Techstep starter klatringen

jasso
TECH 16.03.2023 kl 10:46 16064

Gode nyheter i dag med kontrakt på 650mill. og klatringen har begynt. Tror nå at det vil kommer flere slike fremover og ser positivt på fremtiden.
Det har tatt tid på å snu skuta,men vil nå begynne å se resultater av dette arbeidet.
R1234
25.09.2023 kl 11:39 4169

Vet flere posisjonerer seg for det som kommer fremover her. I tillegg er aksjen valgt ut fundamentalt i Investornytt.
BølleFinans
04.10.2023 kl 13:13 3950

Bortsett fra forsvinnende lite handelsvolum i aksjen. Hvilke problemer ser egentlig selgerne ved Techstep for øyeblikket?

Seneste 18.08, uttalte angivelig Astrup dette til Investornytt: "Etter vi fikk den nye låne-avtalen med Nordea – er en emisjon nå ikke et alternativ. Vi er såpass godt finansielt posisjonert fremover og venter større inntektsstrømmer i Q4 med full effekt i Q1".

Så hva er det egentlig folk da bekymrer seg for. Hvordan kan selskapet prises til 280 mill om det ikke er noe emisjonsspøkelse lengre. Ville virkelig Astrup vært så direkte om det faktisk var en sannsynlighet for emisjon. Jeg har vanskelig for å forstå markedet på nåværende tidspunkt, da aksjen sendes ned til stadig nye ATLs.
jasso
06.10.2023 kl 08:47 3854

Jeg er helt enig i det du skriver. Men her er det også frykt for dårligere tider og anstrengt økonomi som spiller inn. Det har tatt lengre tid enn jeg trodde å snu selskapet i pluss. Når de leverer første positive resultater, vil denne ta av. Men jeg venter fortsatt på kontrakter ute i Europa som jo er målet.
R1234
06.10.2023 kl 09:07 3828

Her er litt svar fra Børge den 25.09.23. Jeg stilte noen spørsmål. Jeg har brukt tiden til å snitte ned til rett over 10kr. Rimelig sikker ved Q3 presentasjon, vil denne ta av. Håper bare den ikke blir snappet opp av ett oppkjøpsfond før den tid. Ved ett oppkjøp prises trolig aksjen fort til 18-19 kr.
1. Da Tech har hatt et vanskelig år, hvordan er etterspørselen til deres produkter fremover?
• Utfordringen i år har vært nedgang i Hardware markedet som har påvirket oss. Etterspørselen etter våre produkter som hjelper kundene å spare penger, øke effektiviteten og kvaliteten er god. Det er også forventet en bedring i Hardware markedet i H2.
2. Er kundene fornøyd, hva er eventuelt kunde misfornøyd med? Går det fortsatt tregt å få dette implantert blant brukerene?
• Ja, vi får gode tilbakemeldinger fra kunder og opplever lav churn. Vi hadde også en samling med kunder for et par uker siden på Marstrand med veldig gode tilbakemeldinger.
2. Er inntjening stabil?
• Vårt fokus er å bygge en solid recurring base som gjør at inntjeningen blir mer forutsigbar. Det har vært en fin utvikling på det. Med store offentlige kunder hjelper det også på stabiliteten.
3. Hvordan ser dere for dere vekst i år både på kundemasse og inntekter?
• Vi har gitt en guiding som gir oss vekst i år og årene fremover.
3. Kan det forekomme oppkjøp av Techstep?
• Vårt fokus er å fokusere på lønnsom drift.
4. Mener Techstep at dere har ett konkurransefortrinn?
• Ja, vi har en unik offering til markedet hvor vi opplever gode konkurransefortrinn. Det er ingen andre i Norden/EU som kan tilby samme offering som oss.
5. Hvilke risikoer momenter ser dere for dere fremover?
• Den usikkerheten som er i økonomien gjør at prosesser tar lengre tid.
BølleFinans
06.10.2023 kl 12:24 3776

Takk for at du tar deg tid til å stille spørsmål mange av oss sikkert lurer på,

Svarene er jo optimistisk, men tilbakeholden og noe generell. Som er naturlig da det er begrenset hva han selvsagt kan dele til en aksjonær som tar kontakt direkte, samt at han sikkert har andre ting å bruke tiden på en lange utredninger. Men svarene skaper i alle fall ikke noe mer bekymring hos meg. Jeg tror de vil klare å snu dette.

Samtidig er det interessant å se hvordan selskapet prises. Jeg har selv vært med og grundet et tech-selskap som på det meste hentet penger til en prising på 200 mill (sent 2021). Men i all ydmykhet, vi hadde fått til en forsvinnende brøkdel av det Techstep kan vise til, og selskapet er mer eller mindre nullet i dag. Da er det interessant å se at Techsteps aksjonærer mener selskapet er verdt kun 80 mill mer enn det vi var verdt for kort tid siden. Alle forstår jo hvorfor det har blitt sånn, med makroforholdene som råder, men likevel, det er noe veldig irrasjonelt over det hele. Spesielt om ovehengende fare for emisjon er borte, rentetoppen er innenfor rekkevidde, og selskapet selv er uttalt optimistisk til utviklingen kun 1-2 kvartaler fra hvor vi er nå.
jasso
25.10.2023 kl 10:29 3450

Klar beskjed fra hovedaksjonær Haudemann-Andersen. Vil ikke ha noe av hausing i markedet og bryter avtale med useriøs aktør.
rydning
01.11.2023 kl 15:29 3282

Personlig synes jeg det er veldig synd for Techstep av Børge ikke blir med videre. En utrolig dyktig kar med en utrolig sterk CV. Ønsker han lykke til videre og jeg er sikker på at selskapet gjør en grundig jobb i å finne en ny CEO, som styrer skuta videre i det viktigste og mest spennende tiåret i Techstep’s historie.
Slettet bruker
01.11.2023 kl 15:45 3260

Er det egentlig så synd? Ser man på aksjekursen siden han tok over er utviklingen helt horribel.
rydning
01.11.2023 kl 15:50 3248

At aksjekursen ligger der den gjør er på bakgrunn av en serie faktorer som Børge ikke får gjort stort med.
Seriøs
01.11.2023 kl 19:37 3167

Personlige årsaker ble det nevnt og det er trist hvis det er skjedd noe med han men kan være bra for Techstep å få inn en annen som er mer egnet. Har gått skikkelig på trynet etter Børge overtok dessverre.
jasso
20.11.2023 kl 08:16 2860

Ingen som vil kommentere tallene? De var jo bedre men fortsatt litt minus. Ikke en eneste kontrakt meldt siden juni .Dette er for dårlig og derfor ligger kursen der den er.
Heller ikke kjøp fra ledende ansatte gjennomføres. Noe positivt må skje for å få fart på denne.
Seriøs
20.11.2023 kl 09:35 2812

Techstep var på god vei med Jens Haviken men Børge kjørte det i grøfta. Synd
Skitur
13.12.2023 kl 07:46 2485

Blir spennende å se om det gjør utslag på kursen i dag.
jasso
13.12.2023 kl 08:29 2446

Ja det var på tide med en ny kontrakt, den siste kom jo i juni. Det blir nok en positiv dag og med stigene omsetning. Tror at vi kan bli positivt overasket i neste
kvartalsrapport.
jasso
29.12.2023 kl 10:42 2195

Da er det elendige 2023 over og jeg tenker det kan vel bare bli bedre i 2024. Ledelse har kjøpt noen aksjer og vi fikk en avtale på tampen av året. Jeg har troen på at det vil komme et resultat i pluss ved årsmeldingen 29 februar. Godt Nytt År.
jasso
29.01.2024 kl 08:21 1941

Ny daglig leder,kommer fra Microsoft,men hjelper det?
Skitur
29.01.2024 kl 11:48 1882

Han har jobbet for selskapet som konsulent så kjenner jo til selskapet litt. Vi får håpe han klarer å få ting på rett vei nå. Blir spennende å se hva de kommer med nå Q4 legges frem.
pnc
01.02.2024 kl 23:52 1776

Der stinker emisjon.
R1234
02.02.2024 kl 06:23 1731

Absolutt ikke, se siste Q3,… det er i Q4 synergien av kontraktene kommer, Money..
pnc
02.02.2024 kl 10:11 1674

De melder ingen nye kontrakter. Det er også stille rundt den største kontrakten som skulle materialisert seg.

Ny CEO, nye planer, ny strategi… ny emisjon.
R1234
02.02.2024 kl 10:42 1655

Selg dritten da:)
BølleFinans
04.02.2024 kl 19:48 1552

Vel, de hadde 68 mill i cash ved utgangen av Q3. Operations har bidratt med 80 mill i kassen siden starten på 2023. Hovedutgiften deres YTD 2023 er innkjøp av utstyr for leasing (84 mill YTD), men har de kontrakter på dette eller kan dreie mer av inntjeningen over på ARR-drevet inntekt, så bør operations være greit å finansiere videre vil jeg tro.

Emisjon kan vel per nå kun forsvares med kapital for å satse innenfor oppkjøp, mer tekniske utviklingsaktiviteter eller lignende. Emisjon kommer nok kun om de største eierne virkelig vil og ser en verdi i det. Det er ikke åpenbart for meg per nå.
pnc
09.02.2024 kl 08:12 1408

Den type business overlever når de vokser på revenues.
jasso
28.02.2024 kl 10:29 1198

Ja hva kan vi vente her i morgen? Nye nedjusteringer eller klarer de nå å tjene noen kroner? Jeg tror vi kan bli positivt overrasket og skjer det vil aksjen løfte seg betydelig.
Oli
16.03.2024 kl 17:52 971

Hørte på Aksjepodden hvor tidligere styreleder (nå styremedlem) Jens Rugseth var på besøk for å snakke om porteføljen sin som består av Crayon, Link Mobility, Spir Group, Cyviz og Techstep.

På spørsmål om hvilket selskap han ser for seg som den største mangedoblingskandidaten i porteføljen så løfter han frem Techstep. Utdraget kan høres fra 1 time og 12 minutter ut i sendingen. Aksjekursen har holdt seg stabil mellom 8-9 kr siden oktober i fjor. Den har nesten ikke daglig omsetning, så lite skal til for å bevege kursen i den ene eller andre retningen. Kanskje har vi sett bunnen i denne nå...
Skitur
16.03.2024 kl 18:43 939

Her kan det være lurt å ta noen lodd.
BølleFinans
17.03.2024 kl 16:28 837

Det eneste som bekymrer meg bittelitt i Techstep akkurat nå, er om noen av de største eierne, sammen med ny CEO, ønsker å prioritere en emisjon. Men jeg tror ikke Rugseth egentlig har særlig med fri kapital for tiden til å forsvare prorata eierandel i en emisjonsrunde, og sånn sett ikke foretrekker noen emisjon for øyeblikket. Selvsagt spekulering fra min side. Men av det jeg kan forstå, om selskapet ikke MÅ ha noen emisjon, og Rugseth ikke har særlig med fri kapital for hånden, så blir det ingen emisjon heller. Jeg synes det ser mer usannsynlig ut enn sannsynlig i alle fall.

Hørte ellers partiet i Aksjepodden det ble henvist til her (takk for tips). Der trekker han frem selskapets driftsorgansiasjon som største utfordring. At deres leveringskapasitet i store rammeavtaler ikke er helt der det bør være for øyeblikket. Men tolket det mer som kunnskap/mangel på erfaring var utfordringen, enn mangel på hoder og hender. I så fall, dette bør heller ikke være med å understøtte noen emisjon.

Hører gjerne hva andre tenker her
jasso
18.03.2024 kl 19:42 636

30 millioner over 4 år. Ja det var jo en ordre da, men jeg venter meg mye mer en dette fremover. Hvorfor kjøper ikke ledelsen på disse kursene?
Det ville jo sette litt fart på kursen som har vært en tragedie hele 2023
jasso
25.03.2024 kl 11:54 436

Da har vi sett 10 tallet i dag. Kan være starten på noe moro fremover. Ser frem til mairapporten som viser pluss i regnskapet.
jasso
02.04.2024 kl 11:08 306

Da ser det ut til at den begynner å røre på seg. Stigene omsetning den har klatret ca. 2 kr fra bunn.Så får vi se om de klarer å lande noen store avtaler fremover.
BølleFinans
04.04.2024 kl 12:08 202

For de av dere andre, som måtte være nysgjerrig på selskapets rådende syn på en emisjon i nærmeste fremtid. Her er et utklipp fra et mail-svar jeg mottok fra CEO, Morten Meier, da jeg stilte han spørsmål rundt en evt emisjon:

"Som du selv skriver, kan vi ikke gå ut med annen informasjon enn hva vi har delt offentlig, men som vi allerede har sagt, ser vi ikke for oss noen emisjon i nærmeste fremtid.

Det er veldig mye positivt som skjer om dagen, som vi også snakket om på sist kvartalspresentasjon, samt vi har sendt ut børsmelding og/eller pressemelding rundt. Men det er også fortsatt mye arbeid som gjenstår i å trimme, rigge og tilpasse organisasjonen den veksten og de mulighetene vi ser foran oss, men det arbeidet er vi godt i gang med.

Glad du og andre ser potensiale i Techstep, det er også min hovedmotivasjon med å bli med på laget, og nå få lede laget, for jeg ser et stort uforløst potensiale som vi nå jobber med å klare realisere."