$$$PGS$$$ "Topp 50 øker"
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.03.2023 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Nickhead
17.03.2023 kl 19:50
3522
London
Jeg påpeker kun spenningen hvordan markedet reagerer på mandag.
Jeg håper selvsagt som dere,men er usikker.
Får shorterne tak,fremdeles dårlig makro,oljen faller videre
vel da ser vi fort 8
Kanskje 7 tallet
Jeg påpeker kun spenningen hvordan markedet reagerer på mandag.
Jeg håper selvsagt som dere,men er usikker.
Får shorterne tak,fremdeles dårlig makro,oljen faller videre
vel da ser vi fort 8
Kanskje 7 tallet
RE - Her er idioten igjen ja.
* Ris her, hyggelig å hilse på deg, beklager om jeg ikke la merke til deg første gangen .
RE - Du som er kjent som forumets klovn med salg på 7,49..deretter løpende etter for så selge under.
* Løper av prinsipp aldri etter - det overlater jeg til andre. I dag mot slutten av dagen etter siste trade så kom aksjen igjen dalende ned til meg og gjennom begge kjøpsordrene på 9,6ish og 9,5ish - mulig det var nickhead som dumpet de i fanget mitt når fingerkuttingen ikke gikk som planlagt - who knows ...
RE - Kjepphøy en fredags kveld som alle andre kvelder. Leggetid snart i Thailand nå
* Er nok blitt litt høyere med alderen noe de fleste normalt blir, men har aldri målt mot noen kjepp. Og ja, høyden er den samme hver kveld. I Thailand er det leggetid hver kveld som de fleste andre plasser ... ;)
God helg til deg også!
* Ris her, hyggelig å hilse på deg, beklager om jeg ikke la merke til deg første gangen .
RE - Du som er kjent som forumets klovn med salg på 7,49..deretter løpende etter for så selge under.
* Løper av prinsipp aldri etter - det overlater jeg til andre. I dag mot slutten av dagen etter siste trade så kom aksjen igjen dalende ned til meg og gjennom begge kjøpsordrene på 9,6ish og 9,5ish - mulig det var nickhead som dumpet de i fanget mitt når fingerkuttingen ikke gikk som planlagt - who knows ...
RE - Kjepphøy en fredags kveld som alle andre kvelder. Leggetid snart i Thailand nå
* Er nok blitt litt høyere med alderen noe de fleste normalt blir, men har aldri målt mot noen kjepp. Og ja, høyden er den samme hver kveld. I Thailand er det leggetid hver kveld som de fleste andre plasser ... ;)
God helg til deg også!
Redigert 17.03.2023 kl 19:57
Du må logge inn for å svare
Hvorfor er det tankekors ved at det børsmeldes etter stengetid? Hadde det vært lovlig å holde infoen til mandag morgen?
Dette kan ikke bety annet enn grønn mandag i et urolig marked.
Dette kan ikke bety annet enn grønn mandag i et urolig marked.
Dag Linnom
17.03.2023 kl 19:53
3597
Er vel bare å vente å se på Mandag kl 09.00. Har ventet på dette og ikke solgt. Mulig dipp eller opp. På lengre sikt tror jeg det blir bra da det stadig åpnes opp for nye leteområder. markedet bestemmer.
Dick head!!!!!!!!!!!!!
Da må du ta med i beregningen at når jeg skrev det s var ikke kursen på 9 tallet - en liten men viktig detalj ... ;)
Litt morsomt den skal du ha.
God helg!
God helg!
Så da tenker du en høyde på 12-13kr de kommende mnd?
VantageVolante
17.03.2023 kl 19:56
3652
" -måten ReFi er gjort på tyder på et meget solid Q1 23"
Det er korrekt. Har tidligere ikveld hintet om et rykte. Det dreier seg om late sales Q1 langt over normalen, for å si det pent.
Det er korrekt. Har tidligere ikveld hintet om et rykte. Det dreier seg om late sales Q1 langt over normalen, for å si det pent.
Zolly
17.03.2023 kl 19:57
3642
oppturen skrev Det har de slettes ikke !
kongsberg1
17.03.2023 kl 19:59
3593
Det var da voldsomt til språkbruk da, er vel positivt at dette er i boks også for deg vil jeg tro.
Highflow
17.03.2023 kl 20:03
3536
Tror de er litt sure for de håpet vel på en stor emisjon eller at de ikke skulle klare å få til en Refi :)
Ser for meg noen kroners oppgang frem til Q1 talla kommer på bordet . Nå har vi gjelden og rentesatsen som enkelt forteller oss hva som blir den årlige rentekostnaden og dette sammen med Q1 talla vil bestemme den videre retningen.
Highflow skrev Åpner vel på 12-13 kr og øker til 15 på mandag :)
Da spiser jeg 1000kr i klingene mynt. Jeg tipper 10,26kr ved oppstart.
PSI- Investor
17.03.2023 kl 20:07
3584
Jeg er ikke det aller minste tvil om at dette er positivt på sikt.
Selskapet drar inn godt med cash, så kursen skal langt opp.
Hva som skjer mandag er likevel umulig å si. Det kan godt hende noen klarer å presse den ned på 8- tallet nok en gang. Prisingen er allerede helt på trynet!
Men det gir jeg helt blaffen i, for kursen må opp og om det tar enda noen uker får så være.
Selskapet drar inn godt med cash, så kursen skal langt opp.
Hva som skjer mandag er likevel umulig å si. Det kan godt hende noen klarer å presse den ned på 8- tallet nok en gang. Prisingen er allerede helt på trynet!
Men det gir jeg helt blaffen i, for kursen må opp og om det tar enda noen uker får så være.
Normalone
17.03.2023 kl 20:07
3590
Zolly - helt uenig med deg i at refinansieringen allerede er innbakt i kursmålene. Markedet har derimot ansett det som veldig usikkert om PGS ville komme i mål med refinanseiering når en valgte å sende kursen ned med nesten 4 mrd I markedsverdi den siste uken.
Renten ble derimot ca 1 % høyere enn hva jeg forventet - og i løpet av 4 år utgjør ikke det mer enn totalt ca 200 mill, tar en i betraktning skatt (fradrag) blir netto kostnaden en del lavere. Dette blir faktisk småpenger tatt I betraktning inntjenning PGS vil få - og selskapet har fortsatt en stor likviditetsbeholdning etter at en større nedbetaling av gjelden enn (i alle fall jeg forventet), og gjelden skal fortsatt ned. Dette resulterer i at selskapet vil få betraktelig lavere rentekostnader enn i dag - mens, som mange nå skriver, at en er i starten av en supersyklus og ratene vil stige videre. Det er bare å regne - og ta med I betraktning at gjeldsspøkelset nå er borte (og selskapet vil snart være gjeldfri) - så får en selv finne ut av om PGS (som eier de nyeste og mest avanserte skipene) er verdt kun 9 mrd.
Det er en veldig god grunn til at meldingen kom etter børsen - tegningsperiode gikk ut kl 16.
At dette totaltsett er positivt for PGS kan jeg ikke skjønne skal betviles.
Renten ble derimot ca 1 % høyere enn hva jeg forventet - og i løpet av 4 år utgjør ikke det mer enn totalt ca 200 mill, tar en i betraktning skatt (fradrag) blir netto kostnaden en del lavere. Dette blir faktisk småpenger tatt I betraktning inntjenning PGS vil få - og selskapet har fortsatt en stor likviditetsbeholdning etter at en større nedbetaling av gjelden enn (i alle fall jeg forventet), og gjelden skal fortsatt ned. Dette resulterer i at selskapet vil få betraktelig lavere rentekostnader enn i dag - mens, som mange nå skriver, at en er i starten av en supersyklus og ratene vil stige videre. Det er bare å regne - og ta med I betraktning at gjeldsspøkelset nå er borte (og selskapet vil snart være gjeldfri) - så får en selv finne ut av om PGS (som eier de nyeste og mest avanserte skipene) er verdt kun 9 mrd.
Det er en veldig god grunn til at meldingen kom etter børsen - tegningsperiode gikk ut kl 16.
At dette totaltsett er positivt for PGS kan jeg ikke skjønne skal betviles.
oppturen
17.03.2023 kl 20:10
3563
Kan du lese ?
« Vi tror den resterende gjelden kan bli refinansiert i inneværende halvår, og at det vil bli gjort uten ny egenkapital.»
Vi TROR ,KAN derfor settes kurs.
Viss vi VET, VILL blir kursen en helt annen.
Jeg TROR Silkesvarten KAN vinne i fjerde løp og satser 100 nok på odds 4,5.
Jeg VET Silkesvarten VIL vinne i fjerde løp og satser 1000 nok på odds 1,5.
Ser DU forskjellen ??
« Vi tror den resterende gjelden kan bli refinansiert i inneværende halvår, og at det vil bli gjort uten ny egenkapital.»
Vi TROR ,KAN derfor settes kurs.
Viss vi VET, VILL blir kursen en helt annen.
Jeg TROR Silkesvarten KAN vinne i fjerde løp og satser 100 nok på odds 4,5.
Jeg VET Silkesvarten VIL vinne i fjerde løp og satser 1000 nok på odds 1,5.
Ser DU forskjellen ??
Du er blåst og har ikke peiling. Måtte innom forumet å sjekke reaksjoner. Kos dere🍾
verdensmester
17.03.2023 kl 20:14
3511
Det er egentlig veldig enkelt, aksjemarkedet hater usikkerhet, hva er nå borte, jo usikkerheten
PerUlv Den ene
3520
Tja...
Du burde kanskje bli ferdig med "læretiden" før du skriver her... Men når det er sagt er det jo ganske mange andre og dette gjelder for...
Et lite stikkord er dagens sluttauksjon... Og ja... PGS mf. melder alltid utenom børstid. Læreregel 1 i kveld. Læreregel nr. 2 er å aldri drikke "for mye XO" når du trader olja i USA. Da går du fort glipp av en flaske eller et dusin, hehe..
Og for dere andre som så "Dagens trade" i olja er denne allerede gevinstsikret, hehe..
Du burde kanskje bli ferdig med "læretiden" før du skriver her... Men når det er sagt er det jo ganske mange andre og dette gjelder for...
Et lite stikkord er dagens sluttauksjon... Og ja... PGS mf. melder alltid utenom børstid. Læreregel 1 i kveld. Læreregel nr. 2 er å aldri drikke "for mye XO" når du trader olja i USA. Da går du fort glipp av en flaske eller et dusin, hehe..
Og for dere andre som så "Dagens trade" i olja er denne allerede gevinstsikret, hehe..
Redigert 17.03.2023 kl 20:16
Londonmannen
3527
La du merke til atcshorterne dekket seg i i løpet av denne uken? Da meldingen kom ibdag skjønte du sikkert hvorfor. Enhver som måtte tenke på å shorte PGS etter dagens melding på 9-tallet bør underkastes mental undersøkelse samt bli fratatt enhver tillatelse til å shorte.
Tror det er godt resonert. Kan bli den viktigste Q presentasjonen dette post covid. Tall er blitt håndfaste og nå må inntektene stå i stil. Spennende tider. Jeg har troen!
HAS
17.03.2023 kl 20:20
3470
De som har interesse av å skape usikkerhet har stadig tynnere halmmstrå å gripe fatt i. Litt høy rente, javel, men det kompenseres. Avtalen preges av sikkerhet, men har samtidig stor grad av fleksibilitet og kan justeres underveis. Tatt i betraktning lånemarkedet er dette håndverk av ypperste kvalitet. Bare å glede seg til nye analyser:)
For all del la kamikaze shorterne alltid få lov til å shorte - det er slikt det blir squeeze av og Marshallen er nok ikke helt ute - ja, under den synlige grensen på 0,5%, men kan fortsatt sitte igjen med usynlig rest på opptil 0,49% noe som tilsvarer opp til 4,5m aksjer som da mest sannsynlig vil måtte dekkes inn mandag morgen så det blir nok kamp om aksjene både for nickhead og andre ...;)
Redigert 17.03.2023 kl 20:23
👍🏻😇💨💨🚢🚢🦅🦅⛄️⛄️🚀
Nickhead
17.03.2023 kl 20:28
3407
Elgen
Du skrev sikkert noe lignende rett før den stupte fra 13 til under 9
Deg om det.
God bedring,men slutt og drikk
Jeg må være avhold hvis interessant
Du skrev sikkert noe lignende rett før den stupte fra 13 til under 9
Deg om det.
God bedring,men slutt og drikk
Jeg må være avhold hvis interessant
Hallo...Pedersen har hjort d beste av d beste ..dette går bra..uten tvil.
Rull79
17.03.2023 kl 20:31
4832
Utrolig men ikke overraskende skal noen prøve å finne noe negativt med at selskapet har noe fjernet omtrent all tvil. Det er helt klart at det blir enormt press på kjøpsiden på mandag Det eneste som kan stoppe dette nå er at inntektene ikke kommer, den tvilen har vel Sherwater fjernet i dag. Den går 15-30% på mandag. Riktig pris etter refinansieringen er 13-15 kr. Så tror jeg nye kursmål vil ligge på 17-20kr frem til Q1.
PSI- Investor
17.03.2023 kl 20:44
4679
I tillegg neste uke MÅ jo dnb komme med en positiv analyse skal de ha noen som helt respekt og tillit.
De kan jo ikke holde på den negative omtalen etter at de nå har brukt en drøy uke på å få inn investorer på lånet.
De kan jo ikke holde på den negative omtalen etter at de nå har brukt en drøy uke på å få inn investorer på lånet.
Kontur
17.03.2023 kl 20:55
4571
Mange som blir springende etter toget mandag morgen. Fortsatt ledige seter, men for å sitte på første klasse må en nok bla opp.
Still kl på vekking og still i kø. Kan sikkert være lurt å bestille billetter i førhandelen +1 nok så kanskje kanskje
Still kl på vekking og still i kø. Kan sikkert være lurt å bestille billetter i førhandelen +1 nok så kanskje kanskje
PerUlv Den ene
17.03.2023 kl 21:04
4415
Hehe..
Komikveld mandag morgen...
Og når det er sakt er jo Yankeene helt på tryne... At de har blitt så rike som de er går over min forstand, hehe.. Men nå har jeg jo tatt en XO eller flere..
Men.... Som Kontur skriver. Ta billett... OSX er ned 2,98% og det finnes alltid idiot algoritmer... Selv er jeg full lastet men tok en "Overnight oil" og satser på at det ikke blir "den siste olje", hehe (Posisjonen legges nå ut på PGS Investor til skrekk og advarsel)
Komikveld mandag morgen...
Og når det er sakt er jo Yankeene helt på tryne... At de har blitt så rike som de er går over min forstand, hehe.. Men nå har jeg jo tatt en XO eller flere..
Men.... Som Kontur skriver. Ta billett... OSX er ned 2,98% og det finnes alltid idiot algoritmer... Selv er jeg full lastet men tok en "Overnight oil" og satser på at det ikke blir "den siste olje", hehe (Posisjonen legges nå ut på PGS Investor til skrekk og advarsel)
Redigert 17.03.2023 kl 21:05
Travis-Bickle
17.03.2023 kl 21:06
4397
-- Hvor er Hvalross.....?
Dette må jo være hans kveld. 🚀
Vel fokus.......eller fuck us ?
Betydelige late sales, inkludert høye transfer fees, Q1 ?
MultiClient-bibliotek er svært attraktivt og blikket bør rettes i den retning.........
Dette må jo være hans kveld. 🚀
Vel fokus.......eller fuck us ?
Betydelige late sales, inkludert høye transfer fees, Q1 ?
MultiClient-bibliotek er svært attraktivt og blikket bør rettes i den retning.........
Som vanlig er positive Pgs nyheter sluppet på verst mulig tidspunkt.
Selv når alt ser skyfritt ut kan det krasje her på oslobørs i olja. Som ukens nedtur. Hva skjedde egentlig? En drone i et fly?
Selv når alt ser skyfritt ut kan det krasje her på oslobørs i olja. Som ukens nedtur. Hva skjedde egentlig? En drone i et fly?
ag-3
17.03.2023 kl 21:23
4232
Kortsiktig ja, langsiktig JA.
Hørte akkuratt nå på 21 nyhetene det jeg har visst måtte komme. Jonas og Natosjef Jens ute på plattform med EU presidenten pratet om sikkerheten der for infrastrukturen under vann.
"Og derfor tar EU og Nato nå grep og oppretter en gruppe som skal samarbeide om å beskytte kritisk infrastruktur"
PGSATH
Hørte akkuratt nå på 21 nyhetene det jeg har visst måtte komme. Jonas og Natosjef Jens ute på plattform med EU presidenten pratet om sikkerheten der for infrastrukturen under vann.
"Og derfor tar EU og Nato nå grep og oppretter en gruppe som skal samarbeide om å beskytte kritisk infrastruktur"
PGSATH
PerUlv Den ene
17.03.2023 kl 21:27
4266
Hehe...
Dette kommer til å gå greit uansett...
Kveldens nedgang i USA er ikke all verden. Olja kan for snu opp i Asia natt til mandag. Tar en XO til som den super optimisten jeg i grunn er. (Med unntak av knall røde dager da. Da er jeg som regel enda mer optimist for da kjøper jeg med tenner, bein, proteser og alt annet. Da sitter jeg med tenna i tastaturet og håper på best price på kjerringa som da legges ut på E-bay. Mulig hun må legges ut mandag men det tviler jeg på dessverre. (PS. Har tre tastaturer og flere gebiss, hehe)
Dette kommer til å gå greit uansett...
Kveldens nedgang i USA er ikke all verden. Olja kan for snu opp i Asia natt til mandag. Tar en XO til som den super optimisten jeg i grunn er. (Med unntak av knall røde dager da. Da er jeg som regel enda mer optimist for da kjøper jeg med tenner, bein, proteser og alt annet. Da sitter jeg med tenna i tastaturet og håper på best price på kjerringa som da legges ut på E-bay. Mulig hun må legges ut mandag men det tviler jeg på dessverre. (PS. Har tre tastaturer og flere gebiss, hehe)
Redigert 17.03.2023 kl 21:33
Kontur gratulerer med resultat på refi i dag. Nå kan vi fokusere på litt annet enn akkurat det. Vekst og rater og kontrakter og … ja glad jeg valgte inngang igjen i går etter utsalget mitt her på onsdag. Nå med noen T fler aksjer også ☺️ Jeg er nervøs når det kommer til dårlig psykologi og krakk i markedet. Huff da får jeg flashback så det holder fra et par andre ganger. Det kan av og til ta så enorm lang tid å komme opp av gropa igjen. Men med Peggy er det uansett annerledes. Det fundamentale er til de grader på plass og nå kom prikken over i en også i form av godmelding i dag. Har skikkelig troa på at om ikke lenge så kommer det utbytte etter et rekordår 2023 og at det blir pene tall og god reprising etterhvert for Peggy😍. Det kommer nok noen analyser og kanskje nye kursmål etterhvert som refi og nytt ståsted synker inn hos de ulike husene som driver med slikt. I dag ble det ett glass go Rødvin som en forsiktig feiring til ledelsen i PGS som har jobba godt 😇👍🏻Go Helg😀💨💨🚢🚢🦅🦅 Nordover ❄️❄️🤩
Hehe det er bra!
Mandag kan ikke bli annet enn grønt i pgs land. så ser jeg frem til dine analysere over hvordan disse algoritmene skal terrorisere eller eksplodere kursen videre fremover.
God helg! Skål
Mandag kan ikke bli annet enn grønt i pgs land. så ser jeg frem til dine analysere over hvordan disse algoritmene skal terrorisere eller eksplodere kursen videre fremover.
God helg! Skål
Thesistulling skrev Eh....... Vær glad du sitter i PGS. Sitt stille, og lær.
Lær meg.
Lånet var åpent for tegning frem til 16:00 idag. Så at det kom nytt rundt dette idag etter stengetid er ikke lyn fra klar himmel. Kursen gikk ikke amok av den grunn. Oljen stupte- Pgs stupte..
Ergo i et positivt børsklima ville kursen gått mye mer enn den gjør mandag.., eller hva mener du?
Lånet var åpent for tegning frem til 16:00 idag. Så at det kom nytt rundt dette idag etter stengetid er ikke lyn fra klar himmel. Kursen gikk ikke amok av den grunn. Oljen stupte- Pgs stupte..
Ergo i et positivt børsklima ville kursen gått mye mer enn den gjør mandag.., eller hva mener du?
PerUlv Den ene
17.03.2023 kl 21:56
4037
Hehe...
Ja man må nyte det så lenge man kan.. Intet varer evig. Heller ikke daglige chart på PGS Investor. Etter en vurdering sammen med et parr eksperter på XO har jeg kommet frem til følgende.
Dette blir ikke gratis i fremtiden. Et års abonnements vill koste en XO. (Valgfri type av abonnent) Noen få vil få det privilegiet å slippe. Men også her vil det bli gjort grundige vurderinger på hvem disse få er som slipper gjennom nåløyet, hehe..
Så som en sikkerhetsventil til å unngå å bli medlem i AA vil det bli satt en grense på 100 eller 200.
Til slutt vil jeg understreke at det å prøve å snike seg inn med en VSOP vil bli straffet. Om man prøver seg på en VS blir man utestengt for evig tid. Dog finnes et unntak som kvalifiseres som sniking og vil straffes, men uten evig varende utestengning. Den heter "Meukow" og var på russiske hender frem til krigen. Nå kjøpt av franske interesser.
Ja man må nyte det så lenge man kan.. Intet varer evig. Heller ikke daglige chart på PGS Investor. Etter en vurdering sammen med et parr eksperter på XO har jeg kommet frem til følgende.
Dette blir ikke gratis i fremtiden. Et års abonnements vill koste en XO. (Valgfri type av abonnent) Noen få vil få det privilegiet å slippe. Men også her vil det bli gjort grundige vurderinger på hvem disse få er som slipper gjennom nåløyet, hehe..
Så som en sikkerhetsventil til å unngå å bli medlem i AA vil det bli satt en grense på 100 eller 200.
Til slutt vil jeg understreke at det å prøve å snike seg inn med en VSOP vil bli straffet. Om man prøver seg på en VS blir man utestengt for evig tid. Dog finnes et unntak som kvalifiseres som sniking og vil straffes, men uten evig varende utestengning. Den heter "Meukow" og var på russiske hender frem til krigen. Nå kjøpt av franske interesser.
Omnislash
17.03.2023 kl 21:59
4049
Tvert imot - kursen fikk faktisk ned nesten en halv krone etter den nyheten. Veldig spent på mandagen - men kursen har vært oppe i 10,2 i dag, så uten dårlig nytt i helgen er det klart at den vil stige med x øre mandag. Det er det ingen tvil om.
Det som derimot fortsatt er tvilstilfeller, er hvorvidt det blir nye bankkollapser eller ikke.
Det som derimot fortsatt er tvilstilfeller, er hvorvidt det blir nye bankkollapser eller ikke.
Elverhøi16
17.03.2023 kl 22:09
3927
Det som er avgjørende er hva OPEC foretar seg for å støtte oljeprisen. Det får vi nok vite neste uke
FaeniHelvete
17.03.2023 kl 22:16
3868
Etter å ha siklet etter refinansiering over lengre tid så kjenner jeg vel egentlig at jeg er mer bekymret enn fornøyd akkurat nå.. Timing er en finurlig sak og akkurat nå så virker det som om det meste begynner å gå i feil retning. Jada, det er solid å få på plass en refinansiering, men den renten er ubehagelig.
Vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til mandag.
Vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til mandag.