Ekspertene og boligpris-spådom

Millennial
05.04.2023 kl 23:45 1474

Har dere noen tanker om ekspertene som uttaler seg ofte om boligprisutviklingen i Norge? Hvem har gjennom tidene truffet mest og minst?

For min del så er det spesielt to stk som skiller seg ut.

Grethe Meie er nok den som har truffet mest? Hun er alltid veldig positiv til boligprisutviklingen, mulig hun må være det da hun er adm. direktør i Privatmegleren. Flaks eller ei så er hun en legende innen boligpris-spådom.

I andre enden av skalaen finner vi boligmarkedets dommedagsprofet Harald Magnus Andreassen. Han er nok den som har tatt mest feil etter å ha spådd boligprisnedgang, -krakk år etter år. Jeg ville ikke vært overrasket om et visst antall leietakere i det vide land er produktet av boligpris-spådommene til Andreassen.
Dølle
06.04.2023 kl 10:25 1384

Magnus burde blitt årelated for ræva konklusjoner. Skal vel ha lønn for innsatsen au. Kan ikke fordra dommedagsprofeter innen noen sektor. Værste er at det kan ytres i øst og vest uten konsekvenser. Men, skremmende ord selger vel best.
DividendYield
06.04.2023 kl 12:36 1319

Synes de er like ubrukelige hele gjengen. De er omtrentlig like dårlige til å spå som de som spår rentenivået fremover. Jeg kunne gjort en like bra jobb selv, ikke skjemmet meg bort inhvert fall. Harald Magnus er kanskje den verste, det er jeg enig i. Grete meler sin egen kake i likhetbmed flere.

Hun fra Balkan et sted, fra prognosesenteret er kanskje den beste, men hun tar feil hun også.
fabian2
07.04.2023 kl 18:04 1112

Kanskje Andreassen ville spådd bedre med ordentlig frisør ? Eller fått seg en dame ?
keisam
08.04.2023 kl 09:37 884

Tror kanskje du forveksler litt her.
Harald Magnus Andreassen fra Sparebank 1 har vel mer eller mindre normal frisyre etter mye grubling.
Jan Ludvig Andreassen fra Eika har en rufsete frisyre, kanskje ikke så enkelt med krøller.
DividendYield
08.04.2023 kl 12:02 802

De Andreassene sier uansett mye rart.