In SHELF we trust

noprofit
SHLF 06.03.2023 kl 14:56 3018

Dette er bare helt nydelig..........................

Det beste er at dette bare er starten på en lang ferd oppover

Beste aksjen i samlinga
Marve
06.03.2023 kl 15:53 2909

Moro dette, kursmål 55 er bare begynnelsen. DnB hadde kursmål 100 kr i 2018, markedet er strammere nå og utsiktene enda bedre. I tillegg har Shelf ervervet seg premiumrigger til halv pris som de eier 60 prosent av. Gleder meg til fortsettelsen.

https://aksjelive.e24.no/article/6nR0nr
Skrik
06.03.2023 kl 16:13 2868

06 March 2023, 10:57Source - Alliance News

IOG PLC on Monday said it successfully spudded it Blythe H2 well on Sunday, adding it expects to take around three months to drill, complete and hook-up the well.

The North Sea-focused gas and infrastructure operator said this timetable was subject to ‘the usual offshore operational risks’ to scheduling.

The Blythe H2 well is being drilled by the Noble Hans Deul jack-up drilling rig, which is to be renamed the Shelf Perseverance, under IOG’s contract with Shelf Drilling (UK) Ltd.
KommersK
08.03.2023 kl 11:36 2419

Hvorfor denne nedgangen i dag?
noprofit
08.03.2023 kl 11:42 2394

Visstnok at India vurderer å forby gamle rigger. Litt storm og så vil roe seg mest sannsynlig
Marve
08.03.2023 kl 11:50 2360

Da tar Saudi Arabia riggene og India sliter big time.
Mr Ukjent
08.03.2023 kl 12:12 2290

Markedet har alltid rett heter det....Kan noen her inne forklare meg hvorfor det er så stor forskjell på prisingen av aksjene mellom SHELF og BORR? Når en ser på selskapene sin gjeld, antall rigger, antall aksjer i selskapene, sliter jeg med å forstå hvorfor markedet priser de to selskapene så forskjellig. Noen som kan forklare dette slik at til og med jeg skjønner dette, gjerne med noen tall som bygger opp under forklaringen.
Skrik
08.03.2023 kl 12:51 2202

Shelf - 36 rigger med NS. Shelf eier 60% av North - sea. Mcap ca 6 mrd.
SHELF (NORTH SEA) 5 rigger - Mcap ca 3 mrd.
BIFFogBÆRNÉ
08.03.2023 kl 13:45 2059

Lukter trøbbel i india.

Oslo (Infront TDN Direkt): Den foreslåtte Merchant Shipping-lovgivningen i India, som sannsynligvis vil bli lagt frem snart, kan resultere i betydelig forstyrrelser i markedet for offshore-rigger hvis den blir vedtatt av landets parlament.

Det skriver Upstream onsdag.

Den omfattende flåten av jackup-rigger som opererer utenfor øst- og vestkysten i India, vil sannsynligvis være blant segmentene som vil rammes hardest, skriver bransjenettstedet.

Den foreslåtte Merchant Shipping-lovgivningen, som er sett av Upstream, kan klassifisere mobile offshore boreenheter (MODUer) - inkludert jackup-rigger - som fartøyer, noe som gjør at det kan bli underlagt aldersrestriksjoner, ifølge avisens bransjekilder.

En kilde Upstream har snakket med sier at en aldersgrense på 21 år kan gjelde for jackup-rigger som opererer i indisk farvann hvis det blir kategorisert som fartøyer.

Avisen skriver videre at Aban Offshore, Dynamic Drilling og Shelf Drilling er blant dem som kan bli mest påvirket hvis aldersbegrensningene blir innført.

TDN Direkt finans@tdn.no

Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

BIFFogBÆRNÉ
08.03.2023 kl 13:49 2044

Ser ut som se har 8 rigger i india som evt kan rammes av dette. Hva det vil bety er ikke godt å vite. Ut av drift? Redusert drift? Avgifter etc etc?

Noen av riggene er oppgradert i nyere tid. Vil de da komme i annen kategori?

Shelf har jo 30 rigger i andre land. Og hvilke som er de mest innbringende betyr jo sikkert også noe.

Shelf ned idag. Men ikke ytterligere på denne mld.

Noen som vet noe mer?
noprofit
08.03.2023 kl 13:50 2041

Den som blir aller mest påvirket må vel være India selv.....................
BIFFogBÆRNÉ
08.03.2023 kl 13:53 2025

India skriker etter energi og vekst. Men de får nå også gode dealer med russland.

Spennende å se om dette slår ut. Jeg har mine tvil... iisåfall en gylden kjøpsmulighet
BIFFogBÆRNÉ
08.03.2023 kl 14:01 1994

Jeg vil tro India også ønsker mest mulig egenproduksjon. Og ikke knytte altfor tett avhengighet av russland.

I forslaget ligger det et HVIS rigg blir betegnet som fartøy. Det blir vel en god løsning tenker jeg
Skrik
08.03.2023 kl 14:30 1893

Ser ut til at den er bygget på denne https://www.reuters.com/world/india/india-bans-oil-tankers-bulk-carriers-older-than-25-years-2023-02-28/
Uppstream er vel en Norsk nettside ? Får se om reuters henger seg på .Virker suspekt..
Jazz
08.03.2023 kl 15:55 1679

Slik jeg leser det ønsker India å støtte sin egen skipsbyggingsindustri, ved å gi insentiv for økt skipsbygging til sin egen skipsindustri. Men har de en jack up-industri av betydning? Hvis ikke er det ikke noe poeng i å definere jack up i Merchant Shipping-lovgivningen. Det vil ikke si at de ikke gjør det, men må se på sannsynlighet i en kjøpsanledning som dette.
KommersK
09.03.2023 kl 08:24 1281

https://newsweb.oslobors.no/message/584636
Bra børsmelding. Det blir nok rekyl i dag, etter at de lettskremte solgte billig i går. Vi så jo tendenser til det sent på dagen i går også.
Redigert 09.03.2023 kl 08:26 Du må logge inn for å svare