QEC - Annual / Q - Reports

minsin
QEC 24.03.2023 kl 04:43 48020


Annual 2022 :

Operating & Financial

With three (0.75 net) wells brought on production at Kakwa Central this year, our volumes increased over the last year. The higher volumes also reflect the conversion of the Kakwa North royalty interest into a working interest in the fourth quarter. Higher prices generated adjusted funds flow from operations of $26.3 million. Net of capital investment of $11.6 million in 2022, this resulted in a working capital surplus of $24.5 million. This surplus also includes the refund of $7.7 million in restricted cash from the Quebec Government. Pending a ruling on our claim to have Bill 21 declared invalid, we are segregating these funds internally as we are responsible for reclamation costs under the pre-existing regulations in Quebec.

We only participated in one (0.25 net) of the two (0.50 net) wells drilled by the operator at Kakwa Central this winter. The expected return on our capital for the second well was challenged by lower commodity prices, inflation in well costs and their proposed completion design that might not maximize recoveries. As a result, we expect our production will experience natural declines this year prior to the commencement of the Kakwa North drilling program of up to three (1.5 net) wells late this fall.

Outlook

With our current liquidity, we are well positioned to participate in the proposed drilling at Kakwa North. If the operator drills three (1.5 net) wells, we could see our production materially increase in the second half of next year by over 1,500 boe/d.

We have redoubled our efforts in Quebec. As we follow the legal process, we have met with several European countries on how our project can provide near-zero emissions natural gas delivered through a permitted LNG export facility in Quebec to improve their energy security. We have encouraged them to engage with the Quebec Government on a path forward. We have discussed with Government of Quebec and local business and other groups how our project could be a solution to their energy crisis. Though the timeline and outcome of these initiatives is far from certain, we remain committed to crystallizing value for our discovery. We have also made significant progress with our high impact projects in the Kingdom of Jordan and Utah. Our future is now less dependent on the Quebec Utica.

Highlights
• Strong financial position with a working capital surplus of close to $25 million and an unutilized credit facility of $16 million
• Conversion of royalty interest in Kakwa North farm-in wells add 700 boe/d in the fourth quarter
• Government of Quebec enacts Bill 21 to revoke oil and gas exploration licenses
• Before tax NPV-10% of total proved and probable reserves unchanged at $270 million even with a 10% decrease in volumes to 30 MMBoe
• Average daily production of 1,714 boe/d and adjusted funds flow from operations of $26.3 million

Outlook

With our current liquidity, we are well positioned to participate in the proposed drilling at Kakwa North. If the operator drills three (1.5 net) wells, we could see our production materially increase in the second half of next year by over 1,500 boe/d.

We have redoubled our efforts in Quebec. As we follow the legal process, we have met with several European countries on how our project can provide near-zero emissions natural gas delivered through a permitted LNG export facility in Quebec to improve their energy security. We have encouraged them to engage with the Quebec Government on a path forward. We have discussed with Government of Quebec and local business and other groups how our project could be a solution to their energy crisis. Though the timeline and outcome of these initiatives is far from certain, we remain committed to crystallizing value for our discovery. We have also made significant progress with our high impact projects in the Kingdom of Jordan and Utah. Our future is now less dependent on the Quebec Utica.

https://newsweb.oslobors.no/message/586065
Redigert 10.05.2023 kl 15:23 Du må logge inn for å svare
Fjellbris
25.03.2023 kl 12:58 5939

Takk for det Peter og riktig god helg også til deg😀👍 Vi er litt uenige om kursen i QEC pt. og fremover, men det er helt i orden, og veldig bra med ulike synspunkter som skaper gode diskusjoner her inne👍 Så får vi håpe vi blir positivt overasket og rik begge 2, vi har jo begge samme mål og håper å se kurs så høy som mulig neste år, jeg tror 4-7 og selvfølgelig enda høyere om vi får rette beløp erstatning eller oppheving Bill21😉
minsin
25.03.2023 kl 12:58 5952

Veldig mye frykt i markedet nå , uten tvil...
Jeg registrerer at eks bitcoin har steget fra 16.000 til 27.000 på kort tid- 70 pst stigning
Min forklaring på dette er at endel aksjonærer frykter bank sektoren og spesielt aksje selskaper med høy gjeld, og sikrer derfor verdiene bla i bitcoin.
På den måten eliminerer man endel av usikkerheten rundt bank krisen og hva den vil føre til


Redigert 25.03.2023 kl 12:59 Du må logge inn for å svare
TrumpGold
25.03.2023 kl 13:03 5932

Enig med deg. Med tanke på hvordan markedet har tatt imot de tre siste kvartalsrapportene så er det naivt å tro at kursen skal 3-4 dobles i løpet av årets siste 9 måneder kun basert på produksjon og inntjening.
Selvfølgelig preget børsklimaet utviklingen igår, men olja var ned 1,5% ved børsstenging og Qec endte nesten 9% ned. Markedet er ikke nådig mot Qec!
MC Axel
25.03.2023 kl 13:07 5907

Thank you minsin! 👍

That the share price fell so much yesterday was not rational
googleearth11
25.03.2023 kl 13:19 5882

Ingen har sagt at kursen skal ligge på 4 kr i dag. Det er en del av oss som har sagt mellom 4 og 7 kr 31.12. Jeg lurer bare på hvor du får utsagnene dine fra. Hva slags fakta bygger du påstandene dine på. Er alltid villig til å høre på godt underbygget argumentasjon. Men synsing avfeier heg som tøv. 4- 7 kr er under normalt børsklima. Ved generelt krakk eller bankkrise el.l så sier det seg selv at ikke målet oppnås.
Fjellbris
25.03.2023 kl 13:59 5828

🙏 Stor takk igjen for meget godt og begrunnet innlegg👌😀 Nytt kursmål 5-7 noteres, ser ingen grunn til at det ikke skal slå til. Blir spennende å se om noen av husa også studerer Q4 rapporten og kommer med ny og oppdatert anbefaling / kursmål til uka, håper og tror det😉
Peter Sellers
25.03.2023 kl 14:20 5838

@ge11,Ingen har sagt at kursen skal ligge på 4 kr i dag skriver du, men den burde den gjøre mener nå jeg med flere! Du gjør jo ikke annet enn synse selv med 4-7kr ilp 2023 hvor i all verden har du det i fra hva slags fakta bygger du dette på, SPÅDOM???
thoran
25.03.2023 kl 16:05 5742

Jeg tror også Quebec er viktig her for prisen på QEC. Tror også tiden jobber for at denne aksjen vil stige. Det er absolutt ingenting som tilsier en lav olje pris i tiden som kommer. Men generelt bør man ha tro på denne sektoren. Er enig med deg og takk for svaret. God helg.
Peter Sellers
25.03.2023 kl 17:05 5663

@Fjellbris, ja det hadde jo vært kjempe hyggelig om vi alle som sitter i Qec kunne smile hele veien til banken en dag, slå oss på brystet og si at vi har gjort en god investering, så la oss slå et slag for det!! God kveld Fjellbris :))
minsin
25.03.2023 kl 22:23 5390

hmm nå har jeg ikke fin regnet helt på dette , får se på det litt senere ... og komme med litt mere detaljer rundt beregningene
Høyst sannsynlig at bunnen i kursmålet mitt økes :-)

I mellom tiden kan du lese denne artikkelen, dagens qec artikkel -
https://finance.yahoo.com/news/questerre-energy-tse-qec-might-121645311.html?.tsrc=rss

https://simplywall.st/stocks/ca/energy/tsx-qec/questerre-energy-shares?blueprint=2440798&utm_medium=finance_user&utm_campaign=conclusion-grid&utm_source=yahoo
Redigert 25.03.2023 kl 23:06 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
26.03.2023 kl 10:46 4990

«
1
2
3
4
5
6
»
Peter Sellers
I dag kl 10:35
35
googleearth11 skrev
Det har ikke noe med teknisk signal å gjøre. Anbefaler deg å sette deg inn i TA. Kan være et fint ve..
@ge11 god morgen, din vurdering av TA vennligst les innlegg fra Durham som jeg går ut i fra at Durham har analysert Qec altså en TA:
Durham
23.03.2023 kl 19:00
utdrag!
Questerre reagerer opp fra de aller første ultraminibølger av 5 og oppfører seg som hør og bør den skal. Der bølger 1,2,3, og sist 4 står bekreftet og verifisert er det dens femte som nå er fokal punktet. Der de aller første ultraminis stemte gir den videre mekanikken 1,90, før 1,91-2,1 før 2,2, 2,4, (2,52/2,54) før 2,601 for å være presis. Før 3,4kr. Dette gir bølge 5 men også bølge 1 større skala. Bølge 5 større skala er 8kr. I dette gjelder fortsatt refleksjonen av 5 års perioden.

Durham sitat samme kveld noe senere!
21:43: Questerre med noe økning av volum fra noe før og ved igjennom mens å nærme 1,90kr. Ingen tilfeldighet.

Så dagen etter når rapporten er sluppet så en helt annen forklaring fra Durham også gjengitt av Tynnidioten!
Durham
24.03.2023 kl 09:45

Markedet noe skuffet over rapporten der produksjon ikke sto til forventning. Der er det fullt anledning å ta ut små-gaps til 1,7 området. Analysert konstruksjon tåler det hvor aksjen reagerer oppad der etter. Alternativt, om aksjen faller under 1,7kr på alvor brytes konstruksjon vi har analysert hvor som matematisk konsekvens blir å vake mellom 1,7 og 1,5 frem til og med medio juni - det eventuelt analyserer man dypere nærmere sannsynligheten. Samtidig visste markedet Questerre ikke ville kunne fremheve verdi i søksmål når de først og/eller fortsatt har Québec i samtale

Hvilke forventninger hadde Durham eller markedet til rapporten, var ikke dette akkurat som forventet av markedet? Viser dette at TA ikke har noen stor verdi på hvor aksjekursen går når det gjelder Qec? Jeg er samtidig forundret over at han til stadighet drar fram 8 kr hvor kommer dette inn i bildet for TA? Videre så skrives til stadighet om 5 Års refleksjonen i aksjen hvilken mening gir det?
Kjære GE11 her er min teori vedr Qec og kursutvikling: Verdipapiret QUSTERRE handler mer om eller vel så mye om PSYKOLOGI hvor QUEBEC = X FAKTOREN er min teori!
Jeg skal være såpass ærlig ge11 at jeg ikke er like sterk i tall som en del av de andre her på trådene men jeg skjønner litt når det gjelder psykologi!
Ps, du har nok lagt merke til at de gangen Qec får en skikkelig rekyl så dukker opp det opp haugevis av nye nick som hausser aksjen til himmels og det er da kun på forventninger til X FAKTOR QUEBEC, ha en fin søndag :))
googleearth11
26.03.2023 kl 12:43 4838

Det må du få synse.
OPC1000
26.03.2023 kl 13:21 4780

Dette er alt annet enn «synsing» men en nøyaktig beskrivelse av hvordan QEC-aksjen beveger seg.
Glem teoretiske tilnærmelser.
Peter Sellers
26.03.2023 kl 14:49 4702

googleearth11 skrev Det må du få synse.
@ge11, ja men til forskjell fra deg så SPÅR jeg ikke at Qec skal opp 100 til 350% altså 5-7kr ilp av 9 mnd ( uten Quebec/erstatning) men hadde satt pris på om du får rett for da har jeg en bra avkastning på investeringen min :))
googleearth11
26.03.2023 kl 18:41 4422

Så du mener Minsin, Fjellbris og andre bare tipper, og ikke baserer seg på reelle tall? Jeg benytter meg av samme beregning som dem. Selvsagt er det en spådom, men den har rot i virkelighet, i mot setning til andre.
njn-
26.03.2023 kl 22:33 4050

Du etterspør backs (=bare sannheter) men det er INGEN som har sannheten før den dukker opp.
Selv Minsin og andre som legger frem tall (kurs) er også bare tipping. Ref. Minsin.
Når DU skriver en kurs på 4-7, er det bare gjetting?
Slutt å irettesette andre for deres TIPPING, du sitter i samme båt.
googleearth11
27.03.2023 kl 06:01 3886

Enig i at det er tipping. Men et tallgrunnlag er tross alt bedre å ta utgangspunkt i, enn kun tomme ord.
BIF78
27.03.2023 kl 06:05 3874

googleearth11 skrev Nei, mange flere.
Spørgsmålet var til Peter S
Peter Sellers
27.03.2023 kl 06:18 3902

@BIF78, hvis det er av betydning for hva jeg mener så innehar jeg 150k, ha en fin dag:))
Peter Sellers
27.03.2023 kl 06:22 3900

@ge11, hvorfor forsvare deg bak minsin,Fjellbris og andre det er du som til enhver tid liker å irettesetter alle andre noe de andre holder seg for gode til. Du er er i ferd med å bli kverulerende som PU var i sin tid når han herjet på trådene her, der er ikke i slekt?
Peter Sellers
27.03.2023 kl 07:00 3848

@ge11, hvem sine spådommer om kursen har du i dine tanker som ikke har rot i virkeligheten, Durham sin TA og nært forestående 8kr? Vel forøvrig ha en fin dag :)
minsin
27.03.2023 kl 09:27 3567

Min tipping baserer seg på bla hva qec selv melder... Grunnen til at jeg har ett visst sprik med kursmålet(4-7) er bla usikkerhet med oljepris ( er oljeprisen 60 Us eller 90 Us - det vil ha stor påvirkning på kursbildet for qec)
Når de sier de sannsynligvis vil øke produksjonen med 1500 boed - har det en verdi for selskapet.
Det at selskapet har nå positiv cash flow har også en verdi...
Erstatningen som ventes har også en verdi - der mener jeg det er realistisk at qec vil få dekket de utgifter de har brukt i Lowlands- dersom qec skal få dekket tapt inntekter på Gassen har jeg ikke tatt hensyn til. Uansett denne beregningen er separat og har anslått erstatningen til 4-6 kr aksjen

Slik som det ser ut nå - og med det QEC tjener og planlegger å produsere - ser det ut til at selskapet tjener netto inn dagens aksjekurs på 3-4 år.
Netto avkastning for 2022 ble på ca 25 øre pr aksje... skulle vi fulgt standarden PE10 så ville aksjekursen i dag vært på 2,50 kr
Vi vet at selskapet får økt inntjening i år ... allerede til høsten ser det ut til at produksjonen er økt med over 50 pst


Redigert 27.03.2023 kl 09:33 Du må logge inn for å svare
tuja
27.03.2023 kl 09:52 3488

Fra xi i dag:

Oppdaterer mitt tidl. grove NAV-estimat etter Q4-tall (basert på kun minimum erstatning Quebec, nto cash samt andel nto cash i Red Leaf):

QEC-NAV eks Quebec:
NAV10% exist production 270
Min erst. Quebec 165
Cash Red Leaf 42% 10
NETTO-CASH Q4 24
NAV 469
NAV/aksje kr 8,34

Ingen verdi satt på Quebec-gass (kun refusjon av kostnader) eller Utah raffeneri-prosjekt, Utah oil shale, Jordan. Altså core NAV kr 8/aksje, IMO:
minsin
27.03.2023 kl 09:54 3586

Kort fortalt tjente qec 25 øre for 2022 , 2023 vil det ligge på 30-35 øre og for 2024 ser det ut til at tallet vil ligge på minimum 45-50 øre
Netto inntjening utifra det de sier vil selskapet tjene 1 kr aksjen i perioden 2022-2024 - aksjekursen er nå på 1 ,7 kroner

Til høsten kommer det borre program for 2024 - de har penger nok til å satse offensivt , noe som vi allerede ser klare tegn på allerede nå

1013
27.03.2023 kl 10:57 3437

Qec har vel i skrivende stund 325 millioner i banken. Næsten halvdelen af markedsværdi. Årsagen til at kursen faller må være at der står if, i forhold til nye brønde.
Har skrevet til Jason det duer ikke vi skal have svar på hvornår de kommer.
minsin
27.03.2023 kl 11:22 3365

ikke tvil i at QEC vil bli en "pengemaskin" ...nå som de tjener penger
Videre ser du "assets" har økt fra 184 mill til 196 mill cad gjennom året..
Eiendelene har derfor økt med 12 mill cad i verdi gjennom året.
Eiendelene er altså dobbelt verdi av dagens selskapsverdi på børs ??!!??
I tilegg kommer kontant beholdningen :-)

Tipper at MB & Co kommer med innsidekjøp de nærmeste dagene - aksjen er billig!

for min del synes jeg investeringen min er tryggere etter Annual 2022 - og øker derfor beholdningen.. men holder ett øye med oljeprisen og den generelle børsuroen.
Kina virker å være i rute - og det ventes økte energi priser om ikke lenge :-)

Redigert 27.03.2023 kl 11:25 Du må logge inn for å svare
mofi1
27.03.2023 kl 11:30 3337

Jeg har også kommentert dette litt suspekte «if». Enig i at bruk av slike forbehold er tvilsomt og fort tolkes som noe som ikke kommer til å skje.
minsin
27.03.2023 kl 11:57 3247

Ja det derre "if" er noe man har hengt seg opp i ...
Det handler vel først og fremst tredjepart og deres plan - naturlig nok er det en viss usikkerhet rundt akkurat det, da det er utenfor QECs kontroll.

Dersom usikkerheten hadde vært veldig stor rundt planlagte fremtidige brønner , hadde vel ikke MB nevnt dette med ett eneste ord i annual report.
Tipper selskapene har såpass god dialog seg imellom - så får tiden vise om qecs produksjon øker med 700 - 1000 eller 1500 boed.. når brønnene settes i drift.
Uansett havner vi nok rundt 3000 boed i slutten av året er min foreløpige påstand

Da vil produksjonen være doblet sammenlignet med gjennomsnittet for 2021(1480 boed)...noe som for meg viser en klar utvikling
Redigert 27.03.2023 kl 12:18 Du må logge inn for å svare
tuja
27.03.2023 kl 14:18 3028

Ser ut som olja vil nordover. Ser ut som "standstill" i QEC. Ingen kjøper, ingen vil selge. Merkelig, mtp hvor underpriset aksjen er.
1013
27.03.2023 kl 14:30 2992

Hej Minsin

Er enig med dig at det er tredjepart der bestemmer, men QEC har lover øget produktion flere gange så kan det ikke nytte at kommer med IF, de må komme med en konkret udmeldelse om hvor meget produktionen øges og hvornår.
Undre mig iøvrigt at der ikke kommer øgede kursmål fra analytiker, alt ser mere positivt ud end længe.
Mdg1
27.03.2023 kl 14:32 3008

Det er over dobbelt så lang tid som Pnor bruker på det samme siden de er verdsatt til under 1 mrd med 5200 boed og lavere løftekostnader enn qec. Er nok ikke noe spesielt at Qec faller om man ikke priser inn erstatning, men det må jo på sikt bli enten utvinning eller erstatning fra Lowlands
Fluefiskeren
27.03.2023 kl 14:40 2996

Må det egentlig det? Det kan vel også ende opp med ingenting?
1013
27.03.2023 kl 14:50 2990

nej det kan det ikke regeringen har erkendt at de skal betale erstatning. tilbage står bare hvor meget.
tuja
27.03.2023 kl 14:55 2998

Rent juridisk tror jeg det blir vanskelig for myndighetene i Quebec å unngå å betale en kraftig erstatning dersom de ikke endrer på bill26 (noe jeg tror de må), ellers konker hele provinsen. Her en liten kommen fra fra xi, som absolutt er positivt ladet relatert til presset Quebec nå er under:

"'Furthermore, their decision to ban our Clean Gas and hydrogen project that would eliminate emissions conflicts with a recent Supreme Court of Canada ruling that emissions asserting that climate change is a worldwide issue requiring global solutions.'"
Fluefiskeren
27.03.2023 kl 15:22 2927

Hvordan er det i Lowlands? Hvem eier grunnen? I USA er det grunneieren/bonden som eier også mineralressursene nede i bakken. Oljeselskapene betaler en Ieie. Dette i motsetning til f.eks. i Norge. Er QEC sine arealer på privat eller offentlig grunn? Hva har QEC betalt for dette?

Mange spørsmål fra meg, men de er vel relevante får jeg håpe.
minsin
27.03.2023 kl 15:53 2857

Høyst relevant det du nevner

Lisensene som QEC innehar , ble gitt av myndighetene i sin tid.
Således er eier av tomten(e) og Gassen Quebecs.
Derfor mener myndighetene at de ikke strengt tatt ikke trenger å gi erstatning, selv om de har innrømmet ett visst erstatningsansvar ( 100 mill CAD)

Questerre på sin side har allerede investert ca 150 mill CAD i forbindelse med at de fikk lisensene.
Pr i dag har de borret 22 brønner med snitt pris på 6 mill cad pr brønn.
I tillegg har de kjøpt Repsols lisenser i Lowlands
Jeg mener at renter på investert kapital bør også dekkes...
i dag koster en brønn rundt 15 mill Cad

Har derfor selv anslått ett sannsynlig erstatningsbeløp i omr 4-6 kr aksjen.
Dersom Lowlands stenges ned vil også qec måtte avslutte brønnene , som også har en kostnad.
Erstatnings beløpet som gis vil derfor ha en påfølgende utgift- i forbindelse med avslutning av lisensene /brønnene der området tilbakeføres til Quebec