Grunnsten for lønnsomhet

MProd
SCANA 26.01.2023 kl 10:43 1865

Vi er alle veldig glade over den fantastiske nyheten som kom i går. Kontrakten med Equinor var akkurat det vi har ventet på.

Hvordan vil dette påvirke selskapet fremover?

Jeg tenker denne kontrakten er en særs viktig grunnstein for videre vekst og lønnsomhet:
1. Det er et kvalitetsstempel at Equinor velger Scana. Dette legges merke til av andre.
2. Det forventes høy aktivitet og klassing av rigger fremover. Det at nå selskapet har fylt opp en god del av sin kapasitet, gjør at andre begynner å få det travelt. Det er ikke uendelig kapasitet hos selskaper som Scana og andre, det er flere som må få ut fingeren nå.
3. Men en god ordrebase i bunnen, trenger ikke Scana stresse lenger. I kombinasjon med punkt 1 og 2 vil dette føre til at man vil kunne prise jobber riktig og med god fortjeneste. Man har nå stamina til å la de dårlige jobbene gå til noen andre.

Det ser med andre ord meget bra ut lønnsomhetsmessig også. Grunnmuren er på plass. I tillegg har vi mange spenndene ESG prosjekter, kombinert med fokus på å tjene penger i dag i olje- og service, ser framtiden lys ut for Scana.

Noe som har synspunkter?
murpy
26.01.2023 kl 11:03 1813

Helt enig med deg etter å ha fulgt Scana og vært aksjonær siden det het INC. Ser også at Scana søker etter mannskap i alle sine segmenter, mens andre bedrifter nedbemanner. Her er det duket for at de kan hente inn de råeste i markedet fremover. Ikke minst så er Scana gjeldsfritt så og si, så kapital trenger de ikke til driften av selskapet, dette er viktig for min del i en investering.
Dopey
26.01.2023 kl 13:06 1680

Tungvektere velger Scana selskaper for det aller meste nå. Equinor, Odfjell, Northern Ocean, Pon Power, Kongsberg Maritme, NES Norwegian Energy Systems, Westgass Hydrogen, Energyst Solutions er alle selskaper som velger Scana fot samarbeid og oppdrag. Dette går ikke ubemerket hverken i Norge eller ute I den store verden. 😎
murpy
26.01.2023 kl 13:07 1670

Når det nå kommer kontrakt også på Hydrogen teknologien, så skal vi få se på liv. Selge nå er galskap.
Badboyb
26.01.2023 kl 14:36 1489

Støtter den. Hvorfor kjøpe i utgangspunktet om man skal selge når ting endelig er på plass.....det er jo nå det begynner.
Dopey
26.01.2023 kl 22:10 1307

På grunn av den meget brede ekspertisen til selskspet Scana, så er det mange potensielle spennende og lukrative avtaler og kontrakter som kan tikke inn når som helst. Å hive korten nå ser jeg på som lite klokt.
Slettet bruker
26.01.2023 kl 22:19 1275

Står i 2kr+ innen 4 uker. 99% garanti om ikke skal hatter spises
MProd
26.01.2023 kl 22:30 1243

Det er for risikabelt å trade i denne. Man risikerer å stå igjen på perrongen. Her lukker jeg øynene, lener meg tilbake og lar aksjen leve sitt eget liv på kort sikt. Jeg lar meg ikke stresse til å selge på disse nivåene.
Dopey
26.01.2023 kl 22:33 1224

Håper du har rett og jeg har absolutt troen, men sånn i tilfelle…..hvilken type hatt tenker du? Stetson, fedora eller bowler kanskje? 😂
Andpaal71
09.02.2023 kl 11:26 713

Du begynner å få dårlig tid