$PGS$ 🦬"Oil Chief Bull Bullesen i Bulleveien 10"🦬

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
06.02.2023 kl 19:52
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 24.01.2023 kl 14:19 295354

observer009

Opec chief bullish on global oil market outlook as China reopens

Opec sees potential for demand increase in oil markets led by the Chinese demand resurgence.

Al Ghais said he remains concerned about the lack of investments in the oil and gas sector and stressed that up to $12.1 trillion of global investments would be needed by 2045.

“Today we have a natural decline in global oil production and not investing enough for replacing the decline,” he said.

https://www.upstreamonline.com/production/opec-chief-bullish-on-global-oil-market-outlook-as-china-reopens/2-1-1399718

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


Kontur

Her vil komme flere oppdaterte analyser. Tror Pareto er like rundt hjørnet. Snakket med en på bordet nå..


🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/06/7983036/abg-sundal-collier-forventningene-er-fortsatt-for-lave

ABG Sundal Collier: Forventningene er fortsatt for lave
Analysesjef John Olaisen spår vedvarende høye olje- og gasspriser. Han liker både de største produsentene og seismikkleverandørene.

– Vi har også en kjøpsanbefaling på PGS, som skal refinansiere gjelden i løpet av de nærmeste månedene, uten å trenge ny egenkapital, fortsetter han.

– Et refinansiert PGS vil fremstå som veldig billig, med en aksjekurs tilsvarende bare rundt fire ganger årets estimerte inntjening, og i tillegg kan neste års utbytte bli hyggelig.


🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


CAVERN

Jeg har stilt meg følgende spørsmål jeg da:


1. Aker BP skal investere over 200 milliarder de neste årene. Hva betyr det for PGS?
2. Hvor mye skal andre oljeselskap investere de neste årene ? Hva betyr det for PGS?
3. Trenger verden mer energi? Hva betyr i så fall det for PGS?
4. Går det grønne skiftet raskt nok? Påvirker det PGS?
5. Det finnes 15 skip som samler inn seismikk i verden i dag. PGS kontrollerer ½ av de. Er dette positivt for PGS?
6. PGS sjefen sier vi er tidlig i syklusen for oppgang. Hva betyr det for PGS på sikt?
7. Hva betyr svarene på ovennevte spørsmål for den kommende refinansieringen av PGS?
8. Hvilken innvirkning får det for kursen til PGS om refinansieringen går i orden?
Redigert 06.02.2023 kl 18:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2023 kl 13:27 3145

Noe sånt. And for what; de hadde visst ikke noe ledig på Grand enda jeg fastslo å være "Forum Famous" så det sang etter! Ru tomler og glassøyne, thats it. Så du har å fly i morra Pagga$-gamp!🦄🌈
Redigert 25.01.2023 kl 13:33 Du må logge inn for å svare
Bulleys
25.01.2023 kl 13:30 3149

Jeg skal innrømme selv att jeg ikke pleier å sitte over når Q tall skal legges frem.det tar aldri feil uansett hvor bra det er så er det alltid noen som har enda høyere forventinger.men dem siste dagene med kontrakter dag etter dag.kjenner jeg litt på det å tørre å sitte på utsiden derfor gjør jeg det motsatte i dag og gått all inn.etter å sett 9 tallet på mandagen ga meg virkelig glede å jeg vil være med fra start i morgen tidlig og være sammen med dere når vi tråkker over 9 og mot 10 .tror dette blir rå bra.ønsker dere alle lykke til😁
Slettet bruker
25.01.2023 kl 13:32 3133

Thesistulling skrev Ocd er en av dem......
3 prikker. Eller 9. Eller 21. Uæææ🤯
HAS
25.01.2023 kl 13:33 3119

DNB har tydeligvis lagt selskapet for hat med sine analyser, men det må da vel snart være slutt på nedsalget? De kan sikkert skryte av å selge med gevinst. Man blir sjelden straffet for å selge med tapt framtidig gvinst, men her må da noen snart bli ristet etter nakkeskinnet?
oppturen
25.01.2023 kl 13:36 3061

Steget mye ?
Må ikke glemme at kursen var på 7,5 i November før short salg senket kursen ned under 5.
Kortsiktige i emisjonen bidro til at den shortkampanjen gjekk så fint etter planen, men fundamentaltsett så var emisjonen en styrke som skulke løftet kursen over 8 allerede i November/Desember , alle bekreftelsene vi har fått fra Desember til nå burde hver for seg gitt et lite løft.
Uten skitne triks og short hadde kursen vært over 15 nå.
Vi mangler en hovedeier med 15-20% eierskap som kan svinge pisken ved behov.
Alejandreuta
25.01.2023 kl 13:37 3112

Så klart og jeg er en av de som mener og imøtekommer den andre siden da det kanskje får meg til å tenke gjennom mine investeringer med nye briller. Jeg er investert med alt jeg eier og har i markedet riktignok ikke bare i PGS, men den er per nå 47,7 prosent av porteføljen. Men når man kommer med en intetsigende skepsis uten å bringe en reell problemstilling til bordet 4-5 ganger på rad så gir det lite bidrag i en tråd som dette. Men å komme med reelle spørsmål eller bekymringer vedrørende konkrete ting er noe helt annet og vil bidra i diskusjonen. Regner med at vedkommende kun vil bli overbevist om at han er på riktig sted og derfor jeg ba han lese gjennom de to siste siden på denne tråden for å selge seg selv inn. Der er det oppramset alle de gode argumentene. Spesielt den siste havvindkontrakten som gir oss et bevis at seismikk vil være brukende til alle nåværende, planlagte og fremtidige havvindfelt er en enorm bekreftelse på at PGS til og med er et selskap som har en spennende fremtid også inn i det grønne skiftet,
Alejandreuta
25.01.2023 kl 13:40 3067

Blutus hva het det andre selskapet som du trakk opp av hatten i den andre tråden?
Dieseldahl
25.01.2023 kl 13:46 3040

Her er jeg enig oppturen, bare tull og tøys kursen vi nå er på.
Må si jeg syns det er forunderlig at det ikke kliner til en storfisk nå, som
drar kursen opp.
alsmark
25.01.2023 kl 13:50 3012

Drømmescenarie:
07:00 - Økte late sales på Q4 slipp
08:00 - Børsmelding om refinans
09:00 - Positiv guiding som overasker
Slettet bruker
25.01.2023 kl 13:52 3011

Nedsalg og nedsalg.. Jo de har redusert med noen mill aksjer men er fortsatt #4 på lista med over 30 mill aksjer.
Obxserver
25.01.2023 kl 13:54 2988

Hvis det er noen som vet hva som rører seg angående refinansieringen er det tilretteleggeren Carnegie. Tidligere sjefanalytiker i Carnegie E. Austbø begynte plutselig å kjøpe med begge hendene for kort tid siden. Dette er så bull som det går ann å bli! Han sitter i samme kontorbygg med Voldberg som kort tid siden har begynt å kjøpe opp i PGS. Det plystres i gangene...
Slettet bruker
25.01.2023 kl 13:54 2989

Svært lite aksjer til salgs oppover, men det blir dumpet på highest bid hver gang den stiger en øre eller to...
Redigert 25.01.2023 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2023 kl 13:55 3018

Det går nå helt greitt å uttrykke seg. Det som er Guffent er at det er ikke alt som er rasjonelt sett i forhold til en aksjes utvikling. Det er så mange med litt instrumenter og styrke som kan styre mye av showet. Det tar lang tid og noen med mulighet driver å holder kurs i sjakk nå til alle ( kunder) er klar til å komme seg inn. I tillegg kan det være short i perioder som også styrer aksjen. Det som gjør at min følelse ikke er guffen, det er de faktiske ting som skjer, kontrakter, gryende gode markeder, energibehov og dertil bedring i inntjening osv, en refinansiering kan komme med godt resultat for aksjonærene. Til slutt blir Peggy 😍 en juvel. Det eneste du må passe på er å holde godt på aksjene dersom du eier noen. Eller bare kjøpe mer i nedgangsperioder om du har midler. På med Longsen og slapp av. Støyen håper jeg legger seg snart. Må ha ei god løsning på refi. Kommer det sier flere og de med kursmål, at PGS vil gå gjennom en reprising. Mest sannsynlig blir den flere ganger mer verd 👍🏻. Det er i hvertfall mitt ståsted. Så du kan nyansere litt npr du skriver og begrunne litt, så behøver ikke Alejandruta eller andre for sen saks skyld, « arrestere» deg. Lov å utrykke seg🛳🛳🦅🦅
Slettet bruker
25.01.2023 kl 14:03 2922

Må dere ha det hamret inn med trykkborr, eller nøyer dere med å nippe til den frembudte te-sleiv!?

Ke ke ¡KJØPE! me me MYE


ser et STORT HOPP I PGS NÆRE FREMTID
🐇🐇🐇🐇🐇🐇🐇🐇🐇🐇
Slettet bruker
25.01.2023 kl 14:06 2892

"Mest sannsynlig blir den flere ganger mer verd"

Får vi en SPINNVILL 30%+er direkt fra start i morgen!?!?!?
Redigert 25.01.2023 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
protagoras
25.01.2023 kl 14:09 2852

Jeg forstår null og niks av kursutviklingen etter siste dagers meldinger.
Har det lekket info om elendig Q4?
Er det redselen for at Q4 ikke infrir som trigger gevinstsikring?
Er det stoploss manipulasjon for å lure til seg ekstra aksjer?
Fanden vet, men jeg har fylt opp traderkontoen i påvente av fasit imorgen.

Den langsiktige investorkontoen ligger urørt og venter på 2-sifret kurs.
unikum
25.01.2023 kl 14:11 2832

Spørs om de er så greie at de bare selger billige aksjer til sine primær kunder. Ikke blitt tilbudt noe som helst fra den banken, samtidig lenge siden jeg hørte på deres anbefalinger.men det står fortsatt 3,5 der ??
unikum
25.01.2023 kl 14:14 2784

Halloen! Vi veit jo forlengst resultater. Er guidingen som er viktig nå. Late sales , fremtiden rater etc og kanskje info om refinansiering.
Slettet bruker
25.01.2023 kl 14:16 2784

Ta en kikk på ordredybden så ser du hva som foregår. Hver gang den prøver seg oppover kaster noen ut aksjer på highest bid for å stoppe all oppgang
Maxx
25.01.2023 kl 14:18 2767

Omsetningen ble vel kjent 10 januar. 217 millioner usd

Late sales var litt skuffende og vesentlig lavere enn hauset opp. Mye lavere en TGS som kom med knall tall dager før

Det som kan skje i morgen er at de har oppjustert omsetninen fra 217 mill usd til f. Eks 230-245 mill usd fordi noe late sales har kommet inn siste 14-16 dager. Kan være noe fra en av kontraktene

Men det som kan og bør trigge kursen er:
Positiv og stolt co og ledelse
Positive nyheter og tanker om 1-2q og hele 2023, og gjerne 2024
Nyheter og beroligende info om: ngen ny emi!!!
Nyheter og beroligende info at refinansieringen vil løse seg
Kanon trigger om refinansiering er gjort eller 90% i boks
Nyheter om bedre Cash Flow og høyere rater
Nyheter om flere skip i jobb
Nyheter om flere kontrakter rett rundt hjørnet
Nyheter som: vi jobber med 1-2 kontrakter med verdier mellom 150-350 millioner innen de nye markedene som havvind og co2 lagring eller mineraler ( bedre enn bare kontrakter på olje og gass) da dette er fremtiden

Da vil PGS begynne å gå!


Redigert 25.01.2023 kl 14:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.01.2023 kl 14:20 2733

🤑🤑👍🏻🛳🛳🦅🦅 Den som har lever får se 😊 Før ……. eller kanskje i morra skjer det
Travis-Bickle
25.01.2023 kl 14:21 2739

Vil vi få et forsøk på S/L snart tro ?
Turnbull
25.01.2023 kl 14:23 2786

Er vel tante Olga som får eit "godt tilbud" for å selge sine sine aksjer no😊
protagoras
25.01.2023 kl 14:25 2869

Så du konkluderer med manipulasjon?
Forsåvidt samme som meg.
Dieseldahl
25.01.2023 kl 14:27 2831

Det er jo en vanvittig liste med positive punkter du ramser opp.
Da må jeg si at det er meget spesielt at Pgs må ha så mange triggere i forhold til andre aksjer som
går 10-20% på vesentlig dårligere triggere en det som du forespeiler. Men kan gått hende det fremdeles ikke
finnes kloke hjerner som klare og se alle positive tegn til en fantastisk fremtid for Pgs.
Start
25.01.2023 kl 14:29 2855

Noen som har erfaring med størrelsen på avtalen med eqvinor og den som kom idag.
Ugle
25.01.2023 kl 14:31 2803

Blir interessant å se hvordan de siste par timene i åpningstiden i dag oppfører seg...
Virker som den vil litt opp (that's what she said).
Slettet bruker
25.01.2023 kl 14:32 2832

En liten tanke: kan det være NETTOPP de som VIL HA PGS SÅ HØYT SOM MULIG, DE SOM RIGGER FOR EN SPINNVILL MEMEPUMP PÅ FLERFOLDIGE HUNDRE PROSENT, - PGS SELV, CARNEGIE-NETTVERKET++ - som med VILJE holder kursen tilbake etter TRYKKOKERPRINSIPPET!?!?!?

At de vil ha maximal effekt fra MELDING OM REFINANSIERING feks i morgen.

- Det blir liksom litt mer avisoverskrifter og svung over sakene om PGS flyr over 30% rett ut av startblokka i morgen ...

✅️Kraftig forbedre det fundamentale (se siste dagers 3 Kontraktsmeldinger
✅️Dem opp og hold igjen naturlig oppgang
✅️Slipp den Ene ÜBERBULL-meldingen som med sikkerhet medfører TOTAL REPRISING.

Her har vi altså samlet never, kvist og bark og helt noen tønner bensin over.

Om det er Attarzadeh (som åpent bekjenner seg til Gurdjieffs den Fjerde Veien - The Way of the Sly Man) som har hvisket denne planen til Pedersen i samråd med tilretteleggeren Carnegie, eller om de som undertegnede har spekulert i har kjørt en simulering av informasjonsflyt og handelsalgoer i sin 72 petaFLOPS SUPERCOMPUTER vites ikke.

Men går det som jeg tror, og fyrstikken puttes intill i morgen, er det mildt sagt bare å ta av seg hatten. Og nyte den EXTREME KONTOVEKSTEN!
🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑🤑
Redigert 25.01.2023 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
BlackSigma
25.01.2023 kl 14:34 2810

Applying pressure on the ketchup (PGS) bottle ...
protagoras
25.01.2023 kl 14:37 2830

Den tanken har jeg også vært innom...drømmer om null omsetning på 8-tallet imorgen - altså at kursen drar seg rett over 9 :))
Slettet bruker
25.01.2023 kl 14:38 2834

;)
Slettet bruker
25.01.2023 kl 14:38 2857

Fler som ser dette nå. It just makes sense
Slettet bruker
25.01.2023 kl 14:41 2823

Og oppdemmet kursvekst vil allerede skulle hatt fra de 3 kontraktene og hevet kursmål vil virke som nitro. Vi snakker EKSPLOSJON!
mingus7777
25.01.2023 kl 14:42 2917

VELDIG spesielt at det er så mye usikkerhet blant aksjonærene når det kommer kontrakter hver dag og det fundamentale er helt rått. Er det fordi det er er for mange amatører som sitter med aksjer? Jeg bare undrer. Dette er jo en nobrainer folkens!
Ugle
25.01.2023 kl 14:45 2932

Jeg vil også tro at når vi har svarene i morgen vil også tallene og guidingen snakke for seg, og handelsmønsteret følge etter.