Crayon er nå ned 60%

Bullbying
17.03.2023 kl 18:50 148

Siden november 2021. Det viser hvor brutalt børsmarkedet er. Hvordan markedet priser et selskap har sjeldent noe med selskapet å gjøre.....Det har med markedsforhold, det har med hvilke sektorer de store investorer velger å satse på. Mitt håp og tro....er at vi vil se en sektorrotasjon som heller mot tech aksjer i slutten av året. Jeg kan ikke forstå at å kjøpe Crayon på 79,- vil være ulønnsomt. Jeg vet ikke hva P/E er på Crayon med en prising på 79,-.....men jeg vil anta at det er ganske lavt. Personlig....kommer jeg til å beholde mine aksjer til hvertfall etter q2....som er det viktigste q for Crayon.

Jeg hører ofte frasen"hvem er det som selger på disse nivåer?, Vel....svaret er at de som har roboter, de store aktørene kan selge, kjøpe og totalt styre utviklingen på en aksje....når den aksjen er lite omsatt i forhold til markedsverdien. Crayon er i snitt omsatt for rundt 30 mill daglig...det er under 0,5% av alle utestående aksjer. De 10 største eierne i Crayon eier over 50%....Folketrygdfondet er en av de største eierne....også den eneste som har solgt seg noe ned de siste mnd.

Crayon er ned 26% siste mnd....men nedsalget er på små volum. Store aktører selger seg ofte ned med småhandler fordi de håper å trigge stoploss blant små aksjonærer. Mitt råd er: ikke selg på dissen nivåene. Hvis du kan...gi det 6 mnd. Jeg tror Crayon trades på rundt 120-150 på slutten av året. Og husk at over 99% av alle aksjen i Crayon blir ikke omsatt daglig.