$$$PGS$$$ "Topp 50 øker"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.03.2023 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.03.2023 kl 13:00 271668

Øker du?
Redigert 22.03.2023 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
Basoda
18.03.2023 kl 19:12 4179

Slettet bruker skrev Satser på 10% på mandag.
🚀🚀🚀🚀🚀
elnomi
18.03.2023 kl 19:13 4173

Neste uke blir en skikkelig festuke i PGS og starten på en langvarig ellevill seilas.Derom er det liten tvil.I starten av en supersyklus som nok blir lengre og kraftigere enn tidligere og der den grønne delen vil vokse stort hvert år samtidig som alle skal lete etter olje. Enklere blir det nesten ikke. PGS står nok nær kr 20 innen sommeren ringes inn.
Redigert 18.03.2023 kl 19:13 Du må logge inn for å svare
Nickhead
18.03.2023 kl 19:14 4151

Ler som jeg skriker når jeg leser innlegg fra riskokeren.
Skifter mening like ofte som jeg skifter undikk (1 til 2 ganger pr dag)
Han er overbevist at han kan påvirke markedet med sine mildt sagt
Forvirrede betraktninger. Alle på forumet vet ar dette er en gjøk,en forumklovn,som gikk all in på ca 13.Dette etter at han gikk glipp av all oppgang.
Han lever av dette.
Bor sikkert i en snøhule på vidden
Thesistulling
18.03.2023 kl 19:28 4130

Stusselig?
Ja, jeg synes det er skikkelig stusselig å ha fri til å gjøre akkurat hva jeg vil, når jeg vil, og hvor jeg vil.
Skikkelig kjedelig å ha tid til å følge opp på aksjer man eier, sørge for å tilbringe mye tid med slekt og venner, surre rundt i sin egen verden, ha tid til å holde seg i toppform, ligge ute i en blomstereng og bare være......
Tilværelsens uutholdelig letthet........

Ja, livet er skikkelig stusselig!
🤣

Jeg viste fingeren til arbeidslivet når jeg passerte 40.
GullHårAllOve
18.03.2023 kl 19:31 4117

Helt innafor må jeg si da planen min er den samme. Kan være jeg må inn i første 50året. Vi får se 🥳🤣🥳.
Redigert 18.03.2023 kl 19:33 Du må logge inn for å svare
rischioso
18.03.2023 kl 19:42 4028

RE - Opp eller ned 10 eller 13 ? Betyr Nada for meg som har hatt et lengre perspektiv på Peggy eierskapet. Mistet jo nervene litt på onsdag. Så solgte omsdag og så kjøpte jeg inn på fredag igjen. Det er det jeg har «tradet» 😅 Eller gevinssikret.

* Vel, og med andre ord så betyr en nedgang noe også for deg og det var nettopp det jeg ville frem til, men om man på død og liv ikke skal være enig med noen samtidig som man er det så uttrykker man seg gjerne slik - fortsatt god helg!
Redigert 18.03.2023 kl 19:44 Du må logge inn for å svare
Kontur
18.03.2023 kl 19:44 4048

De tålmodige får lønn for strevet. PGS aksjonærene går en flott og spennende tid i møte.
Og for de som ikke allerede er inne så er det selvsagt ikke for sent. Aksjen vil stige lenge så plenty tid.
rischioso
18.03.2023 kl 19:46 4068

Da gjorde du det noe tidligere enn meg, men bedre litt senere enn aldri ... ;)
rischioso
18.03.2023 kl 19:54 4142

På 13 så satt jeg på utsiden (som du gjør nå) og prøvde og fortelle at forventningene til refi er innbakt i kursen - noe som viste seg å være riktig legger vi overreaksjonen til grunn og av samme årsak skal refien prises inn igjen. innleggene er lagret da jeg aldri sletter et innlegg i motsetning til mange andre.

Og et tips, om du gjør i buksa 2 ganger om dagen så er kanskje ikke børs den rette plassen for deg for underbukseløs og med rød nesa på perrongen mandag morgen så vil du nok stikke deg litt ut ... ;)
Redigert 18.03.2023 kl 19:55 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
18.03.2023 kl 19:59 4160

Må innrømme det muligens var litt tidlig.......
Det ble en noe litt diffus periode fra jeg figurerte på topp 10 lista i kommunen i 2006, 2007, og til jeg satt igjen med rundt 50.000 noen år etter.
Måtte bare brette opp ermene og satse igjen.
🤣
rischioso
18.03.2023 kl 20:11 4186

Kommer litt an på hvilken kommune du snakker om - det finnes kommuner i Norge med svært få innbyggere ...;)

Fra spøk til revolver, ja - vi har vel alle gått på noen smeller undervegs - jeg for min del ble nok for høy på det etter flere gode perioder og så vel sjelden noen nedside - så kom smellen ...

Men som det sies har man en gang vært høyt oppe så er det lettere å komme tilbake på det nivået enn en som aldri har vært der, men tøft var det og nød lærer naken kvinne og spinne. Etter det har jeg endret investeringsfilosofi både med tanke på bredde, lengde og ikke minst volum for å sikre at jeg ikke kommer i samme situasjon en gang til for jo eldre man blir jo vanskeligere blir det å reise seg og ikke minst om man skal nyte alderdommen så må man påse at man har det som trengs for å nyte og ikke bruke den siste tiden på å jage etter det ... ;)

Buffet fortalte at tidlig i hans karriere så tapte han 80% av kapitalen så ja - de fleste må nok gjennom mye av samme i større eller mindre målestokk hvor noen forsvinner helt mens andre reiser igjen - helt eller delvis - that's life ...
Redigert 18.03.2023 kl 20:15 Du må logge inn for å svare
invest1010
18.03.2023 kl 20:15 4204

Noen seriøse tips om hvor PGS åpner og ender på mandag?
Bulleys
18.03.2023 kl 20:35 4051

Ser det skrives om ny finanskrise åsså videre å bankkolapser.men dette er USA.og dem er allerede godt i gang med å rette opp i ting der borte.finansieringen til pgs er ferdig å avsluttet å sikret så dette er ikke mer å tenke på.jeg vil åsså legge ved ett klipp hva det skrives om dem norske bankene her i landet vi bor.så dere som grubler og tenker kan få litt innsyn i dette åsså vis dere ikke allerede har lest å fått dette med dere.

Børsene svinger og den økonomiske situasjonen i Europa er usikker. På onsdag falt Oslo Børs brutalt og hovedindeksen endte med en nedgang 3,74 prosent. Torsdag fortsatte nedgangen og hovedindeksen endte på minus 0,02 prosent, da Oslo Børs stengte for dagen.

Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) stoler på at norsk økonomi klarer å stå i stormen.

– Sånn er børsene, det kan ofte være svingninger og folk sikrer seg på ulikt vis. I bunn er det viktig at det norske bankvesenet er solid, sier han til TV2 torsdag i forkant av helgens landsmøte i Senterpartiet.

Solid banknæring

Vedum mener reguleringen vi har i Norge gjør at norsk banknæring er solid.

– Vi har hatt krevende tider i norsk bankvesen også tidligere, og derfor har vi en klar og streng regulering av hvilke kapitalkrav man har.

Han mener Norges tydelige reguleringer i banknæringen er grunnlaget for å kunne tåle slik uro som børsene opplever nå.

– Vi i Norge er godt rustet for å tåle slike svingninger, forteller Vedum.

Følger med

– Hvor bekymret er du nå?

– I Norge har vi en veldig solid banknæring, et sterkt Finanstilsyn og god bankregulering. Men selvfølgelig, har vi god kontakt med Finanstilsynet og Norges Bank for å følge med på det som skjer rundt oss, sier Vedum.

– Kan dette utvikle seg til å bli en ny finanskrise?

– Vi mener reguleringen vi har i Norge gjør at norsk banknæring er solid. Det har vært tydelige reguleringer nettopp fordi man skal kunne tåle litt mer uro. Det viser den situasjonen vi står i nå.

rischioso
18.03.2023 kl 20:37 4111

Tips kan du nok få og seriøs ment kan de også være, MEN ingen (utenom snåsamannen og hans like) kan se inn i fremtiden så tips om en fremtidig start og sluttkurs her på forumet bør man ikke satse livet på ...

Om vi tar caset PGS isolert sett, den nylige korreksjonen med tilhørende overreaksjon og påfølgende oppnådd milepæl (refi) meldt ved stengetid fredag så burde i alle fall ensifret kurs være historie og vel så det, MEN kommer det en nyhet i helgen om at en ny bank er insolvent så vil markedet krasje mandag morgen og da følger PGS med ned - kommer det ingen spesielle negative nyheter i helgen og Asia ikke stuper før OSE åpner så ligger det meste til rette for en hyggelig dag i PGS selv med en fortsatt lav oljepris - noe mer spesifikk enn det vil jeg ikke være og på mandagen har vi fasit - lykke til med hva du enn velger å gjøre ... ;)
Redigert 18.03.2023 kl 20:47 Du må logge inn for å svare
TonyB
18.03.2023 kl 20:41 4146

Hva sier du, bergsmofs, solgte du i småpanikk? Alt? Ble litt overrasket😊 Hvordan kom du ut av det ift inngang igjen?

Håper det gikk greitt 😊
Slettet bruker
18.03.2023 kl 20:45 4104

Var d snakk om att d skulle komme en ny kontrakt melding neste uke.??
rischioso
18.03.2023 kl 20:50 4110

Han skrev vel at han kom ut av det med en liten fortjeneste og kjøpte seg inn igjen med noen tusen flere aksjer enn han opprinnelig hadde - so all good ... ;)
Nickhead
18.03.2023 kl 20:52 4114

Nå tar riskokeren buffetr under sine vinger.
En sjarmerende forumgjøk
Han lever av det (:
TonyB
18.03.2023 kl 21:03 4098

Ai, ai, hadde klart å overse det faktisk. Men det var da enda godt 👍
Redigert 18.03.2023 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
TonyB
18.03.2023 kl 21:05 4074

Spekuleres vel i en kontrakt i NY knyttet til havvindpark
Gottmos
18.03.2023 kl 21:32 3902

Nya kontrakt kommer. Sista tiden har ju varit turbulent och koncentrerad kring refinansiering.
Nu är allt klart och alla vet hur långt uppåt detta ska gå. Har läst genom forumets kommentarer sedan fredagens goda nyheter.
Blir lite förundrad över hur många som trader aktien. Mest fantastisk är ju hur ni alla lyckas tjena pengar. Eller så är det tvärtom?
Hälsningar från longer sedan på 3 talet
Leotwin
18.03.2023 kl 21:36 3874

Enig, men du glemmer ett alternativ. Det kan komme positive nyheter vedrørende bankuroen. F.eks. at UBS har kjøpt opp Credit Suisse. Eller andre tiltak som demper frykten. Da vil vi få dobbelt uttelling på mandag😊

Ellers tror jeg frykten vil avta gradvis. Så hver dag som går (dog fortsatt noe ruglete) vil hjelpe. 🤞
TonyB
18.03.2023 kl 21:42 3845

Nydelig Gottmos, håper og tror du fortsatt får mangedoblinger 😊👍
Oldking
18.03.2023 kl 21:47 3794

Rischioso! Gå til ditt speil, se inn i dine øyne og spør: Hvorfor har jeg en så ubendig trang til og så stor glede av å hefte noe negativt til mine medmennesker - Senest til Hvalross for noen timer siden? Hvis du ikke kommer noen vei med denne øvelsen, bidrar jeg herved med et forslag til svar. Vitenskapen viser at et flertall av din type har fått mye ris i barndommen. Før Internett kom, hevnet de seg på naboens katt. Så Internett har ført til noe godt: Mindre katteplaging. Vit da dette du som irriterer deg over Ris - ved å tåle ham bidrar du til dyrenes beskyttelse.
rischioso
18.03.2023 kl 22:05 3701

Jeg må dessverre opplyse deg om at ingen i min familie har lagt en hånd på meg under oppveksten - jeg vokste opp i en familie hvor vi løste problemer gjennom å snakke sammen og det er noe jeg tatt med meg videre i livet og ikke minst gitt videre til mine 2 barn så jeg må skuffe deg der, men jeg har også lært en annen ting av betydning og dett er at jeg aldri har noe ønske om å bli kjent med noen gjennom andre enn dem selv. Jeg forhåndsdømmer derfor ingen og lar alle få en sjanse til å vise hvem de virkelig er - og mitt innlegg om Rossen var ikke ment som noe negativt overhodet, men alt kan nok leses negativt om man er negativt innstilt til kilden selv om man aldri har møttes eller på annen måte har lært hverandre å kjenne bortsett fra gjennom andres negative og gjentagende bemerkninger for gjentas noe usant ofte nok så har det dessverre en lei tendens til å ende opp som en sannhet - dette til ettertanke ... ;)

Fortsatt god helg!
Redigert 18.03.2023 kl 22:11 Du må logge inn for å svare
Rellird
18.03.2023 kl 22:12 3650

Støtter deg i dette Oljerally. Denne teksten er ikke et direktesvar til din men må få dette ut av systemet... Oljen har de 3 siste børsdager vært nede på støtte 71,5 jeg tror den vil bryte ned og ta med seg PGS og alt annet oljerelatert(Jada PGS produserer ikke olje men denne følger oljepris slavisk som mye annet på OSE, det er bare å se på siste ukens prisoppganger/nedganger på kort intervall, stengningskurs torsdag ble reddet så til de grader av en kjapp oljepris stigning rett før stengetid.. Ellers så er det veldig hyggelig med en utsettelse på gjeld, men hva forventer egentlig folk av direkte prisstigning? det er jo ikke slik at PGS er konkurspriset og vært avhengig av denne løsningen akuratt nå slik som i tidligere? Veldig hyggelig at folk er bull på sine investeringer men fy **** det fins grenser, her er du komplett idiot om du ikke er "all in", klovneneser deles ut på bakgrunn av at folk har solgt seg ut siste uken med den uroen som har vært." vurder belåning", "EK til hus settes inn i PGS".. Husk det er unge personer som også leser her som blir påvirket og kanskje satser penger de ikke har råd til å miste da de bare får oppgitt en skyfri himmel. Voksne folk må kunne moderere seg selv om de skjuler seg bak et anynomt nick Spill hverandre gode, dette minner mer om en pissekonkuranse om hvem som klarte å kjøpe på lavest kurs og selge høyest i etterpåklokskapens navn enn et forum som deler god informasjon. Ellers ønsker jeg alle en riktig god helg og håper prisoppgangen fortsetter i PGS! Til nye investorer: Ikke legg alle eggene i en kurv, det er urolige tider med økonomi/oljepris og mye kan skje fort begge veier.
ag-3
18.03.2023 kl 22:23 3562

Husk det er unge personer som også leser her som blir påvirket og kanskje satser penger de ikke har råd til å miste da de bare får oppgitt en skyfri himmel. Voksne folk må kunne moderere seg selv om de skjuler seg bak et anynomt nick Spill hverandre gode

😅😅😅 Tror du er mer bekymret for din egen inngang på mandag enn disse stakkars uskyldige unge.... Har du forøvrig hørt om av-knappen.....
Nickhead
18.03.2023 kl 22:25 3550

Nå må det faen meg være nok fra riskokeren
Skal vi begynne å grine av vanskelig barndom.
Det verste du har opplevd er helvetesuken i militæret.
Der jeg er ca 6 mnd i året spiser vi en grillet riskoker til frokost godt krydret med sterkt indisk krydder.Ikke å anbefale.
Slutt å sutre over dine manglende evner,å prøv å bli en mann
Mvh
Sersjant
rischioso
18.03.2023 kl 22:26 3536

Forstår frustrasjonen - ser av historikken din at du fikk utdelt rød nese nede på 6 tallet og har ikke vært inne siden fordi du fortsatt går rundt i håpet om at tekniske gap skal lukkes nede i intervallet 6,2-6,5. Det toger er nå dessverre gått for denne gang etter at refien kom så istedenfor å skulle pointe finger til alle som er inne og deler en velfortjent følelse av eufori etter fredagens refi melding så kan det være lurt å heller prøve å time en ny inngang i disse urolige tider før kursen for alvor stikker . My2Cents ... ;)
Travis-Bickle
18.03.2023 kl 22:31 3481

En hoveregel for aksje markedet...
- En bruker ikke tid på å "baisse" en dårlig aksje........Dårlige aksjer trenger ikke "baissing" og mest desperat er en hvis en som i dette tilfellet ikke rekker flyet...🎉🚀🟢

Eller ser det ut som det ble an av disse helgene som spådd i går kl 17:43
Tigerberget
18.03.2023 kl 22:51 3333

De som ikke er all in i PGS har klovnenese.

Dessverre, men sånn er det bare.

Alternativet er å la partytrådene til Hvalross være 99% eufori og lag din egen tråd med konspirasjonsteorier 😊
Slettet bruker
18.03.2023 kl 22:57 3326

Dette innlegget er en diplom verdig, og alle burde støtte seg til hva som skrives her. Voksne, skikkelige folk driver ikke med pissekonkuranse.
rischioso
18.03.2023 kl 23:22 3182

RE - Voksne, skikkelige folk driver ikke med pissekonkuranse.

* Helt enig, det gjør de ikke - nåtidens voksne skikkelige folk deler ut røde neser - en forbedret utgave av det gamle skolesystemets skammekrok ... ;)
Fischer
18.03.2023 kl 23:24 3180

Litt detaljer rundt obligasjonen (refi) og evt. ny refinansiering eller nedbetaling etter 2 år av denne, som mange har kommentert.

Obligasjonen er "låst" i 24 mnd. Deretter er det flg. call options med flg. betingelser:
Par + 50/37,5/25 % av kupongrenten (13,5 %) etter hhv. 24/30/36 mnd og 100,5 % siste 6 mnd. Delvis nedbetaling av obligasjonen er mulig etter 2 år.

Dette betyr at å begynne å nedbetale på obligasjonen (tror jeg) først vil bli aktuelt tidligst etter 3,5 år. Skulle inntjeningsestimatene til PGS bli så bra som mange på forumet og enkelte meglerhus estimerer, tror jeg heller selskapet må "kvitte seg" med overskuddlikviditet gjennom utbytteutbetalinger. Kan ikke se at det foreligger noen begrensninger knyttet til utbyttebetalinger i obligasjonspapirene (som CFO Langseth antydet kunne bli et coventant på CMD).
Bare til info ....
TonyB
18.03.2023 kl 23:35 3129

Flott Fischer, stikk innom oftere 👍
Rull79
18.03.2023 kl 23:35 3122

Ganske tydelig i tråden hvem som er inne og hvem som er ute. Tilfeldig at refi og havvindkontrakt for Equinor kommer samtidig med at PGS kommer inn på hovedlisten? PGS har en 2 års avtale med Equinor, det er lett å glemme. Dette som vi nå får være med på er et fantastisk spill. Jeg blir ikke overrasket om den går til 13kr mandag eller tirsdag, derfra kan den bryte rett opp. Sjansen for dette er så klart mye større om markedet er rolig i uken som kommer og det er høyst usikkert. Det står skrevet i stein at mandag blir en fantastisk pgs dag, Den sikreste måten å sikre lånene som er gitt pgs er jo å få kursen så høyst som mulig før man setter en short. Det vil være tidens omsetning i PGS mandag, la de drive den skyhøyt