stige i samme temp som siste 6 måneder, kommer en til et kursmål på 580. Men det er ikke en analyse.
57 analytikere har median 278 på tov måneders sikt. Høyeste er 528 laveste 116 tatt fra cnn markets i kveld.
Men de gjetter. Dog må det sies at en del av disse analysene er lagd før Trump effekten.
Trump effekten var på hele 73%, tallet fra en artikkel, vet ikke om det er helt up to date. Aksjen steg så enormt mye selv om det ikke var en eneste positiv nyhet fra Tesla i denne perioden.
Det var selvsagt ingen analytiker som kunne regne seg fram til det hoppet i kursen. Dettte illustrerer problemet med å verdsette tesla.
Jeg vurderer å akkumulere short i intervaller 440 465 490... Hvor stor er risikoen?
57 analytikere har median 278 på tov måneders sikt. Høyeste er 528 laveste 116 tatt fra cnn markets i kveld.
Men de gjetter. Dog må det sies at en del av disse analysene er lagd før Trump effekten.
Trump effekten var på hele 73%, tallet fra en artikkel, vet ikke om det er helt up to date. Aksjen steg så enormt mye selv om det ikke var en eneste positiv nyhet fra Tesla i denne perioden.
Det var selvsagt ingen analytiker som kunne regne seg fram til det hoppet i kursen. Dettte illustrerer problemet med å verdsette tesla.
Jeg vurderer å akkumulere short i intervaller 440 465 490... Hvor stor er risikoen?
Redigert i dag kl 01:43