Endelig er Tigerstaden i ute, de var årsaken til fallet.

Slettet bruker
ENSU 11.02.2023 kl 10:32 8405

Aksje raser fra 2til 0.3kr på en uke der en store aksjonær bjelkesau solgte millioner av aksjer.

Mange andre solgte også, de forstår ikke noe hvorfor maskine måket ut aksjer i bøtter å spann.

Så da blir det blir trangt I dørene ned.


Nå som han er ute kommer vi å få en rask rekyl over 1 til 2kr fort, opp 500% innen kort tid.

NYSE nytt dater selskap or store ordre.
At CEO gikk tyder på en intern trigger.
Vi følget programmet nye folk ansettes
Ny CEO
Reduksjon i pengeforbruk

Redigert 11.02.2023 kl 10:35 Du må logge inn for å svare
mocnuF
11.02.2023 kl 11:18 6265

Håper du har rett, jeg har lastet opp fra 0,72 til 0,32
Ozman_Billion
11.02.2023 kl 11:35 6220

what happens if the company is listed in US? will they stop trading on Oslo Børs? Are they following Freyr Battery who made US stock exchange debut last year by merging with SPAC.
X-43 scramjet
11.02.2023 kl 11:56 6180

Spår en siste Dead cat bounce her snart, store poster gikk igår. Kan gå fort opp igjen etter dette brutale fallet i det siste
scorn
11.02.2023 kl 13:02 6090

Hva er en bjelkesau?
Byzantin
11.02.2023 kl 15:10 5977

Bjelkesau selger naturligvis fordi det blir mere og mere åpenbart at produktet ikke innfrir. At den ene eller andre nå kan være ferdig solgt endrer ikke denne grunnleggende årsaken.
Redigert 11.02.2023 kl 15:11 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
11.02.2023 kl 15:54 5901

Hva tror du om veien videre ? Var det den siste emisjonen ? Hvordan blir noteringen i USA ?
Redigert 11.02.2023 kl 15:55 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.02.2023 kl 16:18 5860

Rekyl et fakta. Kommer neste uke med event.

Nå som Tigerstaden er ute.
Slettet bruker
11.02.2023 kl 18:26 5723

Nei! Nå må du slutte å spre løgner. Du har null, jeg gjentar NULL kredibilitet. Jeg har rapportert deg til admin. Slutt å lure småsparere inn i denne aksjen. Dette er søppel!
True
11.02.2023 kl 19:39 5610

Ja, vi har mer enn nok med Gullhaugen. Ingen med vett i huet biter på det greiene der så bare slutt med hausse showet! Eventyret er mest sannsynlig over med mindre det skjer et mirakel. Det er fakta og nå har jeg rapport deg også.
Redigert 11.02.2023 kl 19:40 Du må logge inn for å svare
True
11.02.2023 kl 19:43 5625

Han har ikke rett!

Ingenting av det Gullåra skriver er rett. Han kjemper bare en desperat kamp for å hausse opp aksjen nå som ENSU står på randen av konkurs. Før det, var det INGEN som så snurten av Gullåra. Nå er han plutselig overalt.

Her er det bare å rapportere. Hadde ikke forundret meg om denne Gullåra var en ENSU insider slik som han hausser.
swingtrader1
11.02.2023 kl 21:01 5512

Du burde sette deg inn i reglementet for forumet og ikke minst finanstilsynet. Tror du har glemt dette punktet i reglementet:

- "Forsøk på kursmanipulasjon, i henhold til Lov om verdipapirhandel. Se også Finanstilsynets skriv om forbud mot markedsmanipulasjon av 22. februar 2021 (sist endret 22. november 2022), om spredning av misvisende og falsk informasjon, som fremstilles som korrekt eller fullstendig og troverdig. Logginformasjon kan overleveres Finanstilsynet".

Nå håper jeg admin for dette forumet får fjernet denne såkalte spamkongen gullåra!
Fuselmannen
11.02.2023 kl 21:17 5501

PS: Skattesatsen for aksjetap er 37,84 prosent .
Winter is Here
11.02.2023 kl 21:31 5518

Har ENSU så pass overlegen teknologi så bør de bli kjøpt opp snart. Dagens prising er et røvekjøp og det finnes VELDIG MANGE aktører som kan kjøpe opp selskapet.

Hvis de ikke blir kjøpt opp så kan dere være indikasjonen på at teknologien ikke strekker til. Det at de skal notere noe i USA begynner faktisk å se ut som svindel deluxe. Det ser ut som at de ikke kan drive med svindel Oslo Børs på lenger
Redigert 11.02.2023 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
True
11.02.2023 kl 21:51 5471

Dersom teknologien virkelig strekker til og batteriene fungerer som de skal, så hadde vel ikke Barber gått på dagen eller hva? Etter det har vært helt dødt og stille fra den første ordrebekreftelsen?

Same shit different wrapping... Hva skal de hete fremover nå mon tro? THEFT som skal satse på innovative låsemekanismer? Navnet passer i allefall med tanke på hvor mye de har klart å stjele fra aksjonærer...
True
11.02.2023 kl 21:54 5465

Takk for påminnelsen. Det hadde jeg nesten helt glemt. Av en eller annen grunn, tenker jeg kun på satsen ift. gevinst, men så selger jeg sjeldent med tap med mindre jeg må også. Spørs om jeg må bite i det sure eplet nå gitt. Er nesten skummelt å sitte her mye lenger når det er fare for konkurs.
tynnidioten
11.02.2023 kl 22:12 5433

Mange setter nok stor pris på all «fakta» du serverer.
True
11.02.2023 kl 22:28 5397

Se for deg det her, tynnidioten. Dersom ENSU faktisk mislykket på ærlig vis, hadde det vært en ærlig sak som hadde vært langt lettere å svelge.

Men la oss tenke litt. Etter å ha utlevert prøvebatterier til flere kunder og de endelig får en ordrebekreftelse på 150.000 batterier etter en lang periode, så er jo det et bevis i seg selv på at de har lyktes og at batteriene fungerer som de skal eller hva?

Så hva er årsaken da at både kursen fortsatt faller, samtidig som Barber går på dagen i ettertid? Og på grunn av hva egentlig? Fordi batteriene ikke fungerte som de skulle likevel plutselig? Er det sannsynlig?

Eller kan det kanskje tenkes at ALL den informasjonen vi har fått utdelt er faktisk falsk for å lure småsparere til å investere mest mulig i et tapsprosjekt, samtidig som de som er på innsiden og som sitter med SANNHETEN dumper aksjen som bare det? Hvorfor ellers skulle den rase så mye?

Hvor er Tigerstaden forresten, en av de største aksjonærene nå? Og ja det stemmer, de solgte seg helt ut (13 mill aksjer). Og Alden da som har solgt bort imot 5 mill aksjer den siste tiden. De er vel neste man ut også?

Det er nok nå verden faller sammen for samtlige etter kortene kommer på bordet og innser hva som faktisk er tilfellet her. Og jeg skal personlig ringe Finanstilsynet føstkommende mandag for å sjekke nærmere opp i dette.
Redigert 12.02.2023 kl 01:16 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
12.02.2023 kl 09:35 5210

«Eller kan det kanskje tenkes at ALL den informasjonen vi har fått utdelt er faktisk falsk for å lure småsparere til å investere mest mulig i et tapsprosjekt, «

Er det ikke dere, Gullhaugen & hausekoret, som lurer inn småsparere ?

Jeg har gjort mitt for å motarbeide dette - men har bare blitt møtt med kritikk.
iTRADER09
12.02.2023 kl 12:17 5083

Om en skal investere i slike selskaper, så er det viktig å ta seg tid til å lese årsrapporter og prospekter, ikke bare børsmeldinger. Les for eksempel Ensu’s prospekt fra i november, der kan en lese mye av utviklingen vi ser nå. Det straffbart å lage falske børsmeldinger, men det er ikke noe krav til at meldingene skal tegne et komplett bilde av situasjonen, det er underforstått at alle tidligere meldinger og publikasjoner fortsatt ligger til grunn dersom det ikke er «opphevet» med en senere melding til markedet. For et prospekt er det krav til å få fram hele bildet og det er straffbart både å skrive usannheter og å unndra informasjon. Les også om markedene og deres umodenhet. Det er ikke bare på teknologi-siden Ensu må lykkes, de må også ha kunder som lykkes i nye markeder som ikke eksisterer i dag, Ensu’s batterier vil i veldig liten grad erstatte andre batterityper i eksisterende produkter.

"ALL den informasjonen vi har fått utdelt er faktisk falsk for å lure småsparere til å investere"..

Neppe. Det er helt klart at ENSU har utviklet en batteri-teknologi som er unik. De vet også at de er i stand til å levere de 150k som de har bestilling på. Ikke noe bedrageri der. Men det mangler tidsperspektivet, de sier kun når leveransene skal starte. De kunne shippe håndlagde batterier i flere år og fortsatt ha sitt på det tørre i forhold til hva de har meldt. Og dessverre ser det ut til å være et mønster.
Et eksempel fra Idex som får inn en production order fra Zwipe oktober 2020 på 300000 enheter. Småinvestorene jubler og emisjonen like etter går gjennom. Men det meldingen ikke sa noe om var tidsperspektivet. Det leveres nok litt nå og da, men det er også tydelig fra Idex’s sine begredelige regnskaper at det meste av den ordren fortsatt er backlog over to år senere. De har ikke løyet, men de har underslått noe ala "to be delivered over multiple years when the end customer have requirements" som vi nå ser er realiteten og "bestillingen" hadde sikkert en ordlyd som ikke forpliktet kunden på noe måte.
Nå er det et annet selskap, men det er et "søsterselskap" til THIN/ENSU. Den samme storeier har trukket i trådene og det er den samme styreformannen gjennom snart 27 emisjons-finansierte år. Disse selskapene er mestere i å lage «positive» meldinger som egentlig sier svært lite. Meldinger som er positive, blir ofte endel mer positive sett med småinvestor øyne når den informasjonen holdes tilbake. Og de er mestere i å kjøre emisjoner (ofte rett i halen på slike positive meldinger).
Tilbake til Ensu. Barber hadde også en plan hvordan denne små-skala batteri-produksjonen kunne flyttes til en produksjons-linje med høy kapasitet slik at de etter hvert ville bli i stand til å levere volum mye større enn 150k og tjene penger på denne teknologien. Det er en nødvendighet for at Ensu skal tjene penger. Der er det fortsatt mange ukjente. De vil møte teknologiske utfordringer som hverken Ensu eller andre har sett før. Jeg tror teknologien er enkel nok til at de kan klare det om de har nok penger minst 200 mill, men det er helt klart mye risiko i forhold til hvor lang tid det tar.

Redigert 12.02.2023 kl 12:20 Du må logge inn for å svare
True
12.02.2023 kl 13:51 4995

Nei, jeg har holdt meg nyansert hele veien, men har så klart hovedsakelig stilt meg positivt til dette caset da alt faktisk har "gått etter planen", bare for å vise seg i ettertid at det muligens har ikke gjort det i det hele tatt. Men du finner aldri noen ville kursmål og prosent påstander i mine innlegg... Så det så.
True
12.02.2023 kl 14:24 4961

Ja, de har vært veldig flinke til å gi oss positive VAGE meldinger for å tegne et flott glansbilde av situasjonen. Er akkurat som du sier, det har ikke gitt et komplett bilde av situasjonen som i ettertid har vist seg å være helt forferdelig. Det var derfor jeg satte en deadline denne måneden, da det var nå eller aldri.

Og det ser ut som det blir aldri... Igjen! Case closed. Bare så utrolig synd at kursen raste såpass fort ned at man ikke har sjans i havet for å selge seg ut uten et gigantisk tap.

Men det er jo nettopp det som er problemet her ikke sant? Informasjonen vi har fått kontra informasjonen de har og som de IKKE gir ut, og som gjør at DE kan ta gode beslutninger i GOD tid, mens vi må ta beslutninger på rappen...

Om ikke børsmeldingene er falske har de definitivt handlet i gråsonen og manipulert som bare pokker. Men jeg hadde fortsatt ikke blitt overrasket overhodet om Finanstilsynet bare så bort ifra det ene og det andre.

Btw, veldig fint om du bruker "white space" eller kortere avsnitt når du skriver, slik at det blir enklere å lese innleggene dine.
Redigert 12.02.2023 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
iTRADER09
12.02.2023 kl 15:40 4867

Beklager mangel på white space og at det er alt for mye ord i forhold til innhold. Det er også vanskelig for meg å formulere meg på Norsk uten mye fokus. Skal forsøke mer fokus siden.
Redigert 12.02.2023 kl 15:40 Du må logge inn for å svare
Maggs
12.02.2023 kl 21:22 4698

Jeg er ikke veldig kjent med dette som nå skjer i denne aksjen. Er det slik at dersom jeg selger med tap så gjelder skatte satsen. Hvis selskapet går under/konkurs så vil ikke skattesatsen gjelder. Til alle som leser dette så kan det kanskje være et dumt spørsmål men siden jeg lurer så spør jeg. Blir takknemmelig for svar
Maggs
12.02.2023 kl 21:26 4711

Så slik jeg når forstår gruppa her så er det egentlig en større tro på at dette nå faller enn at det er mulig for overlevelse. Jeg er en av de småsparerne som har sittet fast i aksjen en god stund. Jeg lar meg ikke hause av hauserne men spør litt åpent for en realistisk diskusjon er nå viktig tenker jeg. De store selger ut. Det er det jo få grunner til at noen gjør med store tap. Kun vel dersom det er tvangssalg eller at de ønsker å selge før konkurs så tapet kan føres som tap og tapet kan trekkes av. Er dette noenlunde rett?
True
12.02.2023 kl 21:27 4899

Aksjen går til helvete, men du får 37,84% i skattefradrag på tap med mindre selskapet går konkurs først ja. Så her blir det opp til hver enkelt hva de velger å gjøre, om de vil krysse fingrene for at dette ordner seg over tid, eller forsøke å berge det lille som er igjen før de evt. går konkurs.

Choice is yours.
Winter is Here
12.02.2023 kl 21:30 4883

"3.7 Konkurs
Konkurs i selskapet regnes som realisasjon av aksjene med null i vederlag. Eventuelt fradragsberettiget tap hos aksjonærene tidfestes i det inntektsåret konkurs åpnes. Skattepliktig gevinst som skyldes f.eks. negativ inngangsverdi på grunn av tidligere negativ RISK, inntektsføres i det inntektsåret konkurs åpnes. Blir det utbetalt dividende vedrørende aksjene i et senere år, er det bruttobeløpet som eventuelt vil være skattepliktig.

Leveres boet tilbake til selskapet, legges det normalt til grunn at realisasjon ikke anses å ha funnet sted på tidspunktet for åpning av konkursen."

https://www.skatteetaten.no/rettskilder/type/handboker/skatte-abc/2021/aksjer--realisasjon/A-5.016/A-5.032/
True
12.02.2023 kl 21:34 4862

Jeg tror du bør sette deg godt inn i hva som faktisk har skjedd med selskapet de siste månedene for du fremstår veldig uviten nå til å selv sitte i ENSU. Dette er en aksje man bare MÅ følge med på til enhver tid, da den innebærer ekstrem stor risiko. Og det ser vi tydelig nå.

Galskap å ikke følge med på hva som skjer her på daglig basis.
Winter is Here
12.02.2023 kl 21:34 4861

Tja, vanskelig å si, jeg tror ikke de vet selv 100 prosent hva de skal gjøre videre.

De prøver å hente penger nå og deretter skal de prøve å hausse opp aksjen så de kan prøve å hente mer penger senere.

Men det uvisst hva de skal gjøre med børsenoteringen i USA altså om de skal finne en måte å strykke ENSU fra Oslo Børs eller om ENSU og datterselskapet i USA skal eksistere samtidig.
Redigert 12.02.2023 kl 21:36 Du må logge inn for å svare
Maggs
12.02.2023 kl 21:40 4825

Du misforstår meg True. Jeg følger med hver enste dag. Leser alt jeg kan komme over og har hatt egne kanaler til info. Har vært klar over situasjonen og har ikke kjøpt i vei ukritisk.
True
13.02.2023 kl 01:38 4592

Bare hyggelig.
Slettet bruker
13.02.2023 kl 03:59 4533

Alt ligger på nett, hvorfor poste innlegg om konkurs når det ikke er fakta. Skremme folk er vel heller ikke greit.

Vi må faktisk inse noen taper og noen vinner, men kursen er mye ned pga Tigerstaden og mange som solgte pga ingen skjønte hvorfor den falt. Nå som Tigerstaden er ute, blir det nok en rekyl.

Så plukke på bunn, gir bare mulighet å få en større opptur.

Men alle må vurdere sjøl.
Redigert 13.02.2023 kl 04:00 Du må logge inn for å svare
Kvike11
13.02.2023 kl 04:05 4526

Nu må det være på tide at selskabet kommer på banen og fortæller hvad det er der foregår.
Har de leveret batterier til et fortune top 100 selskab, eller har de aldig leveret et eneste batteri og det hele er svindel.
Indtil videre har jeg ingen grund til at tro at det er svindel, men selskabet ser ud som om de er handlingslammet og total uden fornemmelse for ejer/ aktie pleje.
Vi har heller ikke fået at vide hvorfor deres CEO ikke er der mere, har han ikke fortalt sandheden på vegne af selskabet overfor aktionærer,
jeg tvivler, jeg tror at der er nogle af de store aktionærer der forsøger et kup, og som har en viden som vi andre aktionærer ikke har, og de har også lovet penge til selskabet.
Findes der kuner og batterier der er så gode som selskabet og andre konkurrende selskaber mener er det og bliver en milliard forretning.
Pleace stop at det spam her, om konkurs mm.fra nogle få små aktionærer.
Kvike11
18.02.2023 kl 03:35 3838

Synd for dig, hvis du har tabt, men stop med at spred falske rygter.
Kun dem der har solgt har måske tabt penge.
Tror stadigvæk på ENSU og afventer de snart kommer på banen og fortæller hvad der er op og ned i det der forgår.
HAR STORE INVESTORER HAFT VIDEN VI ANDRE IKKE HAR HAFT OG SOLGT UD AF AKTIER, MÅ DET VÆRE STARFBART,
SPISER ØKOKRIM IGEN BANANKAGER OG SNORKSOVER
iTRADER09
18.02.2023 kl 04:05 3818

Store investorer har ikke nødvendigvis hatt annen viten enn det de små har. De har bare brukt det som har vært tilgjengelig.
De leser kanskje årsrapporter og prospekt fra ENSU, samt at de kan sin "THIN historie" så de kunne godt se hva som måtte komme og at det ville bli grisete.
Og det er ikke over enda, det må trykkes mange nye aksjer allerede i første halvår for å holde det gående. Et optimistisk anslag fra forrige rapport sa 200 mill til for å holde på gjennom 2023 og de har bare hentet 50 så langt (om generalforsamlingen godkjenner, og på denne generalforsamlingen kan det være litt spenning om hva som blir utfallet, de vil nok godkjenne 50 mill emisjonen, men det kan bli betinget av at det vedtas mye mer trykking av aksjer i nær fremtid).
True
19.02.2023 kl 01:38 3229

Synes det er litt naiv ønsketenking for å være helt ærlig. I den råtne bransjen her foregår innsidehandel hele tiden. Hva man vet og hvem man kjenner er alt som betyr noe i det spillet her.

Kursen har falt og falt til tross for "fremgang" hele veien og da er det garantert fordi noen allerede vet hva som skjer bak kulissene og tar viktige avgjørelser før småsparere har nubb sjanse til å gjøre noe.

Uansett om du har rett, er det ingen som helst unskyldninger for det som har skjedd, så det spiller fint liten rolle. Her har de mislykket på alle fronter til tross for glansbildet vi har blitt servert. Viktig å lese mellom linjene, det caset her er så opplagt råttent som det kan få blitt.

For hva det er verdt, må de leve med seg selv som den dritten de er, mens oss ærlige aksjonærer sover fortsatt godt om natten. Det er ikke over før det er over, så kan godt hende dette ordner seg over tid, men det er uansett best å være føre var nå og bare akseptere det som har skjedd.

Ønsker ellers alle ENSU aksjonærer en fortsatt god helg. Vi kommer nok oss igjennom det her til slutt. Kanskje kommer det noen saftige nyheter neste uke, men uavhengig av hvor mye kursen evt. skulle gå opp igjen, kommer det uansett en emisjon på 0,1 kr neste måned. Så ingen vits i å kjøpe mer enda med andre ord.
iTRADER09
19.02.2023 kl 12:14 2954

Nei jeg er ikke naiv. Og jeg er ikke sikker på at alt har gått ærlig for seg i ENSU/THIN, hverken nå eller tidligere. Det er ikke første gang noen har tjent penger på god timing.

Mitt poeng var bare at det var relativt "lett" å lese manus her.
ENSU har vært erlige om risiko og mangel på finansiering hele tiden i årsrapporter og prospekter. Barber's presentasjoner (i alle fall inntil slutten av 2021) har også vist finansierings-gapet, selv om det ikke har vært highlighted.
Kombinerer en dette med måten ENSU/THIN alltid finansieres på så var det "lett å se" at de snart ville komme en ny "11 øres" emisjon. Det burde de store ha forstått, så de trengte nødvendigvis ikke innside innformasjon for å selge seg ut i tide.
Redigert 19.02.2023 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
True
19.02.2023 kl 16:51 2769

True. De hadde en mulighet til å lage et nytt manus med ENSU, men fortsatte med det samme THIN-manuset dessverre. Men det er ingenting ærlig som har skjedd her.

De har servert oss selektive positive meldinger og unnlatt alt annet. Og når det virkelig gikk til helvete, serverte de oss absolutt ingenting, annet enn at Barber måtte gå på dagen. Så igjen, åpenbart råttent case.

Bare ser veldig frem til jeg kommer meg ut av denne aksjen og plasserer pengene i mer ærlige selskaper. Selskaper som LifeCare og ENSU har ikke livets rett. De ødelegger for alle andre, både for selskaper og aksjonærer.
Redigert 19.02.2023 kl 16:52 Du må logge inn for å svare