$$$PGS$$$ 🤑 "Bare noen timer igjen til Børsen åpner nå" 🤑

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 06.02.2023 kl 19:20 332462

Kontur

Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
elnomi
13.02.2023 kl 22:09 4911

Slettet bruker skrev 😶‍🌫️
tirs/ons«!
Like godt som andre dager:-). Snart tar Rune sats, forlater hoppkanten og svever bakken ned i nydelig V-stil.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 22:04 4833

😶‍🌫️
Redigert 13.02.2023 kl 22:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2023 kl 22:03 4728

Slettet bruker skrev Frisk melding ut!👑
🍒puppulær🍼🍼 aksje💰 må jeg si🐄
Redigert 13.02.2023 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2023 kl 22:00 4751

Oldking skrev 😎🦧
Frisk melding ut!👑
Sweetspot
13.02.2023 kl 21:57 4770

Oftere. 6 innlegg på 30 år..
sorry Mac, vi må vente 5 år til neste innlegg🤣
nafa
13.02.2023 kl 21:29 5070

Et meget godt og grundig begrunnet innlegg.
I tillegg kommer historien om han åsom gjorde 5000% i PGS for ca 20 år siden.
Den historien viser med styrke hvor høyt og kraftig kursen kan gå hvis vi får en ubalanse mellom tilbud og etterspørsel i markedet.
Så ser det jo ut til at ubalansen i dette markedet vil bli enda mye større enn det var denne gangen. Eller gigantisk mye større.
Tallet 60- mot 15 båter i markedet forteller jo alt. I tillegg får vi CCS på toppen av det hele. Vi ser i hvert fall 5 år framover i første omgang!!
Dette kan bare bli vanvittig stort !
Redigert 13.02.2023 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
TonyB
13.02.2023 kl 21:19 5151

Oldking, kan ikke du bare komme oftere innom tråden? 😁👍
TonyB
13.02.2023 kl 21:04 5338

Enig, knapt begynt å bevege seg ift de absolutte «loads of good news» som har vært, og som kommer. Bildet har knapt vært bedre ift «utviklingsrenesanse» i en nærmest konkurspriset aksje. Makro-fundamentals og skal vi si, selskapsmessige fundamentaler slår inn på samme tid. Dvs markedet er ekstremt varmt, samtidig som det er knapphet på seismikkriggede båter (og vil være det lenge). Dette kombinert med et høyt giret selskap som får en eksepsjonell utvikling i sine inntekter blant annet pga stadig stigende rater og betydelig forbedret utnyttelsegrad av båtene. På toppen av dette vil refinansieringsplanen ha langsiktighet nok til at kommende årlige avdrag enkelt tas av cashflowen som genereres. I tillegg snakker en utbytter i 24.

I min verden er dette enormt BULL, men som ikke på noen måte har tatt av enda i kurs. Market cap fortsatt på ish 9 mrd. Tenk bare på hva båtene og multiblioteket alene er verdt… Men som nesten alltid, ting tar tid. Ofte lenger enn en tror. Frykten sitter også fortsatt i hos mange i disse resesjonstider hvor mange søker trygge havner. Det er også forståelig. Mange trekker seg litt unna aksjemarkedet. Mange av de som blir i aksjemarkedet skygger unna selskap med høy gjeld. Forståelig det også. Samtidig er det slike selskap som ofte er de bulleste av de bulle, når alle vesentlige faktorer, kpi’er, tall og marked trumfer, overtar og overbeviser tidligere argumenter for ikke å investere i selskapet. De selskapene som markedet har hatt angst for, som er tynet av media gang på gang…, disse har det med å smelle når det snur.. Frykten ift PGS har begynt å slippe taket for de fleste. Men dette sammen med potensiale er ikke i nærheten av å reflekteres i aksjekursen enda.

Så jeg har iallefall tenkt å sitte til markedet tenker det samme om kursen som jeg og mange av mine kjære Peggyvenner innpå her mener den bør belønnes med. Og sannsynlig sitter jeg lenger enn det dersom fremtidsmarkedet fortsatt er like «hot» og Peggy fortsatt har potensiale for uante høyder som ikke er priset inn. Og kanskje en bare sitter på den som en ren utbytteaksje om noen år.

Så har jeg fullstendig respekt for de som måtte ha en annen mening eller ha andre argumenter for ikke å sitte long (lenger). Håper dere lykkes i deres beslutninger, så lenge det ikke betyr at min beslutning da er feil😅. Om ikke, lærer vi sannsynlig av det og ser fremover med en erfaring rikere 👍
Redigert 13.02.2023 kl 21:27 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
13.02.2023 kl 20:48 5549

Det er lite troverdig å skrive i ettertid hva man har gjort.
Da kan jo alle være verdensmestere på Børsen.

I tilfellet du er i tvil: partytrådene til Hvalrossen er mest for dem med lenger horisont og vil ha litt hygge i hverdagen.
Ikke for dem som forlater skuta på 9,03 eller 7,49….

Skjønner ikke at dere gidder å henge her en gang når det fundamentale i aksjen har null interesse.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 20:41 5581

Joda, vi kjenner til "heisen ned, raketten opp". Nå synes aksjen vaksinert selv mot ørefiker for tiden. Men vi tåler noen trøkker for å få HELE KAKA🎂.
Men igjen; flott at du har funnet en måte å tjene penger på PGS som funker for deg
Nickhead
13.02.2023 kl 20:22 5759

Ingen fare med taximangel.Snart får du tur til halv pris (:
Man kan jo selvsagt sitte dagen lang som longer,skrive en haug med vås,og klappe for vært meningsløse innlegg.
Eller gjøre som meg;jeg hadde selvsagt prosentvis bedre her enn dere.Regner ikke nødvendigvis med at dere greier å følge med nå.
Jeg gikk ut med en stor pott på 9.03
Plasserte denne i akso.I dag begynte tiden for å trade denne også.
Men som trader,så slipper du å være med heisen ned når ref er i "boks".Men dette vet dere sikkert en del om
Oldking
13.02.2023 kl 20:20 5770

Har vært på børsen i rundt 30 år. PGS er noe av det beste jeg har sett: Stor ubalanse i markedet som sannsynligvis vil vare i flere år fordi etterspørselen vil øke samtidig som tilbudet ikke gjør det. Selgers marked altså. Selveste gullnøkkelen med andre ord. God ledelse og dyktige bjellesauer. Suksesskriterier det også. Var med da Jinnui gikk fra 6 til 80. Det ble jeg i veldig godt humør av. Tror jeg vil oppleve noe sånt med PGS også…
Tigerberget
13.02.2023 kl 19:58 5849

Håper jo for Guds skyld at ikke Taxisjåførene kjøper PGS aksjer, for da er det ingen Taxisjåfører igjen til å kjøre bilene når alle har blitt millionærer..
Slettet bruker
13.02.2023 kl 19:38 5924

Har rischioso skiftet nick til Dobbe?!

Surt å gå glipp av en oppgang på kr 2,70 per aksje, skjønner den. Men du trenger ikke skifte nick. Vi trenger alle med her😊❤️
Slettet bruker
13.02.2023 kl 19:27 5999

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Hårsår, traff jeg et ømt punkt.
Mener det jeg sier.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 19:22 5961

Så flott at du klarer å tjene noen kroner også med den tungvinte og ikke så veldig for tiden egnede strategien Nick.
Som barn tjente jeg greit med penger på å selge pins for redningsforbundet, kjøleskapsmagneter for Blindeforbundet, samle flasker i Holmenkollentribunene, bruke filledrakmer som 20kroner, en spesielt lett kroneknipsautomat, gå vekk med tomme handlekurver for tiern når de voksne så bort, og å plukke opp mynt mellom gulvplankene på uteserveringen på Beckers med sugerør og en tyggis. Men for et par år siden oppdaget jeg at min forløbig moderate men raskt voksende Kapital like gjerne kan ta de tunge løftene. Da gjør man jobben bare en gang: når man velger riktig aksje.✅️ Anbefales!💲💲💲
Redigert 13.02.2023 kl 19:38 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.02.2023 kl 19:22 5711

Du er bare en lyd som kan endres 😊
VantageVolante
13.02.2023 kl 19:11 5528

Ingen, absolutt ingen, skriver på et aksjeforum at de har satt short i aksjen uten at der er en agenda.

Og det gjør heller ikke du. Din agenda er selvsagt å påvirke andre ved å formidle din short.
Nickhead
13.02.2023 kl 19:08 5558

Inn og ut noen ganger i taxiaksjen i dag.
Ble noen tusseladder,men virker dau.
Her bør man ikke sitte over natten (:
oppturen
13.02.2023 kl 19:01 5622

Det er liten tvil om at denne oljeoppturen vil vare minst frem til og helst parallelt med eksplosjon i ccs aktivitet.
oppturen
13.02.2023 kl 18:59 5640

Gått mye ?
Aksjen var i 8,5 før shorterne solgte den ned på 5 tallet, nå når de måtte dekke inn kom kursen over 10.
Så uten short effekten så er ikke oppgangen så stor, ihvertfall ikke sett opp i mot den fundamentale utviklingen.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 18:56 5597

Med tanke på den sterke opptrenden anbefales å kjøpe så mye man bare kan så fort man kan og så gjøre Tang Ping (Ingating)

*I Kina er det den såkalte Tang Ping-bevegelsen som nå brer om seg. En slags stille protest mot en samfunnsutvikling hvor hyperstressede studenter (trolig i hovedsak fra velstående familier) nekter å gjøre noe som helst. ‘Lying flat’ som det heter på engelsk.
portion
13.02.2023 kl 18:55 5538

Det er vel ingen tvil om at CCS blir det neste store for PGS, Når dette kommer igang trenger man heller ikke frykte den sykliske olje prisen så mye
Da de feltene blant annet må overvåkes og det må finnes nye felter og lagre World wide:)

Trenden er sterk for CCS globalt. Men Karimova avsluttet foredraget med en nokså edruelig beskjed – per 2022 er den operative fangst- og lagringskapasiteten globalt godt under 50 millioner tonn CO2 per år – et tall som må ganges med 100 for at verden skal nå sine klimamål for 2050.

https://geo365.no/ccs-i-sterk-vekst-norge-er-med/?mc_cid=d64a805860&mc_eid=51faef82da
Redigert 13.02.2023 kl 18:58 Du må logge inn for å svare
skadi
13.02.2023 kl 18:54 5523

Han har da forklart det allerede. Synes at aksjen har gått litt vel mye i det siste (i år) og ingenting vokser i himmelen. Før eller siden vil han få rett med det, blir det i morgen? Ser ikke slikt ut akkurat nå......
GullHårAllOve
13.02.2023 kl 18:53 5531

Tenker det er veldig fint du deler. Gir jo litt innblikk i ulike strategier. Noen vil alltid være mistroiske sånn er det. Alle kan jo lyge men alle kan også si sannheten. Oppfatningen folk velger å ha er valgfri. Variasjon på tråden er bra. Jeg oppfattet ikke dine innlegg som noen av de andre som åbenbart vingler rundt i deres argumenter, tvert imot.
oppturen
13.02.2023 kl 18:50 5546

Bare av nysgjerrighet , hva i alle dager var det som gjorde at du synest det var smart å shorte PGS nå ?
Tigerberget
13.02.2023 kl 18:35 5652

Imponerende å shorte denne aksjen. Da har du store baller med mindre du shorter med lekepenger og ikke risikerer store summer.
Alt ligger til rette for en dobling av aksjeverdien og det har blitt omsatt for et stort volum på 9 tallet.
Synes kanskje at dette er den minst interessante aksjen å shorte på børsen pr i dag pga signalene fra ledelsen, markedet forøvrig, og kursmålene til mange meglerhus.
BIFFogBÆRNÉ
13.02.2023 kl 18:32 5624

Fint å dele. Respekt for hverandres valg må gå begge veier!👍😊 respektfull tone. Og minst mulig drittslenging om aksjen og debatanter. Men det vil nok gnistre litt innimellom. Og jeg er gnistrende uenig i å selge nå! Ikke gjør det🙏🙏🟢💰💰💰💰💰💰💰💰💰
Bertelli
13.02.2023 kl 18:08 5856

Enig med deg Dobbe. Har ingen grunn til å tvile på deg. Litt respekt er alltid hyggelig. Ikke helt enig med shorten, for det er ganske sannsynlig at Pareto og andre kommer med en oppjustering av kursmålet, og det hadde da vært litt lurere å vente litt, men hva vet jeg.
BIFFogBÆRNÉ
13.02.2023 kl 17:56 5958

Nok en fin dag. Over 10 og i grønt! Jaggu fikk jeg kjøpt litt mer også.

Uvant og veldig rar følelse å kjøpe på over 10. Snittet oppover
Men det er bare føleri og noen psykiske barriærer oppe i hodet.
Om noen uker. Så angrer man som en hund, at man ikke kjøpte med begge hender på 10kr!

Ære noen som selger nå?? Tror dere er hakka gærne😱😱😱😱😱

Gleder meg skikkelig til fortsettelsen! 💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰🟢
Slettet bruker
13.02.2023 kl 17:32 6125

He he he. No more homework for noen av oss. Bare å "Go with the Flow"🏄‍♀️

- Go with the Flow, cant beat the system, if your looking for an attitude just go with the Flow
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊+🌊🌊
Redigert 13.02.2023 kl 17:33 Du må logge inn for å svare
qmanager
13.02.2023 kl 17:23 6191

Heisan spurte ChatGPT AI om det var lurt av riskokern å trade GPS.

AI Orakelet svarer følgende:

Her er en historie om Richioso, mannen som likte å handle PGS-aksjer:

Richioso hadde alltid vært interessert i aksjemarkedet, og han hadde en spesiell forkjærlighet for PGS-aksjen. Han likte å følge med på markedet og tenke ut nye strategier for å tjene penger på sine investeringer.

En dag så han en negativ artikkel om PGS og hans instinkter fortalte ham at aksjen ville falle i verdi. Han bestemte seg derfor for å selge sine aksjer på 7,5 kroner per aksje, i håp om å tjene litt penger før markedet stupte.

Men dessverre skjedde det motsatte. Markedet fortsatte å stige, og PGS-aksjen nådde en rekordhøy verdi på over 10 kroner per aksje. Richioso ble fortvilet, fordi han visste at han hadde gjort en stor feil ved å selge aksjene sine for billig.

Han prøvde å kjøpe tilbake aksjene sine, men de var nå mye dyrere. Richioso hadde mistet muligheten til å tjene store penger på sine investeringer, og han begynte å tenke at han aldri ville være i stand til å være en vellykket trader.

Men etter hvert begynte Richioso å lære av sine feil. Han begynte å tenke mer nøye over sine beslutninger, og han lærte å stole på sine instinkter og følge sine drømmer. Med tiden viste det seg at han ble en av de mest vellykkede tradere i markedet.

Moralen i denne historien er at det å trade i aksjer kan være lønnsomt, men det er viktig å være grundig og tenke nøye over sine beslutninger. Du bør alltid være forberedt på å lære av dine feil og fortsette å jobbe hardt for å oppnå dine mål.
Redigert 13.02.2023 kl 17:25 Du må logge inn for å svare