SCANA med kontrakt på 1,8 MILLIARDER !!!!!!!!!!!!!

murpy
SCANA 25.01.2023 kl 08:08 128538

Scana-selskap tildelt treårig vedlikeholdskontrakt med en estimert kontraktsverdi på 1,8 milliarder kroner inkludert opsjoner
Bergen, 25. januar 2023: Equinor har tildelt Scana-eide PSW Technology en treårig kontrakt for vedlikeholdstjenester til Mongstad-raffineriet. Den betydelige kontrakten har en årlig verdi på rundt 200 millioner kroner, eller totalt rundt 1,8 milliarder kroner dersom opsjonene innfris og PSW har oppdraget de neste ni årene.


PSW skal levere vedlikeholdspersonell og prefabrikasjon til raffineriet. Hovedomfanget av arbeidet vil bli utført av PSW Technology, med store bidrag fra søsterselskapene PSW Power & Automation og PSW Solutions. Sistnevnte har hatt ansvar for tankvedlikehold og slamtjenester på raffineriet de siste ti årene. Med seg på laget har PSW også lokale underleverandører som Mongstad Industrier og Østerbø Maskin. Arbeidet starter 1.februar med full effekt fra 1.mai, og drar nytte av PSWs kjernetjenester og nærhet til raffineriet.


– Vi anser kontrakten som en stor tillitserklæring fra Equinor og ser frem til et godt samarbeid i årene som kommer. For PSW er dette en game changer. Etter syv magre år i boreindustrien har PSW Technology sikret seg et viktig fundament for de kommende årene. Kontrakten dobler selskapets omsetning og gir bedriften et kjærkomment langsiktig perspektiv, sier Oddbjørn Haukøy, administrerende direktør i Scana og en av gründerne bak PSW.


For mer informasjon, kontakt:
Oddbjørn Haukøy, CEO, Scana ASA, +47 911 71 914

PSW i korte trekk
PSW er en leverandør av produkter, systemer og tjenester til energiselskaper og maritim industri. Gruppens multidisipline kompetanse, toppmoderne fasiliteter og strategiske partnerskap gjør oss i stand til å møte bransjekrav og kunders utfordringer med sikre, pålitelige og kostnadseffektive løsninger.
psw.no

Scana i korte trekk
Scana er en industriell eier innen havnæringene som skaper verdier gjennom aktivt eierskap i markedsledende porteføljeselskaper. Vår visjon er å akselerere avkarboniseringen av maritim- og offshoresektoren ved å være en pådriver for elektrifisering og utslippsreduserende løsninger. Scanas porteføljeselskaper har en solid innovasjons- og kommersialiseringshistorie basert på kjernekompetanse i utvalgte nisjer. Scana har hovedkontor i Bergen og rundt 350 ansatte.
www.scana.no
Slettet bruker
27.02.2023 kl 16:47 5275

Dr_Eval: Det er jo bare tull. Som jeg skrev er 40% knyttet til fornybart (høye multippler).

Murphy: en analyse av Equinor ville vært veldig annerledes enn den jeg har snekret sammen her. Som sagt var dette noe jeg slang sammen på 15 minutter. Hvis du mener man ikke kan bruke dagens resultat i en analyse så driver du investeringer basert på tro, håp og kjærlighet. Hvor finner du guidingen for 2024?

Til dere alle: Jeg savner noen harde fakta og analyser/tall fra dere? Det dere skriver er bare oppgulp! Jeg tar gjerne en saklig diskusjon rundt tallene til Scana👍
moneymachine
27.02.2023 kl 17:12 5244

På dette nivået?

Cpt MC
20.02.2023 kl 09:16
2750
Nå starter festen!

Når det passer deg, og du ikke vet bedre, er det helt greit!? Siden dette har ULTI falt fra 133kr til dagens kurs på kr115,60. Hva faen er det du driver med fyr? Hauser du for å prøve å redde din egen investering!?

Tar gjerne en saklig debatt…
Redigert 27.02.2023 kl 17:25 Du må logge inn for å svare
Dr_Eval
27.02.2023 kl 18:27 5138

12.7 er ikke akkurat høye multipler.
Redigert 27.02.2023 kl 18:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2023 kl 19:00 5101

Vi kan godt diskutere Ultimovacs i denne tråden hvis du vil. Jeg har redegjort for min post i ultimovacs tråden og dagen jeg skrev innlegget matchet med volum og Elliott Waves. Kursen endte opp nesten 6% den dagen, men har i ettertid falt. Nå er dette én uke siden, så litt tidlig å konkludere. Jeg sitter fortsatt med posten som utgjør ca 10% av porteføljen. Jeg håper vi kan diskutere Scana i Scana-tråden. Savner fortsatt noe annet enn oppgulp fra deg.

Dr_Eval: 12,7 er ikke høye multippler sier du, og det kan jeg kjøpe. Jeg synes 12,7 vil være for høyt å bruke på Scana. Hva mener du er fair multippel og hvorfor?
moneymachine
27.02.2023 kl 20:23 5096

Det er tydeligvis helt greit å hausse uhemmet egne investeringer med meningsløse haussekommentarer. Du verden for en løk!

Slettet bruker
27.02.2023 kl 20:48 5093

Du hausser selv om oppkjøp! Jeg har ikke hausset eller baisset på denne tråden. Jeg har prøve å belyse prisingen til Scana, og prøvd å roe ned haussingen litt. Jeg eier selv aksjer i Scana, men synes det blir litt mye halleluja stemning her. At du må ty til å finne frem noe jeg har skrevet i en annen ticker må jeg si er noe spesielt og får mine varsellamper til å lyse.
moneymachine
27.02.2023 kl 21:19 5048

Så den haussingen du bedriver, bekymrer deg mindre enn den haussingen andre bedriver? Du kan skrive meningsløse innlegg om andre aksjer, men andre kan ikke? Du reagerer på at andre hauser en aksje du eier!?

Noe så patetisk oppførsel 🤣🤣🤣
Slettet bruker
27.02.2023 kl 21:27 5019

Skal ta selvkritikk på det éne innlegget. Var dårlig kvalitet! Når det er sagt så oppfordrer jeg fortsatt til en debatt om prisingen på Scana. Jeg savner faktisk at du kommer med noen harde selskapsbaserte fakta og ikke bare personlige ting rettet mot meg.
Bighornsteak
27.02.2023 kl 21:35 4990

Kjenner jeg begynner å savne saklige innlegg… fra de negative, men også de positive innleggene. Scana er et selskap i vekst, som har gode fremtidsutsikter. Q4 rapporten som kom synes jeg var god, men jeg er spent på de neste i 23 og de neste årene, for scana har en finger innenfor industrier som blir å ha mye jobb fremmover. Scana har fått kompetente ledere som jeg tror kommer til å få mye til for scana. Viktigste er langsiktig😉 men folkens, plis hold dere saklige… for jeg kjenner jeg begynner å bli lei av både meningsløse haussing og nedsnakking…
Rassen
27.02.2023 kl 22:18 4927

Og hold på aksjene deres!
siddis
28.02.2023 kl 07:32 4864

Gårsdagens svingninger i kurs kan være et signal om at noe er på gang.... slik jeg ser dette er det noen som ønsker mange aksjer, men samtidig ønsker en lavest mulig pris.

Så langt ingen nye kontrakter denne uken😊
moneymachine
28.02.2023 kl 08:19 5028

Vi fikk ny kontrakt i går…
Føre var
28.02.2023 kl 08:36 5002

Handles for nesten 50% under fair value sies det på s wall street:)

Ikke sikkert de tatt med euinor kontrakten i det estimatet?
Redigert 28.02.2023 kl 08:39 Du må logge inn for å svare
macland
28.02.2023 kl 14:44 4855

Nesten ikke omsetning i dag (1,4 mill) , og kursen har kun beveget seg 3 øre mellom topp og bunn.Det burde være kun en retning herfra når det løsner,men vet ikke. Savner insnsidekjøp.
macland
28.02.2023 kl 16:18 4786

Ser ut til å løsne litt. Om den er holdt nede,så kan de virke å ha gitt opp. Over 1,56,så er det dobbeltoppen på 1,8 som er neste.Blitt en helt annen omsetning de siste minuttene enn den dødstille som har vært i hele dag.
Werner
28.02.2023 kl 17:06 4736

Hvor får du 1,56 ifra. Så vidt jeg kan lese så var den ikke høyere enn 1,502 i dag så falt den igjen selvfølgelig.
macland
28.02.2023 kl 17:36 4697

Sa ikke at vi var på 1,56,,en liten horisontal motstand der,men større på 1,8 tror jeg.Er dobbeltopp der bla.a.
Slettet bruker
28.02.2023 kl 17:44 4678

Etter diskusjonen i går er det fortsatt ingen av skribentene som har kommet med noen tall på denne tråden. Merkelig hvordan det kan bli spekulert i oppkjøp uten å nevne noen tall. Jeg har konkludert med at de fleste er investert basert på tro, håp og kjærlighet.
moneymachine
28.02.2023 kl 19:55 4535

Et selskap som soper inn kontrakter, har ny ledelse, er godt posisjonert innen grønn energi, har 350 ansatte, har ben i 3 områder som står foran en supersyklus, mcap på skarve $65 mill og som leverer på resultat og guiding…alt trenger ikke presenteres på tall!

Ikke alle er som deg og trenger alt inn med teskje, i en aksje du påstår du eier. Har du ikke gjort deg opp din egen formening, og hvorfor så fiendtlig innstilt til alle som snakker for aksjen?

Ingen har skrev; "Nå starter raketten" enda, men det er vel din greie det!!
Redigert 28.02.2023 kl 20:39 Du må logge inn for å svare
Bighornsteak
28.02.2023 kl 20:17 4487

Vil også fylle på litt med at man investerer for fremtiden. Man investerer ikke alltid fordi man venter 100% økning samme uken, men fordi man ser potensialet i aksjen. Så er ikke mye vits å se på tall per dags dato vis man investerer langsiktig. Er selvfølgelig viktig å følge med på rapportene, å vi ser jo bare allerede at de forbedrer seg😊 så kan man jo tenke seg hvordan det blir videre😉
murpy
28.02.2023 kl 20:44 4442

Bare å se på alle som investerer i selskaper som har gigant gjeld, taper penger så det suser år etter år. Tenk alle de pengene som det er investert med på OSE med vanlige folks penger i det jeg vil kalle pengesluk, hvor de sansyneligvis vil tape rubbel og bit. Vi kan nevne aksjer i fleng, som foreksempel, Flyr, Norwegian, SAS, Quantaful, ja listen er lang. Hva slags vurderinger er det disse gjør når de investerer i slike aksjer ? jeg tro at det er haussingen fra analytikere som får mindre uvitende sparere til å kjøpe i disse ajksjene for å tilfredstille de største aksjonærene.
Jeg for min del har tjent mange mill på å ta egne avgjørelser og kun vært i mindre vekstselkaper de årene jeg har vært på børs., ja jeg har gått på noen smeller, men av liten betydning i forhold til det jeg har i gevinst.
Min mening er at man skal plukke ut aksjer som er i en vekstsyklus, hvor potensialet ikke er oppdaget av allmenheten ennå.

Det som også er viktig, er at man på en måte må se det du investerer som lekepenger og IKKE er avhengig av disse pengene for å finansiere daglig lifs opphold, Når du klarer det og er i den modusen, sover du like godt uansett om det går nedover eller oppover i aksjene du sitter i.
Den største gevinsten har du ved å plukke de mindre aksjene som ikke alle sitter i, men husk å les deg opp og vurder selv. Den største feilen mange gjør er at man ikke tror at man selv finner en aksje, men at alle andre sikkert har oppdaget denne tidligere, dermed kjøper man heller ikke selv.
Men jeg kan fortelle dere at dette er en feil tankegang, det er flere aksjer på OSE som er lavt priset og uoppdaget. Finner du disse kan du være en av de heldige som har en bunke aksjer på lave kursen når ingen vil ha den, og kan selge med god gevinst når alle skal inn.

Lykke til.
Interessert
28.02.2023 kl 21:15 4408

Tenker mye det samme, og har hatt vesentlig bedre avkastning enn børsen. SMB, underanalyserte og upopulære selskaper kan være gullgruver, hvis man er tålmodig og kan vente på at verdier synliggjøres. Større selskaper som jeg har tro på bruker jeg mest som likviditet, å ha noe selge hvis muligheter i smb-markedet byr seg.
paali89
01.03.2023 kl 07:54 4156

God morgen! Er det idag vi ser 1,60? ;-)
Innsidehandel bør være på trappene og kontraktene tikker inn med jevne mellomrom.
De trenger vel mange flere ansatte om kontraktene fortsetter i dette tempoet.. finnes det aktuelle selskaper for oppkjøp eller fusjonering?
Norbo
01.03.2023 kl 08:04 4168

Når kontraktene kommer tett som hagel kan det være litt komplisert med innsidekjøp, vil tro nye kontrakter på trappene og kan være årsaken her.
murpy
01.03.2023 kl 08:09 4135

paali89. Slutt å mas om ting som ingen av oss vet noe om.
paali89
01.03.2023 kl 08:16 4121

Jøss. full oversikt over samtlige her inne du.. Godt jobba :)
Gå å legge deg igjen, så står du opp på det andre benet isteden.
murpy
01.03.2023 kl 08:27 4072

👍👌👀
Dopey
01.03.2023 kl 09:17 3978

Scana companies sign another contract for E-house modules

Bergen, 1 March 2023: Scana-owned PSW Power & Automation and Trans Construction (ATC) have signed another contract for the delivery of a series of E-house modules. The delivery will be part of an emergency power system for several data center terminals.

This is a sizeable contract for the company (1). The project will start immediately, and delivery will take place from Q2-2023 to Q4-2023.

😎😎😎
Bighornsteak
01.03.2023 kl 09:17 4000

murpy skrev 👍👌👀
Scana-selskaper signerer nok en kontrakt på E-house moduler

Bergen, 1. mars 2023: Scana-eide PSW Power & Automation og Trans Construction (ATC) har signert enda en kontrakt på en leveranse av E-house moduler. Leveransen skal være en del av et nødstrømsystem for flere datasenterterminaler.

Dette er en betydelig kontrakt for selskapet (1). Prosjektet starter umiddelbart og levering vil skje fra Q2-2023 til Q4-2023.


(1) En kontrakt med betydelig verdi er definert til å være mellom NOK 10 millioner og NOK 50 millioner.
(2) En kontrakt av vesentlig verdi er definert til over NOK 50 millioner.

For mer informasjon, kontakt:

Oddbjørn Haukøy, interim CEO, Scana ASA, +47 911 71 914
Eirik Sørensen, Managing Director PSW Power & Automation +47 936 78 233
Anders Sandberg, Managing Director, Trans Construction, +47 976 61 413


PSW i korte trekk
PSW Power & Automation leverer komplette løsninger innen elektrifisering og fornybar energi. Firmaet har blant annet spesialisert seg på elektriske kraftsystemer, infrastruktur og landstrøm systemer som forsyner skip med energi både i Norge og internasjonalt. www.pswpower.no


Trans Construction i korte trekk
Trans Construction AS (ATC) en ledende EPC kontraktør som leverer standard og tilpassede E-house moduler for et bredt spekter av on- og offshore prosjekter. Selskapet spesialiserer seg på design og konstruksjon av komplekse E-House løsninger inkludert multidisiplin engineering, fabrikasjon, installasjon og testing. Selskapet er et 100% datterselskap til PSW Power & Automation. www.atcno.com/nb/


Scana i korte trekk
Scana er en industriell eier innen havnæringene som skaper verdier gjennom aktivt eierskap i markedsledende porteføljeselskaper. Vår visjon er å akselerere avkarboniseringen av maritim- og offshoresektoren ved å være en pådriver for elektrifisering og utslippsreduserende løsninger. Scanas porteføljeselskaper har en solid innovasjons- og kommersialiseringshistorie basert på kjernekompetanse i utvalgte nisjer. Scana har hovedkontor i Bergen og rundt 350 ansatte. www.scana.no
siddis
01.03.2023 kl 09:31 3927

Helt sykt!! Mektig imponert av Scana.

Husk: Nå som Haukøy kom inn er det fokus på bunnlinje, ikke omsetning.

Og husk, nå har offshore biten og begynt å de inn stor ordrer, må bli gull dette. Allerede neste Q vil det være synlig.
Slettet bruker
01.03.2023 kl 09:49 3869

Så stuper det igjen til 1,46..
På et eller annet tidspunkt må det si stopp med så mye positivt.
Og kursen virkelig vende nordover.
Redigert 01.03.2023 kl 09:55 Du må logge inn for å svare
Ivan1
01.03.2023 kl 09:53 3877

Kursen 1.50 er ca uendret fra august 2022 ):
Slettet bruker
01.03.2023 kl 09:55 3876

Helt latterlig pr dags dato. Men 1,5 har alltid vært tøff kneik
macland
01.03.2023 kl 10:23 3804

Tradingwiew bruker jeg til det meste,både crypto og børs. De har og gode chart. Teknisk så har de strong buy nå. https://www.tradingview.com/chart/DpN7PZU6/
Scroll opp den Tecnicals nederst til høyre,og trykk på "more tecnicals"
Redigert 01.03.2023 kl 10:37 Du må logge inn for å svare
Bullen
01.03.2023 kl 10:49 3721

Ser utrolig bra ut dette. Skulle nesten tro at poker gutta som blant annet holder på med Hunter kaster seg over Scana og drar den til over 2
Bighornsteak
01.03.2023 kl 13:58 3485

Man ser klart at kursen prøves å holdes nede, spent på å se hvor lenge det holder😁
macland
01.03.2023 kl 14:07 3449

Nå skal ikke jeg hausse,men foreløbig er det omsatt for 1 mill kr over motststanden på ca 1,56. Holder den seg over ,så er 1,8 neste stopp tror jeg.
BioKnut
01.03.2023 kl 15:57 3250

Enig, og ett eller flere innsidekjøp hadde gjort seg nå.
Yeaahh
01.03.2023 kl 17:28 3139

Bryter igjennom nå, ikke noe tvil om det. Burde ha skjedd for lenge siden, men ting tar tid noen ganger. 1.8 er ikke et sted å selge denne aksjen, ei heller noe sted på 2-tallet for den saks skyld. Men blir sikkert bra motstand der også :) Dette kan være starten på noe stort... !