$$$PGS$$$ 🤑 "Bare noen timer igjen til Børsen åpner nå" 🤑

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 06.02.2023 kl 19:20 333126

Kontur

Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
Jutul
12.02.2023 kl 09:50 7894

Tror du er inne på noe her, når TGS sier markedet er hot, Pedersen antyder at etterspørselen ikke har vært større siden 2014, 2014 som er var ett bra år for PGS der de betalte ut utbytte, om etterspørselen havner på nivå med 2014 i 2023 med under 1/3 av flåten tilgjengelig tror jeg rater og inntjening bli på ett nivå vi ikke har sett på lenge. Når Pedersen sier han er klar til å trykke på knappen ang refinansiering men venter på bedre markedsforhold, er ikke helst sikker på det er rentenivået han mener da. Hva om Q1 viser så sterk cashflow at han guider at Pgs vill klare forfall i 2024 uten refinansiering? Da tror jeg Peggy vil gå over fra lunkent trav til full galopp kursmessig
kongsberg1
12.02.2023 kl 09:56 7895

Kan jo henne det er artig å ha med kjerringa til morrobyyyyy 🚂🚂🚂🚋🚋🚋 når du kan komme slik 🗽🗽🗽🗽fra 300 og oppover om vi blir råket av en skypumpe Z4 🌪🌪🌪🌪.
oppturen
12.02.2023 kl 09:57 7909

Var deg på paretopodden spørsmålet var « hva bør man se etter i seismikk fremover ? « og svaret var « følg med på kontraktseismikken ! «
Jeg tror at viss vi ser til Q3 i år så vil PGS sope inn noe sinnsykt med Cash !
Hadde det store avdraget i 24 vært i Desember 24 så skulle jeg vært enig med deg, da kunne PGS muligen blitt gjeldfritt iløpet av 24 !
Slettet bruker
12.02.2023 kl 10:13 7884

Hvordan ligger vi an mhp TA nå? Hvor er neste motstand?

Per Ulv eller andre?
Slettet bruker
12.02.2023 kl 10:41 7795

Mistenker at det er Hvalrossen som står for halvparten av de visningene!?😂😂😂

Neida, tuller🙋🏻‍♂️ Det er helt utrolig, PGS er i ferd med å ta helt av🕺🎉

🚄💵💵💵💵💵💵💵🌬️
Slettet bruker
12.02.2023 kl 10:48 7763

He he, sjekker inn nesten daglig 😅
Slettet bruker
12.02.2023 kl 10:49 7754

Hvalross
06.02.2023
Nordens i særklasse mest populære finanstråd. Norges nest mest omsatte aksje i januar bare slått av Equinor.
Og ja, dette blir tråden vi bryter 10 på. Nesten helt sikkert 👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏

Kos dykkan 😁😁😁
Slettet bruker
12.02.2023 kl 11:24 7589

Sjaman Rosse-Knut i heia skal på ski bak de syv blåner så jeg kan ikke bli brydd om PGS, her er det uansett Kapitalen som skal ta de tunge løftene, mens vi kan kose oss med hva enn vi liker best.

Men ba gptchat lage et lite dikt om PGS i mens. Svar:


Her er et dikt om PGS:

PGS, en folkeaksjon så kjent,
Stiger stadig til nye høyder,
Med CEO Rune Pedersen i front,
Hans visjon og lederskap er sterkt og stort.

Refinansieringsknappen er hans makt,
Å trykke den gir enda mer lukt,
For PGS å stige enda høyere,
Og bli den største i bransjen, det er deres ønske.

Men folket står bak denne aksjen,
De tror på selskapet og dets planer,
Og sammen vil de nå toppen,
Der suksessen vil være åpen.

Så la oss heie på PGS i dag,
Og ønske dem lykke på vei,
For deres framgang er vår framgang,
Og sammen vil vi nå nye høyder, det er sikkert!
Redigert 12.02.2023 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2023 kl 11:26 7581

(Prøv selv, det er gøy)
__eagle__
12.02.2023 kl 11:26 7580

På hvilken kurs bikker vi inn ath med dagens aksjemengde?
VantageVolante
12.02.2023 kl 12:09 7381

Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 10. feb 2023
PGS viser en sterk utvikling innenfor en stigende trendkanal på kort sikt. Stigende trender indikerer at bedriften er inne i en positiv utvikling og at kjøpsinteressen blant investorene er økende. Aksjen ga også kjøpssignal fra en rektangelformasjon ved bruddet opp gjennom motstanden ved 7.81 kroner. Videre oppgang til 11.24 kroner eller mer er signalisert. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 7.70 kroner. RSI divergerer negativt mot kursen, noe som indikerer fare for en reaksjon ned. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 98)

Dette er fra Investtech. 98/100 i score sier kanskje noe, uten at jeg har studert Investtech sine TA analyser over tid
Nidaros-andy
12.02.2023 kl 12:42 7186

Har ikke finregnet på alt bakover, så har ikke helt svaret. Men her er en link til gamle årsrapporter som de som ikke klarer å vente til 09.00 mandag morgen.
https://www.annualreports.com/Company/petroleum-geo-services
Slettet bruker
12.02.2023 kl 13:20 7106

Vannkanin🌊🐇 søkes på dekk! Er dette uken hvor ris blir å stemme i haussekoret sammen med Alle Barne går for Gull🥇, vår egen 🐺 og (bonus)ulv bak Aas, Carnegie nettverket og 🏴‍☠️Pirato?

Det blir øyensynelig mindre viktig å treffe dippene, mens det som betyr noe er å bare være inne med så mye som mulig så tidlig som mulig. Tidligste mulighet er som kjent mandag morgen klokken 09.00. Denne lille sjøsel🦭 tok selv en defensiv besluttning og tok noen hundre k av bordet etter noen hundre prosent for noen dager siden et sted på 9. Angrer som ei bikkje. Visste den ville fortsette å gå som ei klokke, men trenger pengene til boligkjøp. I mens har jeg dytta inn et maxa kreditkort på topp, og nå må jeg forte meg å kjøre inn deler av de pengene jeg må ha til standsmessig kåk, et lite bidrag til boligdrømmen fra ho mor og lønn til høyere kurs og vente noen uker med dette boligkjøpet. Grunnen er jo åpenbar: at
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
i dette tilfellet tilsvarer
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊+🌊🌊 i det ultrakorte bildet. Og med ønsker om å ri REFI-knappetten som kanskje fyres av etter
PGS ikke lenger er en Pennystock✅️, men også er de få prosentene opp i mer komfyrtabel♨️ mcap 10 milliarders klasssen.
Slettet bruker
12.02.2023 kl 13:24 7213

Så hva enn di trenger pengene til, vent i det minste noen uker for nå blir det kykkelikokkos🐣
oppturen
12.02.2023 kl 13:38 7195

Ja, jeg nevnte tidligere at disse $83 mill som var siste rest av utsatte forfall til ene kreditor og som var grunn til klausuler vedrørende kontantbeholdning skulle bli betalt i Januar. Etter å ha sett CMD enda engang så fikk jeg med meg at denne innbetalingen først var nå i begynnelsen av Februar.
Så med andre ord dette refi vinduet har akkurat åpnet opp !
Vi hører også rykter om kontrakt i Egypt og Afrika som er nært forestående + vindmølle kontrakt i Q3 og fortsatt endel ledige skipsmåneder som det sikkert blir bydd heftig på for Q3.
Kan vi få melding om høyt bibliotek salg nå i Q1 også ? Det later til å være veldig stor aktivitet på den fronten og med nye budsjetter er det sikkert flere som ivrer etter å komme igang med året. Tenker det blir flust med 4D oppdrag i Nordsjøen fremover for å skvise ut ekstra kapasitet rundt eksisterende utbygginger. Tappingen fra reservoar går på Max og det trengs hurtig påfyll.
Slettet bruker
12.02.2023 kl 13:41 7185

✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️✅️+✅️✅️
(helsningar hjå høgfjellet🎿🏔)
https://youtu.be/aM1V-wHQQVY
Redigert 12.02.2023 kl 13:44 Du må logge inn for å svare
Kontur
12.02.2023 kl 13:52 7191

Hør
Nettverket sitter på inngående kunnskap og kan sektoren (offshore, rigg, seismikk) ut og inn. Vi har sett det som nå skjer lenge. Ikke ved å røre i kaffigruten eller snakke med spåkoner, men ved å følge med og forstå olje og gass sektoren.
Vi bor midt i smørøyet hvor skipene kommer og går og tusenvis av ansatte har sin arbeidsplass. I tillegg har noen av oss vært aktive på børsen siden tidlig 90 tall og ser syklene.
Vi er midt inne i en oppgangsbølge i oljeservice og har tjent svært godt i mange av de utbombede selskapene der. Så kom turen til rigg og også der ser vi nå en lang opptur.
I seismikk er vi såvidt startet og da særlig i de selskapene som besitter egne båter.
Vi kan gå i detaljer og mange på fora gjør det med mange gode innlegg, men budskapet er enkelt.
Kjøp alt dere kan i PGS nå er risikoen så godt som borte og oppsiden er helt formidabel.
KJØP og HOLD på PGS aksjene og dere vil bli veldig RIKE.
Redigert 12.02.2023 kl 13:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2023 kl 13:55 7166

Takk! Dette var meget motiverende lesing :) Kalkulatoren kom frem her også gitt :P 45 mill kan jeg leve greit på, men redd høydeskrekken kommer før det...
Slettet bruker
12.02.2023 kl 14:25 7091

Kontur: Det er helt korrekt. Se,undersøk,tenk og reflekter 😊👍🏻 Har spilt på denne børsen siden 1998 og sett historier og aykluser lomme å gå. Det er det jeg navigerer etter som investert nå i PGS. Godt støttet av dyktige og åpenbart erfarne investorer her, som deg og mange fler. Du har helt rett i ditt innlegg. Erfaring og evnen til Refleksjon hjelper godt. Jeg har desverre ingen mer frie midler. Belåning og panting av kona, det er jeg ikke tilhenger av. Men å gamble all in med de midlene jeg hadde tilgjengelig i fjor i Mai, det gjorde jeg lett. Det er jeg glad for og vi har etter lang tids trading opp og ned men nå strammer markedet seg til og Peggy begynner å vise muskler både her og det rundt i verden. Så hadde jeg hatt samme kapitalen fri som i Mai 22, så hadde jeg i morgen på nytt gått all in inPeggy 😍 Det er nå vi er startet på den mye omtalte supersyklusen. Jeg er med jeg vil tjene mer. Bare å bli med for de som ønsker å tjene på børs fremover noen år. Alle er velkommen.
Bare å lese mange av de flott faglige bidrag her inne. Knappen, knappen det nærmer seg, oppskriving av verdier, båtene, kunnskapen markedesutviklingen …. Hva kommer nå etterhvert…… Reprising av gode gamle Peggy🥇😉💨💨🚢🚢🦅🦅
Redigert 12.02.2023 kl 15:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2023 kl 15:09 6977

Bare for å underbygge overskriften og hvilken utvikling som venter oss innen markedet Seismic for olje og gass

The Future of Seismic Technologies in the Oil & Gas Industry, 2021 Market Research Report - ResearchAndMarkets.com
January 20, 2022 06:39 AM Eastern Standard Time
……

perators are constantly looking for ways to improve acquisition, processing, and interpretation methods by leveraging the power of digitalization to improve workflow efficiency and reduce model uncertainties. High-performance computing, cloud, artificial intelligence, machine learning, and advanced visualization are prime levers that operators will use to not only unlock new insights into complex geology but also reduce cycle times from exploration to production.

The analyst thinks that the next 10 years will be the most transformational period in the history of seismic technologies. Even as decarbonization takes center stage and governments restrict the flow of CAPEX dollars to fund new O&G exploration projects, operating companies are no longer willing to tolerate inaccuracies in seismic surveys, as 'dry hole' scenarios are unacceptable. Seismic technologies will serve as critical drivers that improve cost efficiency and reduce the break-even cost for all wells.

This study is focused on investigating the different approaches that exploration and production (E&P) operators take to accelerate the digital transformation of geoscience workflows in the context of volatile prices and the subdued demand outlook driven by the global decarbonization agenda.

Even as E&P companies prioritize capital discipline over production growth, the deployment of enabling technologies in all phases of exploration, through to production and repurposing of end-of-life assets, can help achieve the right balance between well costs and well productivity even in a low-price environment as experienced during the last 7 years.

Seismic data acquisition providers face the challenge of acquiring and delivering high-quality data at a lower cost and with near-zero environmental impact. Wireless MEMS sensors for miniaturized receivers, source miniaturization strategies, such as the hand-held portable devices, and vibratory sources that work on the piezoelectric oscillation principle are being explored. Cable-free nodal acquisition systems are evolving with new capabilities in real-time quality control and communication through wireless networks.

The rising importance of quality and speed of decision-making has led to strong collaboration and partnerships between all stakeholders in the value chain as they work to transition subsurface engineering design, planning, and execution steps from application-driven workflows to data-driven workflows.

Three priorities have been identified to enable this transformation: elimination of data compartmentalization, deployment of machine-readable detailed operating procedures, and automation of drilling experience capture and post-drill reporting.

These technology-focused innovation priorities have driven the need for software tools and algorithms that promote cross-domain integration, real-time optimization of geological models, and drilling plans. However, the biggest challenge is the fact that subsurface data and workflows are visually intensive and big.
BIFFogBÆRNÉ
12.02.2023 kl 15:14 6987

Og gubben satt i kveldinga og koste seg med skjellinga,
Kroner en, kroner to, kroner tre, kroner fire, kroner fem, kroner seks, kroner syv, kroner åtte, kroner ni,
Og det er rimelig .Han kunne ha det trivelig
Når'n telte på nytt, og på nytt og på nytt en sekk med penger i.…💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰

Imorgen er det endelig mandag!!! 🥁🥁
jadden
12.02.2023 kl 16:16 6703

Det var jo litt av en smørbrødliste av krav til kompetanse, ferdigheter og utstyr som er listet opp. Hvordan står det til hos PGS, klarer vi å innfri her, og er det noen som er bedre og ligger lengre fremme?
Slettet bruker
12.02.2023 kl 16:27 6648

Det har Hvalrossen og andre god kontroll på men det tyder på at de er i øverste divisjon hva gjelder datakraft og teknologi/utstyr for jobbene fremover. Opptatt av å fornye utstyr og teknikker for å reprossere forrige generasjons kart i sitt bibliotek. Så de er attraktiv fremover i det neste tiår. De har ikke minst båter på vannet som kan dra tungt med høyteknologisk utstyr etter seg 😃🚢🚢💨💨🦅🦅
Redigert 12.02.2023 kl 16:30 Du må logge inn for å svare
jadden
12.02.2023 kl 16:45 6554

Jeg har registrert at antall fartøyer i aktivitet er redusert fra 60 i 2014 til 15 skip nå. Hvor er det blitt av alle disse skipene, er det store omkostninger med å få satt de i arbeid?
I forbindelse med Q3 presentasjonen for Eidesvik Offshore ble det oppgitt at de skulle selge 2 av seismikkfartøyene sine, mener de har 4 til sammen. Er dette fartøyer som andre konkurrenter av PGS kan kjøpe og som er anvendelige og tilfredsstiller dagens krav? Og videre, PGS sine som er coldstacked, hvor moderne er de, og er de uforholdsmessig dyre å sette i drift?
Slettet bruker
12.02.2023 kl 17:09 6400

Jeg er ikke den fremste ekspert på det du spør om. Så andre får gjerne kommentere. Det er også en del info på disse spørsmålene du stiller på tidligere tråder også.
Mange båter er tatt bort og hugd. Det har vel også vært så stor nedgang og dårlige tider at de er gått i opplag/hugd/ ombygd til andre formål. Men faktum er at flåten i denne elendige seismiske tidsperiode er gått fra 60 stk til 15. Det koster en god del å utstyre skip med seismisk utstyr. Men det viktigste av alt er jo at PGS har skip som har overlevd og som nå etterhvert rustes opp til jobber rundt om og de tjener penger. Penger til å ruste opp og betale lån som de har overlevd med og på etter krisetider. Så viktigst av allt er å faktisk eie skip. Det Tredje momentet er også hvilke typer båter disse Ramforrm skipene er. De er itformet og har styrke til å dra mange streamere når de kartlegger. De er dermed meget effektive til disse jobbene.
Som sagt det er nok mange som kan komme med flere og kanskje mer presise opplysninger. Det er mange faglige flinke skribenter her inne så les deres bidrag også👍🏻😉
VantageVolante
12.02.2023 kl 18:38 5904

En ting er selve båten, noe annet er streamerpakken.
Det siste koster fra 500 millioner og oppover, og tar ca 1 år å produsere.
Kontur
12.02.2023 kl 19:18 5678

I en oppgang som vi er vitne til nå er det klart at der vil bli konkurranse på ett eller annet tidspunkt, men vi snakker da antagelig om 1,5 til 2 år frem i tid.
I mellomtiden vil nesten ingen kunne konkurrere med PGS båtene og ingen med Ramform skipene som PGS besitter.
Det snakkes om gjeld. Å bygge båter som dette vil i dag være ekstremt dyrt.
En etter en vil nå oppfatte hvilke voldsomme fordeler PGS sitter på.
Dette blir bra.
Londonmannen
12.02.2023 kl 19:20 5696

En ting er skip og streamere. Men seismikk er langt mer enn kun et skrog og streamere. Det er prosessering av innsamlede data, analysering og tolking av data, presentasjon og salg av data. Jeg tror man skal ha en rimelig oppegående organisasjon i tillegg til skip og streamere for å få oppdrag av seriøse oljeselskaper. Eventuelle nybygg er avanserte og dyre skip. Ikke bare bare å starte opp innen seismikk. Det var dårlige tider mellom 2014 og 2022 som gjorde at mange skip ble kondemnert/solgt/bygget om. Det var på håret at ikke PGS gikk med i dragsuget. Men som en fugl Fønix har selskapet nå gjenoppstått.
elnomi
12.02.2023 kl 19:29 5779

Men som en fugl Fønix har selskapet nå gjenoppstått.«
Meget godt oppsummert i et kort innlegg.

Og som fugl Fønix står PGS også foran en solid reprising. I fjor vinter gikk SIOFF og SOFF 5X-6X på få måneder. Hvor mye går PGS Fønix denne vinteren/våren?
Slettet bruker
12.02.2023 kl 19:58 5564

Da er det korte 12 timer minus det man forhåpentligvis får sove til Newsweb florerer av nyheter.
Endelig! Vært en lang helg. Mye spenning i vente denne uken over hele fjøla🚀🤞🏽Pgs kan gå vegg i mellom om oljen fortsetter!
Interessen er mildt sagt skyhøy! 📈
Londonmannen
12.02.2023 kl 20:06 5484

Det blir spennende å se. Men vi må forvente at det kommer melding om ReFi i løpet av vinter/vår 23 og en Q1 rapport som bekrefter at supersyklusen forsterker seg fra 2022. Om så skjer, da tror jeg at oppturen i PGS kan bli sterkere, raskere og mer brutal enn mange av oss forventer.,Fom man må ikke være synsk for å skjønne at det har oppstått en alvorlig ubalanse mellom tilgjengelig seismikkapasitet og antatt etterspørsel utover i 2023. Vi har nok mye bra å se frem mot de nærmeste årene.
Slettet bruker
12.02.2023 kl 20:18 5460

Her er flere ting for å lese om en norsk vellykket spådom:
Jens ulltveit-moe ba Svein Rennemo om å bli PGS-sjef, som så fikk PGS ut av krisen
https://www.aftenbladet.no/okonomi/i/a3qvM/skal-bringe-pgs-ut-av-krisen
Husker fortsatt motten hans "We Make a Difference". Ha møtte alle ansatte fra HQ - som deretter starter neste generasjons streamer -Geostremer - også den industrielle standarden - ShearWater for å ta igjen

Svein Rennemo ble styreleder i Statoil i 2008
https://www.aftenbladet.no/aenergi/i/z9dW1/svein-rennemo-ny-styreleder-i-statoilhydro
https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/5rPAO/svein-rennemo-nye-styreleder
Bare for mer informasjon - hans etterfølger Jon Erik Reinhardsen ble også styreleder for Statoil i 2017
https://www.nettavisen.no/na24/jon-erik-reinhardsen-innstilt-som-ny-styreleder-i-statoil/s/12-95-3423344891

Vi opplever at etterfølgeren til Jon Erik Reinhardsen - Rune Olav Pedersen gjør en utmerket jobb

PGS er en vellykket norsk historie. Som en del av utviklingen kan jeg ikke være mer stolt av å investere i PGS for å skape et solid grunnlag for pensjonen.

Dine penger - ditt valg!!
BIFFogBÆRNÉ
12.02.2023 kl 20:18 5473

Havvind. Co2lagring. Mineraler på havbunnen. Men først, sikre fred og stabilitet i vesten, gjennom olje og gass leting. Pgs har det beste utstyret. Og innehar helt unik kompetanse.

Finnes det et bedre case pr dd? KJØP PGS . SÅ MYE OG SÅ RASKT SOM MULIG!! 💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰
Slettet bruker
12.02.2023 kl 21:18 5073

Bare å glede seg ...✨️
Komodo
12.02.2023 kl 21:29 4949

Hva sier verdensnyhetene, skal olja opp eller ned i morgen?
VantageVolante
12.02.2023 kl 22:15 4536

Her bestemmer jo vi alt, så olja skal da litt opp, til 87 imorgen.
PGS skal åpne på 10,25 og snuse på 10,50..

Vi sier det slik.
elnomi
12.02.2023 kl 22:18 4511

Og på bakrommet sitter Rune med sitt brede smil og vurderer når han skal spille ut «wild cardet» og trykke på knappen. Spennende tider på Nordens mest populære tråd.
Redigert 12.02.2023 kl 22:22 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
12.02.2023 kl 22:28 4406

Jupp.
P(enger)G(aranteres)S(nart)
Redigert 12.02.2023 kl 22:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.02.2023 kl 22:33 4352

Det er så morro nå alt annet er kjedelig! Nesten farlig
Slettet bruker
12.02.2023 kl 22:34 4370

Penger, Gryn og Spenn ( PGS) Uansett den blir fort din venn 😀👍🏻