NANOV - fugl Føniks opp av asken?

Slettet bruker
NANOV 28.01.2023 kl 19:25 34098

Hva skal til for at utbombede Nordic Nanovector skal løfte seg som fugl Føniks opp av asken....? Jeg har nedenfor samlet flere momenter fra andre fora, og med tillatelse til gjengivelse fra kilden.

Det at det er påfallende stille og heldigvis null haussing på aksjefora, fremstår for meg som signal om at bunnen trolig er inne i Nordic Nanovector.

Jeg var på en kvartalspresentasjon i Nordic Nanovector i 2016 da aksjekursen var på 13-14 kroner. Da var det bare jeg og en annen aksjonær til stede i tillegg til ledelsen og dem som styrte med webcast. Det var lite interesse. Aksjen var nesten ikke omtalt.

Noen kvartalspresentasjoner senere var kursen over 100 kroner og salen var så full at noen fikk ståplass. Da var det stor interesse, mye omtale og haussing på både Hegnar Online og Tekinvestor, det var nesten ingen begrensninger i forhold til hvor høyt aksjen kunne gå.

De siste dagers stillhet minner meg litt om da Nordic Nanovector var på 13-tallet, rett før aksjen gikk 8-gangeren. Sier ikke at det samme skjer nå, men helt usannsynlig er det ikke.

"Drukningsforsøkene" under én krone ser ut til å mislykkes og oppholdene der blir bare kortere og kortere, samtidig som det i intradagchartene dannes stadig høyere bunner. Dette kan tyde på at det endelig er i ferd med å danne seg et gulv, og det skal ikke så mye til for å få et markant løft herfra.

Asmyr har gjort det aller meste riktig, bortsett fra valget av Berglund som styremedlem (men i alt stresset før den ekstraordinære generalforsamlingen var det neppe tid til å ta en god bakgrunnssjekk av "the eagle"). Det at sistnevnte trakk seg er i grunnen positivt, da det åpner opp for at Nordic Nanovector nå kan få et mer robust styre.

Vil legge til at jeg synes det er glimrende at Asmyr/Aksjonærgruppen AGNV og North Energy sammen klarte å få stoppet tidligere ledelses forsøk på å fusjonere med APIM, og forstår at Asmyr i første runde ikke ville ha med et styremedlem fra North, da sistnevnte ønsket å kjøre et eget opplegg og prøvde å kuppe hele styret. Det skader dog ikke om de som største aksjonær nå får en styreplass.

Asmyr i egenskap av styreleder kan ikke legge ut informasjon til AGNV's Facebook-gruppe lenger, og det er nok derfor det er stille. Jeg har imidlertid full tillit til at han står på for aksjonærenes beste. Alle aksjonærer vil bli informert samtidig i form av børsmeldinger eller oppdatering ved kvartalspresentasjoner. Først må det "stakes ut" en retning eller strategi - og dette vil jeg anta skjer helt i tråd med det dokumentet som Asmyr og AGNV utarbeidet forut for den ekstraordinære generalforsamlingen der fusjonsforslaget ble forkastet.

I mellomtiden har aksjekursen falt. Det henger sammen med Folketrygdfondets, Healthcaps og Radforsks dumping av aksjer (selv om alle tre for lengst er ferdige med å selge), roboter og algoritmer som har bidratt til å forlenge og forsterke nedgangen, lite informasjon (men den kommer!) og nå sist unødvendig støy på grunn av at brumlebassen Berglund gikk ut av styret med umiddelbar virkning.

Magefølelsen sier meg at risk/reward er meget god nå. Viser til at de aksjene som nå dumpes for en drøy krone opprinnelig har kostet mellom kr. 14 og 114 per aksje da de ble emittert, det fremførbare underskuddet er verdt kr. 4,74 per aksje (ca. 550 millioner kroner dividert på antall aksjer, ca. 116 millioner stk) forutsatt at noen kan nyttiggjøre seg dette og som tidligere nevnt en mulig verdi på pipeline. Kontantbeholdningen som er igjen bør holde til å kunne ta en vurdering av hva som er igjen av mulige verdier her, eller i det minste hva det er lurt å prioritere. Avslutningsvis støtter jeg meg til at Asmyr selv har kjøpt 3.750.000 aksjer i Nordic Nanovector, hvorav de siste 750.000 rundt 1,20ish dagen før Asmyr ble valgt som styreleder og havnet i innsideposisjon.

Hvorfor patentene og forskningen til Nordic Nanovector fortsatt kan ha en viss verdi? Archer-studien såvel som Betalutin med den doseringen som var i tidlig fase har vist glimrende resultater.

https://www.nrk.no/innlandet/xl/tester-ny-kreftbehandling-1.12812228

Kvinnen omtalt i saken lever fortsatt i beste velgående, etter en injeksjon med Betalutin i 2012, altså for 11 år siden.

https://www.facebook.com/bente.kirkeby.5

Oppgitt av tradisjonell behandling. Betalutin har forlenget livet hennes med flere år...

Videre er det en kjensgjerning at big pharma går med gedigne overskudd og at det trolig bare er et tidsspørsmål før disse i større grad vil kjøpe opp skadeskutte biotech-selskap og/eller bli deleier/partner på spennende studier i disse (for å spare skatt, posisjonere seg innenfor satsinger de finner interessante etc.)

Det er ifølge dagens prising av Nordic Nanovector ikke tatt høyde for et fnugg av sannsynlighet for at noe slikt kan skje, men aldri si aldri...

Det er ganske ironisk at vanstyret og de dårlige veivalg som har vært i selskapet (helt siden Roy Hartvig Larsen forsvant ut av ledelsen) ikke bare har ført til denne latterlig lave prisingen, men også en negativ fokus og laber interesse som gjør at positive momenter og ny glød og innsatsvilje med støtte fra Roy Hartvig Larsen heller ikke blir verdsatt.

Men det er nok bare et tidsspørsmål - vil tro det kommer nyheter fra selskapet så snart viktige brikker faller på plass.

****************

https://medwatch.no/nyheter/legemidler_biotek/article14903010.ece

Sakset fra gårsdagens artikkel i MedWatch:

I januar ble det klart at grunnleggerne av Nordic Nanovector, Roy Larsen og Øyvind Bruland, støtter aksjonær-opprørerne i selskapet. MedWatch har spurt duoen bak Algeta-suksessen om hva de mener må til for at Nordic Nanovector skal ta seg ut av uføret. […]

–Var Aksjonærgruppens tanker om å fortsette bioteksatsingen eneste grunn til at de fikk støtte fra dere?

– En del av aksjonærgruppen støttet oss i en tidligfase, helt tilbake til Algeta-tiden, så vi har en viss lojalitet til dem, sier Larsen.

– Samtidig håper vi jo at det skal gå an å gjøre mer ut av CD37-plattformen. Det er mye patenter og investert mye penger. Så om man kan bygge videre på noe av det som ligger der, så tror vi at det er en vei fremover for selskapet. Men man må tenke helt nytt, og prøve å forestille seg hvordan markedet ser ut om fem til ti år - innen de sykdomsgruppene hvor man har CD37-reseptorene som kan benyttes som et mål for en målsøkende behandling, sier Larsen.

[Mye interessant lesning i artikkelen, man kan tegne 21 dagers gratis prøveperiode uten å gi fra seg kortinfo.]
Redigert 28.01.2023 kl 20:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.02.2023 kl 08:34 5687

Mye negativitet her. Tillater meg å sakse dette fra et annet fora:

Det startet onsdag en hemningsløs baissing og drittpakke-kampanje mot Nordic Nanovector på Hegnar Online/Finansavisens forum, og denne tiltok i styrke torsdag - noe som bidro til at aksjen sluttet på 91 øre og dermed har stupt drøye 10 prosent på to dager.

Til og med er det noen som sammenligner aksjen med Flyr og DOF, noe som er helt malplassert ettersom Nordic Nanovector ikke har gjeld.

Selskapet har dessuten iverksatt tiltak og går på sparebluss inntil det enten kommer en sammenslåing, en strategisk partner eller en annen løsning. Jeg tipper total kostnad fremover blir et sted mellom 1 og 3 millioner kroner per måned. Ludvik Sandnes er nok billig.

Det er greit å ha i bakhodet at tilnærmet verdi bak hver aksje er som følger:

a) Kontanter: ca. 60 øre pr. aksje
b) Verdi av å være børsnotert: ca. 20 øre pr. aksje
c) Verdi av fremførbart underskudd: ca. 4,74 kr. pr. aksje (forutsatt at noen kan nyttiggjøre seg dette)
d) Verdi av pipeline: x

Om North Energy får gjennomslag for sitt opplegg øker sannsynligheten for en viss pris for punkt c).

Om Aksjonærgruppen i samarbeid med de ansatte samt Roy Larsen og Øyvind Bruland som støttespillere får det som de vil øker det sannsynligheten for d), altså at x-faktoren slår inn...

Spennende blir det uansett.
mimer
03.02.2023 kl 09:27 5631

Kantstein framstår som et nettroll og komplett tulling. Var full av bs og sprøyt for EGF. Alt viste seg å være feil og løgner. Nå er ny kampanje startet tydeligvis. Skulle tro han jobbet for et visst selskap. Men så dumme folk kan de vel ikke ansette...
Slettet bruker
03.02.2023 kl 10:41 5582

nå gjentar du deg selv Mimer. det er vel ikke for å forsøke å avlede oppmerksomheten på at du selv er skyldig i hva du hevder andre er?
Slettet bruker
05.02.2023 kl 17:51 5505

Som nevnt i den parallelle tråden:

Jeg har aldri sagt at det fremførbare underskuddet kan selges sånn uten videre. Derimot er det en forutsetning at noen kan nyttiggjøre seg dette.

Leste en diskusjon på StockTalk angående dette:

La oss si at et AS har opparbeidet et akkumulert underskudd i den bransjen de driver (for eksempel en bensinstasjon), og så vedtar generalforsamlingen å slutte med det og starte med noe helt annet (for eksempel utleie av lager eller eventuelt drift av en fiskebåt), som viser seg å gå med overskudd, og så vil den juridiske enheten (AS-et) selvsagt kunne tjene tilbake det tapte uten å måtte betale skatt. Dette gjelder selv om det blir eierskifter blant en eller flere av aksjonærene.

Men som nevnt er det vanskelig hvis det er en fusjon (og da særlig med et selskap innen en annen bransje) inne i bildet eller at selskapet kjøpes opp og blir lagt i et konsern med selskap i skatteposisjon.

Spetalen klarte det utrolig nok ja...

https://e24.no/boers-og-finans/i/Mge95r/fra-gull-og-diamantjakt-i-afrika-til-spansk-inkasso

Det er med andre ord ikke hugget i sten utfallet mht det fremførbare underskuddet, men aldri si aldri....
Slettet bruker
05.02.2023 kl 18:27 5503

Legg merke til at North Energy fortsatt sitter med sine aksjer, og de kan ha en plan i forhold til hvordan selskapet kan endres og det fremførbare underskuddet dermed kan anvendes.

De gjorde en tabbe ved den siste ekstraordinære generalforsamlingen; de var vel arrogante ved at de ikke opplyste om sine planer og ønsket alle styreplassene selv.

Med litt mer åpenhet vil de lett kunne kuppe styret ved den ordinære generalforsamlingen. Om de har en plan som kan gi en snarlig exit på eksempelvis 3-4 kroner vil de nok kunne få stor oppslutning for det.

Aksjonærgruppen og Asmyr tenkte i utgangspunktet å tilby North Energy en styreplass, men da sistnevnte ønsket å kjøre et eget opplegg og som sagt prøvde å kuppe hele styret skjønner jeg at Aksjonærgruppen som svar på dette ikke ville ha noen fra North inn i styret i den runden.

Dersom pipeline er så håpløs som Curbstone sier, vil også Aksjonærgruppen kunne bli åpen for en løsning med North. Det holder faktisk at bare noen av medlemmene i aksjonærgruppen velger å støtte North så vipper flertallet i den retningen.
mimer
05.02.2023 kl 18:42 5485

En exit-mulighet til 3-4 kroner tror jeg helt klart ville fått flertall, det er for mange som har kommet inn på mye lavere kurs enn det nå. Det blir rett og slett for fristende å takke ja til noe sånt.

Skuffende at NE ikke kan spille med åpne kort, veldig forståelig at AG NANOV ikke ville ha de med i styret. Er vel omtrent bare curbis som ikke (vil) skjønne det. Bedre å rosenmale den tidligere fallerte ledelsen da tydeligvis, og bakgårdsselskapet NE...
Slettet bruker
05.02.2023 kl 18:53 5489

Nå fremstår da NE og ledelsen der særdeles flinke. Det er høyt utdannede folk uten bindinger til Roy Larsen og Øyvind Bruland. De kunne kanskje i det minste klare å få til noe, men det går ikke å få til noe med en gjeng med konspiratriske småaksjonærer. Bare se på DOF aksjonærene endte opp med. Asmyr var jo våpendrageren i den gruppen også, men Asmyr stakk før det gikk galt. Møgster tapte 3-400 hundre mill på at en liten gruppe konspiratorikere ringte rundt og markedsførte håpet på feil antagelser. Tipper Møgster er happy. North ender vel opp i samme situasjon.
mimer
05.02.2023 kl 19:13 5486

Nei, NE ledelsen framstår langt fra som "særdeles flinke". Snarere tvert i mot vil jeg si: skjult agenda, kokelimonke-ringe rundt til større aksjonærer for EGF for å søke å skape splittelse blant småaksjonærene. Selv et på kanten stunt med å kjøpe en aksjepost like før EGF mislyktes. Måtte selge de aksjene fort som f...sikkert tom kasse i bakgårdsselskapet.
Slettet bruker
05.02.2023 kl 19:28 5499

Det er godt poeng mimier. Jeg har tenkt samme tanke selv, men i forhold til alternativet vil jeg påstå at de er flinke. Jeg er rimelig sikker på at asmyr og co blir kvelt og blir tvunget til å trekke seg seg ettersom NE fortsatt ikke har solgt eller kjøpt mer for å vinne. De velger røyke asmyr og co ihjel. De finnes ingen dealer som asmyr kan komme med for å få en aksept. Derfor vil NE komme billigst mulig inn og det er måten å gjøre det på.

Om NE har ringt rundt også og forsøkt å kjøpe vet jeg ikke, men om så skal være, ville det kun være han tufsen Aarvik som har nok aksjer, men NE vil bare vente dette ihjel. Det er umulig å stoppe dette godstoget nå. Dette går helt sikkert i bakken.
Redigert 05.02.2023 kl 19:32 Du må logge inn for å svare
PerUlv Den ene
07.02.2023 kl 11:29 5271

Hei Ravn og takk for sist...

Jeg vet at det i dag har vert møte med mulig agenda oppkjøp/fusjon. (Mulig budgiver og advokat firma Schjødt) Hvor dette ender er usikkert, men det er signaler om at aktuell budgiver ikke ønsker å gå videre med saken. Men det betyr ikke at det kanskje også er andre i sporet... Her er et utdrag fra dagens møte..

""I tillegg vil det i et slikt tilfelle som dette kreve en ganske omfattende Due Dill prosess av Nordic Nanovector for å være helt sikre på at det ikke ligger noen «skjelett i skapet» fra tidligere""

Lykke til med NANOV.. Kan hende det blir en lykkelig utgang... Flere som ser på denne muligheten for børsintroduksjon... Firmaet jeg siktet til skal på markedet med et nytt hjerte medikament...
Slettet bruker
07.02.2023 kl 14:06 5201

haha...seriøst! nå kommer forhåpentligvis børsen på banen, men skulle ikke CD37 stå opp fra de døde allikvel da?

Så du mener at det er en budgiver som skal kjøpe netto 60 mill i cash fratrukket en omhyggelig DD prosess? Den koster sikkert 10 mill. dvs. det er 50 mill igjen og så hva skjer da? 50 mill pluss børsnoteringen til hvor mye? 20 mill som de fleste legger til grunn? dvs. Skal dette budgiver selskapet by 55 - 60 øre da når aksjen ligger på 85 øre??? Dette er hva man kaller ikke salgbart da? Eller må dette kombineres med en emisjon i NANOV hvor det puttes inn litt ekstra penger ?? på hvilken pris? Dette blir verre enn APIM dealen.
Redigert 07.02.2023 kl 14:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.02.2023 kl 11:05 4848

Hei - og takk for sist 😄

Interessant info du kommer med. Et selskap som har null gjeld og lave kostnader vil sjelden feile på en eventuell due diligence-prosess.

Antar at en interessent vil betale mer for 'børsskallet" og det fremførbare underskuddet enn for det som er igjen av kontanter, noe som ville vært en vinn-vinn i forhold til et selskap med for eksempel en lønnsom hjerte-medisin.
Slettet bruker
10.02.2023 kl 12:35 4788

Mener du seriøst at et selskapet som er i full fart fremover vil "Betale mer for 'børsskallet" og det fremførbare underskuddet enn for det som er igjen av kontanter". Dette er selvfølgelig ikke korrekt. Det fremførbare underskuddet vil ingen betale noe som helst for dersom de driver med hjertemedisin. Hvilket selskapet skal i så fall dette være? Og hvordan kan du spekulere i dette ? Selskapet har proklamert at de skal følge pharma sporet? Selskapet har også fortalt at det er veldig vanskelig å få noe ut av det fremførbare underskuddet så hvorfor løfter du opp denne problemstillingen hele tiden? Om du tar vekk det fremførbare underskuddet så står du altså igjen med bare børskallet dvs. listingen og gjenværende kontanter da. Hvorfor er du så negativ til hva jeg har sagt siden desember nå da? hva er nytt?
Slettet bruker
10.02.2023 kl 23:44 4668

Sakset fra et annet forum:

T:
Det neste som kan komme nå er en melding om vedtektsendringer.

H:
Ja, det er en mulig nøkkel til at andre enn helserelaterte selskap kan nyte godt av det fremførbare underskuddet.

T:
Det er litt ekstra spennende med Can Yildrim som plutselig kjøpte 521K denne uka. Denne Can er ikke kjøreskole-Can, men kan han være Roche-Can?

H:
Hvordan vet du sikkert at det ikke er “kjøreskole-Can”?

Enig i at det er veldig interessant om det dreier seg om denne personen
https://www.xing.com/profile/Can_Yildirim32

T:
Se aksjeeiere.no (særlig 2020). Hans aksjeportefølje passer med hans linkedin-profil, øverste beskrivelse.

Han har jobbet ved Heidelberg Universitet og Nanov hadde noe ved Heidelberg Instituttet. Dreide seg vel om bly. Han er også faglig/praktisk/investering inne på polymerer/thinfilm(/BlueWave?).

Slettet bruker
11.02.2023 kl 13:12 4497

Bluewater har forsøkt å hente penger mange ganger og lykkes ikke. Det er for øvrig veldig merkelig at Nanovectors CSO Jostein Dahle er styremedlem i Bluewater. Hvordan kan det ha seg? Og hvorfor skal investorer satse på en CSO som har til de grader bommet med Cd37 og betalutin bare i et annet selskap ? De bruker bare andres penger på lønn og skriverier. Det er snart ikke noe mer miljø igjen i Norge med biotek og kreftforskning. Det er veldig lite igjen og det er så enkelt at det er de samme personene som går igjen hele tiden.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 13:00 4232

Curbstone;
du nærmest lovet at NANOV kom til å stupe under 80 øre her om dagen i baisse-tråden din. Da skulle jeg etter planen kjøpe flere aksjer.

Dette sljedde ikke. Vurderer å gå opp litt i kurs, til tross for hva du sier.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 22:54 4132

Ja, jeg var litt bastant på at kursen skulle under 80 øre i forrige uke, men det er uansett bare spørsmål om tid. Det skjer nok i morgen eller på onsdag da. Det er mye algoritme handel og det er to tre stykker på TI og mlande som lager fiktive historier om underliggende verdier. Jeg er sikker på denne aksjen vil bli priset til cashbeholdningen etter 4 kv publiseringen. Og så kommer det helt sikkert til å bli utsatt GF. Det kommer også sikkert et skikkelig røverforslag til en corporate deal hvor nano aksjonærene får rundt 5% når alt er regnet inn. De lager nok noen hik ups, men kom deg fort ut. Mine såkalte baisse tråder veier da virkelig da opp for dine tråder. Men nå har da kursen falt fra 1,25 til 80 øre fra begynnelsen av året og frem til i dag. Det er vel ikke mange andre som så god avkastning i samme periode?
Slettet bruker
14.02.2023 kl 12:28 4011

Takk, da fikk jeg kjøpt flere aksjer. Kjøper enda flere ved ytterligere fall.

Minner om at det er begjeldede selskap som ender opp med dårlige dealer. Nordic Nanovector har ikke gjeld og kostnadene er nede på et minimum nå.
Slettet bruker
14.02.2023 kl 14:12 3943

kostnadene er nede på et minimum. Du lirer av deg med påstander som er helt uten rot i virkeligheten. Nanovector har meldt at de har ca. 60 mill i netto cash utgangen av 1 kv. da de mener at virksomheten er avsluttet. Derimot vil NanoVector fortsatt ha husleieavtale, generalforsamlingskostnader, avgifter til patenter, avgifter til Børsen, advokat og revisorkostnader, godgjørelse til styre, lønnskostnader til 6 personer, patentkostnader, og på toppen av dette vil det komme en nye kostnader til Due Dilligence komme om Nordic NanoVector skal slås sammen med eller kjøpe opp et selskap. har selskapet satt igang et nytt discovery prosjekt siden de fortsatt har forskere ansatt? Da vil det nødvendigvis dra på seg utgifter her også. Hvor lang tid vil dette ta før det kommer på plass, Ravn? Hva oppsummerer du disse utgiftene til?

Hva er kontantbeholdningen 30.06.23, Ravn? Sett et tall på hver av postene. Vær så snill å hjelp oss med det?
Jeg tenker du selger de aksjene du nettopp kjøpte før uken er omme, og når jeg tenker meg om så må jeg revurdere mitt kursmål på 55 øre (kortsiktig kursmål) og 38 øre (langsiktig kursmål 30.06.23). Hva kommer du til?

Og ravn.... hvem var det som hoverte over at kursen var over 80 øre tidligere idag? Du vet at du aldri kommer til å se 80 øre igjen.






Redigert 14.02.2023 kl 14:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
14.02.2023 kl 14:35 3895

Husleiekost 500 000 pr år
GF kostnader, 500 000
Avgifter til patenter 500 000
Avgifter til Børsen 1 000 000
Advokat og revisorkostnader 500 000
Godgjørelse til styre 1 000 000
Forsikringer 200 000
Lønnskostnader til 6 personer 10 000 000
Patentkostnader 500 000
Due Dilligence utgifter 5 000 000
Undisclosed discovery projects in solid tumor indications 2 000 000 til 10 000 000? hva er dette egentlig? https://www.nordicnanovector.com/what-we-do/therapeutic-areas. Det ser ut som om Asmyr og Jostein Dahle skal begynne å forske på en annen type kreft nå da?

Dette blir uansett oppsummert til minimum 26,2 mill til maksimum 36,2 mill , og med 60 mill i kontanter vil nødvendigvis NANOV blir verdsatt til 60 - 26 = ved en transaksjon pluss evt. fast track på børsen. Avgiften på fast track på børsen er 1,8 mill tror jeg, men det kan være feil og dette selvfølgelig runde summer, men det viser at man kommer fort ned mot 20-30 mill i cash før en merger. dvs. jeg justerer mitt langsiktig kursmål fra 38 øre til 25 øre. Posten på 5 mill i dd utgifter er det selvfølgleig stor usikkerhet rundt, men det kan like gjerne bli dobbelt så mye som halvparten. Uansett så er vi godt under 30 øre aksjen.




Redigert 14.02.2023 kl 15:39 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2023 kl 11:53 3776

Ravn, idag røyk 70 øre gitt. Aksjen har vært omsatt på 0,673 øre. NANOV aksjen er notert på topp 5 taperlisten på OSE.
Hvor er du Ravn? Flytter du kjøper siden din opp og tar i mot en fallende kniv? Du har vært lenge borte nå, men hva er strategien din nå? tar du lavere snitt ?
Slettet bruker
15.02.2023 kl 13:30 3653

Lenge borte? Jeg skrev her så sent som i går og har dessuten en vanlig jobb å ivareta. Har ingen opplysningsplikt, men kan nevne at jeg har kjøpt nok aksjer her nå.

Du, derimot, virker manisk eller desperat, heller bensin på bålet og ønsker å skape en slags panikk. Helt merkelig oppførsel.

Tillater meg å gjengi et innlegg som jeg leste på et annet fora før børsen åpnet i dag:

"Curbstone står på med sin drittkasting på FA Forum - og NANOV har gått i ny all time low flere dager på rad; tirsdag sluttet aksjen på 77 øre.

Curbstone hadde sitt første innlegg på FA Forum 21.12.22. Han har bare skrevet innlegg om Nordic Nanovector (ingen andre aksjer) - og vrir og vrenger alt negativt. Positive momenter er fremmedord for ham.

Dette blir spekulasjoner, men ikke usannsynlig at Curbstone er *) Eddie Berglund eller en annen investor/aktør som gjør dette for egen vinning; han ønsker enten å tjene penger på en short som allerede er satt eller en billig inngang før det kommer en løsning eller en exit-mulighet til vesentlig høyere aksjekurs enn dagens åpenbarer seg.

Curbstones motiv kan også være splitt og hersk for å svekke stillingen til Aksjonærgruppen AGNV.

*) Curbstone skrev ikke et eneste innlegg på FA Forum den korte perioden Eddie Berglund var styremedlem i Nordic Nanovector, men har blitt meget aktiv etter at Berglund trakk seg, og aktiviteten hans har tiltatt i styrke de siste dagene parallelt med at aksjekursen har svekket seg. Oppførselen er ikke helt ulik det stuntet Berglund gjorde i Crew høsten 2008 og som jeg tidligere har henvist til. Den perioden var det lurt å handle motsatt av det synet som han tilkjennega på fora."
Redigert 15.02.2023 kl 13:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.02.2023 kl 13:57 3625

Sakset fra et annet fora:

"Ref børsmeldingen som Martins refererte til; det pågår en ny prosess med Carnegie, det nye styret og ny CEO.

Utfallet presenteres i løpet av noen måneder.

Hvorfor stresser folk så mye?
Var dere ikke med å stemte inn nytt styre og ledelse?
De har fått med en betydelig ressurs fra Oncoinvent og 5 uker etterpå er alt full krise igjen?

Noen som har vært involvert i å lede / ta over selskap hvor det skal ryddes etter en svak ledelse? Det tar IKKE fem uker…

Pust med magen og la sittende styre og CEO komme tilbake når tiden er moden og de har gjort det de har sagt seg villige til å gjøre.
Kanskje var APIM tidenes deal som aldri skulle blitt valgt bort, eller så kommer det noe langt mer fristende og klinisk utprøvd frem som ny merge-kandidat eller oppgjør med direkte exit i cash.

Frem til da vet vi null komma niks, det eneste vi vet er at alle burde ha solgt for lenge siden.
Nå lever man i håpet om at de som har blitt sittende siden sommeren kan se en mer lovende fremtid enn det som har vært realiteten siden august.

Vi er nok flere som håper på noe med Onco og at med årenes gang kan man kanskje klare å hente inn mye / noe av verdireduksjonen man har sett. For de som gikk all in i NANOV på 15 kroner og ønsker en quick fix på tapet innen to måneder er jeg redd man blir skuffet."
Slettet bruker
15.02.2023 kl 16:23 3552

Ravn, når tror du 60 øre ryker?
Slettet bruker
15.02.2023 kl 19:14 3409

Jeg tror ikke at aksjen skal under 60 øre.

Derimot tror jeg den er over 80 øre igjen i løpet av noen dager, og godt over krona om en måned eller to.
Slettet bruker
15.02.2023 kl 19:22 3397

Okey...det er bra. Det kommer aldri til å skje.
Oregon
15.02.2023 kl 19:48 3394

Historier kan fort gjenta seg, riktignok en eldre sak, men litt påfallende!?

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/K3Gy1G/arne-fredly-eriksen-maa-vaere-straamann

Fredly mener Oslo Børs bør sjekke både Eriksen, Berglund og deres kontakter nærmere etter i sømmene.

- Jeg tror at hvis Oslo Børs sjekker disse navnene og uttalelsene så kan de finne en ring. Det er mye gærninger der ute, bare ta en titt på de debattforumene som florerer, sier Fredly.

Det har ikke lykkes E24 onsdag kveld å få Eriksens og Berglunds kommentar til Fredlys anklager om stråmannvirksomhet og betaling av Eriksen.
Slettet bruker
15.02.2023 kl 23:35 3276

Takk, Oregon.

Her er en oppfølging til samme sak:
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/BRwlv7/gamle-skolekamerater-berglund-og-eriksen-gikk-i-samme-klasse

Så om ikke Curbstone er Eddie Berglund er det trolig Jon Helge Richter Eriksen, eller en annen av hans kamerater? Sannsynligvis er det Berglund som skriver eller dikterer?

Dette bør være en veldig smal sak for FA Forum å finne ut av. Curbstone måtte nemlig oppgi et telefonnummer som han fikk tilsendt en sms til da han opprettet brukeren.

Jeg synes synd på dem som har pælmet ut aksjer til latterlig lave kurser etter å ha lest innleggene til Curbstone. Dette utløste stopp loss for blant andre Aavik.

Skulle det være Berglund eller Eriksen som står bak, håper jeg at Finansavisen skriver om det, og så vil sikkert Finanstilsynet og Økokrim fatte interesse.
Slettet bruker
16.02.2023 kl 15:38 3137

Sakset fra et annet fora:

Ifølge gårsdagens oppdatering av aksjonærlistene hadde medlem av valgkomiteen Vegard Torsæter Aavik solgt 782k aksjer ned til en beholdning på 1249k aksjer.

Dette ble selvfølgelig fremhevet av Curbstone og brukt som et argument som bidro til gårsdagens panikk.

Aavik opplyste på Facebook-siden til Aksjonærgruppen AGNV følgende:

"Hei.

Ser det konspireres i hvorfor jeg selger aksjer i Nanov. Jeg har noen prinsipper jeg følger slavisk på børs. Det ene regelen er kort fortalt for å begrense tap. I en normalsituasjon settes den mellom 5% og 10%, men i dette tilfellet ble den satt til 25%, noe som er svært romslig av meg.

Svært uheldig at man måtte ty til salg, men børs er børs."

I dag fikk Aavik spørsmål om han nå er ferdig med å selge aksjene han skulle. Han svarte akkurat:

“ja, er ferdig solgt. På kjøperen igjen nå.”

Dette til orientering.
Slettet bruker
16.02.2023 kl 16:36 3089

Hei Ravn
Det har vært utrolig kjedelig idag og liten bevegelse. Vi går sidelengs i noen dager før vi ser 50 øre.
Slettet bruker
16.02.2023 kl 23:43 3011

In your dreams.
Om noen dager ser vi en krone igjen.
mimer
17.02.2023 kl 12:03 2889

The eagle bruker masse tid her, har ingen dagjobb? Hva er agendaen?
Slettet bruker
17.02.2023 kl 12:53 2886

Dette er fulltidsjobb min. Ellers går jeg på NAV for å få gratis kaffe. Veldig morsomt disse beskydningene dine om meg. Burde du ikke snu posisjonen din istedet?
Slettet bruker
17.02.2023 kl 12:56 2932

Når skal du lære, Ravn? har du ingen selvinsikt? Du har sittet i årevis og jeg har fulgt med deg, og du har pumpa opp aksjen. Dette var en perfekt timing og aksjen har mer enn halvert seg og du fortsetter å tro og håpe på at aksjekursen er over 1 krone igjen. Det er veldig skuffende.
mimer
17.02.2023 kl 18:06 2831

Veldig morsomme dine utallige "bekymringer" om NANOV også. Er nok endel som har skjønt tegningan nå curibs.
X-43 scramjet
17.02.2023 kl 18:52 2905

Er en liten sjanse og et håp om budkamp på Nanovector, tok en investering her. Fortsatt litt verdier igjen her
Slettet bruker
17.02.2023 kl 22:46 2849

Det er jeg derimot veldig usikker på. Det mest morsomme er at du tror at mine bekymringer påvirker prisen på aksjen. Det er så uderholdende, men shorten er snart dekket og da er du kanskje kvitt meg og oppdraget er avsluttet. God helg min beste venn.

PS. Det blir ingen budkamp. Det blir første mann ut døra.
Redigert 17.02.2023 kl 22:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2023 kl 02:34 2758

Nordic Nanovector kan være interessant for flere aktører, for eksempel noen av disse:

https://windcatching.com/ (North Energy er stor aksjonær både i WindCatching og Nordic Nanovector)

https://www.oncoinvent.com/ (kryssinteresser og en god match)

- eller en annen aktør som har interesse av en løsning som under riktige forutsetninger også kan nyttiggjøre seg det fremførbare underskuddet, alene verdt kr. 4,74 per aksje

Alt er mulig; oppkjøp, fusjon, endring av vedtekter, oppsplitting av selskapet, herunder tilbakebetaling av kontanter til aksjonærene - det er per dags dato ikke tatt høyde for at noe av dette kan skje hva angår prisingen av aksjen.
Redigert 18.02.2023 kl 02:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
18.02.2023 kl 02:42 2838

Sidelengs? Vet ikke om du har fått med deg at Nordic Nanovector har begynt på en ny opptur.
Odi.1
18.02.2023 kl 10:15 2722

Enig, innganger og utganger her er ultimate pr dd,,
Det vi får håpe på nå er god informasjon på Presentasjonen ( om dem har hatt god nok tid til dette etter alle rydde jobbene som pågår )
Uansett bør det være hint til videre prosjekt, har min egen ide her for hva som plutselig kan bli en realitet , da vil denne Exsplodere i verdi.
Har også tak for at det motsatte kan skje , selvsagt. Så slipper en sitte å sutre i etterkant :)
Skal handle inn litt til frem mot 28. ,så får en ta det der i fra.

Kun kort tid nå, så vet vi mye mer. 28.02.2023 - Quarterly Report - Q4