$$$PGS$$$ "Topp 50 øker"

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
22.03.2023 kl 09:01
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 13.03.2023 kl 13:00 301861

Øker du?
Redigert 22.03.2023 kl 06:51 Du må logge inn for å svare
oppturen
20.03.2023 kl 19:26 3924

Gebyr eller omkostning er gjerne et passende begrep.

$9 mill er hva de koker ned til !!!
At Ramform Victory er reaktivert og vil tjene penger i 6 mnd i år er det ingen som nevner, heller ikke at Sanco Swift med nyrigget utstyr vil få en hel sesong i et nytt marked med nytt utstyr som ingen andre tilbyr.
Noen som tror disse 2 klarer å sope inn mer enn $9 mill ??

Hvor mye var den Brasil avtalen til Victory på nå igjen ?

Her er for mange bleiunger som ikke klarer å se for seg så store summer som PGS opererer med. 100 millioner nok er lummerusk i omsetningen til PGS!!
Slettet bruker
20.03.2023 kl 19:30 3867

Og olja fyker opp 👍
CapitaL
20.03.2023 kl 19:31 3855

Nei, vil tro at du hadde full oversikt allerede fredag kveld....

- PGS will pay a fixed coupon of 13.5% on its bond. However, the bond will
be issued at 98% of par, implying a yield north of 14%. In addition, there are ~USD8m
of fees associated with the raise, leaving cUSD433m of new debt raised out of the
USD450m outstanding amount.

181 mill NOK rett ut av vinduet.

Tallene er hentet fra DNB
Slettet bruker
20.03.2023 kl 19:32 3845

Har ikke du Rishioso fått med deg at med dette grepet og omrokering av gjeld får PGS ned renteutgiftene fra 110 millioner USD i 2022 til 61 millioner USD i året fra 3/23?

Likevel så klarer FA, Uggedal og nå selvfølgelig du få dette til å være noe negativt? Vel, PGS lå vel an til en enda bedre avtale, men gitt situasjonen som kom kastet på, synes jeg dette var vel blåst av Rune og CO.

Troverdigheten din er ikke til stede, det eneste som kommer ut av dine innlegg er at vi andre vet om du er ute eller inne. Og det er ikke interessant.
Redigert 20.03.2023 kl 19:34 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2023 kl 19:34 3811

Hva mener du med Nok181 mill rett ut av vinduet?
VantageVolante
20.03.2023 kl 19:37 3739

Ja. Med 7 stk 3D skip i drift samtidig pluss Sanco Swift, blir det ca 22 millioner kroner.

Pr døgn.
Eller 84 mill på ei uke.
Eller ca 350 mill norske spenn på en måned.

Nei Huff og huff.

(omtrentlige tall med kjapp hoderegning, dette er selvfølgelig ikke eksakte summer, har ikke dradd på forhøyede rater)

Så ta det med en klype salt.
Redigert 20.03.2023 kl 19:41 Du må logge inn for å svare
VantageVolante
20.03.2023 kl 19:41 3692

Ikke bry deg om han. Ved 13,5 var det i helgen himmelrike.
Ved 15 er det krise

I helgen var han inne, nå er han ute. Derfor.
Dieseldahl
20.03.2023 kl 19:41 3686

I morgen er det gått opp på 10 tallet igjen : )
Redigert 20.03.2023 kl 19:42 Du må logge inn for å svare
HAS
20.03.2023 kl 19:44 3625

La nå pessimistene få boltre seg i negative signaler enn så lenge. Stormen er over, og vi andre kan lene oss tilbake og etterhvert ta imot meldinger som bekrefter at pengene fortsetter å renne inn i selskapet. Vil tro det finnes mer profesjonelle analytikere hos de større aktørene i markedet.
Zolly
20.03.2023 kl 19:52 3520

Utdaterte kursmål på kr 3,5-5 priser ikke inn refinansiering, men emisjon. Mao er målene uten relevans.
Thesistulling
20.03.2023 kl 19:52 3515

Slettet bruker skrev Og olja fyker opp 👍
Ser jammen meg ut som en rekyl er i emning.
😁
rischioso
20.03.2023 kl 19:55 3486

Så absolutt ikke - ligner ikke litt en gang ...Savner du STORE bokstaver og mange !!!!!! ???? ... ;)
Rull79
20.03.2023 kl 19:55 3497

Du er meg en fin en. Utrolig positiv til 13,5% rente, men så utrolig negativ til 14,5%. Du har null peiling på retningen på dette papiret, det har heller ikke jeg😅. Eneste som er sikkert er at om oljeprisen vender nå, så traff man bunnen i dag på under 9kr. Refi er ekstremt bull for PGS, nettopp fordi de reduserer utgiftene sine og vil kjøre ny refi om 2 år. Horisonten på de høye rentene er kort, det er det som er av betydning. Uggedal vet dette veldig godt, men i sin analyse kan kan ikke ta med faktor X. Inntjening,rater og late sale. Føler man seg overbevist av hva Sherwater, TGS og PGS beskriver, så er det bare å kjøpe på denne dippen..
rischioso
20.03.2023 kl 19:58 3475

I så fall supert - kjekkere å trade i et positivt terreng - så får vi bare håpe at ikke flere banker melder seg insolvent - i alle fall ikke med det første.... ;)
Redigert 20.03.2023 kl 19:58 Du må logge inn for å svare
china
20.03.2023 kl 20:01 3420

Fearnley kutter i kursmålet sitt på 15 kr!!! Skulle ikke vi se litt økning her nå som usikkerheten rundt Ref er over?
Slettet bruker
20.03.2023 kl 20:09 3371

Hahahaha fy faen det er så vittig

Er folket klar?

…… trommevirvel 🥁
«PGS PRODUSERER IKKE OLJE»🎺 sitat rischioso og deretter spilte ikke en nedgående oljepris noe rolle. Nå er det positivt den stiger…😂

De som ikke flirer nå de er blottet for humor og har lite innsyn i hva rischioso lirer av seg på innsiden og utsiden

Jeg ler!
Redigert 20.03.2023 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
20.03.2023 kl 20:13 3458

Jeg også!
Tenk å tro at oljeprisen IKKE spiller inn på Oslo Børs!
🤣

Tror alle her vet at PGS ikke produserer olje mister😉
Redigert 20.03.2023 kl 20:16 Du må logge inn for å svare
vende
20.03.2023 kl 20:15 3426

La oss slippe dette gnålet om rente ditt og rente datt. Kan da umulig være så vanskelig å sette et tall på det.

Obligasjon USD 450 mill med kupongrente 13,500%. Utstedt til 98% av pari, dvs. da spratt "kupongrente" opp til 13,776%. Husk, det skal fortsatt betales USD 60,75 mill. i renter. Omkostninger ved obligasjonen hadde vel kommet uansett om renten ble 12%, 13%, 14% eller 15%? Med omkostninger på ca. USD 8 mill. utgjør dette under under 2%. Altså obligasjon + under pari + omkostninger = rente på 14,030%.

Eller har jeg misforstått helt siden dn m.fl snakker om 15%.
Redigert 20.03.2023 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
kntfn
20.03.2023 kl 20:15 3417

Nei, men de er oljerelatert og er pinned til oljeprisen. Og da har det ikke noe å si om de ikke produserer olje. Om de hadde vært pinned til kilosprisen på smågodt hadde de fulgt den og.
Tingmåskje
20.03.2023 kl 20:20 3355

Neimen, hva i alle dager, se på olja da..
Hvalross, hvor er du? Vi trenger ny overskrift.. 😄
Eller venter du til vi er i tosifra igjen i morgen tidlig?
Fischer
20.03.2023 kl 20:28 3211

Jeg forstår ut fra forumet i dag at det er store forvirringer hva refinansieringen i selskapet faktisk medfører i forhold til rentekostnader, og da spesielt innholdet i børsmeldingen fra fredag som gjelder flg.:
“The total interest costs for the Company will be reduced following the Transaction as the Company will have significantly less debt”

Jeg skal prøve å utdype det litt mer, gjennom talleksempel som kanskje er mer forståelig.
PGS har fra starten av 2022 og frem til utgangen av 2022 redusert sin netto gjeld med 34 % (fra 936 mill USD til 617 mill USD). Dette er gjort mulig pga 2 forhold. 1. Kontantstrøm fra løpende drift samt 2. Emisjoner/innbetalinger fra eierne.

Rentekostnader (interest expenses) var i 2022 110,3 mill USD (opp fra 99,4 mill USD i 2021). Økningen skyldes i hovedsak at rentenivået økte i 2022.

Hva vil rentekostnadene så bli de neste 12 mnd ?
Etter at refinansieringen er på plass vil selskapet ha en nettogjeld på på ca. 638 mill USD. Dette er fordelt på den nye obligasjonen (450 mill USD), Term Loan B (138 mill USD) og Senior Bond (50 mill USD). Totalt ca. 638 mill USD.
Overnevnte 450 mill obligasjon er kjent og har en fast rente på 13,5 % . Term Loan B har rente på LIBOR + 600 – 700 pkt (vil iflg. børsmelding gå ned med ca 1 % pga. bedret rating) pt. vil dette gi en rente på ca. 10,5 %, Senior Bond har en lignende rentesats – ca 10,5 %.

Ny fremtidig rentekostnad blir da på årsbasis:
450 mill USD x 13,5 % = 60,75 mill USD
138 mill USD x 10,5 % = 14,5 mill USD
50 mill USD x 10,5 % = 5,25 mill USD
Totalt vil forventet rentekostnader de neste måneder bli innenfor intervallet 80 – 85 mill USD

Konklusjonen er at PGS nå vil få en rentekostnad som er 25 – 30 mill USD lavere på årsbasis enn hva selskapet hadde før 2022 (før gjeldsreduksjonen) ! (fom. Mars 2024 vil det bli ytterligere redusert når Term Loan B lånet nedbetales)

Og det er dette selskapet prøvde å få frem i børsmeldingen etter refi var på plass – ref “The total interest costs for the Company will be reduced following the Transaction as the Company will have significantly less debt”

Det er opplagt at ledelsen helst hadde sett at renten på obligasjonen ble lavere enn 13,5 % nominell/14,5 efffektiv, men i lys av bedret marked, økte priser, skip ut av opplag +++ har nok ledelsen valgt å svelge denne kamelen da de så at makrobildet ble så rufsete som det ble. Uansett var det utfra ratingen på gjelden (som også er påvirket av tidligere historikk) helt opplagt at selskapet ikke kunne få en pris i nærheten av 10 tallet.

For meg er det utrolig at det kan bli så mye støy knyttet til prisen og «utelatt informasjon» rundt obligasjonen, når hovednyheten vedr. refinansiering og nedbetaling av den høye gjelden er det markedet har etterlyst i flere år. Nå er begge forhold på plass, og viktigheten av dette druknet jo helt tidlig på dagen i dag.

Til slutt kan jeg bare nevne at jeg tegnet meg for minstebeløp i obligasjonen. Å motta årlig rente på tett på 15 % årlig med de sikkerheter som ligger til grunn i denne obligasjonen (skip og bibliotek ++) vurderer jeg ikke til «high risk». Det er rett og slett et tilbud man ikke kan si nei til. Og er en grei vekting mht. risiko ifht. aksjebeholdingen.

Ha en fortsatt fin kveld 😊
Omnislash
20.03.2023 kl 20:33 3178

Please!! Igår varslet Volante at kursen ville "gå over 15 i løpet av morgendagen".

Hvorfor sitte å fremstille et tomt håp som en eller annen informert påstand?
Redigert 20.03.2023 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
GullHårAllOve
20.03.2023 kl 20:34 3166

Takk. Bare takk!

At man kan få til mye støy er fordi man VIL!

FA vil nettopp det. Dette innlegget kan ingen misforstå.... eller 🤔🙄
Slettet bruker
20.03.2023 kl 20:35 3196

Jeg vet. rischioso er ikke klar over det til en hver tid. Mannen esser på leggen flere ganger uka
Redigert 20.03.2023 kl 20:36 Du må logge inn for å svare
KommersK
20.03.2023 kl 20:40 3115

'' I morgen er det gått opp på 10 tallet igjen : )''

Please!! Igår varslet Volante at kursen ville "gå over 15 i løpet av morgendagen".
Hvorfor sitte å fremstille et tomt håp som en eller annen informert påstand?

Helt enig. Haussingen her inne er endeløs. Men ingen kan vel feste lit til en skapning som ikke vet forskjell på ordene ''gått'' og ''godt''.
Obxserver
20.03.2023 kl 20:48 3022

Fin oppstilling! Så i løpet av 4 år har PGS spart litt over 2 kr per aksje på kun rentekostnader.
2023 * 30m$
2024 * 45-50m$
2025 minimum 45-50m$ (Kan refinansieres etter 2 år)
2026 minimum 45-50m$

Noe å tygge på.
Tingmåskje
20.03.2023 kl 20:50 2975

Takk!
Stadig noen gull inlegg her inne, de drukner bare litt i mengden! 😄
Slettet bruker
20.03.2023 kl 20:51 2976

De kritiske røster i helgen som ble utstyrt med klovneneser og ble kalt usaklige av flere medlemmer mens de tok imot rischioso med åpne armer mens han talte for og hausset har idag holdt stort sett godt munn.

Idag har Pgs fulgt samme vei som alt oljerelatert. Equinor, Soff, Dno, Siem etc. ingenting som tilsier 10kr imorgen pga oppgangen fra midten av dagen. Det meste av oljerelatert vendte nord med samme graf i forskjellig volum. Refi ble ikke tatt imot godt. Da hadde kursen gått stikk motsatt av Oslo børs i åpningstimene. Kan være lurt å sikre litt imorgen. Det er kun ment som et godt råd!
Dette skal svinge fremover og muligens ned på 7 tallet, dessverre.
Redigert 20.03.2023 kl 21:17 Du må logge inn for å svare
CapitaL
20.03.2023 kl 20:52 4260

Selvgod? Nei det er nok en egenskap enkelte andre på denne haussetråden besitter. Ufeilbarlige og skråsikre selv når de har bommet fullstendig.. slik som i dag.....

Det må da jaggu kunne gå an å tåle at andre har andre meninger enn en selv uten å ty til personangrep. Jeg serverer fakta og oppturen hadde tross alt ikke alle fakta allikevel viste det seg.
rischioso
20.03.2023 kl 20:57 4164

Det hele daler egentlig ned på følgende facts:

(1) PGS var ikke cashpositive før refien hvor de fleste nyinvesteringer/oppgraderinger var satt på vent
(2) Og med betydelig økt rentekostnad (dog med noe mindre gjeld) som startet med at de lempet 181mnok over rekka (fees) for å kunne få lånet burde fortelle den enkelte at når de nå og fremover skal bruke betydelige midler på å klargjøre de siste fartøyene så vil de mest sannsynlig fortsette med å ikke være cash positive en god stund - altså ikke gå med overskudd.

* Det er hovedsakelig der usikkerheten ligger og som har sendt kursen ned den siste tiden og som ikke ville sende kursen opp til gamle høyder før selskapet legger frem tall som avkrefter eventuelt bekrefter mistanken hvor risken ligger da i at markedet sender kursen ytterligere ned - av samme grunn blir Q1 talla svært viktige ...

Når det kommer til obligasjonen du har tegnet deg i og sikkerheten du føler er knyttet til den så er det slik at både bibliotek og fartøy får en betydelig mindre verdi i dårlige tider når etterspørselen ikke er der lengre og det er nærmest umulig og omsette skip for annet enn spikerpris og det er nettopp i en slik situasjon de vil kunne komme i konflikt med lånebetingelsene hvor også vektingen din gjennom aksjekurs ligger gruset - viktig å ha det i bakhodet ... ;)

Fortsatt fin kveld til deg oxo!
Slettet bruker
20.03.2023 kl 20:59 4157

Dette forumet drukner i søppel for tiden, vanvittig lavt nivå på mye på denne tråden nå.

Takk for deling og et bra innlegg Fischer, et lyspunkt i all støy og riskoking
Nickhead
20.03.2023 kl 21:00 4128

Alt ser så trygt og sikkert når man leser fischer innlegget.
Nesten som jeg angrer på dagens salg.
Men nei,det gjør jeg ikke.
Har fått med meg junaiten og olja i kveld.
Nå har det seg slik at pgs har blitt en folkeaksje (les.taxiaksje)
Da skal det kjøres opp/ned i lengre tid,uavhengig av det fundamentale.
Så her er det bare å ha is i magen og vente på rett inngang
(snakker med "litt" erfaring)
Slettet bruker
20.03.2023 kl 21:05 4097

Klimarapporten til FN er ikke positiv den heller. Rischioso har lagt /stilt seg i tog mot olje og gass leting
Redigert 20.03.2023 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Normalone
20.03.2023 kl 21:07 4072

Capital - hvis jeg forstår deg riktig, bør en basere sin investeringer ved å ta gjennomsnittet av kursmålene til meglerhusene for å finne potensialet. Er vi enige i at hadde en fulgt det resonnemnetet, skulle en også solgt når kursen var på kr 4, 6, 8 osv? Og at en også burde solgt seg ut av f.eks MPCC når kursen var på kr 3-4 (basert på gjennomsnitt av kursmålene på det tidspunktet var det ikke stort potensiale). For det du ikke nevner er at kursmålene hos nevnte meglerhus har blitt hevet mange ganger bare i løpet av det siste året - og gjennomsnittkursen har vært betraktelig lavere enn den er i dag (men har blitt oppjustert flere ganger),til og med DnB har hatt en del lavere kurs enn dagens kr 3.5 og Uggedal hadde en periode kursmål på kr 0.5. Så mener du at toppen er nådd akkurat nå, at meglerhusene ikke kommer til å heve kursmålene noe mer, selv om CEOene i TGS, PGS og Sherwater mener vi kun er i begynnelsen av en ny syklus? Hvorfor tror du kursen likevel stiger - og at meglerhusene løpende øker sine kursmål.

Et annet spørsmål - hvem av nevnte meglerhus har truffet best det siste året?

For å ta Uggedal som et eksempel - som i dag har kursmål kr 8 som ikke ligger langt unna gjennomsnittet. Han har i løpet av det siste året hevet kursmålet sitt flere ganger, fra kr 0.5 til kr 8. Jeg har fått kritikk for mine regneferdigheter av andre skribenter på HO, men når jeg bruker kalkulator betyr det at han har økt kursmålet med 1600 % i løpet av veldig kort tid. Hadde jeg bommet så kraftig ville jeg gjemt meg under en stein og aldri kommet frem igjen. Han har konstant ligget langt under den reelle kursen og har ikke vært i nærheten av å treffe. For meg så handler alt om å forstå bransjen og virksomheten - og med respekt å melde, det er mange av analytikerne som ikke har forståelse for bransjen, og at kursmålene kan nesten virke å være satt ved å peke fingeren i været.

Her kommer for øvrig et lite hjertesukk. Vi som er positive blir ofte møtt med at vi er en menighet, kun er ekkokammer og ikke kan regne. Samtidig synes jeg mye av det som kommer fra "den andre siden" heller ikke alltid er av like høy kvalitet wller underbygger sine synspunkter - og når en forsøker å stille spørsmål virker interessen veldig liten til å få til en faglig diskusjon. Jeg blir også matt når en hører Næss på FA nyhetene uttrykke at refinansieringen til PGS vil gjøre at en aldri vil bli lønnsom, uten noen annen begrunnelse enn kun å vise til at renten på obligssjonslånet er høy....?? Det blir for meg amatørmessig og viser null innsikt verken i bransjen eller PGS.

Siden det er flere som uttrykker at vi i menigheten - eller som er i ekkokammeret ikke kan regne eller kommer med grunnløse/fantasiløse kursmål - har jeg flere spørsmål jeg gjerne vil at dere kan svare på;

- Er vi enige i at PGS hadde et driftsresultat i 2022 på 1.1 mrd - og en omsetning på litt i underkant av kr 9 mrd?
- Er vi enige i at PGS hadde rentekostnader på ca 1.1 mrd I 2022?
- Er vi enige i at PGS med refinanseringen vil ha årlige total rentekostnader på litt over 600 mill fra 2024 (mars), dvs en reduksjon på nesten 500 mill? I 2023 blir rentekostnadene noe høyere.
- Er vi enig om at PGS vil ha flere skip på kontrakt i 2023, og at late sales vil øke?
- Så kommer kanskje det viktigste spørsmålet, hva tror dere økningen i Ebit/Ebitda/driftsresultatet/cash flow blir dersom ratene stiger med 20 % (som er en edruelig økning) i 2023, samt at oppdragsmengden i tillegg øker? Gjør så det samme med 2024, gitt en ny økning i ratene på nye 20 %?

Jeg tror dere vil få en aha opplevelse...

- Er det noen som også tenker at det er en grunn til at PGS raskt snudde seg rundt for å få refinansert allerede nå - at det kanskje ikke var så dumt sett opp mot utfordringer vi nå ser i banksektoren?

I dag har det KUN vært negative overskrifter om PGS - at selskapet aldri vil bli lønnsomt, at en betaler en høy rente - det er rene dommedagsprofetien - mens det skrives ingenting om hvor mye rentekostnadene vil bli redusert, eller størrelsen på overskuddet fremover, som følge av økte oppdrag/økte rater mv. Som tidligere sagt - ja, det blir litt høyere renter på obligasjonslånet enn forventet - men PGS har samtidig faktisk kommet i mål (har full kontroll) og mener selv at en er helt i starten av en ny supersyklus, derfor synes jeg fokuset blir veldig skjevt fremstilt i dag. Jeg er derfor ikke enig i at dagens kursutvikling kan tolkes som at refinansieringen allerede var innbakt I kursen.
Redigert 20.03.2023 kl 21:22 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
20.03.2023 kl 21:07 4091

Tett ut vinduet? Hadde de andre muligheter til å oppnå lavere rente? Og hva tror dubhaddexskjedd med kursen i dag dersom de ikke hadde fått ReFi i boks på fredag men hadde gått inn i uken med usikkerheten rundt ReFi fortsatt hengende over seg?

Poenget er at ja, de må betale en del mer for å komme i mål med ReFi men usiikkerheten er fjernet, de vil ha mer enn god nok inntjening til å betjene gjelden, med renteutgifter, som til tross for en relativt dyr ReFi, de facto vil bli lavere i år enn 2022.

God kveld!
BIFFogBÆRNÉ
20.03.2023 kl 21:16 3925

Interessant å lese. Mye bra innlegg her nå.

Negativ omtale i bla FA . Har etterhvert vist seg å være bull nyheter.

Så jeg blir. Tross filleristing.
Slettet bruker
20.03.2023 kl 21:20 3848

Og muligheter for utbytte allerede neste år.
GullHårAllOve
20.03.2023 kl 21:21 3840

Spot on på alt. Ekkokammeret er jo faktisk blitt større på den negative siden nå. Men det er ok ifølge dem! 100% enige når du skriver om argumentasjonen fra de negative. Er jo aldri mer enn "tror at..." "vi ser snart 7..." og så videre. Med en gang det stilles mot spørsmål kommer det bare pis fordi fakta ikke finnes....
Slettet bruker
20.03.2023 kl 21:22 3835

Hele sektoren ble ristet. Identiske grafer. Fasiten kommer… først runde q1 så vil retningen velges for alvor.
Kontur
20.03.2023 kl 21:24 3788

Flott👌🏻
Ikke så vanskelig å se hvor dette bærer.
Opp.
Kun å vente på resultatene fremover.
Bennyfyfasan
20.03.2023 kl 21:24 3816

Godt innlegg Normalone - samme gjelder Fischer!

Det dreier seg om å være ett skritt foran ANALytikerne i div hus. De bommer hele tida, og skal man følge deres råd ville man vært blakk iløpet av måneder. Jeg er enig i at dette caset er ett innlysende MPCC scenario in the making. Ja - det er selvfølgelig relatert risiko til det, men det er det som er prisen å betale for mulig superprofitt. Superprofitt er det mange her inne som allerede har - mot ANALytikernes anbefalinger. De ser ut til gang etter gang å henge etter i denne typen selskap som er i en snuoperasjon.

Jeg tror ikke på 45kr som mange her inne, men er overbevist om at 25kr er realistisk med noen gode Q-rapporter. Mitt opprinnelige kursmål var 11,5kr når jeg gikk inn på 6,5kr...så det vil sikkert bli oppjustert fra 25kr etterhvert ;-)

Jeg gjentar - personlig har jeg vært gjennom det samme i Fro, GOGL, GSF og nå i PGS. VELDIG god profitt mot omtrent ett samlet analytikerkorps.

Jeg sier bare, fortsett den gode jobben til dere som knuser tall på en forståelig måte. Det er ikke nok å se hvilken vei verden går (mer leting i den vestlige verden) - men tallene må backe det. Det viser dere på en veldig god måte.
Slettet bruker
20.03.2023 kl 21:25 3816

Nå snakker vi. Meget bra innlegg og oppsummering.
Slettet bruker
20.03.2023 kl 21:27 3767

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/ny-klimarapport-vi-er-inne-i-et-kritisk-tiar/15598047/

Finnes motstand der ute som ikke ønsker der letes etter olje og gass i alle disse årene Pgs skal vokse seg opp til 500kr aksjen
Slettet bruker
20.03.2023 kl 21:28 3736

Vi får heller hoppe av på 250.
Bennyfyfasan
20.03.2023 kl 21:31 3658

Motstand ja. Kullgruvene ble lagt ned rundt omkring i verden, men er nå gjenåpnet. La oss erstatte kull med gass i første omgang så kan vi snakkes.

Det er også motstand mot atomkraft, vindmøller til lands og til havs, solcelle pga plassmangel, utbygging av flere vassdrag til strømproduksjon.

Hvor skal energien komme fra? Kroppsvarmen?