Vil Archer treffe Bullseye?

Helsko
ARCHER 23.02.2023 kl 09:07 158549

Tiden fremover:
-Økende guidinger og EBITDA
-Refinansiering
-Oppkjøp/Salg
-Reprising
-Konvertible lån
-JF sine planer

Vil Archer treffe blink i et stigende marked?
Hvor går veien?
SjonkelRolf
09.03.2023 kl 14:44 5001

Kan man bli anmeldt for å komme med usakligheter?
Alle med åpne øyer ser at dette var grisete.
Mener du da at jeg som liten aksjonær skal stå frem å beklage?
Isåfall hva?
At jeg hadde kjempetro på Archer, men det gikk til helvete.
Eller mener du at idiotene som du referer til, faktisk har klart å lure noen til å kjøpe aksjer?
Med forsett?
ullebusten
09.03.2023 kl 14:51 4978

Jeg setter pris på dine innlegg, Komiske - fortsett med det! Jeg synes også Troll_Leff har fremstått ganske nyansert i hans innlegg etter emisjonen. Bra.

Til dere andre som driver med personangrep: stopp! Vi er alle sammen tatt på sengen av 1-kroners-emisjonen. Store, små, erfarne, mindre erfarne. Alle.

Jeg investerer ofte ganske radikalt med mye (relativt for meg) penger i få aksjer. Archer var/er intet unntak. Da svir det ekstra, men man må puste med magen. Investeringshorisonten i Archer øker men på sikt er risk/reward pr i dag fortsatt meget bra. Inntreffer "scenario 3" mener jeg Archer står i 3-4kroner om 1-2år.
SjonkelRolf
09.03.2023 kl 15:01 4926

Bra ullebusten.
Håper dere kan diskutere aksjen på en bra måte fremover.
Er dessverre (kanskje) ikke godt nok vant til å bli skikkelig rævkjørt.
Går sikkert litt tid før avgjørelsen skal tas. Og godt er det.
Jeg bærer ikke gnag, og gir alltid 110%.
Anywhere
09.03.2023 kl 15:12 4927

New Power, man kunne neppe det. Men merk at finansmarkedet har hardnet kraftig til bare det siste halve året, og er nå gankse tøft der ute, så det har blitt verre enn man har tenkt og trodd. Noe av oppkjøpene til Archer har innvandende effekt og bidrar positivt i balansen nå, og kan muligens bidre vesentlig positivt fremover.
Men man kan ikke vente til 20. september, en god uke før lånet forfaller og kreditorer i et veldig surt finansieringsmarked blir sittende i førersetet. Det kunne blitt krise.

Tror mange gjør lurt i å lytte mer til Komiske, meg selv inkludert. Han har god balanse i sine vurderinger. Og nei, admin vet veldig godt at komiske og jeg ikke er samme person, som jeg faktisk også ser antydet.
Redigert 09.03.2023 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
ullebusten
09.03.2023 kl 15:21 4902

Håper verken du eller andre må bli vant til å bli rævkjørt ;)

Jeg har mange ganger "sett lyset" i aksjer, hvor Archer var en av dem, og senere gått på en smell. Jeg kjøper for øvrig aldri aksjer uten å bruke tid på å analysere drift og regnskap/prognoser. Jeg undervurderte risikoen knyttet til emisjonen. Jeg tolket signalene fra selskapet dithen at dette var under kontroll uten for stor utvanning. Signalene for meg var: oppkjøp i stor stil + kraftig oppjustering av prognoser for 2023. Jeg har mistet tillitt til CEO, selv om jeg mener driften under hans ledelse stort sett har vært bra.

Alt i alt har jeg ikke gitt opp å tjene penger på Archer, selv om jeg har et tapt i aksjen på mange hundre tusen pr i dag. Har man anledning til å makse ut tegningsrettene som jeg tror vi aksjonærer får, tror jeg det er lurt. På toppen var det en gledelig melding å få i dag - at Kistefos har kjøpt seg kraftig opp.

Håper også det blir mange gode diskusjoner fremover, inkludert deg mfl.
Redigert 09.03.2023 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
elnomi
09.03.2023 kl 15:58 4816

Hvordan kunne aksjonærene akseptere denne tragiske emisjonen på kr 1? Aksjonærene burde kreve EGF og få satt på dagsorden å få sparket Skinlo?
exbroker
09.03.2023 kl 17:00 4672

Tror ikke Skindlo har mye han skulle sagt i denne sammenhengen
Rakettrally
09.03.2023 kl 17:03 4671

Har ikke noe han skulle sagt? Da bør den kødden for faen ikke messe at det ikke er noen fare for en hard refi. 80 prosent rabatt er vel en mjuk og fin refi, slik at den kødden av en CEO kan fylle på med en million aksjer
Troll_Leff
09.03.2023 kl 17:04 4658

Tror heller ikke Skindlo har så mye å skulle sagt, men styret burde vært kastet fanden i vold. Her er det bare å legge denne grise emisjonen bak seg, og nullstille seg, og se frem til tegningsrettene kommer, hvor jeg skal ta min del og vel så det. At noen fremstår som vi ikke skjønner dette råtne spillet som pågår, med Komiske i spissen, er jaggu toppen på frekkhet, vi er ikke dummere enn at vi skjønner hvordan de rike blir enda rikere. Dette er igjen et godt eksempel.
Redigert 09.03.2023 kl 17:15 Du må logge inn for å svare
Anywhere
09.03.2023 kl 17:28 4601

Hadde du fulgt med, så hadde du visst at det kommer en GF i mars (28.) som skal godkjenner fullførelsen av Tranche 2 i emisjonen. Møt opp:)
Redigert 09.03.2023 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2023 kl 17:42 4549

Er det noen av dere som kan vise til link med innkallelse til GF ? Den 28.mars. Der dette skal godkjennes. Da får vel alle nye eiere stemme over dette, og enden på visen kan bli........
Det ligger enmlig ikke ute på newsweb.no der alt av selskapsmeldinger skal være.

men her står det 30 mars. "Settlement of Tranche 2 Shares is expected to take place on or
about 30 March 2023 on a DVP basis."

https://newsweb.oslobors.no/message/584389

Redigert 09.03.2023 kl 17:46 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.03.2023 kl 17:45 4539

Har lest det en plass. Mulig det står i dødsannonsen( børsmelding om emi).
Slettet bruker
09.03.2023 kl 17:46 4529

ja det er ok, men GF skal sendes ut som eget skriv ikke nevnt i forbifarten i noe annet.
Men at fyren vet at det skal være 28.mars er interresant.
Redigert 09.03.2023 kl 17:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2023 kl 17:51 4493

Elefanten i rommet her er vel om kursen nå går til 1 krone eller til og med blir liggende under 1 krone slik at det ikke blir gjennomført rep emi. Dette kan nok være i største eieres interesse og kan vel bane vei for at de leier ut i stor skala til short .
Troll_Leff
09.03.2023 kl 18:04 4450

Dette må være den ekleste emisjonen jeg har vært borti, her kan det lett bli satt strek over, markedet har plutselig bedret seg i løpet av måneden, hvordan kan man stole på slike banditter?

the Private Placement. The Company reserves the right, in its sole discretion,
to cancel the Subsequent Offering in its entirety due to market conditions.

Hvor stor er oddsen for at vi blir tildelt disse aksjene når alle har solgt og gjort seg klar til å kjøpe i en forventet emisjon, som plutselig kan bli trukket og kansellert?
Redigert 09.03.2023 kl 18:06 Du må logge inn for å svare
GullogGråstei
09.03.2023 kl 18:08 4436

Jeg eier ikke denne aksjen, men slutter aldri å forundre meg over hvor mye konspiratorisk tøys som skrives av folk her på forumet.

Hvis aksjen omsettes på kurser som er lavere enn emisjonskursen, er det jo bare å gå på børs og kjøpe postene som er til salgs samtidig som du får en bedre deal enn storfiskene som tok emi-aksjene.

Grunnen til at aksjen faller i verdi er at man har utstedet veldig, veldig mange nye aksjer, samtidig som selskapet også har fått mye negativ presse, blant annet av Molnes i Finansavisen.

Ingen grunn til å kjøpe dyrt «Her blir det nok aksjer til alle» sa Molnes. Han sa dessuten at «de som ikke skjønner at Archer er en dårlig investering, bør holde ser unna aksjesparing». Dette samtidig med at han tegnet et langsiktig bilde av et selskap som bare taper penger og har gjort mye feil.

Kanskje overdriver Molnes. Kanskje er Archer bra. Men grunnen til at kursen presses nedover er en overflod av aksjer og for få aktører som har troen og ønsker å sitte med et lodd i denne over tid.

ullebusten
09.03.2023 kl 18:11 4422

Har eid aksjer i mange JF selskaper, ikke vært borti at de kansellerer rep.emi.

De gjorde lignende krumspring i Northern Ocean i desember 21 (50% rabatt). Jeg fikk god tildeling i rep.emi og solgte meg ut 12mnd senere med pen gevinst.

Denne emi’n var Dejavu!!
Redigert 09.03.2023 kl 18:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2023 kl 18:12 4424

Det er neppe i deres interesse om kursen er kroner 1 eller en god del over kroner 1. Men de er avkledt grundig om det ikke kommer. Men det hjelper jo ikke mye for aksjeeierne pr 06.02.23. Men kanskje det er lettere for finanstilsynet å foreta seg noe da ? Nei, de gidder nok ikke uansett. Fremdeles ingen som har funnet innkallingen til GF 28 . mars ? Enda mer merkelig at han ikke vil hovere og fortelle hvor dum vi er som ikke har lest innkallingen til GF den 28.mars.
Redigert 09.03.2023 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.03.2023 kl 18:17 4406

Javel, tenker 1 krone kommer til å fungere som en gigantisk magnet på denne.
ullebusten
09.03.2023 kl 18:22 4380

Henger ikke med på skriverier om GF 28.03, men limer inn referanse for de som er interessert.

Viktig at dere får med dere at vi er Bermuda-registrert. Allmennaksjeloven er ikke fullt ut gjeldende. Det et selskapets bye-laws som styrer mesteparten. Har ikke lest Archer sine men antar at rent flertall et tilstrekkelig for emisjonen (i Norge ville det vært krav til 2/3flertall).

Merk også at de ikke har forskuttert flertall på generalforsamlingen, da alternativt kun transje 1 benyttes til nedbetaling av lån:

«The issuance of Offer Shares in Tranche 2 will be subject to approval by a special general meeting of the Company to be held on or about 28 March 2023 (the "SGM"). Hemen has agreed to a six month lock up on shares held in Archer, including the Offer Shares allocated in the Private Placement.

The net proceeds from the Private Placement will be used to retire existing debt. In the event that approval by the SGM is not obtained to issue the Offer Shares in Tranche 2, the net proceeds from Tranche 1 will be used to retire part of the Company's current debt arrangements.»
Redigert 09.03.2023 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
09.03.2023 kl 18:23 4386

Enig. Kommer nok rep emi dersom kursen ligger over 1kr.
Om markedet mener vi ikke fortjener dette, eller helst at markedet ikke er tjent med dette vil vi kunne kjøpe under1kr. Og emi kanseleres.
Slettet bruker
09.03.2023 kl 18:37 4348

Det er riktig at dersom aksjen går under 1 krone og rep emi kanselleres så er det mulig å kjøpe aksjer i markedet men forskjellen er at det ikke blir trykket opp aksjer og gitt til småaksjonærene. Grådigheten fungerer jo også slik at om aksjen går til 0,90 så er det mange som tenker de skal kjøpe på 0,70.
SjonkelRolf
09.03.2023 kl 18:45 4279

Fantasien mener du vel?
Slettet bruker
09.03.2023 kl 18:46 4303

Ser ikke ut som de er helt stødig på datoen ditt skriv sier 28 mars , jeg fant den 30 mars.

"Settlement of Tranche 2 Shares is expected to take place on or
about 30 March 2023 on a DVP basis."

https://newsweb.oslobors.no/message/584389
Slettet bruker
09.03.2023 kl 18:53 4277

SjonkelRolf skrev Fantasien mener du vel?
Kanskje det, kjenner ikke aksjen bare har sett før at lønns mottakere står med lua i handa og gir pengene sine til stor kapitalen.
Slettet bruker
09.03.2023 kl 18:56 4255

Det er vel stort sett det de fleste gjør på OSE, svindelens mekka. Archer er på langt nær verst til å lage økonomiske tap, men kanskje grovest på å stjele fremtidige vekstprognoser. Da setter jeg som forutseting av rep.emi blir noe av. Blir det ikke noe er det verst på Alt.
SjonkelRolf
09.03.2023 kl 19:41 4128

Vil ikke si jeg gamblet, heller regnet med at gulvet på 1,3 skulle holde. Kjøpte like under, og solgte hele tradingpotten.
Som de sier her inne ‘20øre er peng det også’-)
Slettet bruker
09.03.2023 kl 20:01 4061

Da har du lært å være trader du også, gratulerer. Har ikke samme interessen så for meg passer vel bingo mest(det vil si om 20 år når jeg har jobbet meg ferdig)
Det er slik de helst vil ha børsen så nå er du utlært, og om du samtidig forteller andre hvor dumme de er som ikke gjør det samme , så er du snart blant de fornemme du også :)
SjonkelRolf
09.03.2023 kl 20:17 4003

He he nei. Er stort sett ingen drittsekk.
Liker bare ikke å bli herjet med.
Har forøvrig ingen intensjon om å bli innlemmet blant de fornemme.
SjonkelRolf
10.03.2023 kl 07:28 3647

Ble den andre tråden slettet?
Ble plutselig borte
Slettet bruker
10.03.2023 kl 07:29 3492

Ja, folkens da har vi fått et klart bevis på at emisjonssvindelen i Archer er ett faktum. Hele tråden der det meste er godt forklart og hvordan de store bakmenn har benyttet seg av dette er fjernet, Mitt siste innlegg der tok for seg grundig hva som hadde skjedd og hvorfor kursutvikling vil bli som det blir samt at Skindlo allerede hadde tjent 550 000 kroner på dette og at alle andre enn han skjønte at de kunne få mer enn 1 krone i emisjonen. Jeg håper småsparerne tar dette til etteretning og elegant fjerner seg fra OSE. Verre satans bule der putins sensurmetoder ser ut til å råde er helt sykt, og en skjønner at de store skal du ikke stille spørsmål ved. De tramper på deg uansett og du har ingen rett til å forsvare deg, bare gi de pengene dine så er de fornøyd. Gratulere OSE sannsynligvis verdens mest korrupte børs.
Troll_Leff
10.03.2023 kl 07:30 3495

Jeg lurte også på dette, ettrr jeg postet et innlegg som tydeligvis ikke passet
Upordown
10.03.2023 kl 07:32 3492

Sur og bitter emisjon, men gjort er gjort. 3kr innen 2024..?...Let's go!
SjonkelRolf
10.03.2023 kl 07:33 3501

Da kan vi vel enes om at dette faktisk er en sammensvergelse?
Slettet bruker
10.03.2023 kl 07:35 3497

Om ikke innlegget ditt hadde passet hadde de vel slettet innlegget, det var vel tråden som ikke passet. DNB fikk også passet sitt påskrevet så kan ha være de som står bak klagen, men mange hadde grunn til at denne informasjonen ikke skulle bli stående og kunne leses av flere andre i etterkant. Det skader omdømmet til Archer blant annet. De vil lure småsparerne til å kjøpe når kursmålet løftes til 5 om en stund. At de foretok en emisjon langt under det de kunne ha fått er ekkelt å ha på trykk. Jeg har lyst til å si noe , men skal avstå for da forsvinner nicket. De som trodde at Norge har ytringsfrihet bør kanskje innse at vi lever i et land som vi egentlig helst ikke vil sammeligne oss med. Blant annet dummet komiske seg så kraftig ut at det ble direkte pinlig. Anywere er trolig en stor trader som heter.....men skal ikke si det da blir det baluba igjen. Det er tydelig at noen bakmenn/meglere ikke likte det som kom frem og har fått fjernet alt. Dette er min siste lærepenge på OSE, og den er som følgende hold pengene dine stort sett på din egen bankkonto. Du blir uansett rævpult om du finner en skjult juvel! Den dagen du blir stor nok og pillråtten, kan du ta kontakt så får du nok være med på laget, om du ikke eier samvittighet da vel og merke............
Redigert 10.03.2023 kl 07:43 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
10.03.2023 kl 07:43 3465

Det lukter i sale fall dritt rundt emisjonen til småsparerne, når de store som var med i den første er pliktige til å stemme om denne skal gjennomføres dersom jeg har skjønt dette riktig. Selvfølgelig stemmer de ikke for dette og lar seg vanne ut av aksjonærer. Er dette mulig, eller tenker jeg feil, og emisjon 2 mot de små er sikret?
Redigert 10.03.2023 kl 07:45 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2023 kl 07:45 3456

Jeg vil si du tenker helt rett, men tørr selskapet virkelig dette ? Ja, for finanstilsynet fungerer nesten ikke, men dette ville bli så grovt at selv jeg tror at finanstilsynet vil og må forta seg noe da, men mulig jeg tar feil. Jeg finner det også foruroligende at anywere kommer opp med en dato for GF, som ikke finnes i et eget skriv. Alle selskaper er pliktig å børsmelde slikt. Vel folkens vi er svindlet, vi får bare ta lærepenge av det, med oss resten av livet. At OSE er så ille som dette hadde selv ikke jeg kunne forestille meg. Hegnar får reklamekroner så han tør vel ikke være helt redelig selv om han kaller seg en "journalist" som ikke holder tilbake noe. Er noen som har hatt en prat igjen på bakrommet.
Redigert 10.03.2023 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
SjonkelRolf
10.03.2023 kl 07:49 3459

Tror de har større problemer med ettermæle om de dropper rep emisjon, kontra utføre griseemisjon.
Er kursen over 1kr, blir det emi på oss er min påstand
Slettet bruker
10.03.2023 kl 07:53 3448

Håper virkelig du har rett!
Troll_Leff
10.03.2023 kl 07:57 3446

Nå skal du se at både Komiske og Anywhere er fornøyd og forsvinner fra archer tråden
SjonkelRolf
10.03.2023 kl 08:02 3417

Med nye Nick kanskje…….
Eller om det er andre selskaper som skal manipuleres
hofa
10.03.2023 kl 08:08 3394

Hold nu kæft, hvis det er tilfældet som beskrevet, er det jo rene Mafia metoder, både på OSE og Finansavisen. Er der ikke nogen journalister i Norge, der mener det her er for langt ude.
Redigert 10.03.2023 kl 08:12 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.03.2023 kl 08:13 3407

Da kan alle se at bullseye ble for de som fikk gjennomført griseemisjonen langt under kurs de faktisk ville fått i markedet. Jeg er kvalm og sjokkert, men faktisk ikke helt uventet. Bare det at nå er det bevist hvor råttent det virkelig er. Hvem gidder satse sine sparepenger på et slikt sted. Jeg vet også at mange har tegnet seg for emisjonen men fikk ikke delta. Det er enda et bevis på at kursen kunne vært satt mye høyere! De har vært nødt til å kjøpe i markedet.
Redigert 10.03.2023 kl 08:24 Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
10.03.2023 kl 08:32 3365

Vi så bunnen i går, nå har bandittene fått sitt og er svært fornøyd inkludert CEO. Dette er noe av det verste jeg har sett, sammen med div. skribenter her inne.
SjonkelRolf
10.03.2023 kl 08:40 3336

Da er det bekreftet. Any blåste coveret sitt igår!
Satan for en suppe.
Børsmelding om spesial gf 28
SjonkelRolf
10.03.2023 kl 08:46 3305

Nå går kabalen etterhvert opp.
Er ikke rart man ikke har skjønt hvordan i helvete dette kunne foregå.
Ubegrenset med aksjer for å banke kursen ned, ved enhver oppgang.
Hvem er mirabella? Eier visstnok nesten 50mill aksjer
Upordown
10.03.2023 kl 08:48 3289

Hvem som helst kan spre villedende informasjon her på forumet. Det kan vær ulovlig, og det kan vær lovlig. Kommer an på hvem som sprer villendene informasjon. Som bruker og leser av forumet så bør en vær klar over det. Å gjør en emisjon med 80% rabatt er ikke ulovlig. Tror nok de fleste som eier/eide Archer aksjer kjente på risikoen for emisjon. Men håpet på noe annet, som feks salg av DLS. Eller en mildere form for emisjon. Vi gamblet og satset på gevinst. Det gikk ikke veien. Bittert, men det hjelper ikke å skylde det på noen andre enn seg selv som kjøpte aksjene i utgangspunktet
Troll_Leff
10.03.2023 kl 08:57 3226

Spørsmålet er om vi i det hele tatt får tegnet oss for aksjer til 1kr, vi som eide aksjer 6.03, merkelig at dette skal stemmes for, og ikke den første. Det er jo svindel alt som pågår på denne børsen.
Slettet bruker
10.03.2023 kl 09:00 3203

Nå skjønner jeg hvorfor tråden ble slettet. Megleren eller en ansatt i Archer systemet la ut at det var GF den 28.mars og kalte oss andre dumme som ikke hadde lest meldingen. Da skjønner vi hvorfor det var viktig å få tråden fjernet. Satan her det det store markedsaktører bak. Selv Hegnar lar seg kue. Ja du verden hvor dumme vi er. Fy faen for ett korrupt sted.
Redigert 10.03.2023 kl 09:02 Du må logge inn for å svare