Quebec to run out of Energy đŸ€” Natural gas could be the solution

Slettet bruker
QEC 03.02.2023 kl 09:45 119532

https://www.boudeweel.com/post/qu%C3%A9bec-to-run-out-of-energy

To increase energy production, Québec can, of course, build new hydroelectric dams. No doubt, this will have to be part of the solution. The problem is that it takes eight to 15 years before new dams are ready for action. In the meantime, to avoid overly depending on energy sources from outside the province, Québec could also develop its natural gas reserves, which would help provide a stable power supply during the transition period. The province can increase its windmill installations and boost solar and biogas
production as well. These sources can supplement hydroelectricity production, but they are often less reliable, and the electricity they produce is short-lived and much more expensive to store. However, these technologies can still play a valuable role in a more diversified energy mix.

Redigert 03.02.2023 kl 09:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
tuja
03.02.2023 kl 10:01 41888

Ja, enten mÄ myndighetene forandre pÄ bill 26, eller gÄ konkurs pga enorme erstatningsbelÞp. Valget burde vÊre enkelt.
Jensi
03.02.2023 kl 11:36 41609

simpelt problem
hvis Dommeren i denne sag skulle dÞmme til Qec's fordel (altsÄ mod staten Quebec) - hvorved Quebec risikerer fallit grundet erstatningskravet , sÄ er Dommeren jo inhabil , da han/hun har en personlig interesse i at staten IKKE skal erstatte sÄ stort et belÞb , Hun vil jo risikere at blive arbejdslÞs og mÄtte gÄ fra hus og hjem , da staten ikke kan betale hendes lÞn !!!!!!!!!!!!!!!!
Snak om retssikkerhed -------------- HA !
Redigert 03.02.2023 kl 11:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
minsin
03.02.2023 kl 11:58 41390

Registrerte at det skal bygges 4-5 anlegg for vannkraft i Quebec
Legualt kunne ikke bekrefte hvilke elver som ville bli berĂžrt, men at kraft krisen ville vĂŠrt lĂžst innen 2040.

Jeg er spent pÄ hva FN sier om slike enorme utbygginger, der enorme vassdrag Þdelegges.
Vi har jo friskt i minne "Alta elva" utbygginga...Urbefolkningen hater slike utbygginger
ER FN(First Nations) mest tjent med LNG utbygging i Quebec for Ä hÄndtere fremtidig energi krise ?? ja tror nok det , innerst inne tipper jeg Legualt ogsÄ tror det :-)
Redigert 03.02.2023 kl 12:04 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
03.02.2023 kl 12:18 41170

Flot dag indtil videre.
Slettet bruker
03.02.2023 kl 12:39 40955

Salgsmulighet, ikke hver dag vi ser sÄ hÞy kurs.
Fjellbris
03.02.2023 kl 12:52 40808

Ja valget burde vÊre enkelt! Avklaring erstatningsbelÞp QEC fremlegger er forventet «tidlig vinter» sÄ det nÊrmer seg dag for dag nÄ.
Bombibitt
03.02.2023 kl 12:54 40765

Rekommenderar att ni ser denna, speciellt 12.14 min i dokumentÀren som handlar om Hydro

https://lookmovie2.to/movies/view/14306648-bright-green-lies-2021

Se gÀrna denna ocksÄ, intressant.
https://youtu.be/OJYwnhsF3xc
Slettet bruker
03.02.2023 kl 13:31 40555

Vi ser 2-3 NOK indenfor en overskuelig fremtid og sÄ forsvinder "nogens drÞm" om 0,50-1,00 NOK for altid :-)
Fluefiskeren
03.02.2023 kl 14:09 40349

LNG utbygging i Quebec for Ă„ betjene egen befolkning er helt utelukket. Å kjĂžle ned gassen til 186 kuldegrader krever masse energi, og en god del ogsĂ„ til regassifieringen. Det er gass ved vanlig temperatur som fraktes via rĂžrnett man bruker pĂ„ sĂ„ korte avstander.

Og FN sine synspunkter bli gjerne fullstendig neglisjert. Vi har flere eksempler pÄ det i Norge. Fosenutbyggingen av vindkraft advarte FN mot grunnet samenes tradisjon med reindrift. Det blÄste bare vÄr forrige regjering av og bygde anlegget. SÄ ble dette kjÞrt i rettssystemet helt opp til HÞyesterett hvor det var en ensstemming dom pÄ at dette var en ulovlig utbygging. NÄ godt over ett Är etterpÄ gÄr forsatt tubinene for fullt og absolutt ingenting er gjort. Og ingenting er tenkt gjort heller. NÄr en hÞyesterettsdom blir overkjÞrt av en regjering har vi et svÊrt tvilsom forfatning nÄ. Dette er helt grunnleggende.

FN er ogsÄ rimelig fortvilet over vÄr oljepolitikk hvor leting etter ny olje skal intensiveres.
Jensi
05.02.2023 kl 16:04 39204

I british Columbia kan bÄde regering og First Nations godt finde udaf at komme i gang
Igen et slag i hovedet pÄ quebec
Endnu et punkt at tage med i retsagen
https://themarketherald.ca/one-of-the-biggest-players-in-b-c-s-montney-fairway-is-ready-to-drill-2023-02-01/
Redigert 05.02.2023 kl 16:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
Peter Sellers
05.02.2023 kl 16:41 39086

@Jensi, det sier vel bare at noen i myndighetene fÄr betalt for ikke Ä Äpne opp for utvinning i Quebec sÄ lenge de kan Äpne opp i BC!! Her er det helt klart at noe skurrer for meg nÄr det gjelder forholdene i Quebec, det mÄ vÊre pil rÄttent!!

En av de stĂžrste aktĂžrene i BCs Montney Fairway er klar til Ă„ bore

Jon Brown
Markedsreporter
jon.brown@themarketherald.ca
1. februar 2023 09:00 (EST)
3 minutter

Market Herald-logo

I lÞpet av de siste 80 Ärene har den nordÞstlige delen av British Columbia vÊrt hjemsted for en sunn petroleumsleting og utviklingsindustri.

Betydningen av bÄde forsoning og olje og gass i BC ble nylig bekreftet av den historiske konsensusavtalen som ble oppnÄdd mellom Blueberry River First Nations (BRFN) og BC-regjeringen.

Kort tid etter at BRFN-avtalen ble oppnÄdd, kunngjorde BC-regjeringen og visse First Nations innenfor traktat 8, inkludert Fort Nelson, Saulteau, Halfway River og Doig River First Nations, ogsÄ et konsensusdokument, som ga klarhet og mer sikkerhet til bÄde de fÞrste nasjonene og olje- og gassoperatÞrene i traktat 8-regionen.

Dette betyr at selskaper som Coelacanth Energy Inc. vil forberede seg pÄ boring.

BCs mulighet for dypgass:
Til dags dato gjenstÄr rundt 607 milliarder kubikkmeter (21,6 billioner kubikkfot [Tcf]) salgbar naturgass Ä bli oppdaget.

BCs foten og dypere leker har mulighet for betydelige ytterligere gassreserver. Opptil 23,1 millioner kubikkmeter (145 millioner fat) utvinnbar olje forblir enten uoppdaget eller vil bli utvunnet ved hjelp av forbedrede utvinningsteknikker.

Produktiviteten til en stor uutviklet ressurs (estimert til Ă„ vĂŠre totalt 60 Tcf) i nordĂžst blir evaluert av flere produsenter.

En slik produsent er Coelacanth Energy Inc. ( TSXV:CEI ), et Montney-fokusert olje- og naturgassutforsknings- og utviklingsselskap med landomrÄder i Two Rivers-omrÄdet i det nordÞstlige BC

Coelacanth eier omtrent 140 (netto) deler av Montney-arealet i Two Rivers og omrÄdet rundt. Den har identifisert 8,9 milliarder fat original olje pÄ plass og 8,6 tcf original gass pÄ plass over disse landene.

CEI 2023 operasjonelle planer:
CEI har to operasjonsomrÄder: Two Rivers West (TRW) og Two Rivers East (TRE).

For TRW er en brÞnn i et 4-brÞnns padprosjekt boret og venter pÄ ferdigstillelse. Selskapet venter pÄ godkjenninger for tre ekstra lisenser for pad-prosjektet. NÄr disse lisensene er godkjent, har selskapet til hensikt Ä bore de resterende 3 brÞnnene og starte kompletteringsarbeidet. Produksjonen vil starte gjennom det nÄvÊrende anlegget kort tid etter.

For TRE har selskapet sÞkt om lisenser for Ä bore et 8-brÞnns padprosjekt og avventer godkjenning. Prosjektering og design er stort sett komplett for byggingen av et batteri- og gasshÄndteringsanlegg for Ä hÄndtere forventede fremtidige padutviklinger. Gasssalg og emulsjonsinnsamlingslinjer blir for tiden undersÞkt, slik at de kan installeres pÄ en fremskyndet basis etter boring av den fÞrste puten. RÞrlednings- og batteritillatelser forventes Ä bli mottatt i 2023, med planer for installasjon i 2024.

BÄde Two Rivers East- og Two Rivers West-prosjektene er inkludert i Coelacanths forretningsplan for Ä nÄ produksjon pÄ omtrent 20 000 fat oljeekvivalenter per dag i lÞpet av en fireÄrsperiode.

CEI Investment case:
Coelacanth er en av de stÞrste grunneierne i det hÞye GOR-lyseoljevinduet pÄ Montney Fairway.

Landene tilbyr stablede, multisonale prospekter som vil tillate rask skalerbarhet.

Fra og med 3. kvartal 2022 har selskapet 80 millioner dollar i kontanter pÄ hÄnden og ingen gjeld, samt sterk ledelse og direktÞrkjÞp.

For oppdatert bedriftspresentasjon, se www.coelacanth.ca

FULL AVSLØRING: Dette er en betalt artikkel produsert av Market Herald.
X-43 scramjet
05.02.2023 kl 17:19 38935

QEC venter pÄ svar om Ä fÄ tildelt erstatning fra canadiske myndigheter, det kan skje rundt slutten av mars. Kom inn som aksjesladder favoritt, lurer pÄ om jeg tar en investering her
Slettet bruker
05.02.2023 kl 17:35 38881

Selv "tynde" vil ikke sĂŠlge sine aktier i QEC, da han ved, at den stikker helt af i 2023 :-)
Sunrise
05.02.2023 kl 18:43 38723

Noe jeg ikke helt har skjĂžnt, tydeligvis. Mener du at rettssak og deretter dom skal foreligge allerede i slutten av mars? Eller er det en annen form for "tildelt erstatning fra canadiske myndigheter" du sikter til?
Namnam
05.02.2023 kl 19:17 38607

Tar nok flere Är det,
minsin
05.02.2023 kl 19:20 38536

Ikke tjangs at saken lÞses innevÊrende Är - gjennom rettsapparatet.

Saken er av prinsipiell betydning , og belĂžpene det sĂžkes erstatning for er enorme...
Saken kan godt gÄ igjennom 3 rettsinstanser fÞr den er endelig avgjort -
Vi er nÄ i "startgropa" - der partene samler informasjon for Ä tilrettelegge saken ovenfor "Superior Court of Quebec".
NÄr rettsapparatet har fÄtt sett pÄ saken - kan det godt komme en anmodning mot partene Ä lÞse saken utenom rettsapparatet , gjennom forlik.
Det er her jeg tipper mitt erstatnings ansvar tilsv 4-6 kr aksjen, blir synliggjort
Anticosti endte med forlik mellom Quebec og partene - utbetalingene ble mellom 60-70 mill cad
I utgangspunktet er partene veldig langt fra hverandre , og jeg tror forlik uten at Legualt legger "Bill 21 i potten" er umulig..
Fordelen til QEC er at Lowlands stĂžrrelse er vel ett av de mest kartlagte gassfeltene i Nord- Amerika. Beregnings grunnlaget til QEC er veldig presist og grunndig.
Selv offisielle myndigheter i Quebec har faktisk antydet at feltet er stĂžrre enn tidligere beregnet
SÄledes har Quebec en sÊrdeles dÄrlig sak!
Etter en Evt avgjĂžrelse i "SCQ" vil saken sannsynligvis ankes videre til "Court of Appeal of Quebec" .
Ved fortsatt uenighet ender saken til slutt opp i "Supreme Court of Canada" - som endelig og Ăžverste rettsinstans i Canada...
behandlingstiden i "Supreme Court of Canada" er avhengig av komplesiteten i saken og kan ta alt fra mnd til Är

Slik jeg ser den finansielle situasjonen til QEC sÄ har ikke de noen akutt kapital behov , da de allerede tjener nok penger til Ä utvikle selskapet videre.
Tipper de vil derfor la saken gÄ - til de er fornÞyd...
Innenfor rettsvesenet i Canada er det vel ingen saker som ligner pÄ qecs tilfelle , sÄ denne saken vil ha en prinsipiell betydning
Iflg Ekspropieringslov givningen i Canada - heter det "Erstatningen skal dekke bÄde Þkonomisk tap og eventuelle skader pÄ eiendomsverdier."

Vi fÄr en god indikasjon , nÊr Questerre legger frem sine beregninger pÄ tap innevÊrende mnd.
Prater vi om at saken vil ende opp i "Supreme Court of Canada" prater vi fort 2025

Den store taperen vil etter alle solemerker vĂŠre Quebec.. de vil derfor ha stor interesse i Ă„ lĂžse saken innenfor "rimelighetens grenser"
Redigert 05.02.2023 kl 19:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
05.02.2023 kl 20:19 38361

@minsan, fin beskrivelse af sagen og mulighederne 👏👍
minsin
05.02.2023 kl 20:59 38219

Tror ikke man skal utelukke noe som helst egentlig i forhold til energi mangelen
Quebecs & Canadas energibehov er enormt de kommende Ärene
Pr i dag er 13 pst av energibehovet i Quebec dekket av LNG, ergo infrastruktur er allerede etablert.
Behovet vil vĂŠre Ăžkende fremover...
Min korte Version er : La Quebec steke litt i sitt eget flesk , sÄ kommer de nok pÄ bedre tanker etter hvert :-)
Ofte sÄ er det prinsippene som tilpasser seg etter markedsforholdene og ikke motsatt

Redigert 05.02.2023 kl 21:00 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
06.02.2023 kl 09:07 37738

SpÊndende hvor QEC ender henne, nÄr denne uge er gÄet. Tror godt vi kan nÊrme os 2 NOK.
tuja
06.02.2023 kl 11:24 37471

https://oilprice.com/Latest-Energy-News/World-News/Goldman-Sachs-Warns-Of-An-Imminent-Oil-Supply-Shortage.html

Goldman Sachs believes an oil supply shortage is looming due to underinvestment, with oil prices set to break $100
minsin
06.02.2023 kl 12:29 37259

Ikke usannsynlig at aksjen ender over to kr i lÞpet av uka... en par smÄ hindre pÄ veien der aksjen vil stange i mot.
om jeg skal spÄ er, vil aksjen etterhvert oppe bukk over omr 1,8-1,95 - bare gi den noen dager
Virker som om aksjen er i ferd med Ă„ bryte med den negative trenden siden sept , og vil fĂžlge den litt langvarige positive trenden siden mai-22
I sÄfall sikter vi oss inn pÄ 2,5.
Vi vet at Jason kom med ett erstatningskrav pÄ 20-40 kr aksjen , aksjen responderte med Ä sende kursen rett opp i 3 kr i Jan -22
Ikke lenge til at MB,Jason & Co vil fremlegge erstatningskravet , som jeg tror overgÄr 20-40 kr- rimelig Ä tro at 3 kroner kan derfor utfordres innevÊrende mnd..

Redigert 06.02.2023 kl 12:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
risksĂžker
06.02.2023 kl 13:06 37112

Har det komt noe opplysninger om nÄr kravet kommer eller vil alle andelseierne i Quebec samordne sine krav slik at det ikke er store skrik i kravene, og at det derfor kan ta litt tid.
Slettet bruker
06.02.2023 kl 13:24 37035

Enig i dine antagelser, minsin!
SpĂŠndende tid fremover for QEC.
minsin
06.02.2023 kl 13:44 36933

AktÞrene vil levere sine krav individuelt , det er myndighetene /utnevnt juridisk dommer i Quebec som mÄ samordne kravene.
ForstÄr det slik at det er endel uenigheter mellom aktÞrene , og samarbeidet er derfor begrenset

Regner med etter at kravene er samordnet , vil den juridiske dommeren anmode partene ( AktÞrene) og Quebec inngÄ forlik... der de selv skisserer en minnelig lÞsning
Selv tipper jeg at verdiene er for store og avstanden for stor mellom aktĂžrene - til at de skal komme til enighet
Peter Sellers
06.02.2023 kl 13:48 36888

@minsin, meg bekjent sÄ er det allerede 2 selskaper( veldig smÄ olje mygger) som inngikk forlik i fjor eller Äret fÞr....det var snakk om i stÞrrelse orden rundt 20mill og vi snakker kr her og ikke Cad eller Usd!
Stratego
06.02.2023 kl 13:59 36806

Utica Resources krever 18 mlrd CAD

sigj2
06.02.2023 kl 14:00 36801

Jeg liker det jeg ser,penga renner inn igjen đŸ€‘đŸ€‘đŸ€‘
minsin
06.02.2023 kl 14:10 36731

De var kjapp ut med erstatnings sÞksmÄlet - synes i grunnen QEC har vÊrt litt mer fornuftig & saklig- der de bare har ytret at de sÞker "kompensasjon for de verdier de har tapt ",samtidig som de ogsÄ har dÞren Äpen for ett fokus mot mer miljÞvennlig utvikling av omrÄdene i lowlands
QEC har brukt mange Är pÄ Ä kartlegge verdiene - dette blir snarlig synliggjort
Stratego
06.02.2023 kl 14:24 36627

Kan jo ogsÄ nevne at det allerede foreligger en dom som har tatt for seg forbudet. Quebec tapte og dermed er veien lagt for bla erstatningssÞksmÄlene.
«QUÉBEC, Nov. 23, 2021 /CNW/ - In a judgment rendered on November 15, 2021, the Quebec court decided in favor of Gaspe Energies (a subsidiary of Utica Resources) and clearly ruled that a key article of the regulation limiting hydrocarbon development in QuĂ©bec is invalid. Following this decision, we look forward to discussing with the government the best way to develop Quebec's huge hydrocarbon resources.«
Slettet bruker
06.02.2023 kl 14:33 36497

Ser frem til kr 30 igjen.
risksĂžker
06.02.2023 kl 14:34 36463

Hvordan kunne Legault fremme Ä fÄ vedtatt en lov som forbyr utvikling av hydrocarbon i Quebec med en slik dom.
Stratego
06.02.2023 kl 14:46 36388

Dette betyr at de med viten og vilje gÄr inn for Ä forby utviklingen av olje/gass - men baksiden er at de mÄ kompensere selskapene for denne ulovlige handlingen.

«The current law in Quebec is very clear and so long as the government follows the law then we will receive full fair market value.»

Full erstatning for QEC vil vére i milliardklassen (CAD) 

Stratego
06.02.2023 kl 15:17 36222

Forrige gang Quebec konfiskerte leteomrÄder var pÄ Anticosti. Der mÄtte de ut med mer enn 66 mill CAD. Den gang hadde selskapene ikke funnet noe olje/gass pÄ lisensene, sÄ de var fornÞyde med erstatningen.
Denne gangen er saken en helt annen med funn i milliardklassen.

Fra lovverket:
Expropriation Act
58. Compensation is set on the basis of the value of the expropriated property and the damage directly caused by the expropriation".»

Selskapene har en sterk sak.
Slettet bruker
06.02.2023 kl 18:22 35730

Oppe med 11% i Canada svarende til 1,85 NOK.

nĂŠvner det bare, selvom Toronto normalt ikke sĂŠtter retningen for QEC đŸ€·â€â™‚ïž
sigj2
06.02.2023 kl 18:36 35650

Det skjer nĂ„ge đŸ€”
gaiden
06.02.2023 kl 18:55 35498

QEC dagens aksje hos Investtech skrives det pÄ Shareville(Nordnet).

https://www.investtech.com/main/market.php?CompanyID=100393
Fjellbris
06.02.2023 kl 20:40 7839

👍 Avklaring erstatning nĂŠrmer seg, «tidlig vinter» ble tidligere sagt, tror uansett det skjer fĂžr Q4 2022 pres. i mars. Da fĂ„r vi nok et positivt kvartals resultat / EBITDA, samt QEC har varslet Ăžkt produksjon i Ă„r, er gjeldsfritt og leverer i Ă„r EBITDA trolig +/- 300 mill. Jordan ogsĂ„ en Joker, alt dette prises i dag rundt 700 mill. til kurs +/- 1,80 sĂ„ fĂ„r hver og en finne ut om de skal kjĂžpe eller selge😉
Redigert 06.02.2023 kl 20:41 Du mÄ logge inn for Ä svare
minsin
06.02.2023 kl 20:43 7839

hmm relativt bra trÞkk i aksjen i dag , steg mer enn det jeg trodde(+-5 Þre) pÄ ett helt greit volum.
Vi fÄr se hva morgendagen bringer - sannsynligheten pÄ at aksjen hopper bukk over 1,8 - 1,95 er overhengende stor..ser liten eller ingen motstand fÞr 2 kr
1,8 er toppen i den kortsiktige fallende trend , det virker som om qec vil fortsette videre opp og bryte trenden ...aksjen kommer dermed tilbake i en stigende trend..
Bra momentum i aksjen nÄ
Lite fundamentalt som har endret seg - sÄ jeg tipper interessen skyldes forventninger om snarlig oppdatering ang erstatning el Jordan.
Som jeg tidligere skrev ... Jasons lÞsprat rundt 20-40 kr aksjen fikk aksjen opp i 3 kr med en enorm omsetning - NÄr qec legger frem og dokumenterer sitt krav , som naturlig ogsÄ vil bli bÞrs meldt , vil nok aksjen gÄ nord om 3 kr- en "offisiell" kalkyle over hva som er brukt og hva selskapet vil tape - vil nok gjÞre susen. Tipper aksjen potensielt vil stige til 5,5 kr ved fremleggelse . minimum 3,7-3,8 nok
"time will show"
Redigert 06.02.2023 kl 20:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
Carlsen73
06.02.2023 kl 20:49 7813

Jeg kan se, at vi er en del danskere herinde pÄ forummet.
Hvilken glĂŠde har vi af en hĂžj aktiekurs, hvis den norske krone er vĂŠrdilĂžs?
Hvorfor er det, at kursen pÄ NOK styrtblÞder?
Slettet bruker
06.02.2023 kl 20:57 7798

Ahhhh, hvis kursen stiger til 3, 4 eller 5 NOK, sĂ„ lever jeg fint med kursen er faldet lidt 😉
BIF78
06.02.2023 kl 20:58 7804

HÊnger tit sammen med olieprisen. SÄ mon ikke vi snart ser den gÄ op igen sammen med olieprisen og QEC
minsin
06.02.2023 kl 22:15 7548

Mye som henger sammen - akkurat nÄ er det nok andre ting , enn oljeprisen, som driver kursen.
Jeg tipper det er forventninger rundt erstatning , fĂžrst og fremst...
Vi mÄ heller ikke glemme at aksjen er nÄ i ett RSI omrÄde , der aksjen er overkjÞpt- noe som kan tyde pÄ at aksjen kan korrigere ned
Uten nyheter , vil nok endel realisere gevinst
At aksjen sluttet pÄ dagens hÞyeste kurs er positivt for morgendagen...hÄper pÄ 7-8 pst oppgang i morgen.
Har selv tro pÄ snarlige nyheter
Redigert 06.02.2023 kl 22:16 Du mÄ logge inn for Ä svare
BIF78
07.02.2023 kl 05:24 7188

Jeg mente, at den svage norske krone har sammenhÊng med olieprisen, som ogsÄ er lav i Þjeblikket. Det er nok ikke eneste grund, men jeg synes der plejer at vÊre sammenhÊng mellem olie og norsk krone. Det var et svar til en anden dansker om den svage norske krone.

Beklager det ikke var sÄ tydeligt i mit andet indlÊg, hvad jeg mente.
Eqnrqec
07.02.2023 kl 07:36 6992

Hvilke kursdrivende nyheter kan komme? Erstatning vil vel ta vinter Ä vÄr flere ganger? Andre nyheter som tilsier at jeg bÞr kjÞpe, vurderer inngang!
1013
07.02.2023 kl 08:37 6791

Der er mange lÊs dig op selv og bedÞm hvad der er vigtigt for dig. erstatning kommer de laver et forlig, regeringen kan ikke tÄle at tabe denne sag, forlig kan vÊre tilladelse eller penge.
minsin
07.02.2023 kl 15:24 6352

Aksjen korrigerte ikke ned som kanskje fryktet , nedsalget eller "den store "gevinstsikringen ser ut til ikke Ä komme pÄ dette nivÄet
Folk er visstnok ikke fornĂžyd med 20 pst gevinst , og mener det er mere Ă„ hente :-)
Faktisk er det en viss styrke i aksjen at den ligger pÄ samme nivÄ som den sluttet i gÄr ..20 pst oppgang pÄ kort tid er bra!
Utelukker fortsatt ikke at aksjen kan gjÞre ett byks til neste nivÄ som ligger i rundt 1,95 - 2 kr
Nyhetsbildet ser bra ut fremover og ved brudd pÄ dette nivÄet( 1,83 ) sÄ vil vi fyke opp til neste nivÄ ...
Omsetningen i aksjen er relativt bra, og mye tyder pÄ at vi ender dagen i pluss terreng :-)

Redigert 07.02.2023 kl 15:25 Du mÄ logge inn for Ä svare