“We definitely do have some plans,” Frydendal told TradeWinds

Shikibetsu
HUNT 12.02.2023 kl 19:02 33609

Veien videre..

EDIT 13/2: Selskapet har igjen penger til drift i 18 mnd etter evt utbytte på 0,04. Fredly ute og de 3 gjenværende kjøper 33,3 millioner aksjer hver ( totalt 100 mill aksjer solgt utenom børs) Frydenlund, Brynhildsrud og Seal fortsetter videre og ser etter muligheter;

– Vi har holdt på med å jobbe med prosjekter under hele livsløpet til Hunter. Nå har vi avsluttet tanksatsingen og betaler ut de siste pengene, og så har vi noen andre prosjekter vi har lyst til å satse videre på, sier toppsjefen, men ønsker ikke si noe konkret om hva disse er ennå.

Frydendal påpeker at selskapet nå har en «runway» på 18 måneder og at selskapet ikke er «kraftig overkapitalisert».


OPPDATERING 14/2:
Frydendal sier at selskapet regner med å ha noe nytt å melde innen slutten av mars.

– Men så snart som mulig er selvfølgelig det vi ønsker.

– Vi ønsker også å sende et signal til markedet om at vi har tro på det vi skal drive med fremover, sier han.

https://e24.no/boers-og-finans/i/5BRwxm/hunter-topper-faar-betalt-over-ti-mill-for-aa-motta-aksjer

TradeWinds utdrag fra artikkel14/2:
Chief executive Erik Frydendal, chief financial officer Lars Brynildsrud and chief operating officer Sujoy Seal now hold the largest bloc of shares in the Oslo-listed former VLCC owner, with just over 19% together, counting unexercised options, according to a regulatory filing.

“We definitely do have some plans,” Frydendal told TradeWinds, adding that he expects to have an announcement by the end of March.
“We are eager to report something, but the timing is not entirely up to us,” he said.
“And we will have to make our next deal known through the officially required channels and not, unfortunately, through your fine publication.”

But a source close to the company told TradeWinds that Hunter Group can be expected to stay in or near the shipping space with its planned new projects — because of the management team’s specialised expertise and contacts, and because of deals that have already been proposed.

The source said Hunter is close to wrapping up any one of three possible projects, all of which are “related to water” and two of which are specifically shipping investments.
On Monday, Frydendal, Brynildsrud and Seal each purchased one-third of Fredly’s remaining 100m Hunter Group shares for NOK 0.0675 per share.

That was a bargain, compared with prices of up to NOK 0.15 available on the open market.

https://www.tradewindsnews.com/finance/hunter-group-readies-new-projects-as-fredly-sells-out-and-sails-on/2-1-1403623



Redigert 16.02.2023 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
nopetter
08.03.2023 kl 13:18 4037

en ting er garantert, det er ikke små traderne som styrer denne aksjen. når panikken tar dem så dumper de fleste day tradere seg ut uansett hvor mye de måtte tape når den tid kommer, svenske eller ei

men siden de har gått inni i en eller annen form for LOI eller MOU avtale med DNV så må de kjøpe inn skip for å og kanskje ta opp gjeld og gjøre både teknologiske og operative tiltak, samt skrog- og lasttankdesign for å frakte alternative drivstoff som ammoniakk, metanol, brenselceller og CO2-reduksjonsteknologier vil også bli evaluert som en del av dette prosjektet. per tid har de ingenting av dette
Redigert 08.03.2023 kl 14:00 Du må logge inn for å svare
ks1977
08.03.2023 kl 17:29 3892

At mange (de fleste?) av de som nå er inne i HUNT ikke har den ringeste anelse om historikken til verken selskap etter dets tidligere største eier (og "grunnlegger") er skremmende.

Fredly kjøpte skallet i sin tid for å gjøre et asset play på VLCCer inn mot IMO2020, noe som fungerte (caset ble dog forsinket av pandemien). Fredly hadde dessverre ikke tålmodighet/overbevisning til å ta asset playet over til neste nivå, og valgte derfor å selge seg ut av selskapet på kurs lik selskapets reelle verdier.

Aksjen er nå fritt vilt for pump&dump, tradere, samt retail som tror de skal gjøre et kupp på at kursen skal tilbake der den var før selskapet ble "slaktet". Mange vet antageligvis ikke at selskapet har blitt slaktet og at det fundamentale nå og da er som natt og dag.

Dette er NAS all over again (bortsett fra at NAS stod i fare for å gå konkurs, mens HUNT ikke gjør det). Det blir en kraftig utvanning i HUNT når de skal i gang med nye investeringer, og deres nye case(r) høres potensielt spennende ut (skjønt jeg tviler på at mange av de som nå er inne vil være med videre), men det er ingen grunn til å tro/forvente at nye aksjer vil utstedes til 2x reelle verdier i selskapet (2x er gitt ingen videre kursoppgang).

Høy risiko, lav reward
auxe
08.03.2023 kl 21:05 3778

Syns det er en stor undervurdering att du mener att nåværende aksjonærer ikke vet historikken i Hunt.

Nja jeg er nå ikke helt enig i att aksjen er en ren pump & dump
De har ett ferdig notert selskap på Euronext Expand som kan brukes.
Og det ser ut som om de vil videre i Grønn Shipping.

Sett att de tar en (Egersund eller "EXIT" ) og bruker en bred kost og grønnmaler investeringen.
Da er det jo store fond som kan låne inn penger til konseptet.

Emisjon med utvanning er jo helt uaktuelt her, da det er for lite penger i selskapet.
Og att de som er hovedeiere har kontroll på aksjene og vil ha mest mulig ut av dem.

Her kan mye skje på kort tid og att vi kan gå helt opp til 10 ganger er fult mulig



Redigert 08.03.2023 kl 21:07 Du må logge inn for å svare
castro1
08.03.2023 kl 21:33 3842

Dette er jo galskap. . Selskapet er nåbare et skall etter at det er tømt og utbetalt til aksjonærene .
ks1977
08.03.2023 kl 21:47 3876

Posteren jeg svarte på visste åpenbart ikke til historikken med Fredly og HUNT, men mulig at alle andre vet (skjønt postene jeg har lest her inne tyder på det motsatte).

Kan du redegjøre for hvordan det er helt uaktuelt med emisjon? Spesielt med argumentasjonen at "det er for lite penger i selskapet", det er jo nettopp hele poenget med en emisjon... Mener du at HUNT skal reise videre uten innhenting av kapital, at selskapet skal ha en gjeldsgrad som ikke ligner grisen, og/eller at selskapet kun skal drive videre på de midlene de har? (estimert til 18 måneder av CEO Frydendahl) Og dette på stigende renter?

Ditt utsagn om at aksjen kan gå 10x bekrefter nettopp mitt innlegg. Ja, med luft under vingene, sol i ryggen, tro, håp og kjærlighet, så kan kursen åpenbart fortsette oppover - når pump&dump, tradere og retail uten bakkekontakt tar over, så kan jo enhver aksje miste bakkekontakten, men da snakker vi om gambling og the-greater-fool. Hvorav min "konklusjon" om høy risk, lav reward.

Personlig så vil jeg følge ivrig med på hva selskapet finner på, og ser frem til å høre mer om akkurat hva CCS-avtalen med DNV innebærer, men per i dag så sitter jeg fint på sidelinjen før jeg evt. gjør inntreden i HUNT igjen når det er mulig å gjøre en kvalifisert vurdering av risk/reward.
auxe
08.03.2023 kl 23:16 3788

Ser for meg att det er helt uaktuelt med en emisjon, og skulle en emisjon komme så blir den mye høyere en aksjekurs, Hunt er vel verd småpenger i forhold til kapitalbehovet i en eventuelt grønn skipsutvikling.
La oss si att Hunt nå har 40-50 mill og det er småpenger , de trenger noen som finansierer.
Derav det grønne skiftet der noen andre tar finanskostnaden og ikke hunt, de blir skallselskapet og tar en del av overskuddet.
Fredly tok over skallet i sin tid, hvorfor skulle ikke noen annen ta over skallet nu ?

Da er ikke 10x så veldig mye det.

Low risk high Reward som det er I dag vurderer jeg det til.
Redigert 08.03.2023 kl 23:34 Du må logge inn for å svare
auxe
08.03.2023 kl 23:39 3760

Og til slutt , det er ikke historien som gjelder nu , det er fremtiden og hva som skjer fremover , det vet vi bare ikke noe om:) play the assets.
De har kapital til å holde det gående i 18 mnd., jeg tror de satser på å grønnmale shipping og få inn investorer til det.
En ting er sikkert det blir ikke utvannende emisjon her ,
Som sagt Hunt er og har for lite kapital til å bli utvannet.
Redigert 09.03.2023 kl 00:20 Du må logge inn for å svare
auxe
09.03.2023 kl 00:49 3727

Med DNV så går jo Hunt rett inn i hjertet på det grønne skiftet som foregår globalt , det skulle ikke undre meg om de får til butikk ut av dette.
auxe
09.03.2023 kl 00:58 3845

Her er det ikke gjeld, og ingen konkurs eller emisjon som kommer
Broker74
09.03.2023 kl 08:55 3665

Bare å hive seg på reisen med nye prosjekter som skal bane vei for fremtidig inntjening. Intil noe skal finansieres, blir dette meget spennende å se hva Hunt sine områder blir. Reisen går videre fra 0,22 - 0,50, og 1 nok kommer , happy trades
Broker74
09.03.2023 kl 09:07 3627

Nie, jeg tror ikke vi når 2 eller 3 nok. Det er lenge til da skal det blitt gjort mye først. Men jeg tror derimot at 1 nok er innen rekkevidde.
0,5 - 1 nok i mars
MrX
09.03.2023 kl 09:14 3588

Noen her inne som har sett på årsraporten? :D
Broker74
09.03.2023 kl 09:15 3667

er helt klar for pause i handelen, og dobbling ilæpet av dagen. Mer morro enn Hunt skal man lete lenge etter.
blaffen
09.03.2023 kl 09:35 3661

Må ikke jinxe aksjen nå 🫣. Ender vel i rødt
Broker74
09.03.2023 kl 09:40 3671

Kommer nok til å ende rund 0,22 før videre oppgang. Altfor mange som mener ingen kjenner selskapet, og historikken, de glemmer en ting det som har vært er over, og det var ikke ille, Hunt leverte utbytter og har delt ut overskuddet, nå er det tomt, med litt pluss å jobbe med. Nå kan man få være med på nye eventyr, i ett selskap som allerede er på børs fra start. Hvis historien gjentar seg, så er det da absolutt noe jeg vil være med på. Her kommer nok flere til å posisjonere seg og det raskt mens kursen er under 0,5. Vi får vente å se...
Broker74
09.03.2023 kl 10:43 3568

Har sagt det mange ganger, det vil svinge kraftig opp og ned, retningen i trades siden rett før Mars er opp. happy trades, (fin mulighet nå)
Redigert 09.03.2023 kl 10:46 Du må logge inn for å svare
Broker74
09.03.2023 kl 10:51 3576

Se på utviklingen idag, nesten tro kopi av 8 mars, se på den så ser man hvor traden vil gå fremover :-)
canarias
09.03.2023 kl 11:00 3562

Her er det så gale og tullete utsagn at det grenser til vanvidd eller total uvitenhet.
Broker74
09.03.2023 kl 11:16 3505

Trading, er kun det så langt i Hunt, ikke legg for mye i det. Hvis noen har handlet utifra mine synspunkter på utvikling siden 0,1270,13, så får jeg beklage at de har hatt en formidabel utvikling på kort tid. Veien videre er meget intr sett fra en traders perspektiv.
Broker74
09.03.2023 kl 11:19 3497

Veien videre blir en kopi av uken som har vært, happy trades
El Tigergutt
09.03.2023 kl 11:56 3454

Eg meiner no side 41 i rapporten er viktig. Er på ingen måte regnskaps analyse ekspert, men tallet der har litt å seia trur eg… så får andre tru og meine det dei vil
X-43 scramjet
09.03.2023 kl 12:05 3491

Mistet hele oppgangen idag HUNT
Broker74
09.03.2023 kl 12:14 3576

Sakset fra rapporten:

the Company has worked with the development of several new investment projects which are expected to materialize during the course of 2023. The Company expects to retain
approximately NOK 40 million in net liquidity, which will sufficiently cover project development costs, salaries, office lease, listing fees, legal fees and accounting/audit fees for approximately 3.5 years from the date of this report.
Redigert 09.03.2023 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Broker74
09.03.2023 kl 12:14 3587

For min del blir dette meget intr å følge, oppgang kommer :-)
ks1977
09.03.2023 kl 16:46 3376

Og hva skjedde når Fredly tok over skallet? Det er ingen bank som vil tilby nær 100% lånefinansiering, uansett hvor grønt, så å tro at det ikke kommer en emisjon er utopi.

Videre så er det ingen grunn til å tro at en emisjon vil foregå over verdiene - bare se på alle kursrasene som har vært hvor småaksjonærer har blitt sittende igjen med smuler (NAS og Nordic Mining for å nevne to). Nå tror jeg ikke at en emisjon vil være langt under slakteverdi for selskapet, for HUNT står ikke i fare for å gå konkurs selv om de "desperat" trenger penger (desperat i hermetegn fordi at det er en overdrivelse, men HUNT kommer ingen vei uten), men dagens kurs er langt over slakteverdi og det er ingen grunn til å tro at en emisjon vil skje i nærheten av dagens kurs. Hvorfor skulle profesjonelle investorer betale 2-4 kroner for hver krone i verdi? De vil heller betale 50 øre for hver krone... Da er x0,25 langt nærmere enn x10

PS. Skallet er allerede "tatt over". Det blir ikke solgt
Bullfight
09.03.2023 kl 17:40 3307

Uff, trist som fan (:
stein666
09.03.2023 kl 17:41 3347

Ok, men hvordan er det mulig at verdene er i behold etter alle utbetalinger til aksjonærer?
ks1977
09.03.2023 kl 19:17 3282

Vet ikke om jeg skjønte spørsmålet ditt, men HUNT har solgt alle skipene sine og delt ut "alt" i utbytte (og Fredly har solgt seg helt ut, noe jeg personlig anser som positivt for selskapet videre)

Presisering av bruken min av ordet "alt" over:
HUNT holdt tilbake 7 øre pr aksje (ref lenke under), men
Jeg tror dette er eks det siste utbyttet på 4 øre som ble kansellert, så 11-12 øre pr aksje igjen i boet
I tillegg ble det utløst noen opsjoner til MINUS 1,30kr/aksje, noe som utgjør i underkant av 2 øre pr aksje etter hva jeg kan se, så rest ca 10 øre pr aksje

https://e24.no/boers-og-finans/i/ven8B5/arne-fredly-har-solgt-alle-hunter-aksjene-og-trekker-seg-fra-styret
https://newsweb.oslobors.no/message/582322
stein666
09.03.2023 kl 19:37 3272

Ok. Men ut fra regnskapet idag, er det penger i behold.
Men de sier 10 øre. Er vel det som er igjen pr aksje etter årets utbytter?
Da er vel 57 mill i behold. Og nye prosjekter innen grønn industri next.
ks1977
09.03.2023 kl 21:36 3120

Ja, ca 10 øre pr aksje etter årets utbytter (og gjeldfritt selskap) så ca 57 mill igjen i selskapet (noe som skal holde selskapet flytende i 18 måneder, men virker som at ting er i ferd med å skje lenge før den tid).

De har tre ting de snuser på, så får vi se hvor mange av de som blir en realitet (og akkurat hva det er) - alle innenfor maritimt er det vel de har sagt.
Første ting er innenfor karbonfangst, så kan være spennende det (personlig vil jeg ha mer kjøtt på beinet før jeg vurderer å gå inn igjen)
https://newsweb.oslobors.no/message/584338
Broker74
10.03.2023 kl 08:01 3177

Ny spennende dag i Hunt, oi som det beveger seg.
stein666
10.03.2023 kl 08:37 3104

Kanskje løsningen blir bedre om en engasjerer en strategisk partner som ser muligheter i å etablere grønn energi løsning! Vindmøllepark utenfor Trondheim. Like ved der en må fjerne vindmøller på grunn av EMK!
Broker74
10.03.2023 kl 11:18 2999

March 09, 2023
ABS chairman, president and CEO Christopher J. Wiernicki: “Shipping will be the vehicle for the green transition.”
“Shipping will play a pivotal role in driving the global clean energy transition,” that was the message delivered by ABS chairman, president and CEO Christopher J. Wiernicki gave in a series of appearances at the top level energy industry conference CERAWeek, currently underway in Houston.

“For shipping, the challenge and opportunity lies in two stories: shipping for shipping, which is the decarbonization of our industry and shipping for the world, which highlights shipping’s role as an enabler of the global green energy transition,” said Wiernicki. “It is ships that will be carrying the hydrogen molecule either as ammonia or other hydrogen carriers and shipping that will be carrying liquified CO2. Our industry will therefore be fundamental in supporting the emerging hydrogen and carbon value chains.

“The decarbonization of shipping is complex with unique challenges to navigate, let alone predict. It is a multi-dimensional lifecycle hybrid solution with numerous boundary conditions impacted by technology and infrastructure readiness timelines.”

Wiernicki went on to outline the scale of the challenge and shipping’s contribution.

“The biggest challenge we all face in terms of realizing ambitious net zero commitments is the sheer gradient of the curve ahead of us,” he said. “The pace of the development of hydrogen and carbon value chains is going to be key to managing that curve. The scale and magnitude of the task before us is daunting. It starts with understanding the calculus to get to net zero by 2050. We will need 70% zero-carbon e-fuels, which requires 10 times more renewable energy than is currently produced, and 30% carbon-neutral fuel, which will require 100 times more carbon capture than we have today – that’s if we are to achieve net zero across the board.

“Ultimately, shipping will be the cornerstone on which all related supply chains will be built. Shipping will be the vehicle for the transition. So, governments must make investments to provide scalability of options and enable commercial first movers.”

Categories: News, Shipping Tags: ABS, carbon capture, CERAweek, decarbonization, Wiernicki
RELATED ARTICLES
Fincantieri Marine Repair crane assists in DASH lift
March 09, 2023 News, Shipyard News
Fincantieri Marine Repair donates to military non-profits
OSG
March 09, 2023 Coastal, Inland And Coastal, News, Shipping
OSG full year results exceed expectations
Interior doesn't intend to approve l offshore oil and gas leasing program until December
March 09, 2023 News, Offshore, Oil & Gas
NOIA condemns continuing offshore oil and gas leasing program delays
New Briggs marine boat
March 09, 2023 News
Briggs Marine orders maintenance support vessel
icebreaker and arctic expert joins Steerpop
March 09, 2023 News
Steerprop strengthens its Arctic market expertise



Broker74
10.03.2023 kl 11:22 3021

Oslo-listed Hunter Group ASA and DNV classification society have entered into a joint cooperation agreement for the development of a low-pressure mid-stream shipping solution for Carbon Capture and Storage

Så Hunter Group satser på utvikling med DNV for å dekke behovet på verdensbasis med CCS løsning med skip, dette er meget spennende og som den forrige artikkelen sier noe om er at regjeringer rundt om i verden må satse på denne utviklingen for å nå mål i 2050. Grønne penger inn i dette.
Broker74
10.03.2023 kl 11:24 3158

Hunter Group kan da evt utvikle ferdige godkjente løsninger og selge dette fremfor å eie skip selv. Her er det mange muligheter, meget spent på å se hva for løsninger evt hvordan dette går til, venter på info fra Hunt. En ting er sikkert det er mye penger i det grønne skifte og det subsidieres mye til utvikling av dette.
Redigert 10.03.2023 kl 11:26 Du må logge inn for å svare
Broker74
10.03.2023 kl 11:28 3471

Oslo-listed investment firm Hunter Group has joined forces with class society DNV to develop a low-pressure midstream shipping solution for carbon capture and storage.

The parties have agreed to work together on a 40,000 to 70,000 cu m liquified CO2 carrier with 20,000 to 30,000 cu m feeder vessels to be operated on the Norwegian Continental Shelf and European waters.

Both technological and operational measures will be assessed, as well as hull and cargo tank designs. Alternative fuels such as ammonia, methanol, fuel cells and CO2 abatement technologies will also be evaluated as part of the project.

Hunter, which sold its entire fleet of four very large crude carriers (VLCCs) for $383m last year, said a large portion of the captured CO2 will involve seaborne transportation, which will require a substantial number of large CO2 carriers. “While short-term goals can be achieved by currently available technology, intermediate and long-term sustainable solutions require further study and need to be developed,” the company said in a release.

Commenting on the partnership, Hunter Group’s chief executive Erik Frydendal, said: “We are looking forward to working closely with the highly competent people at DNV, a world-leading classification society and the only one with CO2 transportation experience, to develop a shipping solution that will contribute to dramatically to reduce GHG Emissions and hopefully get us closer to reaching the goals of Net Zero by 2050.”
Broker74
10.03.2023 kl 11:30 3481

Hva for andre prosjekter er på bordet hos Hunt, Mars vil nok gi flere svar og nye spm. happy trades.
Broker74
10.03.2023 kl 12:59 3365

Med Astrup på laget og Hellebust inn i styret, samt 3 prosjekter hvorav ett er ute av sekken, er det mye i vente ila Mars. Dagen kurs vil fremstå som latterlig innen q2 er over. Hunt koker sammen nye ideer, og investerings prosjekter. Tenker alle som er intr vil få nok av spm fremover ang finans, utvikling, kostnader og inntjening. Med all dette gående blir det full fart i kursen, spekulasjon vil være driveren nå, en stund..