Finanstilsynet må avsettes, sparkes som tilsyn av Børsen

Slettet bruker
RECSI 22.02.2023 kl 16:01 1622

Finanstilsynet aksepterer kursmanipulasjon og algoritme juks. På tide Finanstilsynet blir anmeldt og fratatt tilsynet av Oslo Børs.

Ikke bare Recsi algoritme juksingen utføres. Det er mange aksje som manipuleres.
.

De største algoritme jukserne må tas.
Den største juksern er faktisk Finanstilsynet som ikke gjør jobben sin

Kanskje på tide at småaksjonærer slår seg sammen og anmelder Finanstilsynet for juks på Oslo Børs..
Redigert 22.02.2023 kl 18:12 Du må logge inn for å svare
Skalleknarp
22.02.2023 kl 16:20 1544

Det er vel ikke ulovlig å legge ut kjøp eller salgs ordre med noen milli øres forskjell. Man kan da gnikke kursen nedover eller oppover uten at det koster noe særlig og inntil markedet "tror" at det er den ene eller andre veien kursen går nå. Flere aksjeeiere oppfører seg da som silda - alle svømmer i samme retning. Dette er vel enklere å få til i aksjer med usikkerhet eller hvor det er enkelt å skape panikk pga. rufsete historikk for å si det på den måten. Det er min definisjon - noen bedre?

Ps: Jeg er looong bare slik at det er nevnt🤠
Redigert 22.02.2023 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.02.2023 kl 16:24 1520

vet du hvordan algoritme juksingen foregår ?
Hvis ikke, anbefaler deg å lese deg opp og følge med mer

1. Finanstilsynet bør anmeldes
2. Algoritme skal total forbys
3. Emisjoner til rikinger med kjemperabatt må forbys, eller i det minste la småaksjonærer få samme dealen.

Når vi kommer dit blir det på oslo Børs mulig å følge loven. Rettferdig handel for alle
Redigert 22.02.2023 kl 18:14 Du må logge inn for å svare
True
22.02.2023 kl 18:51 1191

Etter det som skjedde med ENSU blir jeg overhodet ikke overrasket om Finanstilsynet er med på spillet med skitne hender... Jeg blir minnet på hvor korrupt den verden her er stadig vekk, selv i lille Norge...

Men sånn vil det alltid være dessverre. Det viktigste er å holde sine egne hender rene til enhver tid og holde seg unna disse skitne spillene som LifeCare, ENSU mfl. og forholde seg til mer troverdige aktører. For vi har heldigvis mange av dem også.

Ingen spiller 100% rent og alle har litt skit på hendene, det er bare å forvente og akseptere. Ren korrupsjon, bedrageri og svindel blir noe helt annet.
Slettet bruker
22.02.2023 kl 19:12 1115

Desverre er det du sier tilfelle. Vær forsiktig når du skal manøvrere på denne skitne spillbua. Nesten alt er lov.
True
22.02.2023 kl 19:47 1008

Det er det, men for hva det er verdt så vil ingen av disse selskapene med liten tillit og dårlig omdømme klare seg på lang sikt uansett. Man høster det man sår. Selskaper som Equinor, Yara og Norske Skog fortsetter å levere år etter år.

Man må bare kvitte seg med de råtne eplene og forholde seg til de gode eplene.
aklm
22.02.2023 kl 20:03 942

Finanstilsynet ville ikke klare å lage fyllefest på polet.
Slettet bruker
22.02.2023 kl 20:37 834

Helt ødelagt av svindlere, denne.