RECSI: Q4 2022 - og tiden fram mot Q4 2023

MikkeMus
RECSI 20.02.2023 kl 08:03 33560

Q4 forventes å bli svakt. Dette grunnet ekstraordinært høye energikostnader kombinert med store utfordringer relatert til de globale transportlinjene gjennom hele kvartalet. I tillegg så vet vi at selskapet bruker mye kapital på oppgraderingen av Moses Lake fram mot gjenåpningen i oktober-desember ... Dette er forhold som er kommunisert til markedet - og bør derfor være godt kjent for alle, inkludert Finansavisens «etterrettelige» skribent.

Aksjetrading er som kjent et 0-sum-spill - og RECSI er dessverre fortsatt belemret med SVÆRT MANGE kortsiktige tradere som i liten grad vet hva de kjøper - og i enda mindre grad hva de selger. I dette spillet er det de med mest kunnskap og kapital (de profesjonelle) som utnytter den utilstrekkelige kunnskapen og nervøsiteten blant de uprofesjonelle. Resultatet er at aksjen kjøres opp og ned som en jo-jo. Og slik går no dagan!

Når det er sagt, så råder jeg alle som kan dette caset om å stole på egen kunnskap - samt løfte blikket og se forbi kvartalsrapporten førstkommende onsdag. Prosessen med å re-starte ML er (som nevnt) godt i gang. Første produksjon forventes i Q4 i år - og 100% produksjon i løpet av Q4 2024.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Litt om potensialet:

USA fremstår dags dato som det landet i verden hvor det er mest gunstig å investere i grønn teknologi - og REC Silicon vil dra nytte av samtlige vedtak som gjort i Kongressen det siste halvåret. Følgende politiske hendelser har betydning for REC Silicon fremover:

1. Inflation Reduction Act (IRA):

• IRA var svært viktig for beslutningen om å gjenåpne Moses Lake. IRA resulterer i at REC Silicon får 3 dollar i skattelette for hver kilo polysilicon som produseres. Totalt vil dette utgjøre omtrent 48 millioner dollar pr. år ved 100% produksjon ved Moses Lake.

• Man forventet at IRA ville drive fram en robust verdikjede for solindustrien, noe vi har sett at nå materialiserer seg med eksempelvis Hanwhas Solutions store milliardsatsing av en fullintegrert verdikjede i USA

2. Chips and Science Act:

• Denne bestemmelsen er viktig for anlegget I Butte - som er en av verdens største produsenter av silangass til blant annet semiconductor industrien. Denne industrien har av sikkerhetspolitiske hensyn fått svært høy prioritet i alle land - men i særdeleshet Kina og USA.

3. Infrastructure Investment and Job Act:

* Denne bestemmelsen har stor betydning for å fremme batteriproduksjonen i USA. Her ligger det et stort uforløst potensialt i REC Silicon, da testprosjekter ved anlegget i Moses Lake viser at bruk av silangass i batterier forbedrer effektiviteten på batteriene betydelig grad (rundt 30% mer effektive batterier, mener jeg å ha lest).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Helt til slutt:

REC Silicon sin patenterte FBR teknologi er den mest kostnadseffektive teknologien - og anlegget i Moses Lake vil være best i verden på både produkskostnad, energiforbruk og karbonavtrykk. Dette er viktig i en verden hvor karbonavtrykk får stadig større relevans. Under Q4 presentasjonen i 2018 ble det sagt av daværende CEO at produksjonskostnaden ved Moses Lake ville vært et sted mellom 7 og 8 dollar pr kilo, ved 100% produksjon. I forbindelse med gjenåpningen av Moses Lake, så gjøres det betydelige investeringer for blant annet å forbedre kvaliteten.


Redigert 13.03.2023 kl 22:27 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
27.02.2023 kl 12:12 7978

Løsningen på obligasjonslånet skulle vel etter sigende fra RECSI på Q4 komme i "god tid" før utløpet, og det er vel ikke langt unn det i dag da? En god løsning vil i allefall ikke bare sette fart på short som da nesten MÅ kjøpe, men også andre som vil sikre seg litt oppgang. Man kommer vel da inn på et mer forutsigbart spor som ikke gir så mye rom for jo-jo aktivitet med kursen som i dag :) ..... og raka vegen opp til 42,50.
Redigert 27.02.2023 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
27.02.2023 kl 13:42 7890

At jeg sitter 100% eksponert i RECSI har vært en dum strategi, men jeg sitter ikke med lånt kapital - og tåler derfor å sitte stille med mine urealiserte tap. MEN, at noen tørr sitte short på disse nivåene er for meg et mysterium. ... Går det mot en short-skvis?
Redigert 27.02.2023 kl 13:48 Du må logge inn for å svare
thief
27.02.2023 kl 13:49 7914

Ja,nå er jo slaget tapt for shorterene, er jo bare spørsmål om tid før de kjøper tilbake. De prøver vel så godt de kan 🙂Etter kontrakten med hanwha gikk i boks,som inneholdt en sikring på nedsiden mtp polypriser og at de meldte om at obligasjonslånet meldes snart, så har de jo ingen håp igjen.Da er finansiering på plass, frem til kronene ruller inn.Så jo lengre de venter med å dekke inn,jo dyrere blir det nok 🙂
Stabukk
27.02.2023 kl 13:59 7921

Vi i den såkalla «menigheten» kan kanskje håpa at slaget er tapt for short. Men den andre menigheten, short og traderar, meiner vel siste 6 og 3 mnd viser at vi er i fallande trend? Og stolar på det.
thief
27.02.2023 kl 14:25 7850

Har lite å si hva trenden har vært, når det fundamentale nå faller på plass. Første usikkerhetsmomentet var jo polyprisen. Den har vi sikret oss,slik at ML går i solid overskudd. Det andre momentet var obligasjonslånet, det ser nå ut til å løse seg akkurat slik shorterene ikke hadde håpet på 🙂De så vel helst å dekke inn via en emisjon.Når disse to store usikkerhetene er borte,er det vel ingenting shorterene kan spille på.Så da har de vel ikke mange valg.Forrig gang de kom i klemma gikk kursen fra 15 til 25kr på 1mnd.Kan fort bli fasit denne gangen også.
MikkeMus
27.02.2023 kl 14:43 7809

RECSI har beveget seg i en (svakt stigende) horisontal trend siden midten av januar 2021. Aksjen toppet ut i første halvdel av august 2022, og har fram til nylig beveget seg i en negativ trend. Brudd over 16 bør etter min vurdering gi mer teknisk kraft til aksjen - og dermed også muligheter for short-skvis.

thief
27.02.2023 kl 15:57 7643

Arrowstreet reduserte shorten med ca. 500k på fredag og Voleon reduserte med 700k på torsdag. Virker som de så smått har begynt🙂Mange millioner som skal kjøpes tilbake!!
MorganKane
27.02.2023 kl 16:43 7483

Ja,

Shorten vil dekke seg inn fremover. Nesten bare positive triggere fremover. Det er nå de mer langsiktige investorene kommmer inn. Hvordan skal shorten da få dekket seg inn? Jo, de må dekke seg inn relativt raskt. Og over børs.

Fortsatt nesten 15 mill short synlig. Det samme antallet er ikke synlige (tipper jeg).

Også en gladnyhet på slutten. Hørte at de 100-300 mill inkluderer "historisk runrate" for Butte. Og historisk runrate er kanskje 30 mill usd? Jeg tror vi fort havner på 2-3 ganger dette når alt er oppe og går i Butte. Og energikostnadene er ned igjen mot normalen. Dvs, slik jeg ser det snakker vi om 130-360 mill usd/år i ebitda. Pluss Yulin på 25-50 mill usd (recsi sin andel). Også har vi et enormt vekstpotensiale. Hold på aksjene. Ikke la shorten få dem. Eventuelt andre gjerrigknarker.
Redigert 27.02.2023 kl 16:45 Du må logge inn for å svare
Stabukk
27.02.2023 kl 18:04 7223

Takk for tilbakemelding frå både thief, MikkeMus og MorganKane.
Som litt skeptisk gamling begynnar eg også å sjå for meg ein mulig shortskvis! 16 var utan tvil ein motstand som blei passert med glans, sikkert takka vera Arctic sitt reknestykke. Det virkar tillitvekkande, men litt stort sprik på fair pris. Liitt meir detaljar på pris kan vel Rec gi i mars/april, men viktigast blir info om summen i forhåndsbetaling. Er det dette SB1M sin analytikar ventar på, og korleis obligasjonslånet blir avklart? Nokså rart å heva kursmålet berre örlite etter Hanwha-avtalen. Har nokon lest gjennom denne oppdateringa?
Stabukk
27.02.2023 kl 21:51 6846

Takkar igjen for MorganK-innspel med optimistisk "analyse" av mulig ebitda frå 2025 ved full drift i ML. Energikostnader for Butte er vel litt usikre, eller har Rec opplyst at dei er på veg nedover, eller at langsiktig fastprisavtale kan vera ei löysing?

Eit litt anna spörsmål: Meiner det var du som konkluderte med at Lodbrok har solgt vel 6 mill. aksjar. Tok dette opp med IR-kontakt og fekk 10. febr. tilbakemelding om at det "er veldig sannsynlig at de er selger". Men på aksjeoversikt i dag på Rec si heimeside er Lodbrok fremdeles oppfört med litt over 12,6 mill. aksjar, som nest störste aksjonær.

Uansett Lodbrok sin posisjon, ville det vel vera ein styrke å få inn ein sterkare eigar i tillegg til Hanwha?
StephanDerrick
27.02.2023 kl 23:18 6652

Det store spørsmålet blir vel hvordan i allverden man som investor skal greie å prise en slik emisjon, gitt at RECSI ledelsen nylig gikk ut å sa at de ikke ville gå ut med noen detaljer rundt Hanwha-avtalen som de nylig kunngjorde.

Enten så må REC-ledelsen komme med data om denne avtalen i forbindelse emd denne emisjonen, ellers vil de slite med å få gjennom denne emisjonen uten å måtte gi store risiko-premier.
MikkeMus
28.02.2023 kl 07:58 6448

For noe tøv! Selvfølgelig bør IKKE selskapet røpe detaljene i avtalen som er inngått med Hanwha, da det vil undergrave selskapets forhandlingsposisjon i forhold til andre potensielle fremtidige interessenter. Skulle selskapet ønske en emisjon, så vil det være kapitalbehovet i forhold til eventuell ekspansjon og/eller dekking av eventuelle fremtidige låneforpliktelser som mest sannsynlig vil avgjøre størrelsen. En emisjon med dette som formål vil være i min og andre aksjonærers interesse. ... En eventuell emisjon vil etter mitt skjønn skje på en betydelig høyere kurs enn dagens. Jeg tipper i intervallet 30 til 40 kroner
Redigert 28.02.2023 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
StephanDerrick
28.02.2023 kl 08:23 6586

Institusjonelle investorer som går inn i denne typen emisjoner leker ikke butikk, langt mindre driver de med rusisk rullett når de skal gå inn i et case.
Mao: Disse MÅ få innsikt i avtalen med Hanwha slik at de settes i stand til å regne på fremtidige kontantstrømmer. Neddiskontering av disse summert er jo det som gir en "riktig" aksjekurs.
Får de ikke en slik innsikt, vil RECSI måtte forvente at det stilles krav om store risikopremier i emisjonen. ( = langt lavere kurs).

Slik fungerer børsverdenen. Og emisjoner til 30-40 kroner uten at investorene kjenner til detaljene i Hanwha avtalen, ja det er bare utopiske drømmer. Slik fungerer ikke markedsmekanismene.
MikkeMus
28.02.2023 kl 08:35 6544

Vel, er det noe vi alle vet om børs og finans, så er det at selskapene ikke røper konfidensielle forhold relatert til avtaler, da det som nevnt undergraver konkurransen i markedet.
Redigert 28.02.2023 kl 08:36 Du må logge inn for å svare
Stabukk
28.02.2023 kl 08:58 6520

Interessant debatt mellom StephanDerrick og MikkeM. Formuleringa i forhold til obligasjonslånet er at «Finansieringen forventes gjennomført godt før datoen for obligasjonsforfallet». (TDN direkt si omsetting, meiner eg). Sannsynligvis får vi ei melding om dette i løpet av mars.

Er usikker på om ein ny større eigar kan få vita meir detaljar frå avtalen enn markedet generelt. Men Hanwha si forhåndsbetaling får vi vel vita. Reint taktisk er det kanskje lurt at Rec i første omgang cashar ut lånet og ventar litt med ein retta emi? Det bør kunna styrka kursen. Men retta emi på kurs 30 eller over virkar for meg veldig optimistisk i det korte bildet. Men kanskje i 2024 dersom Rec kan venta så lenge med å henta inn frisk kapital.
MikkeMus
28.02.2023 kl 09:09 6541

Stabukk: Jeg tror du og andre bør være mer realistiske i forhold til det ekstremt høye tempoet som nå er innenfor det grønne skiftet. Krigen i Ukraina har helt klart eskalert denne prosessen. Målene i Parisavtalen er klart definert (både teoretisk og operasjonelt) - og alle store industriland har forpliktet seg til de ambisiøse målene som er knyttet til 2030 og 2050. I tillegg skjer det et kappløp mellom verdens største økonomier i forhold til semiconductor industrien. Sistnevnte handler ikke bare om teknologisk forsprang relatert til økonomisk domininans - men i særdeleshet relatert til militær slagstyrke og sikkerhet. Det er utfra overnevnte forhold vi også må forstå de enorme støtteordningene som Kongressen nylig vedtok - og som jeg har referert til i startinnlegget. Om det kommer en større aktør inn i REC Silicon, gjenstår å se, men en ting er sikkert og det er at en slik aktør ser potensialet i selskapets utfra et tidsperspektiv som er betydelig lengre enn tidsperspektivet til deg og meg.
Redigert 28.02.2023 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
28.02.2023 kl 10:25 6386

Første bølge med stø RECSI kurs Nordover avverget. Hvordan går det med neste bølge eller den etter det? Det er ikke så langt opp vi skal før short også er på banen kan jeg tenke meg? Short pleier ofte eller nesten som regel å ha god kontroll, men nå mener jeg utsiktene er betraktlig bedre for oss longere enn på leeeeenge at de ikke skal lykkes med sine normale alogaritme grep. Bare tenk når melding om at RECSI har kontroll på obligasjonslånet kommer og at betingelsene er akseptable. (Say no more) Ja, jeg har faktisk troen på at vi er inne i en god steam nå - kanskje i dag, eller i morgen :) Vi får ta en evaluering på caset kl. 16:25 i dag.
Redigert 28.02.2023 kl 16:21 Du må logge inn for å svare
Føre var
28.02.2023 kl 10:42 6325

https://www.finansavisen.no/industri/2023/02/27/7989180/avslorer-kjempeverdier-og-roper-kjop

"REC-ledelsen vil ikke si detaljene i avtalen med sin egen storeier, men analytiker Daniel Stenslet har regnet seg frem til verdien. Analysen tilsier 30 prosent nedside, men 200 prosent oppside."


Er det ingen som har kommentert denne karen sin analyse her inne?
Det skulle vel tilsi rundt 50,- lappen det.
Redigert 28.02.2023 kl 10:44 Du må logge inn for å svare
Stabukk
28.02.2023 kl 10:54 6270

Godt argumentert, MikkeM. Held meg bra oppdatert på Rec sitt gode utgangspunkt i den grønne skiftet. Er og optimist, men har sett at brikker som dett på plass, ikkje har gitt dei kursløfta eg og andre har håpa på. Så langt. Men er tålmodig og trur viktige avklaringar kjem i mars. Ser ut som markedet i stadig større grad innser potensialet i Rec.
MikkeMus
28.02.2023 kl 11:04 6235

Stabukk: ... Det er grunn til å gjenta at DEN STØRSTE UTFORDRINGEN knyttet til aksjen RECSI er at AKSJEN er belemret med ekstremt mange kortsiktige spekulanter og tradere som i svært liten grad vet hva de kjøper og selger. Følelser (frykt og grådighet) styrer posisjoneringen til disse aktørene fra time til time og fra dag til dag. Det er denne store massen av uprofesjonelle og følelsesstyrte spekulanter, som de profesjonelle aktørene vedder mot, når de tar kortsiktige posisjoner. Etter mitt skjønn så reflekterer ikke kursen på RECSI det som er formidlet av fundamentale nyheter relatert til selskapet REC Silicon. Men dette vet jo du mye om, da du (utfra mine observasjoner) synes å være en av dem som er mest opptatt av aksjekursen framfor selskapet.
Redigert 28.02.2023 kl 11:16 Du må logge inn for å svare
Føre var
28.02.2023 kl 11:17 6247

oops litt gammel kanskje:)
Redigert 28.02.2023 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
MikkeMus
28.02.2023 kl 11:30 6253

La meg tilføye at sistnevnte poeng muligens kan illustreres med hva som skjedde i forkant av Q4 presentasjonen, da det jeg tolker som profesjonelle aktører økte sine short-posisjoner kraftig i håp om at de mange nervøse småspekulantene skulle bli psyket ut og selge i på grunnlag av en dårlig Q4 presentasjon. Som kjent så reagerte aksjen først ned, før den steg kraftig. Dette kan tolkes som at det store flertall av uprofesjonelle kortsiktige spekulanter allerede hadde rømt aksjen i forkant av presentasjonen. Noen av disse kjøpte seg mest sannsynligvis inn igjen, da de så at aksjen ikke "krakket" på de dårlige tallene, men tvert imot steg med over 11%.

KONKLUSJON (redigert): Aksjen "RECSI" synes å leve sitt eget spesielle liv, uavhengig av selskapet "REC Silicon". Aksjen styres av et spill basert på frykt og grådighet fra time til time og dag til dag, mens selskapet er styrt av rasjonelt optimale beslutninger relatert til drift og lønnsomhet i et langt tidsperspektiv. Som observasjonscase bør derfor førstnevnte skilles fra sistnevnte, selv om førstnevnte er børstickeren til sistnevnte.
Redigert 28.02.2023 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Stabukk
28.02.2023 kl 15:41 6116

Er utan tvil ein del av «den store massen av uprofesjonelle og følelsesstyrte spekulantar» som «i liten grad vet hva de kjøper og selger». Spekulerte meg til vel 600k i pluss i aug/sept. Planen er å gjera eit nedsalg i mai/juni, eller bli sittande til ML startar opp. Eller til ut i 2024. Så beklagar djupt å vera veldig kortsiktig!

Sjølv bør du kanskje vurdera om du driv med trakassering på forumet.
thief
28.02.2023 kl 15:54 6201

GSA dekket 100k i går,da har 3 shortaktører begynt å kjøpe🙂Kan gå fort oppover,når de intensiverer kjøpene!
MorganKane
28.02.2023 kl 16:00 6544

Det kommer til å gå litt i rykk og napp. Det å dekke inn short er en vitenskap. Men hvis vi bare holder på aksjene noen uker så fortsetter vi oppover. Ene og alene pga shortindekning de neste ukene.
thief
28.02.2023 kl 16:03 6530

Er jo ikke lenge siden kursen gikk fra 15 til 25kr på 1mnd i forbindelse med dekking av short.Og nå er shorten minst like stor🙂
MikkeMus
28.02.2023 kl 16:03 6522

For å unngå usaklig krangling som avsporer tema for trådene, så er det en fordel om du forholder deg til det jeg faktisk skriver, uten å sette deg sjøl i sentrum - for deretter å trekke den feilslutningen om at jeg skriver om deg. Jeg uttaler meg generelt om et spesifikt fenomen, samtidig som jeg avslutningsvis påpeker at dine innlegg i all hovedsak handler om aksjekurs - og Ikke om selskapet. Siden du er den som oftest postet på dette forumet, så tror jeg kvaliteten på forumet ville blitt bedre om vi i større grad diskuterer selskapene på trådene som eksplisitt handler im selskapene, framfor hele tiden å avspore trådene ved å kommentere aksjekursene.

Men, dette er mitt lille hjertesukk og avsporing på denne tråden
Stabukk
28.02.2023 kl 17:15 6270

Treng i grunn ikkje bruka tid på å vera på denne eller andre trådar, så skal pröva å ta ein pause.
Mange fine selskap vi kan snakka om. Eg trudde dei som er på börs og forum, er mest opptatt av VERDIEN til selskapet.
Då har eg visst tatt feil.
Redigert 28.02.2023 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
28.02.2023 kl 18:22 6051

Hva hvis det ikke går pent og pyntelig for seg mht. inndekning. Det er jo tre selskaper (synlig) som evt skal inndekke, og det kan jo fort skje at disse konkurrerer med hverandre og «Andre» som vil inn. (+ noen tradere innimellom). Kan fort bli en fin kombinasjon dette🤠 - 🐈‍⬛
unikum
28.02.2023 kl 18:31 6001

Har en sterk mistanke at shortere må gjøre en jobb nå. De har klart å ta kursen ned fra 19 tallet og ned til 14. Vi ser at de har begynt å røre på seg men de har nok en lang vei å gå der vi også nå har fått endret kursmål median over 26 kr. Mistenker at avtalen med anlegget Moses Lake er gullkantet for Rec vil skape hodebry for shortere de nærmeste ukene.
polion
28.02.2023 kl 19:51 5706

Musa, synes du skal moderere deg en smule. Hva Stabukk skriver, skal du ikke legge deg altfor hard opp i. Han er opptatt av kurs, og selvsagt så er det i stor grad det vi aksjonærer måler aksjen etter. Videre så kommer man ei heller unna at «kurs» vedrører selskapet.

Og så til ditt evige pjatt (ref. bla. kl. 11:04 og 11:30) om at aksjen/kursen er offer for: Nervøse småspekulanter, shorterne, uprofesjonelle kortsiktige spekulanter, aksjen styres av spill basert på frykt og grådighet, kortsiktige spekulanter som i svært liten grad vet hva de kjøper og selger, følelser og frykt styrer posisjoneringen. Du etterlyser skriverier om selskapet, men hva er nytt med alt dette gjentagende tøvet og hva sier det egentlig om selskapet????????? Vil mene det sier mer om kursen, som du videre kritiserer Stabukk for å overfokusere på.

Stikk fingeren i jorda – hadde KURSEN alltid vært så til de grader nedmanipulert som du vil ha det til, så hadde enhver storinvestor med vettet i behold pansatt kona og huset og kjøpt med begge hender. Jeg gir meg ende over hva gjelder det gjentagende tøvet ved å legge skylden på aksjonærene, noens gjentagende sneversynthet, samt det å til stadighet møte seg selv i døra.
MorganKane
28.02.2023 kl 20:39 5525

Jøss,

Er du tilbake Mr. P? Her diskuteres selskaps fremtid. Og du klarer ikke å skrive en relevant setning om temaet. Ikke et eneste relevant ord engang. Du gir deg ikke. Vel vel, du får satse på at blind høne også treffer korn en eller annen gang. Jeg ler så jeg faller av stolen her....😂
Carrera
28.02.2023 kl 20:48 5471

"Så var det på`an igjen"
polion
28.02.2023 kl 21:51 5247

Der kom sannelig Musa-forsvareren på banen igjen, også denne gang ler humoristen så han faller av stolen. Du vil nok aldri klare dra essensen ut av det jeg skrev, det er bevist før. Mitt innlegg var en ren kritikk av Musa som kritiserte Stabukk for å snakke kurs og ikke selskap. Jeg rekapitulerer for den som har tungt for å ta innholdet i andres innlegg:

Musa gnåler i innlegg etter innlegg om at aksjen/kursen er offer for: Nervøse småspekulanter, shorterne, uprofesjonelle kortsiktige spekulanter, aksjen styres av spill basert på frykt og grådighet, kortsiktige spekulanter som i svært liten grad vet hva de kjøper og selger, følelser og frykt styrer posisjoneringen, osv, osv…….

• Jeg gjentar, sier ovennevnte noe som helst om selskapet? Svaret er definitivt NEI!.
• Sier det mer om dagens kurs? Svaret er definitivt JA!
• I det glasshuset Musa selv da sitter, var hans kritikk av Stabukk berettiget? Svaret er definitivt NEI!
• Burde Musa’s wingman MorganKane heller rettet sin kritikk mot Musa enn mot polion? Svaret er definitivt JA!.
• Du skriver, «at her diskuteres selskapets fremtid». Det gjør det definitivt ikke, se ovenfor der jeg har ramset opp noe av det gjentagende gnålet fra Musa.
• I og med at både du og Musa er nokså ensidige og unyanserte, så må følgelig innleggene fra dere tas med en stor klype salt. Dere skriver mye (dog i stor grad repetisjoner), men det er jevnt over lite ukjent nytt som bringes til torgs. Det går ofte i å predike om manipulasjon, tåpelige aksjonærer, osv., men dette er kursprat og ikke selskapsprat.

Da håper jeg nok en gang at du muligens kan klare å sortere ut, rett og slett klare forså at mitt innlegg både var godt underbygget, relevant, samt også meget berettiget. Men det er selvsagt ikke lett for noen å se at Musa kastes under bussen på denne måten, det forstår vi alle.
MikkeMus
28.02.2023 kl 22:59 4985

pollon: ....Når jeg leser det usaklige tøvet du skriver, så styrkes mitt inntrykk av at den største utfordringen knyttet til aksjen RECSI er at AKSJEN er belemret med ekstremt mange kortsiktige spekulanter og tradere som i svært liten grad vet hva de kjøper og i enda mindre grad hva de selger. Følelser som frykt og grådighet styrer posisjoneringen til disse aktørene - fra time til time og fra dag til dag. Kunnskap om selve selskapet er mer eller mindre fraværende, noe du ettertrykkelig viser på eksemplarisk vis i det ene usaklige og intetsigende innlegget etter det andre.

Det er videre mitt inntrykk at det er denne patetiske «saueflokken» av uprofesjonelle og følelsesstyrte spekulanter, som de profesjonelle aktørene vedder mot, når de tar kortsiktige posisjoner i aksjen. Resultatet er at aksjen kjøres opp og ned som en jo-jo - uavhengig av det som er formidlet av fundamentale nyheter relatert til selve selskapet REC Silicon.

Avslutningsvis: Jeg har ingen forventning om at du noensinne vil bidra med noe relevant og leseverdig i forhold til det som er tema for denne og tilsvarende tråder som fokuserer på selskapet REC Silicon, så jeg anser det som bortkastet tid og energi på å diskutere videre med deg.

Takk for «praten»!

NB. Oppfordrer alle som leser dette om IKKE å fore trollet.
Redigert 28.02.2023 kl 23:00 Du må logge inn for å svare
polion
28.02.2023 kl 23:30 4839

Trodde at du etter hvert selv innså selvmotsigelsen i det du skriver. Du poster nok et innlegg som dreier seg utelukkende om aksjen/aksjonærene/kursen. Du husker det sikkert ikke, men det var just dette du forsøkte å krossfeste Stabukk for, ting som ikke av selskapsspesifikk info. Er det sånn at «reglene» er annerledes for Musa og MorganKane enn de øvrige her på forumet, eller?

Jeg gir meg ende over, tregere oppfattelsesevne er det sjelden man ser. Og forsvarsadvokaten MorganKane han hev seg selvsagt på umiddelbart, selv om det ikke overrasket noen. REC-trådene består i stor grad av et maranatakor med rævediltere, så jeg må innrømme at mine forhåpninger kanskje ikke er altfor store.
MikkeMus
28.02.2023 kl 23:39 4781

Aksjen "RECSI" synes med andre ord å leve sitt eget noe spesielle liv, uavhengig av selskapet "REC Silicon". Aksjen styres av et spill basert på frykt og grådighet fra time til time og dag til dag, mens selskapet er styrt av rasjonelt optimale beslutninger relatert til drift og lønnsomhet basert på et langt tidsperspektiv. Som observasjonscase bør derfor førstnevnte skilles fra sistnevnte, selv om førstnevnte er børstickeren til sistnevnte.
MikkeMus
01.03.2023 kl 16:53 4143

Vd. Chips Act - semiconductor og Butte:

USA innfører nå strenge restriksjoner for investeringer i Kina - restriksjoner gjelder for alle som mottar støtte via Chips Act. Ingen tvil om at denne industrien vil ta seg KRFTIG opp i årene som kommer.

https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/03/01/7990018/halvlederprodusenter-i-usa-ma-signere-kina-klausul-for-a-fa-betalt?fbclid=IwAR03GjMdHZQe3MpmMIGOFRAFafKoF_h262NO9XidbGjA_AHciDc84EWtDr4&zephr_sso_ott=TJJqnX
Redigert 01.03.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
polion
01.03.2023 kl 23:07 3779

Og nok en gang poster du et innlegg som utelukkende dreier seg om kurs og hvordan kursen påvirkes av diverse omstendigheter. Jeg gjentar til det kjedsommelige, det var akkurat dette du peset Stabukk på, nemlig snakke kurs og ikke ting som er selskapsspesifikk. Etterlyser fortsatt et snev av innsikt og kompetanse, for ut fra dine tidligere innspill så er dette et særdeles slett håndverk. Jeg gir meg ende over, makan til tideligere kverulering på et tynnere grunnlag er det faktisk sjelden man opplever.