$$$PGS$$$ đ€ "Bare noen timer igjen til BĂžrsen Ă„pner nĂ„" đ€
Denne trÄden er stengt for nye innlegg.
26.02.2023 kl 22:44
Automatisk lukket grunnet trÄdens stÞrrelse. (Beklager.)
Kontur
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Vi skal ganske kjapt opp 2-3 kroner.
Redigert 26.02.2023 kl 19:53
Du mÄ logge inn for Ä svare
TingmÄskje
22.02.2023 kl 18:28
5198
Har ikke peiling pÄ teknisk, men tar 3mnd og tegner en strek.
Ligger vel helt i bunn av trendkanal nĂ„ slik det ser ut for meg og forhĂ„pentligvis klar for nytt byks.. đ
Egentlig bare Ä ta livet med ro Ä vente pÄ at den er i toppen av samme trendkanal igjen.
Olja har jeg stor tro pÄ bunna ut nÄ..
Ligger vel helt i bunn av trendkanal nĂ„ slik det ser ut for meg og forhĂ„pentligvis klar for nytt byks.. đ
Egentlig bare Ä ta livet med ro Ä vente pÄ at den er i toppen av samme trendkanal igjen.
Olja har jeg stor tro pÄ bunna ut nÄ..
Nei,nei du glĂžmte Ullongs, det er toppen av Styrke đ
Slettet brukerskrev Nei,nei du glĂžmte Ullongs, det er toppen av Styrke đ
đ
"Ulla mi har det best med 'mofs"
kongsberg1
22.02.2023 kl 19:10
4996
Tror du verden trenger noe mindre olje fordi om Yakeene kjĂžrer litt heisa med oljen, den trenden er nok opp. đąđąđđ
Endelig noe ordentlig spennende i avisen. (Husk hvor godt vi har det)
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3ERneX/et-oeyeblikks-lykke-i-krigens-alvor
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/3ERneX/et-oeyeblikks-lykke-i-krigens-alvor
Det med pengene er bare et spill
Og et godt spill ogsÄ (men heller ikke mer. Ta vare)
Slettet brukerskrev đ "Ulla mi har det best med 'mofs"
Mofsens longwool er nok sterkest jađđđšđšđąđąđŠ
đŠ
đ„¶đ„¶
Kanskje blir vi fiket nok en gang, men det blir aldri sĂŠrlig alvorlig for ekte Long Island Homeboysđđčđ
Lar man seg begeistre av bare en tanke pÄ Croquet i Villni$$, lar man seg neppe vippe av den pinnen man ellers kunne funnet pÄ sÄ mye annet med
Nytt fra nettstedet «Ekatemirini» artikkel under Economic news,21.02.23: Det nytter Ă„ lete ser det ut til og det utfĂžres godt arbeid fra Peggyđđđ» NB: Vet at dette er nevnt tidligere. Men greitt Ă„ lese hva kunden sier ⊠đ
« Greece has concluded two-dimensional (2D) seismic surveys for two offshore blocks off the island of Crete, under its renewed drive to identify potential gas reserves, the state-owned energy resources company said on Monday.
Greece, which views gas as a transition fuel as it ramps up renewables, has produced small quantities of oil in the past and has attempted to explore its hydrocarbon potential. A shift to green energy and lack of political will had stalled its exploration plans. But the war in Ukraine last year prompted Athens to speed up exploration in six onshore and offshore blocks, aiming to get a first idea of potential gas reserves later this year.
Hellenic Hydrocarbons and Energy Resources Management Company (HEREMA) said processing company PGS has concluded 2D seismic surveys off Crete on behalf of ExxonMobil and Greeceâs biggest oil refiner, HelleniQ Energy, which own 70% and 30% respectively of the exploration rights for gas in the two blocks off Crete.
âA total of 12,278 km of seismic data were collected against the minimum contractual obligation of 6,500 km for the two blocks combined,â it said, adding that the operators will now process and evaluate the data before they decide to enter the next exploration phase. Under HEREMAâs gas exploration plan, the next stage will be the collection of more enhanced 3D seismic data, which will determine whether the operators will conduct a test drilling
« Greece has concluded two-dimensional (2D) seismic surveys for two offshore blocks off the island of Crete, under its renewed drive to identify potential gas reserves, the state-owned energy resources company said on Monday.
Greece, which views gas as a transition fuel as it ramps up renewables, has produced small quantities of oil in the past and has attempted to explore its hydrocarbon potential. A shift to green energy and lack of political will had stalled its exploration plans. But the war in Ukraine last year prompted Athens to speed up exploration in six onshore and offshore blocks, aiming to get a first idea of potential gas reserves later this year.
Hellenic Hydrocarbons and Energy Resources Management Company (HEREMA) said processing company PGS has concluded 2D seismic surveys off Crete on behalf of ExxonMobil and Greeceâs biggest oil refiner, HelleniQ Energy, which own 70% and 30% respectively of the exploration rights for gas in the two blocks off Crete.
âA total of 12,278 km of seismic data were collected against the minimum contractual obligation of 6,500 km for the two blocks combined,â it said, adding that the operators will now process and evaluate the data before they decide to enter the next exploration phase. Under HEREMAâs gas exploration plan, the next stage will be the collection of more enhanced 3D seismic data, which will determine whether the operators will conduct a test drilling
Redigert 22.02.2023 kl 21:44
HĂžrt at AI-geniet Andrew LongyearbyenđđđšđšđąđąđŠ
đŠ
đ„¶đ„¶
Slettet brukerskrev HĂžrt at AI-geniet Andrew LongyearbyenđđđšđšđąđąđŠ đŠ đ„¶đ„¶
Knapp-oppfinnerenâ
ïž
Bare Ă„ kose seg med pussigheter her fĂžr avreise
Slettet brukerskrev HĂžrt at AI-geniet Andrew LongyearbyenđđđšđšđąđąđŠ đŠ đ„¶đ„¶
đđšđšđđ»đŁïžđŁïž
"đ€©Hvorfor har Ivar blitt sĂ„ rik?"
"Han har begynnt med Knapp"â
ïž
Gleder meg litt villt veit jeg til KNAPPetten dytte$ helt inn ...đą
Bennyfyfasan
22.02.2023 kl 22:56
3574
I forhold til hvor PGS er nÄ - fortsatt uten refinansiering er det forstÄelig at man tapte litt pÄ slutten av dagen. I morgen kan jeg se for meg at en sykepleierlÞnn forsvinner fra verdien hos meg - men det bekymrer meg overhode ikke. Dette er bare en hump...fartshump om man vil.
Spekulasjonen er selvfÞlgelig renteheving og vanskelig marked for refinansiering (selv om vi alle vet det gÄr bra). I tillegg stuper oljeprisen midlertidig - som vi alle vet er irrelevant pÄ disse nivÄene.
SÄ - om det blir ett bratt fall fra start er ikke det sjokkerende....men....sÄ kommer en sterk avslutning...som vanlig ;-)
Spekulasjonen er selvfÞlgelig renteheving og vanskelig marked for refinansiering (selv om vi alle vet det gÄr bra). I tillegg stuper oljeprisen midlertidig - som vi alle vet er irrelevant pÄ disse nivÄene.
SÄ - om det blir ett bratt fall fra start er ikke det sjokkerende....men....sÄ kommer en sterk avslutning...som vanlig ;-)
Redigert 22.02.2023 kl 23:00
Alt for mye fjas om raketter ved refinansiering. Denne er priset inn allerede. PGS sitter enda med samme gjeld selv etter refinansiering. Dette har vi sett mange ganger fĂžr. Som rentemarkedet er vil enda en rettet emisjon vĂŠre beste lĂžsning. Husk at at ledelsen sa KAN refinansiere uten emisjon leser den som utrygg for smĂ„sparerne. Ville nok selv sett pĂ„ muligheten Ă„ hente kapital fra stĂžrre aksjonĂŠrer over SVĂRT dyr gjeld. Kursen vil stĂ„ flatt eller gĂ„ ned herfra - risikoen Ăžker dramatisk mot reward.
Tigerberget
23.02.2023 kl 06:28
2890
Det er bedre Ă„ vĂŠre en usynlig uvitende nisse enn Ă„ finne frem tastaturet og bevise det..
Botafogo
23.02.2023 kl 07:31
2619
Folkens. PÄ tide Ä slutte Ä spamme trÄden med den evinnelige kjeklinga? Det er alltid en kjÞper og en selger av en aksje. Kan da umulig vÊre noen stor overraskelse at de ser noe ulikt pÄ situasjonen? Aksepter det Ä gÄ videre. LÊr litt av Hvalross, se hvor elegant han lÞser dette.
Tigerberget
23.02.2023 kl 07:42
2547
Det er bare en mÄte Ä se situasjonen pÄ.
De andre kan lege sine egne trÄder.
De andre kan lege sine egne trÄder.
Botafogo
23.02.2023 kl 07:45
4254
Til info, jeg er long, trader nada og har stÄltro pÄ PGS de neste Ärene. Tror aldri jeg har vÊrt sÄ komfortabel med Ä sitte tungt vektet i en enkeltaskje noensinne. Nesten litt skummelt.
Billyjojimbob
23.02.2023 kl 08:06
4122
Husk pĂ„ at alt kan skje,ingenting er umulig,gjelder bĂ„de opp& nedđSom smĂ„aksjonĂŠr er du rimelig alene,sist info,fĂžrst blĂ„stđ€ Luringoene pĂ„ anonym skrabbel har null verdi,kun underholdningđLykke til.
Botafogo
23.02.2023 kl 08:11
4072
Sant nok, og noe jeg er veldig klar over. Derav min siste setning ;)
Velkommen til DNB Markets
FlemmingDK
23.02.2023 kl 08:46
3825
Jeg kan godt forstÄ din pointe.
Imidlertid er det svĂŠrt mange aktier der skal sĂŠlges for at servicere en del af gĂŠlden, og der er ingen skam i at have gĂŠld.
Personligt tror jeg, at PGS gÄr efter en gÊld i nÊrheden af 450 millioner USD og med opskrevne vÊrdier er det hÄndterbart % rentemÊssigt.
PÄ senere sigt, nÄr kursen er rigtig, kan man foretage en ny emi. men tiden er ikke til det lige nu.
Det vĂŠrste scenario er at PGS opkĂžbes og tages af BĂžrsen.
Imidlertid er det svĂŠrt mange aktier der skal sĂŠlges for at servicere en del af gĂŠlden, og der er ingen skam i at have gĂŠld.
Personligt tror jeg, at PGS gÄr efter en gÊld i nÊrheden af 450 millioner USD og med opskrevne vÊrdier er det hÄndterbart % rentemÊssigt.
PÄ senere sigt, nÄr kursen er rigtig, kan man foretage en ny emi. men tiden er ikke til det lige nu.
Det vĂŠrste scenario er at PGS opkĂžbes og tages af BĂžrsen.
Kbb
23.02.2023 kl 08:55
3675
Olje skal opp dei neste Ära,ingen har tru at grÞnn energi skal kunne ta over for olje pÄ mange mange Är.
Kommer utfinting i mÄlomrÄdet med en bismak? Kan den lille bittre bismaken heller transmuteres til en mersmak? Jovisst - med raske kjÞp ...
Redigert 23.02.2023 kl 09:14
jadden
23.02.2023 kl 09:18
3331
Det er inflasjon og renter som rir igjen, mange trodde nok vi var over kneika, men den gang ei. Disse faktorene trumfer det meste, her mÄ man bare sitte i ro.
Selv presten kan overraske. https://tv.vg.no/video/258847/kongsberg-gudstjeneste-tok-uventet-vending?utm_source=overlay-share
Fetter Borr er allerede godt i pluss. Dit kan meget vel Peggy ogsÄ gÄ. Ha en fin dag uansett
đ
Fetter Borr er allerede godt i pluss. Dit kan meget vel Peggy ogsÄ gÄ. Ha en fin dag uansett
đ
Lenge siden siste -15% dag. Endelig kom den đ«
Takk gud for at jeg solgte alt for to dager siden og gikk all inn i TGS frem mot Kapital Marketsdagen. Fikk en magefĂžlelse av at dette ville skje.
Kommer nok snart tilbake, men ikke fĂžr 7. mars.
Kommer nok snart tilbake, men ikke fĂžr 7. mars.
Redigert 23.02.2023 kl 09:24
Se der ja :-) Supersalg ! Det liker vi jo godt :-))))