Flyr tom for penger.

Slettet bruker
FLYR 30.01.2023 kl 08:10 7840

E24
Flyr fikk ikke hentet kapital - styret vurderer alternativer for å fortsette driften
Flyr informerte mandag morgen Oslo Børs om at selskapet ikke har lyktes med ny finansieringsplan. Selskapet er dermed i en alvorlig finansiell situasjon, og styret vil vurdere om det finnes alternativer for videre
Redigert 30.01.2023 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
fervex
30.01.2023 kl 08:12 7819

Da får vi reise med SAS og NAS, som alle andre.
-sannheten-
30.01.2023 kl 09:15 7448

Norge må gjøre en dugnad for Flyr. Og Ryanair (Rothschild Airlines) må innklages til ESA for konkurransevridning
med sin bruk av kanaløyene som skatteparadis og snylting på andre lands velferdsgoder. Dette opplegget et
konkurransevridende. Sett inn ressurser på å gi Ryanair en trøkk. Også Norwegian vil ha fordel av om Ryanair
får seg en smell. Ryanair har opprettet en drøss med ruter fra Arlanda, Kastrup, Billund og Gøteborg. Dette er
betenkelig for den skandinaviskeide luftfarten. Skandinavia må ta et oppgjør med Ryanairs konkurransevridende
forretningsmodell.
Og skandinaviske flyreisende må bruke skandinaviskeide flyselskap.
Bl.a. skandinaviske hoteleiere bør se det langsiktige perspektivet her.
Skandinaviske hoteller må fylles opp via bl.a. skandinaviskeide flyselskap.

Disse tingene er ikke likegyldig. Humla må ikke suse her, nå må det kjempes.
Og Norge må også se hen til hva som skjer med SAS.

Flyr kan klare seg gjennom Wetlease kontrakter, inntil været blir bedre. Nå må Norge kjempe for norsk luftfart.
Dette er ikke så mye penger for oss. Dette må vi klare.







Redigert 30.01.2023 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
coccoman
30.01.2023 kl 09:15 7434

Det ser ut til at Sissener grådighetsplan satte Flyr sjakk matt. Han skulle jo ut i pluss etter trinn 1 men ble fintet ut av massivt naked shortsalg og endte opp med Svarteper langt under krona. Sånn kan det gå når du blir lurt av noen enda lurere. Litt syting i media om ulovlig salg av aksjer er alt som skjedde, ingen profesjonelle blir tatt for ulovligheter på Ose. Morsomt at Flyr lanserte Wingavtalen først, fikk liksom opp hallelujastemninga i menigheta!
Hau, hau
Redigert 30.01.2023 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
elnomi
30.01.2023 kl 09:20 7329

Nå er kanskje FLYR en attraktiv oppkjøpskandiat?
Er jo priset til det samme som en enebolig på Bygdøy?
X-43 scramjet
30.01.2023 kl 09:22 7282

Glad jeg holdt meg unna Flyr. Fikk tips tidligere å holde meg unna fly aksjer
Gullhaugen
30.01.2023 kl 09:23 7247

Hva skjer når Sissener skal dumpe nå?? Da går den i null. Det blir dessverre konkurs. Trist men når ingen vil stase penger så går det nok den veien i løpet av denn uken. Denne setningen var ganske klar : Flyvningene går som normalt i dag og i morgen har vi ingen planlagte flyvninger.
.
Dessverre har ikke Flyr lyktes med den alternative finansieringsplanen og befinner seg nå i en situasjon der styret må vurdere om det finnes alternativer for videre drift, sier styreleder Erik Braathen i Flyr.
I morgen har vi ingen planlagte flyvninger. Da kan aksjen bli suspendert
Redigert 30.01.2023 kl 09:44 Du må logge inn for å svare
Perdenlure
30.01.2023 kl 09:27 7153

Desverre er det nok slik at "siste mann slukker lyset":-(
Osvaldsen
30.01.2023 kl 09:28 7119

Måtte du virkelig ha et tips for å holde deg unna?

Osvaldsen
Tanjiro
30.01.2023 kl 09:31 7084

Det er veldig synd, jeg liker flyr, har reist med dem mange ganger. De scorer høyt på kundetilfredstilhet og har hørt nesten bare positive kommentarer om selskapet i min krets. Dessverre gjenspeiler ikke dette seg på kursen. Håper staten griper inn på et punkt, det er sunt med konkurranse og vi trenger en norsk flyselskap som representerer Norge.
Slettet bruker
30.01.2023 kl 09:33 7046

Som forventet er det over snart. De hadde aldri livets rett.Men når det er totalt inkompetente tullinger son driver, kan man ikke vente annet. Helt greit at dette tulleselskapet blir borte. Men disse inkompetente folka har fått graset til seg penger som folk har investert i dette useriøse greiene da. Det var vel sikkert hele meningen
Redigert 30.01.2023 kl 09:36 Du må logge inn for å svare
Bennyfyfasan
30.01.2023 kl 09:35 7008

Det er nok med 2 flyselskap. 3 gjør at rutene ut mot distriktene blir rotete og uten gjennomgående billetter. Det er umulig å finne fornuftige ruter uten å gamble på å bytte flyselskap - noe som kan ende ganske dårlig.

Flyr er for meg ett feilspor. Det ble fristende for noen med mye penger å kjøpe fly når næringa var i knestående
fastinvest
30.01.2023 kl 09:43 6896

Jeg tror Flyr får henta inn penger nok til å fortsette driften men å kjøpe nå på 0.20 er det samme som å tape penger.
Det blir nok en full utvanning så aksjene man nå har blir kun verdt som tegningsretter i nye emisjonen.
Den nye flyr ledelsen virker å være veldig dyktig og jeg håper de overlever. Billigere flybiletter er noe vi alle setter pris på (foruten mdg)
hill
30.01.2023 kl 10:10 6727

Synd om selskapet, som får så bra omtale av sine reisende, må opphøre.
Oppstarten kom på mest dårlig tidspunkt, under coronaen.

Når et selskap sliter, er shorterne der.
Her ser vi resultatet - at det blir umulig for et selskap å innhente nødvendig kapital!
coccoman
30.01.2023 kl 10:37 6570

Bildet er blandet som det ofte er på børsen, NAS har gått 28% siste måned.
Kanskje bør du holde deg unna aksjer generelt når du ikke evner å skille snørr og bart! ;O)

Et råd til, om du ikke er interessert i flyaksjer så ville jeg valgt et annet nick ;O)))

Hau, hau
Redigert 30.01.2023 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
30.01.2023 kl 11:23 6415

FLYR: OSLO BØRS SATT FLYR I "RECOVERY BOX"
11:13
Oslo (Infront TDN Direkt): Oslo Børs har satt Flyr i "Recovery Box", ifølge en melding mandag.

Recovery Box er en spesiell avdeling hvor Oslo Børs kan plassere verdipapirer når utsteder er underlagt forhold som gjør prisingen av verdipapirene spesielt usikker............

Betyr dette at aksjen kan gå i null
Redigert 30.01.2023 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.01.2023 kl 14:08 6182

Aksjehandel har blitt monkeybuisiness. Ingen tjener penger på aksjer annet enn de største. Pengene folk investerer i askjer går rett i lomme på kvalme toppsjefer og eiere
ca02
30.01.2023 kl 15:08 6057

ikke sikkert aksjen åpner for handel i morgen da, kan være slutt

ca02
30.01.2023 kl 15:32 5949

kanskje ikke så mange som har opplevd konkurser av de som trader aksjen...
Redigert 30.01.2023 kl 15:38 Du må logge inn for å svare
ca02
30.01.2023 kl 16:00 5834

vil tro 0.0014-15 i morgen, hvis den åpner for handel, kan også bli slettet for handel i morgen
murpy
30.01.2023 kl 16:17 5716

Begriper ikke at det er handel i aksjen i det heletatt, burde vært stoppet. Skjønner heller ikke hvem som faktisk kjøper aksjer her nå. Det er omsatt aksjer for 20 mill !!
Her er det mange som kommer til å sitte med skjegget i postkassa.
Piraten
30.01.2023 kl 16:22 5690

Over 1/3 av aksjene har byttet hender idag. Kan være at nokon har ein alternativ reddningsplan i løpet av kort tid.
Realisten2
30.01.2023 kl 16:31 5629

Skjegget er allerede i postkassa....langt nedi. Denne har vært hauset og hauset, helt uten substans. Om der kommer en redningsplan til selskapet så kommer ikke det dagens eiere tilgode. Skjegget er tapt.
elnomi
30.01.2023 kl 17:57 5405

Tipper det kommer en ny emisjon på 0,0005?
En skummel aksje å sitte med over børsslutt.
Må komme en snarlig avklaring. Ingen som kjøper flyreiser av et selskap som kan gå konkurs når som helst.
Redigert 30.01.2023 kl 17:58 Du må logge inn for å svare
Realisten2
30.01.2023 kl 18:46 5217

Nok en Tipping. . Hvorfor skulle en lavere pris gjøre det enklere å hente penger?
Det er ikke prisen på aksjen som er et problem. Problemet er at selskapet ikke tjener penger, ikke har en god plan, og de første 125 000 000 som hentes inn går rett ut i CO2 avgift.
Dette har vært en varslet krise i flere måneder. Hvem vil gå inn med 3-400 000 000 her? Dette er kjørt....
Yeaahh
30.01.2023 kl 18:52 5160

Ingen poeng å trade idag, hvis ikke man har solgt ved børsslutt. 100% sikkert tapte penger. I meldingen står det at det kan bli vanskelig å finne en "aksjonærvennlig løsning". Det betyr: ingen skal kjøpe Flyr for markedsspris. Spørsmålet er om noen er villige til å ta over den enorme gjelden + løpende utgifter for 1 kr.
OleR77
30.01.2023 kl 20:08 4900

Ingen har peiling på hvordan denne historien ender, men man må være mann (eller kvinne) nok til å innrømme at sannsynligheten for en konkurs og alle penger tapt er større nå enn for 1 mnd siden.
Slettet bruker
30.01.2023 kl 20:09 4882

0,0020% sjans for å lykkes.....:-)
Bullmarked
30.01.2023 kl 20:37 4746

Det har jo haglet med advarsler hele veien, allerede lenge før utvanning og annen elendighet var utsiktene for å tape stort ca. 100%. Nordmenn er en nasjon av gamblere.
Bove
30.01.2023 kl 23:17 4282

Ja det er mye som er feil med a/s Norge nå for tiden. Det har blitt en likegyldighetsspiral fra regjeringens side og utover det ganske land. CO2 avgifter, noe som ikke gagner den "norske klode". Grunnrenteskatt, havbruksskatt, miljøskatt skogsskatt, innmarksskatt, utmarksskatt, hytteskatt, fjellskatt, vannskatt, strøm-kraftskatt, boligskatt, utleigeskatt, osv. osv. Det er ikke den ting som ikke er blitt beskattet på en eller annen måte. Og det som også er helt bak mål, er denne diselavgiften og bensinavgiften.men disse har nå vært før også. Det hjelper ingen ting at lille Norge prøver å være den reddende engel for verdens utslipp av co2 ved fossil brensel, når resten av verden dundrer på i stor stil. Dette året blir gjenstand for et ras av konkurser, og det er myndighetene sin skyld. Tenk på alle menneskene som kommer ut i uføre, bare fordi staten ikke tar grep nå og før det er for sent. Men det er det dessverre nå. Fy flate for noen sulikker som sitter med makta. Dette innlegget skulle ha stått edt annet sted, men jeg klarte ikke å styre meg.

bove.
Pacino
30.01.2023 kl 23:30 4215

Det var en merkelig påstand, hvis du har den oppfatningen med det å være på børs er det kanskje
like greit å finne noe annet å bedrive tiden med. Skal du fortsette å satse, kan du jo begynne med å
spørre deg selv:

Hva er det de største gjør rett, hva er det du gjør feil?

Hva er det kvalme toppsjefer og eiere gjør rett, hva er det du gjør feil?

Å fordele skyld til de som evner å få til noe, fører sjelden til at du blir en vinner selv, vil du tjene
penger på børs bør du ha innstilling som en idrettsutøver `du skal vinne` er du på børs KUN for å
unngå å tape har du allerede tapt før du begynner, så brutal er dagens verden. Lykke til videre.
Slettet bruker
31.01.2023 kl 10:34 3553

Det har vært et useriøst selskap fra dag en. Da går det ofte på dunken
stein666
31.01.2023 kl 12:17 3339

Yield 0,59
Redigert 31.01.2023 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
ca02
31.01.2023 kl 16:02 2879

kan komme avklaring i dag sier analytiker, kan komme melding om konkurs i dag med andre ord
stein666
31.01.2023 kl 16:15 2802

De fikk inn 250 millioner, da burde det holde til sommeren!
Up2you
31.01.2023 kl 16:22 2767

125 mill skal gå til co2 avgifter for 2022. Hilsen Norges Velferdsstat.
stein666
31.01.2023 kl 16:42 2620

Kan jo være den regningen nulles ut.
Vi har jo så mange millioner allikavel!
Redigert 31.01.2023 kl 16:43 Du må logge inn for å svare
Castornova
31.01.2023 kl 23:50 1958

Jeg er hverken eier av noe, toppsjef eller en av de største. Jeg er bare en liten fisk i havet men har nå tjent greit på børs likevel. Det som overrasker meg mest her inne er at folk ikke vet hva de kjøper, de kan ingenting om økonomien bak et selskap, mange skjønner heller ikke tydelige tegn på at ting skal gå i dass. Flyr var en varslet katastrofe for lenge siden. Et relativt nytt norsk flyselskap som fremdeles er i vekst og som får rentene midt i trynet og økte kostnader er kanskje ikke det lureste å kaste pengene sine i. I tillegg så prøver de å etablere seg midt i en pandemi. Dessuten er ikke Norge stort nok for alle disse flyselskapene. Norge er hverken noe episenter for mellomlandinger og har relativt lite trafikk i forhold til andre steder. I tillegg skal de da konkurrere mot kjente merkenavn som Feks Norwegian som har en solid og kjent billig- profil og et veldig bredt utvalg med tanke på destinasjoner.
Å investere i et slikt vekstselskap nå i disse tider er totalt hodeløst.

Jeg håper du lærer av dette valget du tok for da et du et steg nærmere å kunne plukke greie aksjer som gir deg fortjeneste. Du kommer dog aldri til å treffe alltid, det er det ingen som gjør