$$$PGS$$$ "Sweet"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
13.03.2023 kl 12:55
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 27.02.2023 kl 06:45 328954

Sweetspot

Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk.. Ukeslutt, BULL som f!
Beste måte å bli rik på? Kjøpe ved krakk..

Beste måten å bli lurt? Selge ved krakk..

Ukeslutt, BULL som f!
Redigert 13.03.2023 kl 11:37 Du må logge inn for å svare
unikum
11.03.2023 kl 09:17 4124

Jeg har tradet Pgs så lenge jeg husker. Har aldri følt meg sikker på caset og det med god grunn når vi ser historikken i Pgs har vært en av favoritter hos tradere om det er shortere eller oss andre. Den har fått berettige nedgang fra topp over 100 kr. Stort sett med samme flåte utnyttelse lik de har idag. Enorm mange emisjoner, det er derfor vi er der vi er. Tapt penger på Pgs har jeg aldri gjort. Riktignok har jeg både vært tålmodig og heldig med innganger. Den statusen Pgs nå har har jeg faktisk aldri opplevd tidligere. Nå er jeg 100 % på caset og veit at styre har 100 % kontroll på sitasjonen. Fortsatt forskjellige interesser måten man tjener sine penger i Pgs som aksjonær men at Pgs kommer til å tjene sykt med penger er ikke jeg i tvil. Har aldri hatt så mange aksjer jeg har i Pgs nå, å det er ikke uten grunn !
Alby
11.03.2023 kl 09:19 4105

Hvor har det blitt av Brutus ?

Ris. Til din orientering, her trengs ikke sidesyn, her går det rett opp og rett frem 😎😎
Redigert 11.03.2023 kl 09:21 Du må logge inn for å svare
Tyrkman
11.03.2023 kl 09:25 4085

Super opsummering af situationen 👏👏👏 100% enig. Har aldrig været mere sikker på en investering. Dette kan ikke gå galt 🤑🤑🤑
Slettet bruker
11.03.2023 kl 09:26 4074

Blutus mener du?

Han er her innimellom, under annet Nick.
Slettet bruker
11.03.2023 kl 09:27 4082

Om lesere skulle fulgt deg så hadde de tapt godt over 50% alt ettersom utgang rundt 7,49 og opp til 8,7kr.

Per ulv spurte deg om et teknisk spørsmål. Da stakk du hodet i sanden og forsvant frem til nå. Tror folk glemmer. Det beviser din uvitenhet.

Du er stor klovn. Hele aktiviteten din på nett viser hvor ensom du er. Dette er din arena for sosial aktivitet. Er særdeles uvanlig å kaste vekk SÅ mye tid som du gjør på noe du ikke har tro på eller interessa av. Du skryter og lyger om velstand til totalt fremmede mennesker. Hva sier det deg? Sier våkne mennesker veldig mye… at folk mener du burde hatt forskjellige diagnoser har ingenting med synet ditt på farer rundt aksjer og gjøre.
Så hvem sitter på ferie og sløser vekk tiden på et forum? Søkk rik? Hvem fremhever det lille de treffer men ignorerer alt de bommer på?
Skryter på nett 24/7 og nå på en på skrytt ferie.. og du er søkrik.
Taper og ensom er sannheten. Og det svir for ditt oppblåste ego at Noen pirker i deg.
Syns reisefølge om at du kaster vekk tiden her?
Buhu de kommer med anklagelser om min tilværelse på
Nett om jeg snakker om 3 verdenskrig og at aksjen er dårlig investering.
Helt hull i hodet!


En ting har vi til felles idag. Skål din ignorante faen!
PerUlv Den ene
11.03.2023 kl 09:33 4042

Dagens beste, hehe

""Det må være behagelig å gå rundt med skylapper og ikke ta inn over seg hva som faktisk skjer""

Tror du må slutte å drikke sprit levert av Erik Fallo og heller kjøpe deg ny hvit stokk. En førerhund hadde kanskje også vert på sin plass....
Svava
11.03.2023 kl 09:33 4075

Dessverre finnes det de som prøver å berike seg på andres bekostning. Det ris holder på med er lavmål. Har rapportert ris tidligere, men ser ikke ut til at det blir fulgt opp..

Heldigvis prøver de fleste her å dele informasjon og vil at andre også skal gjøre det godt.
china
11.03.2023 kl 10:08 3866

Låner innlegget til TonyB HER ER SVARENE PÅ ALLE SPØRMÅLENE DINE.
I går kl 22:52
2323
Gottmos skrev
Det är länge sedan jag tog bort och bannade alla kommentarer från ris. Har varit skönt att läsa denn..
Det er til tider frykt på verdens børser. Og børsene preges da av at saueflokken følger Saueflokkens leder, Mr Fed himself. Diverse KPI’er er sterkere enn antatt, men oppnår ingen jubel i aksjemarkedet. Dette fordi selv om gode KPI på en måte kan være positivt, så er det ikke så positivt i en inflasjonsgalopp. Det er for varmt, for mange er i jobb. Paradoksalt nok ønskes høyere arbeidsledighet, som deretter gir dempet press på lønnsnivået, som igjen reduserer etterspørsel og derav prisene i samfunnet. Det ønskes flere bedrifter som skal slite rett og slett. Da er det på’n igjen med justeringer rentetopper og rentebaner. Når saueflokkens leder har gitt disse signalene, opptrer sauene i samstemt. Når den første er redd for lommeboka, blir plutselig alle redd for sine verdier. Markedet faller og det er på’n igjen. Been here before you say? Ja, det har vi og for mine aksjer (hovedsaklig PGS og annet offshore) har re-boncen tatt oss stadig lenger nordover. Det er noe med bølgene som skyver stadig litt lenger nordover og faller stadig litt kortere tilbake. Ja, av og til faller de langt tilbake (som nå), men rebouncen har en tendens til også å være sterkere.

Men for all del, en skal ikke på generelt grunnlag kimse av stadige rentehevinger. Dette svir jo for selskap. Først og fremst for selskap i vekstfase, men selvfølgelig også gjeldstunge selskap. PGS har vært et gjeldstungt selskap, og har fortsatt betydelig gjeld, dog også redusert betydelig.

Hvorfor er jeg ikke bekymret for dette? Supersyklus

Jo, det er fordi på toppen av all verdens problemer, så har vi i tillegg en energikrise som følge av årevis med underinvesteringer som dels skyldes verdens politikeres manglende evne til å innse at oljenæringa må gå hånd i hånd med den grønne utviklinga og ikke enten/eller. Det er ikke spesielt hyggelig og motiverende for verdens investorer innenfor det sorte å bli fortalt at oljen skal bort. Vel, reality check needed ! Oljeetterspørselen vil fortsatt være gigantisk in my lifetime. Dette selv om grønn energi/new energy stadig kommer mer på banen, Heldigvis har verdens ledere også fått opp øynene for energisikkerhet, selv om det beklageligvis måtte en meningsløs krig til.

Okay, så selv om PGS har hatt dårlige år, og rett og slett krise i korona-vakumet, har de overlevd. Ja, med hjelp fra aksjonærer (flere ganger), men det kan vise seg å bli en gullkantet hjelp, for deg og de som hjelpte. Det kan bli det smarteste du gjorde.

Hvorfor? Peggy har fått nytt liv, gjenoppstått marked og nye markeder. På toppen av dette skal dette markedet håndteres av klart færre aktører. Dette igjen gir fulle ordrebøker og nærmest sprengt kapasitet. Hva tror du det gjør med ratene? Når i tillegg den opprinnelige lånet refinansieres og tilpasses ny hverdag og ny cashflow, snakker vi om heftig reprising. Den er så smått startet.

Men når en da får dager med sirkus på bakgrunn av KPI’er og tvil oppstår blant menigheten, samt baisserne plutselig får en livlinje for sin agenda, vil jeg re-poste deler av et tidligere innlegg jeg postet etter Q4, som iallefall hjelper meg å påminne meg selv hvorfor jeg er investert i PGS, og hvorfor jeg skal ha lang horisont

Repost:
Vi kan skrive frem og tilbake, olje ditt og olje datt, kurs går ned og kurs går opp, for hvert legg opp skal det som oftes korrigeres/konsolideres tilbake. Men for oss som tror på caset, alltid litt mer opp enn ned, over tid. Og om ikke markedet belønner kursen i nuet pga all verdens makrofaktorer, spill i aksjen, svakt segment eller whatever, så kommer den likevel til slutt. Enten i store bølger eller i mindre bølger. Dette om vi tar tiden til hjelp. Selvsagt må det fundamentale være intakt, men i min verden er dette styrket og styrkes videre.

Så hvorfor tror jeg på caset PGS og at dette er en gullkantet investering? Jo, det kan oppsummeres i følgende:

- Konsolidert nisje. Kun 15 båter i omløp. Altså 15!!! Disse er kontrollert av PGS og Shearwater
- Betydelig økning i kontraktsrater, økt 35% siste år and still rising
- Høye late sales til svært gode priser som følge av økende utforskingsinteresse
- Lettere å få pre-funding blant annet fordi kundene er ivrige på å sikre seg av den lave kapasiteten i markedet.
- Langt mellom ledige linjer i ordrebøkene. Q1-Q3 så og si fullbooket
- PGS regner på stadig voksende anbudsmasse løpende. Stort omfang av «tendere»
- PGS er en gigantisk aktør og markedsledende innenfor seismikk, også rundt karbonlagringseismikk. Merk at rater her er like gode som ved «vanlig» tradisjonell seismikk. Jobben er «roughly» the same.
- Har ambisjoner og kompetanse på å bli store også på seismikk knyttet til havvind, havbunnmineraler. Dvs mange føtter å stå på om etterspørsel etter en spesiell «spesialnisje» går ned. Merk ordet New Enegy som skal bli en betydelig del av PGS’ virksomhet.
- Utviklet OnDemand tjenester for multibiblioteket (t.d Shell-avtalen).
- PGS satser prossering i skyen, dvs de får enorm kostnadsbesparelse og fleksibilitet ift tidligere arbeidsmetodikk. Selskapet kaller selv dette for digital transformasjon
- Sterkt forbedret økonomi. 2 mrd cashflow (og økende as we speak) før finansieringskost. Betydelig redusert gjeld
- Gjeld under kontroll pga sannsynlig uproblematisk refi (editert)

- Det er betydelig fokus på energisikkerhet. Flere og flere fortår at en trenger olje i uoverskuelig fremtid, mens en parallelt jobber med det grønne skiftet. Men det har vært underinvestert i oljen over lang tid. Dette må gi eksplosjon av leting for å møte å tilrettelegge for nødvendig fremtidig produksjon.
- PGS sine kunder bekrefter punktet over. En kan nevne Exxon, Shell, Petrobras, Equinor, Chevron)

Har en tro på dette og at dette i sum vil gi en vanvittig business de neste årene? Har du deretter tro på at den forventede utviklingen vil løfte kursen og den latterlige Mcap på 8 mrd? Er svaret JA, så putt aksjene i safen og nyt dagene. Er svaret NEI, gå gjennom caset en gang til. Er svaret fortsatt NEI, søk jobb hos Dnb Markets
Redigert i dag kl 00:13
danmark1
11.03.2023 kl 10:09 3853

Tilbage til kendsgerningerne. PGS fik ikke flere tæsk end så mange andre og steg faktisk i løbet af dagen. Olieprisen kom op inden luk og fortsætter på et højt niveau. FED komme til at gentænke hastigheden på renteforhøjelserne med de sidste 2 dages begivenheder. Det er ikke nogen katastrofe, at banker, der eksponerer sig i krypto og ekstreminvesteringer kommer i vanskeligheder. Det er faktisk godt, at folk bliver opmærksom på risiko. Det giver flere penge til mere normale investeringer.
VantageVolante
11.03.2023 kl 10:55 3582

Lett å se når desperasjonen tar deg, da kommer du nemlig med laaaaaaaange setninger. Denne gangen husket du i det minste punktum, bare at alle kom etter hverandre til slutt.
Det var igrunn det mest lesbare i hele innlegget ditt, og alle vet at om du hadde sittet inne, istedet for å løpe etter etter dine berømte 7,49, og noen andre hadde skrevet akkirat det du nettopp skrev -ja da hadde de fått høre hvor lite opplyst de er. Av deg.

PS.
Hvorfor selger ikke største eier seg ut? Vi hadde jo en finfin debatt om det her tidligere, og den gangen var det jeg som måtte være mindre begavet som ikke skjønte det. Hvem tok feil? RIS tok feil.
Skulle ikke olja inn til europa for 60 dollar fatet, som du påstod her tidligere? Hvem tok feil? RIS tok feil.Du brukte dette maksimalt, men du dreit deg ut igjen. Du solgte 2 minutter før Pedersen bekreftet at det ikke blir emisjon ifm refinasieringen.
Og etter det har du hengt etter. Amatørmessig å ikke greie å se hvor dette bar, eneste du evner å lese er hva TA indikerer. Det fundamentale skjønner du ikke noe av, og kommer med løgn når det fundamentale har utspilt deg og dine trendkanaler.

VantageVolante
11.03.2023 kl 11:00 3546

Bra du frisket opp med dette brilliante innlegget, kina. Han forstår det godt, men siden risen er ute pga sin amatørmessighet - vil han ha folk til å tru på sitt vissvass slik at han får billigere inngang igjen. Snakk om utopi. Det som indikerer at hvite frakker trengs, er at han snur om argumentasjonen om det fundamentale på særdeles kort tid, alt ettersom hva TA har forklart han at han skal gjøre. Fantastisk fascinerende.
Slettet bruker
11.03.2023 kl 11:09 3532

Absolutt Svava, felleskapet er krydret med kompetanse og fantastisk erfaring. Sier det til det kjedsommelige, meget glad for å være læregutt under nickene med mest kompetanse, ja dere vet hvem dere er.
Her kan hentes store mengder info, så får hver enkelt sortere hva som er fruktbart og ikke.
At genuine Pgs aksjonærer gjør det bra fremover er viktig for styrking av felleskapet her.
Fortsatt god helg😁
Redigert 11.03.2023 kl 11:20 Du må logge inn for å svare
Tigerberget
11.03.2023 kl 11:10 3541

Ris..
Det holder nå.
Innleggen dine oppfattes bare som støy.
Har aldri lest så mye svada på en gang.
Stikker hodet i sanden på de grønne dagene og popper opp som troll i eske på de røde dagene.

7,70 var jo et kjempetips.
RFS
11.03.2023 kl 11:24 3471

Da har jeg sett et opptak av investorpresentasjonene som DnB og Pareto arrangerer, det er faktisk en halvtime med Rune og CFO og VP Finance. Utrolig mange detaljer, jeg skriver bare et kort sammendrag: aller viktigst, de mener at sikkerheten for de 450MUSD er skip og bibliotek verdsatt til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon). Netto gjeld 624MUSD som gir gjeldsgrad på lave 26 %. De strukturerer presentasjonen slik (stikkord som dere vil skjønne): 1: Multi year upcycle. 2: Stor markedsandel. 3: Konkurransefordeler. 4: Bred kundemasse som gir fleksibilitet. 5: Proaktiv finansiering med høy grad av sikkerhet og lav gjeldsgrad (gjelden relativt raskt synke fra 624 til 450 og dermed gi enda høyere sikkerhet og lavere gjeldsgrad). Prosessen er grundig og tegning starter etter presentasjonen mandag. Man kan forhåndsmelde interesse, men grundige prosesser tar tid, og DnB vil jo yte god service til kapitalsterke kunder, dette tar nok noen dager. God lørdag!
Redigert 11.03.2023 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
ag-3
11.03.2023 kl 11:31 3402

Takker 👍👍 Bra og BULL (Selvsagt 😅)
elnomi
11.03.2023 kl 11:33 3452

Flott innlegg og det indikerer at en fort kan være mot slutten av uken innen refi er sluttført og børsmeldes. Det vil kunne gi noen dager med solide kurssvingninger. Legg merke til dette fra presentasjonen. skip og bibliotek verdsatt til 2398MUSD (de har flere alternative verdivurderinger, dette er medium versjon)
2398MUSD = 25491MNOK (med valutakurs USD 10,63), et rimelig solid tall i medium versjon.
Redigert 11.03.2023 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
TonyB
11.03.2023 kl 11:35 3452

Takk for supert innlegg. Legg merke til verdisettingen av skip/bibliotek. Sånn ish NOK 24 mrd og det som da er «nøytral» vurdering. Heldigvis er det en ting som heter bokført egenkapital som er den regnskapene viser og en som heter REELL egenkapital 😉 (som er tilnærmet virkelig verdi, avviket skyldes som regel tidligere nedskrivinger verdier som ikke lenger er representativt for eiendelenes fremtidige inntjening)
Redigert 11.03.2023 kl 11:39 Du må logge inn for å svare
RFS
11.03.2023 kl 11:36 3460

Anslåtte seismikkostnader i verden (fra presentasjonen): år 2022-2023-2024-2025 i MUSD: 2500-2750-3000-3400. Hva betyr det? At i 2025 bruker de 900MUSD mer enn i 2022. Det er vel 10 mrd NOK mer i årlig seismikk, skal vi si 4-5 av de til PGS? Er det mye? Dere får kommentere på det :)
VantageVolante
11.03.2023 kl 11:38 3449

Det indikerer at vi har idag en latterlig lav børsverdi.

Dette var MEGET oppløftende lesning.
elnomi
11.03.2023 kl 11:42 3393

Det er nok også denne presentasjonen som drev kursen opp på kr 12-13 i forrige uke på høyt volum. Til tross for et dårlig børsklima (OSE - 2,81%, Nasdaq -3,76%, Dow -4,44%) og oljeprisen i minus forrige uke, så endte PGS opp +4,09% forrige uke.

Det er verdt å legge merke til og underbygger at PGS nå er i ferd med å tiltrekke seg større interesse og investorer som igjen ser PGS som "investable".
Redigert 11.03.2023 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
RFS
11.03.2023 kl 11:43 3384

Rune: folk spør hvor skipene har blitt av (ned fra 59 til 15): svaret er at de fleste er skrotet. Vi har noen skip som vi kan ta inn igjen i markedet. Vi vil, jeg mener, vi kan, ta inn 2 flere skip i 2024-2025 i tillegg til det skipet som tas inn i slutten av Q2 2023. Shearwater kan i teorien ta inn 11 til, men de er av lavere kvalitet enn våre. Men, det kan bli opp mot 25 skip i markedet igjen om noen år. Ca 4 er kinesiske og holder seg der borte for det meste.
Slettet bruker
11.03.2023 kl 11:47 3337

Takk for deling RFS!

Dette blir spennende til uka, regner med obligasjonslånet er på plass senest tirsdag-onsdag, blir nok vanskelig å få inngang igjen her under 12
RFS
11.03.2023 kl 11:50 3314

Salg av skip og bibliotek, betale ned all gjeld, ca 19 kr igjen pr aksje. Jeg sitter litt til…
GullHårAllOve
11.03.2023 kl 11:52 3297

Det kommer noen seriøs gode innlegg her inne nå. Jeg er veldig takknemlig for å lære så mye fra dere som vet en del mer enn meg om seismik. Jeg har investert i mange år, har vunnet og tapt, men jeg har faktisk aldri vært i en aksje hvor jeg er så sikker på at jeg vil tjene penger de neste 2-3 årene og kanskje mer. Verste er egentlig ventetiden. Rart med den aksjepsykologien. Å vente på noen millioner er vanskelig liksom. Sprøtt ;-)
Slettet bruker
11.03.2023 kl 11:53 3343

Fra et retorisk ståsted er det bare å ta av seg hatten og la seg imponerere over Ris glitrende ferdigheter, på sitt aller beste nå i natt, dette kan meget vel være en nålevende inkarnasjon av en av de gamle sofistene, som leide ut sitt talent til høystbetalende.

https://snl.no/sofist
"Sokrates og Platons negative vurdering av sofistene har i stor utstrekning preget ettertidens oppfatning av dem, og det er betegnende at en «sofist» i dagens dagligtale vanligvis forstås som en person som forsøker å villede andre ved hjelp av spissfindigheter og logiske feilslutninger. Den opprinnelige betydningen av ordet, før termen mer tvetydig ble brukt til å betegne denne gruppen, hadde snarere vært «vismann» eller «ekspert»."

At den godeste rischiotto denne gang har funnet en måte å berike sin bankkonto direkte, heller enn å å leie ut sine ferdigheter til f.eks tobakksindustrien, våpenindustrien, eller bli f.eks en norsk Roger Stone og slik ødelegge ytterligere det engang gode norske politiske system, tenker jeg vi alle skal være glade for.

Kunne ikke vært mer uenig med innholdet i disse nattlige fordreiningene, men så må man huske at dette neppe er ris egentlige syn heller; her jaktes kun en inngang; og det kan således puttes under BULL for oss som allerede er inne
Redigert 11.03.2023 kl 12:22 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2023 kl 11:53 3363

Takk for informativt innlegg👍
Blir det noe forventningspress i aksjen oppover på mandag??
Faan bare søndag imorra😅
Slettet bruker
11.03.2023 kl 11:54 3370

RFS: Takk for flott oppsummert og nyttig bidrag i forb. Med Refi. Det er kun spørsmål om tid. En refinansiering av PGS tar selvfølgelig tid. De er i en prosess og flere steg skal gjennomføres før ei oppsummert og endelig løsning kommer. De har gode kort og stigende verdi og inntjening i kofferten sin i denne prosessen. Ledelsen er dyktig og de vet hva de holder på med. De hadde vel ikke satt igang alt dette uten å være relativt sikker på å komme i havn. De har sondert markedet for mulige obligasjonslån i forkant. Så løsning kommer og i mellomtiden får vi leve med disse baisserne/shorterne som lyver og feilinformerer for å skape frykt.
Peggy er snart ute på markedet frisk og sterk med båter i verdensklasse og stor kapasitet for å utføre seismikk i et marked med kun få aktører og få båter men med sterk vekst i økte behov for seismikk og sterkt økende etterspørsel. Så det er bare å sitte med ullongsen på og fortsette den fine utviklingen og følge ho Peggy helt inn til sin nye refinasierte drakt😍👍🏻🚢🚢🦅🦅💨💨
Slettet bruker
11.03.2023 kl 12:05 3296

Ble usikker på om jeg har sett denne presentasjonen RFS?
Er den for spesielt utvalgte der, eller føyer den seg inn i rundturen til ROP siste tid.
Har du link evt? Tusen takk👍
Slettet bruker
11.03.2023 kl 12:12 3272

Takk for deling RFS. Dette ser mer og mer lovende ut.
Slettet bruker
11.03.2023 kl 12:20 3221

Helt fantastisk!
Siste tiden har vært preget av svært gode innlegg.
Takk til alle som lærer vekk av sin kunnskap og til de som
byr på info og TA.
Dette er «once in a lifetime»!


Snakk om bull nyheter en lørdags formiddag.
Slettet bruker
11.03.2023 kl 12:27 3213

Akkurat sånn føler jeg det og, innsikt som blir med oss videre. Og når alt dette er over og PGS ikke bare er normalpriset 20-40, men direkte rå-dyr et sted inne på tresiffret, vet jeg i hvertfall hvem jeg skal lytte til når det er tid der fremme for å finne neste multiganger. Men ingen vits å foregripe begivenhetene, bare å nyte denne trolig aller sterkeste og dermed livsforandrende aksjekula disse månedene det står på✨️

- La bare Den Store Velstandsbølgen 2023 skylle oss med
🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊🌊
Redigert 11.03.2023 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.03.2023 kl 12:29 3208

Blutus finner du på NOM tråden hvor han sa følgende om NOM caset:

Blutus

jeg har kjøpt snart 300000 aksjer rett før siste oppgang og blir fortsette å gjøre det motsatte av hva du sier gakkgakkkkkk, stå på - Jeg trenger mer på lavere nivå for denne casen med langsiktig pensjons sparing er ikke mulig å finne på børsen.
fortsat god helg
Redigert 11.03.2023 kl 12:45 Du må logge inn for å svare
rischioso
11.03.2023 kl 12:36 3163

Sannheten er at de ventet alt for lenge med å starte REFI prosessen og gamblet på at man fikk bukt med inflasjonen langt tidligere slik at rentene ville bli lavere, men der gikk de dessverre 5 på noe som vill koste dyrt i form av langt høyere rentekostnader de nå må binde seg til og ta med seg i veldig lang tid fremover for bare små renteendringer gir store utslag på rentekostnaden med milliardgjelden så og kalle det dyktighet - vel i bakvendtland går visst all ting an ...
Redigert 11.03.2023 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
jonnyvang
11.03.2023 kl 12:39 3193

RFS, takk for deling av informasjon! Høyst verdsatt og gjør helgen min betydelig mer beroliget.

P. Sissener snakket om rente på 12-13%. Kanskje vi kan håpe på betydelig bedre rente? Noen synspunkter på dette?. Samtidig, renta spiller nok ikke så mye rolle så lenge PGS vasser i penger.
Redigert 11.03.2023 kl 12:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2023 kl 12:46 3187

Sitter her med en kopp kaffe og studerer kursen fra 2003/2005. Da sto kursen på dagens nivå, relativt kort tid 19, 30, 45 osv🚀… Men de fundamentale forholdene og momentum på vår side ( både refin og ny mcap tatt i betrakning) tror jeg vi står foran samme utvikling . Hopp 19, Hopp 24 , Hopp 45 ! Here we go! 2023/24😎.. Ha en fortsatt god helg alle peggy frender🤝..
Redigert 11.03.2023 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.03.2023 kl 12:48 3203

Tror du lider av en besettelse ift nedsnakking av PGS. Du regelrett spyr ut en masse tull som ikke har noe med virkeligheten å gjøre. For en type..Skjerp deg!
Slettet bruker
11.03.2023 kl 12:54 3139

På oppdiktet ferie og skriverier i en tråd om en aksje og et selskap han ikke har troen på :

11.03.2023
Ticker Kl Innlegg
PGS 12:45 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss
PGS 12:42 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 08:47 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [9]
PGS 08:35 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 08:25 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [2]
PGS 07:47 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [10]
PGS 07:43 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [5]
PGS 07:32 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [2]
PGS 06:21 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss
10.03.2023
Ticker Kl Innlegg
PGS 17:46 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [6]
PGS 16:41 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [15]
PGS 16:15 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [1]
PGS 16:03 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [3]
PGS 15:55 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [5]
PGS 15:52 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [3]
PGS 15:42 RE: $$$PGS$$$ London Oppturen Tony og resten av oss [21]


Her kjøres sosial livet på Internett. Meget spesielt. Meget.Selv i 30 grader og solsteik.
Besatt!
Slettet bruker
11.03.2023 kl 12:55 3141

"Hopp 19, Hopp 24 , Hopp 45 ! Here we go! 2023/24"

Og husk at Verden spinner fortere nå 🤩
Slettet bruker
11.03.2023 kl 13:01 3129

Hehe, ja Hvalross, men ta den redigerte versjonen , gikk for fort i svingene med første, ble litt feil, så var den oppe før jeg rakk å redigere .. Men ja, jeg tror genuint at det er tallet 40 ut året. Ser vi på Soff var det tilsvarende kursutvikling på 1 år og det er nærmest ingen andre aksjer med høyere momentum enn PGS 🥳💯🚀
rischioso
11.03.2023 kl 13:02 3136

Ikke ned snakking, men sannheten. De har snakket om en REFI siden før kursen stod i 6nok, men har ventet med å starte prosessen da de hadde et vindu på 18mdr. Hva har så skjedd i det vinduet med renta?

Jo, den har ikke gjort annet enn å stige - mao, de gamblet på en lavere rente og tapte dermed blir naturligvis konsekvensen en langt høyere rente nå enn om de hadde startet prosessen tidligere - noen kaller det dyktig ledelse - jg kaller en spade for en spade hvor ledelsen gamblet og tapte mao, de timet feil og slikt blir det langsiktige og kostbare konsekvenser av.

Do the math - milliardgjeld til 12-13% rente kan bety at den nye rentekostnaden blir den samme eller høyere enn den gamle med høyere gjeld på lavere rente nettopp fordi renta nå er blitt så mye høyere og det er det markedet venter på å få vite for så og se dette i sammenheng med den faktiske inntjeningen.

Mao, det kan fort bli ubehagelige overraskelser fremover noe vi allerede ser konturene av nå at flere begynner å se med shortposisjoner som tar plass ...

Noterer meg at noen drar frem historikken i kursutvikling som om det skal fortelle om nåtiden, men velger å se bort i fra x-antall emisjoner med titalls millioner av nye aksjer, Inflasjon utenfor kontroll, betydelige rentehevinger, krig og makro - historie er historie og bekrefter nada om fremtiden.
Redigert 11.03.2023 kl 13:15 Du må logge inn for å svare