Oljemyggen hvor pengene renner inn. Price tarket 25kr.

Makrobaronen
PNOR 27.03.2023 kl 07:47 152484

Ticker: PNOR

Dette er ikke en råd/oppmuntring til å kjøpe PNOR. Men mine tanker om selskapet og hvor grundig underpriset det er.

Antall aksjer 142 356 855
Børsverdi 996 MNOK
Price tarket: 25kr
Risiko: Høy
Avkastning: Potensielt veldig høy.

Det siste halve året leser man: Overskrifter som: "Petronor har nådd produksjonsmål før skjema", "Mer enn doblet resultatet på driften" Pengene renner inn for dette selskapet i stor skala. De blir priset som et meget konservativt verdiselskap, når de er i stor vekst. EBIDTA på nesten en milliard og produksjonen i januar viser 5240 boed. Produksjonen øker raskt og oljeprisen holder seg fortsatt mange ganger over break even. Selskapet har en meget lavt break even og kan derfor tåle langt lavere oljepris enn mange andre. Så overskuddet kan bli vanvittig stort med oljeprisen som er estimert de neste årene. Det at dollaren er så sterk mot NOK er også gull da selskapet for utbetalt i dollar.

Det er saker som usikkert: Generelle makrobilde, krig, operasjon i en del av verden hvor korrupsjon er norm. MEN, dette mener jeg er priset inn i 2.5kr. Uten usikkerheten rundt dette så ville selskapets verdivurdering vært vesentlig høyere.

For oss aksjonærer er det viktig å vende nesen fremover nå som kursen faller, vi ser det er nedgang over hele linja om dagen. Nå sitter Pnor i en sektor som tjener bøtter med penger med en produksjon godt over 5200 fat daglig (som kan stige kraftig fremover) med lav break even.. En oljepris på 75$ så kan man bare la kalkulatoren gå varm. Her er det store underliggende verdier. Produksjonen skal også mange dobles de kommende årene og triggere venter på rekke og rad.

Tar med fra H2 report hvor den siste kan fremheves. Selskapet skal aktivt jobbe med å fremme verdi for aksjonærene.
PetroNor with the financial capacity and
flexibility to:

> Execute organic growth strategy with
re-investment into infill program fully
funded

> Execute transformational and
accretive M&A deals with Congo
production un-leveraged

> Consider other options for
shareholder value

Denne kommer.

Jeg er klar over utfordringene til selskapet, men her mener jeg det er overveiende positive.
Redigert 17.08.2023 kl 16:59 Du må logge inn for å svare
smaa
25.05.2023 kl 15:24 4769

Ja, vi har vært dumme, det er ikke noe vi kan bortforklare, og det blir mye vanskeligere å klatre fra 7 til 10 kr enn det ville vært fra 0,70 til 1kr;
Redd vi får mer nedgang.
De klarer ikke å komme med noen opplysninger som tenner lunta. Leste liste over ting som skulle skje for 11/2 år tilbake, ikke noe skjer, og her sitter vi med skjegget i petronor kassa enn så lenge. Ikke en gang MM klarer de å fjerne.
En med trua på noe godt👍👏
Slettet bruker
25.05.2023 kl 15:28 4867

Det som irriterer meg så sinnsykt er at om denne faller til 40 øre i morgen kommer fortsatt fluefiskeren og desperados med andre stå beinfast på at kursen betyr ingenting siden vi om 5 år uansett er millionærer på denne... Det finnes ingen snøball sjanse i helvete om at dette kan gå til rett i dass. Om dere så skulle stå i skifteretten under konkursåpningen og si det
Tricky
25.05.2023 kl 15:38 4851

HT, Nå må du styre deg litt !, Skjønner du er frustert. Men inntjening/cash genering samt velidg lav PE, kan du ikke bortforklare. Jeg kjøper løpende å blir ved det for min del. Fundamentale forhold trumfer altid.
E Desperados
25.05.2023 kl 15:41 4845

Aksjekursen gjenspeiler som alltid hva markedet er villig til å betale for en aksje. Noen ganger er kursen for høy i forhold til fundamentale verdier, da selger man, og noen ganger er kursen for lav i forhold til fundamentale verdier og da kjøper man.

Markedet er vel omtrent like dumme/smarte som befolkningen generelt da du finner hvermannsen på børsen. Jeg har flere venner som jeg hvertfall ville klasifisert som økonomisk inkompetente som likefullt handler akjser på børsen for å bli raskt rik. De aner knapt hva de kjøper utover at de har sett at noen på Twitter/Shareville har anbefalt aksjen og sier at den skal doble seg i løpet av kort tid. Så skjer det ikke noe på et par uker og så selger de seg ut med et lite tap fordi de har blitt utålmodige og flytter pengene over i noe annet. Om man ser hvem som kjøper/selger i PNOR så er det akkurat det som skjer. Er man her for en kjapp kursgevinst så blir man frustrert og enten selger seg ut eller roper høyt på forumet hver rød dag.

Kulepenn med logo fra et børsnotert selskap får jeg forøvrig fra min egen faste jobb, så ser helst at PetroNor ikke begynner å sende ut det til alle aksjonærene sine.
siddis
25.05.2023 kl 15:56 4926

Ser en på kursen her, så ser det ut som noen tror produksjon har stoppet opp for PNOR.
Om en også forstår valutagevinster her så er det enormt i NOK. Vi selger i USD og har aksjekurs i NOK. Bare kontanter i bank utgjør en stor gevinst på flere millioner.siste kvartal.

Håper tilbakekjøp starter umiddelbart, nå må ledelse få ut fingen?
tuja
25.05.2023 kl 16:05 4953

Ganske viktig poeng du kommer med der. :)
Tricky
25.05.2023 kl 16:09 5039

Formelt sett er det generalforsmalingen som er ledelsen. Å den har vedtatt en anledning til tilbakekjøp av aksjer. Så det er nå opp til styret å CFO å påse det kan skje på en forsvarlig måte.. Ser ikke de kan gjøre det å samtidig legge nok opp cash til videre utvikling ellers.
Fluefiskeren
25.05.2023 kl 16:16 5046

Du må nesten vise til hvor jeg har sagt at aksjen har vært en kjempeinvestering. Jeg har tvert om uttrykt frustrasjon flere ganger, men jeg gjør det ikke flere ganger om dagen slik som deg. Foreslår at du selger aksjene dine og tar deg jobb som gråtekone et eller at sted.

Eller ta ting som en mann.
Redigert 25.05.2023 kl 16:17 Du må logge inn for å svare
ziggy068
25.05.2023 kl 16:52 5162

Hvorfor kan de ikke legge opp cash og samtidig iverksette tilbakekjøp?
La oss si at oljeprisen holder seg på ca $ 70 da her vi 5200 x 365 x 70 x11 dette er sef. bruttotall. pr år.
De har nå ca $ 40 mil på bok. Tilbakekjøp av 132 000 000 aksjer vil koste 105 600 000 Nok ved 0,8 pr aksje eller 132 000 000 Nok ved 1 krone. Så la oss ta de $40 mil de har på bok 40 000 000 x 11 = 440 000 000 nok Det blir redusert til i mellom 308 000 000 Nok og 334 400 000 Nok. Hvis de da bruker 60 dager på oppgaven, ja da er pengene tjent inn før de er brukt. Jeg kan ta feil, men tallene taller for seg ( tror jeg :) ). Rett meg gjerne om jeg tar feil.
Redigert 25.05.2023 kl 17:01 Du må logge inn for å svare
hofa
25.05.2023 kl 16:54 5314

Ikke en gang lidt optimisme/opgang i forbindelse med gf kan det blive til. Det er godt nok trist det her, men jeg ser ikke anden udvej end blive hængende, det er blot imponerende at den kan falde så meget med så lille en omsætning. Men modsat, hvis ingen vil eje aktien, er der kun en vej.
toftos
25.05.2023 kl 17:15 5386

Er det vi ser, ingen vil ha aksjene, og men en gang det kommer en litt større post på kjø, så kommer noen å matcher den. Så vet eg ikke om alle de 50 000 postene er mm eller om det er noen andre som har en algoritme liggende, men de trykker kursen nedover. Men eg lurer på hva som gjør at vi får en omsetning på 2,3 mill i går og 1,1 mill i dag når vi har lagt langt unna millionen de siste 14 dagene. Og på de to dagene er vi ned neste 5 øre. Siden 3 mai har oljeprisen gått fra 71$ til 76$ og kursen gått fra 84 øre til 70 øre. Det gir ingen mening
polion
25.05.2023 kl 17:43 5336

PNOR med minus 3,28% i dag, mens EQNR, VÅR, BWE og PEN med minus henholdsvis 3,48%, 4,37%, 5,36% og 4,41%. PNOR viser seg tydeligvis uhyre sterk i forhold til mange andre oljerelaterte. I dag skriver vi 25. mai-2023 og PNOR-kursen er faktisk fremdeles over 50 øre. Det var det jaggumeg ikke mange som hadde spådd for et par år siden. Men er det bare HT (aksjonæren fra helvede) og jeg som ser alt det positive som skjer i PNOR, eller finnes det også andre?
toftos
25.05.2023 kl 19:21 5222

Men eg syntes ikke du skal ta den sammenligningen, for husk at de aller fleste oljeselskaper både doblet og triplet seg etter kovid, Pnor har halvert seg. Så at de andre faller litt tilbake er greit, men pnor fortsetter bare fallet.
klaesp
25.05.2023 kl 20:08 5132

Enig. Situasjonen hadde vært en helt annen uten økokrim sakene.. spørsmålet er om styre Ledelse ønsker å ta "hensyn" til kortsiktige aksjonære eller bygge selskapet videre. Der er kun tilbakekjøp av aksjer som kan løfte kursen noe.
Odi.1
25.05.2023 kl 21:56 4958

har god tro på denne; øker litt nå og da.
du er ikke alene😅
Abu
25.05.2023 kl 22:37 4990

Folkens, ikkje krangle som småborn, ta dette med stor ro!

Abu sine lutar skal no ligge i skuffa som skal vere ei trygg hamn i urolege tider, og gamleguten skal heller enn sitje limt til pc-en, danse i morgonen med blomekrans og nattskjortan til skrud, og vekkje fru'n og barna med drill og kadans, og så høyre på ekkoren, finken og vårens førsta gjøk.

Rønnerdal skal strekkje armar mot himmelen; kurre kurre kurre, no dansar Rønnerdal, ko ko og gjøken ropar ut i hans grøna dal, og se så mange blommor som redan slagit ut på engen; gullfiva, mandelblom, kattfot og blå fiol!

Abu skal hogge ved på hytta, og kråka skal hjelpe mor med kløyvinga,
og om krigen kjem og børsar går ned, har han rikeleg ved å fyre med!

Går alt bra og ein ny vår kjem, vil Abu igjen valse over sjøsala eng, ....nett slik han gjorde nyss i Carpe Diem, Bærum for fullsett sal ilag med Dønski songlag, og damene var over seg og skrytte og sa; dette var Rønnerdal på sitt beste, og publiken fekk bukett på bukett med Abu sine handplukka kvitsymrer,.. og kråka kan sjå på frå si trekroneseng!

PNOR vil bli ein av mine beste lut-plasseringar!!!
polion
25.05.2023 kl 23:04 4915

Jeg pleier å gjøre som det mange av de store indrettsutøverne prediker; «nå tar jeg en dag om gangen». Og det var vel nettopp dagen i dag jeg tok, følgelig var ikke sammenligningen helt irrelevant.
Slettet bruker
26.05.2023 kl 08:33 4630

Tenker det var godt for styret og få gjennomført GF. Så kan de krype til tilbake i hullet sitt og sette på skjermspareren. Siden de greide kutte kvartalsrapporteringen trenger de vil ikke nå komme ut igjen før halvårsrapporten. Eneste som skal gjøres før den tid er å ta den ferdigutfylte powerpoint presentasjonen og bare fylle inn noen andre tall her og der... Men heldigvis var vel de øverste og viktigste punktene i går vederlag til styret og styreleder så da har hvertfall de sørget for å fylle egen lommebok... Så får aksjonærene heller fortsette og blø så styret nå får hvile etter en anstrengende GF😄
Dølle
26.05.2023 kl 08:56 4569

Godt sagt. Ubrukelig ledelse. SItte å vente her i årevis på et potensial som er der blir dyrt i lengden. Dette var engang et spennende selskap men har blitt en stein i skoen.
E Desperados
26.05.2023 kl 10:22 4443

Alle er enige i at ledelsen har fått til lite/ingenting, men likefullt kommer man ikke unna at PetroNor sin eierandel i PNGF Sud er en rimelig heftig cashflowmaskin målt opp mot aksjekursen:

Net cash per 31.12.2022: 11 MUSD
Salgsverdi olje på lager 31.12.2022: 20 MUSD
Justert net cash per 31.12.2022: 31 MUSD

Oljeinntekter 2023*: 158 MUSD
Royalty/skatt: 75 MUSD
Produksjonskostnad: 26 MUSD
Infill drilling: 29 MUSD

Cashflow 2023: 29 MUSD
Net cash per 31.12.2023: 60 MUSD

Oljeinntekter 2024*: 158 MUSD
Royalty/skatt: 75 MUSD
Produksjonskostnader: 26 MUSD

Cashflow 2024: 58 MUSD
Net cash 31.12.2024: 118 MUSD

At aksjen nå omsettes for en MCAP på 93 MUSD forteller meg at folk har en veldig kort tidshorisont eventuelt ikke vet hva de kjøpte i første omgang.

*Forutsatt 5 500 bopd og 80$/fatet
tuja
26.05.2023 kl 10:32 4405

Holder reknestykket ditt vann, vil det si at kontantbeholdningen overstiger børsverdien pr i dag allerede neste år. Da er det liten tvil om att PNOR er ett kupp på dagens nivåer.
zaq1
26.05.2023 kl 10:36 4391

Interessant estimat ED, takker:-)
Jeg er også skuffet over kursutviklingen, men husk at ledelsen ikke kan måles på den.., det styres jo av oss som kjøper og selger aksjen. Faren er jo at det nå er så mange som er såpass leie av å sitte i denne nå med stigende rentekostnader at de selger straks den begynner å stige og dermed mister en eventuell reprising av Pnor.
Men konkret, hvilke oppgaver er det ledelsen ikke har løst iht hva de har lovet? Jeg forstår og at målet om 30 k fat innen utgangen av 23 nå fremstår som urealistisk, det aksepterer jeg lett dersom kostnaden med å nå det målet blir for høy for selskapet..
E Desperados
26.05.2023 kl 11:24 4310

Det er vel ingenting konkret som har feilet (bortsett fra det hårete målet om 30 000 bopd i 2023). Det er vel mer at det har bare blitt utsettelser (GB, Gambia, Aje osv) uten at man har fått noe håndfast ut av noen av de. Når det gjelder farmout så kan det være at det er for liten interesse fra andre parter, men det kan også være at PNOR krever for mye. Det vet vi ikke. Når det gjelder Aje så er jeg litt mer skuffet. PNOR hadde jo allerede en eierandel i feltet, så her mener jeg man kunne forventet at mer av jobben allerede var gjort mens man ventet på den siste myndighetsgodkjennelsen. Men det er vel bare sånn det er med Afrika. Ting tar tid.
Fluefiskeren
26.05.2023 kl 11:35 4461

Spent på om de melder restarten på infillprogrammet. Det synes jeg de bør gjøre. Kommer nok tidlig til uka. Bra å ha noe konkret å fokusere på.

Hvor blir det egentlig av Senegal? Har de fått sovesyken? Dette skrev Africa Intelligence 3. november i fjor:

«Petronor faces challenging 2023

«The Norwegian-Emirati junior PetroNor has a number of irons in the fire. It is trying to get new partners for its blocs in Gambia and Guinea Bissau and is expecting a ruling in its arbitration case against Senegal in a matter of weeks. »

Matter of weeks betyr vel omtrent « i løpet av noen uker».

Gått mange uker siden da.



https://www.africaintelligence.com/west-africa/2022/11/03/petronor-faces-challenging-2023,109841486-art
JUICEitUP
26.05.2023 kl 11:37 4457

Saken er vel den at det ikke er noen konkrete oppgaver som de ikke har levert på som lovet. Grunnen til det er at de lover ingen ting. Jeg opplevde PNOR som et fremoverlent selskap før økokrim siktenlsen av Knudsen og Ludviksen, mens situasjonen nå er at de har blitt sugd inn i et svart hull som det ser ut til at de aldri kommer seg ut av. Det kommuniseres nada til markedet og de har til og med kuttet ut kvartalspresentasjoner. Det er det selvfølgelig ingen seriøse selskaper som gjør, i alle fall ikke selskaper som ønsker å fremstå som seriøse i markedet.

Det er nå plenty med mulige meldinger de kunne kommunisert. De kunne skissert en antatt tid på mulige farm-out deals (hvis det er diskusjoner her i det hele tatt da), de kunne skissert en antatt tid på løsning av disputt med Senegal, de kunne kommunisert på situasjonen i Gambia og ikke minst så kunne de laget en presentasjon av AJE - hvilket arbeid som pågår der, hvor langt unna FID de er, hvor mange brønner de seg for seg i første fase osv. De kunne også presentert konkrete planer om utbytte gitt visse kriterier, evt. tilbakekjøp av aksjer for et gitt beløp. Men de evner jo ikke å få til noen ting.

Det er nesten så man burde høre på forumet hvor mange aksjer folk har og sett om man kunne kommet opp i 10% som samlet gruppe. Da kunne vi krevd EOG med forslag om å kaste dagens styre og få satt inn et nytt styre som kunne ansatt en daglig leder som ønsker å få frem verdiene i selskapet. I dag ser det ut til at ledelsen ikke ønsker at verdiene skal synliggjøres i det hele tatt. Det er nesten så man skulle tro at det ligger en agenda bak for å få lavest mulig kurs. Lurer det gjedder i sivet som ønsker å ta selskapet av børs billigst mulig? Jeg tenker at det er i alle fall et valid spørsmål.
Redigert 26.05.2023 kl 11:41 Du må logge inn for å svare
Fresh Prince
26.05.2023 kl 11:43 4424

Ikke dum ide å sende disse forslagene til IR, verdt et forsøk. Plutselig ser man dette inkludert i neste presentasjon, ville gitt bedre visibilitet mtp triggere. ir@petronorep.com
Helg11
26.05.2023 kl 12:22 4302

Dette er en bra oversikt, det fundamentale pleier å vinne til slutt.
Noen spørsmål:
- Hvilken side fant du net cash posisjonen? (Evt. hvilke tall du brukte, så vi har riktig utgangspunkt)
- Salgsverdi på lager 31/12, justert for payables som skatt?
- 2024: Har de nevnt at de vil kutte ned på infill drilling dette året? For meg er det spennende om Vandji har et stort reservoir som kan gi mange bbld pr brønn.
toftos
26.05.2023 kl 12:23 4301

Eg syntes og det er rart at man ikke starter et tilbakekjøpet program, pr i dag har de 30-40% rabatt på aksjene de printet i forbindelse med rep emisjonen som var på 1.10 Regner ikke med de får kjøpt alle aksjene tilbake, men alt hjelper
Fresh Prince
26.05.2023 kl 12:42 4222

Denne saken i Senegal anser jeg (og åpenbart markedet) som tapt, men er likvel interessant å se på ICSID sin statistikk på slike saker. I 48% av tilfellene sider ICSID med investorene sine krav i sin helhet eller delvis, mens de rejecter investorene i 28% av sakene. Tok også en titt på saker innen oil and gas som har blitt filed hos ICSID samtidig som Petronor (da APLC) og det ser ut som ca 50% av sakene nå har blitt konkludert. En sak som handlet om hydrocarbon concessions (aka samme som Petronor sin sak) hadde sin Date of Constitution of Tribunal like etter PNOR og fikk nylig konkludert saken for 2 mnd siden. Med andre ord kommer det sikkert en avgjørelse innen August/September tenker jeg. Alternativt juni, men har mine tvil om det. Hadde vært greit å bli ferdig med den saken nå selv om den er priset til 0 i aksjen. Et kompromiss som PNOR tidligere oppnådde med A4 hadde jo vært sensasjonelt, men tviler sterkt på at det blir tilfellet her med myndighetene som ikke er villige til å forhandle. De har forøvrig tildelt 1 av lisensene til Total allerede, så den er gone uansett.
tuja
26.05.2023 kl 12:45 4209

Kommer litt kjøpsposter etterhvert. Selskapet som har startet tilbakekjøp?
E Desperados
26.05.2023 kl 13:06 4159

-I H2 2022 presentasjonen så står det veldig enkelt og lesbart på side 4 at cash at bank per 31.12 er 24,8 MUSD og net debt er 13,8 MUSD. Det gir 11 MUSD i net cash
-Alle løftede fat til PNOR er netto justert for royalty/skatt. Dvs at skatt og royalty er allerede fratrukket de 254 009 fatene som var på lager per 31.12. Dette tilsvarer ca 20 MUSD når de ble solgt.
-Tallene jeg la til grunn for infil drillingen er kun de som selskapet har estimert i 2022 i forbindelse med det pågående programmet. Om man ender opp med å f. eks borre mer på funnet i Vandji så er det jo utelukkende positivt og en investering som vil betale seg tilbake ganske raskt.
E Desperados
26.05.2023 kl 13:12 4222

Stort sett enig i det meste du skriver. Med eller uten vilje så sørger selskapet for å gjøre seg så lite attraktivt som mulig. Hadde som du sier ikke kostet dem veldig mye arbeid med å presentere cashflow-estimater og hva man eventuelt gjør med en oljepris på det og det på kvartalspresentasjonene.

Kan bare bidra med 0,1% til et mistillitsforslag, men om det er 99 andre med samme eierandel så kommer man jo opp i 10 % :p
Helg11
26.05.2023 kl 13:55 4119

Takk for raskt svar.
Nettogjeld = total gjeld minus cash/eq. Dvs. at hvis PetroNor har nettogjeld på 13,8, kan de ikke samtidig være net cash. Total gjeld 38,6 mUSD minus 24,8 i cash gir 13,8 net debt. Ikke avskrekkende i det hele tatt forøvrig, og de bør starte tilbakekjøp lenge før de er net cash.
Ang. Vandji skal de drille ned til dette reservoiret i Q2-23, og er en kjempeoppside hvis man ser på pre-salt funn i Brasil og andre tilsvarende brønner i vest-Afrika.
Fresh Prince
26.05.2023 kl 13:57 4113

Med tanke på Aje så var vel tanken å bytte ut nåværende FPSO (Front Puffin) med en mer moderne, og i følge marinetraffic som ble oppdatert for et par minutter siden er denne nå vekk fra feltet og plassert i havnen i Lagos. Nå skal de bare drille flere brønner og ikke minst etablere en 30km lang pipeline til fastlandet. Selskapet selv har sagt de satser på FID ila slutten av året, aka alt fra august til desember. En nærliggende trigger her vil være annonsering av gas offtake contracts knyttet til prosjektet, som kan skje når som helst. Her er forøvrig mer info om feltet fra en av de andre eierne som også er børsnotert (pennystock): https://admenergyplc.com/operations/aje-field
https://www.newafricanglobalenergy.com/nigeria/
https://www.eeras.com/oml-113/

Fant også en interessant artikkel fra største aksjonær i PNOR som ble publisert nylig, der han snakker om blant annet AJE. Der bekrefter han også at FPSO nå har blitt byttet ut og at de nå er i ferd med å erstatte med en ny FPSO. Basert på ordlyden ser det også ut som de allerede er i gang med bygging av pipeline og at de er i fremskridende samtaler med offtakers for gassen. Pipeline vil muliggjøre salg av gass til andre land som Togo og Benin også. I samme paragraf der det snakkes om deres investeringer i PNOR sier han også: "We are looking for brownfields in Angola, Nigeria or Congo-Brazzaville where we can take over and apply our EOR expertise to enhance production." Så mulig det blir kjøp av flere felt, men usikkert om det blir gjennom PNOR eller Petromal, men er nærliggende å tro det vil være gjennom førstnevnte ettersom de allerede har lisenser på disse områdene.

Link: https://theenergyyear.com/articles/epc-and-eor-for-adnocs-production-ramp-up/
Redigert 26.05.2023 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
ziggy068
26.05.2023 kl 15:06 3864

"Cash and cash equivalents at end of year 14 24,816" side 71 annual report.
JUICEitUP
26.05.2023 kl 15:43 3741

Jeg har som tidligere nevnt kun en liten studentpost her på 200.000 aksjer, tilsvarende 0,14 promille. Ser mer på dette som et lite lodd som med tid og stunder kanskje kan gi gevinst. Er glad jeg har hatt den tilnærmingen så langt. Selv om vi snakker en mikke mus post vil jeg jo gjerne tjene penger her, tross alt, så derfor forslaget om å lodde stemningen.
Enurson30
26.05.2023 kl 17:45 3519

Min tolmodighet er tynnslitt, det er min økonomi også, og min tillit til ledelsen. Alt for lite proaktiv ledelse og lite info blitt etter at PNOR har dratt ut nesten