$PGS$ 🦬"Oil Chief Bull Bullesen i Bulleveien 10"🦬

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
06.02.2023 kl 19:52
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 24.01.2023 kl 14:19 295571

observer009

Opec chief bullish on global oil market outlook as China reopens

Opec sees potential for demand increase in oil markets led by the Chinese demand resurgence.

Al Ghais said he remains concerned about the lack of investments in the oil and gas sector and stressed that up to $12.1 trillion of global investments would be needed by 2045.

“Today we have a natural decline in global oil production and not investing enough for replacing the decline,” he said.

https://www.upstreamonline.com/production/opec-chief-bullish-on-global-oil-market-outlook-as-china-reopens/2-1-1399718

🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


Kontur

Her vil komme flere oppdaterte analyser. Tror Pareto er like rundt hjørnet. Snakket med en på bordet nå..


🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


https://www.finansavisen.no/finans/2023/02/06/7983036/abg-sundal-collier-forventningene-er-fortsatt-for-lave

ABG Sundal Collier: Forventningene er fortsatt for lave
Analysesjef John Olaisen spår vedvarende høye olje- og gasspriser. Han liker både de største produsentene og seismikkleverandørene.

– Vi har også en kjøpsanbefaling på PGS, som skal refinansiere gjelden i løpet av de nærmeste månedene, uten å trenge ny egenkapital, fortsetter han.

– Et refinansiert PGS vil fremstå som veldig billig, med en aksjekurs tilsvarende bare rundt fire ganger årets estimerte inntjening, og i tillegg kan neste års utbytte bli hyggelig.


🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊


CAVERN

Jeg har stilt meg følgende spørsmål jeg da:


1. Aker BP skal investere over 200 milliarder de neste årene. Hva betyr det for PGS?
2. Hvor mye skal andre oljeselskap investere de neste årene ? Hva betyr det for PGS?
3. Trenger verden mer energi? Hva betyr i så fall det for PGS?
4. Går det grønne skiftet raskt nok? Påvirker det PGS?
5. Det finnes 15 skip som samler inn seismikk i verden i dag. PGS kontrollerer ½ av de. Er dette positivt for PGS?
6. PGS sjefen sier vi er tidlig i syklusen for oppgang. Hva betyr det for PGS på sikt?
7. Hva betyr svarene på ovennevte spørsmål for den kommende refinansieringen av PGS?
8. Hvilken innvirkning får det for kursen til PGS om refinansieringen går i orden?
Redigert 06.02.2023 kl 18:47 Du må logge inn for å svare
TonyB
04.02.2023 kl 15:02 6596

Et lite add-on fra meg på generelt grunnlag:

En person som innrømmer sine feil og lærer av den/eller at den personen sin feil gir læring for andre, er jo bare bra. Slik vil en faktisk opparbeide respekt og øke sin troverdighet på.

«Det er godt å lære av din egen erfaring, men også andres» - Warren Buffet

Dette vet nok mange som debatterer her. Men de som evt har agenda gir jo blanke f… i det. Det passer ikke inn i agendaen. Heldigvis er slike ting veldig gjennomskubart for den som følger med over tid. Alt en derfor oppnår da med en slik «taktikk» er diskreditering av seg selv som person. En vil ikke bli sett på som noen som er verdt å høre på av de fleste, uansett om denne personen har enkeltpoenger som faktisk hadde vært fine å diskutere i en annen «innpakning». Men diskusjon går sjelden i hop med en som har agenda, nettopp fordi det passer ikke agendaen. Dessverre forledes mange til å «ta kampen», men da blir forumet også fort redusert til barnehage, hvor de som virkelig ville bidra med noe for casets beste, holder seg mer og mer borte, og akkurat det er synd

Redigert 04.02.2023 kl 15:25 Du må logge inn for å svare
Travis-Bickle
04.02.2023 kl 15:56 6518

Kina åpning og knall jobb tall trenger ikke være ensbetydende med godt nytt for olja, da rente spøkelset fortsatt ligger under sengen.
Fredagens jobs report fra USA var ekstremt sterke, det forventes at dette vil dra opp rentebanen, og enkelte sterke krefter mener vi kan forvente nye 0.5 -0.75%
Frykten for resesjons fikk ny bensin på bålet , noe enkelte tradere satser på kan/vil sende kursen på brent/crude godt ned.
For den som liker å ha litt trader cash er den kommende uken meget spennende.

-Wall Street has forgotten 'Don;t fight the Fed" Wait and be patient. This will be a long game.
Max-Investor
04.02.2023 kl 15:58 6539

Bra skrevet. Vi holder nok best liv i denne tråden med god informasjon,«rykter» og god stemning med et glimt i øye😄. Skulle ikke være vanskelig å holde god stemning med å være i PGS. Bare se på grafen siste året. Det fine er jo at moroa bare har begynt.
Broker74
04.02.2023 kl 16:46 6320

Omsetning 26.01: 444.096.785 Omsetningshastighet snitt pr min ca 986k.
Omsetning 27.01: 237.277.439 Omsetningshastighet snitt pr min ca 527k.
Omsetning 30.01: 168.339.460 Omsetningshastighet snitt pr min ca 374k.
Omsetning 31.01: 119.463.971 Omsetningshastighet snitt pr min ca 326k.
Omsetning 01.02: 168.339.460 Omsetningshastighet snitt pr min ca 326k
Omsetning 02.02: 179.446.083 Omsetningshastighet snitt pr min ca 398k

Omsetning 03.02: 133.251.955 Omsetningshastighet snitt pr min ca 296k

I dag:
Omsetningshastighet pr min kl 10:00: xxxk i min.

Omsetningshastighet pr min kl 11:00: xxxk i min

Omsetningshastighet pr min kl 12:00: xxxk i min

Omsetningshastighet pr min kl 13:00: xxxk i min

Omsetningshastighet pr min kl 14:00: xxxk i min

Omsetningshastighet pr min kl 15:00: xxxk i min

Omsetningshastighet pr min kl 16:00: xxxk i min

Bertelli
04.02.2023 kl 17:32 6235

En veldig dårlig dag i USA, men både Schlumberger og Halliburton sluttet så vidt opp. Veldig sterkt. Blir spennende å se hvordan oljen går på mandag etter ett stort fall i oljeprisen. Hvis oljeprisen fortsetter å falle på mandag, så tror jeg ikke Pgs kan stå imot.
Kontur
04.02.2023 kl 18:05 6127

PGS leter etter olje og gass som skal pumpes opp år frem i tid og burde ikke være så sterkt relatert til oljepris dag til dag, men slikt er vanskelig å gjøre så mye med. At oljen falt litt før helgen er en direkte reaksjon på Russlandtiltak. Underliggende derimot styrer oljeprisen opp de kommende ukene.
Viktigst nå er å fylle ordrebøkene til PGS, få siste båt i arbeid og skuffe inn penger.
PGS kursen vil stige i lang tid fremover, alt tyder på det. Verden trenger energi utenom kull og seismikk må til for å finne nye felt.
PGS besitter nå ca 50% av alle seismikk skip i verden.
Kjøp PGS og bli rik, oppturen har så vidt begynt
Londonmannen
04.02.2023 kl 18:22 6056

Er det noe jeg ikke bekymrer meg om, så er det hvorvidt PGS har nok å gjøre. Ledelsen ville nok aldri utrustet nok et skip for operativ drift, dersom det var noen som helst fare for at et slikt grep kunne ødelegge en gryende supersyklus. Så når de nå gjør dette så skyldes det en kraftig forbedring i etterspørselen etter seismikktjenester.

I tillegg vil de nok være sikre på å kunne betjene markedet for CCS og havvind, som er i sterk vekst og som vil øke kraftig de nærmeste årene.

Faktum er vel at vi på et tidspunkt, der leting etter fossile energiforekomster fortsatt er på et høyt nivå, har fått et betydelig økt behov for seismikkstøtte til CCS/havvind , kan komme i en situasjon der det blir skrikende mangel på seismikkressurser og derfor et eventyrlig ratenivå. Det kan skje om par tre år, om ikke tidligere.

Her er det bare å lene seg tilbake, la traderne dtive med sitt, og nyte oppturen som vil gå i rykk og napp. Men det er verdt å merke seg at siden midten av desember har kursen gått 67%. Må si at jeg ikke synes det er så hakkende gæli. Og skulle nå enkelte tradere tjent mervenn det, så lever jeg også godt med det. Vi må heie på hverandre og ikke rakke ned på hverandre. Vi er alle i markedet for å tjene penger.

God helg folkens!
Redigert 04.02.2023 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.02.2023 kl 18:24 6138

Noen endring i situasjonen som beskrevet her fra 25.06.2022?

"Når vi nå befinner oss i en historisk triggende situasjon etter et 10 år med underinvesteringer og økt avhengighet til Russland for olje og gass hvor den avhengigheten nå skal fjernes for enhver pris så må russisk olje og gass erstattes og det så raskt som mulig. Da er det i hovedsak 2 ting som vil måtte skje:

(1) Eldre felt hvor det fortsatt finnes reserver gjenåpnes
(2) Leting etter nye felt igangsettes

Mao, det vil bli en historisk seismikk bonanza som aldri før hvor usikkerheten knyttet til den russiske avhengigheten relatert til tilgangen på olje og gass har kjørt prisene på olje og gass i taket som igjen finansierer gjenåpning av nedstengte brønner for å hente ut siste rest i kombinasjon med leting etter nye felt. Og det burde da ikke være vanskelig å skjønne hva som vil skje fremover når det kommer til aktiviteten og ikke minst rateutviklingen for oljesektoren og seismikk spesielt - begge vil gå i taket for i denne settingen finnes det ingen rasjonell planlegging og kost kontroll - nå er det den russiske avhengigheten som skal bort for en hver pris - koste hva det koste vil - for alternativet, altså å forbli avhengige av russisk olje og gass med trusselen om stengte kraner hengende over seg vil utgjøre en langt høyere pris og er således ikke noe alternativ.

Med denne kunnskapen for hånden så er sannsynligheten langt høyere for at de fleste emiaksjene forblir usolgte frem til vi ser en langt høyere aksjekurs for er det noe som er sikkert så er det at PGS vil tjene massivt i lange tider fremover og da er det kun snakk om litt tid før kursen forlater 1-sifret og begynner klatringen på 2-sifret. Det faller derfor på sin egen urimelighet at man skal tro at alle ønsker å gi bort emiaksjene her nede når man med største sannsynlighet kan få så veldig mye mer for aksjene i tiden fremover

Mao, det er lov å tenke selv og ikke minst det er lov å ha 2 tanker i hodet samtidig spesielt i disse tider hvor krigen i Ukraina har spredt seg til resten av verden i form av et historisk gass og oljekappløp for å frigjøre seg fra russisk avhengighet hvor tiden er den største fienden - så ja, veldig mye triggende vil tvinge seg frem i tiden fremover og ikke minst så vil det vare over tid - valget burde derfor være enkelt - kjøp og hold - My2Cents ... ;)

Fortsatt god helg!"

https://www.finansavisen.no/forum/post/4653145
Kontur
04.02.2023 kl 18:48 6052

Akkurat, kjøp og hold
Highflow
04.02.2023 kl 18:51 6057

Man kan veldig raskt regne seg frem til 25 milliarder i verdier PGS har og det er uten drift inntekter tygg på den !
Så at PGS ikke skal ha mcap på 20 milliarder nå er egentlig noe jeg ikke skjønner helt men det får nå bare være :)

15 kr kommer før sommeren :)
oppturen
04.02.2023 kl 18:51 6061

Så igjennom deler av CMD og ble enda mer positiv.
Som Londonmannen skriver så har PGS mange jobber å velge i fremover, det er da oppløftende å se på ordreboken og på booked vessel months. Q2 er nært forestående så positivt at der er lite «hull» , men ser vi til Q3 har de «bare» 12 mnd booket, i Q3 står Victory for 3 av disse mnd. Med andre ord har de fortsatt 3 skip eller 9 mnd å selge, jeg tipper prisen på disse siste 9 mnd blir meget høy. 😀

Ser vi til kontanter så bidro driften i 2022 med en kontantgenerering på ca $220 mill i 2022, renteutgiftene var på ca $100 mill og resterende $120 mill ble brukt til avdrag og likviditetsbygging.
I 2023 har PGS allerede penger på bok til alle avdrag, men renter (trolig også i år nærmere $100mill) må dekkes av drift.
Med guidet ratevekst og økning i flåte/flåteutnyttelse vil jeg estimere at kontantgenerering iløoet av 2023 enkelt havner på over $300mill.
Gitt disse forutsetningene vil vi på denne tid neste år sitte med nettolån under $400mill, med utsikter til kontantgenerering på minst $350mill og trolig med en 4 år nedbetalingsplan med $100 mill i avdrag og $50 mill i renter.
Et enkelt regnestykke gir da 350-100-50 =200. $200mill / knappe 1mrd aksjer gir da potensiale for utbytte på nok 2 pr aksje fra resultatet i 2024. ( egentlig konservativt, og scenarioet betaler ned vesentlig med gjeld så potensialet inn i 25 er å dobble dette utbytte, trenger ikke engang vekst ifra 24 til 25 for å få det til)
PE 10 gir kurs 20 i 24 og kurs 40-50 i 25. Børskurser reagerer ofte i forkant så lenge scenarioene er realistiske( ikke alltid) med andre ord tipper jeg vi iløpet av neste 3 års periode vil se kursen mellom 20-50 ( 20 er billig, 50 kan være et nivå å gevinstsikre)
Slettet bruker
04.02.2023 kl 19:08 6014

Masse flott å lese

PGS To the Star$🤩😃🌈🦄😶‍🌫️🚀🛸
skadi
04.02.2023 kl 20:00 5801

Og dette analytisk helt korrekte særdeles flotte innlegg ble altså den gang da postet av mister vinglepetter himself: Risotto. Var vel engang han var inne i aksjen selv da.....;)
VantageVolante
04.02.2023 kl 21:55 5391

24.01.2023 kl 22:09
Richioso
Noterer meg den rene brainstorming om alt i fra heti til pleti - kanskje ikke så rart spesielt om man ikke er oppe og går innen TA for da søker man gjerne et svar som man kan sette 2 streker under.

Slik jeg ser dagens utvikling så var den helt i tråd med hva jeg har gitt input på de siste dager og er hovedsakelig teknisk betinga (*)

Etter en betydelig oppgang de 5 siste uker på over 60% (næmere 70% intradag 23.01) så bare måtte en korreksjon komme. Vi snakker her om en korreksjon på knappe 20% (18% intradag) av den siste tids totale oppgang og er noe vi må kunne tåle uten at møbler er på vei ut vinduet som en skribent uttalte for å beskrive frustrasjonen ...:)

Hva - hvem - hvorfor i denne settingen kan være så mangt og ikke minst trigget av hverandre hvor all verdens tenking ikke vil gi noen plausibel fasit og er slik jeg ser det derfor heller underordnet så lenge det fundamentale er uendret - noe det virker å være og det til det fulle. Og når så er tilfellet så er det tid for å se på det tekniske.

(*) Kursen har beveget seg i en positiv trendkanal etter siste bunn den 14-de desember når sluttkursen ble 5,255. Fom den 15.12 tom den 23.01 så hadde kursen lagt på seg over 60% eller 3,25nok (nærmere 70% eller 3,65nok intradag) og for å sette det i perspektiv så var nedgangen i dag på skarve 67 øre.

Den 18.01 brøt kursen motstanden på 8 innenfor trendkanalen og endte dagen på 8 blank hvor kursen også endte på oversiden de neste 2 handelsdager og var således å anse som etablert på oversiden - også det innenfor trendkanalen.
Den 23.01 så snudde kursen klokkerent mot motstanden (trendtaket) ved 8,9 og sluttet på 8,5. Etter det mislykkede forsøket på å bryte opp og ut av trendtaket så er det å forvente at kursen vender ned mot trendgulvet noe den gjorde og sluttet på 7,83 ca 0,3% under trendgulvet som i dag ligger på 7,85. Det må flere sluttkurser under for at kursen er å anse som etablert på utsiden så det gjenstå og se.

Det skal veldig mye mer til bryte ut av en trendkanal enn å bryte en generell motstand /støtte for vi snakker da om en endring av trenden og legger vi til grunn at det fundamentale er uendret så vil kursen med største sannsynlighet snu opp her i fra hvor det vil bli en ny test av trendtaket som endres litt hver dag - i går lå trendgulv/trendtak på hhv 7,66 og 8,9 og i dag lå det på 7,83 og 9,11 og i morgen vil det ligge enda høyere.

Mao, sannsynligheten er derfor størst for at sluttkursen i morgen vil ende over dagens og at vi fortsatt befinner oss innenfor den positive trendkanalen hvor det vil gå mot en ny test av trendtaket den nærmeste tiden hvor trendtak nivået da vil ligge en plass i intervallet 9,5 - 11nok avhengig av hvor raskt det vil skje - i morgen er vi litt klokere ... ;)
Slettet bruker
04.02.2023 kl 23:12 5130

VantageVolante:Flott gjennomgang og oversikt over trendkanalene 👍🏻😀
Det var dog en feil som gikk igjen …. I morgen er vi litt klokere. Ja vi er nok alle litt klokere etter ei natts søvn eller andre utførte aktiviteter. Men kursen blir vi ikke klokere på før kl. 09:00 på mandag og utover …. 🛳️🛳️🦅🦅😅
Ja ja jeg vet …. Men kunne ikke dy meg. Nu må du få deg ei go natts søvn så kan du poste innlegget i morra, da blir alt helt rett 😊 Go Natt
Slettet bruker
04.02.2023 kl 23:59 5018

Godt å se såpass gjennomarbeidede, og gjennomtenkte innlegg. Støtter opp om dette 100 %.
Chris Maximus
05.02.2023 kl 03:28 4792

Nettopp. Og folk lurer på hvorfor fyren er hatet?

BTW Thesistulling, hvis du tror Pete Townsend som har podcasten jeg linket til tidligere trenger penger om en bok om olje så burde du kanskje høre podcasten først. Hvis ikke så fint, jo mere uninformed idiots, jo mere penger tjener vi.
Thesistulling
05.02.2023 kl 07:42 4631

Vi velger vel alle hvem og hva vi vil forholde oss til?
Jeg er stokk lat, men har funnet mine to når det gjelder olje.
Nadia Wiggen er uten tvil helt i verdenstoppen, om ikke den beste.
Og hun ville ikke jobbe innen olje en gang🤣
Hun ville jobbe innen helse......
Pareto overtalte henne.
Sannsynligvis verdens beste oljetallknuser.

Og Rystad.

jo mere uninformed idiots, jo mere penger tjener vi?
Eh, jaha......
Skal la være å komme med mere, tror du er lett å trigge.
Ha en fin søndag, vi er i samme båt.
😁
Redigert 05.02.2023 kl 08:09 Du må logge inn for å svare
jaroas50
05.02.2023 kl 10:33 4035

I mitt hode er sannsynligheten størst for at vi åpner ned i morgen. Med tanke på oljeprisutviklingen og at USA-børsene endte i rødt. Med mindre det kommer nyheter da. Har ikke greie på TA og forholder meg derfor ikke til det. Har mao en ganske enkel filosofi. Ønsker alle lykke til enten man har kort-eller langbuksene på. Vi har alle en agenda. Nemlig å tjene penger. Personangrep som finnes på denne tråden er jeg sterk motstander av. PGS skal sikkert opp, men det gjelder å presse så mye saft ut av sitrona mens det ennå er tid. Kurser på 8-9 tallet anser jeg fremdeles som attraktive. Men ut og inn på stadig høyere kurser fører jo automatisk til en mer slitsom hverdag. Den uklare verdenssituasjonen fører(i mitt hode) til at ting kan ta lang tid
Redigert 05.02.2023 kl 10:49 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2023 kl 10:37 4005

Det meldes om sørlandschips har kommet med wienerpølse og ketchupsmak (https://forum.kvinneguiden.no/topic/1652239-liker-du-potetgull-med-p%C3%B8lsesmak/), at det har vært slosskamp på Pers i Gol fordi noen hadde kallt en halling for balling (https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/gol-flere-skadet-etter-slagsmaal-ved-hotell.5-qnjH1pA?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row13_pos1&utm_medium=dre-63df3517afd3c8c314776f9c, og i New Zealand har horder benyttet flommen til å dumpsterdive etter sexleketøy🌊 (https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/GMjdm6/advarer-mot-flomrammde-sexleketoey), - i et mulig korrelert hendelsesforløp.

Fremdeles er alle investorer på Trygves Tivoli🎪💈🎢🎡🎠 i tvil om oljeprisen starter rett opp mandag morgen, eller om det først litt senere på dagen eller dagen etter kommer en flom av BULL-nyheter fra Kina om at folket i Midtens Rike etter et etterlengtet og energigivende heidundrandes party som skal ha stilt vår egen Milleniumsfeiring i skyggen, er klare til å gå på med FULL GA$$ med tunge statsstøttede programmer for å booste økonomien med industriproduksjon og infrastruktursoppgraderinger opp til vekstnivåer ikke sett på mange år, i det vi i Rossografisk Institutt spår blir den store nyhetssaken denne uken. Vi klasker på sterke tall fra TaGgaSsen som drar oss med videre, og tror på nok en sterk uke i Norges Nest Mest omsatte aksje, lille Store PGS❤
Slettet bruker
05.02.2023 kl 10:40 4028

Aksjen som hadde lyst til å gå Banan🍌
Slettet bruker
05.02.2023 kl 11:00 3917

Det er litt komisk du er STERKT imot personangrep. Jeg måtte trykke på brukeren din.
En helt tilfeldig post jeg trykket på tilbake til i sommer ledet til dette:

jaroas50 skrev
Kan ikke være gamle karen, ser ut som en guttunge og gir anbefalinger deretter
Det var useriøst jaroas50 - hvordan han ser ut/alder er helt irrelevant. Bruk heller tid på å argumentere ift kursmål og begrunnelsen for kursmålet. Her virker det som SEB ikke helt har fanget opp markedssituasjonen og inntjeningen PGS vil få fremover. Pedersen ville aldri snakket om fremtidig utbytte dersom selskapets balanse ikke var bærekraftig (begrunnelsen for kursmålet til SEB).

Vi kan alle forandre oss… sånn jeg husker det er du alltid imot kursoppgang litt sånn som ris….;) kanskje jeg tar feil og du er long.
Poenget her med ris er han snakker nedlatende til andre brukere, lyger og misleder. Alt med et mål og det for å påvirke kursen i en eller annen retning. Ikke at han har noe innvirkning på kursen. Men han kan ødelegge for nye lesere og ferske investorer. På den måten mener jeg han er lavmål.

Jeg bidrar ikke til noe fornuftig med dette. Og det surner tråden så jeg skal gi meg. Men den som egentlig lager kvalmen er ris. Det er mange som er lei… og mange som er lei av oss som tyr til idioti mot han.
Dette blir siste fra meg.
Så håper jeg folk skriker ut når han lyger… truseskvetteren som talte til truseskvettere natt til Q rapport.
Tata!
Lykke til!
Redigert 05.02.2023 kl 11:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.02.2023 kl 11:22 3797

Chinese Oil Demand Seen Hitting Record on Covid Zero Pivot

Chinese oil consumption is expected to hit a record this year as the world’s biggest importer leaves the straitjacket of Covid Zero behind, bolstering the global demand outlook and aiding prices.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2023-01-12/covid-pivot-sets-up-china-oil-demand-for-record-high-this-year

Daily demand — which contracted last year — will climb by 800,000 barrels a day in 2023, according to the median estimate of 11 China-focused consultants surveyed by Bloomberg News. That would take consumption to an all-time high of about 16 million barrels a day, the survey showed.

Oil Demand in China Seen at Record in 2023
Consumption to pick up after Covid Zero exit
Slettet bruker
05.02.2023 kl 11:48 3703

Opp eller ned jeg håper jo som eier av aksjer i PGS at det blir en god uke. Noen humper i vegen er det jo og den følger jo ellers rytmen i markedet og i svingninger i oljen også. Men siste tids styrke og nyheter gir ihvertfall meg en viss tro på at kursen vil fortsette opp nå fremover, jfr. Også f.eks. Pareto,s analyse 14 kr
Vet ikke om du er inne eller ute akkurat nå. Leste vel tidligere rett før helga et innlegg om at du evnt. Er ute nå eller ! ? Du er jo veldig skeptisk ihvertfall til egen investering i PGS kan det virke som. Det er jo lov det. Men av og til er det jo vanskelig å forstå at en er inne i en aksje som en er svørt negativ til, når utviklingen faktisk er veldig positiv, målt i de nyheter og tall som kommer. Uansett som du skriver så er vel de som kjøper aksjen og selger og evnt. Kjøper igjen interessert i å tjene på det. Der er vi like. Noen skriver bare negativt om aksjen når de er ute, spesiellt tydelig er Rischioso på akkurat det, samt noen andre her som skriver for å provosere eller villede alt etter hvilken interesse de har i aksjen. andre alt etter om de er ute eller inne. Personangrep er ikke greitt uansett der er vi enige. Det eneste som er verre etter mitt verdisett er løgn og det å prøve mislede andre kun for å profittere på det selv. Egoisme og splitt og hersk. Akkurat disse tingene er det som bidrar til å ødelegge kvaliteten på tråden av og til. Her er det noen som utmerker seg.
Når det gjelder PGS så er jeg longskledd og har vært det hele vegen. Om en er inni aksjen og trader så er det helt flott det, en god aksje for det, særlig tiden frem til Jul 22. Jeg håper selvfølgelig at oppgang fortsetter og at inntjening, kontrakter, fortsetter å vise ei positiv utvikling og at de optimistiske får rett. Reprising fremover 😃 Vegen er nok humpete fremover alt etter hva verdensøkonomi og utvikling sier. Men den lange tråden håper jeg er oppover.
Uansett lykke til med dine investeringer også.
Redigert 05.02.2023 kl 12:00 Du må logge inn for å svare
Kontur
05.02.2023 kl 11:59 3713

De fleste er enige i at vi nå er i starten av en oppgangsykel innen seismikk.
Kikk så på grafen over kursutviklingen siste året i PGS.
Alle ser hvor kursen og selskapsverdien er på vei. Dette kombinert med at PGS er kraftig underpriset alt annet likt opp imot feks TGS tilsier også et stort potensiale for ytterligere oppgang i PGS.
Kjøp PGS aksjer og sitt på dem.
Slettet bruker
05.02.2023 kl 12:03 3720

(Hørt om Paretos nye høye kursmål?)
kongsberg1
05.02.2023 kl 12:22 3647

Har du hør om det av onkel.
kntfn
05.02.2023 kl 12:22 3757

Nei, do tell!
Slettet bruker
05.02.2023 kl 12:29 3801

Kommer det imorra??
Noen med litt bedre kontakter enn meg🥳
Slettet bruker
05.02.2023 kl 12:36 3774

I guess we'll just see😁
Max-Investor
05.02.2023 kl 13:11 3668

Snakker vi kr 18,-😄? Tenker at det hadde vært et greit kursmål.
Redigert 05.02.2023 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Knfo
05.02.2023 kl 13:28 3556

Pareto legger seg nok kanskje så høyt som 20. Tipper vi får svaret i morgen eller på tirsdag.
VantageVolante
05.02.2023 kl 13:36 3554

Kursutviklingen på mandag kommer helt an på hvilken vei olja går. Hvis den f,eks ligger på 80 ved åpning, og stiger jevnt, vil mest sannsynlig pgs følge etter. Åpner den på 78, og siger ned, vil pgs mest sannsynlig følge etter.

Hvis begge disse scenario slår inn, oppgang oljepris med optimistisk guiding på oljepris fremover, PLUSS melding om refinansiering........ser vi gjerne 2-sifret.
Men samma det egentlig, for tiden trader jeg ikke PGS, da det er for mange faktorer som kan slå inn. Jeg sitter stabilt og langsiktig, og føler meg særdeles komfortabel i den situasjonen.
Travis-Bickle
05.02.2023 kl 14:02 3537

I mellomtiden...
"Vedder ikke lenger på olje og gass"
Oljefondet har trappet ned.......
https://e24.no/boers-og-finans/i/JQBXRR/vedder-ikke-lenger-paa-olje-og-gass
Max-Investor
05.02.2023 kl 14:25 3665

Sitat E24

«Med andre ord fordeles pengene nokså flatt ut over i markedene. Det betyr at fondet kjøper omtrent like mye aksjer i alle sektorer, og ikke foretrekker noen sektorer fremfor andre.»

Altså en mer normal tilnærming. Det er vel slik de fleste indeksfond opererer.
Spirrevippen
05.02.2023 kl 14:25 3702

Jøss! Står også at de solgte posisjoner pga. mye avkastning på kort sikt. Er ikke det akkurat det samme du gjør i PGS Travis?
oppturen
05.02.2023 kl 14:29 3785

Trenger man forvaltere om en har slik strategi ?
En IT kyndig kunne sikkert laget et enkelt program som gjorde den jobben helt automatisk.
Travis-Bickle
05.02.2023 kl 14:32 3826

Riktig.
Trader som de fleste her på forumet.
En spekulasjon som gav meg nesten 900% økning i PGS i 2022
Sitter også med noe long i PGS, Borr, og SDRL