VISS QUESTERRE FOR JA TIL UTVINNING SER VI 200-300KR PR AKSJE.

NA2
QEC 12.02.2023 kl 12:48 72218

Ja dere det kan jo skje med siste dagers hendelser i media både av Tønnessen og av journalister så får vi sitte i spenning og vente. Utfra de signaler som foreligger så ser det jo unektelig adskillig lysere ut for Questerre ikke minst om vi skulle slippe å gå rettens vei for og få hva vi rettmessig har krav på, hva tror dere?

https://canadatoday.news/qc/quebecs-fossil-fuel-ban-could-collapse-107771/
Quebecs forbud mot fossilt brensel kan kollapse (link fra MC Axel)

https://nationalpost.com/opinion/quebecs-ban-on-fossil-fuels-could-be-fracturing
(link fra minsin)

John Ivison: Quebecs forbud mot fossilt brensel kan bryte opp
Det er nå produsentene som har ansvaret for å fastsette langsiktige kontrakter og kalle Quebec-regjeringens bløff

Questerre har oppdaget et felt på opptil 600 milliarder kubikkmeter gass, eller 21 billioner kubikkfot (tcf). Det er mye gass - 1tcf tilsvarer omtrent 1 milliard dollar.
Ikke_viktig
05.03.2023 kl 11:40 5702

Forholder meg til lovverket om ekspropriasjon av land og rettigheter i Canada/Quebec. Og har i tillegg satt meg inn i begrepet skjult ekspropriasjon og rettens behandling av slike saker. Det har gjort det totalt usannsynlig i mine øyne at ikke "fair value" skal betales til selskapene. Alt av lover og rettspraksis sier meg at QEC står sterkt i en rettssak. Jeg er nok en av de som mye heller vil ha en engangssum utbetalt i en dom i retten enn å få åpning og at selskapet må bevise sin levedyktighet via utslippsfri utvikling, og de risker det ligger her. Jeg antar at en åpning vil medføre såpass store restriksjoner at det vil bli vanskelig for QEC å vokse kjapt og skape stort overskudd. Tror det vil ta lang tid og koste mye i begynnelsen! Tar derfor mye heller en rettssak any day over åpning.

Men jeg vet at uansett så vil QEC bli en grei investering over tid. Det viktige er å ha aksjer slik at man blir med på en eventuell opptur. Har man ikke aksjer eller trader så kan man fort gå glipp av store beløp når det kommer nyheter eller skjer en positiv utvikling. Driften i selskapet er sunn, de har andre ben å stå på og har som sagt null gjeld og økende inntjening. Da blir det LETT å være tålmodig...

At GE11 ikke ønsker at flere skal se den åpenbare feilprisingen og hele tiden maser om null i regnskapet(Finnes ikke en revisor i verden som hadde godkjent verdier som bryter med lover), osv setter jeg på kontoen om at han er inne i andre case og ønsker å kjøpe mer og derfor må hjernevaske alle i håp om at kursen ikke stikker fra han. Det er vel derfor han er så på repeat på at det ikke er i regnskapet, og at Legault ikke har uttalt seg. Det er viktig for han at ikke investorene får forhåpninger fordi da vet han at det blir langt langt dyrere å kjøpe seg inn.
Slettet bruker
05.03.2023 kl 11:42 5703

At dere gidder; 24/7 sitter dere her inne og kun slenger dritt. For en Amøbegjeng.
Pensjon
05.03.2023 kl 11:47 5674

Hei.
Her herjer skrivekløen fram og tilbake.
Det er bare å vente på framdrift/resultater.
Jeg har flyttet hele min investering fra idex til qec.
Ha en fin søndag.
Mvh gammel pensjonist.
J
søkeren
05.03.2023 kl 11:50 5657

Fornuftig gjort!
googleearth11
05.03.2023 kl 14:20 5449

Jeg er helt enig med deg jeg. At QEC får erstatning. Det har jeg ALDRI betvilt. Det jeg betviler er at Bill21 blir endret. Eller i alle fall at det ligger i hendene hos de styrende myndighetene i Quebec - Francois Legault.
Slutt å tilegne meg meninger jeg IKKE har. Jeg har aldri sagt noe som helst om at prisen er feil. Det eneste jeg sier er at QEC pr. i dag har satt verdien av Quebec til NULL - og dermed betyr det at det som eventuelt kommer fra Quebec kommer som et pluss! Det er åpenbart noen som er svært leserretardert. Jeg har også vært svært tydelig på at jeg er godt inne i QEC med 200.000 aksjer, og har ingenting i mot at kursen går opp. Kursen er til og med lavere i dag, enn min inngang. Det eneste jeg ikke gidder er det evige maset om Quebec, som overhodet ikke er kommet en CENTIMETER nærmere. All den tid det er Quebecs myndigheter som sitter på eierskapet til naturressurene. Og der har det ALDRI kommet en eneste innrømmelse.
Beklager at jeg ødelegger de våte drømmene dine om 800 kroner pr aksje. For min del er jeg strålende fornøyd med 8 kr - og det tror jeg er ganske realistisk i løpet av et år.
Førsøøk å lese det jeg skriver i stedet for å påstå tull som jeg aldri har skrevet. Jeg sier egentlig akkurat det samme som Minsin, pluss at jeg i større grad avviser fullstendig oppheving av Bill21. Men erstatning tror jeg på, aldri sagt noe annet. Binnion sier jo også det: Enten blir det bra, eller så blir det VELDIG bra.
Siden du er så veldig flink til å fortelle hva jeg mener, kan du fortelle meg også om Legault eller hans parti setter døra på gløtt for revurdering av Bill21. Legg ut en link!
Redigert 05.03.2023 kl 14:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.03.2023 kl 16:22 5205

Enig i mye av det du skriver og bill21 blir ikke endret. Erstatning er vel også usikkert og er vel derfor Québec er satt til null. 8kr aksjen som du skriver forstår jeg ikke. Hvordan kan QEC forsvare en så høy kurs? En evnt erstatning vil ikke løfte den i 8kr og produksjonen er så liten av det blir umulig, ikke klarer binna heller å øke prod nevneverdig . Binna har sagt mye opp igjennom som bare er svada, bla at han trodde på pilot 2019 som selvfølgelig aldri ble noe av som jeg sa den gangen og fikk rett, nei ingenting har binna fått til absolutt ingenting.
Fluefiskeren
05.03.2023 kl 16:50 5129

Binnion presenterer selskapet på SB1- markets konferansen.

https://vimeo.com/804055005/134496a058
minsin
05.03.2023 kl 18:23 4945

Quebec har allerede innrømmet ett erstatnings ansvar - 100 mill CAD. Ergo da er det vel ingen tvil i at det blir erstatning , vi får la rettssystemet avgjøre størrelsen på beløpet.
Produksjonen ble økt med 30 pst i Q4.Prosentvis er dette betydelig - er varslet nye brønner og økende produksjon etter Q2-22

Steve - om jeg skal tippe - så er jeg ikke forundret om du er en av de få som gikk all inn på kurser rundt 30 har prøvd å snitte deg ned - med betydelig tap.
Er liksom ikke normalt at man legger så mye energi i å prate negativt om ett selskap man ikke har interesse i.Så derfor synes jeg synd på deg , gutten min - skjønner din bitterhet mot samfunnet , og "binna". Ønsker det lykke til- og sats ikke mere enn du tåle å tape, ett vel ment råd :-)





Slettet bruker
05.03.2023 kl 18:32 4921

https://macdonaldlaurier.ca/let-indigenous-people-prosper-from-oil-and-gas-melissa-mbarki-in-the-calgary-herald/

Zero-emissions infrastructure (hubs) will help decarbonize Canada’s economy. And overhauling the infrastructure will create more jobs in the oil and gas sector, not remove them. Communities like Frog Lake First Nation and companies like Questerre Energy are leading this initiative in Western Canada.
mofi1
06.03.2023 kl 13:37 4336

Jeg hørte intervjuet 02.03 med MB for første gang i dag, og må jo si at han fremstår ganske optimistisk i forhold til at politkerne i Québec kan komme til å snu både fordi delstaten vil mangle energi fremover og pga en opplagt forretningsmodell i å selge gass til Europa.

Han kan jo aldri si dette med noen som helst garanti før det evt. reelt skjer, men han man skulle jo tro at han har fått signaler i samtaler med disse folkene om at noe er i ferd med å skje.

Samtidig var han jo postitivt i forhold til Utah og økt produksjon og cashflow.

Diskusjonen her inne om hvem som er inne pga Québec eller ikke siden dette er nedskrevet til null, er komplett uninterssant. De som er inne håper selvfølgelig på en åpning i Québec samtidig ser de fleste at med økt produksjon og økt inntjening vil aksjen kunne klare seg meget bra selv med kun erstatning fra Québec.
Redigert 06.03.2023 kl 15:09 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
06.03.2023 kl 14:12 4268

@mofi, ja jeg har nevnt det her for et par dager siden etter MB sin uttalelse at det KAN SKJE at det åpnes opp for utvinning i Quebec, time will show :)) tror ikke vi er så lang unna en avklaring!! :)
Slettet bruker
06.03.2023 kl 14:17 4246

Selvfølgelig må binna være positiv ellers så rømmer alle aksjonærene og binna blir uten jobb. Nå er det ikke binna som bestemmer hvordan dette går, han har null å si for utfallet. Han kan være så positiv han bare vil men har null å si !
Peter Sellers
06.03.2023 kl 14:23 4213

@SP, det tenkte jeg selvfølgelig ikke på SP det burde ha besøkt hjernen min det du nevnte der, ja hvor dum kan en bli, har du ellers noe annet nytt SP??
kurp
06.03.2023 kl 14:28 4566

Selvfølgelig må Stevepick XL være negativ ellers så køber alle flere aktier og Stevepick XL blir uten jobb. Nå er det ikke Stevepick XL som bestemmer hvordan dette går, han har null å si for utfallet. Han kan være så negativ han bare vil men har null å si ! :-)
googleearth11
06.03.2023 kl 15:10 4435

Mitt poeng er at jeg ikke ønsker en haussing av aksjen for en superrask oppgang, for så å se kursen dumpes rett ned igjen som en skinnfell. Jeg ønsker oppgang på et solid grunnlag. for å tekkes solide investorer. En aksje som fyker opp og ned i tide og utide, uten substans, skremmer seriøse investorer langt vekk. Da vil vi heller ikke få volum i aksjen, som bør være nødvendig for et solid selskap. Derfor motarbeider jeg aktivt alle former for haussing på null grunnlag. Det er for å beskytte min investering.
mofi1
06.03.2023 kl 15:20 4507

Enig i at hvorvidt selskapene går all inn for størst mulig erstatning, eller om myndighetene ser seg best tjent med en forsiktig åpning med hensyn på å styrke egen energiproduksjon og tjene stort på eksport til Europa, vil måtte bli avgjort innen relativ kort tid ( sommeren - høsten).

Samtidig vet vi veldig godt, som en viss Steve……, minner oss om, at intet er avgjort selv om ledelsen i selskapet er optimistiske. Derimot vet vi at produksjonen og inntjeningen øker, noe som burde bekymre den samme selsomme personen :-)
Redigert 06.03.2023 kl 15:27 Du må logge inn for å svare
TrumpGold
06.03.2023 kl 15:37 4450

Binnion burde holdt seg hjemme..
Siste 1,98. -4,8%
tynnidioten
06.03.2023 kl 15:44 4411

Det er for mye hausing.
Peter Sellers
06.03.2023 kl 15:49 4483

@ge11, men aksjen er jo full av substans, Qec tjener masse penger og da er det vel substans!!
googleearth11
06.03.2023 kl 15:56 4463

Ja, absolutt. Det er jo også mitt poeng. UTEN Quebec. For å bli enda tydeligere, så mener jeg uten substans I OPPGANGEN! Å gå til 30 kr uten substans, for så å falle tilbake til 2 kr, tror jeg er med på å skremme bort seriøse aktører, som ikke liker ustabilitet.
Redigert 06.03.2023 kl 15:58 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
06.03.2023 kl 16:31 4376

@ge11, ja da jeg skjønte den med substans i oppgang, skulle bare ha det litt gøy og venta bare på tilbakemelding fra deg:))) ja ustabilitet har det vært nok av i denne aksjen og i dag er vi ned 5,77% ved stengetid.....det er på tide at vi klarer å etablere oss et stykke opp på 2 tallet snart istedenfor dette heisekjøret!!
mofi1
06.03.2023 kl 16:34 4477

Det som er en utfordring med denne aksjen, er jo at haussing om en eventyrlig oppgang fra to- sifferede tall og oppover alle er basert på en lovendring av sentrale politikere i Québec. Det er jo spekulativt og alle uttalelser eller sidekommentarer blir kontinuerlig overvåket både av lokal presse og lokal industri, derfor vil kommentarer fra disse kunne få aksjen til å skyte oppover eller synke nedover, alt etter «fargen» på kommentarene.

De «kule» sier jo at de er inne på bakgrunn av substans/produksjonsøkning/inntjening, men alle håper på at det «umulige» skal skje.

Men de som går inn og ut på kommentarer/intervjuer eller mangel på sådanne, tjener kanskje penger på tradingen. Jeg sitter nå trygt inne g tar med meg selskapets kommende verdistigning enten den kommer plutselig eller over langen.

googleearth11
06.03.2023 kl 16:34 4536

For å si det sånn. Mannen bak nicknavnet ditt var adskillig morsommere... :-) Birdy namnam.... :-)
unikum
06.03.2023 kl 17:07 4387

Nekter å tro at det proffe tradere som holder på med dette. Alt for lite omsetn. samt stort sett kun nedgående kurs. For mange småhandler som gjør at kursen faller såpass. ca 2 uker siden lå vi rundt 2,15 og vaket helt opp til 2,28 intra . Da med omsetn over 15 mill
Slettet bruker
06.03.2023 kl 17:17 4411

Grei og fortjent nedgang. Kursen må jo snart komme seg endel nedover !! Ingen grunn til at Qec skal prises så høyt, forbudet er og blir permanent og så får menigheten regne på hvor mye av det Qec sitter på andre steder er verdt, da får dere nok en mye lavere kurs.
unikum
06.03.2023 kl 17:50 4331

Slike som deg burde få skrive forbud på forumet. Finnes aldri ett eneste positivt ord fra den kanten. Tror du må bare nulles ut
Slettet bruker
06.03.2023 kl 17:59 4339

Hadde det vært bedre hvis jeg var positiv, ville kursen vært høyere da? Jeg prøver å være så realistisk som mulig og veier det positive med negative, prdd så er det ingen positivitet rundt Qec som jeg vet om. Kan jeg få ha min mening slik som dere? Yttringsfrihet? Uten personhets og drittslenging.
tuja
06.03.2023 kl 18:20 4247

Olja viser styrke. Er forundret over de som selger på dagens nivå. men framtida ser lys ut.
Ikke_viktig
06.03.2023 kl 21:14 4445

Olja tøffer oppover. Synd for traderne som kastet kortene og som nå må håpe på at barmhjertige aksjonærer blir utålmodig og selger. Håper på mere fall i dagene fremover. Ikke lenge igjen til lønningsdag :)
TrumpGold
06.03.2023 kl 21:27 4388

Olja var i pluss gjennom børsdagen når Qec trynet nærmere 6 %, så det er nok ikke olja som styrer kursen i disse tider.
1013
06.03.2023 kl 21:37 4426

det passer ikke hvad du skriver olien lå laverer hele dagen
Slettet bruker
06.03.2023 kl 21:56 4343

Han er og bliver et komisk indslag, som skriver det samme dag ud og ind, hvilket han har gjort i 10-15 år, men inden 2023 er omme, så hører vi ikke fra ham mere 😉
googleearth11
06.03.2023 kl 22:01 4380

Tull! Oljavar i minus store deler av dagen.
Redigert 06.03.2023 kl 22:05 Du må logge inn for å svare
TrumpGold
06.03.2023 kl 22:22 4363

Stemmer, den har vært innom moderat i minus idag, men var i pluss når Ose stengte.
Det var ikke olja som sendte kvekken ned 6% idag!

Redigert 06.03.2023 kl 22:23 Du må logge inn for å svare
tynnidioten
07.03.2023 kl 07:57 4415

«Står trolig mellom 4 og 7 kr i løpet av året uten Quebec.«

Du hauser ikke ?