$$$PGS$$$ "Topp 50 øker"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.03.2023 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)

Øker du?
Redigert 22.03.2023 kl 06:51 Du må logge inn for å svare

Du skriver at "forventninger prises inn" - hva tror du forventningene til refinansieringen var i markedet når kursen i dag (før vi fikk børsmeldingen om at den var i boks) endte 18 % lavere enn 6. mars (dagen når det ble meldt at en vil sette i gang prosessen med refinansieringen)? Den kan ikke vært veldig høy - og jeg tror at det er flere som har vært veldig usikker om PGS ville komme i mål, basert på det sure børsklimaet. Jeg skjønner derfor ikke at du kan angre på at du kjøpte deg inn i dag, nå som usikkerheten rundt refinansieringen er avklart -hvilke forventninger hadde du, FaeniHelvete?

Fy faen! Er det mulig? Du snakker om langsiktig og kortsiktig; hvor står du oppi det hele? For meg virker det som du er utrolig usikker på hele investeringsviljen din. Kanskje du burde sette deg bedre inn i hva du kjøper? Eller så kan du jo likegjerne kjøpe et fond og la andre gjøre jobben for deg. En ting er iallfall jævli sikkert; om du kjøper PGS eller Mikke mus aksjer i disse tider, så vil fortsatt PGS være en solid vinner på sikt, bare ha litt perspektiv! Slutt med det kortsiktige pisset…

Ser at vi svarte ca samtidig på hverandres innlegg. Du skriver følgende;

"Om en refinansiering som nok er dårligere enn mange så for seg vil være bra nok i det kortsiktige bildet til at vi fortsetter nordover er jeg mer usikker på..."

Det kan godt være at det er jeg som tar feil - men jeg skjønner ikke, basert på den siste tids kursutvikling og utviklingen innen rentemarkedet/banknæring, at markedet kan ha hatt store forventninger til refinansiering (om en i det hele tatt ville komme i mål) - og en skal ikke undervurdere at en stor "risiko" er borte gjennom refinansieringen.
Redigert 17.03.2023 kl 23:37 Du må logge inn for å svare

Hadde jeg vært usikker på investeringsviljen min så hadde jeg ikke investert, det jeg er usikker på er om jeg har truffet på inngangen eller om jeg kunne fått mer aksjer.
Rull79
17.03.2023 kl 23:43 4265

Det var nok Fond etc som omplasserte eller noe sånt. Var samme mønsteret i samtlige oljeservice aksjer

Jeg tar gjerne feil.

Jeg tror jo markedet hele tiden har hatt forventninger til at vi ville komme i mål, spørsmålet var jo bare rentenivået. Worst case scenario fra mitt ståsted var vel at rentenivået vi kunne få var uakseptabelt høyt og at PGS ikke var interessert i en slik avtale, ikke at tilgangen på kapital ikke var der.

Jeg kan hilse og si at det er like mye, om ikke mer usikkerhet/anger fra min side - som fikk høydeskrekk på kurs under 9. Har valgt å sitte utenfor nå og håpe på at et eller annet skal skje slik at jeg får en bedre inngang. Tapte mye penger denne uka, som jeg akter å tjene tilbake igjen, men jeg er stygt redd for at den båten nå har gått - nå som ReFi er i boks.

Jeg vil tro, riktignok basert på antakelser, at pgs er noe mer beskyttet mot bankkollaps nå som ReFi er i havn.
Slettet bruker
17.03.2023 kl 23:59 4191

Tatt ett par skarpe å gir nu litt faen
Lykke til, kanskje selge🤣🤣🤣🤣
Min svenske mentor et ikke blakk og sier stopp
Oldking
18.03.2023 kl 00:08 4121

Har vært all inn siden jeg ble sikker nok på at PGS kommer til å operere i et selgers marked i flere år fremover. Altså et marked i ubalanse der tilbudssiden ikke øker så mye som etterspørselssiden. De som låner ut penger er på jakt etter selskaper som befinner seg i denne situasjonen. Derfor har jeg ikke tvilt på at refien ordnet seg. Som den gjorde på akseptabelt vis idag. Kommer det en haug med nye båter på markedet i løpet av kort tid, vil flere måtte dele på kaka. Det er visst ikke fare for at dette skjer de nærmeste årene. Verftene er opptatt med å bygge andre typer skip. Så alt tyder på at de få som var flytende da seismikkmarkedet snudde, vil måtte si nei til et økende antall etterspørrere. Sånn man må gjøre når det blir for mange om beinet. Og hva gjør selgeren da? Øker prisene. Så klart. I dette perspektivet er det viktigste at tvil om refi nå er ryddet av vegen. Et par prosenter fra eller til betyr ingen verdens ting.
Z4
18.03.2023 kl 01:06 3893

Dette blir ei gullgrue fremover om man har tid til å bli i aksjen noen uker.
Redigert 18.03.2023 kl 01:07 Du må logge inn for å svare
Daviden
18.03.2023 kl 01:44 3812

Selskapet har kjempet seg gjennom en pandemi, gjelden er betydlig redusert, skuta er snudd, markedet er tilbake. Olje sektoren har hoppet over en hel lete syklus og har under investert i olje leting. Gamle brønner produserer mindre over tid.
Scenen er satt, er i full tro at dette kan bli tidenes show.
Har selv valgt og stå i turbulensen og økt beholdningen når det har stått på som værst.

Med tanke på hvor vi har vært, hvor vi er og hvor vi skal videre blir det direkte klønete og gå glipp av selve hoved nummeret.

Skal man tåle oppturen må man tåle en nedtur her og der!

God helg!
oppturen
18.03.2023 kl 02:00 3777

Beste måten for obligasjonseierne å sikre utlånet på er å få en stabilt høy pris på aksjen. ( kjøper de for noen få prosent av lånebeløpet er kursen sikkert raskt opp i 30 )
RFS
18.03.2023 kl 04:15 3677

PGS er en stor bedrift og opererer med store tall, alt i MUSD prognose 2023:
Inntekter ca 1 000
Driftskostnader ca 550
Kapitalinvesteringer ca 100
Multiclient investering ca 160
Finanskostnader ca 100. Om et års tid går finans ned fra 100 til 65.
En prosent rente utgjør ca 5. Jeg lar ikke disse 5 avgjøre om jeg er positiv til aksjen fremover.
Det er utviklingen på de 1 000 som vil avgjøre om det blir bare 90 til utbytte eller om det blir 200. Nedgangen i finans på 35 vil bidra sterkt. Vi vet det allerede nå, så skal resten forstå det, deretter skal det leveres/bevises. Derfor stiger aksjen gradvis. Selv nyheten om gjennomført nedbetaling av forfallet 2024 vil bli godt mottatt, selv om alle vet det allerede nå. Det er psykologi.
Sommeren 2024 har vi ca 10 positive kvartaler på rad, da prises PGS til himmels, som at det skal fortsette i all fremtid. Da selger jeg.

Gratulerer millionærer! Da var emisjonsfaren over, og det blir en vanvittig reprising fremover. Nå skal den prises som TGS +++

💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰💰

Godt beskrevet. Vi har jo ventet på ro og orden rundt gjelden. Det har vi fått. Det er jo bare å glede seg til tiden fremover som aksjonær i PGS.
Slettet bruker
18.03.2023 kl 07:35 3363

Vi er i starten av en supersyklus - Publisert 17. mars 2023 kl. 11.08
I fjor fikk Rasmussensgruppens Shearwater en ebitda på 200 millioner dollar. Økes aktiviteten og ratene med 30 prosent vil inntjeningen nesten femdobles, ifølge konsernsjefen.

– Fantastisk operasjonell giring

Nylig holdt Irene Waage Basili en presentasjon under DNBs energi og shippingkonferanse, der hun blant annet viste frem en slide på hvor sensitiv inntjeningen er overfor økt aktivitet og høyere rater.

– Vi liker å vise frem den sliden, som er en simulering av vårt cash genereringspotensial i ulike scenarioer. Hvis aktiviteten og ratene øker med 10 prosent, dobler vi ebitda, mens 20 prosent økning gir oss en ebitda på 600 millioner dollar. Hvis rater og aktivitet øker med 30 prosent, som ikke er mye i vårt marked, vil ebitda bli 900 millioner dollar. Da har vi fortsatt kapasitet tilgjengelig i vår flåte, som kan tas ut uten betydelige investeringer. Vi har en fantastisk operasjonell giring, sier hun.
..........
Analytikere Finansavisen har snakket med antyder en verdi opp til 16 milliarder kroner, mens Finansavisen har tidligere anslått rundt 20 milliarder kroner. Til sammenligning prises TGS og PGS til henholdsvis 22 og 9 milliarder kroner.
..............
Ved utgangen av 2023 skal Shearwater etter planen ha en nettogjeld på rundt 400 millioner dollar.

– Vi har redusert gjelden med rundt 100 millioner dollar i fjor og vil ligge på cirka samme gjeldsbetjeningsnivå gjennom 2023. Vi er på et mer komfortabelt nivå totalt sett og all gjeld løper nå til utgangen av 2024 etter at vi forlenget en brofasilitet med våre relasjonsbanker ved utgangen av fjoråret, sier Basili.

https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/17/7993289/shearwater-sjefen-vi-er-i-starten-av-en-supersyklus

Oppgangen starter til Mandag kl 09.00 og vil vare i mange år.

Mark my words!!

💲
💲
💲
🚂💵💵💵💵💵💵💵💵💵💵. 🏃‍♀️🏃🏽🏃🏼‍♂️🏇
========================================
TonyB
18.03.2023 kl 07:58 3423

This! 👍 (men overhode ikke sikkert jeg selger da heller. Det må jeg se an/vurdere da ift hvilke potensiale som gjenstår/har oppstått, og som evt enda ikke er priset «riktig» av markedet…, og det kan være mye)
Redigert 18.03.2023 kl 08:49 Du må logge inn for å svare

450 x12%= $54 mill.
450 x 13,5%= $60,8 mill.

Altså grines det over knappe $7 mill mere i rente pr.år? Med inntjeningen som forventes er vel ikke dette for penger å regne? Totalt sparer de vel $25 mill i året på refinansieringen👌
Cred
18.03.2023 kl 08:26 3240

Alt i alt er dette positivt. Usikkerhet er det verste aksjemarkedet vet, og nå er den fjernet. Og det gode her er at intervallet 13 - 13,5% rente har vært kjent for markedet de siste to-tre dagene, slik at dette nivået er ingen overraskelse, selv om det er «ny europeisk rekord» i rente. Mange var nok litt redd for at PGS måtte sukre pillen med en liten emisjon for å tilfredstille obligasjonskjøperne. Jeg er ihvertfall lettet - godt å få dette i boks.
Slettet bruker
18.03.2023 kl 08:27 3234

Blir litt flisespikkeri $25 mill i året også da.
At verdensbildet så og kan se bra ut betyr ikke det at det er fasiten et år frem i tid. Store forventninger til Kina comeback. Langt i fra normalen der, Russland øker produksjonen og usa fylte godt i januar. Hva opec foretar seg blir viktig. Makro styrer og børsklimaet er frynsete. Det ikke Ola nordmann med 42000 aksjer og fa digital som styrer dette enda så mye vi drømmer. Nedsalget har vært enormt. At det blir grønt mandag er vel bortimot garantert i mine øyne. Short er fort tilbake når festen roer seg om ikke bildet endrer seg. Så denne knivingen om at folk aldri mer får handle på 9 tallet vil vise seg.
Jeg personlig gjør som sist. Salg rundt 12,4kr.
Viktige tall til uken kan også sette en real brems. 30% mandag tviler jeg sterkt på
portion
18.03.2023 kl 08:28 3258

Veldig enig med deg her👍ikke sikkert jeg heller rømmer skuta i 24-25, det er utrolig mye spennende i fremtiden med tanke på PGS.

1. CCS
2. Havvind
3. Mineraler på havbunnen
4.Den grønne delen kan bli skilt ut som eget selskap,hvor vi da vil få aksjer
5.Utbytte
6.PGS har ikke lenger et gjeldsproblem,noe som alltid har vært et tema for PGS

HVORDAN er det mulig å ikke være super optimist med tanke på utvikling i PGS!?
Redigert 18.03.2023 kl 08:29 Du må logge inn for å svare
oppturen
18.03.2023 kl 08:39 3189

Synest du er forsiktig på inntektene. I 2022 hadde PGS 817 mill i inntekter, Q1 var da ræva dårlig. Med tanke på at både aktivitet og rater har økt tror jeg vi kan si x1,15på aktivitet og x1,2 på inntjening = x1,38
817x1,38 = 1125 mill
Selv da med 100 mill i økte kostnader( streamer invistering + mer aktivitet) så vil de sitte igjen med 200 mill ekstra til gjelds nedbetaling ( og det er ca hva som vil bli betalt etter betalingene nå i April og frem til utgangen av Mars 2024)
Redigert 18.03.2023 kl 08:52 Du må logge inn for å svare

Reduserte kostnader er reduserte kostnader. Det viktigste her er at gjelden er under kontroll og at inntjeningen øker. Hva verden bringer de neste årene er det ingen som kan forutse, kun gjette. Børsklimaet er tynget av frykt nå, det kan gå rett sør med kursen mandag, jeg ville ikke garantert grønt.. Men om det ikke blir noen ny finanskrise og dette roer seg om uker/ måneder kan vi vel se frem til en jevn og fin stigning fremover?

👍🏻😀 Det er det som er med Peggy og dette markedet….. selgers marked 😊

Hvis markedet hadde vært overbevist om at en ville komme I mål - hvorfor har kursen falt med 20 % siden 6. mars når en meldte ar en ville sette igang med refinansieringen? Det utgjør i seg selv ca 2 mrd i redusert markedsverdi av PGS. Jeg skjønner at dette blir noe forenklet - men selv en reduksjon i renten på 4 %, tilsier kun 1 mrd lavere rentekostnader over 4 år....

Hvis en ser dette i et større bilde - PGS har i et vanskelig og usikkert marked klart å refinansiere uten tilførsel av ny kapital (emisjon/salg av driftsmiddel). Dette betyr at selskapet nå har 100 % kontroll - samtidig som at en slipper å kvitte seg med "gullkalvene" (skipene), selge bibliotek eller hente inn mer penger via emisjon.

For akkurat 1 år siden uttrykte Pedersen at en ville slite med forfallene i 2022 (som er peanuts sml med forfallene nå i 2024), og en hadde på det tidspunkt langt over dobbelt så mye gjeld. PGS har klart å redusere den til 450 mUSD, ved hjelp av cash flow og to emisjoner på til sammen 2.3 mrd, fått en fast rente i dette usikre markedet (sånn sett betalt en liten forsikring) og har mulighet til å refinansiere om 2 år - og på den måten redusert de totale rentekostnadene med relativt mye. Og det viktigste - en har full kontroll på forfallene og har fortsatt mye likviditet - uten å måtte kvitte seg med skip/selge bibliotek eller hente inn kapital gjennom emisjon.

Borr måtte i fjor ifm refinansieringen av deler av gjelden, selv i et mye mye bedre bankmarked, selge unna rigger/hente inn penger. Solstad selger nå skip - får inn kun 6 mrd som tilsvarer ca 25 % av gjelden. Dette gjør at de fremtidige inntektene blir lavere. Det unngår PGS - og det er i oppgangstidene en virkelig bør eie skipene (de vil også stige i verdi)

Jeg er ikke uenig i at renten på obligasjonen er noe høy - men i det store bildet utgjør den økte renten småpenger. Det er ihvertfall mye bedre å beholde alle skipene/biblioteket og dra nytte av de økte ratene fremover (snakkes om 20-30 % bare i 2023) - enn at en solgte et skip/hentet penger gjennom emisjon for å få en mindre rentekostnad på 200 mill NOK i løpet av 4 år. En må heller ikke glemme at PGS kommer til å betale ned på pbligssjonslånet relativt raskt...

For å trekke en metafor - det er mange som velger å fokusere på de små ugressene i plenen, i stedet for å heve blikket og se at hele plenen ellers er veldig pent klippet.

Det er faktisk etter mitt syn helt genialt og utrolig hva PGS har fått til i løpet av det siste året - gjeldsspøkelset er borte og nå kan en høste fruktene ved flere oppdrag og høyere rater. PGS er/blir en pengemaskin - og snart er de gjeldsfri.
Redigert 18.03.2023 kl 09:59 Du må logge inn for å svare
HAS
18.03.2023 kl 09:16 2859

Noen har vært modige, optimistiske, lojale og muligens litt naive og har sittet i ro i turbulente tider. De har måttet betale med dårlig nattesøvn. Andre har solgt seg ut og valgt å sitte utenfor i påvente av mer trygghet. De må nå betale for tryggheten med penger. Vanskeligere er det ikke. De som fortsatt er avventende og søker ennå mer trygghet vil sannsynligvis som rett og rimelig måtte betale ennå mer for denne tryggheten. Velg det som passer for deg:)

TonyB: Det er mange ting som kommer til under eis og som kan bygge Peggy enda mer solid. Portion nevner flere av disse faktorene og vekst i nye markeder/tjenester. Så da kan nok Peggy være en fin aksje å sitte flere år i 😍 Spennende tider er det fremover nå og særlig fint å få synligjordt videre potensiale med fremlegget fra Shearwater 🤑
Go Helg 💨💨🚢🚢🦅🦅

Avgjørende faktorer fremover:

-Hva de ulike husene, og i særdeleshet DnB, legger seg på i kursmål
-Oljeprisutvikling
-Innvirkning av å komme på hovedindeksen
-Kontrakter. Havvind New York er i boks, og den vil gi positive aomtaler. Håper finanspressen får med seg at seismikk ikke bare brukes for å finne olje. Den er utgått.

Det signifikante for markedet og husa er nå at usikkerheten omkring det finansielle inkl evnt emisjon er borte. Det er dette som er hovedtriggeren, og viser at PGS i langt større grad er en sikker case.

Jeg tror at sammenligning mot TGS ang. børsverdi vil fremtvinge seg.

Inntil fredag er PGS lenge sett på som syreutgaven av rock-n roll party girls and boys.

Etter fredag vil plutselig PGS bli sett på som den litt eldre sologitaristen i bandet, som er blitt mer edruelig men som varter opp med de råeste riffa.

Ikke den erkekjedelige bassisten, men heller ikke lenger som den første kategorien girls and boys.

Det vil fortsatt være trøkk i denne aksjen, på godt og vondt.

Men forskjellen fra tidligere er at gitaristen kommer hjem fra konserten hel og fin, og ikke som før der syre-girls and boysa ikke alltid kom hjem til mor, de havna i kasjotten.

Det er dette som er forskjellen fra nå og tidligere, PGS-bandet begynner å bli voksne og mindre huggærne. Men ikke rolige. Det er kjedelig. Må ha litt gearing og trøkk, ikke akkurat Orkla dette.
Redigert 18.03.2023 kl 09:22 Du må logge inn for å svare

Se på gjeldsutviklingen til PGS:
2010: USD 286,4 mill
2011: USD 394,2 mill
2012: USD 435,6 mill
2013: USD 666,7 mill
2014: USD 1048,0 mill
2015: USD 994,2 mill
2016: USD 1029,7 mill
2017: USD 1139,4 mill
2018: USD 1109,6 mill
2019: USD 1007,5 mill
2020: USD 937,6 mill
2021: USD 936,4 mill

Den lave gjelden nå (USD 450 mill) tilsier at vi i første omgang skal tilbake på tidligere markedsverdi fra perioden 2011-2013 på rundt 16-18 mrd NOK. Det tilsvarer en aksjekurs på rundt NOK 17-19. Dette bør skje på kort sikt.

Deretter skal vi videre opp på mellomlang sikt, for siden 2013 har selskapet:
* Kjøpt (og snart nedbetalt) 4 nye Ramform-skip
* Mer enn doblet dekningen til biblioteket (målt i kvadratkilometer scannet)
* Blitt 1 av totalt 2 skipseiere i seismikkbransjen, i forhold til i 2013 da de hadde konkurranse fra: TGS, Fugro, CGG, Schlumberger, Polarcus, Dolphin og Spectrum.
* Blitt verdensledende på CCS-monitorering (som alle oljeselskaper & vestlige regjeringer skal bruke hundrevis av milliarder på hvert år fremover)

Først når kursen blir så høy at andre/nye aktører investerer i moderne seismikkskip bør høydeskrekken komme snikende. Inntil da vil PGS være konge på havet, både fossilt og fornybart. Jeg gleder meg til Shearwater IPO. Da får vi nok mer diskusjon i media (og blant blårussen) om de fundamentale utsiktene i seismikkbransjen. Det kommer til å gagne PGS. Gjennom de tunge årene har de lånt, investert og gamblet på at "Fremtiden er seismisk". Nå har de vunnet veddemålet, og det er på tide å ta seg GODT betalt for risikoen de har tatt.

Kan det også være en mulighet for at PGS blir notert i USA? For de fleste selskaper er dette ofte et kostnadsspørsmål. Men i den grad PGS nå går inn i en supersyklus der ratene for seismikkskip blir historisk høye pga mangel på slike ressurser,,samt at aftersales vil overgå alt av tidligere inntekter, så kan inntektene bli såpass overveldende at en notering i USA burde være interessant. Spesielt dersom det viser seg at investorene på OSE ikke evner å prise selskapet slik det bør prises.

Ærlig talt vinglepetter - nå er du virkelig ute og sykler. Du kan da bedre enn dette for dårligere baissing skal man lete lenge etter og er verken caset eller tråden verdig. For hvem er du ute etter å lure i et case som blir omsatt for 3-500mnok pr dag? Det er i alle fall ingen av de store som har gjort sin DD og da sitter vi igjen med noen små usikre investorer som kanskje vil hive kortene basert på denne tulle-baissingen noe som ikke er annet enn musepiss i havet og derfor nada og si for aksjekursen så spar oss for all denne unødvendige støyen som det ikke finnes belegg for - skjerpings ...

Misforstå meg rett, alltid nyttig med kritiske stemmer men da må også kritikken ha et reelt feste noe din vinkling dessverre mangler - nedenfor forklarer jeg hvorfor.

---------------------------

Fakta om og rundt REFI'en

Hva var utfordringen til caset i disse supersyklus tider? Jo, det var størrelsen på gjelden og nærstående store forfall - dette i kombinasjon med at inntjeningen har økt, men ikke mye nok raskt nok (noe jeg har repetert til det kjedsommelige de siste 3 kvartaler til mye motstand og drittslenging også fra deg) og av samme grunn så har selskapet meldt at de skulle gjennomføre en REFI, ikke fordi de var nødt for med dagens inntjening og cash situasjon så ville de kunne betjene gjelden fremover, men det ville kunne blitt trangt og det sammen med usikkerheten om inntektsutviklingen fremover (om den øker mye nok raskt nok) sett opp i mot betydelige vedlikeholdskostnader og ikke minst klargjørings-/oppgraderingskostnader så var en REFI den beste løsningen selv med en rente i det øvre sjiktet.
I disse turbulente tider så ligger renten for denne type finansiering i intervallet 12-14% hvor det er credit ratingen som avgjør hvor den enkelte lander og bare det å få dette på plass uten i kombo med en utvannende emi og med flere fordelaktige betingelser er en bragd i seg selv og forteller mye både om ledelsen og ikke minst om casets soliditet og markedsutsikter noe som resulterte i følgende:

(1) Den totale årlige rentekostnaden har gått ned
(2) Store forfall ligger langt frem i tid (4 år)
(3) Det er inngått avtale om å kunne refinansiere igjen allerede om 2 år
(4) De er pålagt å redusere gjelden ytterligere fremover noe som igjen vil redusere den årlige rentekostnaden
(5) De får med denne refinansieringen oppgradert credit ratingen så nye gjeldsforpliktelser vil få bedre rentebetingelser - noe man får glede av allerede ved neste REFI - jfr pkt 3.

* Oppsummert: refien har ført til at selskapet reduserer gjelden fra 600musd til 450musd, de får en lavere årlig rentekostnad kontra dagens og det i en tid med økende inntjening noe som gir mulighet til ytterligere nedbet av gjelden, de vil gjennom dette få en bedre credit rating som igjen vil gi bedre lånebetingelser ved neste korsvei, de kan refinansiere igjen allerede om 24 måneder og ikke minst så sitter de igjen med en solid cashkasse.

* Mao summen av dette er bull for nå er gjelden transparent og håndterbar i uoverskuelig fremtid samtidig som cashbalansen er solid og dermed er usikkerheten fjernet - dette verken kan eller vil tolkes av markedet annerledes enn BULL uavhengig av hva visse skribenter på HO prøver å forklare annerledes....;)

Fortsatt god helg og til de som befinner seg helt eller delvis ute - lykke til med inngangen på mandag!
Redigert 18.03.2023 kl 09:41 Du må logge inn for å svare
TonyB
18.03.2023 kl 09:26 2862

PGS vil være konge i mange år og Queen of Crude vil være dronninga 😁. Bra innlegg

Sånn skal det låte, hr Ris. Kanskje jeg får trua på deg tilbake igjen, dette innlegget viste ihvertfall innsikt.
TonyB
18.03.2023 kl 09:31 2896

👍, skal bli spennende å se hva topplinja kan bli og ikke minst hvor høyt ratene går.