Strategy update og annual report 29/3 - der var BINGO

Rule
BCS 28.03.2023 kl 09:40 6334

Update 29/3 - Der var BINGO på strategi og news og insider køb:
---------------------------------------------------------------------------------------
https://www.finansavisen.no/energi/2023/03/29/7997425/bergen-carbon-solutions-fullt-finansiert-satser-pa-batterier-til-elbiler?internal_source=sistenytt
https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1007623286 - BCS ENTERS INTO MOU WITH TKG HUCHEMS
https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1007626880 - BSC - Mandatory notification of trade from primary insider

Jeg ser dette som et kæmpe vendepunkt og bevis at BCS står med en disruptive teknologi.
TTT og de skal lykkes med opskalering osv., men sikke dag en dag...Jubiii

Positionerings warning 28/3
--------------------------------------
Så bliver det spændende imorgen:
https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1007607127

Bergen Carbon Solutions AS will publish a strategy update and the annual report for 2022 on Wednesday 29th of March at 07:00 a.m. (CET)

sidste chance for positionering inden update ! ! !

Bergen Carbon Solutions aims to pioneer a new Norwegian industry for ground-breaking, environmentally friendly material-technology. Bergen Carbon
Solutions utilizes CO2 and Norwegian hydropower to create carbon products such as nanofibers, nanotubes, and graphite.
Redigert 29.03.2023 kl 17:18 Du må logge inn for å svare
rockpus
28.03.2023 kl 13:23 6213

Det ble jo ikke noen FOMO før presentasjonen, slik sikkert mange hadde forventet.

Da bør det heller ikke være noen fallhøyde, om det ikke skulle komme spesielt hete nyheter. Eneste fallhøyde må da kun være i tilfelle det skulle komme direkte negative nyheter.
Fallhøyden fra dagens kursnivå bør jo være minimal, da kursen omtrent kun gjenspeiler selskapets kontantbeholdning!
Gork
28.03.2023 kl 14:17 6158

Strategi oppdatering kan bli interessant. Sitter fortsatt på min post i BCS, men det har vært en ørkenvandring. Nå har Løkke og Øksnes sittet lenge nok i stolene til å vite hvordan de skal ta selskapet fremover. Dagens strategi har så langt ikke fungert godt for oss som er aksjonærer.

Lykke til.
Rule
28.03.2023 kl 15:35 6094

På teknikken har de haft stor fremdrift siden IPO. Ved IPO vidste man ikke om Diegel 2.0 kunne udvikles. Stort tech breakthrough. Hertil kom CNT som noget man kunne have håbet på "blue sky" long term. Og så kom Grafit mulighed ind. Der er sket rigitg meget. Ny renseprocess tror jeg også er godt på vej - håber vi får lidt mere viden om det imorgen tidligt.....

Ja, lykke til. ! ! !
Rule
28.03.2023 kl 17:25 6003

Er det egentlig ikke atypisk at strategi rapport og live session bliver afholdt INDEN markedet åbner. Ofte er annual reporting vel noget der foregår imens markedet er åbent. Det giver vel en teoretisk chance for at der er kursdrivende info som en del af rapporten. Den vil jo være frigivet 07:00 og præsentationen er påbegyndt inden markedet åbner...
Slettet bruker
28.03.2023 kl 19:11 5907

Det at det ikke kom melding i dag tyder veldig på at det vi får presentert i morgen er gpp vi allerede visste. Vi kan håpe Q&A kan avdekke noe, men jeg er nok redd markedet blir skuffet.
KOKO19
28.03.2023 kl 19:28 5885

Forberedt på skuffelser, men snittet ned i dag også. På relativt gode nyheter løper den 30% bare ila formiddagen. Herren gir og Herren tar!
Londonmannen
28.03.2023 kl 20:33 5814

Enig med deg i det. BCS gikk på børs våren 2021 til en pris på kr 16,-, såvidt jeg husker. I dag sluttet den på kr 7.98, altså under 50% av det børsnoteringen skjedde på.

I mellomtiden har det skjedd mye. Skreller vi bort alt tøvet JBS serverte i twitter og andre fora, samt ØSS sine finansielle akrobatiske øvelser, så har utviklingen rent teknologisk vært svært positiv. Høsten 2022 kom det ny info om ytterligere nye teknologiske fremskritt og en spennende ny renseteknologi. I tillegg bkle det opplyst at de kunne benytte samme teknologi til å produsere Grafit. Noe europeiske batterifabrikker trenger store mengder av i årene som kommer. Utfordringen er at Kina er den største produsenten av Grafit. Europa har det siste året fått en smertelig erfaring hva som skkjer når man gjør seg avhengig av et diktatur for nøkkelprodukter. Europa vil nødig komme i den samme situasjonen nok en gang. Det burde derfor være av stor interesse, både hos nasjonale myndigheter såvel som EU at det kommer nok en produsent av Grafit i Europa. Når dette samtidig benytter CO2 som råstoff for sin Grafit produksjon, så burde det være mulig å få økonomisk støtte til å få etablert fabrikkproduksjon av Grafit.

Problemet for BCS er at selskapet gjennom en til tider useriøs håndtering av markedet, har skjøvet fra seg en rekke investorer. Men de er trolig ikke lenger borte enn at når en ny ledelsen kan fremlegge en seriøs og troverdig plan/tidslinje for når fabrikkproduksjon kan komme i gang i Høyanger, så vil flere av dem som i dag sitter på gjerdet, ta steget ned og kjøpe seg inn igjen. Da kan kurden raskt ta seg opp igjen og en dobling fra dagens kurs burde kunne skje rimelig kjapt, gitt at ledelsen evner å presentere en strategi som er realistisk og troverdig.

Så får vi håpe at det er noe i den gaten at ledelsen presenterer i morgen, Ga kan det bli hyggelig. Men skulle det derimot komme mer av luftslott og svevende lovander, uten noe konkret å vise til, da kan kursen fort ende på et nytt lavmål. La oss inderlig håpe vi slipper å oppleve det.
Rule
28.03.2023 kl 21:24 5743

ifht nyt lavmål - synes jeg vi er så lavt at vi er på noget nær absolut bund. Yderst begrænset nedside - kæmpe mulig upside på lang sigt - TTT.
rockpus
28.03.2023 kl 22:29 5671

Det jeg håper på i morgen, er et grunnlag til å få gjenvinne tro og tillit til selskapet. Dette kan ha stor betydning for mulighet for at større og tyngre aktører kan ta plass igjen.
Noen spektakulære nyheter kan selvsagt ikke forventes. De blir jo børsmeldt når de kommer, uavhengig av slike presentasjoner.
Men dagens kurs gjenspeiler jo omtrent ingen forventninger, og det bør da kunne bli grunnlag for jevn stigning til et høyere nivå, om den nye ledelsen nå viser at de har kontroll og at de har tatt de riktige grep!
Rule
29.03.2023 kl 06:18 5558

yes, helt enig. Kom så BCS. Kom så Odd, Finn og Co. ! ! !
Rule
29.03.2023 kl 08:18 5366

Super strategi - pilot produktion skal sikre at man får testet teknologien af uden mega investering. Det kræver mindre kapital og man kan få den nødvendige de-risk og den nødvendige runway til at blive kvalificeret som leverandør til batteri industri.

Teknologien er disruptive:
Our technology enables a positive CO2 contribution for one of the largest contributors of CO2 emissions in a battery cell today :-O

og de viser i deres diagram at de er on-par rent produkt cost mæssigt med fossil teknologi :-)
Yderligere kapital håber man på kan sikres via funding:

Goal: Reduce CAPEX by scaling and achieving adequate funding

det eneste vi kan brokke os over er timeline og at der slevfølgelig er teknisk risiko for om de kan op-skalere de nye processer...

Super - det er sku seriøst og solidt.
Redigert 29.03.2023 kl 08:21 Du må logge inn for å svare
Rule
29.03.2023 kl 10:54 5106

DOING ! ! ! ! - shit, den havde jeg ikke lige set komme - fuck også - jibicayayeaha :

BCS ENTERS INTO MOU WITH TKG HUCHEMS
*The purpose of this MOU is to produce noble CNTs with BCS technology for delivery to battery cell manufacturers in the Asian region.
*The parties will as part of this MOU explore the opportunity of setting up a CNT factory with a capacity of 10.000 tonnes per year in Korea.
*For BCS this is a great opportunity to evolve our business together with a leading chemical company in the territory which is very well connected and share our commercial ideas

https://www.nordnet.dk/markedet/nyheder/1007623286

det kan jo blive helt sindssygt....
Gork
29.03.2023 kl 12:52 4993

10.000 tonn, skulle tilsvare en omsetning mellom 50 - 150 milliarder, avhengig av produktmiks og pris. Med en 20% eierandel vil BCS omsette for 10-30 milliarder.
Bare CO2 refusjon vil ligge mellom 60-70 millioner ref EU sin prising på CO2 kvoter i 2030!!!!!

Helt hinsidig. Kommer denne, kommer det en også i Europa. EU vil ikke bli avhengig av Kina.

Presentasjon ble godt mottatt på børsen
Gork
29.03.2023 kl 16:41 4865

1,7 mill aksjer omsatt, med snitt 10.02 kr, setter et godt gulv. Blir interessant å se på 3 dager regelen.

Lykke til.
Londonmannen
29.03.2023 kl 17:47 4744

Husk, her er nok mange som ennå ikke har fått BCS inn på radaren. Rart med det, men vi som er på innsiden tror gjerne at alle andre er like oppdaterte på BCS som oss aksjonærer. Men slik er det dessverre ikke. Men la tiden jobbe for oss, så vil nok flere og flere få øynene opp for hva som er i ferd med å skje i BCS. Mulig vi ennå trenger noen positive meldinger før det tar skikkelig av, men når vi nå har ventet i månedsvis, så klarere vi fint et par tre uker til.

Lykke til! Dette blir gull!!
Rule
31.03.2023 kl 10:23 4401

ekstremt at kursen kan ligge og rode rundt under IPO og under den gamle bund på 30 NOK.
helt enig Londonmannen - tiden arbejder for os - og vi kan nu sove endnu roligere om natten.
Det her bliver til et stort og miljø venligt industri eventyr...
nopetter
31.03.2023 kl 14:08 4286

her er til deg Rule som har vært i aksjen fra dag1, nå kan du ta deg en lille en i helga :)

Til ettertanke:

OK. Men la meg bare gjøre det klart at det aldri har vært et spørsmål om jeg har tro eller ikke på at BCS aksjen kan bli omsatt til kr 500. Men når man tok de dataene som JBS presenterte mhp antall fabrikker, årlig produksjonsvolum, anslått pris pr kg produkt solgt, oppgitt marginer og det antall aksjer selskapet har utstedt, samt ved å benytte en akseptert PE-verdi for et vekstselaskap, så tilsa matematikken at selskapet kunne forsvare en aksjekurs på kr 500,-. Kunne, men det forutsatte at ledelsen evnet å levere på de forskjellige parametrene. Som både du og jeg nå vet, så gjorde ikke ledelsen det. Men etter gårsdagens presentasjon, og ikke minst meldingen om MOU med HUCHEM i Sør-Korea, så er det jo snakk om et eventyrlig produksjonsvolum av MWCNT, ikke miondre enn 10000tonn pr år.. På nettet finner jeg at MWCNT selges til GBP 513,- pr 50g MWCNT! Heftige priser med andre ord. Begynner man å multiplisere dette opp så blir jo bruttoinntektene til denne fabrikken helt vanvittig eventyrlige; NOK 1282 mrd. La oss beregne at marginene er 30%, noe som trolig er konservativt ut fra det vi fikk presentert av ledelsen i går mhp kostnadskutt, men da sitter fabrikken igjen med NOK 384 mrd på bunnlinjen. La oss videre beregne at BCS sin andel av dette blir 20%, da vil BCS sitte igjen med NOK 77 mrd.. Med 42 mill aksjer vil selskapert sitte igjen med, hold deg fast, NOK 1832,- pr aksje!! (Dette må være feil, men vis meg gjerne hvor den feilen ligger.). Som du ser så blir dette noen tall som er hinsides all fornuft. Så jeg tror nok at med et såpass stort produksjonsvolum, så vil enhetsprisen på MWCNT falle betydelig fra det nivået som er oppgitt på nettet. Men likevel så viser denne grove utregningen at oppsiden til BCS er eventyrlig i n'te potens, forutsatt at ledelsen evner å få materialisert det MOUen gir uttrykk for. Og ledelsen var jo rimelig sikker på at de vil lykkes. Man skal uansett ha svært gode grunner dersom man selger seg ut/ned i BCS etter gårsdagens presentasjon.




Redigert 31.03.2023 kl 14:12 Du må logge inn for å svare
Gork
01.04.2023 kl 17:19 3989

Nopetter, jeg kommer ikke forbi meldingen om en 10K tonn fabrikk, det er nesten 40 ganger Høyanger. Helt totalt sinnsykt, slår den til, hva skal man si? Lotto penger blir som lommerusk.
BioKnut
02.04.2023 kl 22:12 3610

Følg med BCS på mandag. Rykter om flere kursdrivende nyheter.
Slettet bruker
02.04.2023 kl 22:21 3583

Hvor har du fått det fra?
PrivatInvestor
02.04.2023 kl 22:38 3551

Har også regnet noe på potensialet ,dette kan bli enormt.
Men uansett bør de få til noe og det blir uansett ett godt løft i kursen av det.
Londonmannen
02.04.2023 kl 23:58 3472

Ja, potensialet er det absolutt ikke noe å si på dersom MOUen med HUCHEM resulterer i fabrikkproduksjon i Søt-Korea. Og enda bedre, det blir trolig varmen av flere brikker i caset BCS. Gi selskapet 23/24 til å få teknologien testet ut i storskalaproduksjon så kan tiden frem til 2030 være preget av etableringen av en ny type, meget lønnsom industri.

PS. Det er nå man virkelig kan legge grunnlaget for en eventyrlig børsreise. I løpet av inneværende år vil vi trolig få positive svar/avklaring fra en del viktige/pågående prosesser som trolig vil bidra ril at aksjekursen vil ligge betydelig høyere ved årsskiftet 23/24. Lykke til!
al-tei
03.04.2023 kl 07:07 3378

Rykter om kursdrivende nyheter her har vel sjelden, eller egentlig aldri vist seg å stemme. Så den troverdigheten er svært liten.
Blir nok stille med kursdrivende nyheter frem mot info om oppstart høyanger/ underskrevet leiekontrakt der kommer nærmere sommeren.
MacT
03.04.2023 kl 07:37 3327

Dette er nok bare et dårlig forsøk på å hause for å selge.
OZZY
03.04.2023 kl 08:16 3262

noen som vet hvor stort dette markedet til MWCNT er i dag ?
OZZY
03.04.2023 kl 11:52 3052

OBS
kopiert fra Nordnet
De skriver i Strategy Update at Global CNT market er rundt 12.000 tonn i dag....men forventes vokse fremover. Virket da veldig fremoverlent å lage en fabrikk på 10.000 tonn (største land i dag er Kina med 6.500 tonn produksjon totalt) ref forannevnte rapport? Høyanger er planlagt til 160 tonn årlig, til sammenlikning. Har også stor tro på BCS fremover, men det blir noen kostnader til nye fabrikker etc. Forventer noen vekstemisjoner, som kan vanne ut innehavet og delvis verdiøkningen som er forventet fremover. Om vi ser NOK 500 pr aksje kortsiktig tror jeg ikke all verdens på. Kan dog definitivt komme dit med suksess og vekst på lang sikt! I første omgang godt fornøyd om jeg ser 25 tallet....for så å nærme oss NOK 100 om +1 år (med fabrikker som produserer og butikk med overskudd). Spennende er dette og utrolig gøy det er et norsk selskap som kan drive innovasjon til alles beste (forutsatt lykkes på oppløpet). Akkurat hva jeg tenker vi som land burde investert i klimakrisen fra myndighetshold. Invester og utvikle ny teknologi som "redder" verden og har verdi som produkt samtidig. Da hadde vi hatt et alternativ til de +300 milliardene "oljepenger" står for i statsbudsjettet i fremtiden. Inntil da får vi glede oss over slike muligheter på privaten :)
Redigert 03.04.2023 kl 11:53 Du må logge inn for å svare
Hjelpalaus
03.04.2023 kl 12:58 2989

Hjelper ikke med presentasjoner og guiding. Markedet har overhodet ikke tro på noe som helst av det BCS sier eller produktet de eventuelt skal lage eller fabrikkene de skal bygge. Aksjen prisen til rundt kontantbeholdning og slik kommer det tydeligvis til å være i minst 2 år fremover til man eventuelt begynner å fremvise et overskudd.
Rule
03.04.2023 kl 14:13 2893

Jeg er helt uenig.

Årsagen til den lave kurs skal findes i brand udsalg fra stor ejer Saga Pure (SP). De har dumpet massive mængde aktier - faktisk alle deres aktier - og der ligger en stor mængde shorting. BCS er listet igen og igen som en af de mest shortede aktier i Nordnet.

BCS har haft fremoverlegen fremdrift på strategi og teknologi siden IPO. Der er masser af simple fakta hvis man gider læse sig op. Se også fakta tråden. De har truffet de helt rigtige beslutninger. Det bliver blot bedre og bedre og mindre og mindre risk.

Jo mere det synker ind hvad BCS driver på med jo mere vil vi recover fra den skitne ejer vi havde der i SP. Skitten for aktionærer og BCS fordi SP var mye hurtigt ude igen. BCS havde IPO forår 2021 og sommer 2022 starter Saga Pure som suverænt største ejer et kjæmpe gigantisk brand udsalg. Tror det var drevet af at de ændrede deres forretnings strategi.

Key insider til AWILCO som er den nuværende største ejer har lige købt på 10.4 NOK.
Rule
03.04.2023 kl 14:14 2892

Hvis SP ikke have solgt sig ud - hvad var kursen idag da...?
Rule
03.04.2023 kl 14:25 2870

Teknisk er vi gået i køb. Vi er begyndt opstigning fra bunden på de 8 NOK 'ish.
Et godt tip er at studere handels mønstre. Flere skribenter har observeret intra-day shorting, så køb midt på dagen eller i første halvdel af dagen men ikke fra åbning af har typisk været en fordel i historikken.
Rule
03.04.2023 kl 14:28 2856

inden for de næste 6-9 måneder vil pilot produktion og tech upscale demo kunne meldes ud. Tænker shorterne vil forsøge at bruge denne periode til at samle op så billigt som muligt. Kursdrivende nyheder kommer på løbende basis...
Redigert 03.04.2023 kl 14:28 Du må logge inn for å svare
al-tei
03.04.2023 kl 18:20 2628

Stemte jo bra det BioKnut😂
Trur du bør undersøke litt hvor du får disse ryktene fra, å spørre seg selv i en tom bolle er ikke den beste kilden til riktig info.
Slettet bruker
03.04.2023 kl 18:36 2597

Om en setter på siste episode av Exit denne sesongen, spoler forbi rulletekst, så ser du hva som har skjedd. Der ligger nok forklaringen. «William» snakker 😂
Redigert 03.04.2023 kl 19:53 Du må logge inn for å svare
MacT
03.04.2023 kl 19:44 2518

For oss som er langsiktig så er det bra at markedet ikke har trua enda, da kan vi plukke billig når vi har mulighet.
Jeg ser på aksjelistene fra kjøp 29 mars, så er det nesten bare småsparere og en haug med tradere som har kjøpt. Så vi skal nok ligge å vake her en stund til det kommer mere håndfaste nyheter.
Redigert 03.04.2023 kl 19:45 Du må logge inn for å svare
Rule
04.04.2023 kl 09:50 2214

Helt enig. For os der har troen er det en vældig gunstig situation.

Jeg synes det var et enormt overbevisende vendepunkt BCS og Odd kom ud med. Jeg tror at rigtig mange er blevet taget grusomt mye på sengen her. Tror ikke det kan understreges nok hvor stort et breakthrough det er at de nu kan gen-anvende elektrolytten. Det var noget der kom frem ret sent som et kardinal punkt og måske noget som JBS havde overset vigtigheden af. Jeg tænker at det er en velkendt finding / konklusion ved BCS teknologi'en og at det har været en hoved årsag til at andre ikke rigtig har forfulgt løsningen - en roadblock. Og selvfølgelig har det - som altid - været væsentligt billigere at basere sig på forurenende fossil teknologi.
Den roadblock er nu væk. :-)
PrivatInvestor
04.04.2023 kl 23:21 1974

Hvilken utsalgspris estimerer de på CNT?
Rule
05.04.2023 kl 09:08 1745

BCS har sagt at de ikke vil give flere pris indikationer på CNT/CNF da range er enorm afhængig af kvalitet. Sikkert af konkurrence hensyn.
Dette markeds outlook er af lidt ældre dato (2020 based). Jeg tror markedet gror mere end man havde forecastet fordi batteri delen bare har accelereret:
The global carbon nanotubes market size was valued at USD 876 million in 2021 and is projected to reach USD 1,714 million by 2026, growing at a cagr 14.4% from 2021 to 2026.
https://www.marketsandmarkets.com/Market-Reports/carbon-nanotubes-139.html#:~:text=The%20global%20carbon%20nanotubes%20market,14.4%25%20from%202021%20to%202026.

Blandt andet LG Chemicals er en stor producent af CNT - de har hjemme i Syd Korea, som HuChems. :-)