15-16 February 2023 Virtual Event start tomorrow

Slettet bruker
ENSU 02.02.2023 kl 11:10 19606

https://drive.google.com/file/d/1XAk7IjcIEqKw7JUg2SZUDtfQNtKG_mRp/view

15-16 February 2023
Virtual Event der vi er med.

https://www.techblick.com/event/solidstatebatteries

10 kan komme fort


Arvind Kamath

VP Technology and Engineering.

Today’s wearables, hearables and other products used in space-constrained applications need a safe, fast-charging microbattery with high volumetric energy (VED) and long cycle life in the 1 milliampere-hour (mAh) to 100 mAh capacity range. This presentation will explain how anode-less solid-state lithium technology now enables the development of rechargeable microbatteries that deliver these benefits when implemented with an architecture and manufacturing approach that supports high-volume applications. The latest architecture and manufacturing approaches have removed previous barriers to solid-state technology’s adoption in microbatteries for powering an estimated one billion products shipped annually. These approaches maximize energy density while enabling end-to-end fabrication and packaging in a conventional cleanroom rather than expensive dry (zero humidity) environment. Additionally, the approaches increase VED through the use of an ultra-thin stainless steel substrate, and diced and vertically stacked packaging layers. This also enables a customizable footprint at a desired capacity, and the use of conventional metal terminals for creating a surface-mountable device that is compatible with low-temperature-reflow assembly processes. Attendees will also learn about the opportunities ahead as anode-less rechargeable solid-state lithium miocrobatteries enter the market and transform how wearable, hearable and other products are designed, manufactured and powered.
Redigert 14.02.2023 kl 07:17 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
06.02.2023 kl 14:55 3010

Da tenker vi litt forskjellig.
Jeg ser på det som en «gevinst» å unngå et fall på 35%.
True
06.02.2023 kl 15:00 2982

Du tenker kortsiktig. Jeg tenker langsiktig. Så lenge ENSU ikke går konkurs, it's all good.

Det er ingenting som tilsier at å bytte ut Barber med en annen CEO er negativt. Det er faktisk helt vanlig etter en lang periode så dette er en komplett overreaksjon fra markedet og kursen vil nok ta seg raskt inn igjen.
scorn
06.02.2023 kl 15:01 3024

Ender vi i pluss i dag mon tro?
Greed
06.02.2023 kl 15:05 3057

True og Skraphaugen ser bare muligheter... Gode tider å snitte ned på for dem. Det er enda langt igjen nedover ser det ut som. Barber er hauset opp men har levert århundres nedtur i aksjemarkedet og det er slett ikke sikkert at det er mulig å hente kroner til enda en emisjon. Da snakker vi i tilfelle om noen få øre og et massivt fall rett etterpå. Vi vet fremdeles ikke hvem som er "kunde" og hvorfor de ikke har fått flere ordre. Det er meget betenkelig hvis produkter er så fantastisk som hauserne mener.
True
06.02.2023 kl 15:20 3033

Ja skrekk og gru... Du så sikkert ikke noen muligheter under finanskrisen i 2008 heller, tidenes mulighet til å bli søkkrik på ett år da markedet gikk rett til værs igjen året etter...

Man kjøper på bunn og selger på topp vettu... Tydelig at frykten har fått det beste av deg. I det tilfellet bør du skifte ut nicket ditt med "Fear".
Bullrik
06.02.2023 kl 15:44 3021

Er ikke pålydende på aksjen 99 øre ? Da får man nesten kjøpt 1 kr for 75 Øre her.
hill
06.02.2023 kl 15:52 2981

Ja, muligheten, både til gevinst og tap!

Hva dette kan bety og hvorfor Kevin er gått, blir nok klarlagt innen kort tid.

Gikk han grunnet mangler ved produktet, eller pga forestående oppkjøp?

Inntil vi har svaret, er dette børsens sikreste "Lottopapir", hvor sjangsen for gevinst/tap er begge 50%!
True
06.02.2023 kl 15:56 2968

Helt enig.
Gullhaugen
06.02.2023 kl 16:11 2922

Nå Mcap kun 180 mill....😎
Slettet bruker
06.02.2023 kl 16:15 2900

Snart store bestillinger.Q2
swingtrader1
06.02.2023 kl 16:47 2855

Kjenner jeg blir skremt av å lese ulike innlegg i denne tråden. Håper virkelig ingen lar seg påvirke av denne haussingen! Store aktører selger seg ut og CEO forlater selskapet, dette er kun veldig veldig negativt!! Og dem som presterer å si at dette er positivt sitter mest sannsynlig med store tap selv!
Maggs
06.02.2023 kl 16:53 2900

For mange er dette meget negativt. For min egen del er jeg enda long. Karrer meg fra dag til dag og innrømmer gjerne at det går på stumpene løs. Vi får nå se fra dag til dag tenker jeg. Hold på hatten og ta ingen sjanser nå er hva jeg ville sagt.
Winter is Here
06.02.2023 kl 16:58 2887

Hvordan våger du å tvile på Gullhaugen ? Mange her ble mange millionærer takke være hans haussing av ENSU. Hør på mannen, ha svikter aldri! Samvittighet har han også, topp kar han, full av ærlighet. Han ta vare på de små, ignorante investorer.
Redigert 06.02.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
swingtrader1
06.02.2023 kl 17:06 2884

Ok, helt fair det. Men hvorfor ikke putte pengene i noe annet som har en positiv trend? For så å evt putte penger i ENSU den dagen de faktisk leverer noe av betydning? Bare en tanke..
M79
06.02.2023 kl 17:08 2916

”Muligheten ble nettopp enda større”

Ja ned ca 40% for en stor mulighet
True
06.02.2023 kl 17:15 2979

Ja, det er mye bedre å kjøpe på en 40% opptur..... Helt klart.

Det her handler enkelt og greit om du har fortsatt tro på caset eller ikke. Hva om det er snakk om et oppkjøp?
True
06.02.2023 kl 17:22 2996

Er opp til hver enkelt. Problemet med å putte penger i ENSU den dagen de leverer, er at du naturligvis får mye mindre igjen for pengene, da kursen vil være høyere. På en annen side vet man aldri om ENSU vil lykkes ordentlig eller ikke, og kan spare mye mer ved å bare å la være å investere.

Så som noen andre nevnte tidligere, det er 50/50. Stort potensial, men like stor risiko.
swingtrader1
06.02.2023 kl 17:33 2976

Om ENSU skulle klare å få til noe vil ikke dette skje over natten, og jeg er helt sikker på at man kan få en god inngang hvis man følger litt med. Jeg vil påstå at det er en mer lønnsom strategi istedenfor å tape kapital for så å bli sittende å håpe.

Det at du hevder dette er en 50/50 bet er det samme som å si at man har 50/50 sjanse for å bli lottomillionær, enten så vinner du eller så taper du. Jeg vil heller hevde at dette er en 5/95 sjanse... så får man vurdere hvor mye man vil satse med den oddsen.

men som du også skriver, det er helt opp til hver enkelt.
scorn
06.02.2023 kl 17:33 2987

Man blir ihvertfall godt kjent med hele spekteret av følelser som langsiktig ENSU(og THIN) aksjonær.
Maggs
06.02.2023 kl 17:40 3008

Vel, enig i det. Jeg legger ikke mer her nå uansett. Mener vel heller hold en long. Det som er bundet opp sitter fast som det gjør for flere. Enig i med flere at dette vil ikke skje over natten. Et oppkjøp er vel en av de større sannsynlighetene og det vil vel ikke nå gi en veldig god premie heller. Bør nok komme noe mer info om prosessen og status rimelig snart. Men hva vet jeg :)
True
06.02.2023 kl 17:48 2978

Ja, det er alt for tidlig å si noe, men en ting er helt sikkert, og det er at det er ingen bedre tidspunkt enn nå for et oppkjøp dersom ENSU har lyktes. Dette kan alle aksjonærer tjene mye på over tid, og det vil uansett ta tid selv om vi kanskje står overfor tidenes kjøpsmulighet. Det kan alltids være snakk om noe helt annet også som ikke er det granne positivt.

Så enig i at det tryggeste er å bare holde og vente å se.
hill
06.02.2023 kl 18:11 2940

Swingtrading - det er det som er tingen i disse ulvetider med algoritmer og short-handel. Om det er vi helt enige!

Hvor vidt dagen idag var dagen for inngang, vil bare fremtiden vise.

Angående "Lottopapir" henvising, ble det ikke nevnt noe om lottomillionær (?), men at sjangse for gevinst var 50 %,
eller fullt tapt av insatsen, slik som i Lotto ;-)
Med andre ord, en risikoadvarsel ved inngang her, i motsetning til de som hausser!

Om en swingtrader og liker risiko, så kunne vel dagen idag vært brukbar som inngang?
Hva sier swingtrader1 til det?
swingtrader1
06.02.2023 kl 18:32 2895

Nei det er jeg ikke enig i, sluttkurs ender omtrent på LOD og jeg er redd den vil falle ytterligere i morgen. Å fange kniven i ENSU ser jeg på som ekstremsport og man bør være forberedt på å tape alt man investerer. Men med høy risiko kommer selvfølgelig mulighetene for høy avkastning, dog tror jeg dette blir veldig vanskelig i denne aksjen.

Jeg har fulgt selskapet lenge og hadde selv en medium stor posisjon da selskapet begynte å annonsere mulighetene for kunder og partnerskap. Men da var trenden en helt annen kontra hva den er idag.
Greed
06.02.2023 kl 19:15 2813

Hva tenker du kursen blir etter et eventuelt oppkjøp? Bruk hodet nå og tenk på et tall mellom 0,1 og 0,2 øre... Ett stykke opp til 10 Kr som du skrev 2 februar i år...
Maggs
06.02.2023 kl 19:48 2745

Tja, Greed. Jeg tenker det er fornuftig å tenke et sted mellom 2 og 4 kroner
Maggs
06.02.2023 kl 19:52 2751

Rasjonale er her at dersom batteri teknologien har feilet så tror jeg ikke 0,1 - 0,2 en gang vil holde. Da er det sannsynlig at de største eiere vil ha noe igjen og de fleste der bør vel ligge et sted mellom 1 og 2 kr og da er det vel nok med 3 for å få nok igjen og 4 som en bonus. Mine tanker her er like velfundert som dine 0,1-0,2 altså helt i det blå. Jeg tror enda at dette kan gå så står på mitt hold en stund til.
True
06.02.2023 kl 19:55 2765

Du tenker ikke langsiktig og ser ikke det store bildet... At jeg i det hele tatt må påpeke dette.

"Vi bør understreke at det vi har diskutert her, ikke berører den langsiktige verdien av det overtakende selskapets aksje. Hvis et oppkjøp går jevnt, vil det åpenbart være bra for det overtagende selskapet i det lange løp."

Kilde: https://no.talkingofmoney.com/what-happens-to-stock-prices-of-two-companies-involved-in-an-acquisition
Rule
06.02.2023 kl 20:42 2691

Hm - en børsnotering i usa vil da være ret godt på længere sigt. Hvis de går på Børsen med us drift selskab som en vækst ting ting ka det vel blive helt godt….
Slettet bruker
06.02.2023 kl 20:59 2647

Hva skjedde.

1. At noe aksjer ble solgt og ny CEO.

Må tenke dere om, men jeg foretrekker å høre på Selskapet.

1
Production
2
Messe
3
Kunde

2023 Q1 da skjer det sjekk Q3.
Oilinvestor
06.02.2023 kl 21:11 2643

For en dag! Aldri opplevd makan til nedtur i en aksje før! Når det er sagt, så har jeg også erfart liggnende situasjoner hvor en aksje har falt betydelig over tid, men har snudd til pluss på kort tid etter "good news". Jeg tror Ensu kommer til å snu fordi:

1) Kevin Barber har gjort en god jobb siden han ble CEO i tilbake 2018, rydde opp i gammelt groms til å legge om hele strategien og satse på micro batteterier.
Fundamentalt: han har klart å levere et ferdigprodukt som er klar + teknologi som flere er interessert i.(Prototype --> Proof of consept (samples) verifisering (kunde ordre).
Aksjemarkedet: Samples av batteriene var forsinket med over 1 år. Dårlig kommunikasjon med markedet- totalt fraværende i media og møte aksjonærer/nye investorer. Davor var flink på denne biten, han besvarte henvendelser fra aksjonærene og klarte å holde interessen opp når nyheter var fraværende.
Kevin var/er for konservativ, alt skal være 100%. Jeg har også hørt at han er egenrådig og tar ikke mot råd fra andre. Jeg har ved få anledninger sendt mail til Barber, uten å få svar.
At hans tid er omme, er greit. Selskapet har et kompetent og dedikert teknisk team som skal ha all ære for at de har klart å lage et unikt batteri.
Veldig lett å slenge ut useriøse kommentarer og glede seg over andres tap. Jeg har absolutt ikke mistet troen på caset selvom vi har vært gjennom et forferdelig 2022 år og starten har vært grusomt.

Så tror jeg på et reelt comeback i løpet av 2023.

Hvorfor? Jo, selskapet gjentar seinest idag det samme de har kommunisert fra slutten av Juli- høsten- prospektet Desember 2022:
1) "The Company received the first production order for
150,000 units of its rechargeable 1-100 milliampere (mAh) solid-state lithium
micro-batteries in December 2022."
Dette er en kunde som skal ha produktet sitt ut i markedet i løpet av Q1 23. Gjentagende ordre kan forventes!

2). The Company remains in deep discussions with
strategic partners and customers with a multinational reach, and there is a
strong pipeline of exciting customer leads, within a wide range of industries
and business segments.

Selskapet forventer disse samtalene skal være med å bidra til å redusere cash burn i selskapet. Selskapet kunne latt vært å kommunisert/nevnt i dagens melding om samtalene var strandet.


3) Consequently, the Company is now in a position to capture a significant share of
the large global market for micro-batteries. Ensurge makes both core battery
cell technology and fully packaged batteries and will continue to market and
sell both offerings. The market continues to grow and the interest from
potential customers looking for Ensurge's cells and batteries is thus
increasing.

Work with key customers and strategic partners will be intensified, with the aim
for Ensurge to reach commercial agreements, which, in turn, will enable the
Company to invest in roll-to-roll equipment to be able to serve the existing
strong demand in the market.

Barber ville ikke bygge ordre-backlog - Se hva Freyr har fått til, og jeg forventer samme pågangsmot/aggressivitet fra nye CEO.

4) In the short term, and to better position the Company for further
commercialization and growth, measures will be taken to reduce costs and cash
burn. All expenditures will be reviewed with the objective to cut costs
meaningfully. The financial restructuring of the Company will include raising
funds through the US subsidiary, a possible listing of the US subsidiary, and
other measures that will strengthen the long-term positioning of Ensurge.

En av hovedgrunnene til fallet tiltok i år var usikkerheten rundt kapital. Tilbake i november ble det nevnt at at kapitalen som ble hentet skulle være tilstrekkelig til de fikk landet 1/flere avtaler. Hadde de signert 1 avtale før Jul, hadde situasjonen vært annerledes, istedenfor har ting drøyd og skapt usikkerhet fordi at markedet skjønner at de går tom i løpet av Mars måned. Jeg mener at de burde hentet litt mer for å ha en "buffer" til avtalene var spikret!

Emisjon nevnes ikke, jeg tenker mitt- men type brofinansiering/lån mot større aksjonærer vil jeg tro kan være aktuell.
Selskapet ønske har hele veien vært/er emisjon mot datter. Så får vi se.

Jeg har nok som mange andre, ligger solid i rødt. Men jeg prøver å tenke klart og holde meg til strategien. Jeg er glad jeg har mulighet til å holde posisjonen og kommer til å øke å snart det foreligger noe mer som derisker caset finansielt.
Selskapet har et produktet som de allerede har fått en ordre på, det har aldri skjedd før! Markedet er der og behovet for produktet til Ensu eksisterer. Nå gjelder det å bygge opp et styre og ledelse/team som er i stand til å levere på det kommersielle!




True
06.02.2023 kl 21:51 2548

Et velskrevet, objektivt og nyansert innlegg som bør gjøre at de fleste ENSU aksjonærer ikke mister motet. Det at Barber skiftes ut kan faktisk være for det beste på mange måter, og det kan godt hende det har vært en konflikt mellom Barber og styret mht. veien fremover.

ENSU har uansett et ferdig produkt og en stor ordre, og slikt sett er det bare tull å avskrive selskapet. Jeg velger derfor også å tro at ENSU kan gjøre et skikkelig comeback iløpet av dette året.
elnomi
06.02.2023 kl 21:57 2527

Vær forsiktig. Nye «thin» skuffer ikke og les dagens børsmelding. Under 10% skal adler helt ut?

Alden AS has on 3rd of February sold 472 850 shares in Ensurge Micropower ASA. After today sale Alden AS owns 24 000 000 shares, or 9.82%.
Oilinvestor
06.02.2023 kl 22:01 2568

Takk, skrevet i farten. Du skjønte budskapet:)

At Mark Newman tiltrer som midlertidig CEO bekrefter at selskapet at teknologien/produktet er liv laga.
Søk litt på Mark Newman i det store nettet, finner mange gode videoer som kan gi dere et inntrykk av han.
Slettet bruker
06.02.2023 kl 23:00 2425

Event 15 til 16.02 med ENSU micro batteri.

At noen skifter sjef er vanlig.

Rallyet kan komme når som helst, jeg laster opp mer i morgen.

Tipper vi ser 10 innen sommer
Slettet bruker
08.02.2023 kl 13:08 2028

event neste uke :) kan bli nyheter i den forbindelse

10kr target innen kort tid, venter store ordre vil komme
Slettet bruker
08.02.2023 kl 13:12 2093

kan være at vi får en fin uke som kommer, tipper det vil bli priser utdelt.

True
08.02.2023 kl 14:41 2001

Det kan det, men det er ingenting som heter "10 kr innen kort tid". Slutt med haussingen, det vil ta en evighet før vi når den kursen etter å ha falt så mye. Du skal være glad om denne først går opp til 2 kr igjen......
True
08.02.2023 kl 14:43 1999

Hvis det er snakk om en pris for mest uforutsigbar og katastrofalt firma kan jeg være helt enig...
Maggs
08.02.2023 kl 15:03 1954

Dette tror jeg er riktigere ja. Det vil nok ikke skje noe denne uken. Om den nå stabiliserer seg denne uken kan det hende det er en svak bedring neste uke. Dersom vellykket event kan det hende vi ligger rundt 1 kr frem til eventuelle nyheter. Selv dette er tåkeprat. Det eneste jeg mener er at om den stabiliserer seg og ikke faller ytterligere når de potensielle tvangs salgene er gjennomført så er det ikke alle fall en pustepause. Kan ikke se at det er noe som kan bevege denne mer enn mot 2 kr dette halvåret selv med nye leveranser annonsers. Det er og blir innovasjon en god stund til. Er selvsagt klar over det huserne roper om. Jeg har enda trua men nå er det bare å skru kl et par år fremmover før vi er mot 4-6 kr. Dumt av meg å benytte tall her men for å illusterer hva jeg tror. er selv stuck her en stund til og har en hold for egen del. Forstår True veldig godt og kjenner en del på det sammen.