Lifecare

Betonghue
LIFE 06.04.2023 kl 11:46 4747

Siste nytt; Mentira, bedre kjent som "den forvirrede", har ikke klart å pirke ut krystallkula, og hans påskequiz er dermed avlyst! Trist som faen.
Redigert 06.04.2023 kl 11:49 Du må logge inn for å svare
Winter is Here
30.05.2023 kl 08:31 4333

Nå prøver de å gjøre det igjen, samme som med Digid.

Kan de ikke bare fokusere seg på en ting om gangen så ressursene ikke blir bortkastet eller prøver de sakte men sikkert bytte profil, altså at satser på dyr istedenfor mennesker ?

En ting om gangen, historiske data viser at de er dårlige til å satse på forskjellige ting samtidig.

https://newsweb.oslobors.no/message/591878
Redigert 30.05.2023 kl 08:34 Du må logge inn for å svare
Gullhaugen
30.05.2023 kl 08:35 4299

AT Life aksjen står i 12-15 før nyttårsaften er jeg sikker på. De er nå i ferd med å skape en mega suksess.De har gått under radaren en stund men det snur nå.
Goliaten15
30.05.2023 kl 08:51 4235

fecare launches spin-off company with successful veterinarian
Lifecare, which is developing a long-lasting glucose sensor with the size of a grain of rice, is launching a new company called Lifecare Veterinary. Now man's best friend will also benefit from the same innovation.

- Our main focus will still be the development of the sensor for people with diabetes, increasing their quality of life. This is not, however, counterproductive to helping our pets in parallel to the ordinary course of development resulting from the ground-breaking sensor development we do for humans.

New partnership
Joining the team is the Bergen based veterinary and entrepreneur Jo Amundstad, who will become general manager of the newly established subsidiary Lifecare Veterinary. He has built up local veterinary clinics as well as national businesses such as VetScan under Anicura, and has also had a key posision in the Anicura management. For over 20 years, he has driven development and innovation within the veterinary profession. During the last six years, he has also built up his own business, VetLabs.

During his many years in the veterinary profession, Jo Amundstad has observed an unmet need for animals suffering from diabetes. He contacted Lifecare when he recognized the potential for using Lifecare's sensor technology for animals. - We love our pets, so why not help them using the same technology, I thought. Animals also suffer from diabetes. The potential is great to also being able to contribute to increased animal welfare, says Amundstad.

Lifecare's sensor-venture addresses a patient population of over 530 million people with diabetes. The spin-off investment in giving animals the same health benefit can provide enormous market potential for the company based in Bergen.

- The veterinary market has long been an interesting business area for Lifecare, but we have deliberately focused on the main development of the sensor for humans. We have now received repeated confirmation of its feasibility and most recently through studies in human tissue. Our development is so advanced that we can start thinking about commercialization to a much greater extent. The combination is perfect now that we have the opportunity to take turns on such an experienced and competent partner as Amundstad. It will then be a no-brainer for us to continue with a more targeted commercial race towards the veterinary market relatively quickly.
kaunis
30.05.2023 kl 09:51 4147

Dette er fremtiden, hvem vil ikke gi kjæledyret sitt det aller beste. Så mange av oss blir alene i alderdommen og som har kjæledyret som sin beste venn og støtte i ensomheten, et marked hvor betalingsevnen er stor. Denne aksjen har ingen begrensning i sin kursmulighet oppover.
12Fire
31.05.2023 kl 07:22 3959

Om Lifecare vant eller tapte på Digid er etter mitt skjønn en vurderingssak, men høyst relevant som Winter is Here er inne på.

De fikk sponsert et utviklingsprogram som hadde synergier inn mot kjerneteknologi. Så var det en issue om eierskap til teknologi som muligens skapte problemer i refinansiering av Digid - hvem vil finansiere opp et deleid selskap i Tyskland vis man ikke har eierskap til IPR?

En av utfordringene med Digid var også at at teknologien ikke hadde en regulatorisk referanseramme. Man kan drøfte om den funket eller ikke, men de arbeidet mot godkjennelse av noe som var nytt og uten kriterier for godkjenning.

Post Digid har selskapet arbeidet med sikring av eierskap til teknologi, som erverv av selskapet til Andreas Pfûtzner. Etterfølgende har utvikling av væske / kjemi blitt lagt inn i eget selskap gjennom satsing i Bath. Men, fra Digid har det vært en side ved at de skal ha alt under sin paraply og ikke et deleid eierskap til IPR.

Satsing på veterinær-markedet skal ha lavere regulatoriske krav, enn for mennesker. Det er uttalt at utviklingen de nå jobber med i sin milepælsprogram, skal måles opp mot Sanofi sin skope av aktiviter. Veterinær er innenfor skope. Det kan være en strategisk tid-til -marked vurdering. Det kan være sider mot skala-fordeler av stor produksjon...

...det kan være mye, men det er det ikke tid eller penger til. Det er ikke penger til byggeriet som det er signert kontrakt på og det er ikke produkter å fylle produksjonslinjene som skal sikre egenfinansiering. Om mulig, er det ikke er marked for selskapets produkter.

...men, det skal være en presentasjon av selskapets teknologi i slutten av juni. Resultatet fra milepæl 1. I presentasjon holdt på Redeye, viser de til at målinger av sencell ligger innenfor sone A og B som er 100% innenfor de reguleratoriske kravene. Så ligger de 97% innenfor A og 3% innen for B.

Det helt avgjørende spørsmålet er betydningen av over tid ligge innenfor sone A, og hvor bra det er i forhold til konkurrenter.

Lifecare vil trenge penger. Prising vil avhenge av kvaliteten på teknologien. Prising vil også være en trigger i forhold til selskapets 5 største eiere som sitter på 49% av selskapet, da de enten må sitte på kontroll i selskapet når aksjer på nytt trykkes. Eller slippe kontroll. Penger alene er ikke av verdi for selskapet, også tilgang til større systemer og aktører. Det er litt som å se om Ødegaard eller Haaland er klar for en høyere divisjon eller har mest og best igjen for å et ekstra år i en mindre liga. Potensialet til Haaland kan ikke alene måles på Bryne, kontroll må slippes. Og selv om det er mange som triller ball, ender de fleste opp som fotballeksperter på TV og ikke på banen.

...jeg synes dette er veldig spennende. Det skjer noe i juni. Alt som skal eller skal ikke skje i fortsettelsen, starter i juni.








Redigert 31.05.2023 kl 07:59 Du må logge inn for å svare
kaunis
31.05.2023 kl 11:30 3775

Veldig bra gjennomgang, en fysisk måling som virker for reg av blodsukker nivå i mennesker virker nok også på dyr siden dette er aktuelt. Da kan jeg ikke se at denne satsingen skulle bli en byrde, men heller et mye større marked for Sensell ..... , . for en innvestor må Lifecare da bli enda mer attraktiv å satse i. Dette blir bare bedre å bedre og snart er Sensell i markedet.
Kaloix
31.05.2023 kl 23:54 3591

Jeg håper alle vet at denne teknologien er testet opp og ned i mente på dyr før den nå testes i mennesker. Vi vet at denne fungerer på dyr (griser), hadde den ikke gjort det så hadde Lifecare ikke kunne fortsette på mennesker. Hvorfor ønsker Lifecare og inkludere dyreverden? For den forskningen er godkjent.
Krølltanga
01.06.2023 kl 00:42 3562

Kaloix; 100% enig. Skulle det skje at den ikke ble godkjent in human, så vil markedet- for hunder! - gjøre at aksjen skyter i været. Himmel og hav, hva venter vi på?
kaunis
01.06.2023 kl 10:47 3382

Ja all forskning ang. nye medisiner er dyreforsøk det første som testes når vi utvikler nye midler.
JosefK
01.06.2023 kl 11:34 3328


Det stod ingenting om «godkjent» i meldingen. Null.

Jeg fikk flashback til 2020 da jeg så det nok en gang skulle opprettes datterselskap. Ikke like mange luftige påstander uten mening, men de sedvanlige «sjarmerende» skrivefeilene. Men det er helt til man tenker seg om:

Hva faen feiler det folk når bikkja får diabetes? Det er dyreplageri om det i det hele tatt forekommer.

Så nei, luftslottet lifecare surfer videre på lykke og fromme og er etter min ringe vurdering overpriset x6.

Værsågod: la søksmålene strømme. Sist jeg åpnet kjeften om Life svindelen haglet det nemlig med søksmål 😎
Dubois
01.06.2023 kl 12:04 3287

Bare for logikkens skyld, det står at de fleste bikkjer har type 1, samme som hos mennesker er type 1 mest forbunnet med gener.
YNWA250505
01.06.2023 kl 13:07 3223

JosefK, det er helt ok å åpne kjeften om du har noe å vettugt å komme med. Når det gjelder hunder og diabetes så kan du ingenting. At Life nå skal inn på dette markedet som er gigantisk og hundeiere gjør alt for sine kjæledyr, er rett og slett rått. Mennesker får diabetes, hunder får diabetes og dette vil LIFE være med på å hjelpe ved å gjøre hverdagen lettere for begge. Hundediabetes, eller "hundediabetes", skyldes enten mangel på insulin i hundens kropp eller i noen tilfeller en "utilstrekkelig" biologisk respons på den.
Dyreplageri liksom :-) JosefK du skal slippe søksmål, det holder for oss andre at du bare driter deg ut.
YNWA250505
01.06.2023 kl 13:08 3218

Hva skjer med en hund med ubehandlet diabetes?
Hvis den ikke behandles, kan tilstanden føre til grå stær, økende svakhet i beina (nevropati), underernæring, ketoacidose, dehydrering og død. Diabetes rammer hovedsakelig middelaldrende og eldre hunder, men det er ungdomstilfeller.

Kan diabetes hos hunder reverseres?
Dessverre kan diabetes ikke helbredes hos hunder, og de aller fleste diabetikerhunder krever insulininjeksjoner for livet når de er diagnostisert.

Blir alle diabetiske hunder blinde?
De fleste diabetiske hunder vil utvikle grå stær og bli blinde.

Kan en diabeteshund overleve uten insulin?
Selv om en hund kan gå en dag eller så uten insulin og ikke ha krise, bør dette ikke være en vanlig forekomst; behandling bør ses på som en del av hundens daglige rutine. Dette betyr at du som hundens eier må forplikte deg både økonomisk og personlig for å behandle hunden din.
Winter is Here
01.06.2023 kl 14:19 3147

Men vil sensoren være billig nok til å byttes hver 6 mnd ? Jeg forsto det sånn at sensoren blir ikke billig, prisen kan gå litt over tid, men billig nok blir den ikke uansett., spesielt med tanke at den skal byttes relativt ofte.

Det er mange mennesker med diabetes, men det er ikke mange land hvor man har råd til dyre sensorer eller får hjelp av staten, det samme gjelder dyr.
JosefK
01.06.2023 kl 14:27 3134


Med tre bikkjer I familien har aldri diabetes vært nevnt. Jeg kan legge til et hundretalls sauer, to kalver, dusinvis kaniner, ender og en katt. Hesten vi hadde kan muligens vært i faresonen om han hadde fått viljen sin.

Men jeg kan levende forestille meg det med å gi dem slikkerier og brus. Eller dyreplageri.

Punktum.

12Fire
01.06.2023 kl 14:38 3114

Hvis samme sensor kan brukes skal faste kostnader deles på et større volum. Når man opererer med suksess og markedsandeler i % har det sider mot salgsvolum, men også utviklingskostnader og investeringer som skal fordeles.

Når det etterhvert er landsdekkende kjeder av veterinærer, åpner det for rask utrulling og distribusjon i et kompetent miljø. Kostnaden for en hundeeier vet jeg ikke, men det løper tid og penger pr konsultasjon. Får man en flytting av kostnader fra konsultasjon til egenbehandling over mot riktig kosthold og "selv-"medisinering kan det gi verdi og brukervelferd.

Inntil oppdatering på det tekniske rundt milepæl 1 er kjent, er jeg litt avventende til å trekke de store linjene. Veterinær-caset var etter mitt skjønn en lavthengende frukt. Spørsmålet er mer om det er en av flere bruksområdet. Nå handler det om å få vite hvor bra teknologien er og potensialet. Det får vi vite før sommeren tenker jeg.
Dubois
01.06.2023 kl 18:37 3007

Det foreløpige anslaget til Lifecare er 3500kr per sensor x2 altså ca 7000kr i året, rundt halvparten av det de billigste CGM alternativene i dagens marked koster. Som staten dekker mesteparten av.

Jeg vet ikke hva mer man trenger å vite enn at teknologien er «in line» med dexcom, et selskap verdt over 100mrd kr. Tallene de skal presentere i Juni gir ingen mening for folk flest. Det ligger overhode ingen risiko rundt nøyaktighet for sencell, risikoen for sencell handler kun om produktdesign (Micro electronics, Hvordan takler den nedbrytningen fra menneskekroppen, masseproduksjon osv..) alt Bortsettfra nøyaktighet.

Caset er uansett allerede risikofritt da dagens CGM produkter baserer seg på nål, og sencell beviselig har en mye lengere levetid enn 12 dager til en lik nøyaktighet.
YNWA250505
01.06.2023 kl 22:11 2873

Ingen i vår vennegjeng har diabetes, det betyr ikke at titallsmilliloner over hele verden ikke har diabetes
sveipen
09.06.2023 kl 00:19 2340

Skjer det noe her? Hsr vært stilt en stund nå.
hobby invest
16.06.2023 kl 09:40 1880

Det er vel en conference i San Diego neste uke som kan være spennende...
Kaloix
18.06.2023 kl 00:55 1653

Så da har du din konklusjon klar? Dette blir ikke noe å satse på basert på din personlige erfaring? Lykke til videre med den strategien i aksjemarkedet.....
JosefK
18.06.2023 kl 13:48 1478


Unngå soleklare svindelforsøk er mer presist. Som jeg påpekte i 2020 og nå med denne veterinær applikasjonen. Jeg er bare litt overrasket over at de ikke klasket på med «millions to market…» og annet pissprat.
YNWA250505
18.06.2023 kl 13:58 1453

Nei for at dine 3 bikkjer ikke har diabetes så er det ingen andre bikkjer som har det heller er jo ikke pissprat eller? JosefK ta deg en pause nå, du bare driter deg ut
JosefK
18.06.2023 kl 16:26 1377


Du glemte flere hundre sauer, kaniner, 2 okser, 10 ender, 1 katt og en hest.

0 diabetes problemer. Blant de tobeinte er statistikken litt annerledes. Blant 20 i nær familie har/hadde jeg to diabetikere.



JosefK
18.06.2023 kl 16:29 1371


Pisspratet overlater jeg til t5pc gjengen i lifecare. Det klarer dere helt fint selv.
YNWA250505
18.06.2023 kl 17:38 1334

Så 10% av din nære familie er/var diabetikere. La oss si 10% er statistikken. Med noen milliarder mennesker og 10% sv disse har diabetes så vil jeg si markedet er stort. Om det i tillegg et en del firbente så vil jeg si LIFE er inne på noe her.