– Vi trenger 20.000 fyllestasjoner🔥 HYON 🔥

vikingfan
HYON 17.03.2023 kl 20:42 26785

HYON med første godkjente brenselcelleløsning til maritimt fra DNV GL.

Azazel:
Børsverdi 35 millioner…
Dersom Hyon sitter på et unikt produkt, så kan det bli meget attraktivt for de som ønsker kontroll over denne delen av verdikjeden. Ser man på Hydrogenbølgen i form av nye incentiver(finansiering) for satsning på dette i USA og Europa, så kan Hyon forsvinne på utenlandske hender fortere enn Hellesylt har fått opp skiltet på produksjonsanlegget..

HYONs modulbaserte brenselcelleløsning for maritim bruk får verdens første prinsippgodkjennelse av DNV GL. HYON AS har som første selskap i verden mottatt en slik godkjennelse, for sine modulariserte maskinromløsninger. ( Fikk dette i 2018)

Kilde: https://www.hydrogen.no/aktuelt/nyheter/hyon-med-forste-godkjente-brenselcellelosning-til-maritimt-fra-dnv-gl

Vi har hørt om det grønne skiftet lenge. Det som forurenser mest er ferjer, skip og båter.

Nå skal myndighetene og verden forstå dette?

Hyon sitter på nøkkelen sammen med mange andre selskaper.

Her er et av mange prosjekt som nå kommer:

De nye fergene vil redusere CO2-utslippet i Vestfjordsambandet med 26.500 tonn per år, noe som tilsvarer utslippet fra 13.000 dieselbiler. — Det er derfor snakk om et klimaprosjekt i verdensklasse, sa Torghatten Nord, da det ble klart at de stakk av med det vinnende anbudet.

https://hydrogen24.no/2022/04/28/torghatten-nord-mener-trykksatt-hydrogen-er-billigst-og-enklest/

Det at Torghatten velger trykksatt hydrogen er svært gode nyheter for HYON.

Nå må politikerne våkne, støtte og få fart på hydrogensatsingen i Norge for båter, ferjer og tungtransport.

https://www.tu.no/artikler/fem-selskaper-vil-samarbeide-om-a-forsyne-cruiseskip-med-hydrogen/525643

https://www.hellesylt.info/2022/12/hydrogenfabrikken-opnar-i-november-2023/


Når første avtale kommer bør man være fullastet i HYON.
Redigert 04.05.2023 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Azazel
18.07.2023 kl 09:25 3604

Ser vi på Nel som har begynt reisen fra «pølsebod» mot McDonalds(Jafs:)) så ser vi potensialet for andre hydrogen aktører. Dersom Hyon har den unike teknologien de sier innen maritim fueling av Hydrogen, så kan de også bevege seg fra «loppemarked» mot «pølsebod» innen 2023.
Redigert 18.07.2023 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
freddiemercury
18.07.2023 kl 10:02 3578

Ja, Det går uten tvil riktig veg, samt et bra momentum. Slik jeg ser det er det kun snakk om tid før det Maritime kommer også! Og der kommer man ikke utenom makroen. Det er den vi er en funksjon av. Slik jeg ser ting nå frykter jeg kun makro + cash. Jeg tror at Inflasjons spøkelset snart er over og folk faktisk kommer til å se lystigere på livet, les: at Makroen egentlig ikke er så gale som vi frykter. At redere faktisk tjener penger igjen, at de dermed tør å investere i fremtiden etc. Hadde HYON hatt nok cash hadde jeg brydd meg katta om hvordan makroen gikk også. Nå har dog ikke HYON kisten full av kronasjer. Dog har HYON en fordel. Det er et lite selskap, og de trenger ikke mye cash for å holde det flytende. Bare slakteverdien i seg selv er verd mer enn dagens kurs.
Har du kanskje noen tips til hvilke offentlige programmer HYON kunne søkt på ? Man leser jo hver dag om penger som deles ut, til alskens selskap
freddiemercury
18.07.2023 kl 11:10 3558

Abslutt! jeg er 100% sikker på at noen kommer til å gjøre det, jeg bare håper det blir HYON - de trenger bare litt cash, funding eller en ordre for få ting i gang.
Makro er nøkkelen, den kommer!
Azazel
18.07.2023 kl 12:01 3597

Selskapet vil ikke dele detaljer rundt hvilke programmer de har søkt på, annet enn at de har søkt både i og utenfor Norge etter støtte. Det er som du sier ikke mye som skal til for at Hyon er «safe» til markedet kommer.
freddiemercury
18.07.2023 kl 12:53 3588

Når det er sagt, så lurer jeg av og til på om de burde søkt litt mere ekstern hjelp for å søke. Det deles ut over en lav sko, og gud bedre meg så mye ræl som får tilskudd
Men som du nevner, det er veldig lite som skal til for at de er "safe"
Det viktigste spør du meg er Makro og/eller en ordre. Med en ordre er de safe. Jeg tror dog at ordrene kommer som perler på en snor, når makroen ser bedre ut. I mellomtiden trenger HYON kun EN ordre, eller funding fra staten/noe annet
Azazel
18.07.2023 kl 13:29 3576

Mulig de har overvurdert egne evner i denne delen ja, styreleder Otto Søberg er tidligere adm dir hos Eksportkreditt Norge og burde ha en del innsikt. Mulig han brente alle broer inn mot innovasjon Norge her:) :

https://e24.no/naeringsliv/i/JokyM6/mener-norge-maa-ta-grep-for-aa-snu-negativ-eksport-trend-vil-omorganisere-statlig-stoetteapparat
Redigert 18.07.2023 kl 13:29 Du må logge inn for å svare
freddiemercury
18.07.2023 kl 14:04 3558

haha, fin lesning, men jeg tror nok ikke han brente broene her :-) Han burde absolutt hatt et nettverk å trekke på.
Han sitter dog kun i styret, det må da være mulig at selskapet selv fremskaffer en god skribent og med høy arbeidskapasitet ?
Se på Greenstat evt, de gjør alt riktig, og får betalt for det :-)
Jeg har troen, vi må bare ha makroen med oss, den kommer
Azazel
19.07.2023 kl 10:59 3457

Selskapet har blitt utfordret på markedskommunikasjon + ensidig fokus internt mot det norske markedet. En «storyteller/selger» hadde gjort seg for selskapet - synes dog at de har kommet seg noe ila april/mai. Ser ut til at vi skal opp mot 0,4 igjen ila uka - blir ikke overrasket om vi får inn et par «kjente» investorer som ønsker posisjonere seg for veien videre. Hadde de hatt cash så hadde caset stått seg meget bra.
Aldara
19.07.2023 kl 11:03 3493

Burde ikke være den aller største utfordringen å få fatt i investeringspenger til fremtidig hydrogenløsninger!
freddiemercury
19.07.2023 kl 11:13 3494

Det er mitt take på det også. husk at HYON er en funksjon av hydrogen markedet. dvs, de trenger kun å funde lønn etc til de ansatte. Selve prosjektene de evt får er det kunden som betales. Litt som å verft etc. Man får betalt 20 % uprfont, 30 % når stålet kuttes, 20 % nå kjølen settes og siste 20 % når båten settes på vannet (bare som eks)

Jeg tror at andre folk også har begynt å innse dette. Og som nevnt før, så er HYON i mine øyne verd mere enn dagens kurs, selv for dem som HATER Hydrogen (penger på bok + børsskall + fremførbart underskudd + ingenører på kontrakt)

dette bør de klare å få fundet / alliert seg med en kunde etc etc
Azazel
19.07.2023 kl 11:15 3490

Enig, det burde være grei skurring i en verden som koker og setter nye rekorder som følge av utslipp og global oppvarming mm.. Hydrogen seiler opp som en del av fremtidig energimiks, og der sitter Hyon med unik teknologi.
Aldara
19.07.2023 kl 11:30 3513

Underlig at folk ikke kjøper mer i denne!
Aiko
19.07.2023 kl 12:24 3518

Må nesten komme noe konkret i forhold til kontrakter før det kjøpes. Aksjen har jo bare gått en vei og det er nedover så langt i alle fall.
Er vel 80% ned siste år med ekstremt liten omsetning i det siste.
Det at de nå vurderer sine strategiske valg fremover trenger ikke nødvendigvis å bety noe positivt.
Jeg følger i alle fall nøye med fremover.
Aldara
19.07.2023 kl 12:53 3510

Det kan også bety noe positivt! Ikke se bort ifra det.. I god tid før uka på Sørlandet..
Azazel
19.07.2023 kl 13:00 3516

Får vi grønt lys på differansekontrakter fra regjeringen så vil jo denne ta av - det vil også få flere til å bestille hydrogenferger/skip.
Mulig selskapet også kan velge å bidra inn mot andre arenaer enn kun det maritime. Bestillingen på den mobile hydrogentanker NH bestilte fra hyon kan kanskje gi de flere ben å stå på. For maritime OG landbaserte applikasjoner.
Redigert 19.07.2023 kl 13:02 Du må logge inn for å svare
freddiemercury
19.07.2023 kl 15:10 3478

ps! vet vi om noen konkrete datoer det kan være greit å følge med på angående differansekontraker/grønt lys ?
Azazel
20.07.2023 kl 08:43 3374

Interessant intervju med lederne i Provaris, som er en aktuell samarbeidspartner for Hyon. De får frem gode poeng for hvorfor komprimert Hydrogen er en god løsning inn mot fremtidens energimiks:

https://www.linkedin.com/posts/provaris-energy_our-managing-director-and-ceo-martin-carolan-activity-7087647551167889409-zE6T?utm_source=share&utm_medium=member_ios

Some key themes to emerge from the discussion:

- Utilising compressed hydrogen solutions can compliment the intermittency of renewable generation
- Compressed hydrogen transported by ship could arrive at destination markets and be fed straight into the grid or used by offtakers
- Utilising the availability of water-based floating storage reduces the need for geological availability (salt caverns) or wider connection to a storage unit offsite
freddiemercury
20.07.2023 kl 12:52 3314

god lesing. Han svarer godt for seg!
Azazel
20.07.2023 kl 13:09 3282

De som kan få dette på plass har vel sommerferie akkurat nå, August/Sept så er vi der. Ser at dette blir nevnt i alle sammenhenger hvor hydrogen er tema, så det er nok et ganske massivt press mot regjeringen + Norge som miljøfyrtårn i europa.
freddiemercury
20.07.2023 kl 14:25 3269

det er vel det jeg har kommet frem til også - at nå i fellesferien/Juli, da skjer det fint lite

ps! har du/noen andre, peilingen på hva det koster å børsnotere et selskap på Euronext ( all inkl altså, advokater etc etc) --> les: hvilken verdi har HYON bare ved det å være på børs, noen inputs?
Azazel
20.07.2023 kl 14:45 3262

Godt spm, jeg har ikke peiling. Helt sikkert noen på xtrainvestor som kan svare på det - send inn spm via aksjesladder:) Med lange briller på så skal sikkert Norwegian Hydrogen børsnoteres. De eier allerede en god del av Hyon, således en fin inngang til å ta resten å endre dette til NH. Superspekulativt, men en mulighet det også.
freddiemercury
20.07.2023 kl 14:50 3275

sånn sett er det vel mer sansynlig at Greenstat kunne prøvd det samme, de har jo tross alt annonsert at de skal børsnoteres til Høsten OG at de har 3 avd 5 Enova prosjekt som enda ikke er klubbet igjennom

men jeg tenkte mere, som i ren slakte verdi. Les: hva er det å slippe å børsnotere et selskap verd for selv en "hydrogenhater"
Azazel
21.07.2023 kl 09:11 3173

Godt poeng! Det finnes helt sikkert andre aktører som også kan komme på banen. Hyon har jo både et godt kontaktnett, samt at de selv mener de besitter unik hydrogenteknologi - det må jo også være verdt noe. Spennende uker foran oss, ser vi økende omsetning på høyere kurs så er det nok flere som vil inn før mulig løsning kommer. Reverse takeover, emisjon eller dukker det plutselig opp støtte fra et av programmene de har søkt på?:)
Redigert 21.07.2023 kl 09:12 Du må logge inn for å svare
Aldara
21.07.2023 kl 10:01 3138

Større volum idag allerede sml med siste hele dagers volum. Ihvertfall ikke negativt!
Azazel
21.07.2023 kl 15:39 3063

Ikke mye som skal til for at interessen tar seg opp - spm og krav om differansekontrakter vet vi kommer til å bli fokus fremover - så hydrogenbets vil nok bli hot ila sensommer/høst. Spm er mer hvilke hester man bør ri. Hyons setup mangler økonomisk trygghet, og forutsigbarhet - men risk/reward mtp underliggende verdier er ok.
Redigert 21.07.2023 kl 15:44 Du må logge inn for å svare
freddiemercury
21.07.2023 kl 16:34 3039

Enig,

Slik jeg ser det, så har HYON en fordel mere, de er priset så lavt + trenger så lite funding at jeg ser det som et mindre problem, enn om HYON brant 100 mill i kvartalet OG måtte hente noen hundre mill

HYON brenner vel kun 20 mill i året og har en MC på skarve 20 mill også ?

det blir en spennende høst og det skal, som vi så i dag, særs lite til for å bevege kursen
Azazel
24.07.2023 kl 08:43 2748

Skal vi holde tritt med hydrogensatsingen globalt og dermed ha konkurransedyktig tungindustri i fremtiden, bør vi gjøre enda mer for å utnytte fortrinnet leverandør- og forskningsmiljøene har gitt oss.

https://www.dn.no/hydrogen/forskning/det-gronne-skiftet/arbeidsplasser-og-konkurransekraft-kan-glippe-i-hydrogenkapplopet/2-1-1487952
Azazel
24.07.2023 kl 15:34 2623

Volum opp enda ett hakk i dag, ok kjøpsside også. Flere triggere her, men high risk, blir spennende inn mot Arendalsuka.
Azazel
26.07.2023 kl 09:30 2428

Provaris satser i norge, det er gode nyheter for alle som jobber innen maritim hydrogen her. Hyon passer godt inn som en del av verdikjeden til Provaris.
“Provaris’ ambitious plan for a tank production facility aligns with Norway’s announced Green Alliance with the European Union, reinforcing support for its ambitions for energy transition, while also developing a new industry for manufacturing jobs, export revenue from regional Norway and an early cashflow generating business for the company in 2025.”

https://www.h2-view.com/story/provaris-energy-begins-hydrogen-tank-prototyping-in-norway-eyeing-2024-class-approval/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=linkedin&utm_campaign=rss
Azazel
26.07.2023 kl 13:49 2351

Tyskerne mener alvor med hydrogen.

Investing in hydrogen is an investment in our future, in climate protection, in skilled jobs and the security of energy supply.”

Germany's message to our partner countries is: We not only want to import hydrogen reliably, we also want to help ensure that the new hydrogen supply chains also lead to good, sustainable development.”

https://www.hydrogeninsight.com/policy/breaking-germany-doubles-its-green-hydrogen-production-target-for-2030-in-new-update-of-national-strategy/2-1-1491715
Azazel
26.07.2023 kl 15:59 2310

Volumet kommer seg nå, spennende utvikling om det øker enda mer og vi lander over 0,4.
freddiemercury
26.07.2023 kl 18:21 2275

jaggu gikk det bra volum idag
Det virker som om støkken hos aksjonærene har forsvunnet igjen slik jeg ser det

Av kortsiktige positive triggere så vil jeg mene at kommende Arendalsuke + at fellesferien snart er over (retailere+tildelinger skjer ikke på røde dager) er noe å se frem til

Det skal lite til for aksjen tar fyr, men NOE må til - vi går spennende tider i møte
Azazel
26.07.2023 kl 20:02 2222

Sånn som tyskerne mener alvor nå, så kan ikke Vestre og co stå med lua i hånda og ikke joine hydrogenpartyet.


https://www.linkedin.com/posts/hydrogen-europe_germanys-national-hydrogen-strategy-update-activity-7089996659929018368-mfFi?utm_source=share&utm_medium=member_ios

Blir veldig overrasket om ikke differansekontrakter og/eller flere tildelinger av støtte kommer på plass for å sikre god stemning ila høsten.
Azazel
27.07.2023 kl 10:23 2122

Stoppet helt opp igjen nå - Selgerne ferdig under 0,4? Veien opp mot 0,5 starter kanskje før helga. Spennende!
Azazel
28.07.2023 kl 15:48 1965

Kryper seg oppover, på lavt volum igjen. Kjøperne må opp når selgerne vil ha mer for aksjene. Spennende uker foran oss.
maxam
31.07.2023 kl 08:43 1789

HYON: FÅTT ORDRE FOR DEMO-HYDROGENSTASJON I KRISTIANSAND
Oslo (Infront TDN Direkt): Hynion har fått ordre for en demo-hydrogenstasjon og startet samarbeid med Hydrogen Elektriske Byggeplasser AS (HEB) for å etablere stasjonen i Kristiansand, ifølge en melding mandag.






TDN Direkt finans@tdn.no
freddiemercury
31.07.2023 kl 09:45 1757

Da er er det 14 dager til Arendalsuken starter, noen som har noen tanker rundt dette?
Azazel
01.08.2023 kl 11:20 1551

Hydrogenkappløpet er i gang - noe vil nok regjeringen vår også foreta seg, de etterlyser jo initiativ fra det private, og flere aktører NH, Provaris ++ har satt igang prosjekter. De 5 knytepunktene må følges opp, lite som skal til for at ferden mot 0,5 tar fart. Mulig det kan løsne ifm forventninger til Arendalsuka.
I mellomtiden satses det i europa:

https://www.linkedin.com/posts/hydrogen-insight_eu-gives-green-light-to-netherlands-246m-activity-7091788913521963008-7GzC?utm_source=share&utm_medium=member_ios
freddiemercury
02.08.2023 kl 10:42 1445

med tanke på det man leser rundtom, så virker dte for meg som om ting løsner der ute
Nå er det 1 uker til Arendalsuken, det burde kunne gå i favær HYON slik jeg ser det
Skulle bare ønske at den norske stat var mere på ballen i dette tilfellet
freddiemercury
04.08.2023 kl 09:37 1329

Provaris Energy har nå lagt ut deres oppdaterte presentasjon omkring Compressed Hydrogen, interessant lesing

+++

https://www.linkedin.com/posts/provaris-energy_presentation-activity-7093042026056728576-uB8G?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

+++