AZT -2023 vil gi inntekter på 165 mill

JosefK
AZT 06.02.2023 kl 13:53 1509


Å skippe guidingen er det jeg liker minst med end of year for AZT. Jeg har derfor påtatt meg å rette på det med de begrensningene jeg har i visibilitet.


Bio: 68,7 (+60%)
Tools: 68,3 (-20%)
Totalt: 137

Det gir meg følgende estimat om man ekstrapolerer på disse tallene:

Bio: 109,9
Tools: 54,6
Totalt: 164,5 mill

Kostnadssiden ble det derimot guidet grundig på og jeg refererer til rapporten for de som vil sette seg inn i den delen.

Uten så mange ekstraordinære utgifter vil jeg bruke 25 mill per kvartal og mener det vil både reflektere mindre konsulenter og et par lønninger til.

Jeg kommer dermed fram til en EBITDA for 2023 på ca 65 mill.

Nå er det selvfølgelig svært få holdepunkter i min kalkyle, men den illustrerer hva som er i ferd med å skje. Biomanufacturing blir mer og mer dominant. Og tools vil fremdeles være volatil.

Vi kan sjekke litt opp mot det vi vet for å se om kalkylen holder:

-Bio har fått en fin kundetilvekst på vel 80%
-Bio får drahjelp fra upscaled proteinase
-Bio får drahjelp av Drug Master File (DMF) fra Q2
-Tools estimatet støttes av at rundt 15 mill bestod av corona relatert salg i ‘22. Jeg tror imidlertid ikke effekten blir så stor, men det støtter kalkylen.
-Tools estimatet hensyntar ikke produkttilvekst. Polymerase, som jeg har mast om er ett eksempel. DNA assembly et annet.
-Jeg forutsetter også mindre eksterne kostnader enn for ‘22

Kalkylen er under min gut feeling som sier fra 180-200 mill total omsetning, men det er ingen katastrofe.

Ta med en klype salt og husk at AZT er sterkere enn noen gang. En kvart milliard i cash gir plenty handlefrihet.


https://aztechnology.wpenginepowered.com/wp-content/uploads/2023/02/Q4_2022-Report.pdf

https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20230202_2/



Andreas
06.02.2023 kl 22:52 1354

Bare for å underbygge - her et klipp fra "naboen"

Fünke I dag kl 14:13

Dette er interessant. Ble gjort oppmerksom igjen på C-lecta gjennom facebook-gruppen. SAN er tydeligvis overlegen denarase. Denarase har DMF og er/har vært tilsynelatende selskapets mestselgende produkt. De fikk DMF i 2021. Inntektene til C-lecta økte 100% fra 2020 til 2021, EUR 10 mill til EUR 20 mill. AZT synes å være mer komplett på produktsiden.
Dr_Eval
06.02.2023 kl 23:53 1308

Enig i dette. Jeg regnet meg fram til det samme tallet.
JosefK
09.02.2023 kl 02:08 992


Jeg har hørt gjennom den siste delen av webcasten i kveld. Det er kanskje den mest nyttige ut fra et kortsiktig perspektiv. Flipp til «commercial» i chapter-menyen. Det er delen Dirk snakker. Hør også Q&A delen. Man sparer vel 2 timer med å hoppe dit.

Jeg er ikke i tvil om at det blir et step-change i omsetningstakten med DMF/GMP grade.

Spoiler fra Q&A: Markedet for endonukleaser (som SAN produktene er en del av) er på 400 mUSD pr år. Hvilket betyr at per i dag har vi ca 1% markedsandel. De to andre (c-lecta og Merck) er de eneste med DMF.

Personlig tror jeg på sikt det vil være mulig å ta 10-20% og kanskje større markedsandel. Vi er da farlig nær min våte drøm om en milliard i omsetning.

SAN er et bedre produkt. Så det er nok ikke vanskelig å se for seg både committment fra nye brukere og vilje til å konvertere tidligere utilgjengelige brukere.