QEC -54NOK compensation per share or extraction for 30 billion $

MC Axel
QEC 22.04.2023 kl 22:06 151760

I have copy pasted some of the interesting comments regarding Mr. Binnion visits Oslo on February 27

From Fjellbris:

https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20240227_8

Kort fortalt: god dialog med myndigheter, separate hÞringer/saker de 6-7 aktÞrer dette gjelder som et veldig bra, QEC sitter pÄ gigantfunn vs noen som ikke fant noe og som er happy m 100 mill cad, QEC har hÞring april, samme dommer som i januar, dommer har avslÄtt videre utsettelser rettssaken osv. Takstametert og kostnader for Québec lÞper, tror de er de siste som Þnsker at dette drar ut 5 Är til, positiv dialog og signaler tyder pÄ lÞsning i lÞpet av 2024.

Silver20555
I dag kl 17:42
291
I presentasjonen kom Binnion med noen tall.
Ha sa at sammelignet med Utica resources $18 mrd krav, ville QECs tall ligge pÄ $30 mrd. det er ogsÄ NPV10 tallet for evt utvinning. Han antyder videre $3 mrd som mulig reel kompensasjon, slik oppfattet jeg han hvertfall. Det blir i sÄ fall ca 55kr aksjen

Silver20555
27.02.2024 kl 19:24

Binnion sa noe viktig til:
Dommeren har bestemt at hans avgjÞrelse ikke kan oppheves av ankedomstol, sÄ QEC har sterke kort pÄ hÄnden

Yes, that is definitely a possibility!

"The LNG opportunity to supply suddenly gas deficient Europe, also available in Quebec and Atlantic Canada, is a compelling win for Canadians from ..."

PINDER: Rich days coming for natural gas

By Guest Columnist Herb Pinder 5 hrs ago  4

Is there any doubt this opportunity would be vigorously pursued if the energy sector were based in central Canada?

As I pointed out in yesterday's review, Canada's long-term economic prospects are dismal. The LNG opportunity to supply suddenly gas deficient Europe, also available in Quebec and Atlantic Canada, is a compelling win for Canadians from coast-to-coast. This also supports the obsessive government priority Canada be a global leader with respect to emission reductions, all 1.6% of global levels.

One of the few successful global reduction initiatives, the US conversion of coal to natural gas for electrical generation, could be replicated with Canadian gas and leadership. Natural gas is also an easy, efficient, and economic back up for renewable energy.

This is an overwhelming business case for the prime minister. Helpful lyrics from Street Fighting Man: “where I live the game they play is compromise soluuution”. Yet there is no compromise from Ottawa despite growing clamour to capture the opportunity.

Do we have to continue to be beggars to the federal government versus the continued policy framework to undermine and ultimately eliminate Western Canada’s energy sector?

That outcome will be much more spectacular and memorable than a cream pie battle.

Regrettably, much more.

Herb Pinder is a Saskatchewan-based private equity investor.

https://www.westernstandard.news/opinion/pinder-rich-days-coming-for-natural-gas/article_c709e496-db0c-11ed-8f5a-87b17dfef0e4.html

Redigert 29.02.2024 kl 16:57 Du mÄ logge inn for Ä svare
hgsd33
19.05.2023 kl 14:17 4468

Jeg postet denne linken i gÄr hvor jeg skriver at innholdet er sponset. SÄ er enig med googleearth at det er viktig at en gjerne skriver en setning om hvor linken stammer fra. Men likevel flott at folk poster slike linker ogsÄ, vi mÄ ikke havne i en slik situasjon at nÄr noen poster noe blir de kritisert med en gang, da slutter folk til slutt og poste. SÄ ingen vits og gÄ i strupen pÄ folk med en gang, tenk deg litt om og skriv heller noe positivt, gjerne positiv kritikk.

I min tid som DNO aksjonÊr sluttet jeg og lese HO, fÞrst nÄ etter at jeg kjÞpte QEC jeg fÞlger med her. Grunnen var ene og alene grunnet mye vas og kritikk til enkelte, forumet ble Þdelagt.
Redigert 19.05.2023 kl 14:23 Du mÄ logge inn for Ä svare
Peter Sellers
19.05.2023 kl 15:48 4539

@hgsd33, jeg har bitt meg merke i at ge11 aldri kritiserer minsin nÄr han poster artikler da er han helt enig med minsin, men nÄr andre poster artikler da er det som regel kritikk!! ge11 har den dÄrlige egenskapen at han alltid gÄr i strupen hvis man ikke ha samme syn som han, da er det mobbing av vedkommende!!
hgsd33
19.05.2023 kl 16:05 4492

« According to the Financial Times, Germany plans to push for G7 leaders to endorse public investment in the natural gas sector at the May 19 to 21 summit in Hiroshima, and is pushing for wording in the G7’s communique that states the need for natural gas as a “transitional source of energy.”»

Da mÄ det bli et business case hvis ogsÄ myndighetene stiller opp. NÄ som vi ogsÄ kjenner til pilot prosjektet sÄ mener jeg det er sÄpass mye som taler for en revurdering av av billen. At ogsÄ FN engasjerer seg sÄpass er heller ingen bakdel, tror nok det kun er et tidsspÞrsmÄl fÞr noe skjer.
googleearth11
19.05.2023 kl 17:22 4419

Jeg regner med at du klarte Ä lese det jeg skrev. Jeg pÄpekte bare at det var sponset. Og gikk deff ikke i strupen. Jeg sa meg jo til og med enig i innholdet.
Slettet bruker
19.05.2023 kl 18:06 4311

googleearth11 skrev Innlegget er slettet
«Du tar feil igjen»
Hvilken annen feil sikter du til.
Sellers er en av fÄ med bakkekontakt.
minsin
19.05.2023 kl 22:47 3844

Utfra denne artikkelen , virker det som om det er en viss enighet om LNG.
Vi fÄr vel se etter hvert hva det betyr for det enkelte land, les: Canada
https://www.reuters.com/business/energy/g7-draft-communique-publicly-supported-gas-sector-investment-can-be-temporarily-2023-05-19/

Stort sett alle pÄ G7 mÞtet er stor leverandÞrer eller storforbrukere av LNG , USA, Tyskland m Japan EU mm
Energi er veldig sentralt pÄ mÞtet og dette mÞtet er en fortsettelse av mÞtet der energi ministrene(G7) hadde mÞte i april
Virker i alle fall som om det blir Þkte investeringer og satsning pÄ LNG

https://www.finansavisen.no/energi/2023/05/19/8009555/gassprisen-pa-laveste-niva-siden-juni-2021
Redigert 19.05.2023 kl 22:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
Peter Sellers
20.05.2023 kl 08:42 3474

@Elly, fÞrst mÄ vi klare Ä etablere oss over 2kr fÞr 3kr er like om hjÞrnet!!
Peter Sellers
20.05.2023 kl 09:02 3456

@ge11, ja du kan sagtens fĂ„ sagt det ge, sĂ„ fort noen er uenig med deg da er det kverulering! NĂ„ har vi 8 dager bĂžrsdager igjen i Mai sĂ„ er det 7 mnd igjen til ditt kursmĂ„l pĂ„ 5-7kr og DA UTEN NOEN SOM HELST INNVIRKNING AV POSITIVE MELDINGER RUNDT QUEBEC kun basert pĂ„ tall og substans fra deg som du sier, vi andre bare synser, VI HAR FORTSATT IKKE KLART Å ETABLERE OSS OVER 2 kr!! Jeg kan dessverre ikke FATTE at vi skal klare Ă„ stige med 1 kr per mnd fram til slutten av 2023 basert pĂ„ ditt estimat og at dine SERIØSE INVESTORER kommer og investerer kun pĂ„ pga Q rapportene, hvor mange glimrende Q rapporter trenger disse investorene for Ă„ hoppe pĂ„ Qec papiret?? Nei for Ă„ sette fyr pĂ„ denne aksjen er en melding om pilot og dertil godkjenning av clean tech prosjektet med full utvinning ( pilot vil selvfĂžlgelig lĂžfte kursen) sĂ„ nĂ„r noen sĂ„nne som meg mener dette sĂ„ vil nok du bare kalle dette for tomme hypoteser og synsing, men 5-7 kr ilp av 7 mnd er ogsĂ„ for meg bare synsing basert pĂ„ resultater sĂ„ lenge vi ligger pĂ„ 1,90 pt!!
Peter Sellers
20.05.2023 kl 09:12 3491

@tynnidioten takk for moralsk stĂžtte, litt skummelt av meg Ă„ nevne det for du er jo uglesett her med dine innlegg :))
Peter Sellers
20.05.2023 kl 09:18 3650

@ge11, jeg bomma litt hvis vi tar utgangspunkt i 7kr ilp av 7 mnd sÄ skal vi da opp 5kr og ikke 7kr som jeg skrev i forrige innlegg noe som utgjÞr ca 0,70 kr per mnd!
Appelsin1
20.05.2023 kl 14:16 3331

7 kr kommer vel helt an pÄ hva som skjer videre med tanke pÄ at quebec har kontaktet QEC angÄende pilot. Er jo tross alt canadas stÞrste utappede naturgass-felt vi sitter pÄ som QEC kan selge 50% av for langt over 50 kr aksjen. SpÞrsmÄlet er profitten etter Quebecs sannsynlige strenge mÄter Ä utvinne pÄ.

Virker jo som om ting faller pÄ plass nÄ etter at quebec faktisk tok kontakt med QEC om pilot etc, kontra fullt forbud som de selv har lagt opp til. Jeg har alltid vÊrt skeptisk til utvinning. Blir som Ä tenke seg oss nordmenn, om vi hadde tillatt olje og gass-forurensing midt i turmarka. Caset har forandret seg helt etter Q1 for realistene.
Kvike11
20.05.2023 kl 14:26 3299

hvorfor snakker i om kurs 3 og kurs 7, nÄr selskabets regnskabschef for lang tid siden har lavet et regnestykke
Finansdirektþr Jason D’Silva i Questerre lot 600.000 opsjoner forfalle i juni i fjor.
NĂ„ mener han at en erstatning vil kunne utgjĂžre mellom 20 og 40 kroner pr. aksje i et bull-scenario

De mener et sted mellem kurs 20 og kurs 40

Det tror jeg mere pÄ, kan ikke vare lang tid inden de skal offentliggÞre hvor mange milliarder de vil have i erstatning.
Kurs 40 vil passe mig perfekt,
derudover ser det ud til QEC er inde i en periode med stabil indtjening med pil opad. alle andre steder.
Peter Sellers
20.05.2023 kl 17:20 3094

@GE11, se der er du ute etter Ä latterliggjÞre igjen!! Jeg har ikke nevnt ett ord om kurs minutt for minutt men et utkast til ditt estimat pÄ 5-7kr ilp 2023 noe som skulle tilsi ca 0,70kr per mnd som et eksempel!! Du begynner igjen med utdriting/mobbing som at jeg leker barneskolelÊrer , lille venn osv noe som ikke har vÊrt min hensikt!! Ja jeg husker at estimatet ditt er utfra tall og substans og det mÄ du gjerne mene men jeg kan ikke Fatte at vi kan nÄ kursmÄlet ditt uten noe signaler om pilot/utvinning i Quebec!! Ps, den beste mÄten Ä bortforklare ting pÄ er jo vri seg unna og fortelle andre at de ikke forstÄr en dritt, ikke sant GE11, har du glemt hva du skrev om andre som latterliggjorde Durham??
Peter Sellers
20.05.2023 kl 17:25 6443

@Appelsin 1, jeg har kommentert SpÄdommen til googleearth11 som mener vi skal nÄ 5-7kr ilp 2023 kun basert pÄ inntekter, Þkning i produksjon og ikke hva som eventuelt vil skje/ikke skje med Lowlands sÄ glem Quebec i spÄdommen til ge11!!
Peter Sellers
20.05.2023 kl 17:31 6579

@Kvike, dette har ingenting med kursen ut fra hva Jason bablet om men hvilken kurs googleearth mener vi vil ha ilp 2023 isolert sett uten erstatning/utvinning osv noe jeg finner sÊrdeles vanskelig utfra hvilken kurs vi har pt pÄ 1,90, god helg :)
Slettet bruker
20.05.2023 kl 18:20 6511

NÄr man gÄr sÄ konkret ut (G11 5-7 kr ila 2023 og Elly 3 kr snart) mÄ det vÊre lov Ä stille spÞrsmÄl nÄr absolutt ikke noe tyder pÄ at det vil slÄ til.
Man blir bare mĂžtt med nedlatende og belĂŠrende kommentarer.
«lille venn» Hva slags tone er det ?
hgsd33
21.05.2023 kl 07:23 6165

G7 Hiroshima Leaders’ CommuniquĂ© May 20, 2023

Fra avsnitt 18 omhandler det climate changes.

Det fĂžrste som slo meg var Trudeau’utalelse om at det ikke fantes et business case for gass pĂ„ Ăžstsiden. Tenker tyskerne og EU har vĂŠrt sĂ„pass tĂžffe i forhandlingene med Canada, og drevet sĂ„pass mye lobby at lĂžsningen er at EU lover og importere gass over x antall, ettersom myndighetene ogsĂ„ vil vĂŠre med og sponse. Dette tenker jeg ikke er sĂ„ langt fra sannheten ettersom vi ble spurt om og organisere et pilot prosjekt.
minsin’s spĂ„dom om eksport vil nok gĂ„ seg til, nĂ„ som Ursula og gjengen har myket opp de canadiske sjefene.

https://www.consilium.europa.eu/media/64497/g7-2023-hiroshima-leaders-communiqu%C3%A9.pdf

Hvis en ser litt videre pÄ hva G7 henviser til,

https://www.oecd.org/climate-change/inclusive-forum-on-carbon-mitigation-approaches/

Videre fra Equinor’s hjemmeside

https://www.equinor.com/no/energi/equinor-rwe-samarbeid?utm_campaign=01_equinorogrwe&utm_source=google&utm_medium=ppc&gclid=EAIaIQobChMIz7akm-WF_wIVWhCLCh2iXAuPEAAYASAAEgJ8vvD_BwE

SÄ det finnes nok en langsiktig plan, denne planen vil jeg tro innheholdef Québec og gassen pÄ tomta vÄr.

Redigert 21.05.2023 kl 08:40 Du mÄ logge inn for Ä svare
googleearth11
21.05.2023 kl 09:38 6122

Som sagt mange ganger: Forutsatt at produksjonen Ăžker til 3500 boed tidlig i hĂžst, og oljepris pĂ„ 80-100 dollars fatet. q1 ble skuffende 1700 boed, hvilket nĂ„ gjĂžr utslag pĂ„ kursen. Utfra det regner jeg en kurs pĂ„ mellom 5 og 7 kr den 31.12. Som er den samme kursen som f.eks minsin og flere har anslĂ„tt. Husk ordet "ANSLÅTT". Hvorfor angriper du ikke dem?
Namnam
21.05.2023 kl 10:42 6079

Her skjer det nok ikke noe vesentlig med kursen fÞr en event erstatning eller endring i bill21. Vil pÄ det hÞyeste komme opp rett over 2. det er nÄ min spÄdom. Men for all del, det er lov og ha drÞmmer..
Slettet bruker
21.05.2023 kl 10:51 6056

Helt enig med deg, googleearth11 👍

.og ja, sĂ„ er 3 NOK bare et skridt pĂ„ vejen 😉
Fluefiskeren
21.05.2023 kl 11:02 6070

Øker?
I q1-rapporten stÄr det:

« With only one (0.25 net) new Kakwa well in 2023, the Company anticipates its production volumes will decline over the second half of the year. Subject to the timing and participation in the drilling programs on the Kakwa joint ventures, its production could increase in early 2024.«
googleearth11
21.05.2023 kl 11:47 5982

Det motsatte sto i Ärsrapporten. Der var det ventet Þkning til 3500 boed i lÞpet av hÞsten 2023, og det var det jeg baserte mitt Ärstips pÄ. SÄ da er det Äpenbart en forskyvning i produksjonsÞkningen. Dermed forskyver jeg mitt kursmÄl tilsvarende.

We only participated in one (0.25 net) of the two (0.50 net) wells drilled by the operator at Kakwa Central this winter. The expected return on our capital for the second well was challenged by lower commodity prices, inflation in well costs and their proposed completion design that might not maximize recoveries. As a result, we expect our production will experience natural declines this year prior to the commencement of the Kakwa North drilling program of up to three (1.5 net) wells late this fall. With our current liquidity, we are well positioned to participate in the proposed drilling at Kakwa North. If the operator drills three (1.5 net) wells, we could see our production materially increase in the second half of next year by over 1,500 boe/d.

Redigert 21.05.2023 kl 14:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
googleearth11
21.05.2023 kl 11:50 6061

Selvsagt vil kursen over tid Þke sÄ lenge selskapet tjener penger. Kursen vil over tid gjenspeile verdiene i selskapet. Dessverre er QEC Þdelagt av spekulasjoner om rakettÞkning, som det aldri er blitt noe av. Dermed fÄr aksjen et ryke som useriÞst. Men Qec er gjeldfrie, og har masse penger pÄ bok, tjener penger for hvert kvartal, noe som etterhvert vil gjenspeile kursen. Jeg har et 5-Ärsperspektiv pÄ min investering, og regner med Ä tjene godt med penger pÄ det.
Peter Sellers
21.05.2023 kl 14:21 5989

@ge11, forskjellen pÄ deg og minsin og et par andre er at de ikke kommer med kommentarer som at andre bare synser og ikke har noe substans eller tall forstÄelse! Du derimot er nedsettende/belÊrende ( ta deg kurs pÄ BI i TA osv) stort sett mot alle som har ett annet syn pÄ Qec aksjen og veien videre, i sÄ mÄte sÄ har jeg stor respekt for minsin estimat for han kommer ikke med en hele masse lÊrdom. Jeg mener fortsatt at aksjen trenger noe positivt rundt Quebec problematikken fÞr vi ser en reel oppgang ! Videre sÄ glemmer du at jeg tidligere har nevnt at jeg hÄper du fÄr rett i ditt ANSLAG for det vil ogsÄ gagne meg og de andre aksjonÊrene!!
Slettet bruker
21.05.2023 kl 14:50 6024

"Hvorfor angriper du ikke dem?"
Det er nok fordi de respekterer at noen har andre meninger.
Peter Sellers
21.05.2023 kl 14:54 5998

@tynnidioten, ja det er nok ganske treffende det du skriver der ti!!
Sunrise
21.05.2023 kl 15:00 6114

Takk for deling Hgsd33. Det ligger i punktet Energy (punkt 26) at G7 er enige om Þkning av LNG gitt energikrisen. NÄr det nevnes eksplisitt mÄ de ha en plan for det. Om det direkte kommer til Ä omfatte Canadas Þstkyst og Qec enorme gassfelt kan man naturlig nok ikke lese ut av uttalelsene, men nok et skritt i riktig retning.
Redigert 21.05.2023 kl 15:05 Du mÄ logge inn for Ä svare
hgsd33
21.05.2023 kl 19:53 5858

Helt klart. En mÄ ta pÄ de store brillene nÄr en leser uttaleser fra G7 gjengen. Totalt sett er det mye som taler for «direkte import fra Þstkysten» som Ursula tidligere har nevnt. FÞler nÄ det er sÄpass mye som taler for og venter i stor spenning pÄ et eller annet konkret i forbindelse med piloten.
Ting tar som kjent tid nÄr politikere, lover og regler er involvert. SÄ vi mÄ nok smÞre oss med litt tolmodighet, men tiden kan renne ut sÄ litt fast track vil jeg tro det finnes.
MC Axel
26.05.2023 kl 10:12 4705

It's sad to see people selling at these low prices. Just the fact that the Quebec government itself has encouraged QEC to apply for a net zero pilot project is big news in itself!
Fjellbris
26.05.2023 kl 10:20 4685

MC Axel - 👍 sĂ„ enig, uforstĂ„elig at noen selger QEC under kr 2 fĂžr avklaring erstatning der det er hĂžring juli / endring Bill21, ikke minst som du skriver etter at QuĂ©bec’s energi minister nylig har tatt kontakt med QEC og bedt om info/sĂžknad vedr. pilot. 2+2 er fortsatt = 4!😀
tuja
26.05.2023 kl 10:27 4677

Vi kan jo ta en liten reminder pÄ hva som ble sagt i kv.apporten. Greit Ä nevne fÞr langhelgen slÄr inn. Aldri godt Ä vite hva som mÞter oss nÄr bÞrsen Äpner over pinse:

" During the quarter, the Quebec Ministry of Energy sent us a request for a proposal for pilot projects that would 'foster carbon neutrality and help attain targets in the fight against climate change."
Fjellbris
26.05.2023 kl 10:37 4672

👍 Tikk/takk, og det forslaget har han garantert for lengst mottatt
..😀
Redigert 26.05.2023 kl 10:38 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
26.05.2023 kl 10:45 4645

Og her en liten reminder pÄ Blue Sky scenarioet til First Securities (Swedbank idag) for ca 9 Är siden. Og HUSK: Da eide QEC KUN 25% av Lowlands.

Compelling frontier shale gas play
We re-initiate coverage on Questerre Energy Corp (QEC NO) with a Buy recommendation
and target price NOK 23 per share.
‱ The Utica play appears to be one of the most promising emerging shale plays in North
America, and Questerre should be located in the sweet spot.
‱ The upside from today’s share price is tremendous, with a blue-sky potential NAV/share of
NOK 170.

Best case – NAV of NOK 170/share
Pinpointing the value of Questerre’s Utica shale assets is impossible, as the shale still is in
an early stage of development and there are still larger uncertainties surrounding several
important valuation input parameters.
It is however not difficult to see that the upside potential is huge in a best case scenario.
Expected recovery rates for the more established shale plays are in the core areas between 20 and 40%, and 10-20% is regarded as a good initial estimate of what can be expected from a new shale play. If we value the Utica acreage using a 20% recovery and a
best case estimate of 150 bcf/section of gas-in-place in the Utica, we reach an unrisked
NAV of NOK 170 per share (without applying any value to other horizons in Quebec,
Lorraine and Trenton-Black-River).

Vekst

Etter Repsol dealen eier QEC rundt 1 mill net acres, som nÄ er 100% av Lowlands, kontra 25% tidligere.

I 2014 var der 264mill aksjer. I dag ca 430mill. Ressursene har Ăžkt 4 gangen, og antall aksjer har Ăžkt med ca 60%. SĂ„ oppsiden relatert til analysen for ca. 9 Ă„r tilbake, vil da bli hĂžyere med de nye parametre.
Redigert 26.05.2023 kl 10:49 Du mÄ logge inn for Ä svare
Boei
26.05.2023 kl 12:47 4416

Hvor har du kopiert dette fra?
Fjellbris
26.05.2023 kl 13:14 4327

Som det stÄr i innlegget, er fra Blue Sky scenarioet til First Securities (Swedbank idag) som de gikk ut med for ca 9 Är siden.

Viti sin fra 2010 er ogsÄ fin Ä «mimre pÄ»mens vi venter
pÄ avklaring erstatning eller nÄ oppheving Bill21 :-)
Sier ogsÄ litt om erstatningsnivÄ og hva Jason nok la til grunn nÄr han nevnte erstatning kr 20-40 pr aksje.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/70BKM9/questerre-aksjen-til-himmels-droemmescenariet-er-200-kroner-per-questerre-aksje
Redigert 26.05.2023 kl 13:20 Du mÄ logge inn for Ä svare