💰 FRO - Kursmål 350,- 💰

Gulltider
FRO 02.02.2023 kl 10:44 252961

Tror aksjen kan gå i 350 kroner
Clarksons Securities venter solide resultater fra Frontline og holder muligheten åpen for at aksjekursen kan nå 350 kroner om et år eller to.
Redigert 15.03.2023 kl 09:05 Du må logge inn for å svare
ibyx
31.03.2023 kl 11:34 6704

I charter jeg linket til er jo dagens rater for Suez kun marginalt ove snittet for siste 5 år på denne tiden da. Men det er gjerne ikke Suez som har gjort det beste i det siste. Det er vel primært Afra og nå VLCC igjen etter dippen i januar.
ibyx
31.03.2023 kl 14:09 6548

Dollarkursen er opp ca 20% siste året. Hva ville det bety for FRO som også registrert på NYSE og forsåvidt sektoren ellers, OET, Hafnia osv om dollaren svekket seg betydelig mot krona? Tenker primært på kursen da.
Redigert 31.03.2023 kl 14:10 Du må logge inn for å svare
Sognoksen1
31.03.2023 kl 14:30 6551

Viss $ faller vil ca 70% av aksjene på Oslo børs få laver inntjening 😢
Hellboy
31.03.2023 kl 15:13 6509

Og FRO, OET, HAfnia m.fl er blant de siste 30%. Bare å håpe på dollar så høy som mulig, da hverken virksomheten e.a. er i NOK. Det er i dollar. Samme med utbyttene som blir høyere jo sterkere USD er ;)
ibyx
31.03.2023 kl 15:33 6536

Vil vel i seg selv ikke påvirke kursen. Men utbyttene blir mindre verdt med svakere dollar. Dersom ikke du tar dem ut som dollar og bruker dem i USA. men det er nok ikke mulig med aksjer kjøpt på OSE? For de fleste er vel aksjekursen det viktigste da. Ivertfall når man er et stykke unna neste utbytte?
ks1977
31.03.2023 kl 16:27 6493

Sikre svar er det vel neppe, men tror det er gode verktøy dersom det brukes rett - dvs RV er en god proxy for ratenivået (for oss som ikke liker/bare blir forvirret av worldscale), og "actual" er en slags best guess for selskapets inntjening på akkurat den reisen (men basert på en del antagelser og estimater).
ks1977
31.03.2023 kl 16:29 6518

VLCCer kan vel ballastere gjennom Suez? (skjønt det er vel sjeldent at det skjer hvis jeg har forstått det rett)
Flipper
31.03.2023 kl 16:32 6657

Så på ligningen, FRO er utenlands selskap, med dobbel registrering selskap.

Fint med svak NOK, all befrakting/utgiter er i $, derav større intekter for oss
i NOK.
ks1977
31.03.2023 kl 16:34 6713

Dette er muligens litt mer komplisert enn vi tenker, så for å overkomplisere ting:
1) Svakere USD vil fort bety noe sterkere rater (alt annet likt), men muligens neglisjerbart? (ser i hvert fall at endret styrke i USD får skylda for endringer i oljekursen i blant, så hvis det er tilfelle så skulle vel bunkerskostnaden i USD også påvirkes, og dermed også inntjeningen til en viss grad)
2) For FRO sin del så har jeg inntrykket av at det er NYSE som setter føringa, i så fall vil ikke en endring i USDNOK ha noe særlig å bety der borte
3) Her hjemme derimot så vil jo en svekkelse av USDNOK, gitt ingen endring i aksjekurs i USD, gi lavere kurs i NOK

Og så er det som du er inne på det med utbyttet - gir ingen utslag over dammen, men for oss så betyr det jo en del (muligens vi som sitter i selskap som kun er listet i NOK er mer sårbare i så måte?)
Flipper
31.03.2023 kl 16:42 6712

Dette viste jeg ikke:

Suez Canal Authority Halves Tolls for VLCC Tankers
in International Shipping News 26/11/2020

As an encouragement for laden VLCCs & ULCCs (of DWT more than 250,000 tons) to transit the Suez Canal; Suez Canal Authority had decided the following:

VLCCs & ULCCs (of DWT more than 250,000 tons) loaded from “ports at North West of Europe till the port of Gibraltar” and heading to “Ports at South East of Asia & the Far East starting from Port Klang and its Eastern ports” shall be granted a rebate of 48% from Suez Canal normal tolls.

The afore mentioned VLCCs or ULCCs are allowed to conduct the following commercial operations:

1) Stopping at any intermediate port(s) to discharge a part of its cargo before transiting the Suez Canal in laden condition.
2) Stopping at any intermediate port(s) after transiting the Suez Canal in laden condition to continue loading.
Conditions of applying the Circular:

1)
Any operating company wishing to benefit from this circular must submit a request through its shipping agency before the tankers sailing from port of origin. The request must state: vessel’s particulars, origin port, sailing date, destination port, intermediate ports & the reason of calling such ports, ETA to Suez Canal, vessel’s condition upon transit (laden/ballast) and the type & quantity of cargo. (as per the attached request form)

2)
Full normal Suez Canal transit tolls to be paid upon transit and the rebate amount will be refunded after submitting all the required documents within
one calendar year starts the following day of transit
This circular is applicable to laden VLCCs & ULCCs (of DWT more than 250,000 tons) sailing from port of origin from 1st of December 2020 till 31st of May 2021.
Source: Suez Canal Authority
Flipper
31.03.2023 kl 16:56 6859

Hellenic news bulletin:

Will the Financial “Storm” Have an Impact in Shipping?

in Dry Bulk Market,Hellenic Shipping News 31/03/2023

The shipping industry could face some headwinds, as a result of the latest banking crisis, together with the constant increase of rates. In its latest weekly report, shipbroker Xclusiv said that “despite the banking crisis and the “shaking” of the European banking sector, central banks have stuck to their plan against inflation. The BoE raised the key bank rate by 25bps to 4.25% as expected and the Swiss National Bank increased its key policy rate by 50bps to 1.5%, bringing borrowing costs to the highest since 2008. The Norges Bank also hiked interest rates by 25bps to 3%. In Asia, central banks in the Philippines and Taiwan also tightened. Yesterday, the Fed raised rates by 25bps as expected, and dialled back expectations of a rate cut this year, while ECB had already raised its own interest rate by 50bps. But the banking sector is not the only sector that is in effervescence”.

Source: Xclusiv
Meanwhile, “global commodity markets are facing increased price volatility, something that may stick for the coming years as lingering geopolitical concerns and the rush to low-carbon energy continues to stress supply-demand fundamentals, according to commodity analysts. Most global commodity traders enjoyed a third straight year of record earnings in 2022 after surging market volatility in the wake of Russia’s invasion of Ukraine boosted trading earnings already elevated due to market dislocations in the wake of the COVID-19 pandemic. But ongoing supply and demand risks from Russia and China and supply chain upheaval from electric mobility and renewable energies means volatility across commodities markets could persist for longer, having impart in shipping industry and vessel’s demand. Talking about shipping industry, the European Parliament and Council have finally reached a deal on cleaner maritime fuels. In a pact on cleaner maritime fuels, the EU asked for a 2% reduction in ship emissions by 2025 and an 80% reduction by 2050. This would apply to vessels with a gross tonnage over 5,000, to all onboard energy consumed in or between ports in the European Union, to half of the energy consumed on voyages where the port of departure or arrival is outside the EU, or in the EU’s most remote regions. Members of the European Parliament made sure that the commission will review the regulations by 2028 and decide whether to expand the scope of the criteria for reducing emissions to smaller ships or raise the percentage of energy used by ships from outside the EU”, Xclusiv said in its weekly analysis.


The shipbroker added that “with the first quarter of 2023 being close to over, we took a glance at dry S&P activity. After weakness in January, dry S&P activity revs up during February and peaked within March. As of 24th March 2023, a total of 157 bulk carrier vessels changed hands, with 66 out of those being sold within March, 57% up compared to January’s bulk carrier sales (42 sales), whilst in February 49 vessels changed hands. Supramax and Handysize segments were the protagonist of dry S&P activity, with 40 Supramax and and 41 Handysize being sold during that period. But who were the main players? According to our data, Greek buyers played a major role both as sellers and buyers during the first three-month period, having purchasing 37 vessels with an average age 10year old.

Source: Xclusiv
Capesize and Supramax segments were the preference of Greek buyers as accounts for 15 vessels (40% of total Greek’s bulk carrier purchases). Furthermore, Greeks played also a key role as sellers, as they have sold 25 vessels year to date, with an average age of 15year old, followed by Chinese who sold and purchased 18 and 22 vessels respectively in the first quarter. The average age of Chinese interest was 14year old, while the buying appetite was focused mainly and equally on Capesize, Ultramax and Supramax segments totalling 18 vessels. Finally, Turkish are also high on the dry bulk buying charts, having purchased 14 vessels with an average age 12year old, and shown firm interest on Supramax and Handysize vessels constituting around 79% of Turkish Bulk Carrier purchases”, Xclusiv concluded.
Nikos Roussanoglou, Hellenic Shipping News Worldwide
ibyx
31.03.2023 kl 19:12 6827

VLCC spot 78.500
Gjennomsnittet for Q1 ble 54.900

Det meste av crude har falt noe tilbake de siste dagene. Suez minst.

Mens clean øker. Særlig LR1 ser det ut til.

skuggen
31.03.2023 kl 20:31 6774

Hvor blir det av penga? På hjemmesiden til Frontline opplyses det at utbytte (dividend) utbetales (payable) den 31.3. Utbytte har jeg ikke sett noe til i dag, 31.1. Andre som ikke har fått utbetalt?
aslla
31.03.2023 kl 20:39 6790

Nei ingenting idag!
ShippingTriton
31.03.2023 kl 22:58 6712

The Saudi have been trying to expand their presence in China for decades. It purchased a 25% stake in a refinery in Fuijan Province, located in Southeast China, just across from the island of Taiwan, in 1996. This project, in which ExxonMobil was also a partner, was conceived during the brief window in the 1990s when the Chinese government opened up the sector to foreign investors to attract capital and know-how. Since then, additional investments in China proved difficult because China was reluctant to have foreign participation in such a strategic industry. The economics would not have worked either because fuel prices in China are set by the government (sometimes well below international levels) and refiners end up losing money.
Now Saudi Arabia and China have agreed to proceed with two new deals, which represent a total of 690,000 b/d. On Sunday, March 26, the Saudi oil major announced that they received Chinese government approval to start construction on a new 300,000 b/d refinery in the city of Panjin in the Northeast province of Liaoning. This complex is expected to be fully operational by 2026 and Saudi Aramco will supply the refinery with 210,000 b/d of crude. On Monday, March 27, another deal was announced. Saudi Aramco has agreed to buy a 10% stake in Rongsheng Petrochemical, one of China’s largest refiners. As part of the deal, the Saudis have secured an agreement to
Source: Lloyd’s List Intelligence
supply 480,000 b/d of crude oil to Rongsheng’s 800,000 b/d refinery in eastern province of Zhejiang for a period of 20 years. Each of these deals seems to be a win-win for both China and Saudi Arabia. For Saudi Arabia it is important to secure long-term demand for its main export product. These deals will do just that and at the same time, they prevent Russia and Iran from gaining too much market share. For China, this guarantees a base level of supply from the largest crude oil exporter in the world. This reliable source of supply is important since most of China’s refineries are designed to crack Middle Eastern crudes.
China’s crude oil demand is expected to grow at least until the end of the decade. The Economics and Technology Research Institute, the research arm of the China National Petroleum Corporation (CNPC), has forecast peak oil demand in China by 2030. The CNPC provides a forecast every year and the date has not changed much in recent years, but the level of the peak continues to move higher. In 2018, they forecast a peak at 16 Mb/d. In 2021, this estimate had moved up to 18.2 Mb/d. The IEA expects China’s oil demand to average 16 Mb/d in 2023 (+1.0 Mb/d versus 2022) so this latest estimate also looks conservative. It is likely that Saudi Arabia’s exports will grow with China’s demand and more deals could follow where the Saudis invests in China’s refining and petrochemical industry in exchange for long-term supply deals.
From a shipping perspective this is good news, especially for VLCCs. More than 75% of Chinese crude oil imports are done on VLCCs and the flows from Saudi Arabia are almost 100% done on these large crude carriers. Bring it on!
JanEinar
31.03.2023 kl 23:04 6817

hvis du ser på børsmeldingen di hadde ute 28/2, så ser du at de norske investorene kan forvente utbetalingen rundt 4/4.
et lite utklipp fra børsmeldingen..:

Dividend amount: $1.07
Declared currency: USD
Last day including right: 14 March, 2023
Ex-date: 15 March, 2023
Record date: 16 March, 2023
Payment date: On or about 31 March, 2023. Due to the implementation of CSDR in
Norway, dividends payable on shares registered with Euronext VPS is expected to
be distributed to Euronext VPS shareholders on or about 4 April, 2023.
Date of approval: 27 February, 2023

så du får det neste uke, kanskje på tirsdag..
slapp av
Pilteri
31.03.2023 kl 23:20 7098

Det er vel en ørliten risiko for at påskeharen underslår utbyttet og drar til Bahamas?
Anden
01.04.2023 kl 14:05 6697

Hei! Er det dollarkursen på utbetaling dato som blir brukt, eller er det kursen som gjaldt da utbyttet ble tatt ut av aksjene, 15 mars! Noen som vet?
Pilteri
01.04.2023 kl 15:22 6615

Tror det er 15 mars. På min nordnetkonto står utbyttet i NOK.
Anden
01.04.2023 kl 19:46 6450

Takk! Men litt synd. Litt hyrer kurs nå på dollaren
Slettet bruker
02.04.2023 kl 19:20 5830

Imorgen er det nok best å väre full lastet i seadrill,for oljeproduksjonskutt gir mindre frakt.
Flipper
03.04.2023 kl 07:57 5194

Ifølge Poten Partners vil VLCC-er dra mest nytte av de siste saudiske raffineri investeringene i Kina - La oss håpe
Mr. Marked reagerer logisk,men logikk og Mr. Marked har tidligere vist at logikk ikke er deres forankring.

Mer enn 75 % av kinesisk råoljeimport skjer på VLCC-er, og det meste av råolje kommer fra Saudi-Arabia .
nesten 100 % på disse store råolje skipene, ifølge megleren.

Saudi og andre har kjøpt seg inn i hele 3 refiner investeringer in Kinahina,, og med det trener en bråte
med råolje. Hvor tror den råoljen skal komme fra ?

Redigert 03.04.2023 kl 09:43 Du må logge inn for å svare
ibyx
03.04.2023 kl 08:22 5338

Er det så åpenbart at FRO skal ned på dette?
https://mobile.twitter.com/Crisu24383242/status/1642749677354328064
Slettet bruker
03.04.2023 kl 09:21 5077

Lytt til erfarene fjellfolk nå i påska,og om 2 dager kommer seadrill med q4.
ibyx
03.04.2023 kl 09:21 5095

Dette var visst den store muligheten for shorten til å minimere tapene?
Nå skal man jo ikke ta for gitt at etterspørselen etter olje minsker fordi utbudet gjør.
FRO til 160 nå kan være et scoop.
OET og Hafni tryner også.
ibyx
03.04.2023 kl 09:22 5089

Joda fuglen. SDRL er sikert bra. Den har dessuten sin egen tråd. :-)
Selv var jeg heldigvis uten FRO idag. har kjøpt litt nå. Mulig det er for "tidlig" da.
Redigert 03.04.2023 kl 09:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.04.2023 kl 09:25 5078

Fuglen elsker frontline,så dette er bare kjedelig på kort sikt,men heldigvis så tjener fro penger som gress.
Redigert 03.04.2023 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
ibyx
03.04.2023 kl 09:28 5062

Når den kjøres ned som nå er det nesten ikke mulig å spå størrelsen på overreaksjonen...
Dersom oppgangen i kursen var spekulativ så er nedgangen det dobbelte spekulativ..
Dette må belegges med solid e ratefall.
Flipper
03.04.2023 kl 09:32 5027

Etter min mening, kommer større tonnasje som har hengt etter de mindre størrelser, selv
med mindre olje tilbud. Billigere å frakte med VLLC. Sann mine ord inn i bildet, og endelig
overgå fordelen de mindre skips ypene.len Aframax og LR skipene.
ibyx
03.04.2023 kl 09:39 5017

Må Kina rett og slett klare seg med mindre olje enn de har behov for?
kodenavn
03.04.2023 kl 09:41 5022

Dette var en overraskende stor reaksjon.
Det er ingen som slutter å bruke olje selv om oljeprisen stiger noen prosent.
Og oljelagrene er relativt lave.
Hvis markedsaktørene tror oljeprisoppgangen er forbigående, og trekker av lagrene, kan ratene i en periode bli lavere.
Jeg tror ikke denne oljeprisoppgangen er forbigående.
Hvis det er riktig, skal ikke transportbehovet eller ratene ned, og i så fall er dette en overreaksjon og en flott kjøpsanledning,
ibyx
03.04.2023 kl 09:44 4988

Oljeprisen blir jo kjørt hit og dit i det korte bildet. Men dette kuttet indikerer vel noe mer langsiktig retning. Kanskje er det oppgangen som er "spådd" av oljeekspertene i lang tid som nå begynner? Priser opp mot og over 100 utover året?
Flipper
03.04.2023 kl 09:51 5153

Ibyx

Kan du troppe å ta med Hafnia i dine kommentarer, irrelevant siden Hania er Produkt / Cheimcal skip, dvs. rafinerte produkter.
ibyx
03.04.2023 kl 10:01 5067

Ingen grunn til slik jeg nevnte dem idag. Dessuten frakter FRO også en del produkt på LR2.
Idag sa jeg bare at både OET og Hafnia *også* faller. Og det er utvilsomt riktig. Om det er "rettferdig" er en annen sak. Skriver også på Hafnia tråd.
Er du redd for at Hafnia skal falle fordi jeg nevner de her? :-)
ibyx
03.04.2023 kl 10:07 5036

Kan det tenkes at FRO kjøres litt ekstra nå før utbyttepengene straks er på konto?
Blir gjerne allokert en del av disse til påfyll?
Men da har vi gjerne sett bunnen av stoplossraidet først og er på vei opp igjen?
ibyx
03.04.2023 kl 10:16 4970

Kursen er nå tilbake på nivå med 9. februar...
Har ikke tallet for VLCC spot den dagen her, men den 1. mars var den 59.300
Ratene var *ikke* høyere 9. februar!
:-)
Snakker vi "overkonsolideering" her nå?
velkjent
03.04.2023 kl 10:17 5049

Rederiene faller mye i dag. Hva kan grunnen være? Er det frykt for nye rentehevinger når oljeprisen medfører økte kraftkostnader? Rederiene har vel lite gjeld etter et par gode år.