RECSI - en begredelig aksje

polion
RECSI 01.02.2023 kl 16:58 8289

Etter siste selskapsmelding, er det mye eufori hva gjelder REC, og det selvsagt ikke uten grunn De viktigste/mest positive triggerne er vel nå så godt som innfridd:

• Endelige forsikringer om ML-oppstart.
• Hanwha tar unna hele produksjonen.
• Hanwha kjøper produktene etter en (forhåpentligvis) nyansert og god prismodell.
• Hanwha innbetaler et betydelig forskudds/oppstarts-beløp.

Ser man videre på hva alle de tullete og unyanserte REC-storhausserne har prediket over tid, så burde dagens kurs allerede nå vært på minimum kr. 100,- til 200,-. Realiteten er derimot at vi fortsatt har kr. 2,30 opp til de kr. 20,- som Røkke fikk. Og fremdeles så er det hele kr. 7,30 opp til den kr. 25-toppen som vi hadde i aug.-22.

REC-Konklusjon: KURSNIVÅET ER INTET ANNET ENN UHYRE SKUFFENDE. Det viktigste er nå meldt, så hva i all verden er det nå av meldinger som eventuelt skal kunne drive denne aksjen oppover i særlig grad? Kan det være at Hanwha’s bebudede makspris i prismatrikkelen slår beina under enhver stor REC-upside og at et himmelferdscenario har falt fullstendig bort? Er REC-butikken nå blitt noe mer i retning av en finansiell affære, heller enn en god forretningsmodell? Nei, kven kveit? Markedet er i alle fall mare moderat-minus begeistret.
Sosekopp 1
01.02.2023 kl 17:08 8215

Hei
Du virker veldig skuffet i dag polion, kjøpte du på 19,50?
Uansett ble det fin oppgang på ellevill omsetning, kommer snart Q4 resultat og kanskje melding om nedbetalt obligasjonslån sånn plutselig, :-)
Hilsen Sosekopp 1
Skalleknarp
01.02.2023 kl 17:12 8161

Slike meldinger må vel synke litt inn - modne litt. Ville vært høyst merkverdig om aksjen skulle steget til NOK 100+ fom. kl 09:01 i dag. Denne meldingen signaliserte bla at RECSI er i rute med sin oppstart av ML og at de har en avtager for deres produkt de neste 10 år. Dette bør gi ro og trygghet noe som har vært en mangelvare hva gjelder RECSI. Tvi - tvi sier bare jeg. 🤠
Tanjiro
01.02.2023 kl 17:28 8058

Hva med batteri? Utvidelser? Sila N, Grup 14, One D har alle etablert seg i Moses Loke der det bare er noen få hundre meter fra fabrikken.
Sosekopp 1
01.02.2023 kl 17:38 7962

Hei Tanjiro
Vet det var snakk om nabotomten til Rec, vet du eller noen andre om denne er solgt? Tenker da på muligheter for utvidelse av fabrikken om Rec får kjøpt denne..
Hilsen Sosekopp 1
Pensjon
01.02.2023 kl 17:49 7878

Hei.
Jeg har sagt det før og gjentar gjerne. Så lenge REC er «i lomma på Hanwha» vil kursen etter all sannsynlighet
ikke nå de store høyder. Hanwha vil ta ut fortjenesten på sitt eget sluttprodukt, noe som er vanlig i slike konstellasjoner.
Det eneste som kan få kursen til å doble seg raskt
er om Elon Musk skulle by mellom 30 til 40 kr og få tilslaget. Da vil kursen raskt gå til store høyder jfr. muligheter innenfor batterier mv.
Mvh gammel pensjonist.




Carrera
01.02.2023 kl 18:48 7484

polion og Pensjon.
Har dere aksjer i REC ?
Hvis nei - hvorfor er dere her og synser og troller da ?
Eller driver dere med økonomisk rådgiving ?
Tror de fleste er i stand til å vurdere og tenke selv !
Collo
01.02.2023 kl 18:56 7394

Pollon du bør lese avtalen nøyere. Beløpet på 3 mrd er stipulert fra et prisnivå på ca 19 dollar/kg. Prisen er ikke fiksert. Stiger prisene på silisium så stiger insektene. I tillegg blir det satt av midler til å gjennåpne Moses Lake. Så her er det absolutt mye interessant som kan skje framover. Merk at prisen på silisium økte substansielt i dag.
Redigert 01.02.2023 kl 19:03 Du må logge inn for å svare
Småplukker
01.02.2023 kl 19:05 7317

Med så mye berg og dalbaner som det har vært i denne aksjen, og så mange småaksjonærer og tradere, er det helt opplagt at kursstigningen ikke vil gå 100-300% på en dag. Men med den usikkerheten som nå er tatt vekk i aksjen, er grunnlaget lagt for at store, langsiktige grønne fond og investorer vil begynne å gå tungt inn.
Forøvrig er det en rekke triggere som vil komme og gi nye rykk oppover: Batteriselskaper som gjør avtale om silanleveranser, Spennende planer på PR-området vil avklares, CubicPV sin store fabrikk skal fortelle om lokasjon i første kvartal - dersom man venter 3 måneder til vil en rekke avklaringer ha kommet.
Gratulerer til alle som har orket holde på aksjene (og velkommen til discord hvis dere vil være langt tettere på nyheter om hva som skjer i det grønne skiftet, og rundt Rec spesielt :-) )
polion
01.02.2023 kl 20:44 6819

Burde egentlig ikke gidde å imøtegå, men når renspikka toskeskap er i førersetet og noen dikter opp vissvass, så ….:

Mitt innlegg var mer relevant enn de fleste av innleggene her på forumet, men du er nok mer fan av det Uchi (m/fler) har prediket de to siste årene.
«Om jeg er aksjonær»: Hadde du fulgt litt med, så har jeg tidligere bekreftet at jeg har igjen 50% av mine REC etter å ha solgt på kr. 23-24.
«Jeg synser»: Synser gjør alle, og min synsing er vel så kvalifisert som din og andres. Har ellers lest noen av dine bidrag, jau, jau, jau, vil nesten kalle deg en ren Albert Einstein.
«Jeg troller»: Trolling, det skal jeg jaggu ha meg frabedt. Men iflg. hausserne, så er vel alt som ikke er REC-haussing «trolling».
«Om jeg driver økonomisk rådgivning»: NEI, jeg oppsummerer bare hva som er min oppfatning.
PS. Skal du poste flere innlegg, forventer jeg en viss skjerping for dette var usannsynlig dårlig.

Til Collo: Vanskelig å forstå hvor du vil hen, men jeg kan ikke se at noe av det jeg skrev er i konflikt med selve avtalen.
Redigert 01.02.2023 kl 20:46 Du må logge inn for å svare
Carrera
01.02.2023 kl 21:20 6623

Uffda !
mk-invest
01.02.2023 kl 21:42 6439

Stakk innom her for å lese litt etter lengre fravær. Skjønner at jeg har byttet ut hegnar plattformen til Discord og blir der videre.
Tydelig overvekt av «Molnes disipler» her inne 😂
polion
02.02.2023 kl 11:05 5818

Den meget positive REC-meldingen tatt i betraktning, så ser det ut til at jeg er en av de som er desidert mest skuffet over kursutviklingen. I dag har vi bare vært kusehåret fra å se 16-tallet på aksjen.

PS. Og siden jeg er såpass skuffet, tilhører jeg nok kategorien «Molnes disippel» iflg. Mr. mk-invest. Er man kronisk avhengig av sammenhengende hallelujastemning, så er det klart at Discord er det rette forumet.
rischioso
02.02.2023 kl 11:11 5787

RE - Er man kronisk avhengig av sammenhengende hallelujastemning, så er det klart at Discord er det rette forumet.

* :... eller PGS trådene ...;)

Når det er sagt så er det kanskje ikke så rart at det ble en liten pause i oppgangen i dag. Ble omsatt for nærmere 800m i går med en fin oppgang rundt 25%. Teknisk så skal den nok konsolidere før videre oppgang og det er god teknisk støtte på 17nok så og akkumulere rundt det nivået er nok ikke dumt i påvente av neste oppdatering med tilhørende oppgang som ikke skal være langt unna... ;)
retur
02.02.2023 kl 11:12 5774

Er ikke inne i rec enda,men synes den virker spennende . Det jeg er redd for er at hanwha beriker seg på gode priser fra rec.
Ferskinvestor
02.02.2023 kl 11:12 5764

Har lagd meg bruker på discord, men hva søker jeg på for å komme inn på recsi kanalene?
rischioso
02.02.2023 kl 12:53 5545

Nå er det buy on the dip som gjelder. Sterk støtte (dobbeltbunn) både på 17 og 16. Shorterne skaper tidvis press, men skaper også muligheter som ellers ikke ville ha vært der. Nå er det knappe 15% igjen av oppgangen etter gårsdagens milliardavtale som sikrer REC god inntjening de neste 10 årene med prisgaranti som ikke vil bi berørt av en eventuell nedgang i poly markedspisen - mao, dippen i dag gir en unik mulighet som ikke vil vare ... ;)
Ferskinvestor
02.02.2023 kl 13:45 5354

Takker kruna👍
drillpro
02.02.2023 kl 16:41 5097

Minus 6% idag..Var virkelig ikke denne avtalen mere verdt?
Stabukk
02.02.2023 kl 17:19 4904

Nei, konklusjonen er enkel nok: OB har avgjort at avtalen har ein verdi på 19% oppgang (25 minus 6).
Det blir litt over 1 mrd kr høgare mcap. Det er kanskje ikkje så ille?
Siste kapittel av avtalen, detaljar pluss forhåndsbetaling, kjem om ca. 2 mnd. Då kan vi rekna med eit tilsvarande kurshopp.
Vi kan jo håpa at Biden blir invitert til å klippa snora for restart av ML i okt./nov. Då hoppar vi kanskje over 25 i kurs. Eller blir det over 30?

Skalleknarp
02.02.2023 kl 17:27 4859

Synlig short er fortsatt over 14 mill…som på et eller annet tidspunkt må løses inn😙

PS: Morgendagen får vise hvor mange av de 13,8 mill aksjer solgt i dag var innløsning short..?😱😱😱
Redigert 02.02.2023 kl 21:21 Du må logge inn for å svare
MorganKane
02.02.2023 kl 18:49 4552

Bra og konstruktivt innlegg hvis man går forbi tittelen. Det er fortsatt mye usikkert med avtalen. Den reduserer risiko så og si til null (gitt at recsi klarer å starte opp ML), men det sier lite om potensialet. Hva er pristaket (og prisbunn) Hva er omfanget. Hva er premien for lavt karbonavtrykk og made in Amerika stempelet. Og er det krystallklart at vi får 3usd av Biden ekstra på toppen av alt annet.

Alt dette er noe uklart. Men jeg er overbevist om at det uansett forsvarer en kurs langt opp på 20 tallet. Som nevnt jeg tror mye mer info kommer på Q4 presentasjonen og i hvertfall før forfall av obligasjonslånet den 13 april.

Vær tålmodig. Denne kommer sagte men sikkert.

Flere triggere vil komme utover polysil delen. Guiding for Butte. Bindene avtaler for Silandelen (som etter sigende er på ca 3000MT gitt tidligere signaler fra CEO). Yulin info. Potensielle utvidelsesplaner.

Gi det 12 måneder og vi har passert 42,5.
Redigert 02.02.2023 kl 18:51 Du må logge inn for å svare
polion
02.02.2023 kl 21:15 4143

Morgan Kane, du skriver; «hvis man går forbi tittelen», noe jeg kanskje oppfatter som en form for uenighet. Synes tittelen var passende ut fra det kursløftet jeg (og sannsynligvis de fleste andre) egentlig hadde forventet. Du må vel være enig i at siste selskapsmelding var av det meget positive slaget. En melding som vi har ventet på over aldri så lang tid, en melding som har vært etterlyst og etterlengtet i flere tusen REC-innlegg, en melding som egentlig burde vært i retning av en game changer. Og som du skriver så reduserer den risiko til så godt som null.

På tross av nevnte, ligger vi i dag kr. 3,35 under Røkke-prisen – et tidspunkt da usikkerheten var mangegangen sammenlignet med dagens sitz. Likeledes kr. 8-9 under toppnivået i aug-2022, et tidspunkt da det ei heller var noe som tilsvarer dagens «faste fisk».

Selvsagt er det fremdeles triggere igjen, selvsagt er det fremdeles også en viss usikkerhet mhht. avtalen og selvsagt håper vi på at kursen på et eller annet tidspunkt skal ta skikkelig av. Men i mellomtiden, så er og blir kursen av det lurvete slaget, der forventningene ikke på noen måte samsvarer med realiteten.
unikum
02.02.2023 kl 21:29 4066

Det skal du nok ikke se helt bort ifra. Mistenker at de svidde av en del aksjer da den snudde i går på 19,5. Klarte nok å dra noen negative linjer slik at flere gevinst sikret litt for tidlig. Flere av oss fikk handlet oss gått inn i dag. Blir en stri jobb for shortere å holde kursen i sjakk med så stor omsetning. Tror den fortsatt kan smelle opp likt som i går igjen. Vi får se og selg aldri med tap!
MorganKane
02.02.2023 kl 22:44 3804

Tålmodighet. Ingen vet hvor haren hopper for hvert hopp. Men retningen fremover er enkel å se. Det er så enkelt som følgende: enten tror du Recsi vil finne tilfredsstillende løsninger før forfall av obligasjonslånet eller du tror ikke det. Its That simple.

At kursen har vært høyere eller går "feil" ned i en periode skjer absolutt alle aksjer. Se på Belships. Den gikk av helt merkelige grunner ned til 12 eller hva det var. Selv om det meste av frakt allerede var fastsatt det neste året. Til gode priser. Uforståelig fall mener jeg. Men nå er den oppe i 18 igjen. Mye psykologi. MEN; Ting blir verdsatt som fortjent før eller senere. Hvis positive nyheter fortsetter å komme, som jeg nesten kan garantere vil gjøre, så vil kursen komme.

Husk også at kursen er opp 20% siden nyheten kom. Det er bra gitt at den egentlig ikke sier så ekstremt mye utover at dette går veien. Tålmodighet. Hold på aksjen frem til q4 presentasjonen. Og deretter hold dem til 13 april. Deretter hold dem ut 2023. Dvs, hold på aksjene så lenge alt tyder på at ting går fremover. Hold på dem til penga begynner å renne inn.
Redigert 02.02.2023 kl 22:49 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
02.02.2023 kl 23:01 3689

Synes i tilfelle det er merkelig at short på «desperat» jakt etter et ganske så stort antall aksjer så billig. Normalt skulle dette tilsi stor etterspørsel og dertil høyere pris. Hva er egentlig oppskriften her? 🤠
unikum
02.02.2023 kl 23:25 3558

Tilbyr aksjer til stadig lavere pris: Får med tvilere, nervøse, fortsetter med å tilby til stadig lavere priser. Kjøper litt underveis, Fortsetter slik til de er fornøyd. Dette kan kun hindres med volum
rischioso
02.02.2023 kl 23:47 3464

Ja, handlemønsteret forteller sitt og med en omsetning på over milliarden i løpet av kun 2 dager så tyder det meste på at det er en tanke panikk i shorterleiren. Så ja - en god del er nok allerede dekket inn og jo raskere slippes jerngrepet og kursen vil begynne klatringen.

Rent teknisk så har vi nå brutt ut av den negative trendkanalen og en positiv trend er under etablering så vi subber nok bunnen rundt dette nivået hvor også tekniske gaps blir lukket noe som er en fordel så slipper vi en ny dipp senere av samme grunn...;)
Redigert 02.02.2023 kl 23:50 Du må logge inn for å svare
KommersK
04.02.2023 kl 19:40 2604

Falco garanterte kurs over 30 når kontrakt med H kom (discord). Og latterliggjorde alle andre(lavere) anslag. På feil jorde denne gangen også. Deilig å slippe all den idiotien her inne.
Stabukk
04.02.2023 kl 20:51 2483

Synest enkelte er litt optimistiske med sine kursmål også her på forumet, men trur vi kan nå 30 etter at ML er i gang.
Ang. Hanwha-avtalen: Detaljar og størrelse på forhåndsbetaling kjem om eit par mnd. Og forhåpentligvis kurs over 20.
Lollen
05.02.2023 kl 09:26 2039

Underholdende lesing i Rec trådene, det blir som å lese utrdag fra menighetsprotokollen i en sekt 😉 alle er hjernevasket av hverandre og helt bli d for andre synspunkter. Ps. Det er ikke panikk blant shorterne 😁
MikkeMus
05.02.2023 kl 09:38 1989

Lollen: ... Jeg hører til dem som mener at ubegrunnet hausing og baising forringer kvaliteten på dette forumet. Ytringer bør begrunnes - og det å gi etter for kraften i de bedre argumente er en god egenskap som vi alle bør bestrebe, men det fordrer at motparten kommer med nye synspunkter som har relevans for vurderingen av caset. Kan du derfor - på en klar og lettfattelig måte synliggjøre hvorfor du mener REC Silicon er en dårlig investering for de av oss som er langsiktige aksjonærer - og som derfor ikke driver med kortsiktig trading fra minutt til minutt og fra dag til dag?
Redigert 05.02.2023 kl 09:40 Du må logge inn for å svare
Lollen
05.02.2023 kl 12:53 1752

Jeg driver kortsiktig trading og har ikke sagt at jeg mener REC er en dårlig investering for langsiktige aksjonærer, jeg ser kun på utviklingen fra min til time til uke og setter mine bets ut fra det, uavhengig av hvilken aksje det er.