Realistisk tidshorisont inklusive triggers?
Realistisk tidslinje på gas utvinning i Quebec och synen på Bill 21
Vad finns det för tankar i forumet om detta. Helst baserat då på faktiska händelser.
Till exempel i Juli 2023 skall alla fall höras gemensamt av domare och domstol?
QEC har väl inte officiellt heller gått ut och kommenterat hur de förhåller sig till en gemensam framförelse av fall som söker eventuell ersättning...
Mvh
SS79
Vad finns det för tankar i forumet om detta. Helst baserat då på faktiska händelser.
Till exempel i Juli 2023 skall alla fall höras gemensamt av domare och domstol?
QEC har väl inte officiellt heller gått ut och kommenterat hur de förhåller sig till en gemensam framförelse av fall som söker eventuell ersättning...
Mvh
SS79
SS79
20.04.2023 kl 09:32
5249
Någon som har insyn eller kunskap i hur länge ersättningsanspårk av denna magnitud, av så många bolag, tar i rätten??
Pratar vi om upp till 1 år av rättsliga förhandlingar och hearings efter Juli 2023 när alla krav skall samlas in och redovisas och höras i rätten?
Pratar vi om upp till 1 år av rättsliga förhandlingar och hearings efter Juli 2023 när alla krav skall samlas in och redovisas och höras i rätten?
BlackFrancis
20.04.2023 kl 10:49
5104
Jeg sliter med å forstå denne utålmodigheten. Det er 471 mill aksjer i selskspet, noen få nervøse løper inn og ut og prisen hopper dermed opp og ned. Og du Tynnidioten, hva er poenget ditt ved å bajse og mase om fall og ønske om fall?
"Bajser" man hvis man ikke er med på hausingen ?
Skal man bare si seg enig i at aksjen har etablert seg over 2 kroner ?
Skal man bare si seg enig i at aksjen har etablert seg over 2 kroner ?
Redigert 20.04.2023 kl 11:25
Du må logge inn for å svare
Når oljeprisen faller fra 87 til 81 dollar pr fat så faller naturligvis Qec også. Eller mener du for alvor at Qec er frikobla resten av markedet, inkl oljeprisen? Erstatning kommer garantert. Spørsmålet er bare hvor stor den blir, for å sitere Michael Binnion i intervju med Finansavisen.
Redigert 20.04.2023 kl 12:09
Peter Sellers
20.04.2023 kl 12:42
4870
@ge11, men i følge ekspertene så "SPÅDDE" de olja opp her for en måneds tid siden, den er i ferd med å sige tilbake igjen!!
BlackFrancis
20.04.2023 kl 13:23
4795
Jeg lurer bare på motivasjonen din her. Har du interesse i aksjen eller sitter du på utsiden og håper på nedgang?
Asroma87
20.04.2023 kl 14:06
4719
Nordnet sætter belåningsprocenten op fra 20 % til 30 % procent på Questerre.
Spændende de også vurdere aktien til at være mere sikker at investerer i….
Spændende de også vurdere aktien til at være mere sikker at investerer i….
Appelsin1
20.04.2023 kl 15:02
4699
Tynnidioten trader og motivasjonen er vel åpenbar. Tar han feil? Nødvendigvis ikke. Kanskje skal vi etterhvert ned å teste støttenivået på 1,8. QEC går jo alltid ned på lavt volum etter oppganger.
1013
20.04.2023 kl 15:24
4662
Tror det er minsin der har solgt aktien ned. april er snart ovre ingen snak om ændring i bill 21
Peter Sellers
20.04.2023 kl 15:35
4630
@BlackFrancis, han har sin interesse i Qec og vi andre har vår, vi trenger ikke bare haussere men alle skal med det er det som skaper interesse for aksjen er nå min mening, vi må tåle såpass.....men fra tid til annen så har han mange gode poeng tynnidioten kanskje flere burde evne og se det!!
Jeg har interesse i aksjen i form at jeg sitter med flere aksjer enn de aller fleste her på forumet.
BlackFrancis
20.04.2023 kl 15:43
4639
Uansett, dette forumet påvirker ingen retninger. Det letteste med aksjer er å snakke ned kursen. Der er vedkommende god. Ingen analyser, ingen fornuft. Bare drittlei av å lese disse uttalelsene som kun baserer seg på følelse.
Helt enig. Synes heller nye tall fra Morningstar er mye mer interessant:
http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0000EQOK]3]1]E0EXG$XSTO_3110&externalidexchange=EX$$$$XSTO&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=CA74836K1003
P/E er nå på 8,12, Price/Free Cashflow 4,03. Synes det forteller endel...
http://lt.morningstar.com/gj8uge2g9k/stockprofile/default.aspx?SecurityToken=0P0000EQOK]3]1]E0EXG$XSTO_3110&externalidexchange=EX$$$$XSTO&LanguageId=en-GB&CurrencyId=BAS&ClearXrayPortfolioManagerApiInputData=true&xid=CA74836K1003
P/E er nå på 8,12, Price/Free Cashflow 4,03. Synes det forteller endel...
gaiden
20.04.2023 kl 16:05
5073
Helg enig. Det beste er bare og overse innleggene, ikke gi de oppmerksomhet.
Sunrise
20.04.2023 kl 16:14
5024
Narurlig nok mange her som ønsker informasjon om Qec kan få utnyttet funnet sitt i Quebec (som krever omgjøring av Bill 21). Det ville være en enorm kurstrigger. Det er imidlertid lite offisielle uttalelser fra relevante myndighetspersoner og en omgjøring av vedtatt lov er sikkert ikke rett frem, selv om mange skribenter viser til det store behovet for å utnytte feltet under lisensen til Qec i en eller annen grad. Men Qec's ledelse/styre har kommunisert at døren ikke er lukket. Dessuten virker de nokså tause rundt erstatningskravet som jo også skal gå sin gang i rettsapparatet. Jeg er derfor fristet til å spekulere i at Qec velger å ligge lavt om dette kravet fordi de fortsatt har dialog med Quebec om utnyttelse. Men det tar nok tid. Tar gjerne synspunkter i den ene eller andre retning.
Det siste der er jeg helt enig med deg i. Virker som en fornuftig analyse.
Asroma87
20.04.2023 kl 17:23
4841
1013 skrev hvor ser du det?
Jeg har lige fået beskeden her idag i min indbakke på min Nordnet bruger. De sætter belåningsgraden op fredag d 28 april
Peter Sellers
20.04.2023 kl 18:35
4722
@gaiden, det er jo bare å blokkere vedkommende dersom dere synes det er til sjenanse!
hgsd33
21.04.2023 kl 02:30
4342
«Han sier den fundamentale energisituasjonen i Europa vil være anstrengt i alle fall de neste fem årene.»
https://www.tu.no/artikler/stor-risiko-for-at-stromprisene-gar-til-himmels/529751
«The Prime Minister, Justin Trudeau, today announced that the President of Germany, Frank-Walter Steinmeier, will visit Canada from April 23 to 26, 2023. He will be joined by Mrs. Elke Büdenbender.»
https://pm.gc.ca/en/news/news-releases/2023/04/20/president-germany-frank-walter-steinmeier-visit-canada
https://www.tu.no/artikler/stor-risiko-for-at-stromprisene-gar-til-himmels/529751
«The Prime Minister, Justin Trudeau, today announced that the President of Germany, Frank-Walter Steinmeier, will visit Canada from April 23 to 26, 2023. He will be joined by Mrs. Elke Büdenbender.»
https://pm.gc.ca/en/news/news-releases/2023/04/20/president-germany-frank-walter-steinmeier-visit-canada
Redigert 21.04.2023 kl 05:47
Sunrise
21.04.2023 kl 11:24
3965
Taust om LNG selv om det er bra at de kommer på besøk for å diskutere energi sikkerhet. Lite lyspunkter i Qec for tiden, mister markedet trua?
Den negative trenden etter Påske vedvarer og muligens forsterkes nå.
Aldri, aldri, aldri undervurdere eller avskriv nedsiden i Qec!
Aldri, aldri, aldri undervurdere eller avskriv nedsiden i Qec!
Nedgangen dempes noe av at oljeprisen snur opp.
Appelsin1
21.04.2023 kl 15:13
3557
Nedsiden på lang sikt i qec med tanke på erstatning er vel begrenset. Utica har jo saksøkt quebec for rundt 180 milliarder. Hvis qec får stusselige 10 milliarder i erstatning tilsvarer det en verdi per aksje på 20kr.
Fillefrans
21.04.2023 kl 15:24
3505
Det er også mulig at noen må selge litt aksjer for å dekke restskatt. Frist er jo 30/4 for å slippe rentetillegg. Fikk selv en større sum å betale, noe jeg var klar over, men fortjenesten i fjor var satt i aksjer, som jeg må selge litt av nå. Dette gjelder jo ikke bare QEC, men kan skyldes en eventuell nedgang mot måneds-skiftet.
1013
21.04.2023 kl 15:27
4587
Jamen det er da en god nyhed, betyder jo at de ser et mere solidt selskab der tjenerpenge.
Muligens, men ikke mye
Qec. -3%
Oil. +1,5%
Qec. -3%
Oil. +1,5%
De sier at volumet er lavt og da gjør det ikke noe at den faller.
Personlig hadde jeg heller sett at den gikk opp på lavt volum.
Nå er aksjen under det den sluttet på før Q4.
Personlig hadde jeg heller sett at den gikk opp på lavt volum.
Nå er aksjen under det den sluttet på før Q4.
Redigert 21.04.2023 kl 16:32
Automatisk teknisk analyse. Middels lang sikt, 27. apr 2023
Questerre Energy Corporation ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Kursen har reagert tilbake etter å ha tatt ut objektivet på 2.05 kroner etter brudd på en dobbel-bunn-formasjon. Etablert notering over 1.88 kroner vil igjen gi nye positive signaler til aksjen, mens brudd på motsatt side av formasjonen vil være et sterkt salgssignal. Aksjen har støtte ved cirka 1.50 kroner og motstand ved cirka 2.08 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet.
Får håpe den etablerer seg over 1,88 igjen, da. Ser i alle fall bra ut på starten av dagen i dag.
Questerre Energy Corporation ligger i en stigende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende optimisme blant investorene og indikerer videre kursoppgang. Kursen har reagert tilbake etter å ha tatt ut objektivet på 2.05 kroner etter brudd på en dobbel-bunn-formasjon. Etablert notering over 1.88 kroner vil igjen gi nye positive signaler til aksjen, mens brudd på motsatt side av formasjonen vil være et sterkt salgssignal. Aksjen har støtte ved cirka 1.50 kroner og motstand ved cirka 2.08 kroner. Volumet har tidligere vært høyt rundt kurstopper og lavt rundt kursbunner. Volumbalansen er også positiv, noe som styrker trendbildet.
Får håpe den etablerer seg over 1,88 igjen, da. Ser i alle fall bra ut på starten av dagen i dag.
Robotene har gått fullstendig bananas idag!
Jensi
28.04.2023 kl 09:50
3417
Tydeligvist lovligt
Håber at vi en dag får meldningen om udvindning i quebec
Og der er "nogen" som får håret alvorligt i maskinen . Med fallit og konkurs som resultat . Så vil jeg sige tak og i fik som fortjent. Mens jeg griner hele vejen ned i banken
Håber at vi en dag får meldningen om udvindning i quebec
Og der er "nogen" som får håret alvorligt i maskinen . Med fallit og konkurs som resultat . Så vil jeg sige tak og i fik som fortjent. Mens jeg griner hele vejen ned i banken
Per i dag er det ekstremt lite realistisk. Det er ikke kommet ETT eneste signal fra politisk ledelse, verken fra sentralregjeringen eller fra delstatsregjeringen om endring av Bill21.
Tror nok vi bør håpe på en størst mulig erstatning.
Tror nok vi bør håpe på en størst mulig erstatning.
Jensi
28.04.2023 kl 12:12
3090
Jeg er nu af modsat opfattelse
Netop derfor kommer udvindning
Grundet manglende omtale offentligt
Netop derfor kommer udvindning
Grundet manglende omtale offentligt
Det er en real begrunnelse det. Håper du får rett.
smoke
28.04.2023 kl 12:24
3043
Hva skjer hvis erstatning blir så stor at Quebec ikke vil/kan betale??? Må de da reversere bill 21?
Nei, det kan de ikke. Det er delstatene som har rettigheter til naturressursene. Da må de i så fall gi fra seg rettighetene til sentralregjeringen, hvilket blir en ekstremt komplisert prosess, med grunnlovsendringer osv.
hgsd33
28.04.2023 kl 12:27
3024
Den norske «lakseskatten» kom også som lyn fra klar himmel, uten sammenligning forøvrig.
Tyskland og EU er på besøk med jevne mellomrom, her er nok LNG temaet, vi får stadig små drypp, som jeg velger og tolke positivt.
Eneste minuset jeg ser for tiden er at tiden begynner og bli knapp, bør komme noe konkret innen rimelig tid før de finner seg andre leverandører.
Vi har vel også fordelen med knapphet på energi i Québec, logisk tenkning sier at kortreist strøm er best 😀
Tyskland og EU er på besøk med jevne mellomrom, her er nok LNG temaet, vi får stadig små drypp, som jeg velger og tolke positivt.
Eneste minuset jeg ser for tiden er at tiden begynner og bli knapp, bør komme noe konkret innen rimelig tid før de finner seg andre leverandører.
Vi har vel også fordelen med knapphet på energi i Québec, logisk tenkning sier at kortreist strøm er best 😀
hgsd33
28.04.2023 kl 12:40
2975
Hvor vanskelig / tidkrevende er det og få omgjort en lov i Quebec ? Noen som har kontroll på det politiske miljøet og stemningen blant politikerne i Quebec ?
Ja, men det er ikke Francois Legault som sier det. Det er like mye verdt som om du eller jeg hadde skrevet det. Foreløpig null betydning...
Redigert 28.04.2023 kl 13:01
njn-
28.04.2023 kl 18:35
2646
Enig!
Menneskene i Quebec får nå alle fakta fra alle new's kanaler, og ikke bare hausere.
Legault får nå store problemer.
Menneskene i Quebec får nå alle fakta fra alle new's kanaler, og ikke bare hausere.
Legault får nå store problemer.
minsin
28.04.2023 kl 18:52
2602
Det kan navnes at Ursula & Trudeau var på middag sammen i NY... der også ærna fikk seg en feit biff
https://www.dagbladet.no/nyheter/erna-i-new-york-det-haster/79128822
https://www.dagbladet.no/nyheter/erna-i-new-york-det-haster/79128822
Redigert 28.04.2023 kl 18:56