Tilrettelagt for en hyggelig reise TP 6,5kr aksjen

turnaroundstdv
KOMP 31.03.2023 kl 13:50 1879

Komplett Bank har blitt en illikvid aksje som de fleste investorene skygger unna. Jeg mener selskapet er underpriset på dagens P/B 0,46x, og at denne skal reprises til en P/B nærmere 0,65-0,7x i løpet av de kommende kvartalene.

- Ny CEO som har ryddet i selskapet
- Boka er ryddet, og de fleste NPL er solgt
- Langsiktig avtale om salg av NPL
- Effektivisering av drift ved å bla. satse på annet IT-system
- Headcount -50%


Disclaimer: Jeg eier aksjer selv, og dette skal ikke ansees som noen anbefaling men en tråd som kan føre til diskusjon for å belyse to sider av saken.
Kitchen
01.04.2023 kl 10:29 1832

Helt klart underpriset. Denne banken kan du kjøpe opp for 4,7kr/aksje, avvikle bankvirksomheten, legge ned banken og sitte igjen med mer enn de 6,5kr/aksje som du antyder i kursmål. Nå er selvfølgelig ikke det aktuelt siden det ligger større verdier i å videreutvikle banken eller å slå den sammen med andre aktører, men det illustrerer underprisingen.
Men som du sier så er aksjen illikvid, så jeg er ikke så sikker på at den reprises innen noen kvartaler. Vi kan få en reprising som følge av et bud eller fusjonsplaner. Men uten at det skjer så må bankuroen legge seg og markedet igjen få øynene opp igjen for forbruksbanker. Da må det antagelig vises til stabil lønnsom drift kvartal etter kvartal uten disse stadige skjelettene som periodisk må kostes ut av skapene. At bankene blir i stand til å levere jevnlig utbytte kombinert med vekst som det ser ut som Lea er i ferd med å få til hjelper på, da er det ikke så farlig med kursen på kort og mellomlang sikt.
Jeg sitter forøvrig også med aksjer i Komp
The dart throw
01.04.2023 kl 14:29 1786

Brukte en god del av Instabank gevinsten på Komp B litt for tidlig inn men slik gikk det 😀
Kjøper mer på dette nivået 😀
Både i YaBank og Insta hadde jeg høyere inngang en Sveaas
Denne gangen har jeg lavere😀
Satser på at historien gjentar seg og at en dag så blir det en flott gevinst , har kjempegod tid og masse tålmodighet.

Nå låner folk penger igjen forbruksgjeld øker så får vi håpe det kommer noen utlendinger å kjøper banken i løpet av et par år😀

https://www.finansavisen.no/finans/2023/04/01/7998729/norsk-forbruksgjeld-okte-med-2-1-milliarder-siste-maned?internal_source=sistenytt

Ingen kan forbruks banker så godt som Sveaas og Kistefos er min mening 😀

God påske 🐣

Mvh Pilkasteren ;-);-);-)

Redigert 01.04.2023 kl 15:35 Du må logge inn for å svare
turnaroundstdv
26.04.2023 kl 14:12 1214

ABG er ikke akkurat lettvektere, så at de vil kommentere KOMP kan tyde på økt interesse i selskapet
The dart throw
26.04.2023 kl 19:07 1170

Catilina Invest AS økte med over 100.000 aksjer på oversikt 24.04
Roy Oddvar Myklebust tidligere ABG megler eier litt over 30 % og samtlige A aksjer ser det ut til

Mvh Pilkasteren :-):-):-)
turnaroundstdv
02.10.2023 kl 11:14 606

Aksjen gruses videre ned, vurderer å øke på disse nivåer. Noen som har statistikk på performance etter kraftig renteøkning?
BrdBu
23.11.2023 kl 09:40 330

smartphone markedet er på vei opp igjen, 5% vekst yoy i Okt. ref cnbc.
Det er kanskje snart vendepunktet etter 2 år med overfylt lager. Rebound i Q1 ?
BrdBu
28.11.2023 kl 11:40 259

Volum på 1.3 M til 7.5, noe som kjøper seg inn ?