💾1% =10 millioner kort

rosgun
IDEX 04.03.2023 kl 08:01 78793

IfĂžlge siste rapport (Q4) vil Idex «become very profitable» hvis de kun fĂ„r 1% av produksjonen av de kortene som de allerede har produksjonsavtale med đŸ«ŁđŸ«ŁđŸ«Ł.(12 selskap=1 mrd kort).

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230223_5


Og som Vince sier «alle vil strebe etter Ă„ fĂ„ en hĂžyere andel enn dette fordi de tjener mer pĂ„ kortene til Idex»

Dette er den ene delen av regnestykket, den andre er DESIGNWIN. Dette mÄ ligge til grunn for at IDEX skal kunne fÄ produsert kortene, og er prioritet 1 i selskapet.

Hittil har de 9 stk, hvorav en ble meldt nÄ klar for masseproduksjon
..kurs gikk 10% ( var opp 25%).

De har jobbet aktivt med Ä fÄ inn nye land/avtaler, som bl.a Tyrkia
. som hadde en utstrakt bruk av kort
.(1 Är etter=fulll utrulling, Ref melding).
India er neste pÄ lista
.

Idex satser pĂ„ Ă„ gi merverdi i sine kort slik at kunden skal slippe Ă„ ha flere ledd, de leverer full pakke, og vil Ăžke sin bruttomargin fra 30% til 50% pĂ„ sikt
 PĂ„ denne mĂ„ten vil kundene fĂžle en sterkere tilknytning til Idex som totalleverandĂžr samtidig som Idex vil bygge en sterkere relasjon og unngĂ„ konkurranse fra enklere lĂžsninger som kun tilbyr «en del» av pakka.

Idex har ogsÄ outsourcet produksjon, pakking, utsendelse med mer, og kan derfor skalere opp uten noen fordyrende investeringer
..

Kostnadene skal fortsatt reduseres og er meldt fortsatt synkende for 1,kvartal 2023
..

De ser en Ăžkende etterspĂžrsel og behov for:
1) cold Wallet for krypto
2) 2-trinns identifisering for bank og offentlige tjenester‱

‱ du vil oppfylle dette enkelt istedet for mye «hassel» med passord og venting ved Ă„ kombinere kort med fingeravtrykk.
( jobbmail- intranett osv pĂ„ jobb- arbeidsgivere vil stĂ„ i kĂž for Ă„ gi sine arbeidstakere da dette og vil spare masse tid pĂ„ en slik lĂžsning.. tid er penger👍)


Etter mange Ă„r i «utmarka» ser det endelig ut som om Idex skal kunne bli en pengemaskin
..

Tenk 1%, hva med 2% eller 10% av produksjonskapasiteten, hvor havner vi da i fortjeneste ?? Med 30-50% bruttofortjeneste???

Er det for godt til Ă„ vĂŠre sant???

Mcap er nÄ pÄ 1-1,5 mrd, kurs kr 1
.vil kurs vÊre pÄ kr 9-10kri slutten pÄ 2023??(det meldes at ytterliigere 8 designwins vil bli produsert ila 2023.

Hvis disse ogsÄ blir pÄ 1 mill, ganger vi bare opp kursen idag og fÄr ny kurs pÄ kr 9-10).

Hvis Idex fĂ„r 30-50% fortjeneste og selger et kort for kr 100, vil fortjeneste ligge pĂ„ 30-50 kr, dvs 30-50 millioner i bruttomargin, dvs at de med 10 designwin a 1 mill kort vil ha en margin pĂ„ 300-500 millioner i 2023 som skal dekke faste kostnader og overstyrende gi overskudd😀

FĂ„r de kr 50 for kortet vil det gi 150-250 mill, 25 kr 75-120 mill og 12,50 kr 32,5-60 mill..

FĂ„r de 10% av totalt antallet kort av sine kortprodusenter er det bare Ă„ gange ovennevnte tall med 10, dvs at de fĂ„r 3-5 mrd i bruttomargin med pris pĂ„ kr 100 pr kort og evt 325-600 mill i bruttomargin om kortet koster kr 12,50😁😁

Noen som vet hvor mye de fÄr betalt pr kort??

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230223_5


Redigert 06.03.2023 kl 03:24 Du mÄ logge inn for Ä svare
YNWA250505
24.03.2023 kl 13:32 3806

Neo jeg tror heller ikke pÄ millioner av kort i sluttmarkedet pÄ kort tid. Men vi er jo ikke her inne pÄ kort tid. Trenden fremover og i en del Är fremover vil vÊre biometriske kort. Adgangskort, betalingskort etc. Vi snakker om hundrevis av millioner kort som SKAL pÄ markedet enten du vil eller ikke. Men TTT og nÄ er det surt pÄ bÞrsen. Det betyr jo ikke at Idex ikke vil lykkes og at de nÄr som helst kan melde om nye kontrakter og eller samarbeidspartnere. Men at kursen vil sige bakover frem til vi evt for disse meldingene, ja det fÞler jeg meg ganske sikker pÄ. Tror ikke vi skal pÄ 0.6 tallet, en 0,7 er ingen umulighet.
iTRADER09
24.03.2023 kl 13:44 3783

Da er vi enige om det kortsiktige, og det var bare det min kommentar gikk pÄ i denne omgang. En motvekt til de som snakker om eksplosjon i kursen og store salg i Q1 (snart vil det vÊre Q2 de snakker om).

NÄr det gjelder det langsiktige sÄ er vi uenige.
Jeg ser ikke bort fra at det kan vÊre en periode hvor slike kort kan vÊre endel utbredt i enkelte markeder, men hele modellen med en plastikk bite til Ä betale med virker utdatert. Mulig det ser annerledes ut i andre deler av verden men i mitt nÊromrÄde er allerede antall brukersteder pÄ vei ned og flere av de som tar kort tar saftige gebyrer for bruken sÄ motivasjonen til Ä bruke dem er lav. Den stÞrste mobil lommeboken har 70% av befolkningen, kort vesentlig mindre. Antall kort vokser, men det er fordi flere av walletene, for eksempel Wechat og Alipay, mÄ knyttes til et kort, men kortet er ikke i fysisk bruk og trenger fÞlgelig ikke fingersensor.
Redigert 24.03.2023 kl 13:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
Sente
24.03.2023 kl 16:43 3695

Det er noen rykter som sier at 15% av FAB's kunder bestilte FAB Share kort nÄr det kom ut i November i fjor. Dette blir ca. 450k kort. Kan vÊre flere nÄ som har bestilt.
Jeg vet ikke hvor dette ryktet kommer fra, men Zacks "analyse" gjentar det her: https://scr.zacks.com/news/news-details/2022/IDBA-Card-Launches-and-Production-Orders-Are-Finally-Happening-article/default.aspx
"The biggest payment card order landed to date is with First Abu Dhabi Bank which has three million members and is offering the card to all of them immediately. Cardholders do not have to wait until their current card expires but can get a fingerprint card on request. Fifteen percent of their members have already requested a new card and given that the lead time for IDEX is twelve weeks, we assume IDEMIA is already filling orders to go to FAB. "
Jeg skjÞnner du er negativ til biometri men nÄr kortene koster ingenting for kundene og de kan flytte fritt over til nytt kort kan det fort bli litt volumer.
rosgun
24.03.2023 kl 17:10 3661

Hvis du orker Ä se GLOBALT og lÞfter pÄ hodet ditt er din mening dessverre helt pÄ jordet og ubegrunnet
. Du er jo bare en dust som kaller deg itrader. Det ligger jo j navnet. Du er jo helt pÄ bÊrtur . Antall kort globalt er spÄdd en Þkning pÄ 12-15% pr Är GLOBALT.

Hva du preiker om er at du er shorter og kommer med usanne fakta. SkjÞnner hvorfor du sprer dritt, men skjÞnner ikle hvorfor folk skal hÞre pÄ deg.( og selge)

Digital svindel er Ăžkende og behovet for cold wallets Ăžker i takt med id tyveri og hackere:
https://www.norges-bank.no/aktuelt/nyheter-og-hendelser/Publikasjoner/Finansiell-infrastruktur---rapport/finansiell-infrastruktur-2022/innhold/

2)Økende bruk av kort:( du tar sÄ jÊvlig feil)

https://www.forbes.com/advisor/credit-cards/credit-card-statistics/

https://kommunikasjon.ntb.no/pressemelding/unionpay-verdens-storste-kredittkort-utvider-markant-i-hele-norden?publisherId=13135833&releaseId=17921015

3)Bankene vil stille krav til kundene om Ä bruke kort( vent Ä se)- de vil ikke fÄ valget.

https://www.forbes.com/advisor/credit-cards/credit-card-statistics/


.. og for de idiotene som sier at Q1 er over, det er 5 bÞrsdager igjen. For de som ikke er helt hjernedÞde har Zwipe og Idemia allerede fÄtt bekreftet store ordre bÄde i India, Indonesia og Frankrike Ila av Q1.

4)

Fordeler for kunder ved bruk sv kort:

https://www.abcnyheter.no/penger/2009/07/03/91694/tjen-penger-pa-kredittkortet

Og de som sÄ Idex presentasjon 
 I Tyrkia er de tungt inne( de har flest kort i bruk i Europa)
. Bare her vil de nÄ mÄlet sitt pÄ 10-20 millioner kort Ila 2023


At en tulluing som itrader fÄr lov til Ä styre pÄ slik er bare manipulasjon av fakta. Du har ogsÄsamme person pÄ share ille - en dansk tulling. Dere andre mÄ skjÞnne at disse er profesjonelle shortere i ren exit stil. De vil at du skal selge da de tjener penger pÄ dere, akkurat som 98% tjener pÄ oppgang tjener de pÄ nedgang.

Er det virkelig vanskelig Ä forstÄ.

BANKKRISER HAR INGENTING Å GJØRE MED IDEX! !!!

Det vil heller vÊre en trigger da bankene vil kreve biometriske kort for Ä unngÄ ytterligere tap pÄ svindel. Og svindel er en Þkende trend. Bankene vil kreve en back to basis med cold wallets. Vent Ä se folkens
. Idex vil sjokkere flere her etter Ä ha jobbet aktivt med de land og kunder hvor kort er svÊrt utbredt. Det er ikke tilfeldig hvem de har brukt flere pr Ä jobbe med. Det kalles salg. En generell vinkling pÄ kort fra i trader med flere er rett og slett svindel og usannheter
.

!!!!Og igjen-10 millioner kort=very profitable!!!

1% av kortprodusenter (som de ALLEREDE JAR AVTALE MED )totale volum GLOBALT.

Tenk Ä mÄtte dÄ dette inn med teskje nok engang.

Idex fÄr nÄ betalt for mange Är med forskning og utvikling..

Kursen vil aldri verden gÄ ned under 90 Þre- det er umulig!!!

Vi har nettopp fÄtt gjennombrudd og fÞrste volumordre
..

Tror dere. virkelig pÄ itraders vannvittig feiltolkede verdensbilde eller Vince somhadde en svÊrt god presentasjon og som sitter pÄ toppen og benyttet se av innside kjÞp pÄ 80 Þre nug??

Jeg bare spþr

Redigert 24.03.2023 kl 17:45 Du mÄ logge inn for Ä svare
iTRADER09
25.03.2023 kl 03:17 3508

Vi fÄr gjÞre opp status nÄr Äret er over da. Jeg tipper at idex kan opprettholde sin imponerende vekst pÄ 40% YOY. Det vil kunne ta idex til break even en gang pÄ 2030 tallet om de fÄr kontroll pÄ marginene (fra 2021 til 2022 var topplinje vekst pÄ 40% mens brutto inntekt var pÄ -60%)
rosgun
25.03.2023 kl 08:16 3448

ForstĂ„r ikke «gjĂžre opp status i 2023» .Vince sammenlignet Idex med IT revolusjonen. Infrastrukturen som fĂžrst mĂ„tte bygges opp med infrastruktur, Idex har pĂ„ samme mĂ„te produktet alle mĂ„ ha nĂ„r den er bygget.

Dette har nĂ„ skjedd, infrastruktur er bygget og Idex har produktet alle vil ha, ikke minst pga at de tilbyr «hele» pakka med software osv. Akkurat det er det ingen konkurrenter som gjĂžr😜. Det er to fordeler med dette:
1. Enklere for kunden, dvs de fÄr enklere designwins.
2. Idex tjener mye mer pr salg enn konkurrentene.

Vi er nÄ i starten av en syklus/ marked som tar helt av.

Digital access og cold Wallet til krypto er ifĂžlge Vince der de daglig ser en vannvittig etterspĂžrsel etter.

Kortet er helt likt bygget opp uansett formÄl. Man kan mao lage en app tilpasset bruk. Kortet er uansett helt likt, og man kan enkelt velge og programmere bruken av det i hvert tilfelle


Nei, dette kan virkelig ikke gÄ galt.

Hanmsammenlignet Idex med Nordic semiconductor hvor alt var outsorcet og skalering ikke ga ekstra kostnader- genialt👌

Som han sa: Kundenes markedsfĂžring og hvordan de lykkes har alt Ă„ si for Idex sin suksess.

Hvis du itrader ikke tror at folk, bedrifter, banker og dems kunder igjen IKKE vil ha bio kort men fortsette med pinkoder og to trinns identifisering sÄ vÊrsÄgod..

Da kan du ha din mening om det( tror du er den eneste i verden som synes det fortsatt er kjempebra).

Jeg tror alle vil ha bio kort bÄde til bank, id, jobb access
 osv som 90% av verdens befolkning vil ha.

Etterhvert blir det ogsÄ statlige krav pga innvandring og mer kontroll - garantert
 da kan vi jo gjÞre opp status
..hvem har da teknologien og det rette produktet ???

SVAR: IDEX

rosgun
25.03.2023 kl 08:21 3447

ForstĂ„r ikke «gjĂžre opp status i 2023» .Vince sammenlignet Idex med IT revolusjonen. Infrastrukturen som fĂžrst mĂ„tte bygges opp med infrastruktur, Idex har pĂ„ samme mĂ„te produktet alle mĂ„ ha nĂ„r den er bygget.

Dette har nĂ„ skjedd, infrastruktur er bygget og Idex har produktet alle vil ha, ikke minst pga at de tilbyr «hele» pakka med software osv. Akkurat det er det ingen konkurrenter som gjĂžr😜. Det er to fordeler med dette:
1. Enklere for kunden, dvs de fÄr enklere designwins.
2. Idex tjener mye mer pr salg enn konkurrentene.

Vi er nÄ i starten av en syklus/ marked som tar helt av.

Digital access og cold Wallet til krypto er ifĂžlge Vince der de daglig ser en vannvittig etterspĂžrsel etter.

Kortet er helt likt bygget opp uansett formÄl. Man kan mao lage en app tilpasset bruk. Kortet er uansett helt likt, og man kan enkelt velge og programmere bruken av det i hvert tilfelle


Nei, dette kan virkelig ikke gÄ galt.

Hanmsammenlignet Idex med Nordic semiconductor hvor alt var outsorcet og skalering ikke ga ekstra kostnader- genialt👌. Minnet deg pĂ„ at NOD er verdt 31
Mrd
.. og at IDEX VIL adressere et like stort eller kanskje stÞrre globalt marked. SÄ min spÄdom om kurs pÄ 30-60 krone for IDEX pÄ sikt ikke er feil. Det kan skje i 2023-2024 eller 2025. Hvem vet- jeg skal kose meg med nyheter frem til da, mens du gradevis vil finne en annen aksje og snakke drit om. Du blir borte fra forumet gradevis. Ditt spill om shorting er avslÞrt- det blir bare for dumt Ä kÞdde med Odex- Finn en annen aksje. LÞpet er kjÞrt i denne .

Som han sa: Kundenes markedsfĂžring og hvordan de lykkes har alt Ă„ si for Idex sin suksess.

Hvis du itrader ikke tror at folk, bedrifter, banker og dems kunder igjen IKKE vil ha bio kort men fortsette med pinkoder og to trinns identifisering sÄ vÊrsÄgod..

Da kan du ha din mening om det( tror du er den eneste i verden som synes det fortsatt er kjempebra).

Jeg tror alle vil ha bio kort bÄde til bank, id, jobb access
 osv som 90% av verdens befolkning vil ha.

Etterhvert blir det ogsÄ statlige krav pga innvandring og mer kontroll - garantert
 da kan vi jo gjÞre opp status
..hvem har da teknologien og det rette produktet ???

SVAR: IDEX

Redigert 25.03.2023 kl 08:27 Du mÄ logge inn for Ä svare
iTRADER09
25.03.2023 kl 08:34 3433

"Da kan du ha din mening om det( tror du er den eneste i verden som synes det fortsatt er kjempebra)."
Nei jeg synes ikke den er kjempebra. Men det er ikke et stort problem og jeg tror ingen vil betale milliarder for Ä fikse det nÄr alternativene er her. Jeg bruker finger pÄ mobilen. Sist jeg brukte pin var i Europa for noen mÄneder siden og det var bare pga av at antall kontakt-lÞse betalinger gikk over en terskel. Det samme gjelder fingerkortene, du mÄ bruke pin en gang i mellom der ogsÄ, i alle fall i Europa. Det eneste fingerkortene sparer deg for er pin pÄ kjÞp over 500-1000 kroner.
rosgun
25.03.2023 kl 17:35 3288

Hvis du gjÞr meg en tjeneste Ä hÞre pÄ denne:
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20230223_5

Slipper andre Ä hÞre pÄ alt surret du spinner opp- globalt er alt annet enn lille Norge, men det forstÄr du kanskje ikke.
Wrold
27.03.2023 kl 23:50 2947

Veldig stille hér😀
rosgun
28.03.2023 kl 03:10 2905

NĂ„r de usakelige har stilnet har de kjĂžpt seg inn lavt og kun 4 bĂžrsdager i Q1-alt kan skje de nĂŠrmeste dagene.

Bare de tþffeste selger. Resten venter naturlignok en melding som annonsert
.
Sente
28.03.2023 kl 07:03 2863

At du annonserer det kommer melding betyr ikke at det gjĂžr det...
rosgun
28.03.2023 kl 07:56 2810

Lov Ă„ hĂ„pe😇
iTRADER09
28.03.2023 kl 09:31 2718

Neste uke er det lov Ä hÄpe pÄ "melding" i Q2.
Det kommer sikkert en melding i Q2. Ang pp.
rosgun
28.03.2023 kl 12:46 2590

Tipper du blir overrasket
ibyx
28.03.2023 kl 13:01 2636

Pianisten her! Ikke skyt!
Tikk takk..
Under 90 Þre nÄ igjen. 3 handelsdager igjen av meldingskvartalet Q1.
Kan det bli en trippel bunn under 70?
Hvordan skulle det tolkes?
4 mÄneder tok forrige tur, men den toppet litt hÞyere enn den vi har nÄ. Hastigheten Þker derimot.

Hastigheten kan gjerne tolkes som at "truseskvetterne" har bÄde "store baller" og og dÄrlig tid? :-)
Volumet faller snart under 1mnok/dag. Kan bli spennede dette!
Redigert 28.03.2023 kl 13:20 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
28.03.2023 kl 13:26 2629

Short ?
YNWA250505
28.03.2023 kl 13:28 2656

iTrader det er superfint at du bruker fingeren pÄ mobilen, men den dagen mobilen din har tomt batteri sÄ stÄr du der som en gjÞk ikke sant. Over hele verden sÄ vil slike kort vÊre ekstremt nyttig og at du fortsatt ikke tror pÄ at biometriske kort vil bli en stor greie over hele verden fatter jeg ikke. Dette er det neste store som tvinger seg frem, banker Þnsker dette, flyplasser Þnsker dette, diverse andre adgangskontroller Þnsker dette og det vil bli laget hundrevis av millioner biometriske kort de kommende Ärene. Hva som skjer om 5-10 Är av utvikling her, nei det vet jeg ikke. Folk klarte seg fint uten kort fÞr da de brukte kontanter, nÄ vet jo ikke folk hvordan en pengeseddel ser ut lenger. Har ikke holdt en mynt i hÄnda pÄ flere Är selv. Nei du kan si hva du vil iTrader, men du kan ikke vinne mot trenden og akkurat nÄ sÄ er dette det neste "store". Enten er du med eller sÄ er du ikke. Men vil tro at selv du har visakort e.l med deg nÄr du er ute og handler eller reiser. Selv kjÞpte jeg akkurat 150k pÄ 0,90 sÄ fÄr vi se om jeg mÄ snitte ytterligere ned. Passet pÄ Ä kjÞpe litt Zwipe idag ogsÄ. Sjelden det er mulighet til Ä fÄ tak i aksjer der av en viss str.
ibyx
28.03.2023 kl 13:45 2662

Jada. SpÞrsmÄlet er hvor langt og hvor lenge..
For det foreligger *aldri* en negativ melding her. Bortsett fra emisjoner og ordinĂŠre pliktmeldinger om resultater.
Men de tolkes jo nesten alltid postivt uansett.
Egentlig har vel IDEX ropt bull (ikke ulv) sÄ mange ganger at ingen vil kjenne den igjen om den kommer?
Ulven vil vi helst ikke snakke om.
YNWA250505
28.03.2023 kl 13:51 2661

Nei du snakker kun om ULV i selskaper du ikke eier aksjer i. Og hausser som en gal der du sitter. Akkurat som de fleste av oss her inne. Meldingen kan komme i ettermiddag, torsdag, fredag, neste uke? ingen vet og det er det som er litt spennende. Men skal vi tolke sjefen selv sÄ kommer han tilbake med svÊrt gode nyheter fra India og da snakker vi ikke om 100k kort for Ä si det litt forsiktig. Skulle den dette langt ned som sist sÄ dobler jeg som sist. Tror de fleste med snitt under krona vil gjÞre det ganske sÄ greit om litt.
ibyx
28.03.2023 kl 14:15 2659

Ha ha. Ja du har gjerne noen poeng der. Men jeg er litt inn og ut stadig vekk her da.
Jeg har forresten noe AKSO nÄ uten Ä hausse ensidig. Tvert om! Pussig det der.
Markedet er jo litt for vĂŠr og vind om dagen.
Til og med robotene sliter...
Men IDEX med sin ubegripelig lange historikk uten Ă„ levere stiller etter min mening i en sĂŠrklasse.
Kanskje er det litt sÄnn nÄ at handelen i mange andre aksjer begynner Ä ligne IDEX? Bevegelsene er tilsynelatende ikke knyttet til mye "substansielt" osv?
tuja
28.03.2023 kl 14:19 2659

Shorten har ivertfall minket fra 1,18% av totale aksjer til 0,58%:

Rapporterte shortede aksjer: 6 842 547 (0,58% av selskapet)
iTRADER09
28.03.2023 kl 14:23 2713

NÄ tror jeg du overdriver "problemet" med at mobilen er tom for strÞm. Om noen skulle fÞle behov for Ä ha et kort "i bakhÄnd" sÄ kan de jo ha det. Om du skulle trenge Ä bruke det en gang i Äret fordi mobilen er tom sÄ kan du vel bruke pin den ene gangen. I tillegg tror jeg de fleste etterhvert er mer avhengige av mobilen enn av et kort. For eget vedkommende trenger jeg den for all transport, sÄ jeg har lÊrt Ä passe pÄ at jeg ikke gÄr tom. I tillegg er det vanlig pÄ mine trakter at brukerstedene som ikke tar kort vanligvis har lader for iPhone og USB i kassa. Alt i alt ikke noe jeg har brydd meg om, og det ser heller ikke ut som de mer enn 70% av befolkningen her som bruker mobil wallet bryr seg mye (mange har power-bank med seg, men det er fÞrst og fremst for Ä ikke "gÄ glipp av noe" pÄ Tik-Tok eller Insta).

Adgangs-kort er et marked jeg har mere tro pÄ, alternativene er ikke sÄ tydelige og det er en oppgradering av sikkerheten i de fleste sÄnne systemer. Jeg tror mobil-baserte lÞsninger kommer til Ä tvinge seg fram der ogsÄ, men ikke dominere pÄ samme mÄte. Vanskelig Ä se hvor stort det markedet er og hvilken treghet det har. Jeg ville tro det er vesentlig mindre tregt en finans, men ikke pÄ langt nÊr sÄ stort.

Kan selvfÞlgelig ikke si at jeg har fasit pÄ fremtiden, det kan vÊre at jeg tar helt feil, men det mÄ vel vÊre lov med avvikende synspunkter pÄ et diskusjons-forum. Dette er ikke en offisiell menighets-side for idex troende?
Er jeg i sÄ fall alene om Ä "ta feil"? Nei. Alle de store aktÞrene pÄ finger-sensorer bortsett fra FING (som ikke er like store lenger) gidder ikke Ä bry seg. SÄ de mÄ ha mange produkt-ledere og markeds-folk som tar feil ogsÄ. Det mÄtte vÊre en drÞm for dem Ä komme inn i et marked pÄ 100vis av millioner sensorer til priser de ikke engang kan drÞmme om pÄ mobil (det er lenge siden de kunne se USD 1 for kapasitive sensorer til mobil, mens idex snakker om kanskje USD 3 til betalkort og FING ca halvparten av det).
Redigert 28.03.2023 kl 14:39 Du mÄ logge inn for Ä svare
rosgun
28.03.2023 kl 16:12 2613

Er Reserven tilbake i ny drakt tro. Like manipulerende som fĂžr og bare ute etter Ă„ lage kvalm
..??
rosgun
28.03.2023 kl 16:16 2657

Er Reserven tilbake i ny drakt tro. Like manipulerende som fĂžr og bare ute etter Ă„ lage kvalm
..??

Bare i Tyrkia og India vil Idex ha mer enn nok kortkunder bÄde pÄ bankkort, krypto og digital access. Det du fabler om er i strid med multiselskapene visa, Mastercard og am ex
..

Tror du virkelig at disse blir borte????
Eneste jeg har hÞrt om globalt isÄfall


De vil gjÞre alt for Ä beholde kort. Kortene har aldri blitt borte, bare fÄtt ny form
 at du tror folk over natta vil kutte ut kort globalt er barnslig. Markedet er pÄ over 3 milliarder og stigende
.

Undersþkelser viser at over 80% vil bort fra pin og over til biometri
.

Gleder meg til melding etter bĂžrsslutt Ila uka.

Blir det i kveld eller morgentidlig ler jeg hele veien til bankenđŸ«ŁđŸ«ŁđŸ«ŁđŸ˜đŸ˜đŸ˜
Redigert 28.03.2023 kl 16:19 Du mÄ logge inn for Ä svare
YNWA250505
28.03.2023 kl 21:54 2572

Ganske morsomt Ä fÄ kjÞpt seg inn samme dagen som denne artikkelen kom kl 21 i kveld. Selv om ikke iTrader og Ibyx har troen sÄ er det andre som har det i alle fall: https://www.finansavisen.no/teknologi/2023/03/28/7997340/fingeravtrykk-pa-billigsalg
YNWA250505
28.03.2023 kl 21:58 2570

Vi fÞlger Idex, og selskapet tok store steg i lÞpet av 2022, men opplevde noen forsinkelser pÄ utrulling fra stÞrre banker.

– Catch-up-effekt

Rune Sundvall vektlegger de samme stegene.

– Idex har kommet med veldig positive signaler. Idemia regner med Ă„ selge 24-25 millioner kort, og Idex ser ut til Ă„ ha den ledende teknologien. Publikum vil gjerne ha dette nĂ„r bankene spĂžr, sier Sundvall som likevel etterlyser mer trykk fra bankene.
YNWA250505
28.03.2023 kl 21:59 2598

I 2022 sÄ vi endelig banker rulle ut kort med Idex-teknologi, som var et stort steg for selskapet. Idemia, som er verdens nest stÞrste kortleverandÞr med en produksjon pÄ 800 millioner kort per Är, markedsfÞrer nÄ aktivt biometrikortet sitt basert pÄ Idex-teknologi. De forventer 5 til 8 prosent penetrasjon allerede i 2025, noe som potensielt tilsvarer mellom 40 og 64 millioner biometrikort fra Idemia alene med sensor fra Idex.
YNWA250505
28.03.2023 kl 22:01 2601

Vi har i vÄre estimater antatt to runder med kapitalinnhenting i Idex siden i fjor hÞst. Den ene ble unnagjort i november. Den neste forventer vi i andre kvartal i Är. Idex vil pÄ vÄre estimater ikke trenge mye for Ä dekke driftsunderskuddet frem mot break even, men oppskaleringen kan kreve noe arbeidskapital, slik vi ser tegn til i de siste kvartalene.

– Vi tror ikke selskapet vil ha noe problem Ă„ hente penger nĂ„r pipelinen realiserer seg, og det pĂ„ en hĂžyere kurs enn i dag, sier Spetalen
Billyjojimbob
28.03.2023 kl 22:19 2573

Da satser vi pĂ„ full ketchup effekt fremover👍
YNWA250505
28.03.2023 kl 22:32 2541

Jeg kommer i alle fall til Ä kjÞpe meg opp enda mer i IDEX. HÄper faktisk den detter lenger ned selv om det hÞres dumt ut. Men det funket som ei kule sist og fikk handlet masse pÄ 0,6 tallet. Kommer den dit igjen vurderer jeg all in.
MĂžyfrid
29.03.2023 kl 09:16 2353

Aldri i verden om Arctic skal vĂŠre tilrettelegger i neste emisjon...đŸ€ŁđŸ€ŁđŸ€Ł

Er det for Þvrig noen som holder telling her? Er det kake pÄ kontoret for hver 10`ende emisjon man har?

Blir menigheten bedt inn nÄr man setter nr 100?
Billyjojimbob
29.03.2023 kl 09:16 2441

God start pĂ„ dagen,hjelper med pos strokes spennende fremover😁👍
weed
29.03.2023 kl 09:21 2417

FÄr gjerne et lite lÞft opp, men har en tendens til Ä sige ned igjen. MÄ vel litt mer til for Ä fÄ et skikkelig kurslÞft. Stoppet opp nÄ sÄ de fÄ som har litt gevinst begynner vel Ä selge snart
kroif
29.03.2023 kl 09:33 2407

Fin artikkel, som bekrefter at dette markedet kommer, og at det tilsynelatende er fryktelig underpriset.
Her kan det gÄ fort i svingende, hvis noen fÄ Þnsker et brukbart lodd her.

Spennede Ă„ se om vi rykker over krona igjen idag.
Redigert 29.03.2023 kl 10:07 Du mÄ logge inn for Ä svare