VISS QUESTERRE FOR JA TIL UTVINNING SER VI 200-300KR PR AKSJE.

NA2
QEC 12.02.2023 kl 12:48 72636

Ja dere det kan jo skje med siste dagers hendelser i media både av Tønnessen og av journalister så får vi sitte i spenning og vente. Utfra de signaler som foreligger så ser det jo unektelig adskillig lysere ut for Questerre ikke minst om vi skulle slippe å gå rettens vei for og få hva vi rettmessig har krav på, hva tror dere?

https://canadatoday.news/qc/quebecs-fossil-fuel-ban-could-collapse-107771/
Quebecs forbud mot fossilt brensel kan kollapse (link fra MC Axel)

https://nationalpost.com/opinion/quebecs-ban-on-fossil-fuels-could-be-fracturing
(link fra minsin)

John Ivison: Quebecs forbud mot fossilt brensel kan bryte opp
Det er nå produsentene som har ansvaret for å fastsette langsiktige kontrakter og kalle Quebec-regjeringens bløff

Questerre har oppdaget et felt på opptil 600 milliarder kubikkmeter gass, eller 21 billioner kubikkfot (tcf). Det er mye gass - 1tcf tilsvarer omtrent 1 milliard dollar.
longo
19.02.2023 kl 10:23 5303

200,000 som ble kjøpt i uka som gikk. Vært inn og ut av denne aksjen et betydelig antall ganger siden børsintro i 2005. Greier ikke helt å avskrive denne, ting kan snu veldig fort ved erstatning eller tillatelse til utvinning for å eksportere LNG til Tyskland. Quebec-erne er jo ubeskrivelig sta og firkantede, men satser på at komboen av disse 2 faktorene tvinger fram en løsning for oss. Tør rett og slett ikke å stå utenfor….
1013
19.02.2023 kl 10:57 5196

over 4 millioner aktier
Golfer
19.02.2023 kl 11:13 5140

400k styks har været i aktien i mange år, køber flere og sælger ikke før den siger bang bang bang den ene eller anden vej ;-)
sigj2
19.02.2023 kl 13:09 4888

5.5 millioner aksjer
Redigert 19.02.2023 kl 13:11 Du må logge inn for å svare
fervex
19.02.2023 kl 15:09 4661

750’
Redigert 19.02.2023 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
I-oil
20.02.2023 kl 11:00 4102

500.000

mener bestemt at disse skal få en meget pen verdistigning :-)
MC Axel
23.02.2023 kl 00:59 3668

The Case for Canadian Liquefied Natural Gas

share:

Share on FacebookTweet on TwitterPost to Reddit

February 22, 2023 - 2:25 pm

NORTHAMPTON, MA / ACCESSWIRE / February 22, 2023 



Germany, Japan, South Korea . . . they're knocking on our door

Such was the emphatic message Wednesday at the Rideau Club in Ottawa from Greg Ebel, President and CEO of Enbridge, who along with fellow panelists offered insights during a Policy Magazine-hosted discussion titled LNG and Net Zero.

Ebel, recently appointed top executive at North America's largest energy infrastructure company, sat alongside fellow panelists Karen Ogen-Toews, CEO of the First Nations LNG Alliance, Ed Greenspon, President and CEO of the Public Policy Forum, Policy Magazine Editor and Publisher Ian MacDonald, and award-winning broadcast journalist Don Newman.


Read it all here:

https://www.stocktitan.net/news/ENB/the-case-for-canadian-liquefied-natural-a5kp55c482os.html
Slettet bruker
23.02.2023 kl 03:29 3614

10 000 Tørr ikke sitte utenfor :)
Cavaoky
23.02.2023 kl 08:34 3341

Det der kommer jo fra ett energi-selskap "Enbridge" som heilt klart vil at de skal åpne opp for utvinning.
Tror ikke markedet blir å reagere stort mer før man eventuelt hører noe fra myndighetene, og vi vet alle hvilket syn de har på det, intet nytt fra de i det siste.
Qeq er i en negativ trend nå, og det ser ut som om at den faller tilbake slik som tidligere, vi får se om den klarer å holde seg over 2 i dag.
Skulle det komme noe fra myndighetene så er det bare å hamstre med begge hender, men det tror jeg kan ta tid. Ingen ting skjer over natta i dette selskapet, det er bare å se på historien.
tuja
23.02.2023 kl 08:54 3275

Historien viser at QEC har gått 2 ganger fra lave 1-2kr pr aksje, og til 30kr på kun få dager, og sist i 2019, da den gikk til 10kr nærmest "over natten". Så de som gambler på ører, kan miste mange kroner på kursen. Men, hver sitt valg.
MC Axel
23.02.2023 kl 09:08 3212

I think you missed the point

Enbridge is a huge company and has something to say in Canada and a lot of others such as First Nation LNG etc. Of course it matters to QEC that all others in the same industry point to the madness from the authorities regarding LNG energy extraction


""Ebel, recently appointed top executive at North America's largest energy infrastructure company, sat alongside fellow panelists Karen Ogen-Toews, CEO of the First Nations LNG Alliance, Ed Greenspon, President and CEO of the Public Policy Forum, Policy Magazine Editor and Publisher Ian MacDonald, and award-winning broadcast journalist Don Newman.""

and most recently QEC went from about 2 NOK to 10 NOK in a few days, you can always be late
Cavaoky
23.02.2023 kl 09:13 3196

Nei, det stemmer ikke Tuja. det gikk over flere dager, og det var masse hype i media. Og i 2019 var jeg med hele veien, det gikk ikke over natten.
Den hadde bra stigning ukene og dagene før det ble offentliggjort at fracking ble forbudt.
Det husker jeg godt, når børsen åpnet dagen etter og prisen var ned på 4.20 eller der omkring, siden gikk det ned til under 1. Kommer det signal fra myndigheter nå om at det åpner opp, ja helt klart at kursen vil stige, men at aksjen vil begynne å gå en stund før, da noen alltid vet noe, det kan du være sikker på:)
googleearth11
23.02.2023 kl 09:28 3119

Dette stemmer ikke for 2008. Da gikk riktignok kursen fra qrundt 2 kr til 10 kr på tre-fire dager. Så ble kursen liggende mellom 10 og 11 i ganske lang tid, fordi et canadisk investeringsselskap skulle kjøpe seg inn. Kom flagging på 15% - og så gikk den til 30 på noen dager. Men da stoppet framgangen momentant, da ledelsen innba til rikelig utvanning ved emisjon. Da falt kursen som en stein igjen veldig fort. Skulle noe av det samme skje igjen, så håper jeg at man venter litt med emisjonen. selv om det trolig er behov for mer kapital ved ev utbygging. Håper egentlig mer på erstatning.
googleearth11
23.02.2023 kl 09:32 3125

Du mener fortsatt QEC viser svakhet? I min bok har qec den siste uke, stort sett fulgt bevegelsen i oljeprisen. Tipper robotene er satt opp etter den. Men det er selvsagt ren tipping fra min side. Litt konsolidering etter raske oppgang er bare av det gode.
1013
23.02.2023 kl 09:34 3179

et købstilbud på selskabet kommer overnatten, jeg tror at deres samarbejdspartner køber QEC, og det kan komme når som helst.
mofi1
23.02.2023 kl 09:46 3104

Jeg er enig i at Questerre på et tidspunkt vil kunne bli kjøpt opp, noe som også vil være i MB sin interesse. Men tidspunktet er vel ikke gunstig nå? Det må først komme avklaringer om evt. lovendringer eller om hvor stor en erstatning vil kunne bli, før man kan sette en riktig pris på selskapet.
Redigert 23.02.2023 kl 09:46 Du må logge inn for å svare
googleearth11
23.02.2023 kl 09:48 3093

Det tror jeg er ganske lenge til. Virker ikke som om det er noen forhandlinger om dette på det nåværende tidspunkt.
minsin
23.02.2023 kl 10:02 3072

Ser ingen grunn til at QEC blir kjøpt opp , egentlig
Dersom det blir noe av Lowlands - så kan QEC skaffe seg en partner , og selv leve iav royalties , i 40 år, uten å bruke en kalori
Det at QEC "opererer" i Canada og Jordan har sine bakdeler - få selskap vil by på QEC , for deretter skille ut virksomhetene i selskapet..

Cavaoky
23.02.2023 kl 10:08 3049

Ser, du nevner oljeprisen gang på gang, Jeg har vert i selskapet i mange år nå, og mitt tips til deg er at Qec følger sjeldent oljeprisen.
Jeg mener ingen ting, jeg ser at den går i en negativ trend nå. Qec går opp på nyheter ang Quebec og ned når nyhetene uteblir og omsetning synker.
Og omsetningen er på vei ned nå fra toppen som var forrige uke. Jeg tror det må komme noe håndfast nå om aksjen skal stige videre, visst ikke så vil den sakte men sikkert vil trekke seg nedover. Det ble sagt at vi skulle få nyheter ang erstatning tidlig denne vinteren, og det har uteblitt, tidlig vinter er forbi. Vi får se om det kommer noen nyheter ang utsettelse eller hva som skjer i mars, ha ellers en fin børsdag.
googleearth11
23.02.2023 kl 10:10 3034

Tull og tøys. Har ikke gått opp siden nyttår pga nyheter om Quebec. For det har ikke vært noen nyheter. Oppgangen skyldes forventninger om økt produksjon og overskudd i selskapet. QEC har fulgt oljeprisen de siste dagene.
Redigert 23.02.2023 kl 10:12 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
23.02.2023 kl 10:26 2985

@ge11, historisk sett så har vel kursen egentlig gått ned hver gang Q rapportene har kommet til tross for meget hyggelige tall! Oppgangen vi hadde her nå nylig tror jeg vi kan linke til Tønnessens uttalelser i media samt forventninger til erstatnings spørsmålet og størrelsen til denne, når vi ikke hører noe rundt tema så siger den sakte men sikkert tilbake som vanlig :((, så er alltid spørsmålet for mange hvor tålmodig man skal være med aksjen, jeg sitter i hvertfall rolig, ha en fin dag:))


mofi1
23.02.2023 kl 10:33 2985

Det har blitt uttalt at M Binnion tidligere har hatt som en forretningsfilosofi og utvikle for så å selge. Han sitter på en betydelig mengde aksjer og er kommet opp i årene, så ser ikke bort i fra at salg absolutt vil være et alternativ når verdiene i selskapet blir synliggjort.
1013
23.02.2023 kl 10:41 3005

præcist han har rigtig mange aktier, og kommer der et bud så sælger han. og husk det er ikke QEC der bestemmer om der kommer et bud. det er aktionærerne der bestemmer om de vil sælge.
googleearth11
23.02.2023 kl 10:48 3063

Tja. Oppgangen starta 27.januar. Tønnessens uttalelser kom først 10. februar. Så det har ikke direkte sammenheng.
mofi1
23.02.2023 kl 13:19 2776

Enig, foreløpig er det lite som tyder på at oppgangen er forbundet med rykter om lovendring i Québec, samtidig vil det også være småfisker som ser sitt snitt til å komme inn tidlig nå når prisen er lav. Folk leser hva som skrives og legges fram f.eks. her på HO, og noen vil agere etter det, men de forsvinner også fort når det stilner av og tilsynelatende intet skjer.

Blir det derimot mer enn løse rykter og løse sitater, og f.eks. offentlige uttalelser fra viktige myndighetspersoner om å vurdere lovteksten, vil vi se en umiddelbar reaksjon på aksjekursen langt over det vi har sett til nå.

Men politikerne vet jo at dette er særdeles kurssensitivt, så vi kan nok ikke se bort i fra at en ny kurs i Québec vil komme som Lyn fra klar himmel, så hvem tør sitte uten aksjer:-)
Redigert 23.02.2023 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
googleearth11
23.02.2023 kl 13:30 2739

Her er vi 100% på linje. Personlig er jeg dritt lei av tåplige sitater og linker til uvesentlig synsing - i håp om å få kursen opp. Det manifesterte seg i forkant av valget i Quebec, da det ikke var måte på hvordan de konservative og Éric Duhaime skulle vinne valget. Man glemte at nevnte Éric Duhaime er en antivaxer av en bygdetulling, som knapt kan organisere en kø med to personer i. Og det hele endte med at de konservative ble stående fullstendig uten representasjon i Quebecs delstatsforsamling. Sittende leder, François Legault, gjorde rent bord, som selvsagt er en støtte til den førende politikk i delstaten. Hvis man i tillegg har satt seg inn i litt historie i regionen, spesielt med tanke på språklig og kulturelt opphav, så skjønner man fort at det aldri vil bli annet enn en rettssak for at QEC skal nyte godt av rettighetene i Lowlands. Quebecs innbyggere tar heller kollektivt selvmord, enn å bidra til økonomisk oppsving for resten av Canada. Enkelt og greit. Så derfor bør en heller konsentrere seg om det udiskutable faktum at QEC faktisk tjener godt med penger, og er så og si gjeldfrie. Aleine vil dette, basert på MINSINs kalkulasjon (som jeg stoler helt og holdent på) gjøre at QEC trolig finner et leie på mellom 4 og 7 kroner i løpet av inneværende år. Så vil det stige år for år framover. Selv har jeg et 5-årig perspektiv, før jeg realiserer en god gevinst. Skulle Quebec mot all formodning endres, så tar jeg det som en ren bonus.
Så en liten henstilling til folk om å være litt mer kritiske med lenker og sitater som legges ut. Spesielt når det går på akkurat det samme, og legges i flere tråder på en gang.
Forsiktig
23.02.2023 kl 13:38 2712

100% enig.

Men det er en ting som foregår nå som gjør situasjonen spesiell: krigen.

Jeg antar at behovet for sikkerhet kommer føre "klimakrise". Og om ikke, bekrefter det misstanken om at "klima og miljøhensyn" faktisk bunner i et behov for å sikre sin egen sikkerhet og interesser ("ta grep") og ikke bunner i et miljøhensyn.
Særlig fordi qec bruker så mye ressurser på å stilfredstille miljøkravene og på å få en grønn profil.
Redigert 23.02.2023 kl 13:47 Du må logge inn for å svare
googleearth11
23.02.2023 kl 13:41 2754

Jo, det utelukkes fullstendig. Da ville kursen falt for lenge siden. Sjekk tidligere pump&dump, feks 6. og 7. desember. Synes du bør sette deg litt inn i det du skriver om. For det meste er bare sludder og vås.
Redigert 23.02.2023 kl 13:45 Du må logge inn for å svare
Ikke_viktig
23.02.2023 kl 13:56 2710

Hvis dette er en Pump/Dump så er dumpen ferdig for veldig veldig lenge siden. Nå har aksjen korrigert fra 2,3 -> 2 på svært mange aksjer så dumpingen er ferdig!
Peter Sellers
23.02.2023 kl 14:01 2718

@tynnidioten, nei dette var neppe pump og dump som du nevner vi hadde heller ikke en slik omsetning ala den vi hadde i fjor vinter med over 100mill per dag i oms, men for å få fart på aksjen så er den helt avhengig av noe konkret fra ledelsen og ikke en masse hypoteser som enkelte lager her på trådene :))
mofi1
23.02.2023 kl 14:09 2683

Bra folkens! Det kan se ut til at de fleste av oss plutselig er enige om det meste, om det kan tolkes positivt er jeg derimot litt usikker på:-)
MC Axel
23.02.2023 kl 14:17 2661

There is a lot of information in the market that indicates that either the compensation claim is just around the corner and that the Quebec government is beginning to waver regarding energy
mofi1
23.02.2023 kl 14:24 2697

Vi trenger litt mer «kjøtt på beinet» det vil si noe mer konkret enn indikasjoner eller at noen vakler, før vi begynner å ta av. Det er jo det vi har diskutert her, vi har nemlig hørt om dette før uten at noe har skjedd. Så ta det med ro, sitt gjerne med aksjene, det gjør i hvert fall jeg. Uansett vil selskapet tjene stadig mer penger, alt annet er bonus!
Redigert 23.02.2023 kl 14:29 Du må logge inn for å svare
googleearth11
23.02.2023 kl 14:28 2672

Ser man litt Intradag, så kan det se ut som om motstanden på 2,03 er solid. Spratt under i går, men stusser tilbake nå. Så får vi se hvordan det arter seg rundt 2,08.
googleearth11
23.02.2023 kl 16:36 2626

Slutt på 2,05, ja. Da holder 2,03.
googleearth11
23.02.2023 kl 16:47 2639

Ikke i Quebec. Dette endrer ikke noe