Petronor H2: At last the money arrives

E Desperados
PNOR 22.02.2023 kl 08:38 59949

PetroNor E&P ASA: Interim financial report for the half-year ended 31 December 2022:

Oslo, 22 February 2023: Half-year revenue of USD 108.5 million, compared to USD 58.3 million in the same period of 2021, was generated as a result of higher oil prices combined with more volumes sold. At the entry of 2023, added production capacity from the ongoing infill drilling programme has resulted in achieving production levels not seen for over a decade.

PetroNor E&P holds an indirect ownership interest of 16.83 per cent in PNGF Sud in Congo, which is the company’s core production licence. Total field gross production from this asset amounted to 26,142 bopd in the second half of 2022, corresponding to a net working interest production to PetroNor E&P of 4,440 bopd, compared with 3,634 bopd for 1H 2022 and 3,553 bopd in 2H 2021.

“During 2022, the ongoing infill drilling programme on PNGF Sud field added capacity and is achieving production levels above expectation. Following the initial success on the Litanzi Field, the addition of the two wells on Tchibeli NE have meant that December 2022 and January 2023 average production net to PetroNor E&P was consistently greater than 5,241 bopd,” says interim CEO Jens Pace.

The well infill drilling program on PNGF Sud has now been paused temporarily and is expected to resume towards the end of Q2 2023.
A total of 800,177 bbls were sold in 2022, at an average realised price of USD 90.99 /bbl. For the full-year period, total revenue of USD 145.3 million (2021: USD 106.5 million) was generated, driven by higher oil prices. This gave EBITDA of USD 95.8 million for the year ended 31 December 2022, compared to USD 61.9 million profit in the same period in 2021.

After year-end, the board was expanded with two new directors through the appointments of Mrs. Azza Fawzi and Mr. Jarle Norman-Hansen.
“We have had a positive start to 2023, with the sale of 317 thousand barrels of oil at the start of February, generating a cash inflow of USD 24.1 million. Another lifting is planned before the end of April 2023. The company continues to work to finalise elements of the Aje transaction with the operator, YFP. Meanwhile work progresses on the Aje field re-development plan as a gas field with partners and potential off-takers,” Pace concludes.

Please find enclosed the interim financial report and presentation material for the half-year ended 31 December 2022.
Interim CEO Jens Pace will present the results in a webcast Wednesday, 22 February at 09:00 CET.
The presentation and subsequent Q&A session will be held in English and may be viewed live at: https://channel.royalcast.com/landingpage/hegnarmedia/20230222_2/

A recording of the event will be made available on the Company’s website after the webcast.

https://petronorep.com/media/fevbs2yr/20230222_22h2_ose-release-combined.pdf

Nøkkeltall (hele året - MUSD):

Total revenue: 145,3
Cost of Sales: -46,2
Gross profit: 99,1

Other expenses: -12,7
Profit from operations: 86,4

Finance expenses: -3,0
Profit before tax: 83,4

Tax expenses: -46,8
Profit after tax: 36,6
Fluefiskeren
26.02.2023 kl 20:37 3242

Da korrupsjonssaken kom før jul i 2021 gikk kursen ned fra litt over en krone til ca. 0,8 kr. Så gikk den opp igjen. Allerede 9. januar var den over 1 kr igjen. Da var saken fortsatt temmelig fersk. Så kom meldingen 11. april om at styreleder var mistenkt i saken. Da gikk den ned til ca 0,8 kr igjen før den gikk opp igjen. Toppen ble nådd med nesten 1,20 i slutten av juni. Noen nye meldinger i korrupsjonssaken har ikke kommet etter 11. april. Hverken fra Økokrim eller selskapet. At vi nå har gått nesten helt ned til der vi var på verste grunnet korruosjonssaken alene synes svært merkelig for meg. Det må da vel være innlysende at denne saken burde komme gradvis mer i bakgrunnen etterhvert som tiden går. Det er også tydelig at styreformannen har vært ettertraktet i diverse konferanser og Gambia har gitt oss fornyet tillit enda de kunne benytte korrupsjonssaken til det motsatte.

Så at dagens elendige kurs kun skyldes korrupsjonssaken tror jeg ikke noe på. Da kunne jeg like godt solgt. Saken kan sikkert ta et par år til og hvis den skal heftes ved oss til de grader som enkelte mener eller vil at vi andre skal mene så er det jo helt håpløst.

Jeg sier ikke at denne saken er en ikke-sak. Klart den hefter, men det burde da gå i riktig retning i det minste etter hvert som tiden går. Det har det altså ikke gjort og vi burde se også på andre årsaker. Oljeprisen er en av dem.

Jeg synes at mange skribenter her er i overkant ivrig på denne saken. Den får ingen sjanser til å gli over. Å kalle dette for en ekstremrisiko er rett og slett ikke riktig og risikoen øker ikke etterhvert som tiden går. Er Økokrim avhengig av statsmaktene i Kongo Brazzaville til å nøste opp i en korrupsjonssak som de kanskje er en del av er de sjanseløse. Hadde jeg trodd noe annet hadde jeg selvsagt solgt.

Redigert 26.02.2023 kl 20:38 Du må logge inn for å svare
Pelsen
26.02.2023 kl 21:13 3149

Mange har klødd seg i hodet hvorfor Petronor falt som en stein etter haøvårsrapporten ble lagt frem onsdag 22. februar.

Resultatet var tilsynelatende sterkt og produksjonen økende – noe som gjør det til et mysterium hvorfor selskapet som har 96% av sin produksjon i Kongo. Investornytt har tatt en prat med analytiker Teodor Sveen-Nilsen som forsøke å forklare hvorfor Petronor falt.

Åpenbare røde flagg

Det er særlig en ting den erfarne energi analytikeren hos Sparebanken 1 Markets reagerer på – det er at selskapet uten forvarsel har gått over til halvårsrapportering fra kvartalsvise rapporteringer. Det er røde flag så det dundrer etter for å si det høflig – skriver han i en kommentar på vegen av Sparebanken 1 Markets onsdag morgen – denne går ut til våre kunder forklarer Sveen-Nilsen.

I kommentaren til Sveen-Nilsen forklarer han at Petronor rapporterte marginalt bedre inntekter enn ventet grunnet høyere realiseringspris på oljen.


Foto:Privat.
Petronor har endret rapporteringsfrekvens fra kvartalsvis til halvår, uten ytterligere varsel eller forklaring. Det er overraskende og negativt, for å si det høflig.

Analytiker Teodor Sveen-Nilsen
Tweet
Halvårsrapporten for andre halvde 22-var den første siden Q2 22-rapporten, utgitt for rundt 6 måneder siden.

For Q3 21 (dvs. for ~15 måneder siden) presenterte selskapet i det minste et forenklet resultat og balanseposter.

Selskapet gjorde ikke det for Q3 22, som vi tror er grensen for å være et rødt flagg.

Som vi har fremhevet ved flere anledninger, og også poengtert av Den Norske Finansanalytikerforening i flere rapporter, synes vi å gi kvartalsrapporter med full resultat, balanse og kontantstrøm (eller i det minste nøkkeltall) er et minimum av hva investorer bør kreve fra et børsnotert selskap med ambisjoner om å tiltrekke seg nye investorer.

Generelt mener vi (og de fleste markedsaktører) redusert frekvens for finansiell rapportering svekker kvaliteten på den finansielle informasjonen, øker kapitalkostnadene og bidrar til å øke informasjonsgapet mellom investorer og selskapet. Vi vurderer PetroNor nøytral avslutter Sveen-Nilsen i sin kommentar.

Petronor svarer på kritikken

Som det fremgår av dagens halvårsrapport (side 4, første avsnitt), kan timingen av «liftinger» og tilhørende regnskapsføring av oljesalg ha en betydelig innvirkning på rapporterbare inntekter i et enkelt kvartal. Dette kan gjøre kvartalsvise sammenligninger misvisende til tross for jevn eller til og med økende oljeproduksjon. Følgelig har PetroNor kun inkludert halvårlig delårsrapportering i sin foreslåtte finanskalender for 2023. Selskapet vil imidlertid fortsette å gi kvartalsvise operasjonelle oppdateringer om produksjonen, håper dette var oppklarende svarer investor relation på mail til Investornytt.



Investornytt mener kvartalsvis rapportering skaper transparens

Som investor syntes jeg Petronor skal revurdere sin praksis med halvårlig rapportering. Det er såpass store verdier det er snakk om etter hver som produksjonen stiger. Om selskapet fortsatt ønsker å oppnå vekst til 30,000 fat er de nødt til å reprise selskapet for å gjøre transaksjoner attraktive.

All den tid Petronor er indirekte rammet via sine tidligere medarbeidere i selskapet – vil jeg anbefale ledelsen på det sterkeste å gjeninnføre kvartalsmessige presentasjoner, selskapet må gjøre det de kan for å deriske Petronor som en investering.

Investorenes tolmodighet med selskapet begynner å bli tynnslitt skal man tro mine sensorer – så transparens i form av grundig kommuniksjon bør sess på som et minimum.

Skal ledelsen i Petronor få fart på aksjekursen nå – bør de annonsere tilbakekjøp av egne aksjer for så å gjøre en transaksjon (oppkjøp av produksjon) for å få vekst.
E Desperados
26.02.2023 kl 21:47 3064

Enig i at det er litt lite aksjonærvennlig å kun ha rapport/presentasjon hvert halvår, men dette har da vært kjent lenge. Burde ikke komme som noen overraskelse nå om man har gjort hjemmeleksen sin. Og twittermelding fra TSN? Var rimelig sikker på at han ikke var på Twitter. Har Investornytt begynt å fabrikere twittermeldinger også nå?
Fluefiskeren
26.02.2023 kl 22:27 2972

« Enig i at det er litt lite aksjonærvennlig å kun ha rapport/presentasjon hvert halvår, men dette har da vært kjent lenge.»

Og kursen har også vært lav lenge😉

Noen som vet om noe tilsvarende i andre oljeselskaper av en viss størrelse? BWE kan til en viss grad sammenlignes. De har også produksjon fra kun ett asset (enn så lenge) og er også rammet av kvartaler uten lifting, men de rapporterer fire ganger i året. Tror nok de fleste greier å se gjennom dette hvis man bare opplyser klart hvorfor man har lave inntekter et kvartal.

Når Aje er oppe og går bortfaller i hvert fall argumentet.
henrik9
26.02.2023 kl 22:33 2973

En veldig merkelig artikkel. Skal dette med rapportering ha noe som helst med kursnedgang å gjøre så lenge det gis kvartalsvise operasjonelle oppdateringer om produksjonen. Trodde faktisk at produksjon, oljepris, egenkapital osv. var det som telte her. Er vel ganske mange selskaper som nå har gått over til halvårsrappotering
etter at det ble gitt åpning for dette uten at kursen har rast av den grunn?
henrik9
26.02.2023 kl 22:37 2964

Har Sveen-Nilsen latt seg bruke av Teigland her? Veldig merkelig dette. Kursnedgangen er det vel de som først tradet den opp som står for.
solid1
26.02.2023 kl 22:44 2961


Helt enig.
Kan heller ikke se at dette skal gi «røde flagg» ettersom all produksjon presenteres og meldinger om eventuelle hendelser er man pliktig å gi umiddelbart dersom de kan påvirke kursen.

Kursen er lav og inntektene er god.
Lykke til
solid1
26.02.2023 kl 22:53 2923


Dersom Sveen-Nilsen har latt seg (mis)bruke, vil jeg anta det kommer en presisering/oppdatering fra Sp-bank1.

Mulig Teigland ordlegger seg nettopp av den grunn.
En slik eventuell «oppdatering» vil trolig være meget positivt kursdrivende.
Har Teigland planer om å kjøpe?
Slettet bruker
27.02.2023 kl 08:21 2716

Merkelig hvis Pareto setter sitt rykte på spill for investornytt sin skyld🤔 Uansett er aksjen nå priset svært lavt, vanskelig å si men nedsiden herfra er no strekt begrenset kanskje ned mot 0,7-0,65. Laster mer hvis den faller mot disse nivåene.
raggaren
27.02.2023 kl 08:37 2724

Jeg skrev oppkjøp eller utbytte HT, utbytte mener jeg er best ved bruk av så mye penger at det kan trigge kursen opp, du har antagelig ikke hørt om kvartals utbytte du, det vil si at utbyttet deles i fire kvartal utbetalinger, noe som gjør at kursen holder seg ganske stabil mellom utbytter. Og du kan nevne selskaper som har over 10% prosent utbytte, for da vil jeg gjerne kjøpe aksjer der, så hvis p nor klarer 20 øre pr aksje og betaler ut 5 øre pr kvartal mener jeg av erfaring at kursen vil stabilisere seg på 2 kr pr aksje, enkel matematikk. Jeg er også enig at oppkjøp er veldig bra, men ikke så sikker på at det vil gi den samme gulroten til aksjonærene som utbytte hvis summene de bruker er høye nok. Eksempler: i 2019 anbefalte jeg venner å kjøpe Amerikan shipping aksjer fordi de betalte 10% u, utbytte kvartalsvis, da kostet aksjene ca. 20 kr og utbytte var ca. 50 ore pr. kvartal. I dag koster aksjen ca. 46 kroner. Det er mer enn dobling av pengene på 4 år, pluss 10% utbytte pr år. Jeg skjønner ikke din konklusjon om at aksjen faller etter utbytte når dette kan deles i 4 perioder.
Viking_I
27.02.2023 kl 08:53 2753

No any negative change after Q4 result other way it is more positive. After years drilling campaign production will increase more also will be stable for next few year without any big investment.
Big takeaway chunk of cash form 2022 is drilling cost so cash reserve from this year will steadily increase upto market cap in next 1 year so expecting dividend soon.
Dump and pump will be new thing here ..............35% free float only, it will reduce in coming days.
Cost come down after July because PEN shareholders got out after they got Petronor shares in bonus and also lack of lifting in first 3/4 of year now everything is in line.

Expecting production to increase to 6000 bopd level in this year after drilling program.
more info will come on 2P/2C reserve on PNGF SUD
Redigert 27.02.2023 kl 09:07 Du må logge inn for å svare
raggaren
27.02.2023 kl 09:18 2672

Her har jeg kun et enkelt svar: Uskyldig til det motsatte er bevist, og det gjelder kun personer ikke selskapet, jeg sover godt om natten som p nor aksjonær.-)))
Lurifax
27.02.2023 kl 09:29 2656

Petronor er et selskap i vekst og bør sånn sett ikke prioritere å bruke penger på utbytte, men de kunne jo lansert et tilbakekjøpsprogram som kjøres så lenge kursen er under 1kr og unngå øretrilling og aksjespleis..
Slettet bruker
27.02.2023 kl 09:37 2626

Sant det👍 var litt rask
Viking_I
27.02.2023 kl 09:44 2595

Company having free cash now will increase more in coming days. so two possibilities in coming days either new take over or buyback or dividends,
Regarding AJE company investment share will be $60 million only out of $400 million in total as per presentations it will be total project finance so company no need to more money into it.
Senegal is news will come any day but it will take time to come in drilling same for Gambia and GB. All will be farm-out options.

Company having 48 million in cash todays date and drilling cost is 19 million for remaining drilling there will be one more lifting in April worth of approx. $25 million.

Company cant seat idle with cash in hand ........................
Redigert 27.02.2023 kl 09:57 Du må logge inn for å svare
raggaren
27.02.2023 kl 09:52 2580

Er enig i at oppkjøp av egne aksjer er en vei å gå, absolutt bra for å få kurs opp, som sagt vet ikke hvor mye penger de har tenkt å bruke på dette, forstod det slik at de hadde overskudd som de ville bruke for å trigge opp kurs og da er det som sagt flere veier å gå. Jeg ser jo at de store utbytteselskapene ofte er vinnere på aksjekurser de seneste årene, både Røkke og Fredriksens selskaper er utbytteselskaper, og snittet av disse selskapene har doblet seg i verdi på børsen de siste årene, at selskap betaler utbytte er signal på at det går bra for selskapet.-))
Tricky
27.02.2023 kl 10:02 2546

I ffind it were unlikely with dividend or sharebuy back ( except for maybe a symbolic amount) with the investments coming up late 23 and in 2024. Why should they if it will result in increase of share to finance further investments.
E Desperados
27.02.2023 kl 10:05 2544

Helt enig. De burde lansere et tilbakekjøpsprogram på 200 000 - 250 000 aksjer om dagen så lenge kursen er under 1,1-1,2. Det er et beløp som er såpass lavt at man får akkumulert cash fortere enn de går ut av selskapet. Samtidig signaliserer man tro på fremtidig drift når man velger tilbakekjøp fremfor utbytte. Dessuten så er det jo vedtatt på GF at man kan trykke nye aksjer ved oppkjøp. Sånn sett burde man jo også prøve å ha kursen høyest mulig sånn at man slipper å vanne ut egne eierandeler, hvilket burde være av styrets interesse.
Fluefiskeren
27.02.2023 kl 10:05 2548

Det er mange eksempler på det motsatte også. Ka oss holde oss til vår egen sektor. Vår Energi, Okea, AkerBP, DNO og Equinor har betalt godt med utbytte og har gjort det heller dårlig kursmessig en stund nå. Faktisk langt dårligere enn Petronor.

Her er utviklingen over de siste tre måneder.

Fra 28 nov til 27 feb:
PETRONOR E&P ASA -1,23%
OKEA -10,28%
VÅR ENERGI ASA -13,48%
AKER BP -13,48%
EQUINOR -7,51%
DNO -1,18%
raggaren
27.02.2023 kl 10:47 2405

På tide å kjøpe seg briller kanskje, jeg skrev de siste årene ikke de siste måneder. Her er tallene fra 2020: Aker BP ca. 100 kr. mot ca. 282 kr. i dag. Okea ca. 10 kr mot ca. 32.50 i dag. Equinor ca. 140 kr. mot ca. 326 kr. i dag. DNO ca. 5 kr mot 11.91 i dag. Vår energi finner jeg bare for et år og de ligger på ca. det samme som de kom på markedet i 2020 men med en del svingninger opp. Pnor varierte litt i 2020 fra kr. 0.8-1,00 mot 0,8 i dag med andre ord ikke skjedd en dritt på 3 år angående kurs. De fleste jeg nevnte har altså gått mer enn 100% opp de seneste år. Men når det er sagt så tenker vel tradere kun måneder frem i tid.-))))
raggaren
27.02.2023 kl 10:49 2421

PS vår energi fant jeg kun fra 2022 ikke 2020 som jeg skrev, beklager skrivefeilen.
Slettet bruker
27.02.2023 kl 10:53 2387

Nei det er jo klart. Holde kursen her nede ville jo virkelig kommet til nytte om PNOR finner ut at de skal finansiere nye kjøp med emisjoner... FLYR fremstår jo som mer seriøst plutselig når man må begynne å kjøre emisjonskurs på rundt 1 øre for å få inn kapital.. Eller... Fremtidig emisjoner kan vel bare glemmes så lenge selskapet har 0 kredibilitet i markedet. Så om de skal produsere 30.000 fat pr døgn? Hvordan skal dette finansieres om ingen. Verken investorer eller banker tar selskapet seriøst....? Det lille snevet av seriøsitet ble vel kastet på båten da halve styret ble mistenkt for korrupsjon... Kanskje er det hva som holder kursen nede.... Det er ingen som tror at selskapet skal nå sine mål siden de ikke anses å ha tyngde eller seriøsitet til å få dette til. Det trengs kapital. Og den må vel i tillegg til bankboka hentes i markedet. P.d.d tror jeg ikke det er mulig sånn som selskapet fremstår utad.... Markedet har vel gitt en ganske klar tilbakemelding om hva de synest om selskapets planer og lovnader siste uke har de ikke det? Ingen seriøse selskaper med pondus i markedet som faller 15% på forventede tall. Jeg skjønner at mange her inne ser seg blind på egen investering men på samme måte som med forumet som med selskapet.... Synsing gjør ingenting med kursen. Handling gjør. Kanskje på tide at fokuset sentreres der?
Fluefiskeren
27.02.2023 kl 10:55 2375

2020….

Da var vel det meste svært lang nede. Da var det heller ikke mange som betalte utbytte. Panoro har ikke betalt utbytte. Var på 5- tallet på det laveste i 2020. 30 kr nå.

Merkelig å ta utgangspunkt i starten av pandemien. Da var Brent nede i 20 kr.
Slettet bruker
27.02.2023 kl 10:56 2375

At et selskaps aksjekurs kan sjaltes og valtes med på denne måten gir 0 kredibilitet i markedet. Espen Teigland i investornytt er av de som bestemmer kursen? Hvordan kan man forvente at noen skal ta dette selskapet seriøst?
markie
27.02.2023 kl 11:10 2316

Misset du rapporten fullstendig? Der trakk han AJE finansieringen veldig klart frem. Det ville ikke by på noe problem.
Du har som vanlig kastet deg på for p senke denne etter beste evne..))
Lurifax
27.02.2023 kl 11:13 2312

Det er for mange usikkerhetsmomenter rundt selskapets videre fremdrift som pdd gjør caset "uinvesterbart" for markedet..
ziggy068
27.02.2023 kl 11:14 2303

Ettersom du spyr ut eder og galle i nesten alle din innlegg HT.
Nå har selskapet sagt at de skal se på både tilbakekjøp og utbytte , uten at det er gitt noen løfter.
Siden du forbanner selskapet, og ikke kommer med noe fornuftig, så har jeg en utfordring til deg. HVA SKAL DE GJØRE. Skal ikke gjør som mange andre å be deg om å selge, men jeg vil gjerne høre hvilken løsning DU har. Blir litt lei innlegg som dette

"Nei det er jo klart. Holde kursen her nede ville jo virkelig kommet til nytte om PNOR finner ut at de skal finansiere nye kjøp med emisjoner... FLYR fremstår jo som mer seriøst plutselig når man må begynne å kjøre emisjonskurs på rundt 1 øre for å få inn kapital.. Eller... Fremtidig emisjoner kan vel bare glemmes så lenge selskapet har 0 kredibilitet i markedet. Så om de skal produsere 30.000 fat pr døgn? Hvordan skal dette finansieres om ingen. Verken investorer eller banker tar selskapet seriøst....? Det lille snevet av seriøsitet ble vel kastet på båten da halve styret ble mistenkt for korrupsjon... Kanskje er det hva som holder kursen nede.... Det er ingen som tror at selskapet skal nå sine mål siden de ikke anses å ha tyngde eller seriøsitet til å få dette til. Det trengs kapital. Og den må vel i tillegg til bankboka hentes i markedet. P.d.d tror jeg ikke det er mulig sånn som selskapet fremstår utad.... Markedet har vel gitt en ganske klar tilbakemelding om hva de synest om selskapets planer og lovnader siste uke har de ikke det? Ingen seriøse selskaper med pondus i markedet som faller 15% på forventede tall. Jeg skjønner at mange her inne ser seg blind på egen investering men på samme måte som med forumet som med selskapet.... Synsing gjør ingenting med kursen. Handling gjør. Kanskje på tide at fokuset sentreres der?"

Kan bare ikke se noen fornuft i dette utover at du skal skrive av deg forbannelsen over at papirtapet øker/ evt papirgevinsten minker, og det er helt ok at du vil skrive av deg frustrasjonen. Men du trenger ikke å legge ut alt om alt alltid, skjønner?
Redigert 27.02.2023 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.02.2023 kl 11:19 2262

Åja men da er alt bra da? Jeg er litt interessert i å prøve å se sammenhengen med at aksjen tryner. Noe du tydeligvis ikke er så opptatt av... Alt blir bra i fremtiden? Ja mulig det... Men da håper jeg virkelig selskapet er sitt ansvar bevisst og adresserer problemet her og ikke bare stikker hodet i sanden og håper alt har ordnet seg når de trekker det ut igjen om et par år... Noe som tydeligvis er nært opp til din tilnærming av problemet.... Selskapet ser på tiltak for å heve kursen i selskapet. Selvfølgelig er det viktig å synliggjøre verdiene i selskapet. Jeg skjønner du ikke ser det sånn og tror at eneste grunnen til at denne faller er at jeg er kritisk i tilnærmingen. Men for faen.... Hvis problemet i denne aksjen er at jeg er kritisk og at det holder aksjen på et lavt nivå........? At jeg kan snakke ned aksjen her for å få billigere inngang? Kom igjen... Det skjønner vel du også at blir idiotiske påstander... Men på en annen side... Hvis det er jeg som påvirker utviklingen her sier det meg to ting... Børsens mest useriøse aksje men først og fremst. Tenk hva selskapet kunne gjort med kursen ved tilbakekjøp.....
Kvike11
27.02.2023 kl 11:20 2249

Du svarer ud i den blå luft og aner ikke hvad det drejer sig om.
Pnor har indtil videre vist positive takter, givet bedre resultat end marked forventede, og tjener masser af dollar.
Deres projekter er så store at de skal have andre med, og det er helt sikkert at det land som projektet skal gennemføres i, vil have en andel i projektet og overskuddet.
Ting tager tid i Afrika, alt er ikke sort hvidt...
zaq1
27.02.2023 kl 11:27 2213

Er det ikke bare bra vi har HT da? Det var jo han som fikk deg til å skrive dette innlegget..:-)
Så, hva synes jeg Petronor burde gjøre..:
1. Skaffe seg en egen dedikert IR person som jobber for å informere markedet positivt innforbi normale normer. (sånn jeg forstår det nå brukes ikke dedikerte personer i First House til dette, det er antagelig dyrt, upersonlig og lite dedikert. Jeg er glad for at andre og flagger rødt med at de vil kutte i rapporteringen til markedet.)
2. Justere ambisjonsnivået til det de selv kan oppnå med egne midler, dvs alt de kan oppnå med egen kontantstrøm og de lisensandeler de faktisk besitter.
3. Sette av noen penger til et gjenkjøpsprogram dersom kursutviklingen er vesentlig svakere enn hva styret selv mener den burde være.
Fler eller andre punkt?
Lurifax
27.02.2023 kl 11:32 2200

Hvis selskapet har gitt bedre resultat enn markedet forventet, så ville markedet svart med å prise selskapet høyere..
markie
27.02.2023 kl 11:33 2201

Du misser litt poenget. Men saklighet er essensielt. Aksjeinvesteringer krever tålmodighet. Selv synes jeg presentasjonen var bra. De har utsatt spleis i aksjen. Dette er sikkert ikke uten grunn. Forstår din frustrasjon til 100%. Men selv kjenner jeg ikke igjen selskapet eller selskapets situasjon i måten du beskriver det.))
Velger fortsette handle nede på disse kursene. Synes selskapet er ytterligere attraktivt å putte penger i etter seneste presentasjon.

Kvike11
27.02.2023 kl 11:42 2169

Hvis du følger lidt med så hagler sparbank 1, PNoR ned, fordi de ikke kommermed kvartalstal.
De regnedrenge der sidder i spbank 1 kan ikke regne med halvårstal.
De har fået forklaring som er betalinger der kan falde skævt i et kvartal og dobbelt i et andet.
PNOR, sælger mere olie end forventningerne og er langt forand i deres produktion, kan kun være positivt.
Som du skriver reagerer marked ikke altid, når der er igen en norsk bank der intet fatter.
Det er typisk norsk, vær stolt af det, eller flov, det er i kendt for i hele verden..
Prøv at vend ja-hatten
Lurifax
27.02.2023 kl 11:48 2128

Jeg har da ja-hatten på - når markedet velger å prise inn en tilsynelatende irrasjonell høy risiko så kjøper jeg med begge hender..
Viking_I
27.02.2023 kl 11:50 2132

Anyone have link to SB1 report ? as number is more than expected and all provision for drilling cash and debt with spare cash in bank in 2023 with increasing oil production.
Slettet bruker
27.02.2023 kl 11:59 2093

Når blodet flyter osv.. handler litt her jeg å
raggaren
27.02.2023 kl 11:59 2150

Ikke for å fornærme noen, men min konklusjon er at det har skjedd mye i mange andre selskaper de siste årene mens p nor har stått på stedet hvil, mitt ønske er at det skal skje noe med aksjekursen fremover, eller synes dere at det re helt ok at aksjen fortsatt ligger på 0,80 om 3 år? Et selskaps oppgave er å tjene penger (også for oss aksjonærer), pr i dag synes jeg at selskapet har gjort en dårlig jobb for aksjonærene med tanke på aksjekursen. Vi får bar håpe at de nå legger seg i selene og gjør en jobb som kan trigge kursen.-)))
Fluefiskeren
27.02.2023 kl 12:06 2127

Jeg tror alle er enige om at den har hatt en elendig utvikling, men det må være lov å diskutere hvorvidt dette skyldes manglende utbytte eller andre ting. For meg betyr det nada.