Vil Archer treffe Bullseye?
Tiden fremover:
-Økende guidinger og EBITDA
-Refinansiering
-Oppkjøp/Salg
-Reprising
-Konvertible lån
-JF sine planer
Vil Archer treffe blink i et stigende marked?
Hvor går veien?
-Økende guidinger og EBITDA
-Refinansiering
-Oppkjøp/Salg
-Reprising
-Konvertible lån
-JF sine planer
Vil Archer treffe blink i et stigende marked?
Hvor går veien?
Mdg1
08.03.2023 kl 07:59
3365
Hvorfor skulle kursen være 2 kroner ved rep emi? All erfaring sier vel at kursen faller ned mot eller under emi kurs. De som hadde mange aksjer fra før og er med på emien vil helt sikkert selge ut en god del aksjer så lenge kursen har en god premie over 1 kr. Så kommer det nytt dump når emiaksjene er ute da nye som var med på emien tar en rask gevinst. At kursen går til 2 kr som er 100% over emikurs har jeg ingen tro på i det korte bildet
SjonkelRolf
08.03.2023 kl 07:54
3413
Tja. Igår var ca 70% av verdiene borte over natten.
Hva vil du kalle det?
Hva vil du kalle det?
Anywhere
08.03.2023 kl 07:40
3485
Vi er vel en del som tror det er i ferd med å snu, ja, og at overskudd kan materialisere seg fremover.
Troll_Leff
08.03.2023 kl 07:15
3647
Kanskje dette er i ferd med å snu nå, ligger i alle fall godt an til det. Fra fiasko til suksess
Redigert 08.03.2023 kl 07:17
Du må logge inn for å svare
Troll_Leff
08.03.2023 kl 07:06
3709
Jeg ser den, og skjønner hva du mener at oppsiden blir ikke helt det samme vi så for oss. Men vi får også muligheten å tegne til en krone, og blir ikke det samme som de andre? Tror ikke det blir så ille lilevel.
Redigert 08.03.2023 kl 07:12
Anywhere
08.03.2023 kl 06:46
3787
Beklager å måtte si det, riggsjef, men du virker en smule forsmådd og synes å være et godt stykke dra realorientert.
Du kan ikke ha sett mange griseemisjoner...
Du kan ikke ha sett mange griseemisjoner...
BEDRE tilbud ? Er jo mye mer utvannet enn JF, uansett hvordan du ser på saken
Om kursen er 2 kroner når du tegner aksjen har du likevel tapt i forhold til de som fikk kjøpe under emisjonen
Aksjen er utvannet noe så sinnsykt. Oppsiden som rakett har også forsvunnet.ja det kan doble seg og ta
4 gangen men oppsiden slik den kunne bli er utradert. Den fikk de store investorene lagt i fanget. Dette er intet mindre enn tyveriraid. Finnes ikje troverdighet igjen. Nå fikk de store gratis penger og det er det OSE handler om. Fore grisene! Dette er den verste GRISEEMISJONEN jeg har sett. Så mye bedrag at en blir kvalm. Selv Putin har mer troverdighet enn OSE. Du vet i det minste at han gjør det han sier.
Om kursen er 2 kroner når du tegner aksjen har du likevel tapt i forhold til de som fikk kjøpe under emisjonen
Aksjen er utvannet noe så sinnsykt. Oppsiden som rakett har også forsvunnet.ja det kan doble seg og ta
4 gangen men oppsiden slik den kunne bli er utradert. Den fikk de store investorene lagt i fanget. Dette er intet mindre enn tyveriraid. Finnes ikje troverdighet igjen. Nå fikk de store gratis penger og det er det OSE handler om. Fore grisene! Dette er den verste GRISEEMISJONEN jeg har sett. Så mye bedrag at en blir kvalm. Selv Putin har mer troverdighet enn OSE. Du vet i det minste at han gjør det han sier.
Redigert 08.03.2023 kl 06:35
ullebusten
08.03.2023 kl 00:00
4134
Vi har god tid. Det kommer en ny børsmelding når prospekt er godkjent (tar alltid litt tid), og i denne sammenheng formidles også dato for tegningsperioden, antall aksjer vi kan tegne mm.
Pr nå vet vi bare at vi får tildelt tegningsretter basert på eierskap pr 6.3.
Pr nå vet vi bare at vi får tildelt tegningsretter basert på eierskap pr 6.3.
Redigert 08.03.2023 kl 00:03
taxifree
07.03.2023 kl 23:37
4195
Vil dette si at tegningsmuligheten dukker opp på VPS i morgen? Hvor lang tid har man på seg?
ullebusten
07.03.2023 kl 22:44
4443
In accordance with the continuing obligations of companies listed on the Oslo
Stock Exchange, the following key information is given with respect to the
Subsequent Offering:
· Date on which the terms and conditions of the repair issue were announced: 7
March 2023
· Last day including right: 6 March 2023
· Ex-date: 7 March 2023
· Record date: 8 March 2023
· Maximum number of new shares: 228,800,000 new shares
· Subscription price: NOK 1.00
https://newsweb.oslobors.no/message/584404
Stock Exchange, the following key information is given with respect to the
Subsequent Offering:
· Date on which the terms and conditions of the repair issue were announced: 7
March 2023
· Last day including right: 6 March 2023
· Ex-date: 7 March 2023
· Record date: 8 March 2023
· Maximum number of new shares: 228,800,000 new shares
· Subscription price: NOK 1.00
https://newsweb.oslobors.no/message/584404
SjonkelRolf
07.03.2023 kl 22:09
4664
Du vil alltid være banditten!
Du sammen med ialt 8 meglerhus og banker.
Setter på rød strek igjen🎅🏻
Du sammen med ialt 8 meglerhus og banker.
Setter på rød strek igjen🎅🏻
Troll_Leff
07.03.2023 kl 22:06
4678
Om det blir en rep emisjon, så kan jeg berolige deg med at jeg får jeg tildelt rikelig med aksjer til en krone. (gavepakke det :-) Men har dessverre enda ikke sett børsmelding på rep emisjon enda.
Redigert 07.03.2023 kl 22:07
Troll_Leff
07.03.2023 kl 22:04
4645
Har ennå ikke sett noe børsmelding om rep emisjon, hvor har du sett dette, link?
Troll_Leff skrev Børsen er for slike banditter som deg.
Var det du eller jeg som advarte mot emisjon?
Jeg fortalte at jeg solgte for å dra ned risiko, og da oppfordret du alle til å sitte med aksjene og heller kjøpe mer
Hvem er banditt nå som fasit foreligger?
Jeg føler meg sikker på at du solgte aksjer, selv om du anbefalte alle til å sitte, for du oppleves som en slik type😂
Jeg fortalte at jeg solgte for å dra ned risiko, og da oppfordret du alle til å sitte med aksjene og heller kjøpe mer
Hvem er banditt nå som fasit foreligger?
Jeg føler meg sikker på at du solgte aksjer, selv om du anbefalte alle til å sitte, for du oppleves som en slik type😂
Troll_Leff
07.03.2023 kl 21:59
4665
Her er det kun en ting å gjøre, over tegne, dersom ikke kursen går under krona, at småaksjonærene får bedre tilbud enn JF lukter litt. Time will show.
Hvis du var eier ved handelsslutt 06.03 og du solgte i dag får du TR i rep emien.
Pinox
07.03.2023 kl 21:52
4739
Jeg var eier i går, men ikke lengere etter åpning i dag. Vil jeg allikevel få tildelt tegningsretter? (Tradisjon-tro, faller vi videre i morgen)
Kjøpes de da direkte gjennom VPN konto, eller gjennom min handelsplatform?
Kjøpes de da direkte gjennom VPN konto, eller gjennom min handelsplatform?
Tegningsrettene kommer i VPS gitt at det blir rep emi. Da vil vi trolig få ca 2 TR pr aksje man eide i går. JF skal tjene penger her så hvis man får tegne 2 eller flere aksjer her i rep emien så kommer vi nok ikke helt skeis ut i løpet av 2023.
Anywhere
07.03.2023 kl 21:47
4751
Pinox, du må ha hatt aksjer ved børsslutt i går. Det går en liten tid før første EMI er på plass, prospekt utarbeidet og godkjennelser for gjennomføring kommer. Da informeres du ved selskapsmeldinger og notering om at det foreligger endringer i din VPS. Der finner du tegningsretter og kan gjøre de gjeldende (i praksis kjøpe aksjer) og som regel også forsøke å tegne flere aksjer enn rettighetene tilsier.
Info om at mange av de største aksjonærene tok de meste i første EMI kan lede til at det blir flere repemiaksjer på de øvrige aksjonærer ved gårsdagens avslutning. I så fall kan "småsksjonærene" denne gang bli sittende som de store vinnerne med mulighet for å kjøpe en stor andel aksjer til 1 krone. Dette om andelen repemiaksjer på 228 mill blir stående. Og det tror jeg. Selskapet styrkes uansett bare av dette.
Info om at mange av de største aksjonærene tok de meste i første EMI kan lede til at det blir flere repemiaksjer på de øvrige aksjonærer ved gårsdagens avslutning. I så fall kan "småsksjonærene" denne gang bli sittende som de store vinnerne med mulighet for å kjøpe en stor andel aksjer til 1 krone. Dette om andelen repemiaksjer på 228 mill blir stående. Og det tror jeg. Selskapet styrkes uansett bare av dette.
Pinox
07.03.2023 kl 21:42
4762
Hvordan blir man med på en eventuell rep.emi? Og hvordan får man tilbudet levert?
Dumme spørsmål ja, men har ikke gjort det før i praksis.
Dumme spørsmål ja, men har ikke gjort det før i praksis.
Anywhere
07.03.2023 kl 21:38
4753
Dersom topp 20 fikk mesteparten i Tranche 1, så er dette type eiere og investorer som er her for å se selskapet vokse de neste årene. Det samme med alt som kommer i Tranche2 til Hemen og Paratus.
Det betyr lite gribber inn og kan medvirke at aksjen får en sunn utvikling.
Det betyr lite gribber inn og kan medvirke at aksjen får en sunn utvikling.
Børsen er ikke en plass for amatører og spiker-suppekokere.
Disclaimer fra selskapet advarte mot dette, men du valgte å se bort fra dette. Dette er din skyld, og ikke Skindlo eller JF.
Greed is good, men det må være grenser🤓
Disclaimer fra selskapet advarte mot dette, men du valgte å se bort fra dette. Dette er din skyld, og ikke Skindlo eller JF.
Greed is good, men det må være grenser🤓
Det er ikke måten han gjør ting på. Han raner folk helt åpenlyst, ikke ved å bruke slike smålige metoder.
De er så fulle av løgn alle ledere på OSe at det er tull å investere for en hobbyinvestor. Du blir alltid rævpult og de lyver så det renner av dem. Sikre på at det ikke blir hard restrukturering. Det er JF som har regien. Nå dekkes bordet for storinvestorer og det har vel vært planen hele tiden. De måtte skynde seg nå for tallene ble for bra. De blir ikke straffet uansett, så takk for meg. Har sett og lest min siste rapport på OSE. Bingo kan jeg spille andre steder.
Hvor er finanstilsynet i slike saker ? Jo de sitter på kontoret og passer på at de får hevet sin egen lønn. Da er det best og ikke gripe inn i så grove overtramp som dette.
Hvor er finanstilsynet i slike saker ? Jo de sitter på kontoret og passer på at de får hevet sin egen lønn. Da er det best og ikke gripe inn i så grove overtramp som dette.
Redigert 07.03.2023 kl 21:10
klassisk
07.03.2023 kl 20:51
4920
Hvis Fredriksen har låst en del aksjer i 6 mnd, men kan låne ut aksjer til shortere i denne perioden og samtidig kjøpe mer billig selv i samme periode så må kursen absolutt ikke gå over 1 krone det neste året….eller?
Hvis Fredriksen skal tjene penger, så må kursen over 1. Da kjøper man på 1.
klassisk
07.03.2023 kl 20:28
3715
Gøy å se hvordan man forsøker å argumentere for at vi ble svindlet skal være noe bra! Emisjon til 1kr som tar gjeld fra 500 til 400 (hurra)Hadde det Skindlo sa vært sant hadde de enten landet dette uten en emisjon eller gjennomført den til langt høyere kurs. De store har fått økt eierandel og samtidig lånt bort egne penger til skyhøy rente. Hva skjer når de 400 skal refinansieres? Samme svindel på nytt?
Nå springer vi og kjøper til 1kr. Det neste som skjer er at de kjører ned kursen til under 1 kr for å skremme ut de som allerede har tapt. De store vil da kjøpe opp disse aksjene billig og deretter synliggjøre verdiene om d passer dem. Når bukken er sjef, styreleder, eier havren og havresekken og leier den ut, samt bestemmer hvem som får kjøpe havren og snakke om kvaliteten på havren så er vi vanlige amatører uten en mulighet :)
Tenk dere om 2 eller 2,2 ganger for dere deltar i emisjonen. Du bør kunne sitte med aksjene i en lengre periode om du slår til på denne supre muligheten. Det hjelper ikke kjøpe billig til 1 kr om man blir skremt og selger til 85 øre når drittsekkene tar neste manøver :) lykke til!
Nå springer vi og kjøper til 1kr. Det neste som skjer er at de kjører ned kursen til under 1 kr for å skremme ut de som allerede har tapt. De store vil da kjøpe opp disse aksjene billig og deretter synliggjøre verdiene om d passer dem. Når bukken er sjef, styreleder, eier havren og havresekken og leier den ut, samt bestemmer hvem som får kjøpe havren og snakke om kvaliteten på havren så er vi vanlige amatører uten en mulighet :)
Tenk dere om 2 eller 2,2 ganger for dere deltar i emisjonen. Du bør kunne sitte med aksjene i en lengre periode om du slår til på denne supre muligheten. Det hjelper ikke kjøpe billig til 1 kr om man blir skremt og selger til 85 øre når drittsekkene tar neste manøver :) lykke til!
ullebusten
07.03.2023 kl 20:19
3790
Helsko, Komiske, Any.,
Takk for nyanserte og gode innlegg. Greit å vite at det har foregått litt i kulissene for at løsningen skulle ende på lave 1 krone. Jeg er fortsatt misfornøyd med at de surret inn obligasjonslånet men skal nok komme over det. At trofaste/eksisterende aksjonærer prioriteres er også godt å høre. En selvfølge i en rettferdig verden, men ikke en selvfølge i den «virkelige» verden. At JF stilte opp med obligasjonslånet hadde jeg ikke tenkt nøye nok over, men forstår at han da også stiller krav til løsningen - det ville nok de fleste gjort.
Det jeg sitter igjen med er at «advarselen» fra pareto, ved gjentatte ganger - om at gjelden hadde skiftet hender, og at de fryktet en hard refin., viste seg å stemme, ja det synes jeg egentlig tilfører troverdighet til pareto. Litt dumt at jeg ikke tok det enda mer innover meg. Men skal ikke klage, hadde heldigvis vektet meg ned i påvente av en mulig emisjon - klarte bare ikke forestille meg en så lav kurs (antok 3-4 som worst case).
Nå høres det for øvrig ut som vi kanskje kan ha en fin periode som aksjonærer fremover, med mer solid balanse og gode utsikter. Vi får glede oss over det (selv om jeg kortsiktig står uten aksjer —> frem til rep. emi’n er gjennomført).
Takk for nyanserte og gode innlegg. Greit å vite at det har foregått litt i kulissene for at løsningen skulle ende på lave 1 krone. Jeg er fortsatt misfornøyd med at de surret inn obligasjonslånet men skal nok komme over det. At trofaste/eksisterende aksjonærer prioriteres er også godt å høre. En selvfølge i en rettferdig verden, men ikke en selvfølge i den «virkelige» verden. At JF stilte opp med obligasjonslånet hadde jeg ikke tenkt nøye nok over, men forstår at han da også stiller krav til løsningen - det ville nok de fleste gjort.
Det jeg sitter igjen med er at «advarselen» fra pareto, ved gjentatte ganger - om at gjelden hadde skiftet hender, og at de fryktet en hard refin., viste seg å stemme, ja det synes jeg egentlig tilfører troverdighet til pareto. Litt dumt at jeg ikke tok det enda mer innover meg. Men skal ikke klage, hadde heldigvis vektet meg ned i påvente av en mulig emisjon - klarte bare ikke forestille meg en så lav kurs (antok 3-4 som worst case).
Nå høres det for øvrig ut som vi kanskje kan ha en fin periode som aksjonærer fremover, med mer solid balanse og gode utsikter. Vi får glede oss over det (selv om jeg kortsiktig står uten aksjer —> frem til rep. emi’n er gjennomført).
omans
07.03.2023 kl 20:05
3871
Om denne soådommen slår til, kan en nå være ved rock bottom og re-test av pandemi bunn for denne Archer aksjen.
https://www.finansavisen.no/nyheter/olje/2022/08/05/7909925/trond-omdal-star-overfor-en-tiarig-supersyklus-i-oljemarkedet
Nå er gjelds byllen ordnet/under kontroll selv om d opplevdes som litt brutal fremgangsmåte. Det gjelder å få nok aksjer på 1 kr, og foreløpig legge alt på kistebunn i et par år i første omgang.
https://www.finansavisen.no/nyheter/olje/2022/08/05/7909925/trond-omdal-star-overfor-en-tiarig-supersyklus-i-oljemarkedet
Nå er gjelds byllen ordnet/under kontroll selv om d opplevdes som litt brutal fremgangsmåte. Det gjelder å få nok aksjer på 1 kr, og foreløpig legge alt på kistebunn i et par år i første omgang.
Redigert 07.03.2023 kl 20:06
Hvir mange prosent utgjør topp20 ekskl hemen og paratus? 25% eller noe slikt? Hemen og paratus utgjorde 27%. Også er det tross alt en del utenfor topp 20 som har sikret seg litt, la oss si f.eks 8%... Da gjenstår 40%, eller ca 60 mill aksjer (kanskje litt over). 220 mill aksjer fordelt på 60 mill er omtrentlig 3.5 tegningsrettigheter per aksje man eide. Det gir i så fall et snitt på 1.88 (om man kjøpte på 5), som ikke er skrekkelig langt unna dagens kurs. Hvis man i tillegg kan overtegne seg og få tegningsretter fra de som ikke har kapital til å tegne seg, så begynner det å se bra ut!
Helsko
07.03.2023 kl 19:36
3990
Ja, blir mye til resterende om det stemmer at at omtrent 200 millioner blir gjort tilgjengelig. Hvis de da ikke opprettholder en maksgrense på 2,2.
Redigert 07.03.2023 kl 19:37
Winter is Here
07.03.2023 kl 19:20
4077
Så man hentet lønn til 5000 ansatte for de neste 2-3 åren og penger til lånet eller pengene hentet kun til lånet ?
Om det stemmer så er alle disse ekskludert fra rep.emi, og spørsmålet er da om de maksimalt tiltenkte aksjen i rep.emi blir tilgjegelig for oss andre?
Rakettrally
07.03.2023 kl 19:02
4219
Nafa, samme her. Men er fortsatt skuffet over at emi ble på en krone. Uansett, nå er det rep emi som gjelder. Håper at det blir fortgang her, slik at vi får benyttet denne muligheten og gå videre
Helsko
07.03.2023 kl 18:58
4222
DNB sa til meg idag at Topp20 tok 80% i transe 1, så det skulle tilsi stabilitet.
Anywhere
07.03.2023 kl 18:54
4225
Har også fått opplyst at det fort kan være mange mer langsiktige eiere som kom inn. Eksempel på det finner vi endog i FA med Falnes og Brøymer i dag, begge av den typen.
Alt annet likt, så har du rett. I de fleste tilfeller så faller en aksje ned mot emisjonskurs, og mange av de som tegnet seg i går er korte penger (gribber).
Nå vil vel rundt 40% av disse aksjene være låst i 6mnd, da begge hovedeierne har en lock (nå så vi i Vår Energi at denne fint kunne bli brutt, men det tror jeg ikke skjer en gang til). Hemen tok 250m aksjer og Paratus tok etter det jeg vet sin proratarisk andel.
Leste at Hofa mente at aksjene fra emisjonen først ville komme i omløp om 6 mnd, men tror nok han igjen har misforstått og blandet dette med lock-perioden til hovedeiere. Aksjene fra dagens emisjon kommer i markedet neste uke, og da blir det spennende å se om det selges ned mot 1, og reprasjonsemisjonen blir avblåst, eller om det fundamentale i selskapet er nok til å holde kursen opp mot dagens nivåer.
Emisjonen i NAS ble i 2021 satt til 70% rabatt (6kr fra ca 20kr), den holdt seg godt over 9kr og var vel over 14 en periode. Likheten med den emisjonen er mange.
Fasit kommer i fremtiden, og den kan vi bare spå.
Nå vil vel rundt 40% av disse aksjene være låst i 6mnd, da begge hovedeierne har en lock (nå så vi i Vår Energi at denne fint kunne bli brutt, men det tror jeg ikke skjer en gang til). Hemen tok 250m aksjer og Paratus tok etter det jeg vet sin proratarisk andel.
Leste at Hofa mente at aksjene fra emisjonen først ville komme i omløp om 6 mnd, men tror nok han igjen har misforstått og blandet dette med lock-perioden til hovedeiere. Aksjene fra dagens emisjon kommer i markedet neste uke, og da blir det spennende å se om det selges ned mot 1, og reprasjonsemisjonen blir avblåst, eller om det fundamentale i selskapet er nok til å holde kursen opp mot dagens nivåer.
Emisjonen i NAS ble i 2021 satt til 70% rabatt (6kr fra ca 20kr), den holdt seg godt over 9kr og var vel over 14 en periode. Likheten med den emisjonen er mange.
Fasit kommer i fremtiden, og den kan vi bare spå.
Redigert 07.03.2023 kl 18:47
Helsko
07.03.2023 kl 18:37
4312
Jeg har ikke kommentert noe tidligere etter det som har vært et brutalt døgn. Jeg var vel heller sjokket i går da emisjon prisen ble satt til 1 kr, at emisjonen skulle komme var mer ventet. Fikk notert meg for 220% og angrer i ettertid på jeg var drøyere og tok det doble, men mye å hoste opp med. Ender vel omtrent som andre i rep.emien. Det som var et et sjokk har roet seg når nåværende aksjonærer dro avgårde med mesteparten og eksterne kun ble allokert ca 1% av ønsket i emisjonen. Blir spennende å se utviklingen videre og antar DNB har forpliktet seg til tettere oppfølging av aksjen.
SjonkelRolf
07.03.2023 kl 18:32
4345
Gårdagen var helsvart. Litt bedre idag. Er jo mange som vil kjøpe til 1kr. Ikke alle som får.
Men vi får.-)
Men vi får.-)
Anywhere
07.03.2023 kl 18:32
4325
Forstår det er satt krav, Komiske. Takk for kommentaren.
Man ville nok garantere utover enhver tvil at kapital kom inn. Nå kan det kanskje komme noe mer enn tenkt ved repemi....alt bidrar til å ta ned kapitaldrenerende gjeld🙂
Man ville nok garantere utover enhver tvil at kapital kom inn. Nå kan det kanskje komme noe mer enn tenkt ved repemi....alt bidrar til å ta ned kapitaldrenerende gjeld🙂
Redigert 07.03.2023 kl 18:32
nafa
07.03.2023 kl 18:23
4396
Må bare få si at etterhvert når det kommer fram at det gis muligheter for repemi for oss små med ca 2,2 aksje pr gammelaksje så er vel ikke dette så ille likevel.
Så må da vel bare beklage noe av ordbruken i går etter
emisjokket som nok en del andre også følte.
En del utvanning ble det nok, men ikke så ille som tenkt igår. Sjansen for å få lettet kursen blir nok bedre etter dette.
Blir nok å bruke emimuligheten Max.
Så må da vel bare beklage noe av ordbruken i går etter
emisjokket som nok en del andre også følte.
En del utvanning ble det nok, men ikke så ille som tenkt igår. Sjansen for å få lettet kursen blir nok bedre etter dette.
Blir nok å bruke emimuligheten Max.
Anywhere og Ullebusten,
Jeg er ikke uenig med synspunktene deres, og skulle gjerne sett at emisjonen ble gjort på høyere kurs. Men når det snakkes at mange ville vært med på emisjonskurs langt over 1kr, så glemmer man at ved siden av å gå inn med i emisjonen så har Slanken både garantert for emisjonen og det nye obligasjonslånet på 200MUSD. Dette vil han ha betalt for. Snakket med en i dag som ble gjort til innsider, og forsto da hvorfor han ikke tok telefonen da jeg ringte, og han kunne fortelle at det har blitt jobbet knallhardt med forhandlinger på gjelden, og det var her tiden ble brukt. Utfordringen til gjelden var som jeg påpekte tidligere i januar, at egenkapitalen i perioden fra forrige refinansiering var gått sør, og det var for lite sikkerhet (om man tok bort goodwill og andre intangable assets så var den negativt).
Det er ikke så enkelt å forstå alltid, men vi som var aksjonærer i går satt med disse fordi vi antok med edruelighet at kursen kunne forsvart en dobbling, og grunnen til at kursen ikke var dobblet var pga usikkerheten med finansieringen. Alle vi som kjenner selskapet litt mer enn amatørene var fult klar over dette scenarioet, og det som verre kunne blitt.
Nå får vi bare håpe at det er rom for alle ytringer, slik vi unngår at noen få koker suppe på spiker, tvi tvi.
Jeg er ikke uenig med synspunktene deres, og skulle gjerne sett at emisjonen ble gjort på høyere kurs. Men når det snakkes at mange ville vært med på emisjonskurs langt over 1kr, så glemmer man at ved siden av å gå inn med i emisjonen så har Slanken både garantert for emisjonen og det nye obligasjonslånet på 200MUSD. Dette vil han ha betalt for. Snakket med en i dag som ble gjort til innsider, og forsto da hvorfor han ikke tok telefonen da jeg ringte, og han kunne fortelle at det har blitt jobbet knallhardt med forhandlinger på gjelden, og det var her tiden ble brukt. Utfordringen til gjelden var som jeg påpekte tidligere i januar, at egenkapitalen i perioden fra forrige refinansiering var gått sør, og det var for lite sikkerhet (om man tok bort goodwill og andre intangable assets så var den negativt).
Det er ikke så enkelt å forstå alltid, men vi som var aksjonærer i går satt med disse fordi vi antok med edruelighet at kursen kunne forsvart en dobbling, og grunnen til at kursen ikke var dobblet var pga usikkerheten med finansieringen. Alle vi som kjenner selskapet litt mer enn amatørene var fult klar over dette scenarioet, og det som verre kunne blitt.
Nå får vi bare håpe at det er rom for alle ytringer, slik vi unngår at noen få koker suppe på spiker, tvi tvi.
SjonkelRolf
07.03.2023 kl 18:19
4335
Liten vits å selge her. Nå har vi jo fått inn skikkelige aksjonærer.
Må jo bare bli fart!
Nesten hele dagens tråd er med rødt kryss over.
Noen er aktive, og det er greit.
Må jo bare bli fart!
Nesten hele dagens tråd er med rødt kryss over.
Noen er aktive, og det er greit.