Hvor går veien

Morele
SOFF 08.02.2023 kl 13:24 2203

Er det noen tanker her inne om Soff de stiger å stiger.Pareto kursmål 80,det er stramt i markedet i feb,hva skal det da bli i Juni?
hifidude
13.02.2023 kl 07:28 2008

Dagens artikkel i E24 omtaler elefanten i rommet, 20 mrd i gjeld som skal refinansieres i ett marked som i økende grad distanserer seg fra olje-relaterte selskaper.
polakk
15.02.2023 kl 09:49 1699

Regner med at bankene også innser av vi er avhengige av olje og gass enda en stund fremover.
Slik jeg oppfatter det så er det nå større aksept for at vi må sats på olje og gass enda en stund fremover.
Vi kan ikke gjøre oss totalt avhenging av autoritære makter som gjerne bruker energi som pressmiddel for å oppnå politisk gevinst.
Nå når storsamfunnet innser av vi trenger olje og gass så vil også finansmarkedene være meir villig til å finansiere oljerelaterte selskaper
Offshore OBS
22.02.2023 kl 14:10 1426

EIOF, HAVI, SIOFF, SOFF og DOF kvartalsrapporter i løpet av denne uka. Final fredag morgen!
Viktige parametere??:
-Kontrakt status
-Gjeldsbetjeningsevne
-Investeringskapasitet/Utbytte

Min rangering i det korte og langsiktige perspektiv:
1. EIOF
2. SIOFF
3. SOFF
4. HAVI
5. DOF
Eidesvik er bankers på de fleste parametere om man har tro på OSV markedet, men ingen rask mangedoblingskandidat
Siem har overkommelig gjeld og bra båter , men trenger sterkt forbedret ATHS marked. Sikkerstikket.
Solstad er supergiret mangedobblingskandidat eller blir kastet inn i en snarlig refinansiering som hemmer på kort sikt, men er nødvendig på lang sikt
Havila er kortsiktig morsomt tradingobjekt uten substans pga inngått rekonstruksjonsavtale som gjør det nødvendig å komme seg ut av aksjen før for mange skjønner realitetene i utvanningen i slutten på 2024.
DOF er konkurs, eller ankesak mot konkursen sender dagens aksjonærer til himmels.
automaten
23.02.2023 kl 18:39 1051

Jeg kjøpte 1000 i dag,i tillegg til dem jeg har fra før, regner med en oppgang i morgen.
Det spørs hva du kjøpte for hvis du var dem som fikk kjøpt for 18 til 20kr i oktober så har du vel tjent penger.

GullogGråstei
23.02.2023 kl 18:52 1006

Jeg solgte med gevinst. Jeg fikk litt angst for gjeldsproblematikken, de stigende rentene og den høye dollarkursen, så jeg solgte meg ned for en ukes tid siden for å sikre gevinst. Disse Q4 tallene ser jo veldig bra ut da.
Redigert 23.02.2023 kl 23:08 Du må logge inn for å svare