💰 FRO - Kursmål 350,- 💰

Gulltider
FRO 02.02.2023 kl 10:44 253197

Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
ibyx
21.03.2023 kl 20:19 9763

Oi. Hvor mange av disse er FRO? Link? Kan jo fort påvirke forventingene det da :-)

NAT stiger forøvrig 9%
Redigert 21.03.2023 kl 20:21 Du må logge inn for å svare
Flipper
22.03.2023 kl 06:31 9505

ibyx

Det var midt i et intervju med en forsknigs avd. i et megler firma av i Tradewinds.

Derfor ga jeg ikke noen linkfordi de fleste ikke har tilgang som abonnement der
og jeg ikke cup and paste, da får jeg trøbbel med dem.

Men en liten pasus er vel godkjent vil jeg tro.
Redigert 22.03.2023 kl 07:14 Du må logge inn for å svare
Matros
22.03.2023 kl 07:37 9441

Interessant oversikt i DN over hvilke aksjer Norges mest profilerte investorer sitter med. En observasjon er det nesten totale fraværet av eksponering mot tank, og da tenker jeg både produkt, råolje og kjemikalietank. Jeg tror ikke mangelen skyldes at de nettopp har solgt seg ut, tvert tror jeg de er på etterskudd. Noen av de var jo med via Hunter group, som gjennomførte det dårligste salget av tanktonnasje trolig noensinne. Triste greier.

Samtidig viser oversikten at det fortsatt er mange på sidelinjen, som ikke tar inn over seg at det faktisk er «different this time». At produkttank allerede har vært knallbra i et år, og at kapasitetsutnyttelsen i år blir endra strammere, selv med litt avmatning i amerikansk økonomi i andre halvår. I stortank er jo de sesongjusterte ratene allerede svært gode, og lover ekstremt bra for 2 halvår som er sesongmessig sterk. Suesmax og aframax har jo vært koko bra en stund, og blir enda bedre.

Frontline gir i dag en løpende yield på minst 15 pst., med en opsjon på en oppsyklus som er bedre enn man noengang har opplevd. Nei, den er ikke dyr fordi den har steget mye. Inflasjonen begrenser nedsiden i aksjen, kostnadene for å bygge en ny vlcc har permanent økt og innebærer blantannet at en trolig aldri mer kan bestille vlcc til under 100 mill dollar.

Siste tog går snart, og har definitivt gått innen høysesongen kommer i 2 halvår. Alle er hjertelig velkommen
Lynmann
22.03.2023 kl 08:36 9284

Tank. Skitten olje. Politisk ukorrekt. Frynsete fortid. John Fredriksen. Alt er feil, i tillegg til nevnte argument med stor vekst allerede i seinare tid.
Men mannen vil levera, inklusiv denne dag. Uten å følgja grekaren etter russisk olje. Superentreprenøren vart for stor for sosialistiske Norge. Matrosen har rett og mange vil koma til FRO, mange litt seint.
ibyx
22.03.2023 kl 09:01 9289

En oppdatering fra fintel for enkelte relevante shipping aksjer

Projected Stock Price
Teekay 51.80 (18.48%)
Euronav 18.95 (6.62%)
NAT 4.55 (8.83%)
Scorpio 72.29 (25.96%)
FRO 20.66 (18.16%)
Redigert 22.03.2023 kl 09:02 Du må logge inn for å svare
ibyx
22.03.2023 kl 09:07 9291

Oppdatering fra Jefferies er enda sprekere:
https://mobile.twitter.com/ed_fin/status/1638259035186032683/photo/1
FRO USD 22 +26%
Redigert 22.03.2023 kl 09:18 Du må logge inn for å svare
ibyx
22.03.2023 kl 09:48 9193

Tenker FRO fortsatt handles på nedsiden etter "hypeoppgangen" før utbytte. Underliggende rater er imidlertid nå betydelig høyere. Her er det duket for et rykk til 200+ *når som helst*! :-)
(årsbeste 205 inkl utbytte ca 10 kroner)
Slettet bruker
22.03.2023 kl 11:27 9028

Glade Dager i Frontline 🤣🤣🤣🤑🤑🤑
Moll1
22.03.2023 kl 11:35 9003

Hva mener han med «Opec risk». Er det et eventuelt produksjonskutt ?
ibyx
22.03.2023 kl 12:08 8950

Aner ikke. Hvor negativt skulle det evt være, dersom oljeprisen er presset ned spekulativt som enkelte hevder?

OPEC+, hedgefondforvaltere og investorer i olje har kalt den nylige nedgangen i oljeprisen «spekulativ» og mener at økende etterspørsel vil presse prisene til høyere nivåer i de kommende månedene, skriver Reuters.
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/22/7995655/spar-sterk-rekyl-i-olje-nedgangen-er-spekulativ
ibyx
22.03.2023 kl 12:53 8845

Apropos spekulativ nedpressing. Er det ikke litt av det nå i FRO (og flere peers) også? I mye mindre skala selvsagt.
Toget har kjørt et par stasjoner tilbake og venter. Venter på hva? Ytterligere bekreftelser på at inntjeningen stiger kraftig?
Jo lenger tid dette tar dess større blir shortskvisen!
Slettet bruker
22.03.2023 kl 13:00 8851

Verdiene på Euronav aksjene som Frontline eier tikker stadig oppover med økte rater,og med Økt Etterspørsel. 🤑🤑🤑
ibyx
22.03.2023 kl 13:08 8852

Helt klart! Og det uavhengig om de går for utbytte eller ei der. Pussig nok virker det som de velger å holde verdiene i selskapet. Det bør jo vise seg i kursen etterhvert da.
Hva om nytt styre går for utbytte? Med Fredriksen der skal man vel ikke se bort ifra at det blir et "krav"?
Redigert 22.03.2023 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2023 kl 13:13 8875

Behold aksjene noen måneder til er min mening. 👍
ibyx
22.03.2023 kl 13:26 8837

Hør hør...

“Supply side for tankers is protected for years to come – against a demand for ton miles that has gone up materially. Political uncertainty is good for the tanker market. We point out that $FRO ’s share price in the last bull market went to NOK 800 excluding dividend.”

Ser ut som det er ifølge Kepler.

https://mobile.twitter.com/ed_fin/status/1638468903528460289
Slettet bruker
22.03.2023 kl 13:31 8812

Fuglen har siktet seg inn på 205 kroner til og begynne med. 🤣🤣🤣
Flipper
22.03.2023 kl 14:04 8732

Tonnasjeforsyning hindrer videre resirkulering av skip
ifølge Hellenic Shipping News 22/03/2023

https://www.hellenicshippingnews.com/tonnage-supply-hampers-further-ship-recycling/

ibyx
22.03.2023 kl 14:34 8670

Partytime i US!
Plutselig var OET dagens sterkeste kort!
:-)
Redigert 22.03.2023 kl 14:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2023 kl 14:37 8666

Tålmodighet ibyx Dette blir en fin kveld tenker fuglen.
ibyx
22.03.2023 kl 14:38 8675

Har fuglen blitt long? :-)
For mye godsnakk tiltrekker seg hyener. Men dette vet vi jo!
Redigert 22.03.2023 kl 14:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.03.2023 kl 14:41 8661

Fuglen har vel aldri vært mere Long enn han var I borr🤣
Slettet bruker
22.03.2023 kl 14:44 8668

Fra 186.5 høyest til nå 177.9 lavest.
Redigert 22.03.2023 kl 15:06 Du må logge inn for å svare
golf`ern
22.03.2023 kl 14:54 8652

Hva sier ekspertene til at den er ned nesten 3% i dag....
ibyx
22.03.2023 kl 19:30 8336

Kjøpsmulighet?
ibyx
22.03.2023 kl 22:09 8114

VLCC Spot $/day (avg. 2023)
1.3 59.300
2.3 61.700
3.3 64.600
6.3 63,900 (39,200)
7.3 64.900
8.3 69.700
9.3 90.900
10.3 98.800
13,3 102.500
14.3 95.300
15.3 96.400 (45,700)
16.3 96.200 (46.700)
17.3 101.800 (47.700)
20.3 108.100
21.3 108.900
22.3 97.300 (50.600)

Snitt mars 88.231

Suez, Afra og LR2 stort sett uendret siden igår

Fallene idag både på OSE og NYSE var begge på godt under gjennomsnittlig volum.
Peer Teekay steg derimot nesten 3% på høyere enn normalt nivå.
Redigert 22.03.2023 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
ibyx
22.03.2023 kl 23:27 7973

Orderbook impasse is turning tankers into ‘cash machines’, say owners
Tanker owners enjoying their most profitable period in 30 years challenge oil companies and traders to provide financial backing if they are to invest in new ships at investor forum in New York

https://lloydslist.maritimeintelligence.informa.com/LL1144391/Orderbook-impasse-is-turning-tankers-into-cash-machines-say-owners
NOELLE
23.03.2023 kl 07:01 7792

FRO til 800 NOK !

Kepler Cheuvreux: “Supply side for tankers is protected for years to come – against a demand for ton miles that has gone up materially. Political uncertainty is good for the tanker market. We point out that $FRO ’s share price in the last bull market went to NOK 800 excluding dividend.” https://twitter.com/ed_fin/status/1638469001952075777
------------

Oljeprisen opp, futures opp, ASIA blandet

Det ser vanvittig bra ut for tank i flere år fremover. Man har vel aldri tidligere sett et slikt marked som nå. Supersolide utsikter det er og blir for lite skip uansett hvordan man vrir og vrenger på det, sammenholdt med mye lengre distanser.
Redigert 23.03.2023 kl 07:08 Du må logge inn for å svare
NOELLE
23.03.2023 kl 07:11 7769

Twitter tråd, som forklarer ståa nå meget bra :

https://twitter.com/DanielKakai9/status/1631954875389968384
Flipper
23.03.2023 kl 08:21 7698

Et skår i gleden,

Uttalelser om gassrørledninger fra Kina og Russland reiser spørsmål om Power of Siberia 2-fremdriften
Russlands president Vladimir Putin sier at avtalen med Kina og Mongolia om å bygge Power of Siberia 2 naturgassrørledning er "praktisk talt" ferdigstilt, ettersom Russland ser ut til å lede gass fra Europa til Asia
Men analytiker sier at slike avtaler mellom Russland og Kina "kompliserer de pågående Kina-USA-konfrontasjonene" og øker geopolitisk risiko blant store økonomier

Mens Kina beveger seg for å intensivere det økonomiske samarbeidet med sin nordlige nabo, sier Beijing at de vil samarbeide med Moskva for å fremme en ny naturgassrørledning som Russland har knyttet store forhåpninger til når de omdirigerer forsyninger fra Europa til Asia.
En felles uttalelse utgitt onsdag, under president Xi Jinpings tur til Moskva, sa at "de to sidene vil samarbeide for å fremme studier og konsultasjoner om det nye naturgassrørledningsprosjektet Kina-Mongolia-Russland".
Analytikere sier imidlertid at den vage uttalelsen kan signalisere en ytterligere forsinkelse i å komme til en endelig avtale om gassrørledningen, kalt "Power of Siberia 2", ettersom Beijing unngår å gjøre en mer spesifikk forpliktelse.

Mens Kina beveger seg for å intensivere det økonomiske samarbeidet med sin nordlige nabo, sier Beijing at de vil samarbeide med Moskva for å fremme en ny naturgassrørledning som Russland har knyttet store forhåpninger til når de omdirigerer forsyninger fra Europa til Asia.
En felles uttalelse utgitt onsdag, under president Xi Jinpings tur til Moskva, sa at "de to sidene vil samarbeide for å fremme studier og konsultasjoner om det nye naturgassrørledningsprosjektet Kina-Mongolia-Russland".

Analytikere sier imidlertid at den vage uttalelsen kan signalisere en ytterligere forsinkelse i å komme til en endelig avtale om gassrørledningen, kalt "Power of Siberia 2", ettersom Beijing unngår å gjøre en mer spesifikk forpliktelse.

https://www.scmp.com/economy/china-economy/article/3214467/china-russia-gas-pipeline-statements-raise-questions-power-siberia-2-progress

Redigert 23.03.2023 kl 09:24 Du må logge inn for å svare
NOELLE
23.03.2023 kl 09:00 7943

Dette er ikke noe som vil skape store forstyrrelsene.
ibyx
23.03.2023 kl 09:11 7951

Blir å supplere med utbyttekroner dersom kursen ligger under 200 kroner da. men det gjør den jo neppe! :-)
Shorten begynner å få dårlig tid. Q1 blir grusomt!
ibyx
23.03.2023 kl 09:20 8036

SGM Euronav kl 14 idag.
https://newsweb.oslobors.no/message/585930

Ned 0,8% på Euronext pt.
ibyx
23.03.2023 kl 10:38 7929

Euronav svakt i minus/pluss i forkant av dagens EGF.
Litt mer "skepsis" i FRO:OSE...
ibyx
23.03.2023 kl 12:47 7759

Maran Lyra (2010 - Modern Scrubber) On Subs (Estimated Voyage CII: D 🟠) WAfr/East CSSA Maran Tankers Management (TCE: RV USD 100K @ 58 days / Actual USD 98K @ 59 days)

Bra pris for eldre skip.
Oppdaterte slutninger fra igår viser at ikke alle gikk ned/flatt.
Litt overvekt av eldre skip også?
https://app.tankersinternational.com
Flipper
23.03.2023 kl 13:42 7735

Kinas raffineriproduksjon økte med 3,3 % på årsbasis ettersom eksporten vokser 74 %

De kinesiske raffinerienes produksjon nådde 116,1 millioner tonn, og nådde et nytt høydepunkt for årets to første måneder. Økning i eksport og innenlandsk transportetterspørsel, etter høyere eksportkvoter og opphevelse av COVID-restriksjonene, driver veksten, sier Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst i BIMCO.

Sammenlignet med 2022 vokste den totale raffineriproduksjonen i januar og februar med 3,1 millioner tonn. Parafin- og dieselproduksjonen ledet veksten og vokste med henholdsvis 26 % på årsbasis og 15 % på årsbasis. Sammenlignet med desember 2022 var gjennomsnittlig månedlig produksjon ned 3 %.

Siden COVID-restriksjonene ble rullet tilbake i desember 2022, har transportaktiviteten i Kina raskt tatt seg opp igjen. I følge Fitch Ratings har bytrafikken kommet seg tilbake til nivåer før pandemien etter den kinesiske nyttårsferien, og Det internasjonale energibyrået (IEA) mener innenlandsflyaktiviteten også har oversteget nivåene før pandemien. Til tross for raskt å komme seg, forblir internasjonale flyvninger under normalen.

ibyx
23.03.2023 kl 14:51 7609

Euronav stiger nesten 6% på NYSE
FRO "kun" 3,5%
Samtalene har gjerne vært "fruktbare"?
ibyx
23.03.2023 kl 19:58 7223

Da blir det visst "krakktilbud" igjen imorgen hvis ikke akrobatene på NYSE får en "opp-spasme" innen børsslutt. Umulig å vite...
Men VLCC "krakket" jo ned til 95.700 fra 97.300 igår 😱
Hva skjer hvis det holder seg i dette skiktet over tid?

Tenker forklaringen ligger mye her?
Short Interest 9,398,834 shares - source: NYSE
Tilsynelatende stabil over lengre tid, eller bare veldig treg oppdatering?

https://fintel.io/ss/us/fro

Også verdt å merke at volumet hittil er på halvparten av gjennomsnittet.
Euronav er på gjennomsnittet og vil dermed havne høyere. Foreløpig også i pluss der.
FRO handles pt. drøyt 10% under årsbeste.
Fåglarna vet? 🦜
Redigert 23.03.2023 kl 20:11 Du må logge inn for å svare